Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Supra-strans capac culbutori - efecte
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Executron
Salutari!

Eh, dragi colegi, de data asta am facut-o de oaie. Tocmai cand motorul mergea excelent la Dacia mea 1300, astazi, suparat ca pierde putin ulei pe la capactul de culbutori, si nefiind foarte atent la ce faceam (discutand cu alte persoane de fata) am strans excesiv capacul de culbutori.

Cand am pornit masina s-a auzit un clanc si masina mergea in 3 cilindri. Initial nu am inteles deja, am scos bujia de la cilindrul 1, nicio modificare a motorulului.

Brusc realizand ce-am facut, am scos capacul de la culbutori si am observat ca culbutorul era sarit de pe tija de legatura (nu stiu exact termenii tehnici). Am desfacut surubul de reglaj si am reitrodus tija la locul ei.

Nu ma pricep f. bine la reglat culbutorii, insa dupa un reglaj ochiometric (am umblat doar la respectivul culbutor) se aduce un usor tacanit al motorului, insa merge normal, acceelereaza normal, merge in 4 cilindri.

Intrebarea fireasca pe care mi-o pun e daca am reusit sa indoi o supapa la motor sau vreo tija de legatura. sad.gif Asa se intampla cand merg toate prea bine.

P.S. La o vedere tot ochiometrica tija de la culbutori pare a fi usor stramba., dar nu stiu sigur daca era asa inainte sa e efectul celor produse de mine
bucatzel
Singurul lucru prost care se poate intampla la o strangere prea puternica a capacului aluia e sa curga si mai mult ulei. Faptul ca o sarit tija de la culbutori e doar o coincidenta. Tija n-ar prea trebui sa fie indoita, probabil era si inainte si a gasit o pozitie din care sa sara, caz in care o s-o faca din nou. Schimb-o, si vezi ca sunt p-aci cateva topicuri de reglat culbutori.
Executron
Multumesc de raspuns. Eu nu m-am gandit la o coincidenta pentru ca pur si simplu mi s-a parut greu de crezut ca am scos capacul, l-am strans si apoi a sarit tija de la culbutori din senin smile.gif

Pusesem si niste silicon pe garnitura ca m-am plictisit sa fie ulei peste tot din cauza garniturii.

sobolan
QUOTE(bucatzel @ 21 Jul 2017, 22:33)
. Faptul ca o sarit tija de la culbutori e doar o coincidenta.
*



nu.
A sarit fiinca a strans tare capacul,l-a deformat usor si un surub de reglaj a atins in capac,neavand loc de manevra a fortat,a sarit siguranta din capatul fluierului si l-a deplasat axial(cil1/siguranta de la capat).....cauta alt capac,verifica tija sa nu fie indoita(desi nu cred) si refa jocul la culbutorul respectiv.....tacane,atinge iar.....
bucatzel
Nu poti sa strangi capacul ala in asemenea hal.

Daca cumva o face vreunul, ar trebui sa sara garnitura in afara pe laturile mai lungi. Nu de alta, am facut si eu aceeasi minune o data. Cam sare in ochi asa ceva.
Executron
Scuze, nu am revenit cu rezolvarea.

Am dat capacul jos care avea o deformatie puternica in el din surubul de reglaj, deci este clar ca a lovit. Nu a sarcit afara garnitura deloc, cred ca era prea veche sa fie asa flexibila.

Dupa evenimente al luat lera si m-am apucat sa reglez culbutorii cum m-am priceput mai bine (noroc cu forumul) si vad ca acum merge normal, fara trepridatii.

Apoi am dat o fuga la REMAT si am luat niste tije de culbutori si am dat comanda de niste garnituri de culbutori. O sa schimb si capacul si lectie invatata smile.gif)
sobolan
QUOTE(bucatzel @ 24 Jul 2017, 17:08)
Nu poti sa strangi capacul ala in asemenea hal.

*



da' nu e nevoie de forta multa,tabla aia e subtire....


QUOTE(Executron @ 31 Jul 2017, 23:08)
Am dat capacul jos care avea o deformatie puternica in el din surubul de reglaj, deci este clar ca a lovit.
*



deci am avut dreptate.... dry.gif

Cauta un capac de la 1300 primele recolte,are tabla groasa,pune benzina in el si da-i foc si mai da in el din cand in cand cu un lemn ceva,in felul asta scoti toate depunerile din separatoare....dupa ce s-a racit ia-l la pensula cu benzina,il scoti ca nou,eu asa fac cu capacele vechi.....
Jocul la culbutoare facut cu lera e de multe ori aproximativ.....daca ai urma lasata in talpa culbutorului poti sa-i bagi si mama lerei....eu ii fac la ochi...inca ceva :cand ai calat culbutorul cu lera sa invarti de tija,daca nu se roteste liber nu e ok,ori e uzat surubul de reglaj la bila ori e tija uzata nasol.....
Victorine
Nu se decaleste daca ii dai foc? wacko.gif
Adrian Frigo
Nu prea...
Oricum n-are ce sã strice,scopul principal e sã ardã gudroanele depuse din ulei. wink.gif
maho
QUOTE(Victorine @ 1 Aug 2017, 09:22)
Nu se decaleste daca ii dai foc?  wacko.gif
*


Ala cred ca-i din tabla chioara (Ol 37), n-ar avea de ce sa fie calit, ca nu-i piesa de rezistenta. Datorita formei, se poate deforma usor la o strangere mai mare decat necesarul.
bucatzel
QUOTE(sobolan @ 1 Aug 2017, 00:23)
da' nu e nevoie de forta multa,tabla aia e subtire....
deci am avut dreptate.... dry.gif
*


Mda, tot insist sa uit ca dacia e made in RSR.
ydaniel
Eu as duce capacul la sablat si vopsit in camp electrostatic.
E multa munca sa cureti molozul depus in ani si ani.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.