Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ajutor etansare suruburi capac culbutori 1.6 16v
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2
Victorine
Problema sta in felul urmator: am luat masina cu capacul culbutori imbacsit de ulei cam pe toata suprafata sub colectorul de aer care duce la galeria de admisie. Pentru inceput am demontat toata admisia (pana la galerie) si daca tot era bucati, am curatat toate componentele insistand la clapeta, MPP, am schimbat cele 5 garnituri de la colector, apoi am trecut la capac. Cu ocazia asta am vazut ca era mai manjit de ulei in dreptul bujiilor 1 si 2. Bobinele acestora aveau mansoanele superioare de cauciuc care etanseaza cu capacul ca sa nu intre mizerie in locasul bujiei afectate de ulei, in sensul ca erau largite si stateau aiurea. Din fericire nu am mizerie si la bujii. Dupa ce am cautat mansoanele alea fara prea mari sperante, le-am inlocuit cu niste oringuri rezistente la ulei si sper si la temperatura din zona. Stau destul de bine. Ok. Cu capacul curat, am montat totul la loc si am pornit motorul pana cand a ajuns la 4 liniute lichidul de racire. Ce am observat deocamdata relativ usor fara sa dau jos admisia, va urma si asta: umezeste la suruburile 11, 4, 2 si 7. [attachmentid=1628060825] Doar pe la suruburi, nu perimetral. Unele sunt uscate, cu urme de praf, altele umede. Am sters acolo unde am avut acces apoi am scos excesul de ulei, cca 500mL. Masina a ajuns la mine cu ulei putin peste linia de maxim. Acum are un X curat pe joja, din 8X... Problema reclamata frecvent din cate vad la motoarele astea, dupa revizia la reprezentanta. Nu stiu de ce pun mecanicii mai mult ulei, poate nu il scurg bine, habar n-am. Ideea e ca de acum schimbul de ulei o sa-l fac eu.
Bun. Am pornit din nou motorul, aceleasi suruburi au buba, poate ceva mai putin, poate e doar o impresie. Si acum vine intrebarea: pot sa etansez usor doar acele suruburi? Scoase, degresate, uns usor sub capul de strangere cu putin silicon rosu/negru, montate la loc, stranse cu simt. Exclus demontat capacul pentru ca e prea complex acum. Nu o sa se deformeze daca le desfac doar pe alea cu problema? Mai mult, sper sa nu curga nici unul din alea care se afla sub decantorul de ulei, ca si ala e lipit cu aceeasi rasina ca si capacul si nu vreau sa-l demontez daca nu curge. Asa m-am gandit eu, sunt deschis la sfaturi bune.
Masina e un Prestige din 2008 cu 90.000 km. A fost intretinuta mereu in reprezentanta dar de la distanta. Adica nimeni nu a verificat macar uleiul pe joja. Am gasit o gramada de pamant si frunze sub grila de sub stergatoare, in aripi jos langa praguri, ma rog... de-acum o sa fie ingrijita calumea.
user123

Eu nu sunt adeptul jumatatilor de masuri, daca vrei calitate

Zici ca vrei sa scoti doar acele suruburi....iti dai seama ca acel capac are si el o ordine de strangere....tu mai respecti asta?

In plus, probabil de la excesul de ulei a strapuns pe unde e mai usor- daca desfaci doar suruburile alea, aluminiu se destinde si poate sa inceapa sa dea si prin alte parti.....esti dispus sa risti?

Iar cu siliconul....daca exista garnituri dedicate, de ce? Vrei sa il plimbi prin chiulasa si arbori ca sa infunde canale de ungere?

Parerea mea este ca ori o faci cap-coada cum trebuie ( desfaci, cureti verifici planeitate etc cu motor rece, strangi in ordine si musai la cuplu) ori astepti pana o poti face asa....

Poti incerca si varianta usoara...poate merge,dar tot carpeala se numeste

Inca ceva....despre ce fise de bujii e vorba la 1.6 16v?
YRX
Capacul culbutori la 16V este etansat cu mastic pe toate suprafetele de imbinare cu chiulasa.
Daca supureaza ulei pe la margini sau suruburi trebuie dat jos si refacut masticul. Etansarea originala este destul de slaba, metoda propusa de Dacia in manual prevede aplicarea masticului cu un trafalet in pelicula foarte subtire. Am vazut multe 16V murdare de ulei pe la capac.

Treaba nu este deloc simpla deoarece capacul tine si arborii de distributie deci ca sa-l dai jos trebuie data jos distributia. Capacul are ordine de strangere si cuplu intocmai ca si chiulasa, trebuie sa ai mare grija la strangere.

Eu am facut operatiunea asta aici :
https://www.daciaclub.ro/Schimbare-supape-1...ml#entry4352953

Si a mea supura de noua pa la epurator si pe la capac. Dupa ce i-am dat cu mastic nu a mai curs pe nicaieri.

