Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Masina noua cu defecte la livrare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Legislatie
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
machinist
In primul rand doresc sa salut intreaga comunitate de aici. De astazi sunt si eu posesor de Megane IV Sedan, echipare Life, 1.5 DCI. Si de aici incep problemele... Masina a fost achizitionata prin programul "Rabla", profitand de o actiune de "destocare" a producatorului. Pretul a fost unul destul de bun, mi s-a explicat clar inainte de a lua decizia de cumparare ca masina este absolut noua, doar ca a fost tinuta pe stoc din luna noiembrie a anului trecut si ca nu a fost in nici un caz masina de show-room, drive test etc.
Astazi a sosit masina si am fost sa o ridic pe la ora 14:00. La receptie nu am reusit sa fac o inspectie amanuntita. E oarecum ciudat sa inspectezi la sange o masina care (cel putin teoretic) este noua. La o prima vedere era o urma de marker pe o portiera si un punct pe bara spate unde vopseaua era sarita. Dealerul a indepartat urma de marker si s-a scuzat referitor la punctul de vopsea sarita acuzand conditiile de transport/depozitare etc. Eram oarecum contratimp asa ca am semnat procesul verbal de receptie si am ridicat masina. Odata ajuns acasa am constatat si alte probleme: bara fata zgariata in cateva locuri (pe partea inferioara, si pe stanga si pe dreapta, probabil rezemata de o bordura), vopseaua luata pe cantul capotei in zona stergatoarelor (probabil cine a spalat-o a incercat sa le ridice si le-a fortat in cantul capotei) si cel mai important am remarcat un luft in zona in care capota se imbina cu stalpii cupolei. Nu am reusit inca sa fac o comparatie cu un alt Megane dar practic imbinarea din partea stanga prezinta o diferenta clara fata de cea din partea dreapta cum privesti dinspre fata masinii.
Am anuntat dealerul telefonic despre aceste probleme la vreo ora dupa ce am preluat masina. Mi s-a spus sa revin vineri la ei (joi nu lucreaza) sa vedem "ce se poate face". Sunt dezamagit de toata experienta si sunt din ce in ce mai sceptic in legatura cu starea "noua" a masinii pe care am cumparat-o. Defectele mentionate sunt unele vizibile de la distanta si nu cautate cu lupa. Vreau sa stiu daca vreunul din colegii de pe forum a mai trecut printr-o experienta asemanatoare. Cateva sfaturi ar fi deasemenea binevenite. Nu dau numele dealerului de la care am achizitionat masina pana nu am o discutie lamuritoare cu un reprezentant din partea lor.
RM4SI
Presimt ca este vorba de Meridian....sau poate ma insel. Daca ai semnat actul de receptie, slabe sperante sa faci ceva, dar da totusi ,,cu pumnul in masa". Sper sa reusesti. Bafta !
m3st_tce
Nefericita situatie, totusi eu cred ca vei rezova defectele de vopsea. Cu luftul, nu sunt sigur (poate te rezolva la remontat capota).
MrA
Ceva suna ciudat. Posibil lovita la transport sau la dealer, reparata si vanduta drept noua ?
spy_oh_joy1389
La mine farul era zgâriat și mașina a fost comandată, nu a stat pe stoc. Am scris in precesul verbal. Încă aștept farul...
adrianovici_2006
Lovita, reparata si vanduta!??...dealerul poate refuza masina la vanzare!...dar daca a facut El asta, nu e bine deloc!...probabil ca a stat undeva in conditii deloc OK sau chiar a fost masina de show room!...dar si in acest caz nu trebuia sa scape de ea miseleste!
b06fcn
Fiind o masina destocata si pretul unul pe masura, daca masina nu a avut probleme grave, parerea mea e sa nu te mai gandesti decat cum sa te bucuri de noua masina. Trebuie, intr-adevar, lamurita problema. Ca idee, care a fost discountul total?
machinist
Asta e si temerea mea, ca a fost lovita si reparata. Ma gandesc si la un defect de asamblare dar luftul respectiv e destul vizibil atat din interiorul cat si din exteriorul masinii. Nu cred ca masina ar fi trecut un minim control tehnic al calitatii in cazul acesta. In plus, mai sunt cateva semne ca s-ar fi umblat la capota. Spre exemplu materialul de antifonare de sub ea are o cuta pe mijloc semn ca e posibil sa fi fost desfacut la un moment dat. Cine stie, poate sunt eu prea atent la detalii, dar totusi e vorba de o masina noua. Cu zgarieturile ma pot impaca si nu sunt sigur ca merita remediate din moment ce bara de exemplu ar trebui vopsita in totalitate. Din experientele mele anterioare sansele ca un element revopsit in service (chiar reprezentanta) sa iasa bine sunt destul de mici. Oricum, multumesc de sfaturi si incurajari.

