Hai noroc la toată lumea.
Dobrogea mi se pare o regiune foarte interesantă în care am fost de multe ori și unde mă întorc tot timpul cu plăcere.
Cum (spre rușinea mea) până acum n-am fost niciodată la Brăila o tură cu bicicleta care să acopere (partial) colțul de nord-vest al Dobrogei suna bine.
La asta se adaugă eliminarea mașinii datorită legăturilor feroviare bune și foarte bune de București la Brăila și Constanța.
M-am bucurat pentru că am mai convins încă 4 prieteni să mă însoțească.
Mai trebuie doar să adaug fapul că fotografiile cele mai reușite (aș zice chiar profesionale) sunt făcute de un prieten maistru foto, cu un aparat de vreo 3 kile și un obiectiv de juma’ de metru.
Așadar.
Joi, 27.04.2017
București – Brăila (cu trenul) – Smârdan – Măcin.
27 km
Piața Victoriei pe la ora 08:00.
[attachmentid=1628061245]
Până la Brăila am mers cu trenul IR 1573 (CFR Călători) care pleacă din București Nord la ora 08:30.
Biletele le-am cumpărat online, cu aproximativ o lună înainte, preț 56 Lei om + bicicletă.
Trenul are 4 locuri pentru biciclete, care sunt locurile destinate persoanelor cu disabilități.
Bicicletele (5 la număr) în tren.
[attachmentid=1628061246]
Până acum nu știam că exista varinata amplasării bicicletelor în locul destinat persoanelor cu disabilități. Văzând pe site-ul CFR Călători numărul redus de biciclete am crezut că vom călători cu o Săgeata Albastră.
Deși trenul trebuia să ajungă la ora 11:58 în Brăila a ajuns la ora 13:05. Vreo juma de oră a stat într-o haltă lângă Buzău (parcă Buzău Est) apoi până la Faurei s-a târât cu o viteză de sub 30 km/h.
[attachmentid=1628061247]
După Făurei trenul și-a revenit și a mers cu aproximativ 90 km / h.
[attachmentid=1628061248]
Nu mă pricep, însă cred că între Buzău și Făurei sunt niște probleme la linei.
Locomotiva cu abur din gara Brăila.
[attachmentid=1628061249]
Și clădirea gării.
[attachmentid=1628061250]
Strada (pietonală) Mihai Eminescu din centru Brăilei.
[attachmentid=1628061251]
Teatrul Maria Filotti.
[attachmentid=1628061252] [attachmentid=1628061253]
Biserica Greacă “Buna Vestire”.
[attachmentid=1628061254] [attachmentid=1628061255] [attachmentid=1628061256] [attachmentid=1628061257] [attachmentid=1628061258]
Câteva vorbe despre biserică.
[attachmentid=1628061259]
În interior era o înmormântare așa că nu am făcut poze.
Moara Violatos.
[attachmentid=1628061260] [attachmentid=1628061261] [attachmentid=1628061262]
După care ma tăit-o spre bac.
5 May 2017, 00:56:
Joi, 27.04.2017 - Partea a II-a
București – Brăila (cu trenul) – Smârdan – Măcin.
27 km
Spre bac.
[attachmentid=1628061269]
Drumul in lungime de aproximativ 1 km pana la bac este dezastru, masinile si bicicletele merg aproximativ cu aceiasi viteza.
[attachmentid=1628061270]
Probabil ca aici odata a fost o fabrica.
[attachmentid=1628061271]
La bac am avut noroc pentru ca am asteptat doar vreo 5 minute.
[attachmentid=1628061272] [attachmentid=1628061273]
Bacul era construit la Oltenita pe vremea cand acolo exista un santier naval.
[attachmentid=1628061274]
Celalat bac.
[attachmentid=1628061275]
Bicicleta pe bac.
[attachmentid=1628061276]
Diverse inscriptii.
[attachmentid=1628061277] [attachmentid=1628061278] [attachmentid=1628061279]
Dunarea, in aval
[attachmentid=1628061280]
si amonte.
[attachmentid=1628061281]
Manevrele de acostare la Smardan au durat vreo 5 minute, probabil din cauza vantului.
Bacul s-a golit.
[attachmentid=1628061282]
Daca nu ma insel, tariful de trecere [om si bicicleta] a fost 1,50 Lei.