De ceva timp (in europa) si de saptamana trecuta (in romania) a fost lansat noul nissan Micra. Mult mai indraznet decat predecesorul, facut in Franta intr-o fabrica Renault (Fllins sur Seine), Nissan spera sa vanda mai mult decat predecesorul model. Am facut azi un mic drive test cu un micra 0.9l turbo, nivel de dotare maxim (sau mediu nu mai stiu). Cateva impresii:
- design exterior foarte reusit, plin de personalitate. Sigur tinerii vor fi atrasi de acest lucru
- design interior foarte placut si materiale si asamblare de calitate. SI asta se vede: piele pe bord (in nivelele superioare) si un fel de panza la nivelele inferioare. Arata bine la inceput insa is curios cum vor evolua in timp. Dotari in pas cu clasa si zilele astea.. oricum fata de civicul testat sambata, culmea e ca micra-ul pare sa aiba un interior mai calitativ.
- scaun foarte confortabil, chiar daca nu e foarte profilat , insa pt persoane corpolente e de nota 9-10 . Spatiul e suficient in fata, insa daca reglezi in fata ca sa stai ca lumea spatiul in spate lasa de dorit (se vede de altfel ca e ruda cu clio4). Butoanele de pe volan, de pe consola centrala se simt solide, la atingere se simt de calitate superioara, nu m-am jucat insa deloc cu ecranul, sa vad ce poate
- in spate stai inghesuit, iar designul exterior are un pret la interior. Te simti foarte claustrofobic in spate datorita liniei inalte a geamurilor si a spatiului mic pt cap. eu la 1.78 mai aveam putin si atingeam plafonul
- vizibilitate atroce in spate..
- schimbatorul e precis, insa e cam inalt pt gustul meu, m-am obisnuit cu schimbator gen opel corsa c sau hyundai i20
- motorul.. nu ma asteptam ca o ascutitore de asta de 0.9l sa urce asa de usor in ture si sa se miste asa de fain. Am urcat un deal (dinspre uricani inspre miroslava, pt cei din iasi) si e mai sprinten decat hyundai-ul meu i20 1.25l. Eu personal insa stau departe de aceste masini, complexitatea lor ma sperie, mai ales ca sunt interesat sa tin o masina 5-7-8 ani. Cica ar exista si un motor de 1.0 non turbo
- are si rearview camera cica 3d, insa la parcare doar camera spate mi se pare utila , celelalte camere care iti redau cica imaginea ca si cum ar fi montate deasupra mi s-au parut ca te induc in eroare
- e destul de scumputa, nu am acuma pliantul la mine insa masina in dotarea de baza costa vreo 11.000 de euro. Insa parca e destul de dotata.
- modelul testat avea nu stiu ce sistem audio suplimentar, nu is eu mare audiofil.. insa cum se auzea nene.. sunet clar, puternic, curat, cica avea si subwoofer in tetiera.. nebunie nu alta..
Va avea succes? Eu zic ca da. Mai ales la cei care nu au pasageri in spate (adica oameni fara copii sau un cuplu tanar etc), care nu cauta o masina cu spatiu foarte mult in spate, oameni care cauta o masina mai calitativa si cu ceva mai mult zvac. Sa vedem insa cum vor fi preturile peste 2-3 luni, zic ca mai este loc de unde sa scada