Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor blocat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sebymesteru
Salutare tuturor. Am rasfoit topicurile de pe aici inainte sa scriu dar nu strica o parere in plus.
Acum doua zile am dat jos la dacia din semnatura capacul distributiei si baia de ulei,pompa de benzina si manocontactul. Motorul are 105.000km,totul e original. Mananaca ulei dar si pierdea pe la garniturile de la baie,pompa si capac asa ca am zis sa le dau jos si sa le schimb. La baie si la capac nu a avut garnituri de pluta (cum stiam eu) ci "garnituri" formate din silicon negru. La capacul distributiei a mers sa pun garnitura de pluta,siliconata pe ambele fete,la baie nu se pupau garniturile de pluta cu semiinelele de cauciuc asa ca am pus-o inapoi cum a fost,doar cu silicon. Am schimbat uleiul (10w40 Mobil Super 2000) si filtrul,montat totul la loc si pornit. Mergea frumos doar ca aparuse un zgomot de parca ar fi frecat o tabla undeva,insa destul de vag si l-am pus pe seama faptului ca se aude lantul frecand pe patina distributiei iar cum tindea sa se estompeze,nu i-am mai dat mare atentie. Ieri seara am venit cu masina acasa normal,nu s-a supraincalzit,presiune la ulei presupun ca avea (becul nu s-a aprins),temperatura apei era normala. Am parcat in fata blocului urcand masina peste o bordura lejer,am vrut sa o misc putin mai in fata insa motorul s-a oprit brusc. Am pus asta pe seama ca era aproape de turatia de ralanti si probabil l-am omorat eu si am plecat linistit.
Azi am vrut sa plec cu familia undeva,a dat sa invarta putin si s-a oprit. Am crezut ca s-a descarcat bateria,am pus-o pe redresor desi nu parea prea descarcata. Cand am pus-o inapoi,aceeasi simptoma,motorul nu se invartea deloc. Am incercat sa il invart cu mana,nu se invartea. Am incercat apoi sa il invart cu cheia direct surubul fuliei arborelui - nimic. Am scos bujiile,am incercat iar la demaror - nimic. Am bagat in viteza cu bujiile scoase si am incercat sa o misc - absolut nimic,in nici o directie.
Clar ca e calat,insa oare e la cilindrii sau la cuzineti si care ar fi cauza???
Motorul a mers bine inainte de operatiunile facute si dupa ele am facut vreo 50-60km,deci nu cred ca a ramas fara presiune de ulei si sa mearga inca atata si sa se blocheze in halul asta brusc plange.gif
Adrian Frigo
Baia jos și verificați,rând pe rând,cuzineții și pompa de ulei!Dacă se dovedesc a fii buni/bună,jos chiulasa și cu o coadă de lemn de brad bătut în capul pistoanelor.De aici încolo e evident ce este de făcut...

N-ai ceas la ulei,ai varianta cu bec?Am mai văzut manocontacte de ulei decalibrate,neapărat de verificat la urmă! wink.gif

