Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema relanti Dacia Nova
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Executron
Salutari!

Am si eu o problema cu o Dacia Noca 1.6 GTI (injectie) din 1998.

Masina porneste normal, insa relanti-ul sta constant la un nivel ridicat, indiferent de temperatura (cam pe 1.300 rpm) si nu coboara chiar daca motorul e cald.

De asemenea atunci cand ii dau sprituri pe loc repede da sa se inece. Daca accelerez incet nu are probleme.

Totodata, bujiile sunt negre, afumate si esapamentul la fel.

Un sfat, va rog?
Adrian Frigo
Verifică sonda de temperatură mai întâi! wink.gif
bucatzel
Io as paria pe asta la tine.
QUOTE(bucatzel @ 24 Nov 2011, 18:21)

Executron
@ Adrian Frigo Daca m-ai putea ajuta cu o poza cu locatia senzorului de temperatura ar fi grozav! smile.gif

@buzatzel. SPER sa nu fie motorasul ca atunci asa moare masina cu el, riscul sa-l stric cand incerc sa-l repar fiind mare smile.gif

--

Am uitat sa precizez cateva aspecte. Masina e folosita de unchiul meu destul de putin astfel incat scoate borna + de la baterie mereu sa conserve bateria. Mi-a mai spus uneori ca martorul de injectie sta aprins 1-2 minute ORI se aprinde in mers.

Eu cand am testat masina nu s-a produs acest eveniment, mergand normal.
Adrian Frigo
QUOTE(bucatzel @ 6 Jul 2017, 14:35)
Io as paria pe asta la tine.

Io n-aș paria pe asta deoarece
QUOTE(Executron @ 6 Jul 2017, 10:02)
De asemenea atunci cand ii dau sprituri pe loc repede da sa se inece.

Totodata, bujiile sunt negre, afumate si esapamentul la fel.

Dacă sonda nu-i spune calculatorului că motorul a ajuns la temperatura de regim,acesta rămâne pe harta de amestec bogat.....altfel spus,merge cu șocul pus tot timpul și de aici bujiile afumate și tendința de înnecare la accelerare mai bruscă! wink.gif

QUOTE(Executron @ 6 Jul 2017, 14:57)
@ Adrian Frigo Daca m-ai putea ajuta cu o poza cu locatia senzorului de temperatura ar fi grozav! smile.gif

Sonda se află pe capacul închidere chiulasă(în spatele bobinei de inducție),lângă sunt sondele pentru ceas și bec.Sonda este cea cu căpățâna albastră,pe ea o să vezi că scrie BOSCH.Încerci cu alta de pe un motor bun. smile.gif

Poza[attachmentid=1628065793]
Executron
@ Adrian Frigo!

Multumesc foarte frumos.

Azi i-am cumparat niste bujii noi - Bosch WR8BC+ (cu astea a venit din fabrica) si o sa incerc sa cumpar si o sonda noua, daca se mai gasesc!
Adrian Frigo
Sondă nouă și originală nu mai găsești,doar la dezmembrări....iar bujiile pe care le-ai luat sunt niște porcării făcute în India!Alea originale erau făcute în Germania și erau adevărăciuni!
Caută de uzină,sunt Eyquem și sunt foarte bune(eu sunt mulțumit de ele)asta dacă vrei ceva mai de soi. smile.gif
Codul este acesta [attachmentid=1628065802]

Spor la treabă! biggrin.gif
Executron
Multumesc din nou! Speram ca fac ceva cu bujii Bosch! sad.gif
Executron
Revin cu raspunsul.

Dupa ce am schimbat bujiile cu cele aratate mai sus (care sunt, intr-adevar, made in India smile.gif ) masina tot mergea foarte prost. Pornea la 1.500 rpm, scadea la 1.000 rpm si apoi mergea in hopuri, accelera la 1.300, scadea la 1.000 (cu rateuri intre) si din cand in cand se aprindea martorul de injectie.

Am incercat sa curat toate contactele pe care le vedeam.

Apoi am observat ca borna pozitiva e intr-o stare destul de precara, unchiul meu, posesorul masinii, scotand mereu borna si astfel uzand-o mult.

Am taiat firele si am pus o borna d-aia normala din comert si pot sa afirm ca functioneaza perfect, relanti-ul merge normal si nu mai da niciun fel de rateu.

Deci, spre rusinea noastra, problema era, probabil, de la faptul ca nu primea destul curent calculatorul masinii si astfel nu putea inregistra corect anumite valori.

Multumesc forumului pentru ajutor! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.