1 Jun 2017, 06:51:
Pretul nu e atat de important. Cum spuneam in primul meu post mi s-a promis o masina noua (fara defecte) pentru suma platita. Nu e ca la Emag de exemplu unde cumperi un "resigilat" pentru un pret mai bun dar cunosti defectele produsului inainte de a lua decizia de cumparare. Ca idee totusi masina a fost aprox 11900 euro + un tichet Rabla.
myreno4me
Eu am descoperit la 6 ani distanta cand am pocnit-o ca masina, desi noua,comandata, fusese lovita zdravan si reparata,nici macar nu au schimbat aripa spate, au polizat-o i-au dat chit si vopsea si au vandut-o fraierului. Asta este, cum zicea cineva mai sus, la 25% discount nu mai faci gargara de o zgarietura, motorul si cutia sa fie ok,restul is consumabile!
Cristi17
Salut domnule Machinist, eu sincer sa fiu sunt un pic sceptic in privinta celor relatate de tine.Poate ar fi frumos sa ne atasezi si noua niste poze cu noua ta masina si cu problemele semnalate ca pe vorbe stim toti sa ne dam cu parerea.O zi buna.
machinist
Sincer nu doresc sa pornesc nici un fel de polemici aici si nici nu doresc sa fac reclama negativa vreunui dealer. Am initiat acest topic pentru a cere pareri de la colegii posesori de Megane IV si pentru a vedea daca au mai fost si alti cumparatori in situatia mea. Discutiile referitor la pretul masinii nu isi au rostul. Eu cred ca discursul "ce te asteptai sa primesti la banii astia" sau "la un asemenea discount mai faci pretentii" este unul gresit. Nu vorbim de suma ci de principiu si moralitate. Credeti ca nu se poate repeta situatia si cu o masina mai scumpa? Eu in momentul de fata, ca si client, ma simt inselat. Discutia cu dealer-ul a fost destul de clara. Masina trebuia sa fie noua, fara reparatii si zgarieturi, singurele diferente fata de una pe comanda fiind lipsa posibilitatii de a adauga unele optiuni sau de a schimba culoarea, data fabricatiei (noiembrie 2016 in cazul meu) si faptul ca masina a stationat intr-un parc pana la livrare. Am fost asigurat in cel putin doua randuri ca starea masinii va fi noua. Am sunat astazi si la Vocea Clientului unde am inregistrat o sesizare. Am trimis cateva poze catre ei si urmeaza sa ma deplasez maine cu masina la dealer pentru o constatare. In momentul de fata, pe langa mai multe zgarieturi cred (dupa priceperea mea) ca s-a intervenit si cu o reparatie la capota. Voi incerca maine sa ii fac un test de vopsea si sa cer parerea unui specialist in tinichigerie-vopsitorie. Daca se confirma ca a fost revopsita voi cere inlocuirea masinii. Din cate mi s-a spus la vocea clientului o decizie finala o vor lua cei de la Renault Romania si nu dealer-ul de unde am cumparat masina.

