Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scadeti presiunea din roti iarna?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
Mario_b
Scadeti presiunea din roti iarna? Pentru o aderenta mai buna cred ca asa este bine sa procedam, nu?
romulus
Daca e zapada, cateodata. Daca nu e zapada, nu. Si asa putin scade datorita frigului.
Tonyus
Eu scad deoarece cred ca suprafata "petei" de contact este mai mare=> pierde aderenta mai greu (nu ca ar fi asa sportiva)
vis-a-vis
Presiunea in pneuri se face numai cand se ruleaza pe zapada (gheata) si se reduce pana la 1 atmosfera. La sleaurile create la noi in urma nedezapezirii si a fenomenului inghet-dezghet este insa cam periculos (pentru anvelope, jante, bai de ulei, etc.).
b64chr
E o prostie sa scazi presiunea. In loc sa calce frumos pe toata banda de rulare va calca numai pe margini.
Treaba asta e valabila la rotile de bicicleta, care au alta forma.
costi
Nu. Este o solutie de avarie pe care nu poti folosi in Buc unde nu prea mai este zapada. Solutia corecta este montarea de pneuri de iarna
vis-a-vis
QUOTE(b64chr @ 15 Dec 2005, 08:51)
E o prostie sa scazi presiunea. In loc sa calce frumos pe  toata banda de rulare va calca numai pe margini.
Treaba asta e valabila la rotile de bicicleta,  care au alta forma.
*



Toata lumea e libera sa-si dea cu parerea dar e tot atat de bine sa nu puna etichete celorlalti.

user posted image

Aceste vehicule sunt special preparate pentru a face fata conditilor speciale din Islanda. Li s-au modificat sasiul, caroseria, garda la sol si s-au montat niste anvelope imense in care se introduce presiune de maxim o atmosfera. Care este ideea? Astfel se mareste suprafata de contact si vehiculul nu se afunda in zapada (pluteste pe zapada). S-a facut un test simplu, un nene si-a bagat bratul sub o astfel de roata care a trecut peste. Bineinteles ca nu a patit nimic.
Deci faza cu presiunea in pneuri are un suport practic, nu este o prostie.

O alta abordare sunt pneurile cu talon ingust si profilate special pentru zapada. Sunt folosite in raliuri, le putem vedea in raliul Suediei. De ce sunt asa inguste? Pentru o buna aderenta.

user posted image
costi
Ceea ce ne arati tu acolo sint cazuri speciale. Unele sint de curse pe zapada si au ciue celelalte sint atit de balon incit nu poti sa le umfli mai mult.

Eu cred ca trebuie sa ne referim la cauciucurile de vara foloste iarna in orase (oricum nu la curse sau la Pol)
b64chr
vis-a-vis, in prima ta poza e vorba de anvelope gandite special pentru presiunea de 1 atm. si greutatea masinii. Si acolo se merge pe zapada off-road. In poza a doua arati un pneu ingust, care intr-adevar e bun iarna pentru ca suprafata de contact fiind mai mica, presiunea la contactul pneu carosabil e mai mare si astfel ajunge mai usor la asfalt. Astea sunt bune pe drum acoperit cu zapada sau mazga.
Din nici unul din exemplele tale nu rezulta ca e bine sa circuli cu o presiune mai mica decat cea indicata de producator.
Si eu nu am pus nimanui nici o eticheta. Ceea ce am etichetat eu drept o prostie este opinia cu scazutul presiunii.
vis-a-vis
Am o intrebare.
A incercat cineva sa scada presiunea in pneuri, pentru a face diferenta sau sunt doar supozitii? Cand ramaneti pe undeva impotmoliti, aduceti-va aminte de acest topic si dezumflati pneurile de la rotile motoare. Veti avea surpriza ca veti iesi din mocirla. Totul se reduce la pata de contact, as detalia dar nu vreau.
b64chr
vis-a-vis, aici ai dreptate, dar nu asta era intrebarea din poll. Cred ca costi a spus asta foarte bine:
QUOTE(costi @ 15 Dec 2005, 08:51)
Este o solutie de avarie
*


Marty
Pentru zapada afinata se recomanda gume late cu profil de iarna.
Pentru zapada batatorita se recomanda gume inguste cu profil de iarna.
Pentru gheata se recomanda anvelope cu tinte/cuie

Cit despre dezumflarea rotilor iarna, asta se recomanda in cazul anvelopelor tube type, nu in cazul anvelopelor tubeless.

