Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1310 - 1989
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
BLUE R 19
222 este pt.

- Bulgaria
- Cehoslovacia
- RDG
- Iugoslavia
- Ungaria
dadoshel
Multumesc frumos
Adrian Frigo
Cel mai sigur a fost export Ungaria,daca era RDG aveai placuta in Deutschelandeza nituita langa celelalte.In restul tarilor s-a exportat mai putin...
Chiar ma gandeam ce s-a ales de masina,n-am mai vazut postat demult despre ea...faina,merita facuta! biggrin.gif
dadoshel
Pai, am tot scris in ultima vreme.
Maine se incepe la sudura, urati-mi noroc smile.gif
Agrig
Daca incepi dumneata fa neaparat exercitii inainte.
Lucrul este valabil si daca sudeaza altcineva dar cu aparatul dumneavoastra.
Va doresc sa aveti noroc si vreme buna!
dadoshel
Azi s-a sudat....nu e gata. Ati avut dreptate, cu cat e mai prost aparatul(si este) cu atat mai mici sansele de reusita, mai ales in mainile unui incepator.Nici vorba de cordon, pe treptele 1 si 2 doar stropeste, pe 3 si 4 strapunge.Ma stradui sa termin ce a mai ramas zilele viitoare, si incerc sa-i fac retur. Tablele suprapuse, punctat cat de des am putut.
Departe de ce vizualizam eu, dar am scos cancerul din ea. Nu am apucat sa fac poze, ajung din nou zilele astea sa termin, expun atunci lucrarea, in speranta ca nu ma huiduiti smile.gif
Agrig
Mda, trebuia treapta 2,5 ... care din pacate la dinozaurii cu transformator nu este.
Calm, ce ne spui nu`i o noutate, toti am patit la fel la inceput.
Din greseli invatam cel mai bine.
Urmatorul va fi mai bun si satisfactiile vor fi pe masura.
Ov
si cordon pe tabla cu mig-ul mai greu smile.gif
Agrig
Astea se pun ?
biggrin.gif
[attachmentid=1628109689] [attachmentid=1628109690]
[attachmentid=1628109691] [attachmentid=1628109693]
Ov
Da ma, dar tu stii si ai si cu ce. Noi ast'lalti suntem novici, n-o sa ne iasa asa ceva in veci smile.gif Am vazut cordon pe tabla si cu electrodul, asta nu inseamna ca sunt toti in stare sa faca asa ceva.
Agrig
Da, dar nu se pune, in fapt e brazare, de aia am si intrebat.
Oricum si aia trage de tabla si nu prea merge cordon pe tabla subtire daca vrei sa fie dreapta.
Daca insa faci un recipiect care trebuie sa fie etans in principal, da e OK.
Tabla de 1mm am sudat cu electrod de 1,6mm si merge cordon la tabla apa la cap insa
asa cum spui e dificil.
Cu MIG insa 1mm este bine de sudat, mai ales descendent merge perfect.
Ov
Poti sa-mi spui si mie ce inseamna brazare? Ca am tot citit si nu m-am lamurit.
Agrig
Bineinteles, in fapt ii putem zice si alamire, o lipire dura.
La sudura se topesc elementele componente ale jonctiunii, materialul de baza si electrodul.
La brazare MIG se topeste doar electrodul, firul, care se intinde pe cele 2 table si le lipeste.
O puteti asimila cu o cositorire foarte dura.
Avantajul e ca nu topesti materialul de baza, doar adaosul.
Temperatura se mentine sub de topire a Fe, in functie de aliajul folosit 900-1040C, in fapt si sub temperatura de vaporizare a zincului.
dadoshel
Plm, nici nu mai pun poze cu ce am facut smile.gif
Agrig
Dupa mine puteti pune linistit, nimeni nu se asteapta la supersuduri cu un dinozaur cu trafo si mai ales la prima incercare.
Mai grav ar fi pentru mine, eu nu pot da vina pe aparat!
radmasa.gif
La dumneavoastra insa aparatul este extrem de neprietenos cu sudurile de finete si cu utilizatorul.
Daca ma apuc sa caut suduri cap la cap pe tabla de 0,6mm va ingrozesc.
Au fost facute cu sirma de 0,8mm si la aia clar este data grosimea minima 0,8mm si asta chiar conteaza!
dadoshel
Cam ce se vede a iesit.....unde am pus poza direct cu grund , nu am avut curaj sa fotografiez inainte blush.gif