1 Jun 2017, 13:18:
Va atasez poze cu o parte din zgarieturile masinii.



1 Jun 2017, 13:21:
Si poze cu capota buclucasa:


1 Jun 2017, 13:23:
alte cateva poze...

1 Jun 2017, 13:26:
As dori sa intreb pe aceasta cale alti posesori de Megane IV daca apectul vopselei pe partea inferioara a capotei este asemanator cu vopseaua de pe masina mea?
Flatron
Da, e clar... Sper să o rezolvi așa cum îți dorești tu, baftă!
dethave
Nu sunt mare specialist,dar capota din poze este magarita...
machinist
QUOTE(dethave @ 1 Jun 2017, 13:56)
Nu sunt mare specialist,dar capota din poze este magarita...
*



Asta e si parerea mea. Poate ca trebuia sa verific masina mai atent la receptie dar nu mi se pare normal sa plec tot timpul de la premisa ca vanzatorul/dealerul in cazul meu doreste sa te insele. Unul din motivele pentru care am optat pentru o masina noua a fost tocmai pentru a evita astfel de situatii. Se pare ca am nimerit "din lac in put".
75AIM
Nu as fi ridicat niciodata masina cu asa lufturi....cel mai bine te duci si faci poze la o masina asemenea la dealer si apoi plangere la opc pt. inselaciune cere si prezenta unui reprezentant Renault,nu accepta reparatii de mantuiala gen reglaj capota sau vopsit local.e evident ca masina nu a iesit asa din fabrica.de ce nu dai numele dealerului?
machinist
Da, e pacat ca am fost pacalit chiar de catre un dealer care se doreste a fi un comerciant respectabil in zona si a carui argumente pentru a-ti vinde o masina noua sunt sa nu optezi pentru ceva la mana a doua pentru ca nu stii ce cumperi si poti fi inselat. Pe principiul "Hotul striga hotii!". Aleg sa nu dau inca nume pana nu am o discutie cu cineva de la ei. E corect sa am si punctul lor de vedere. Nu spun ca masina a fost reparata de catre cei care mi-au vandut-o dar mi-e imposibil sa cred ca ei nu au stiut daca masina a avut vreo avarie inainte de a le fi livrata. Am semnat un proces verbal de predare/primire, poate lucrul asta ii acopera legal intr-un fel. Totusi masina nu a fost condusa decat de la dealer pana acasa, in garaj, iar maine va face drumul in sens invers. Kilometri parcursi pot fi calculati si prin urmare nu cred ca mi se poate pune la indoiala buna mea credinta ca si cumparator. In plus am notificat telefonic agentul de vanzari de la care am cumparat masina, la aproximativ o ora dupa ce am plecat din show-room, despre o parte din problemele constatate.
75AIM
E pb ta daca mai stai la discutii cu agentii....o sa te abureasca cu ceva accesorii si reglat capota.luftul ala nu e din fabrica iar daca accepti masina asa atunci iti meriti teapa.
MrA
QUOTE(machinist @ 1 Jun 2017, 15:59)
. In plus am notificat telefonic agentul de vanzari de la care am cumparat masina, la aproximativ o ora dupa ce am plecat din show-room, despre o parte din problemele constatate.
*



Telefonic nu are nicio valoare dpdv legal. Nu poti sa dovedesti ce anume ai comunicat dealerului.
In scris (fax/mail) reprezinta un inceput de dovada.
Dri
Fara suparare, luftul de la imbinarea capotei si zgarieturile sunt vizibile din avion.
Poate ai fost prea entuziasmat de noua achizitie, insa iti pot spune despre mine ca observ imediat astfel de imperfectiuni, chiar fara sa studiez atent o masina.
In plus zgarieturile sunt pana la negru, deci contrasteaza puternic si se vad de la o posta.

In alta ordine de idei, nu as merge atat de departe incat sa spun ca masina a fost lovita si reparata. Dovezile sunt insuficiente, si in plus, de obcei cand masina este reparata, urmele nu se vad atat de usor, tocmai pentru ca interesul dealerului este ca in urma reparatiei sa o vanda de noua, deci sa nu se vada reparatiile.