Oricum, anvelopele de iarna reprezinta alegerea cea mai buna!
costi
vis-a-vis aperi o cauza pierduta!
Intrebarea este daca la venirea iernii te duci la masina dezumfli rotile si mergi asa pina la primavara "ca sa ai aderenta".
La care tu dai exemplu cazuri speciale : "off road pe zapada, curse pe zapada si impotmolirea".
Dezumflarea este valabila doar in ultimul caz.
Corect este sa spui ca solutia poate fi una temporara nu de-a lungul intregii ierni. Nu te vei alege decit cu probleme la bucseraie si niste cauciucuri distruse.
Corect este sa folositi cauciucuri de iarna.
Marty
QUOTE(vis-a-vis @ 15 Dec 2005, 10:21)
A incercat cineva sa scada presiunea in pneuri, pentru a face diferenta sau sunt doar supozitii? Cand ramaneti pe undeva impotmoliti, aduceti-va aminte de acest topic si dezumflati pneurile de la rotile motoare. Veti avea surpriza ca veti iesi din mocirla. Totul se reduce la pata de contact, as detalia dar nu vreau.
*



Ai ramas vreodata impotmolit cu anvelope M+S ? smile.gif
vis-a-vis
QUOTE(Marty @ 15 Dec 2005, 10:30)
Ai ramas vreodata impotmolit cu anvelope M+S ? smile.gif
*



Era doar o figura de stil pentru nasurile fine. tongue.gif
ce d...oamne iarta-ma e M+S?
costi
mud & snow
Mario_b
QUOTE(vis-a-vis @ 15 Dec 2005, 10:21)
Am o intrebare.
A incercat cineva sa scada presiunea in pneuri, pentru a face diferenta sau sunt doar supozitii? Cand ramaneti pe undeva impotmoliti, aduceti-va aminte de acest topic si dezumflati pneurile de la rotile motoare. Veti avea surpriza ca veti iesi din mocirla. Totul se reduce la pata de contact, as detalia dar nu vreau.
*



DA eu am incercat. La mine la tara iarna e un strat aproape uniform de gheata, fara sleauri sau alte santulete. Cu rotile la presiune normala d'abea pleci de pe loc, ca sa nu mai spun la frane sau la schimbarea directiei. Cum scazi presiunea se simte imediat masina mai controlabila. Ce am spus cu dezumflatul rotilor se bazeaza pe viata reala si nu pe nustiu ce teorii cu presiune mai mare pe suprafata rotii...
Mario_b
QUOTE(Marty @ 15 Dec 2005, 10:30)
Ai ramas vreodata impotmolit cu anvelope M+S ? smile.gif
*


Dap. Ce crezi ca daca sunt anvelope M+S nu ramai impotmolit? Depinde pe unde mergi. Daca intri cu rotile in sant iarna sau prin zapada groasa numai cu lanturile sau tras mai iesi de acolo! Dezumflatul rotilor iti da un plus de manevrabilitate. NU FACE MINUNI!
PS Scuzati postarea consecutiva. blush.gif
Lexy
Neh. Tot cu 2,2 o sa raman. Cel putin astea's planurile.
andu911
mai bine va luati cauciucuri de iarna
driverx
QUOTE(vis-a-vis @ 15 Dec 2005, 09:29)
Toata lumea e libera sa-si dea cu parerea dar e tot atat de bine sa nu puna etichete celorlalti.

user posted image

Aceste vehicule sunt special preparate pentru a face fata conditilor speciale din Islanda. Li s-au modificat sasiul, caroseria, garda la sol si s-au montat niste anvelope imense in care se introduce presiune de maxim o atmosfera. Care este ideea? Astfel se mareste suprafata de contact si vehiculul nu se afunda in zapada (pluteste pe zapada). S-a facut un test simplu, un nene si-a bagat bratul sub o astfel de roata care a trecut peste. Bineinteles ca nu a patit nimic.
Deci faza cu presiunea in pneuri are un suport practic, nu este o prostie.

O alta abordare sunt pneurile cu talon ingust si profilate special pentru zapada. Sunt folosite in raliuri, le putem vedea in raliul Suediei. De ce sunt asa inguste? Pentru o buna aderenta.

user posted image
*




Well, my friend, aia au pus imensitatile alea de cauciucuri din mai multe motive. 1. Acele masini merg pe zapada maaaaaare netasata de nimeni, desi se pot afunda usor. Doi la mana, zapada fiind mare, poate ascunde crevase care ar putea inghite masina. Deci iar e nevoie de o distributie cat mai mare a greutatii. Unele masini de genu au un brat imens in fata de 1-2 metri tocmai bine gandit sa tina masina daca rotile din fata pica intr-o crevasa. Dupa aia au ei tehinici sa le scoata afara.