Patina la distribuție ai verificat-o să nu fie uzată când ai dat jos capacul?
sebymesteru
Multumesc de raspuns tuturor. Din fericire sau din pacate problema a fost de unde nu m-as fi asteptat nici eu nici cei cu care am mai vorbit.
Azi am demolat aproape tot motorul incercand sa aflu de ce este blocat. Am dat jos baia de ulei si am verificat bielele. Se miscau deci nu pareau sa fie blocate. Am desfacut pe rand lagarele paliere,nu parea nici unul blocat. Au urme de uzura normale,avand in vedere varsta motorului. Le-am remontat la loc si am incercat sa invart din nou motorul,acelasi rezultat. Se misca putin apoi se intepenea din nou. La sugestia unui coleg,am dat jos capacul culbutorilor si am slabit rampa,banuind o supapa stramba sau gripata pe ghid. Totul in regula si aici.
A urmat chiuloasa,camasile nu sunt zgariate.pistoanele au jocul normal in cilindrii. Totul normal si aici. Am incercat sa bat in capul pistoanelor cu o bucata de lemn. Nimic. Nici macar nu se clintea.
Ultima varianta ramasa - am dat jos motorul. Dupa ceva chinuiala fiindca unul din prezoanele din lateralul spate al motorului nu s-a desfacut din bloc,s-a desfacut doar piulita de pe el,l-am scos afara. L-am pus jos iar peietenul care era cu mine sa ma ajute imi spune ca a gasit problema. Ne uitam amandoi si gasim intradevar problema:
Candva,un dinte rupt de la un bendix a cazut in spatiul dintre volanta si motor. Cand am dat jos baia si am curatat zona,dintele s-a miscat de unde era si a ajuns sa frece de volanta. De aici aparuse zgomotul de tabla frecata pe care il auzeam. La un moment dat,fix cand motorul s-a oprit,dintele a coborat mai jos si s-a blocat intre volanta,peretele blocului si baiei,blocand astfel si motorul. Era aproape invizibil,fiind si murdar de mazga de ulei cu praf adunata acolo in 18 ani de folosinta a masinii.
Din fericire asta a fost cauza blocajului. Din pacate,maine am de lucru sa montez motorul la loc si sa-l pun inapoi pe masina sad.gif. Cu ocazia prilejului insa si dupa ce m-am sfatuit cu PH-06-BOA (Nea Nelu,caruia tin sa-i multumesc inca odata de altruismul de care da dovada de cate ori il deranjez cu o problema) voi schimba cuzinetii de biela si palier si discul de ambreiaj si rulmentul de presiune,discul fiind destul de uzat iar rulmentul de presiune fiind si el obosit,a inceput sa faca scartaie la debreieri mai in forta.
Imi cer scuze pentru lungimea postului,am vrut sa impartasesc cu voi ceea ce am patit,in caz ca vreodata cineva se loveste de ceva asemanator.
sobolan
daca mai ai motorul jos fa-i si o "polishare" la arbore pe masina de rectificat recomandat sau nerecomandat cumva dry.gif ....macar asa,masoara-l intai,la dacie cotele de reparatie is din doua zecimi si cinci sutimi in idem.....nu de alta dar e pacat sa pui cuzineti noi pe un arbore cu santuri in el,ii va face la fel si pe astia noi in maxim 1000km....
Adrian Frigo
QUOTE(sebymesteru @ 22 May 2017, 22:17)
.... Ne uitam amandoi si gasim intradevar problema:
Candva,un dinte rupt de la un bendix a cazut in spatiul dintre volanta si motor....

La asta nu m-aș fii gândit în veci! blink.gif

sobolan
eu stiu pe cineva care a demontat electromotorul si-a scapat o piulita acolo,in carterul ambreiajului....am dat amandoi jos tabla dintre cutie si bloc si-am recuperat-o....si nu era de o piulita dar era de pericolul ce putea sa-l produca acolo.....nu e de joaca uneori....
sebymesteru
Salut din nou. Pana la urma am pus asa motorul inapoi,nu am gasit decat cuzineti de palier prin oras,de Romlag dar am zis ca daca nu am gasit sa ii schimb si pe cei de biela mai bine ii las asa cum sunt.
Am schimbat discul de ambreiaj,placa arata bine,nu necesita schimbare,dar discul era aproape pe duca,santurile de pe ferodouri aproape nu se mai vedeau si niturile erau aproape la nivel cu ferodurile. Probabil mai mergea o bucata,dar mai bine l-am schimbat. Disc Asam,68lei. Pe cel vechi (originalul,de fabrica)scria Extra,fara alta marca. Rulmentul de presiune avea doar foarte putin joc,insa era uscat si facea galagie. L-am scos din carcasa,am scos capacul spate si i-am bagat vaselina proaspata din greu. A trebuit sa reglez cursa ambreiajului pentru ca cupla de foarte jos,in rest pare ok.Curatand mizeria adunata in spatele volantei,am mai gasit inca 3 dinti si o bucata de metal de la blestematul ala de bendix.
Nu am mai apucat sa desfac pompa de ulei sa-i verific jocul intre pinioane si corpul pompei insa se simtea ceva joc mic cand invarteam axul pompei. Ma enerveaza ca dupa pornire,becul de presiune se stinge destul de tarziu,cam dupa vreo 2 secunde si nu stiu daca e din cauza filtrului sau am cam facut o prostie ca i-am bagat ulei semisintetic,avand in vedere uzura motorului si a pompei. Ma tot bate gandul demult sa iau un aditiv cu MoS2 de la Liqui Molly,am citit pareri bune despre el si stiu ca bisulfura de molibden e buna pentru motoare,ma gandesc ca i-ar face bine sa mai "umple" uzurile,alaturi de uleiul semisintetic. I-as baga Metabond Gold,parca ala era pentru motoare vechi si cu uzura,dar nu ma prea tine buzunarul....
Adrian Frigo
În afară de aditivul ăla de la LM cu bisulfură,restul e apă de ploaie!Ulei semisintetic la dacie?Nu prea se pupa! wink.gif