Verifica daca totusi nu curge pe la epuratorul de ulei (capacul mai mic de sub admisie). Ala poti sa-l dai jos si sa aplici mastic pe el.
Victorine
Merci de feedback. Asa cum spuneam, nu as vrea deloc sa dau jos capacele si sa refac etansarea pentru ca solutia tehnica folosita la motoarele astea presupune calarea arborilor cu came, DSV-ul ala special, etc. Simt ca na depaseste si sunt prea multe locuri unde pot da chix. Am citit insa pe celalat forum in topicul dedicat plangerilor legate de pierderole de ulei ca unii au rezolvat problema pur si simplu strangand putin cu simt de raspundere suruburile cu buba, altii au pus si putin mastic de etansare sub gulerul surubului si n-au mai fost probleme.
Cred ca o buna parte din vina o are excesul de ulei de care se plangeau toti fara exceptie care aveau problema asta. Coroborat cu solutia delicata de etansare a capacului cu rasina. Ma gandeam sa incerc intai asta cu etansatul suruburilor vinovate, insa avand in vedere ca ele se strang in ordine spirala si la cuplu chiar diferit in functie de pozitia lor pe spirala, ma tem sa nu le dereglez si pe alea unde nu am pierderi... repet: unii au facut asa si nu au avut probleme, e drept ca nu e prea ortodoxa solutia.

L.E. user123, am gresit cu fisele de bujii obisnuit cu vechiul meu logan de 1.6. Ma refeream la bobinele de inductie tip creion, in sine. Am editat.

Inca o chestie, desfacand inelul de ridicare a motorului din dreapta, cel de care se prinde si teaca jojei, am constatat ca aceasta e destul de mobila jos in baie, astfel ca permitea o oscilatie a capatului liber de sus de vreo 2 cm. E in regula asa?...
YRX
Nu cred ca faci nimic cu stransul sau etansarea suruburilor. Sincer nu cred ca pe acolo curge, mai degraba se prelinge de la epurator catre acele suruburi (alea sunt cel mai jos punct). Da epuratorul jos si pune-i un cordon de mastic rosu (pui masticul intr-o seringasi aplici un cordon subtire continuu ca la pompa de apa), curata bine si vezi daca mai curge.
Oricum, mare atentie cu suruburile alea, eu am rupt unul, sunt facute sa se rupa capul usor, probabil sa protejeze filetul de aluminiu.

La 16V indicatia de pe joja, daca pui cantitatea de ulei din carte, va fi peste maxim.

Joja intra in baie prin infigere, trebuie sa o bagi maxim in jos sa stea pe garnitura de etansare.
user123

Am impresia ca Ajusa face garnituri pt locurile unde inainte se dadea cu mastic.....cu mastic e posibil sa nu o nimeresti de fiecare data, in plus se etanseaza si prin strangere corecta ( in ordine) si prin planeitatea suprafetelor.......cam la fel ca la cutiile de viteza

Cam multe probleme pt un 16v recent.....tigaia mea de 16v nu da inca semne de asa ceva si are 10 ani...

P.S : @yrx : de ce mastic rosu si nu negru? smile.gif))))

Faci aluzie la ceva? :PPP
YRX
Dacă ai valoare dai cu rosu...smile.gif
Din ala am avut, m-a ținut un tub de 2+2 de când m-am apucat de mecanica.
Nu cred ca exista garnituri, dar dacă pui un cordon subțire și continuu îl reușești. Eu îl mai las și câteva minute sa facă pelicula
Victorine
Nu transpira pe la epurator ci pe la cateva suruburi. La unele mai putin, la altele mai mult. O sa pun poze mai incolo, vreau sa dau iarasi admisia jos si sa vad acum pe curat care dintre suruburi sunt umede. Cred ca fac totusi o incercare cu etansarea suruburilor, n-am nimic de pierdut daca nu tine...

YRX, atunci cum e ok cu uleiul? Sa fie sub maxim pe joja sau sa fie volumul mentionat de producator?...

user123, pai nu are alte probleme afara de capacul umed, merge perfect. Cu joja rezolv eu.
user123
QUOTE(YRX @ 27 Apr 2017, 15:05)
Dacă ai valoare dai cu rosu...smile.gif
Din ala am avut, m-a ținut un tub de 2+2 de când m-am apucat de mecanica.
Nu cred ca exista garnituri, dar dacă pui un cordon subțire și continuu îl reușești. Eu îl mai las și câteva minute sa facă pelicula
*




2+2 din ala care scrie ca e Made in USA dar costa 20 lei? smile.gif)))).....

