Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1310 - 1989
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
dadoshel
Va salut,
Sunt in discutii cu cineva pentru achizitia unei ochelariste din 89.
Omul a fost strangator si odata cu masina ar vrea sa vanda si stocul de piese pe care il are. Piesele sunt new old stock, nu le-am vazut inca, dar omul zice ca toate sunt de uzina sau marci de top la vremea respectiva(a fost angajat la o institutie de stat, nu le-a luat pe banii lui, il cred pe cuvant in prima faza)
Rugamintea ar fi, pentru cineva avizat,sa ma ajute cu o valoare informativa/grosiera pentru piesele din lista de mai jos. Cifrele din dreapta reprezinta numarul de bucati/seturi pe care la are.
Eventual sa va dati cu parerea daca merita luate toate, sau nu.
Va multumesc frumos, astept cu nerabdare sa initiez si eu un topic la restaurari biggrin.gif
Adrian Frigo
QUOTE(dadoshel @ 13 Jul 2017, 22:07)
Omul a fost strangator ...

Si inca cum! blink.gif

Pai la ce e acolo,cam 1000 de lei,asa,la prima strigare....oricum,merita luate,sa gasesti piese de calitate la pret rezonabil pentru dacie e foarte greu!Nu mai sta pe ganduri si sari si pe ele si pe masina daca e in stare buna la pret ok! wink.gif



dadoshel
Masina nu am mai vazut-o de vreo 5 ani, de atunci sta in garaj, suspendata pe butuci.
Omul e maniac, masina o stiu de noua, ba chiar am fost pasager in turul de rodaj al masinii. O urmaresc demult, acum pare in sfarsit dispus sa vorbim de sume.
Tineti-mi pumnii.
Referitor la suma inaintata pt piese, rog din suflet opiniile sa fie cat mai obiective/calculate.
Multumesc.
maho
QUOTE(dadoshel @ 13 Jul 2017, 22:07)
Piesele sunt new old stock, nu le-am vazut inca, dar omul zice ca toate sunt de uzina sau marci de top la vremea respectiva
Eventual sa va dati cu parerea daca merita luate toate, sau nu.

Eu zic sa te documentezi mai intai ce inseamna "de calitate" cand e vorba de piese de schimb, cine a produs piesele alea (sa le vezi pe viu), si sa te gandesti ce-ai putea face (de exemplu) cu 10 filtre de ulei. N-am prea vazut pe listele alea piese de caroserie, rare, care sa ridice valoarea totala.
Crezi ca daca-i cumperi masina, omu' se va apuca sa vanda la bucata piesele? In nici un caz, o sa incerce sa scoata de la tine un pret cat mai bun, de vreme ce iei totul "gramada". Totul depinde de cum arata masina (fiind vorba de '89, tabla e proasta prin definitie), si cum stii sa negociezi - le poti lua gratis piesele, in mod normal.
dadoshel
Am avut Dacie din acelasi an, in 2007 am vandut-o avand doar doua petece de sudura la centurile spate.....
Masina in discutie a fost protejata periodic cu ulei/vaselina in zonele cunoscute.
Revin cu mai multe detalii dupa ce vad masina/piesele.
Multumesc frumos pentru sfaturi.
dadoshel
My precious wub.gif
Pana la urma am dat 2500 pe ea, fara piese din pacate, planuiesc sa discut in viitorul apropiat si aspectul asta cu el.
Ceva rugina am gasit dedesubt la podul pedalier pe partea soferului, in zona centuri spate si ce se vede in poze.
Am platit un pret cat de cat corect, m-am ars, sau am facut business?
Volanul e din alt film, nu inteleg de ce l-a schimbat, pe aceasta cale astept oferte pentru un volan conform(cel cu o singura spita groasa)
Adrian Frigo
QUOTE(dadoshel @ 19 Jul 2017, 12:02)
Pana la urma am dat 2500 pe ea.....Am platit un pret cat de cat corect, m-am ars, sau am facut business?

2500 de lei sau E?Dacă lei,e POMANĂ!

