Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan MCV 1.6 16V - Se ineaca si lipsa turatie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Slacky
Salutare,

Am inceput de cateva zile sa am urmatoare problema: in timp ce merg cu masina la un moment dat incepe motorul sa tremure, sa se inece si cand incerc sa accelerez nu trage (nu se tureaza). Dupa mai multe incercari isi da drumul putin si se tureaza, apoi iar tremura. Si practic nu pot pleca de pe loc/accelera mai tare. Dupa ceva timp isi revine si merge ca si cum nu ar avea nimic. Alta varianta pe care am observat-o este sa opresc motorul si sa il las cateva minute, apoi porneste la prima cheie si din nou, merge ca si cum nu ar avea nimic.

Am facut mai multe drumuri, unul de 200 km fara sa am nicio problema, apoi prin oras, total aleator incepe sa faca asa.

Am fost la un service si bineinteles ca la ei nu s-a reprodus problema. Mi-au facut o diagnoza si au verificat-o insa mi-au zis ca nu au gasit nimic si ca masina nu are nimic.

Astazi mi s-a intamplat iar asa ca am tras pe dreapta si am lasat-o la relanti si am facut un film. In filmare se aude clar cum huruie si trepideaza. O sa observati ca atunci cand incerc sa o turez, initial la primele tentative nu trage insa dupa mai multe incercari reuseste sa isi revina. Dupa ce am filmat, am oprit-o si am lasat-o cateva minute. Apoi totul a fost ok si am ajuns acasa fara nicio problema.

P.S. Nu se aprinde niciun martor in bord.

Aveti idee ce ar putea sa fie ? Multumesc

https://streamable.com/in97u - Filmare motor care se ineaca
bossake
E posibil ca una din bobine sa fi picat si atunci cand trenura sa mearga in 3.
Avea tester dedicat unde ai mers? Ciudat daca zici ca nu ai erori
user123

Are dreptate colegul mai sus - poate fi o bobina si nu e musai sa memoreze de fiecare data eroarea

Incepe cu baza: aprindere - bujii si bobine

Bujiile de cand sunt si in ce stare sunt? Inspecteaza-le macar vizual

Bobinele : le verici usor babeste, scoti mufa pe rand la fiecare: la bobinele bune motorul merge si mai prost, cand o gasesti pe cea defecta nu se modifica nimic in mersul motorului daca scoti mufa

Deasemenea o poti si masura si compara cu ce zice manualul ( nu mai tin minte exact valorile)

Le inspectezi vizual : daca sunt crapate, oxidate arse etc...se schimba, pt ca nu e bine sa astepti pana pica definitiv

De obicei cand iti pica o bobina e semn ca si celelalte sunt obosite....eu leam schimbat pe toate odata

Ai grija ca daca lasi bujiile peste interval, asta solicita bobinele si duce la uzura

Slacky
QUOTE(bossake @ 29 Apr 2017, 22:47)
E posibil ca una din bobine sa fi picat si atunci cand trenura sa mearga in 3.
Avea tester dedicat unde ai mers? Ciudat daca zici ca nu ai erori
*



Da, e vorba de un service de reprezentanta. Au facut diagnoza computerizata si au zis ca nu s-a raportat nicio eroare.


QUOTE(user123 @ 29 Apr 2017, 22:56)
Are dreptate colegul mai sus - poate fi o bobina si nu e musai sa memoreze de fiecare data eroarea

Incepe cu baza: aprindere - bujii si bobine

Bujiile de cand sunt si in ce stare sunt? Inspecteaza-le macar vizual

Bobinele : le verici usor babeste, scoti mufa pe rand la fiecare: la bobinele bune motorul merge si mai prost, cand o gasesti pe cea defecta nu se modifica nimic in mersul motorului daca scoti mufa

Deasemenea o poti si masura si compara cu ce zice manualul ( nu mai tin minte exact valorile)

Le inspectezi vizual : daca sunt crapate, oxidate arse etc...se schimba, pt ca nu e bine sa astepti pana pica definitiv

De obicei cand iti pica o bobina e semn ca si celelalte sunt obosite....eu leam schimbat pe toate odata

Ai grija ca daca lasi bujiile peste interval, asta solicita bobinele si duce la uzura
*



Bujiile tocmai le-am schimbat la revizie. A picat in asa fel incat s-a nimerit sa fac revizia chiar dupa ce s-a manifestat prima data problema. Le-am zis si cand am fost la revizie si tot asa mi-au zis ca nu au gasit nimic. Apoi am zis ca ok, poate dupa revizie o sa fie ok. Dar am mai tot mers si a aparut din nou. Am fost iar la service si am facut iar o diagnoza dar iar nimic. Mereu cand merg la service nu se intampla. O sa verific bobinele asa cum ati sugerat.
Victorine
Cum se verifica bobinele astea tip creion, de curiozitate? As vrea sa stiu si eu ce valori sunt normale si sunt curios cat o sa gasesc la ale mele.
user123
Am scris mai sus metoda empirica + inspectie vizuala


Mai jos ai valorile la bobine
MiticaLGN
Eu am avut probleme cu sonda lambda, cea din amonte (prima de la iesirea din motor)
Am dar cu un spray de contacte conectorul si acum merge mai bine.
Apoi am descoperit ca o bujie+bobina era sub duza de la stergatorul de parbriz si pe acolo se scurgea apa ->respectiva bujie avea capul ruginit.
Am schimbat si bujiile, dar se pare ca si bobina e sparta.