In USA cat costa atunci ?tongue.gif


Se pare ca e modern sa renunti la garnituri - uite ce foloseste Ajusa pt asa ceva, dedicat


Uleiul indiferent de masina eu il pun dupa joja....sa fie la 2 mm sub maxim


Victorine
Gata, am facut-o. Au fost 3 suruburi umede pana la urma. Doua le-am putut extrage complet, degresat (si capacul sub ele), siliconat, montat la loc. Unul fiind in spatele bujiei 3 se afla sub decantorul de ulei, astfel ca am putut doar sa il desfiletez cam 8mm si am facut acelasi lucru. Motorul rece. Ramane asa pana maine. Va tin la curent cu rezultatul. In cel mai rau caz ajung tot la demontat capacul si refacuta etansarea. Cam asa arata:
user123

Sa fie intrun ceas bun si sa nu mai ai probleme !


Eu cred ca nu vei mai avea probleme, ma gandesc ca era de la nivelul crescut al uleiului


Deci treaba asta facuta de tine, combinata cu nivelul uleiului rectificat cred ca o sa dea bine


Sa revii cu impresii si sa te bucuri de masina !
Victorine
Sa ai gura aurita! Dupa ce le-am desfacut, asa zic si eu, ca e de la prea mult ulei. Deci capacul nu transpira deloc perimetral. Pierderile sunt doar la suruburi a caror gaura de trecere e ceva mai larga si ele strang metal pe metal, nu prea au cum sa etanseze calumea. Fiind mult ulei pe-acolo iese. Problema in sine nu-i foarte grava, de-aia probabil in reprezentanta prefera sa o lase asa. Altfel e delicat, ca trebuie desfacut, curatat masticul vechi si de capac si de pe chiulasa, degresate suprafetele de contact, aplicat rasina aia speciala cu trafaletul, strans la cuplu, in ordine si toate astea cu distributia blocata, schimbata, etc. Multa lume zice ca le-a fost recomandat s-o lase asa. Dar mie imi sta pe creier daca sunt pierderi. Acum om vedea... unii zica ca au strans suruburile pur si simplu sau etansat + strans si dupa 10-20.000km inca nu transpira.
L.E. Mai voiam sa adaug ceva. Garniturile de la colectorul de admisie erau toate tasate rau si pareau afectate de ulei. Apropos de efectele acestor pierderi. Practic musteau de ulei. Le-am schimbat dupa ce am curatat totul cu 4 Ajusa + 1 OEM la decantor. Iar cele 4 de pe galeria de admisie cred ca erau afectat de la interior spre exterior. Tot un efect al excesului de ulei, ca am gasit urme si in galeria de admisie. Asa ca atentie mare la nivel. Cred ca cumpar doar 4L smile.gif
YRX
Eu zic ca uleiul in exces ar musti pe la simeringuri intai, nu pe la capacul de chiulasa.


Garniturile alea ovale sunt o problema pentru 16V, se duc foarte repede si iti dau probleme. Si eu le-am schimbat, puteam sa accelerez motorul daca apasam mai tare pe galeria de plastic biggrin.gif
Trebuie sa le mai schimb si pe alea de la corpul clapeta, la un moment dat nu pornea la prima cheie dimineata. Pornea intotdeauna la a doua. Dupa ce m-am sucit si rasucit curatand senzori etc. am gasit pe net pe cineva care descria aceeasi problema cu rezolvarea la garniturile corpului clapeta. Initial n-am crezut, dar am zis sa incerc si am dat cu banda de teflon sub garnituri. De atunci a mers impecabil.

La un schimb normal, lasat motorul cam jumatate de ora sa se scurga uleiul, bag cam 4,15 - 4,2 litri de ulei pana la semnul de max. De aia nu ma duc niciodata sa schimb uleiul la service, aia in 5 min au terminat.

Usere, silicon mai bun ca 2+2 ala rosu Made in USA eu n-am mai intalnit. Dupa ani este ca nou, am dat pompa de apa jos dupa 7 ani si era inca elastic. Am mai luat si Nigrin, Sinto, Victor Reinz, toate au ajuns la etansat WC-uri la tara ... radmasa.gif
America e totusi America ... cool.gif
user123

Eu demult am teflon-garnituri facute artizanal- am inceput la 8v la corp clapeta si apoi am adaptat la 16v......puteai sa faci o intrebare tongue.gif


Referitor la America.....cand ti-am zis eu la "uleiuri" icon_mrgreen.gif .....trebuie sa renunti la nemtalaii tai cu "bosch' cool.gif
sobolan
QUOTE(YRX @ 28 Apr 2017, 06:33)
Eu zic ca uleiul in exces ar musti pe la simeringuri intai,