Problemele cu rugina sunt minore și tipice daciei,se rezolvă....ciudat însă vasul spălător,nu pare a fi al ei(sau e?!)... huh.gif

Felicitări,să o stăpânești sănătos că e frumoasă! wub.gif
dadoshel
2500 RON am dat pe ea....
Si mie mi se pare ciudat vasul,da recunosc ca nu am intrebat smile.gif
Multumesc frumos!
dacia_gpg
Pretul este corect dar cred ca se ma putea negocia.Acuma depinde si de vanzator.Trebuia pusa problema cu toate piesele din dotare.Ce pana mea sa faci cu 29 rulmenti.
Am avut identica din acelasi an si vreau sa spun ca era perfecta la tabla.
Daca era maniac nu lasa rugina sa infloreasca sub chederul de la parbriz.
dadoshel
Cam greu cu negociatul, a solicitat 3000, greu am reusit sa ne intalnim la jumate. Am incercat inclusiv sa ma apropii de cei 3000 ceruti cu conditia sa iau o parte macar din piese, dar fara succes. Alea vor face subiectul unei discutii separate, dupa ce imi refac nitel bugetul.
Cred ca pentru mai putin ar fi lasat-o sa zaca in continuare in garaj. Si asa, am impresia ca la insistentele sotiei sale(nemaisocotindu-le pe ale mele) a vandut-o doar. Nu mai zic ca am promis de zeci de ori ca nu o iau sa o bag la casat smile.gif
Acum maniac, nemaniac....omul a pus-o la pastrat cum a stiut el mai bine.
wolfin
sa o stapanesti sanatos
dadoshel
Nu reusesc sa-mi dau seama de care pliant e vorba smile.gif
Multumesc frumos!
wolfin
am citit pe verticala...credeam ca va referiti la vasul de expansiune. cel de lichid geam nu e din acest film biggrin.gif
dadoshel
Adadar astept oferte pentru volan si vas lichid parbriz smile.gif
Adrian Frigo
Vasul e cu siguranță românesc....seamănă cu cel de break...

Ce cod de echipament are? smile.gif
dadoshel
What is the purpose of meaning? smile.gif
Nu stiu cu ce se mananca cod echipament...... eu stiu ca e TLX si atat smile.gif
Adrian Frigo
Codul de echipament al mașinii este acela care indică destinația și gradul de echipare(ăla de scrie 22X pe plăcuța ovală)!220 e echipare de intern.221/222/223 export(Ungaria,Germania,și altele)unde calitatea diferă de la bine în sus! biggrin.gif

