Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trepidatii la cuplarea ambreiajului
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
driverx
Troaca mea scutura dea binelea (cateodata) cand cuplez ambreiajul. Mai exact, chiar inainte sa cupleze de tot (adica cand nu mai merge patinat). In alte dati, depinde de turatia motorului si de acceleatie (deci sarcini diferite in transmisie) incepe sa o faca si cand inca e in patinaj.

Am fost la mecanic, a vazut cam varza tampoanele de la cutie, fericit ca asta a fost le-am schimbat...treaba a durat 1-2 zile. Problema a revenit. In capul meu raman 2 variante posibile
1) Ceva prost la ambreiaj, desi in rest merge impecabil, nu scoate zgomote, cupleaza bine (nu patineaza nici la acceleratii puternice). Ma gandeam ca s-a rupt un arc sau discul e rupt undeva, dar masina merge si cu 120 la ora fara trepidatii sau zgomote ciudate.
2) Suporti motor. Intr-o zi am deschis capota, tras frana de mana si am accelerat usor impreuna cu o debraiere partiala...idea era sa vad cat danseaza motorul. Cam mult dupa parerea mea, dar nu stiu cat e acceptabil, fiind totusi pe niste tampoane de cauciuc care permit o oarecare miscare a motorului.

Ce poate fi? Repet, treaba se intampla doar cand pornesc de pe loc. In rest nu pot zice ca am probleme. Masina nu merge infranata sau alte chestii. Masina merge chiar perfect in rest pentru varsta ei. Deci nu are rost sa cautam probleme unde chiar nu sunt.

Am cheltuit deja sute de mii cu tampoane cutie + manopera si nu am rezolvat problema. Sa repet treaba/greseala si cu tampoanele de la motor?

Astept pareri cu argumente serioase. Nu dat cu parerea.

Multumesc anticipat.
Ov
arcurile din discul de ambreiaj (nu-i musai sa fie rupte, ci doar "slabite") sau joc in planetare
andu911
arcurile de la ambreiaj sau ambreiaj uzat, dar prima varianta e cea mai plauzibila.

Mi-e teama ca trebuie sa schimbi discul, alta solutie nu este...
argon
QUOTE(andu911 @ 15 Dec 2005, 18:33)
arcurile de la ambreiaj sau ambreiaj uzat, dar prima varianta e cea mai plauzibila.

Mi-e teama ca trebuie sa schimbi discul, alta solutie nu este...
*




Nu se pot schimba numai arcurile fara disc?
vis-a-vis
Disc ambreiaj uzat, deformat sau placa de presiune fisurata. Recomand schimbarea intregului ansamblu.
driverx
As veni la Bucale de craciun. Oare cat de tare ma risc daca fac 1200 km cu el asa? E de vreo 2 luni treaba, nu prea am observat o evolutie in rau in perioada asta...
andu911
QUOTE(driverx @ 15 Dec 2005, 19:59)
As veni la Bucale de craciun. Oare cat de tare ma risc daca fac 1200 km cu el asa? E de vreo 2 luni treaba, nu prea am observat o evolutie in rau in perioada asta...
*



Teoretic ar merge, numai ca Dacia e plina de surprize biggrin.gif
argon
Linistit poti merge, riscul e sa cupleze tot mai brusc, dar te poti deplasa fara probleme, cu un Break de la firma unde lucrez eu s-a mers in conditiile astea peste 20 000 km, singura problema e ca cupla brusc.
Toata chestia e sa fie arcurile de pe disc problema, ca daca cumva e placa fisurata sau ceva la rulment, te poate lasa brusc cu ochii in soare/luna....
vis-a-vis
Fa un antrenament in prealabil sa schimbi vitezele fara sa apesi pedala de ambreiaj. Pana la urma tot vei ramane in pana.
Dreamer
Daca te apuci sa schimbi vitezele fara ambreiaj, vei strica mecanismul din cutie de blocare a manetei de viteza in trapta respectiva si va iesi tot timpul din viteza.
vis-a-vis
QUOTE(Dreamer @ 17 Dec 2005, 08:37)
Daca te apuci sa schimbi vitezele fara ambreiaj, vei strica mecanismul din cutie de blocare a manetei de viteza in trapta respectiva si va iesi tot timpul din viteza.
*