nu prea,asta e o prostie sustinuta de multi "mecanici" ....in motor nu exista o oarecare presiune,motorul nu e un obiect inchis etans,din contra pot exista si depresiuni uneori si in anumite regimuri....motorul respira pe la capacul culbutoarelor pe la furtunul de recirculare a gazerlor reziduale....si daca ar scapa compresia in baie pe la segmenti tot nu ar avea cum sa forteze semeringurile....e IMPOSIBIL .....un nivel mai mare de ulei in motor atrage si consum de ulei in functie de uzura segmentilor,ancraseaza segmentii si ulterior si bujiille ....
Siliconul 2+2 e de kkt,inainte era mai ok.....recomand Victor Reinz......
Victorine
Eu respect toate opiniile crlor care ati avut bunavointa sa raspundeti rugamintii mele cu un sfat. De la nivelul cunostintelor mele are sens ce spune fiecare. M-as bucura sa nu se transforme intr-o polemica inutila ci sa ramanem constructivi. Se vede ca fiecare are o experienta cu motoarele in general si ma bucur ca ati intervenit.
Cel mai important este cs dupa un scurt test, la cald, nu mai transpira deloc suruburile etansate. Si nici altele noi. In conditiile in care dupa curatare a aparut ulei imediat, inainte sa ajunga la temperatura de lucru...
Si apropos, am etansat cu ce aveam la indemana...
user123

Bucura-te de ea ca nu mai da ulei ! Nu conteaza cum ai reusit tongue.gif

Bucura-te de ea si daca iti da ulei....e doar fier, se rezolva!


Cred ca a fost de la nivelul crescut de ulei.....
YRX
Victorine, suruburile capacului sunt negre? Toate suruburile capacului sau numai cateva?

Nenea sobolan aspiratia gazelor din carter se face prin admisie. In orice regim de mers al motorului admisia trage, mai tare sau mai incet functie de turatie. Asta inseamna ca toti constructorii au ajuns la concluzia ca in carter se creaza presiune pozitiva (>0). Presiunea se creeaza in partea de jos a motorului de scaparile din cilindrii dar si de miscarea propriu zisa a pistoanelor, arborelui cotit si barbotarea uleiului in baie. De altfel si alte organe mecanice (de ex cutia de viteze) creaza presiune pozitiva doar din miscarea arborilor si necesita ventilatie.
Cresterea valorii acestei presiuni determina automat cautarea unor noi "supape" de evacuare cat mai aproape de carter si alea sunt simeringurile. Gandeste-te, de exemplu, ce se intampla cand ai 4000 de ture si iei piciorul din acceleratie si faci frana de motor. Presiunea din baie e mare si admisia este la nivelul de relanti.
De ce la 9 din 10 scurgeri de ulei pe partea distributiei primul simering care cedeaza este cel de jos si nu cel de la arborele cu came?

Asta fuse teoria ... biggrin.gif , si Victor Reinz e de kkt, inainte de 2+2 nici nu exista ... radmasa.gif
Victorine
Am verificat acum, nu mai eram sigur pentru ca cele la care nu existau scurgeri sunt prafuite, dar toate suruburile capacului sunt negre. De ce?
sobolan
QUOTE(YRX @ 1 May 2017, 08:03)
Gandeste-te, de exemplu, ce se intampla cand ai 4000 de ture si iei piciorul din acceleratie si faci frana de motor. Presiunea din baie e mare si admisia este la nivelul de relanti.

*



In frana de motor se creeaza depresiune mai degraba wink.gif In mod normal cam la orice masina la nivelul maxim normal de ulei arborele,mai precis contragreutatile,nu se atinge de ulei decat daca masina ruleaza pe un plan inclinat tare.....Ungerea se face prin pompa de ulei,aia alimenteaza "linia",cilindrii se ung prin stropire dar nu din cauza ca arborele ar "lovi" in ulei happy.gif ......Intr-adevar aspiratia se face prin admisie,tocmai ca din cauza asta presiunile din cartere is aproape de cele atmosferice sau un pic peste...un simering nu cedeaza din cauza asta,mie mi se pare o teorie proasta...
Nici un producator de autoturisme nu recomanda uleiul peste maxim ,din contra mai putin e mai ok decat mai mult dar nu din cauza ca ar sparge simeringuri ci din cauza ca ,in mers, uleiul ala ajunge si in capul pistonului posibil si prin admisie...
In timp ce arborele face o rotatie,axa face 1/2 sau mai putin.....de aia uzura maxima e jos,la simeringul de pe arbore .....si mai e ceva,de la uzuri sau mers cu piciorul pe ambreiaj, arborele poate capata joc axial din cauza uzurii aparute la semi-inelele axiale...niciunui simering nu-i plac jocurile axiale....

2+2 exista de prin anii 2001 sau mai devreme,eu de atunci il stiu,rosu,era ok.....negru a aparut ulterior dar "reteta" e de kko.....indiferent de una sau alta iti faci treaba bine cu el chiar si acum daca stii sa il aplici corect.....se pune o pelicula,se lasa un minut sa prinda "coaja" si apoi se strang piesele definitiv.....
Discutia cu 2+2 si VR e puerila,e ca si cum ai spune ca superman il bate pe batman....
YRX
QUOTE(Victorine @ 1 May 2017, 08:22)
Am verificat acum, nu mai eram sigur pentru ca cele la care nu existau scurgeri sunt prafuite, dar toate suruburile capacului sunt negre. De ce?
*