Cum se verifica bobina empiric (asta am vazut in service) o stropesti putin in prealabil cu lichid se spalat geamuri, apoi pornesti masina.. tii bobina in mana , la vreo 3 cm de caroserie, paralel cu solul, si o rotesti incet. Daca face scanteie intre caroserie si copul bobinei, asta insemna ca e fisurata pe undeva..
Victorine
Mi se pare mai ok metoda lui user123, fara lichide smile.gif
Daca e sa pun un multimetru pe ele ar trebui sa verific rezistenta intre cei 2 pini? Sau intre un pin si arcul din cap? Si sa gasesc valoarea de la tine din tabel? Mi se pare ca nici la mine nu merge destul de rotund la ralanti. Nu asa rau ca in filmul de mai sus, dar nu e chiar uniform. Bujiile inca n-am apucat sa le verific. Altfel trage foarte bine.
user123


Acolo (in manual) scrie rezistenta primara .....asta inseamna intre cei 2 pini

Spre deosebire de bobina de la mpi, aici nu este data rezistenta secundara deci nu poti masura nimic folosind "capul" bobinei


Sa stii ca si Mitica are dreptate in felul lui vis-a-vis de verificat bobine- poti folosi un spray cu apa pus pe mist(ultra fin) pt a provoca un scurtcircuit al bobinei....

Metoda cu "apa" e folosita mai ales la bobinele monobloc, adica la mpi.....la 16V unde sunt individuale nu prea poti folosi apa si in plus merge foarte bine metoda descrisa de mine, iti arata clar care dintre bobine nu merge

Vezi ca pt relanti instabil mai poate fi de vina si mpp....nu e musai sa fie numai bobinele


Particular pt Slacky am zis de bobine pt ca la el intrerupe si da rateu inclusiv cand ambaleaza, deci nu numai la relanti
Victorine
La mine poate fi si de la MPP ca l-am curatat odata cu clapeta, erau imbaxite rau dar motorul mergea perfect. Dupa curatare parca se balbaie usor si turatia nu mai cade liniar spre relanti ci sacadeaza pe la 1000-1200 rpm, scade apo la 750, urca iar putin si in fine se stabilizeaza la 750 dar parca tremura putin motorul din timp in timp, chiar daca pe turometru nu se vede prea bine. L-oi fi dereglat, desi nu am umblat deloc la pozitia axului, sau a intrat mizerie purtata de jetul de spray de curatat. Ce nu am desfacut si curatat este senzorul de pozitie a clapetei de acceleratie. Nu poate fi asta la Slacky?
Slacky
Nu am apucat azi sa le verific. Maine incerc si revin cu ce am gasit. Insa daca stau sa ma gandesc, saptamana trecuta mi-au schimbat bujiile la revizie, oare nu ar fi trebuit sa vada cand au facut asta daca era vreuna din bobine defecta ? De obicei nu ar trebui sa le verifice daca tot le desfac pentru bujii ?
user123
@victorine : teoretic cand cureti mpp ar trebui schimbate garniturile acestuia-iti poate trage aer fals pe acolo si de aceea sa ai variatia de turatie mai ales daca inainte sa il scoti nu facea asa

Senzorul de pozitie poate fi verificat -sunt valori in manual insa ma gandesc ca aparea vreo eroare...

@slacky: daca masina mergea bine si doar ti-au schimbat bujiile nu ti le verifica nimeni...mai ales daca defectul apare intermitent...la noi nu merg pe incredere, asteapta pana pica piesa, cazul tau probabil bobina

E posibil o bobina sa fie obosita si sa faca intermitent...daca poti, verifica-le si vezi dupa aceea...
Victorine
Pot sa masor bobinele pe pozitie sau trebuie demontate? De fapt cred ca le demontez ca sa ma uit si la bujii. Sau fac treaba asta atunci cand am si bujii noi sa le inlocuiesc direct, nu stiu cati km au astea de pe masina...
mregw
Slacky, cum ai rezolvat? A mea face exact la fel, logan 1.4 din 2006. Unii zic ca e sonda lambda sau senzorul de turatie pe volanta, asta a fost la tine? Multumesc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.