Salutari!
Eh, dragi colegi, de data asta am facut-o de oaie. Tocmai cand motorul mergea excelent la Dacia mea 1300, astazi, suparat ca pierde putin ulei pe la capactul de culbutori, si nefiind foarte atent la ce faceam (discutand cu alte persoane de fata) am strans excesiv capacul de culbutori.
Cand am pornit masina s-a auzit un clanc si masina mergea in 3 cilindri. Initial nu am inteles deja, am scos bujia de la cilindrul 1, nicio modificare a motorulului.
Brusc realizand ce-am facut, am scos capacul de la culbutori si am observat ca culbutorul era sarit de pe tija de legatura (nu stiu exact termenii tehnici). Am desfacut surubul de reglaj si am reitrodus tija la locul ei.
Nu ma pricep f. bine la reglat culbutorii, insa dupa un reglaj ochiometric (am umblat doar la respectivul culbutor) se aduce un usor tacanit al motorului, insa merge normal, acceelereaza normal, merge in 4 cilindri.
Intrebarea fireasca pe care mi-o pun e daca am reusit sa indoi o supapa la motor sau vreo tija de legatura. Asa se intampla cand merg toate prea bine.
P.S. La o vedere tot ochiometrica tija de la culbutori pare a fi usor stramba., dar nu stiu sigur daca era asa inainte sa e efectul celor produse de mine