NOI mergem pe zapada TASATA sau chiar pe GHEATA. Aici, cine are bibilica sa judece, ai nevoie de suprafata cat mai mica ca sa ai aderenta. Nu credeti...judecati, luati o bucata de tabla sa vedeti ce fuge pe gheata, si dupa aia luati tabla aia si puneti-o perpendicular pe supratafata ghetii. Dintr-o data acelasi material va avea aderenta muuult mai mare. Bine...va alunca usor ca la patinaj, dar intr-o singura directie, dar cred ca v-am demonstrat DE CE ai nevoie de presiune si cauciucuri cat mai inguste.

DACA mergeti cumva pe un drum laturalnic plin de zapada netasata, DA, scadeti presiunea, altfel masina permanent se va cufunda putin in zapada si la fiecare centrimetru pe care il avanseaza, trebuie sa mai taseze o portiune de zapada netasata -> energii pierdute degeaba -> risc de derapaj
argon
QUOTE(driverx @ 15 Dec 2005, 13:08)
DACA mergeti cumva pe un drum laturalnic plin de zapada netasata, DA, scadeti presiunea, altfel masina permanent se va cufunda putin in zapada si la fiecare centrimetru pe care il avanseaza, trebuie sa mai taseze o portiune de zapada netasata -> energii pierdute degeaba -> risc de derapaj
*




Si ce faci..dai la pompa dupa ce iesi de pe drumul laturalnic si plin cu zapada netasata? sau cauti prima benzinarie cu compresor? si tot asa...

Neh, presiunea e bine sa o lasi ca si vara, cum spunea cineva mai sus scade de la frig putin, in nici un caz sa bagi o atmosfera sau idei destea traznite, cauciucurile masinilor sunt RADIAL, nu sunt ca alea de bicicleta sa creasca aderenta la dezumflare....

Comparatia cu masinile din poza cu cauciucuri imense e total nelalocul ei.
Cum bine a subliniat DriverX, cauciucurile alea ajuta ca sa nu se afunde masina in zapada, nu sa aiba aderenta mai buna, va uitati unii prea mult la Discovery... wink.gif
florinutzu
In toamna am avut un por in anvelopa. Peste noapte a scazut presiunea din ea. Dimineata era moale. Am plecat pana la vulcanizare (sau peco) erau 3.5-4 Km. Zic eu nu mult. Dupa ce am parcurs primii 200m, masina era deja pe janta. De ce? ???


Pentru ca fiind fara camera, anvelopa s-a miscat de pe janta in timpul mersului si a iesit aerul mai repede.
Asa ca faceti deosebire intre roti ce au si camera si cele care nu au.
Nu dati sfaturi celor care nu au camera sa scada presiunea ca vor ramane fara aer de loc in anvelopa si blocati in trafic daca nu au doua roti de rezerva.
Mai toate masinile noi nu au camera.Acuma depinde si de uniformitatea sau defectele jentii.
Si referitor la aderenta: forta de frecare este egala cu coeficientul de frecare inmultit cu apasarea pe suprafata. F=c X N. C ramane constant, modifici doar N. Da tre sa tii cont si de pozitia rotii ca la daci epe fata nu e perpendiculara pe sol ca sta inclinata din constructie...
driverx
QUOTE(argon @ 15 Dec 2005, 13:13)
Si ce faci..dai la pompa dupa ce iesi de pe drumul laturalnic si plin cu zapada netasata? sau cauti prima benzinarie cu compresor? si tot asa...
*




De ce reduceti la absurd tot? mad.gif Chestia asta ti se intampla rar. Sa zicem ca mergi la tara intr-o zona mai izolata. Acolo e posibil sa se intample sa ai zapada multa netasata. Ajungi acolo, trebuie sa te si intorci. Si nu moare daca merge pe asfalt mai dezumflata (asta daca nu puneti 0.5 bari in ele, ca atunci afecteaza negativ oriunde ai fi) si le umfli cand poti...pompa, gura radmasa.gif , compresor la benzinarie

QUOTE(argon @ 15 Dec 2005, 13:13)
va uitati unii prea mult la Discovery... wink.gif
*