La a mea suruburile sunt argintii - zincate. Cand am rupt unul am dat comanda la Dacoserv si a venit negru cu capul mai mare. Am avut o intreaga discutie atunci, ei se jurau ca e original eu nu si nu ... biggrin.gif
Deci pana la urma exista si 16V-uri cu suruburile alea negre.
sobolan
@YRX : inca ceva ,ceea ce am scris mai sus se bazeaza pe o oarecare logica,pe o experienta de service mai umila dar castigata in timp si NU este o pura contrazicere precum ca eu sobolan am ceva de contrat si vreau s-o fac cu tine.....e un forum public,discutam,ne contrazicem,ne pupam etc......
Din urma postarilor dumneata trag concluzia ca stii ceea ce scrii destul de bine,ai idee buna, dar daca nu ma combati cu argumente tehnice pentru mine e degeaba....

ON : azi am citit intr-o carte de opel vectra precum ca uleiul din motor peste limita maxima dauneaza grav catalizatorului.....concluziile le tragi singurel si din ceea ce am scris eu si din ceea ce au scris altii.....

up.gif
Victorine
Logic, concluzia e ca adevarul e la mijloc, ca de obicei smile.gif
Dar nu va irositi gloantele, am inca niste intrebari, poate e cazul sa fac jurnal?...
Maine schimb distributia, pompa si kitul de accesorii. Am facut o combinatie ciudățică: distributia Gates, pompa Hepu, accesoriile SKF. Deh, banii... dar si mai ciudata e componența kiturilor: rola China si intinzator NSK la Gates - pe cutia kitului scrie ca e facut in EU. Kitul SKF scrie pe cutie ca e facut in Cehia dar cureaua e in Ro, iar rola infasuratoare este SKF France. Intinzatorul nu stiu. Pompa stim ca e German technology, cine stie unde o fi aplicata...
Una peste alta, singurul lucru care nu-mi place este rola aia chioara cu nervuri China din kitul Gates, care nu e suficient de fina pe suprafata de frictiune, mai are niste mici bavuri de la turnare. Mici si putine dar se simt la atingere si sper sa dispara dupa cateva rotiri fara sa lase cureaua cu sechele...
Maine vad ce fel de pinion avem, cu sau fara pana si cum se prezinta lucrurile pe-acolo. Chiar ma gandesc serios sa transform topicul intr-un jurnal, ca sa tin mai usor evidenta la masina asta.
Va multumesc pentru implicare! Va rog, nu duceti lucrurile spre versus-uri inutile ca nu e constructiv si va irositi energia.
Va tin la curent. Presupunand ca va intereseaza pe careva...
sobolan
Vezi ca eu am aruncat vreo doua curele gates "originale" de noi,le puneam,dadeam cheie inainte de a pune scut-urile distributiei si "bateau" aiurea pe fuliile dintate,uneori aveai impresia ca dau sa sara de-acolo.....am patit treaba asta cu doua masini diferite....ai grija cu ele,pentru linistea mea personala as evita firma asta si nu pentru ca nu e o firma buna ci pentru ca e o firma des piratata in Romania,evita si curelele "originale" Renault luate de la baietii din fabrica,nu e nici un secret,nu-s din fabrica,is luate din Vitan,rola aia dubioasa cu resturi de plastic din turnare poti sa o arunci.....Recomand cu caldura curelele de distributie Bosch,Dayco si pe accesorii poti sa mergi linistit pe Hutchinson......la role mergi pe Koyo/SKF/Ina .......
Nu te juca cu distributia,ala e motor cu interferenta,supapele se pot intalni cu pistoanele si numai lucru bun nu iese din asta.....Multi nu inteleg dar de la o curea de distributie poti arunca o chiuloasa sau un motor,depinde de daune.....aici nu faci economii si stii ca 4 ani sau 60oookm tragi de motor fara griji !
Victorine
Ok. Am trecut pe INA. Cureaua e UK, rola Franta si intinzatorul Canada. Diferenta fata de Gates 200 lei... merci ca mi-ai bagat soparla!... mad.gif
user123

SKF oricand...si la 8v si la 16v

Folosit inclusiv la masinile de cupa(dacia), raliu, coasta...si daca nici aia nu trag de masini atunci....

In plus, "baietii" nu prea stiu de skf si nu se arunca la falsificat...

Deja e offtopic....voi fi curand la al 4-lea kit skf
Victorine
Te referi la distributie, banuiesc.
YRX
Victorine, sa nu uiti sa schimbi surubul de la pinionul de jos, daca nu-l ai in kit cumpara-l separat, in ala sta tot motorul 16V . . biggrin.gif Nu-ti mai spun de pinionul cu pana.