N-am acuma o poză la îndemână...
dadoshel
Stiu acum unde trebuie sa ma uit, recunosc ca a detalii de genul nu m-am uitat. Stiu ca a depus banii pt ea in 83, a primit-o in 89, nu mi-a trecut prin minte ca ar fi putut primi altceva decat una fabricata pentru Romania. O sa verific.
Victor3001
Puteai s-o iei si mai scump, dar poate si mai ieftin...pretul mi se pare ok si masina arata bine. Mult spor in a o reintineri(sa zic asa).
dadoshel
Multumesc,
Va mai dura putin pana ma voi apuca de treaba.
oldtimercraiova
Nu e doar 220 , ulterior a devenit si 221 , alaturi de 220 , fiind destinate doar aici la noi.
razvan1985
Curios este faptul ca ,desi are echipare de MLS/TLX,gen mocheta interior,tapiterii usi si pavilion,din stofa,bord cu turometru,lipseste insonorizantul de pe capota si contraaripi...
Vasul de spalator parbriz,e al ei,am un MLS,export Israel,si are acelasi vas,am mai gasit in urma cu cativa ani,in Remat,una cu acelasi vas...
Ps:daca vinzi vasul,st interesat!
Bun pretul,frumoasa masina,bafta !!!
dadoshel
O sa intreb despre vas, daca zice omul ca e al ei il las in pace. In caz contrar, o sa caut unul conform.
Multumesc
roland
Masina are ITP valabil? De curiozitate...
Ai fost la un centru ITP sa vezi daca trece testul? Directie, frane, gaze...
Nu ca nu se rezolva, daca sunt probleme, dar sunt curios.
Ov
Felicitari pt achizitie! Fa-i jurnal wink.gif
maho
Pretul e bun, desi putea sa-ti dea si ceva piese in banii aia.
In privinta chederului de le parbriz, se pare ca a fost obturata gaura de evacuare a apei (lipit chederul acolo?), de a iesit rugina alaturi; asta nu-i bine, ca sa nu se extinda fenomenul ar trebui sa demontezi parbrizul (si chederul, normal) si sa repari bordura pe care se fixeaza chederul. Asta cand te apuci de ea, normal, dar pana atunci as zice sa n-o scoti in ploaie, ca sa n-ai surprize.
dadoshel
Pana la urma pare-se totusi ca omul nu a schimbat borcanul de la lichid stergatoare,e din fabrica asa.
@roland: nu mai are itp. A fost pornita periodic pana anul trecut. De anul trecut s-a pus ulei in capul cilindrilor si sta.Asadar(nu dati cu pietre) am luat-o fara ca macar sa o pornesc. Am fost asigurat(repet omul mi-e vecin de palier ma stie de peste 30 ani) ca motorul nu are probleme. In caz contrar se returneaza suma platita pe masina sau se remediaza problemele, indiferent de natura lor.
@maho: trebuie sa mai strang ceva fonduri pana ma pot apuca serios de ea. A intrat din nou i garajul in care a stat in ultimii 5 ani, pana gasesc unde sa o relochez, va fi protejata.
BoR
Felicitari pentru achizitie! Imi place masina si se vede ca a fost destul de ingrijita.
Conteaza mult si faptul ca ti-a permis sa ramana in continuare in garajul dumnealui.
dadoshel
Om de omenie, cred ca se bucura saracul ca o mai vede o bucata.
Constatata azi cand am facut actele,ca fix luna aceasta se implinesc 28 de ani de cand a inmatriculat-o smile.gif
iulica89
Sa o stapanesti sanatos! Am achizitionat si eu una aproape identica, difera culoarea si fetele de usi radmasa.gif
Vasul lichidului de stergatoare este cel original, asa am si eu.
Spor la mesterit!
dadoshel
Multumesc frumos.
De curiozitate, ai fost un negociator mai bun decat mine? smile.gif
iustin_uap
Un TLX autentic, felicitari! Pretul e ok dpmdv. Bafta cu masina!
dadoshel
Rog un moderator sa schimbe daca se poate titlul topicului,dupa cum crede de cuviinta. As vrea sa in continuare sa cer sfaturi pentru a o aranja putin pana ma pot apuca serios de treaba.
Pentru a o putea transcrie trebuie sa aiba itp valabil?
O baterie de 65ah ar fi suficienta? Care este valoarea optima pentru curentul la pornire?
Radiatorul are ceva por. Ma complic cu sudura sau caut unul nou? Am gast pe net anunturi de genul-radiator mare pentru dacia 1310 cu gaura termocupla. Presupun ca asta ar trebui sa fie. Caut o marca anume?
Deocamdata are aprinderea de fabrica. La cat sa reglez distanta la bujii? Am gasit o gramada de informatii contradictorii.
Multumesc frumos.
Adrian Frigo
QUOTE(dadoshel @ 20 Jul 2017, 22:53)
1)Pentru a o putea transcrie trebuie sa aiba itp valabil?
2)O baterie de 65ah ar fi suficienta?
3)Radiatorul are ceva por. Ma complic cu sudura sau caut unul nou? Am gast pe net anunturi de genul-radiator mare pentru dacia 1310 cu gaura termocupla. Presupun ca asta ar trebui sa fie. Caut o marca anume?
4)Deocamdata are aprinderea de fabrica.
5)La cat sa reglez distanta la bujii? Am gasit o gramada de informatii contradictorii.

1)Da!
2)E arhi.Eu aș pune una de 55Ah.
3)Repară-l pe ăsta actual că ce găsești la ora actuală sunt petarde chinezești!N-ar strica și o spălătură cu aparatul cu jet înainte de punerea pe mașină! Eventual și o vopsea....wink.gif
4)Pune o aprindere de Gotronic cu senzor!
5)0.8 mm

L.E-nu merge să editezi chiar tu primul post? smile.gif
dadoshel
Ajungem si la Gotronic... sa o vad inati pornita si cu ITP rezolvat
Degeaba editez primul post...titlul ramane la fel
Ov
zi-mi cum vrei sa se cheme topicul
dadoshel
Pai as vrea ca topicul sa fie unul in care sa pot prezenta ce se va face la masina, sa cer sfaturi etc
Ma las la mana ta.
Multumesc
Adrian Frigo
Ca de exemplu:
''Albăstrica-Recondiționare Dacia 1310 din 1900 toamna'' sau
''Albăstrica,un nou membru în familie/început'' sau
''Albăstrica,reîntoarcerea la vechea dragoste'' și tot așa.... doar e topicul tău,nu?smile.gif

Cu piesele ai dat la pace până la urmă?
dadoshel
Nu am reusit nimic cu piesele, mai mult decat sa le aflu povestea, si sa inteleg de ce nu a fost dispus sa faca parte din negocierea pentru masina: institutia la care a fost angajat a falimentat; la inchiderea usilor omul avea de recuperat 3 salarii, pentru are evident nu erau bani; asa ca fiecare anjagat a luat la intelegere ce s-a putut, omul meu a luat piesele din lista de mai sus.