Desi nu imi place, aici trebuie sa fiu de acord cu argon. Unii chiar va uitati prea mult la Discovery, si nu stiti cum si ce concluzii corecte trebuie sa trageti.
AlezzDWC
Acum am 2,2 si s-ar putea sa le las la 1,8.
Mario_b
Oameni buni, sa lasi putina presiune afara nu inseamna sa desumfli rotile! biggrin.gif Eu de exemplu ma gandesc sa las presiunea pe fata cu 0,1 bari sau atmosfere.. ce sunt alea.... Deci la Logan ar veni 1,8 pe fata si 2,0 pe spate,nu? Parca asa era. La asa putin aer scos nici nu se observa ca s-ar lasa roata, dar se simte la volan...
Daedalus
Eu am o nelamurire. Saptaman trecuta am observat cam rotile cam lasate si am zis hai sa le mai umflu si io. Si mi le-a umflat gagiu la 2.2. Toate bune si frumoase, numai ca zilele trecute am observat iar ca am rotile lasate si ma duc iar sa le umflu. Stupoare.. aveam 1.6-1.7 atmosfere. Cum se poate asa ceva? Si asta la numai 3 zile mi se pare. Si acum mi se pare ca ar fi putin lasate, dar desi cred ca e subconstientul meu, totodata ma gandesc cu groaza ca daca ma duc sa le umflu iar imi arata ceasul aluia ca am presiune mica.
steph
eud e cand am luat masina nu am facut presiunea sad.gif si se vedeau caucioacele mele d evara ca saunt cam lasate dar nu mi-a dat prin cap sa testez. incepusem sa trag ca nesatulu` de volan si sa am si o bataie in el. am mers asa 12000 km biggrin.gif din acre ultimele mii au fostc am nasoale. am pus cauciucuri de iarna fata/spate cu presiune corecte. 2.1 acum merge volanul ca in primele zile nu mai am socuri in curbe doar ca parca topaie un pic de fund cu rotile umflate bine. treaba de obisnuinta.

cum producatoru a scris ep usa presiunea pt. masina incarcata/descarcata ar fi putut sa scrie si presiunea pt. iarna/vara
george_slz
Anvelope desumflate inseamna zgomot la rulare si putere consumata mai multa.
De ce sunt anvelopele de iarna cu talon lat si inalt mai ieftine? Pt ca in zona asta nu-s neaparat necesare si pt ca determina ce spuneam mai sus.
Smiley
QUOTE(argon @ 15 Dec 2005, 14:13)
........................Neh, presiunea e bine sa o lasi ca si vara, cum spunea cineva mai sus scade de la frig putin, in nici un caz sa bagi o atmosfera sau idei destea traznite......................
........va uitati unii prea mult la Discovery... wink.gif
*




citat din manualul de utilizare al masinii mele: "Daca sunt folosite anvelope de iarna, presiunea in pneuri trebuie marita cu 0.1 bari" (Ford Fiesta, Manualul utilzatorului, pag. 231)
einstein1984
"Eu de exemplu ma gandesc sa las presiunea pe fata cu 0,1 bari sau atmosfere.. ce sunt alea...."
Presiunea aerului din anvelope se masoara in bari. 1 bar= 100 000 Pascali=100 000 N/m^2=0,1MPa 1 atm=1.033 bar
cristimm
Sa desumfli rotile la 1 BAR e o mare prostie. Cu toate astea eu merg iarna cu 1.8 (fata de 2.1 vara). Motivul principal nu este aderenta mai buna ci confortul. Iarna se inmultesc mult gropile si apar tot felul de bucati de gheata care te zdruncina foarte rau. La 1.8 cauciucul amortizeaza mai bine aceste zdruncinaturi.
maxiK
[quote=Daedalus,15 Dec 2005, 21:57]
Eu am o nelamurire. Saptaman trecuta am observat cam rotile cam lasate si am zis hai sa le mai umflu si io. Si mi le-a umflat gagiu la 2.2. Toate bune si frumoase, numai ca zilele trecute am observat iar ca am rotile lasate si ma duc iar sa le umflu. Stupoare.. aveam 1.6-1.7 atmosfere. Cum se poate asa ceva?
/quote]
Daca ai mers ceva km pana la vulcanizare, anvelopele s-au incalzit iar presiunea la ceas aparea mai mare. Gagiu le-a umflat pana la 2,2 dar e posibil ca tu sa fi avut de fapt aprox. 1,8.
Presiunea se face cu "anvelopele reci".
nairam
Desi parca era recomandat nu prea imi bat capul cu asa ceva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.