Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare cuzineti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Dreamer
Zilele trecute mi-am montat o aeroterma de Opel pe masina iar curent pentru ea am luat de pe contactul din bord. A doua zi s-au aprins toti martorii luminosi de pe bord. Am crezut ca face un scurt pe undeva, pentru ca am scos firele de la sonda din motor iar acei martori nu se stingeau. Indicatorul de presiune la ulei era la minim.
Din pacate se tocise pinionul de la ruptor si nu mai aveam ulei in motor. Nu am mers foarte mult asa, dar destul ca sa distrug cuzinetii. Am fost in service cu ea ( tractata ) si am schimbat acel pinion, mecanicul din service mi-a spus ca trebuie sa schimb rapid cuzinetii, altfel distrug motorul. De la 2000 de ture haraie foarte urat. Presiunea la ului abia daca urca la 2 la relanti, iar in sarcina la cel mult 4. In mod normal aveam 4 la relanti si 6 in sarcina. sad.gif
Intrebarea mea este : care cuzineti sunt cei mai buni ? Si cam care ar fi preturile pentru ei ?
Am cautat si cu motorul de cautare de pe forum, dar nu am gasit ceva care sa ma multumeasca.
Multumesc aniticipat pentru raspunsuri.
argon
Ce pinion se tocise? cel ce antreneaza pompa de ulei? ce ulei foloseai?
Dreamer
Pinionul care este sub delcou, nu mai avea dinti aproape deloc.
Uleiul este Texaco cu aditiv, cred ca daca nu aveam aditiv in ulei era gata motorul. sad.gif
Uleiul nu avea mai multe 2000-2500km
Dyda
Nu prea am auzit ca un motor sa hiriie din cauza cuzinetilor. Daca se ajunge la o uzura fff accentuata a acestora, incepe sa semene cu o bataie , troncanit, nu hiriit si cum presiunea de ulei in sarcina la tine este de 4 alta cauza cred ca este sursa hiriitului la tine.
Eu am o dacie din '82 si inca mai functioneaza cu cuzineti originali la un rulaj de 180000 km.
Dreamer
QUOTE(Dyda @ 14 Dec 2005, 11:02)
Nu prea am auzit ca un motor sa hiriie din cauza cuzinetilor. Daca se ajunge la o uzura fff accentuata a acestora, incepe sa semene cu o bataie , troncanit, nu hiriit  si cum presiunea de ulei in sarcina  la tine este de 4 alta cauza cred ca este sursa hiriitului la tine.
Eu am o dacie din '82 si inca mai functioneaza cu cuzineti originali la un rulaj de 180000 km.
*



Atunci ce zici ca poate sa fie ?
argon
QUOTE(Dreamer @ 14 Dec 2005, 11:25)
Atunci ce zici ca poate sa fie ?
*





Cel mai bine desfacut si vezi la fata locului...sunt multe posibilitati...s-ar putea sa te iei cu mainile de cap...chiar si 10 minute de mers fara presiune la ulei poate distruge motorul...apropo..cat ai mers fara presiune?
Dreamer
Am fost la service si mecanicul care a schimbat pinionul a zis ca sunt cuzinetii, din acest motiv am deschis si acest topik.
Intre 30km si 50km ... sad.gif ... dupa care am adus-o trasa acasa.
argon
QUOTE(Dreamer @ 14 Dec 2005, 11:46)
Am fost la service si mecanicul care a schimbat pinionul a zis ca sunt cuzinetii, din acest motiv am deschis si acest topik.
Intre 30km si 50km ... sad.gif  ... dupa care am adus-o trasa acasa.
*




Sa mergi cu malaiul pregatit ca s-ar putea sa nu fie numai cuzinetii, si nu mai merge cu ea asa, sa nu inrautatesti situatia....
andu911
inseamna ca doar cuzinetii de palier trebuie schimbati...eventual o rectificare de arbore...mare vrajeala nu e...acum depinde cat vrea mecanicu pe manopera
Daca se aud mai tare la rece...e de la cuzinetii de biela
Dreamer
In sfarsit am rezolvat problema ... cuzinetii de la biela erau dusi de tot, iar cei de la palier erau mancati, dar numai putin ... i-am schimbat pe toti + pompa de ulei.
Toata distractia m-a costat 2,5 mil sad.gif
Sper sa nu mai apara nimic ca nu mai am bani ... daca vrea cineva dintre apropiati mei cadou de craciun ... ii duc la o plimbare cu masina ... ca acolo s-au dus banii de cadouri icon_mrgreen.gif
andu911
unde ai rectificat arborele si cat a costat rectificarea ?
Dreamer
De arbore nu m-am atins deloc, aia din service au zis ca e ok.
Dreamer
De arbore nu m-am atins deloc, aia din service au zis ca e ok.

P.S. Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
andu911
QUOTE(Dreamer @ 17 Dec 2005, 18:11)
De arbore nu m-am atins deloc, aia din service au zis ca e ok.

P.S. Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
*



nasol...ca o sa tina mai putin...e imposibil sa se uzeze toate manetoanele si palierele egal...
E o problema veche la mecanicii de dacii...nu vor sa le rectifice...din cauza ca n-au aparatura necesara, iar ca sa-l duca undeva...dureaza 1 zi...+ drum...etc...Iti merge si asa, numai ca rezista mai putin.

Pun pariu ca nici micrometrul nu l-au pus pe arbore. biggrin.gif
Dreamer
Cel mai tare erau uzati cei de la biela, iar din cei de palier numai unul dadea semne de uzura... i-am schimbat pe toti sa stiu ca am mai rezolvat o problema. smile.gif
TheSaiLor
<<De arbore nu m-am atins deloc, aia din service au zis ca e ok.>>

Sa nu te mire atunci daca la urmatorul schimb de cuzineti o sa gasesti si ceva staniol sau indigou. E cea mai simpla metoda de compensare a uzurii arborelui. Si destul de eficienta atata timp cat ai presiune la ulei smile.gif.
Dreamer
Nu mai am de gand sa prind urmatorul schimb de cuzineti smile.gif
Am in plan sa imi cumpar masina noua wink.gif
Sper ca in primavara sa mi se indeplineasca visul
Tonyus
Dar motorul l-ai spalat pe interior (ma refer la pilitura din pinionul intermediar)?
Vezi ca acea pilitura e foarte mare problema.Iar daca s-au dus cuzinetii de biela eu cred ca arborele trebuia rectificat (urmele din cuzineti sunt si pe arbore).
Dreamer
Motorul nu a fost "spalat". A curatat baia, am schimbat uluiul si filru.
Acum merge bine ... dar de cand am avut problema asta, m-am lasat de condus in stil sportiv.
Si eu stiam la fel, ca trebuie rectificat arborele, dar mecancii au zis ca e ok asa. Sa speram ca au dreptate si sa imi distrug motorul de tot.
andu911
am mai intrebat pe-aici, nu stiu daca mi s-a raspuns....nu mai gasesc postul...
Unde se rectifica o axa cu came in Bucuresti si la ce pret ?
Si o echilibrare a volantei..?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.