P.S-pompă de ulei nouă de Scornicești încă se mai găsește,e între 70 și 80 de lei!Asta dacă vroiai să faci o treabă...
P.P.S-sunt curios dacă te tine discul de ambreiaj mai mult de 10 000 de km...
sobolan
QUOTE(sebymesteru @ 24 May 2017, 19:50)
Ma enerveaza ca dupa pornire,becul de presiune se stinge destul de tarziu,cam dupa vreo 2 secunde si nu stiu daca e din cauza filtrului sau am cam facut o prostie ca i-am bagat ulei semisintetic
*



in prima faza poti da vina pe filtru.....

QUOTE(Adrian Frigo @ 24 May 2017, 21:47)
P.S-pompă de ulei nouă de Scornicești încă se mai găsește,e între 70 și 80 de lei!Asta dacă vroiai să faci o treabă...
*




esti prost informat....am dat eu 90 pe ea acum doi ani si am luat-o direct de la fabrica pentru ca in magazine nu se gaseste....
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 24 May 2017, 22:56)
...esti prost informat....am dat eu 90 pe ea acum doi ani si am luat-o direct de la fabrica pentru ca in magazine nu se gaseste....

Mda,chiar foarte prost informat... dry.gif
[attachmentid=1628062619] [attachmentid=1628062621] [attachmentid=1628062620] [attachmentid=1628062622]
razvan1985
QUOTE(Adrian Frigo @ 25 May 2017, 12:55)
Mda,chiar foarte prost informat... dry.gif
[attachmentid=1628062619] [attachmentid=1628062621] [attachmentid=1628062620] [attachmentid=1628062622]
*


Ai avut tu noroc,eu am dat pe aceeasi pompa ca a ta,90lei,acum vreo 3+ ani...
sobolan
exact....a gasit-o pe stoc pe undeva uitata.....aici,in Galati, nu gasesti asa ceva nou.....eu am sunat la Pulsor si am luat de acolo....
neacsugabrie
Ultimele 100 pompe de ulei se vor fabrica luna asta.Am vorbit azi cu directorul ,cu ocazia achizionarii a doua discuri de frana,de rezerva, pentru Solenza din dotare, Nu mai are furnizori pentru pinioane.
sobolan
ai de p%+a mea,s-a zis cu piesele bune de dacie..... sad.gif
om_bland
Pinion de delcou ( pentru pompa de ulei) am gasit eu in magazin, spunea vanzatoarea ca este facut la Brasov ( negru ca aspect) , 25 Ron. L-am luat de rezerva acum o luna . smile.gif
sobolan
QUOTE(neacsugabrie @ 26 May 2017, 11:59)
Nu mai are furnizori pentru pinioane.
*



pinioanele interne,la alea se referea.....pinionul de la delcou e facut de inca 10 firme,chiar si turcii il fac s ie ok...
om_bland
Baieti nu vreau sa fiu cicalitor sau sa par mai nestiutor decat sunt ( Dacia o cam stiu in mare cam 70 80% ca si componente mari ( unele chiar si componente mici)

Exceptie ce nu stiu : cutii viteze, casete directie ( piesa cu piesa), decat ansamble exterioare...

La ce fel de pinioane interioare va referiti ?
La pompa de ulei cumva ( un pinion interior rotund cu dinti) ( il stiu din poze)
( adica la partile componente care alcatuiesc aceasta pompa de ulei) ?

sobolan
pinioanele din pompa...
om_bland
Aha, pe cel mic din stanga il stiu smile.gif . Trebuie sa ne facem provizii cat inca mai exista obiectul intreg .
sobolan
eu am "stricat" cateva motoare prin remat si am recuperat vreo 3 pompe bune pulsor si alte alea.....ma doare la basca cu pompele radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.