adrianovici_2006
Fara dubii!!!...capota este reparata si revopsita!/.....Ce nu inteleg :"Cum s-a putut face o reparatie atat de superficiala?"!...
Of doamne!...cum ai putut omule sa pleci din curtea dealer-ului cu masina aia?....
Nici prin cap nu-mi trece sa te amarasc si mai mult!...scuze pentru exprimare!
RM4SI
Recomandare importanta. Nu te prezenta la negociere fara avocat. Nu accepta reparatiile, cere alta masina si multe beneficii. Daca nu, scandal, tribunal si presa cu bataie spre Renault Romania, pentru ca nemernicii de la dealer reprezinta Renaultul.
machinist
In momentul de fata singura optiune care o iau in calcul e schimbarea masinii. Daca va trebui sa ma judec cu dealerul sau cu Renault Romania pentru asta o voi face. Sper insa ca nu se va ajunge pana acolo. Receptia masinii s-a facut ieri dupa amiaza oarecum in graba si cel mai important e ca nu am putut sa ma intorc imediat cu masina la dealer pentru a-i aduce la cunostinta toate problemele constatate. Aici a pornit o ploaie torentiala imediat ce am ajuns cu masina acasa. Orasul in care locuiesc era sub cod portocaliu de ploi si grindina deci nu era o vreme prea buna de plimbat masina. I-am sunat pentru ca asa mi s-a parut corect desi cred ca stiau de problemele masinii. Emailul nu cred ca poate constitui proba in instanta iar cu faxul e mai greu. Singura posibilitate ar fi fost sa le trimit ceva cu confirmare de primire dar tot ar fi durat. Astazi de dimineata am fost la ei dar totul era inchis fiind zi nelucratoare. Totusi nu vad ce mi se poate imputa. Am facut sesizare la Vocea Clientului astazi de dimineata. Nu prea sta in picioare scenariul ca am lovit eu masina si am reparato de aseara la orele 16:00 pana azi dimineata cand am trimis pozele catre Renault Romania. In plus masina a circulat doar pe distanta dintre dealer si casa mea iar acest lucru poate fi probat cu kilometrajul din bord. Nu vad de ce ar trebui sa fiu atat de precaut si suspicios in toata aceasta problema. Maine sper sa pot purta un dialog civilizat cu ei. Doresc sa facem un proces verbal de constatare cu toate defectele masinii insotit de poze ale acestora, cu numarul de kilometri din bord si un proces verbal de predare/primire iar masina sa fie preluata de catre dealer pana la solutionarea reclamatiei. Oricum nu voi primi un raspuns de la Renault Romania mai devreme de Miercuri. La ei nu se lucreaza pana Luni si mi-au comunicat ca timpul de raspuns este de 48 de ore.
Daca nu reusesc sa ma inteleg amiabil si daca nu mi se accepta schimbarea masinii cu o data de livrare rezonabila atunci voi apela la un avocat. Tot maine, in functie de raspunsul primit voi merge si la OPC sa vad ce drepturi am in situatia asta.
RazvanF
Din cate stiu, in Romania, faxul este act oficial atat timp cat este trimis intre orele lucratoare, de exemplu 7:00 - 16:00.
RM4SI
Raman la parerea mea. Maine sa te insoteasca un avocat.
RveMO
@machinist Nu cred ca poate sa iti impute cineva ceva. Pozele de la portbagaj sunt inspaimantatoare. Vopseaua aia parca a curs si a lasat stropi. In unele zone se vede tabla. Sunt puncte clar in care o sa apara rugina prematur. Unde e vopseaua sarita nu mai zic.

In locul tau maine as duce masina la ei in curte si nu as lua-o de acolo pana problemele nu sunt rezolvate. Avand in vedere ca sunt numai piese de caroserie sa faca bine ca comande altele noi si sa le vopseasca in culoarea caroseriei tale dupa care sa le monteze. Din cate vad eu ar fi vorba de portbagaj, capota si spoiler spate. Nu ar fi o mare tragedie nici pentru ei nici pentru tine.