@Sobolan - Tot ce ai scris nu e nici la tine demonstratie stiintifica, e tot parere personala bazata probabil pe propria-ti experienta. Nici D-zeul mecanicilor nu va putea prezice cu exactitate pe unde iese uleiul prima data dintr-un motor daca pui 300 de ml de ulei in plus. Eu l-am vazut pe la simeringuri, tu pe la capacul chiulasei, ar mai putea sa curga si pe la etansarea baii, pe la buson, pe la teaca jojei etc.... biggrin.gif
In cazul de fata, la 16V, scurgerile pe la capac vin de la solutia proasta adoptata de Renault, planurile de asamblare sint destul de grosier finisate si pelicula de etansant data cu trafaletul nu poate astupa rugozitatile, indiferent de nivelul uleiului.

Daca tot am discutat de efectele supra-umplerii cu ulei ale unui motor ar trebui sa sistematizam un pic, avem mai multe situatii.

- Daca pui putin ulei in plus (americanii discuta de pana la 1 qt in plus) probabil nu se va intampla nimic, nici nu va curge, nici nu va arde. De altfel la reviziile din perioada de garantie MCV-ul primea 3-4 mm pe joja de ulei in plus si tot atat era si la sfarsitul perioadei, deci nu-l consuma si nici nu-l arunca afara. Ca idee, diferenta dintre max si min pe joja este cam de 1 litru, deci motoarele sunt destul de tolerante la nivelul uleiului.

- Daca il umpli zdravan principala problema este arborele care va "bate" uleiul din baie si il va transforma in spuma. Atunci ungerea se va inrautati si vei putea sa distrugi un motor. Ce inseamna "zdravan" difera de la motor la motor, unele au baia mai lunga, altele nu. Mai este si fortarea uleiului in cilindrii si arderea lui si presiunea suplimentara ce duce la scurgeri.

- Pentru catalizatoare arderea uleiului este problematica pentru ca le umple de cenusa si evident le scoate din uz, dar ca sa bagi ulei in cilindri trebuie sa ajungi la extreme daca un motor nu este uzat, adica nu mananca ulei si fara sa aiba in exces.

Asa ca, tragand o concluzie, pentru cantitati mici in plus nu va mai alarmati, nu are importanta si parametrii motorului nu se modifica semnificativ. Daca curge, mananca ulei trebuie reparat motorul, nu dam vina aiurea pe ulei.
Daca in schimb ati pus 1 litru in plus ar fi bine sa nu mergeti cu masina si sa-l goliti, lucruri rele se pot intampla pentru buzunarul vostru.

Cat despre formulele chimice ale masticurilor eu nu am acces la ele si nici nu ma pricep in schimb am o afinitate pentru americani la produsele lor chimice, daca au trimis un om pe luna trebuie sa fi avut un mastic bun la vehiculele spatiale si sigur n-a fost Reinz .... radmasa.gif
Victorine
Fara gluma, cred ca nivelul prea mare de ulei mi-a patruns in creer, daca am visat azi-noapte ca masina scotea fum... blink.gif cosmar...
Acum serios, dupa ce am scos ulei incat sa ramana un X curat pe joja si am etansat/ strans suruburile umede, capacul e uscat. Iee!!! Deocamdata. Sa vedem la 5000 rpm.
Ce am mai observat este zona putin imbaxita din jurul jojei la intrarea in baie, care poate are legatura cu faptul ca atunci cand am desfacut surubul de la brida superioara de prindere a acesteia, joja se misca destul de relaxat jos in baie. O sa curat zona si studiez lucrurile acolo cand fac schimbul saptamana viitoare, in timp ce se scurge uleiul vechi CALUMEA.
De asemenea, baia e putin murdara de ulei cu praf (deci nu umed-lucios) in partea stanga, o sa vad tot atunci daca e de la uleiul scurs la schimburile filtrului sau de la garnitura baii.

Surubul cu saiba aia imensa solida a venit in kit impreuna cu capacele axelor cu came si inca unul metalic care inca nu mi-e clar unde vine, poate ma lamuriti voi.

Pinionul sper ca e cu pana. In caz contrar se pune pana sau se schimba pinionul? Inteleg ca loc ar fi pentru pana aia pe arbore. Ati observat vreo regula referitoare la anul de fabricatie - cu sau fara pinion cu pana? Am inteles eu corect ca e o solutie cam nasoala, parca am citit ceva de alunecare/ forfecare?... lamuriri, va rog.

L.E. ce demersuri tre sa fac ca sa transform topicul in jurnal? As pastra in denumire problema initiala, poate discutiile sunt de ajutor si altcuiva.


4 May 2017, 10:09:
Gata, am vazut pe topicul lui YRX cu schimbarea supapelor cum sta treaba. Intrebarea este daca stie cineva de cand au inceput sa monteze pinion cu pana . Masina mea este din 02.2008. Ca sa stiu sa-l cumpar inainte sa ma jecmaneasca mecanicul la fata locului sleep.gif
YRX
La joja ai o garnitura oring. Din pacate nu cred ca se gaseste separat, eu am luat din Vitan joja cu teaca cu tot pentru aia.