Am luat-o in freza cu rama de far dreapta...poate ma lumineaza cineva. Cea veche era coapta in mai multe locuri, am batut-o jos. Nu am vrut sa dau jos si bucata aceea dinspre radiator, aceea am batut-o jos de pe elementul nou(foto). Am pus-o pe urmele celei vechi ca si pozitionare fata-spate si am impins-o spre radiator cat a permis. Ieri trebaluind pe acolo mi s-a parut ca gaurile de sus pentru clemele de fixare masca sunt mai inspre dreapta-exteriorul masinii decat ar trebui. Am facut o proba si bineinteles ca gaurile sunt mai inspre dreapta cu aprox 1 cm(m-am ghidat dupa clema de pe fusta, acolo nu s-a schimbat nimic). Acum, avand in vedere ca nu imi dau seama cum as mai putea impinge spre motor elementul asta, ce sa consider? Sunt gaurile date aiurea(asta ar fi cea mai mica problema)?
E elementul mai mare? Mi-e sa nu fie prea iesit inspre exterior, presupun ca incurca la pozitionarea aripii. Probleme presupun ca pot aparea si la aranjarea mastii peste faruri? Dupa ce sa ma ghidez, ce sa fac ca sa o dreg cumva? Atasat foto si cu partea omoloaga.Sper ca s-a inteles ceva din explicatie. Sa nu cadeti de pe scaun cand vedeti sudurile din zona asta, inca nu am polizat blush.gif
Multumesc.
BN64FLO
Pune aripa si asa iti dai seama cel mai bine...eu peste suduri as da un mastic pensulabil in zonele care nu se vad
dadoshel
Am luat deja mastic pensulabil cu aluminiu de la Sinto. Nu am dat inca pentru ca pe cutie scrie ca anterior se da cu primer. Eu din asta inteleg ca se da dupa ce grunduiesc, adica intre stratul de grund si teroson.
Agrig
La suduri, nu pare atit de rau cum te`ai speriat.
Sa le fi vazut pe ale mele, primele, bine ca nu le`am fotografiat!
radmasa.gif
dadoshel
Multumesc de incurajare smile.gif Estetice nu sunt,, cred ca m-a ajutati si tabla ei pe langa toate cele.
Rama aia de far mi se tot plimba prin minte, nu stium cum oi drege-o. Se poate sa se fi deplasat ceva cand am batut-o jos pe ceva veche cu dalta? Sa fie piesa noua pe ala dimensiune, sau cu gaurile date gresit? Nu vad cum sa o fi impins mai inspre radiator.
sobolan
te descurci...baga..... up.gif
dadoshel
Multumesc frumos, dar sunt destul de desumflat ref la ochelarul ala.
Nu s-a mai batut nimeni de problema? Se poate sa fi gresit eu ceva?
tatabobu
Leaga o sfoara intre montantii A ai masinii, la aceeasi inaltime. Intinsa. Determina-i mijlocul, si de acolo leaga alta sfoara. Pe asta a doua trage-o spre fata, cu grija sa fie perpendiculara (nu e nevoie de echer, poti folosi o carte ca e suficient de drept unghiul facut). De la un punct fix de pe a doua sfoara masoara distanta pana la ochelarul dreapta, respectiv stanga. Daca diferentele sunt minore lasa asa. Alternativ masoara distanta de la prinderea capotei la ochelar atat pe stanga cat si pe dreapta, daca sunt la fel a picat bine.
PS: nu-s tinichigiu, doar imi dau cu parerea.
Agrig
QUOTE(dadoshel @ 25 Sep 2019, 10:38)
  Estetice nu sunt,, cred ca m-a ajutati si tabla ei pe langa toate cele.