@RazvanF Si emailul este. smile.gif
b06fcn
De fapt e o problema la capota motor si ceva la capota portbagaj, plus barele fata si spate...
RM4SI
Cred ca glumesti. Cumpar masina noua tinichigerita. Tot la gradul de roman fraier am ramas ?. Nu pot sa cred ce-l inveti ! Clar : banii sau alta masina.
b06fcn
Cel mai corect ar fi alta masina, din alta gama, plus despagubiri morale...
machinist
QUOTE(b06fcn @ 2 Jun 2017, 05:42)
Cel mai corect ar fi alta masina, din alta gama, plus despagubiri morale...
*




Probabil esti malitios si nu cred ca e cazul. Ma duc in aceasta dimineata cu masina la dealer si sper sa rezolv problema in mod amiabil. Amiabil ar insemna ca el sa nu incerce sa nege niste lucruri evidente, sa admita ca a gresit si sa imi aduca o alta masina intr-un timp rezonabil. Daca nu se va intampla asta voi fi nevoit sa incerc rezolvarea pe alte cai. Deocamdata nu se pune problema de despagubiri morale dar daca se va ajunge la un proces costurile vor creste mult cu siguranta. Iar in acest caz ma voi putea gandi si la despagubiri morale.
mars
Sa-ti dea alta, clar. Eventual si alta culoare wink.gif.
b06fcn
Chiar nu eram mailitios, dimpotriva. Ce au facut ei, in speta Renault Romania si/sau dealerul, fie ca masina a venit asa din fabrica (se prea poate) sau a avut probleme ulterior (la transport, la depozitare, in vreun showroom), este inadmisibil. Fie ca au stiut, fie ca nu au stiut, este o problema de imagine grava, pentru a carei solutionare, amiabila de preferat, ar trebui sa fie dispusi sa plateasca si sa ii acorde o compensatie satisfacatoare celui care a fost pus in situatia asta...
Pentru info, din cate se spune pe usa din dos, unul din dealerii Renault din anii 90-2000 a pierdut licenta exact pentru o magarie din asta...masina reparata si vanduta apoi fara sa spuna ce si cum...
A mai fost un caz pe la Brasov cu ceva dealer VW-Audi, si pe la BMW am auzit...
De curiozitate, cati km avea masina pe bord cand ai luat-o?
vladof
Acel luft l-am avut si eu pe masina cand a venit. Eu am inspectat-o bine de tot inainte sa o iau, si i-am mentionat si agentului ca daca gasesc ceva vin cu ea inapoi sa se rezolve.

La mine a fost o chestiune de reglaj capota. Nu am in schimb alte semne de revopsire, etc, masina era la 3 km parca si oricum se vedea ca este noua si nerulata.

Dpdv legal, orice mijloc de comunicare inregistrabila poate fi folosita in instanta. Inclusiv telefonul, dar trebuie sa mearga avocatul tau sa faca cerere sa i se dea inregistrarea. Emailul e cel mai simplu, desi in cazul tau as recomanda sfanta scrisoare trimisa prin posta cu confirmare de primire.

In orice caz, ar trebui sa fie sensibili la situatiile mentionate si sa le rezolve urgent.

Eu am, in schimb, partea de sus a portierei soferului mai inafara cu aproximativ 3-4 mm fata de cea din spate. Asta a mai patit cineva? Nici nu stiu daca era acolo cand am luat-o sau s-a mai "asezat" portiera in timp. Ma duc oricum la garantie sa rezolve. Doar sa-mi fac putin timp.
speedman
eu am avut luft intre capota si grila fata la octavia 3 noua...nu am observat decat la cateva zile dupa, iar cand am fost si am intrebat la brady au spus ca nu se poate pe garantie pt ca tb sa observ cand am ridicat o...si ca ma taxeaza cu o ora de manpera care nu stiu cat era...
castelanul
salut. nu sta pe ganduri .cand te duci la ei,du-te cu un avocat. punct.[B]
vladof
Atunci ma duc si le spun ca nu era acolo dar s-a miscat caroseria, se lasa portiera, etc.

O dau cumva sa inteleaga ca nu am de gand sa platesc si ca e defect manifestat in exploatarea normala a masinii, care face si obiectul garantiei de altfel.