Cand scoti filtrul e imposibil sa nu dai cu ulei pe jos, e inghesuit rau, probabil pe baie de acolo e. O sa vezi ca trebuie sa dai si scutul jos pentru ca fereastra pentru buson nu corespunde cu busonul, scutul este de la MPI-uri ... biggrin.gif

Nimeni nu cred ca stie de cand e pinionul cu pana, cred ca 2008 dupa ce s-au terminat cele fara pana ... radmasa.gif
Ca idee seria mea de motor din 2007 e cu U inaite - fabricatie Spania.
bucatzel
QUOTE(Victorine @ 4 May 2017, 08:41)
L.E. ce demersuri tre sa fac ca sa transform topicul in jurnal? As pastra in denumire problema initiala, poate discutiile sunt de ajutor si altcuiva.
*


Da report la postarea initiala, si cere mutarea la jurnal.
YRX
Bre, lasati topicul asta aici si Victorine sa-si faca altul la jurnal. E mai util la "Probleme Tehnice - Logan" decat sa fie ingropat sub un munte de diverse caterinci.
Victorine
M-am gandit si eu... cred ca e corect.
user123

Ce e util? 2-3 vorbe despre cum curge ulei pe la prezoane?

Fii serios.....utile mai sunt cateva topicuri pe la tutoriale....

Asta pt cei foarte putini care se apuca sa fac....

Pt restul raman doar vorbe, fie ca e caterinca fie ca e ceva un pic mai tehnic...vorbe si nimic altceva, un soi de cafenea tehnica

Chestiile gri nu mi-au placut niciodata....ori e neagra, ori e alba
Victorine
Pentru ca majoritatea celor care s-au plans de excesul de ulei si pierderile pe la capac au reclamat si pierderi pe la baie, astazi cu ocazia unei pene le-am observst si la mine. Asa arata baia de ulei dupa 88.000km. Scuzati pozitia, cred ca-s prea mari imaginile, nu stiu de ce-s intoarse.
user123

Este ca vrei sa dai si acolo cu silicon?


Corolar : cand ai un ciocan in mana, toate lucrurile ti se par cuie (Murphy)
Victorine
Tu ai ceva cu mine? biggrin.gif Nu, acolo o sa schimb pur si simplu garnitura de la baia de ulei.
Corolarului tau ii lipseste teorema. Daca eu as fi afirmat ca toate pierderile de ulei se rezolva cu putin silicon, atunci mergea. Filozofu-le! tongue.gif
user123
Nu e politicos sa raspunzi la o intrebare cu o intrebare dar....

Eu zic sa schimbi garnitura dupa ce intai stergi si verifici daca si eventual iti da ulei pe acolo

P.s : se scrie cu " s".... de la filo +sofia, iubitor de intelepciune

Eu nus deloc asa ceva, nu iubesc nimic

Teorema ai enumerat-o tu

Imi permit sa scriu astea din cauza avatarului tau care imi "semnalizeaza" ceva, deci am alte asteptari de la tine
Victorine
Ok. Asa o sa fac. Sambata schimb distributia, curat foarte bine peste tot si tin sub observatie o vreme.
Acum o sa-mi spui ca se scrie fara cratima? wink.gif

sobolan
QUOTE(Victorine @ 4 May 2017, 08:41)
Pinionul sper ca e cu pana.
*



daca e cu pana e ok,daca e fara e greu de tras la semne distributia fara acele cale care-ti blocheaza axele si vibrochenul ....eu zic ca daca n-ai acasa ce-ti trebuie ca s-o duci la service si sa ceri factura+garantie la lucrare,in modul asta te doare la basca de repercursiuni !
Eu am patit-o cu o laguna2 1,6/16v ....nu avea pana si nici eu calele....am pus-o cat de cat ok dupa piston/volant si alte repere intuite...merge ok dar parca nu era ceea ce trebuie,a doua zi am facut rost de cale si am tras-o corect la semne.....surubul fuliei se strange la un anumit cuplu.....tine cont de detalii.....
Victorine
Nu o fac acasa. Merg la un mecanic din retea care cred ca face 1-2 distributii pe zi. M-am informat legat de detalii si o sa fiu atent. Asta-mi convine ca pot sa stau langa el si o sa am grija sa fie totul ca la carte. Dar tare m-as bucura sa fie pinionul ala cu pana...
sobolan
QUOTE(Victorine @ 4 May 2017, 22:17)
Dar tare m-as bucura sa fie pinionul ala cu pana...
*



Intr-adevar au fost probleme acolo la unele masini darrrr......nu e un capat de lume si nu e singura masina....la carte scrie ca-l strangi la un cuplu anume si apoi mai faci nustiu-cate grade cu cheia pe el....eu le strangeam la 80NM smile.gif
user123

Daca e din 2008 (parca asa ziceai? Sau ma insel eu) ai sanse mari sa fie cu pana...