Ieri seara, inarmat cu o baterie noua, 5 litri combustibil, 4 bujii si una bucata mecanic, am plecat sa o pornim. Nu s-a balbait domnisoara dupa ce a ajuns benzina, toarce foarte frumos,nu da cu fum smile.gif))
Probleme constatate:
-faza scurta dreapta doar incalzeste filamentul, nu lumineaza. O fi becul obosit, o fi vreo problema electrica?
- frane slabe de tot, etrierii din dotare nu au aerisitoare,ca atare nu prea am avut ce sa le facem....achizitionat azi 2 etrieri noi(Pulsor,doar asta am gasit), saptamana viitoare urmeaza a fi montati. Daca va fi necesara pompa, avem in lista de mai sus.
-electromotorul face figuri, mai trebuie ajutat cateodata
La plusuri, ce sa zic...merge rotund, frumos, nu fumega,presiune ulei buna, zero jocuri in articulatii.
Daca are cineva un volan conform anului de fabricatie si echiparii(cel cu o spita lata) si un flasc stanga spate, astept oferte.
Multumesc

Ov
- cel mai probabil iti lipseste masa de la farul respectiv
- pulsor sunt ok, arunca-le garniturile (mai ales daca sunt stoc vechi) si ia kit de garnituri de la autofren, costa 10-15 lei setul, gasesti pe comanda la unix sau alt magazin de piese. Tot de acolo comanda-ti si cilindrii de pe spate cu totul, gasesti LPR la vreo 30 de lei bucata. Pompa gasesti fix la importatorul LPR in cluj la ipercomp. Te sfatuiesc sa pui totul nou la frane impreuna cu lichid DOT4 (personal folosesc ATE) ca sa nu mai ai probleme niciodata smile.gif
dadoshel
Multumesc frumos pentru sfat, si pentru modificare nume topic.
Revin cu detalii in cursul saptamanii.
bucatzel
QUOTE(dadoshel @ 4 Aug 2017, 22:06)
-faza scurta dreapta doar incalzeste filamentul, nu lumineaza. O fi becul obosit, o fi vreo problema electrica?
*



O ora mi-am petrecut pomenind calendarul ortodox si cautand calendare si de la alte religii, pana sa descopar ca pusesem bec de 24V. Sau ce zice Ov.
dadoshel
smile.gif o sa verific aspectul, desi suspectez varianta lui Ov.
O sa urmeze pe acest topic tot felul de intrebari, care unora li se vor parea stupide poate. Rog nu dati cu pietre, vreau sa invat.
Unde ar trebui sa verific masa la farul cu pricina?
Multumesc.
maho
La mufa de plastic in care intra "picioarele" becului; poate fi conectorul slabit, tre' sa dai farul cu pricina jos.
dadoshel
Era atat de evident incat nu m-a dus mintea smile.gif))
Multumesc

8 Aug 2017, 10:50:
hmmm....nu am reusit sa gesesc decat cilndri pulsor...sa i iau oare?
roland
QUOTE(dadoshel @ 4 Aug 2017, 21:06)
Daca are cineva un volan conform anului de fabricatie si echiparii(cel cu o spita lata)


Vrei sa o reconditionezi conform echiparii originale? Sau vrei sa faci upgrade-uri acolo unde e posibil si arata bine?

Ca ziceai la un moment dat de aprindere electronica, etc... chestiuni utile.

Intreb pentru ca, dupa parerea mea subiectiva, volanul care era la Daciile cu injectie (deci printre ultimele modele) era cel mai fain dintre toate. Repet, e o chestiune de gust, subiectiva, poti sa pui fie de care iti place fie cel original, daca vrei sa o reconditionezi exact asa cum arata din fabrica.
dadoshel
Modificari de natura estetica nu as vrea sa-i fac, nu am pretentii de vehicul istoric, dar imi place modelul asa cum e.
Tehnic, unde se poate interveni fara riscul de a face ciobaneala, voi interveni.
maho
QUOTE(dadoshel @ 7 Aug 2017, 15:10)
hmmm....nu am reusit sa gesesc decat cilndri pulsor...sa i iau oare?
*


Eh, n-ai stiut tu sa cauti online. Poate-s buni si cei de Pulsor, sau poate nu (e totusi o firma romaneasca, cam pe butuci). Ia vezi aici.
dadoshel
Stiu....da mie-mi trebuie azi smile.gif
95bogdi
frumoasa foc masina , a fost intretinuta bine smile.gif rugina aia nu-i mare lucru...se face...
sa ai parte de ea...si ...daca tii la originalitatea masinii...adica cum a iesit ea din fabrica....nu-i pune aprindere electronica... blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.