Nu conteaza, esential este sa tina!
Tabla veche ajuta mult sa`ti beleasca sudura, un pic de rugina, vopsea din neatentie lasata si umfla punctul de sudura sau arde margina.
Despre ochelar, habar n`am da din foto pare impins inauntru, de unde provine, habar n`am insa piese de dimensiuni diferite sau curburi diferita sa fim noi sanatosi, asa a fost si la Logan cu arcul de reparatie, era, dar nu tocmai, tocmai.
Tai si reiei, asta e, acuma e momentul in care o sa vezi cum ai sudat, daca o dai jos cu zimbind, nasol, daca injuri e bine!
biggrin.gif
dadoshel
Gata cu sudura, gata cu grundul(mai am ceva prin portbagaj). Am mai ramas si cu banii pe aparat, l-am trimis inapoi biggrin.gif
Pana la urma rama de pe dreapta era ok-ish, comparat cu cealalta era cu 5 mm mai in afara. Pus inapoi de proba aripa, totul ok. Am schimbat si rama de pe stanga.
Maine ma duc sa termin de dat cu grund si sa dau mastic pensulabil pe la suduri si restul de imbinari la care am umblat. Am luat 2 cutii de 800 gr Sinto, sper sa ajunga.
Am dat jos si parbrizul, aveam infloritura aia de cand am luat-o in stanga jos. Am curatat, dat cu inertizant si grund. M-am gandit ca se va ocupa mai departe tinichigiul/vopsitorul anul viitor, am incercat sa limitez pagubele.
De curiozitate, ce culoare e favorita la teroson, in ideea in care nu se acopera pe dedesubt? Nu ma pot hotari intre gri si negru. Inteleg ca produsul de mai jos este gata de infiletat pe pistol? Recomandare pentru pistol? Tre sa tina doar lucrarea asta smile.gif
http://ipercomp.ro/Reparatie-si-intretiner...g--pID4859.html

Poze cu suduri nu mai pun, ati vazut ca au iesit de 10* blush.gif
sobolan
si cand te gandeai ca erai descurajat si nu mai vroiai...acuma iti place ? mie da....da-i inainte !!! up.gif
dadoshel
Multumesc pentru sustinere! Din pacate, dpvd estetic, nu este nici pe departe ce vizualizam eu....Nici sudura, nici masticul pensulabil, etc. Masticul ala mi-a mancat nervii. Nu am mai lucrat cu asa ceva. Daca nu iese perfect la prima miscare de mana si incerci sa revii pentru finisare, se duce dupa pensula, se branzeste etc...