Nu-i capat de lume daca e fara, poti cumpara pinion cu pana se potriveste la fix ( are acelasi nr de dinti) dar cam costa...

La cele fara pana surubul vilbrochenului se strange la cuplu si la un nr de grade ( nu mai tin minte exact parca 120-140?), am scris la tutoriale mai demult....

La cele cu pana se strange doar la cuplu si atat


Indiferent de situatie, eu cel putin nu am folosit acele cale de blocare, dupa folosirea lor am avut surpriza sa dea ulei pe la dopuri desi leam schimbat...

Asa ca am zis pas....mam folosit de calaj si un artificiu sa vad pozitia pistonului 1 si asa am blocat rotile dintate, dar pe ele....nu arborii in spate

Fara roti blocate nu prea faci mare lucru....Corect este sa le blochezi in spate, eu am trisat si leam blocat in fata
sobolan
Fara cala care tine rolele fixe intre ele e cam greu,cand strangi jos fortezi in curea parca,stiu eu ca era ceva cam "dubios" ....oricum metoda pistonului nu da gres si daca ai si putina logica se poate....... up.gif .....buna ideea cu pinionul cu pana,costa dar merita .....la dezmembrari nu s-or gasi oare ? rolleyes.gif
Victorine
O sa iau maine unul nou cu pana si daca nu e nevoie de el il duc inapoi, ma inteleg dinainte cu ei. Dar sper sa aiba user123 dreptate si sa fie cu pana, la fel cum a zis ca n-o sa mai dea ulei pe la suruburile buclucase. rugaciune.gif
user123

Daca nu blochezi alea, o decalezi...

Initial am confectionat ceva artizanal dintro banda de otel....apoi am folosit o chestie de vag ca o scarita....dar eu le blochez de fiecare data in fata...

De fiecare data folosesc pistonul....ma mentine in "forma"

Nu stiu la dezmembrari daca da cineva motorul fara....

Stiu insa ca pinionul cu pana de mpi are exact acelasi nr de dinti ca ala de 16v....iam numarat odata pt ca mam contrat cu batranul meu...
YRX
Usere, pinionul nu e la fel cu MPI. Nu stiu la nr de dinti (nu i-am numarat) dar difera la constructie. Oricum mi se pare o investitie buna, nu se poate totusi sa lasi un motor la cheremul frictiunii dintre pinion si fulie si la mana mecanicului care strange surubul. Mi se pare ca la Dacia e vreu 200 de lei, eu l-am luat din Vitan cu 100. Reversul medaliei este ca se complica montarea curelei cu pinionul fixat pe viblochen.

Eu mi-am facut cala de blocare care se pune in spatele arborilor, e foarte simplu de facut si eficienta, cu ea ai siguranta ca esti la punct perfect. Acum nu m-as mai apuca de 16V fara ea.
Capacele alea, daca nu vin in kitul de distributie, se gasesc de cumparat la preturi civilizate (nu ca la Renault) produse de Corteco, nu mai stiu, dar au fost pana in 20 de lei amandoua.

Si, Victorine, n-am studiat, dar cred ca si baia este tot cu silicon montata ... biggrin.gif
Victorine
YRX - dupa cum arata pana aia e doar de ghidaj pentru alinierea si mentinerea distributiei. Treaba o face tot surubul si cuplul de strangere.

Referitor la baie - ma iei si tu peste picior? smile.gif cred ca am vazut de cumparat prin cataloage online garnitura aia mare de baie. Nu stiu cum au rezolvat altii ca am tot citit, cred ca au ignorat pierderile alea. Curat si vad in timp. La noi a plouat ieri, mai era umed si de la apa acolo. Nu a ajuns ulei pe scut. Am gasit si un senzor infipt acolo in spatele motorului fara nici o mufa legata in el. Seamana cu presostatul de ulei de pe conducta de servo, ce sa fie?... pare sa fie pe post de dop. am uitat sa-l pozez.
YRX
Daca este asta, cred ca trebuie sa te specializezi la silicoane .... radmasa.gif

http://www.hanora.ro/piese-auto/piese-loga...8200381856.html
user123
QUOTE(YRX @ 5 May 2017, 05:57)
Usere, pinionul nu e la fel cu MPI. Nu stiu la nr de dinti (nu i-am numarat) dar difera la constructie. Oricum mi se pare o investitie buna, nu se poate totusi sa lasi un motor la cheremul frictiunii dintre pinion si fulie si la mana mecanicului care strange surubul. Mi se pare ca la Dacia e vreu 200 de lei, eu l-am luat din Vitan cu 100. Reversul medaliei este ca se complica montarea curelei cu pinionul fixat pe viblochen.

*




Detaliaza, ca sa inteleg la ce te referi

Nr de dinti e identic....numarat de mine

Arborele are locas prevazut pt pana

Nici un pinion nu are guler.....chiar daca ar avea, nu complica foarte tare montatul, doar intarzie

La diametru interior sunt identice
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.