Vorbesti din experienta sau doar speculezi?
driverx
QUOTE(Dreamer @ 17 Dec 2005, 08:37)
Daca te apuci sa schimbi vitezele fara ambreiaj, vei strica mecanismul din cutie de blocare a manetei de viteza in trapta respectiva si va iesi tot timpul din viteza.
*



DA. Daca ai facut asta de 3 ori in viata si nu ai perseverat, da, il strici. Daca nu stii sa simti cutia cand va intra si fortezi, da, se va strica...dar altfel....

Si vreau sa te vad pornind de pe loc fara ambreiaj cu benzinara. Cu un ARO am mers 150 km FARA ambreiaj, dar nu eu am fost nebunu de la volan smile.gif. Excludem varianta ca oprim motorul, bagam in viteza 1 si dam la demaror. DOAR asa pornesti de pe loc o benzinara mai ales cu putini CP.
vis-a-vis
Eu am dat un sfat, in caz de avarie.
Intradevar asa se porneste de pe loc o masina cu ambreiajul stricat. (Idem se poate face daca ai ramas intr-o intersectie fara motor, dai la demaror si cuplezi prima treapta si iesi undeva unde sa nu incurci circulatia)
Eu am mers fara ambreiaj pe serpentinele de la Herculane, a fost un cosmar la inceput dar pe urma m-am deprins cu tehnica schimbarii fara a calca pedala. Si culmea, nu mi s-a blocat nimic sau sa fi daunat in timp.
ady_KPK
Pai poate ne spuneti si noua cum se schimba fara ambreiaj in caz ca avem probleme.... Cateva sfaturi.
driverx
Doctorul de masini a zis la telefon in urma unei lungi discutii ca ar fi sanse mai mici sa fie placa, desi e o varianta foarte buna. A zis ca inainte de asta, dupa simptome, ar putea fi ceva la tampoanele de la motor. O sa vad in 3 ore. Ma seaca. Tocmai m-am intors de la un drum prin oras de vreo 20km. Greu....
vis-a-vis
Tin sa subliniez ca:
-aceasta tehnica se foloseste numai in mers, nu si la plecarea de pe loc
-miscarile trebuie sa fie precise
-nu se va brusca sau forta intrarea in viteze
-se executa la turatii decente
Se presupune ca masina a plecat de pe loc.
Se accelereaza pana la o viteza adecvata pentru trecerea in treapta superioara.
Se lasa aceleratia progresiv si se trage( impinge) de levier pana ce va iesi din viteza usor.
Se ghideaza levierul catre treapta superioara (sau inferioara) si se accelereaza usor pana cand intra singura in aceasta viteza.
Totul tine de turatie, un turometru ar fi util pt. acest experiment. Se va observa in timp ca, la viteza de 60 km/h, sa zicem, avem o turatie a motorului la care levierul intra singur in treapta a 4-a. Trebuie cautata usor din acceleratie aceasta turatie.
Recomand aceasta tehnica numai in caz de avarie!!!
Ov
am mers de mai multe ori fara ambreiaj (diferite masini stricate). Vreau doar sa va impartasesc o tehnica invatata de la cineva referitor la plecarea de pe loc. Io plecam "clasic" de pe loc (ca fiti siguri ca o sa trebuiti sa si plecati de pe loc wink.gif ), si anume, opream motorul, bagam a 1-a si dadeam la cheie. Metoda vazuta si testata de la un coleg (merge si intr-un singur om, dar de preferat sa fie doi): cand te opresti, nu opresti motorul (doar scoti din viteza), apoi cand vrei sa pornesti, deschizi frumusel usa, cobori si te apuci de impins (impingi de stalpul de la usa, adica nu te duci in spatele masinii) pana prinzi putina viteza (e bine sa mai fie cineva cu tine) apoi sari in masina si bagi a 1-a care teoretic ar trebui sa intre parfum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.