In alta ordine de idei a folosit cineva produsul din linkul de mai sus? Vreau sa cumpar zilele astea,sa finalizez in week-end. Ideea e ca nu as cumpara nici exagerat sa raman cu el, nici prea putin sa nu ajunga(fiind week-end nu am cum sa iau de completat si musai tre sa termin). Ei dau consum de aprox 2,5 kg/mp ph34r.gif Cat dracu sa iau ca sa imi ajunga la 2 straturi? Nu reusesc sa imi dau seama din foto(nu scrie nici la detalii) daca flaconul este bolt on pe pistolul de suflat.
A dat cineva cu teroson gri? Cum arata?
BN64FLO
Eu bag cam 2-3 bidoane din alea in doua maini...depinde de distanta de la care dai, cat insisti, etc... merge direct pe pistolul de teroson...daca nu ai de gand sa o mai pui de-a latu degraba, da si niste ceara de cavitati pe dedesupt...tine la distanta umezeala
dadoshel
Iarta-ma....3 bidoane de 1 l pt toata masina?
iulica89
La teroson ia cu incredere 10 cutii de 2kg(sinto, Klar) daca vrei sa o refaci pe toata. Consumul acela este, din pacate. Sugerez sa refaci doar partile in care nu mai ai teroson, in rest (si la final) sugerez sa folosesti o vopsea neagra sau, de ce nu, bleu cum e in rest. Cel putin doua maini.
BN64FLO
Nu e de 2l bidonul? Nu m-am uitat atent...2-3 bidoane de 2l bag la un pod pedalier, daca vrei si interior si portbagaj etc, ia mai multe
dadoshel
Sinto Master vreau sa iau. Ma gandeam sa iau varianta la 1,23 kg, o fi mai usor de manevrat avand in vedere ca suflu direct din cutie, decat cea de 2. Vreau sa fac toata burta, oale roti fata spate,praguri,contraaripi,planseu pedalier pe interior +portbagaj.
Vopseaua aia, cel putin pe anul asta imi e peste mana. Sunt nevoit sa lucrez afara, nu cred ca imi mai ajunge timpul. Pana prin noiembrie week-endul asta e singurul pe care il mai am disponibil. Musai sa termin cu terosonul(am vazut ca in 2-3 ore e uscat) si sa o bag in garaj pana la primavara. Vedem ce se poate face la anul(daca nu e tardiv) cand sper sa ajung cu ea la vopsit integral.
BN64FLO
Peste teroson eu vopsesc cat e proaspat, daca nu, se exfoliaxa vopseaua...fiecare face cum ii place, e doar un sfat
dadoshel
Ma gandeam ca ar trebui vopsit rapid dupa uscare, de-aceea ziceam ca poate e tardiv la anul. Cel mai probabil va ramane doar cu teroson. De-aia si intrebam oare cum ar arata mai bine, cu negru, sau cu gri?
Multumesc
BN64FLO
Chestie de degustibus...eu prefer negru...nu scoate in evidenta partile ascunse, cum ar fi oala rotii...dar terosonul fie si negru, se decoloreaza urat de la apa si soare...in 2-3 luni e spalacit, aproape gri
sobolan
masticul pensulabil se da doar la imbinari dar nu la exteriorul vizibil,acolo se finiseaza sudura la nevoie si se de kit....ca fapt divers masticul pensulabil se dilueaza cu diluant nitro iar grundurile ce se folosesc la masini is grunduri auto pe baza de solvent si intaritor,daca se da cu alt grund risti sa-ti infloreasca vopseaua cand esti cu pistolul in mana....mare atentie la chimie smile.gif
dadoshel
Pai....eu am luat de bun ce s-a discutat pe aici si am dat cu grund epoxidic....am gresit?
Mastic nu este in zonele vizibile. Singurele care sunt vizibile(cel putin pana se pun ochelarii peste faruri)sunt cele indicate in poza. Pe masticul pensulabil scrie ca se poate vopsi cu orice tip de vopsea.
Cred ca am sa iau vreo 10 flacoane de 1,23 kg sper totusi sa fie destul...
dadoshel
Gata ...pe anul asta. Daca nu ma trageam pe coor la inca 2 cutii de rezerva, terminam si prin interior...asta este restul la primavara. Saptamana viitoare intra in garaj pana la anul cand se mai incalzeste.
Revin cu rugaminti daca are cineva: seceri spate, triple noi elba, antena(sau macar garnitura aia trapezoidala de sub ea)
Cam asta a iesit...
Alex1300BV
cauta piese pe olx, sau pe grupurile Dacia de pe fb
https://www.facebook.com/groups/259835274164761/

https://www.facebook.com/groups/247381345602638/

DACIOTUL_97
Ce frumos ai lucrat.Felicitari !!!
dadoshel
Multumesc frumos!

Ma gandesc sa incep sa mai strang una alta... La directie/suspensie ma enerveaza ca sunt toate pline de rugina, cauciuc imbatranit etc(chit ca jocuri nu are, daca nu m-a laudat degeaba cel de la ITP acum doi ani). As vrea sa le schimb la anul. In sensul asta intreb: ce stiti de marca ETS? Eu nu am gasit mare lucru. Am gsit pe plan local si brat superior, si inferior, si bieleta directie.
Stefan.alex78
Printre masinile pe care eu le intretin se regaseste si un papuc 1.9, masina merge foarte mult pe drumuri pietruite sau neamenajate/forestiere etc. Timp de 3 ani i-am pus pivoti de uzina sau de topoloveni (din stocuri vechi sau noi cumparati din magazin), toti picau dupa maxim 6luni, ba chiar la ultimul set de topoloveni unul dintre cei superiori mi-a sarit din nuca ( a iesit rotula din nuca) pe drum in mers (norocul meu ca tocmai plecam dupa loc).
Din toamna trecuta am pus pe masina un set de pivoti (inf+sup) fabricati de ETS (doar asta am gasit la un magazin de piese local si cum urma sa fac ITP-ul nu am mai facut nazuri). La inceput nu-mi faceam mari sperante, dar cu masina avand acelasi regim de functionare acestia au rezistat pana in prezent.
Acum nu stiu sigur cat vor mai rezista, dar luna trecuta cand am mai mesterit cate ceva la masina acestia nu aveau joc, deci ca perioada de timp au rezistat dublu.