Realistic si-ar da si ei seama ca nu am strambat eu portiera, pot sa fie de treaba sau mai putin. La fel si eu.
RM4SI

Si este bine sa stim si seria de sasiu sa nu se pricopseasca altcineva.
machinist
Am fost cu masina la dealer dis-de-dimineata si am discutat cu directorul de vanzari. La inceput dumnealui a incercat sa nege niste lucruri destul de evidente din punctul meu de vedere, argumentand ca defectele invocate de mine pot fi din fabrica si sunt mai mult chestii ce tin de perceptia fiecaruia. Drept urmare dicutia s-a cam incins asa ca am fost tentat sa plec si sa revin insotit de un avocat. Pana la urma ne-am calmat si am cazut de acord sa facem un proces verbal de predare primire in care am mentionat toate defectele si sa atasam poze pentru fiecare din ele. Am comparat masina cu altele expuse in show-room si la nici una din ele nu am identificat un luft atat de mare sau probleme de vopsire pe cantul si interiorul capotei. Am fost asigurat ca nici o masina livrata nu a fost schimbata in cei 15 ani de activitate ai lor asa ca nu ar trebui sa imi fac mari sperante ci mai degraba sa accept ca si compensatie niste beneficii. Dumnealor spun ca din punct de vedere legal o masina poate fi schimbata doar daca prezinta trei defecte majore. Eu raman la punctul meu de vedere. Mi-a fost livrat un produs neconform, lovit si reparat a carui defecte au incercat sa imi fie ascunse mie ca si cumparator. In fine, masina a ramas in custodia lor. Imi doream asta pentru ca nu ma simteam deloc confortabil sa o folosesc pana la rezolvarea reclamatiei dar si pentru ca stiu ca se pot invoca foarte usor conditii defectuoase de pastrare de catre producator/comerciant.
M-a intrebat cineva de numarul de kilometri. Masina avea 12 kilometri in bord cand mi-a fost livrata si 30 kilometri cand am predat-o astazi. In alta ordine de idei ieri fost cineva care lucreaza in domeniul tinichigeriei sa vada masina. Nu afirm ca e vreun specialist, l-am chemat doar pentru o opinie. Genul ala de situatie cand esti 99% sigur de ceva dar nefiind domeniul tau ai nevoie de inca o pereche de ochi. Tipul mi-a spus ca dupa parerea lui s-a intervenit asupra capotei si ca cei care au revopsit-o puteau face o treaba mult mai buna. Mi-a aratat niste indicii care duceau spre acest scenariu, inclusiv un loc de sub capota unde vopseaua era luata pana la tabla, lucru care se putea intampla datorita demontarii/montarii capotei. Dupa toata experienta am ramas cu un gust amar. Ma asteptam ca dealerul sa fie macar neutru in toata aceasta poveste in cazul in care nu se simtea cu musca pe caciula si nicidecum atat de combativ. Astept un raspuns de la cei de la Renault dar sunt din ce in ce mai sceptic ca se va rezolva repede si amiabil.
cuki46
Imi pare rau pentru tine, dar ti-i se aplica zicala: cine nu casca ochii, casca portmoneul. Multa lume face receptiile in graba, livrarile de la curier, chiar si apartamente. Din pacate legal foarte multe nu prea poti rezolva, atata timp cat tu ai semnat actul acela. DAR poti sa mergi pe vicii ascunse, nu mai stiu ce lege era asta, dar trebuie notificat dealerul prin avocat sa iti remedieze toate viciile in terme de x zile, daca nu il poti baga la plata...masina in chirie etc... toate le poti imputa vanzatorului.

Acuma referitor la masina, din surse sigure stiu ca multi dealeri recurg la tot felul de smecherii pentru a face profitul cat mai mare. Daca masina vine lovita din cauza transportului impropriu, dealerul primeste un discont considerabil din partea producatorului, respectiv dealerul refactureaza sume imense pentru remediere. Sumele respective se achita ulterior de asigrare, pentru ca tot ce ii transportat, e si asigurat. Iti dai seama ca producatorul nu vrea masina inapoi, ce naiba sa faca cu ea. El vrea sa scape de ea, de aia si pretul mic pentru dealer.

