Salutare tuturor. Am rasfoit topicurile de pe aici inainte sa scriu dar nu strica o parere in plus.
Acum doua zile am dat jos la dacia din semnatura capacul distributiei si baia de ulei,pompa de benzina si manocontactul. Motorul are 105.000km,totul e original. Mananaca ulei dar si pierdea pe la garniturile de la baie,pompa si capac asa ca am zis sa le dau jos si sa le schimb. La baie si la capac nu a avut garnituri de pluta (cum stiam eu) ci "garnituri" formate din silicon negru. La capacul distributiei a mers sa pun garnitura de pluta,siliconata pe ambele fete,la baie nu se pupau garniturile de pluta cu semiinelele de cauciuc asa ca am pus-o inapoi cum a fost,doar cu silicon. Am schimbat uleiul (10w40 Mobil Super 2000) si filtrul,montat totul la loc si pornit. Mergea frumos doar ca aparuse un zgomot de parca ar fi frecat o tabla undeva,insa destul de vag si l-am pus pe seama faptului ca se aude lantul frecand pe patina distributiei iar cum tindea sa se estompeze,nu i-am mai dat mare atentie. Ieri seara am venit cu masina acasa normal,nu s-a supraincalzit,presiune la ulei presupun ca avea (becul nu s-a aprins),temperatura apei era normala. Am parcat in fata blocului urcand masina peste o bordura lejer,am vrut sa o misc putin mai in fata insa motorul s-a oprit brusc. Am pus asta pe seama ca era aproape de turatia de ralanti si probabil l-am omorat eu si am plecat linistit.
Azi am vrut sa plec cu familia undeva,a dat sa invarta putin si s-a oprit. Am crezut ca s-a descarcat bateria,am pus-o pe redresor desi nu parea prea descarcata. Cand am pus-o inapoi,aceeasi simptoma,motorul nu se invartea deloc. Am incercat sa il invart cu mana,nu se invartea. Am incercat apoi sa il invart cu cheia direct surubul fuliei arborelui - nimic. Am scos bujiile,am incercat iar la demaror - nimic. Am bagat in viteza cu bujiile scoase si am incercat sa o misc - absolut nimic,in nici o directie.
Clar ca e calat,insa oare e la cilindrii sau la cuzineti si care ar fi cauza???
Motorul a mers bine inainte de operatiunile facute si dupa ele am facut vreo 50-60km,deci nu cred ca a ramas fara presiune de ulei si sa mearga inca atata si sa se blocheze in halul asta brusc