P.s: REPET masina merge pe 30% asfalt si 70% teren (uneori chiar si brazda)
maho
Productia (fabrica) celor de la ETS e in Turcia. N-am pus niciodata de la ei ceva pe masina ca n-am avut ocazia, asa ca nu ma pronunt asupra calitatii (stim de obicei ca piesele turcesti sunt ieftine si... nu prea bune).
Chestia e ca la partea de suspensie sunt mai multe piese care probabil vor necesita schimbare (vad la mine aceeasi problema): amortizoare, arcuri, bucsi, etc.
dadoshel
Sunt si amortizoarele in plan, astept sa apara ceva pe aici, pe net am vazut doar Autospeed smile.gif. Arcurile nu cred sa fie cazul.
Bratele in discutie ar veni direct echipate, rezolv dintr-un foc bucsi pivoti &stuff, nu?
dadoshel
Gata..pe anul asta. Incepem sa cautam vopsitor.....daca stiti pe cineva cu simt de raspundere prin Cluj sau imprejurimi, tare frumos va rog sa ma ajutati cu recomandari.
Agrig
Te`ai descuract cu sudura, ai vazut cu ce se maninca, acuma urmeaza sa te dotezi cu un aparat decent, urmeaza sa o si vopsesti de unu singur.
Daca vrei sa o tii, clar se merita sa ai ceva scule, tot timpul ca mai apare ceva la mesterit.

P.S. daca o sa gasesti vopsitor asa cum ai gasit si sudor...o faci singur!
biggrin.gif
dadoshel
Multumesc pentru creditul acordat, dar la vopsitorie nici picat cu ceara nu pun mana biggrin.gif
La sudura a fost una...dupa cum s-a vazut ,estetic a lasat de dorit. Dar acolo(chit ca nu o fi tare ortodox) m-am impacat cu ideea ca oricum vine dat mastic pensulabil si teroson, important era sa scot boala din ea.
O vopsitorie ratata cu ce o acopar? Cu alta vopsitorie presupun smile.gif. Sunt de pus si alte aripi pe fata, nu am idee unde sa pun mana ca sa cada cum trebuie(am doua de uzina, dar nu noi, si una de dreapta noua dar de Conex).
Am vazut ce preturi se vehiculeaza, sunt dispus sa platesc, doar sa iasa treaba si sa tina...
Agrig
Domnule, nimeni nu s`a nascut invatat, nici vopsitorii, nici tinichigii.
Avantajul lor a fost ca au avut cine sa`i invete si isi exerseaza meseria mai departe.
Nici eu nu iubesc deloc vopsitoria, clar a iesit mai prost decit sudura insa se poate circula cu masina si nu bate la ochi.
Vopsirea la fel ca si alta meserie se invata pas cu pas, vopsea ieftina, o tabla si exercitiu, la fel ca la sudura, am probat si eu ieri si azi MAG cu flux, hmmm, iasa ceva, mai bine decit ma asteptam, o sa pun foto pe tinichigerie spre seara, acuma am de vopsit dar cu pensula! radmasa.gif
Refacerea vopsitoriei ...slefuitor, si abraziv de 80, eu asa as face, poate ne mai spun despre asta si colegii.
Ai garaj, e pacat sa nu incerci sa inveti sa vopsesti.
BN64FLO
Pentru ce 80? Unde nu e afectata vopseaua, doar matuiala...depinde ce pretentii ai...poti incerca si tu...te pot ajuta si eu la fata locului cand va fi cazul smile.gif
Agrig
Pai ma refeream la masura radicala, daca e prima vopsea si e ratata.
Am patit`o la un utilaj, gaia stie cu ce a fost dat prima data de chinez, s`a incretit si am dat`o jos cu totul.
Daca va referiti la mine, cam departe, de la Timisoara la Dej 392Km, pina la Bistrita...inca 90Km daca tin bine minte... sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.