In cazul tau, masina asta cred ca a venit cu damage din transport, dealerul a reparat-o in graba si ti-o ofera tie cu un discount de 20-25%.

machinist
Asa cum spuneam anterior am cumparat masina aceasta de noua tocmai pentru a evita contactul cu tot felul de indivizi dubiosi care vand masini second-hand si care mint din momentul in care deschid gura. Am facut receptia destul de relaxat plecand de la premisa ca dealerul e cinstit nu ca va incerca sa ma insele. Daca plecam de la ideea asta nici nu mai intram in show-room si luam ceva second-hand dupa ce ma luptam "la baioneta" si imi toceam nervii cu vreo doi-trei samsari. Iti inchipui ca ma puteam pune in genunchi cand am facut receptia pentru a observa zgarieturile alea mari de pe bara? Eu nu m-am gandit sa fac asta iar de urcat masina pe elevator nici atat. Dealerul ar trebui sa fie un garant pentru lucruri de genul asta. Am discutat si telefonic cu un avocat. Daca se refuza inlocuirea masinii voi face plangere penala pentru inselaciune (produsul a fost lovit/reparat, vandut ca si unul nou iar mie ca si beneficiar mi-a fost ascuns acest lucru) si voi deschide in paralel o actiune in civil. Cam astea ar fi primele optiuni. Cei de la ANPC nu ma pot ajuta decat daca doresc remedierea defectelor.


QUOTE(Gill_ro @ 2 Jun 2017, 06:59)
@machinist cumva dealer-ul este din Bucuresti Sector 6?
*



Dealerul de la care am cumparat masina este din provincie.
RveMO
Vopseaua sarita pe bara poate fi pusa pe seama transportului, dar celelalte locuri in care vopseaua e sarita sau aplicata execrabil e viciu de fabricatie si nu poate nimeni sa conteste asta.

Nu ti-a spus la ce anume s-a referit cand ti-a zis sa accepti anumite beneficii?
Eu am sugerat sa accepti sa fie reparata cu elemente noi vopsite cum trebuie pentru ca e greu de crezut ca iti vor da alta masina. Dupa ce ai semnat procesul verbal de predare-primire initial, practic orice sansa sa iti schimbe masina s-a incheiat. Poate doar un avocat extrem de bun si multa energie consumata prin tribunale ti-ar rezolva situatia in felul asta.
Cred ca o aducere a ei la stadiul la care ar fi trebuit sa vina din fabrica si o bonificatie baneasca sau prin alte chestii ce se rezuma tot la bani pana la urma(revizii gratuite de exemplu) ar fi o solutie echitabila si pentru tine si pentru ei.

Sunt foarte curios ce va spune Renault despre chestia asta.
cuki46
QUOTE(RveMO @ 2 Jun 2017, 11:11)
Sunt foarte curios ce va spune Renault despre chestia asta.
*



Eu stiu din surse cum se procedeaza in cadrul altui concern, nu m-as mira ca dealerii Renaul sa aiba alte clauze si sa fie curati ca lacrima.

Relativ multe masini ajung cu defecte din cauza transportului, pentru ca le ingramadesc pe vapor, trenuri si autocamioane. Deobicei masiniile low budget nici un vin cu protectii pentru usi, bari, jenti etc. din fabrica.

Dealerii pe baza receptiei, reclama defectiunile cauzate de transport producatorului, care ofera reducere (in cazul celor stock) si/sau plateste reparatia exectutata de dealer. Acuma dealerul face reparatia cum vrea, mai bine sau mai putin bine...dar aici intervine mentalitatea romaneasca. Daca stie ca masina este cumparata de companii de ex., o lasa mai moale la calitate. Am auzit si masini cazute de pe rampa tirului, cu lonjeroane indoite si teoretic dauna totala, carpita si vanduta ca masina noua.

Cazul acesta nu pare sa fie chiar asa de grav, a fost lovit un pic fata spate, pe dedesuptul masinii au frecat chingiile vopseaua, pacat insa ca au executat o reparatie de mantuiala. Ce se asteptau? sau o ia ceva firma de taxi? Poate.
m3st_tce
QUOTE(machinist @ 2 Jun 2017, 11:06)
...
Iti inchipui ca ma puteam pune in genunchi cand am facut receptia pentru a observa zgarieturile alea mari de pe bara? ...

Cand am luat Rapid-ul, eu asa am facut. M-am uitat incl. pe dedesubt. Rezultatul? Protectia amortizor fata dreapta era stransa/putin deformata si iesita din disc. Am corectat situatia (protectiile sunt f. subtiri, din material plastic, nu au treaba cu cele de la Magane) si i-am atras atentia vanzatorului. A fost surprins, insa am mers mai departe.
La interior blocul de lumini (la VAG nu e atasat de volan) se putea scoate f. usor. "Nu, nu trageti de el, ca-l stricati!", a sarit papagalul. In conditiile in care pentru a deschide luminile de ceata trebuie sa tragi de el. Nu am insistat, am preferat sa o lase asa decat sa vina un Dorel sa "rezolve" problema cu o banda dublea adeziva sau alte solutii gen superglue. Pentru ca blocul trebuie scos la servisare.
Insa nu au fost probleme de vopsea, luft sau simetrie.
machinist
In asteptarea raspunsului de la Renault dealerul isi mentine varianta. Mi-a comunicat ca masina a fost vazuta intre timp de cineva de la ei de la tinichigerie/vopsitorie si nici vorba de revopsire a capotei, ca e vorba de vopseaua originala. Am intrebat daca o pot testa cu un aparat de masurat stratul de vopsea in prezenta mea dar nu au asa ceva disponibil.
In alta ordine de idei cand am predat masina am fost intrebat cu o insistenta oarecum ciudata daca am observat si alte lucruri in neregula la masina. E posibil sa fi devenit eu prea suspicios acum dar asta m-a facut sa regret un pic ca nu am mers cu masina intr-un service pentru o inspectie amanuntita a caroseriei inainte de a o duce inapoi la ei. Problema e ca expuneam masina la niste riscuri in felul asta (urcat/coborat de pe elevator), trebuia sa o tin la mine mai mult timp si sa parcurg mai multi kilometri cu ea.
b06fcn
De bari nu au zis nimic? Ca si alea arata faptul ca masina a fost avariata, mai mult chiar decat capota...
12 km e ok ca si kilometraj de masina noua, e clar ca nu a fost fataita prea mult...
machinist
Se pare ca nu am devenit eu excesiv de suspicios smile.gif . Intr-adevar sunt lucruri care nu mi s-au parut in regula nici la bari. In plus am mai remarcat un plastic sub masina in partea din fata care pare sa fi fost remontat (are o prindere pe lungime in trei suruburi si din cauza ca sunt stranse inegal intre doua suruburi s-a format o mica burta). Ideea ca daca arat toate aceste lucruri dealerului acesta da vina pe asamblarea si vopsirea din fabrica. Nu va admite in ruptul capului ca s-a intervenit ulterior la masina.
mars
Corect. Si eu, in locul lor, as da vina pe turci rofl1.gif!
dethave
Nu el trebuie sa admita,in ultima instanta. Trebuie sa mai aiba o persoana deasupra,care sa-i fie sef,fie si indirect. Insista sa ai o intrevedere cu respectiva persoana. Bine ar fi sa ai si niste poze cu cele reclamate.Mie nici acum nu-mi vine sa cred ca asa ceva e posibil...ar trebui pus la zid si impuscat cel care a autorizat magaria asta(dupa ce a rezolvat-o,evident.).
gerula2006
Din ce vad ca a patit colegul nostru ajung la concluzia ca nu mai este mult si o sa trebuiasca sa ridicam masina noua la fel ca una din Vitan - insotit de o persoana calificata, eventual un samsar cu vechime in meserie, care stie unde sa se uite....
Oricum acum stiu ce am de facut cind voi face receptie... Mai iau pe cineva cu mine sa cascam bine ochii!!!!!
dethave
Mda,din pacate,asa s-a ajuns.Vina apartine dealer-ului,fara doar si poate. Nu trebuia sa procedeze ca un samsar de cea mai joasa speta. Imi inchipui cum procedeaza cu cele care ajung la revizie sau reparatii.In fine,tare curios sunt ce deznodamant va avea toata tarasenia asta.
Adrian Frigo
QUOTE(machinist @ 2 Jun 2017, 12:06)
Dealerul de la care am cumparat masina este din provincie.

Asta spune multe...totuși,ai putea spune numele dealerului,nu de alta dar măcar să știe și alți colegi de cine să se ferească pe viitor! wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.