Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Seat Altea FR TDI 170 cp
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
babanu
Salutare,
Dupa o intamplare ciudata, si anume un accident avut la meganul din semnatura, am fost nevoit , ca sa pot pleca in vacanta a doua zii, sa gasesc urgent o solutie.
Stiind ca un prieten bun de-al meu tocmai ii sosise noua masina, si avea disponibil Seat-ul Altea , am apelat , si am avut masina a doua zii.
Referitor la Seat, acesta era deja pus la vanzare pe site-urile de specialitate.
Concluzia :
Dupa 1700 km parcursi pe diferite tipuri de teren, si autostrada si munte, i-am telefonat prietenului sa o scoata de la vanzare.
Masina e fabricata in 2007 , unic proprietar, la achizitie costand exorbitanta suma de 28.000 euro, dar avea la preluarea de catre mine 103 mii km reali, cu carte service si toate facturile de servisare in torpedou, foarte bine intretinuta la reprezentanta Seat din Constanta.
Binenteles, trecerea celor 10 ani nu a iertat-o la partea extetica, unde mai apar mici atingeri ale vopselei in parcarea de la supermachet sau cu poarta de la garaj.
Motorul este senzational, cei 170 cp si 350 nm cuplati la cutia manuala 6+1 special setata si in tandem cu sasiul sport efectiv m-am fermecat.
De asemenea am ramas surprins de consumul bunicel, pentru puterea masinii, in acest trip de 1700 km a consumat 6 % preponderent extraurban.In oras consuma cam 8 % in conditiile traficului de vara din Constanta cu aglomeratie si cu clima permanent pornita.
Voi reveni si cu alte impresii.
marksman
Pret? Dotari?
Fuzz
Poze din interior smile.gif
Wolfman
Sa te poarte cu bine! Motorul e CR?
cj98czh
Pai daca nu este CR .... o sa fie costisitor ...

Sa te poarte cu placere si fara probleme.
dan22y
Cred ca e PD... dupa anul de fabricatie... banuiesc... insa un cod de motor si s-ar rezolva misterul.
Daca e PD, atunci da...trage de jos in ture grav... daca e CR... dupa 2000rpm cam asa... mai molcom tongue.gif
Mistoaca masina oricum...
marksman
Daca e 2007 cel mai probabil e PD. CR-urile au aparut prin 2008 daca imi aduc bine aminte.
MyKe89
E PD, Euro 4, probabil BMN (cu filtru de particule).

S-o stăpânești sănătos!
cj98czh
Si cu problemele cu injectia ... sper sa nu fie cazul ..
dan22y
Hai sa nu-l speriem din prima: biggrin.gif

- Injectoare PD (lot cu probleme, nerecunoscut de VAG, insa cu scandal mare prin reprezentante s-au schimbat toate 4 buc. numai la cine a solicitat si a stiut de cazuri)
- ax si pinion pompa de ulei... care pica dintr-o data si urmarile sunt grave (aici au schimbat proiectul pur si simplu, deci la reprezentate s-au montat alte pompe de ulei)
- etc
MyKe89
BMN nu are ax la pompa de ulei, chill.
babanu
Motorul e PD Euro 4 BMN cu DPF.
Intradevar injectoarele au fost schimbate in garantie la dealer.Ca si dotari principale:clima bizonala, pilot automat, senzor lumini si ploaie, senzori parcare fata/spate, comenzi pe volan.
Pretul e irelevant, deoarece a fost special facut pentru mine.
Multumesc mult pentru urari.
UXE
Dar ce conteaza daca e PD sau CR?


Eu am boxer si nu ma plang sleep.gif
sorin1983
si legatura e din gara de nord la 12.30 ? biggrin.gif
marksman
PD-ul e mai zgomotos si mancator de ulei, dar curba de cuplu e mai "agresiva". CR-ul e silentios, nu se da la ulei, dar "trage" mai sus in ture.
pishky
vecinu`, s ao stapanesti sanatos.
Po` sa pui si o poxa doo cu meganu`, pana la urma si la accidente daca te-a servit cu bine merita laudele lui.
Consumurle sunt de foarte bun simt, iar daca masina e una cinstita, ingrijita si de la omul care a luat-o de noo e super afacere, indiferent de pret.
argon
QUOTE(marksman @ 27 Jul 2017, 10:43)
PD-ul e mai zgomotos si mancator de ulei, dar curba de cuplu e mai "agresiva". CR-ul e silentios, nu se da la ulei, dar "trage" mai sus in ture.
*



Adică cum mai agresiva? Cuplul maxim incepe de la o anume turație, Văd că la asta zice 350 nm la 2000 rpm. La cr, la mine aveam identic Stock... și dciul de 173 cai sta mai bine , are 360 nm la 1700 rpm, deci nu vad nici un avantaj la tdi pd, din contra , sunetul e un mare dezavantaj.
dan22y
Pe hartie, asa este cum spui argon, insa in realitate, dupa ce conduci o zi un PD, o sa-ti dai seama de ce spun toti treaba cu trasu mai agresiv... Are o alta dinamica si un raspuns la pedala zic eu mai prompt decat un CR, plus ca ai mai mult cuplu la o turatie mai joasa decat un CR... aici ma refer la plaja de 1500-2000 rpm.
argon
Comparând cu un 1.9 tdi de 105 cai, normal că pare din alt film, dar eu mă întrebam dacă sunt diferente intre un cr și un pd, ambele de 170 de cai. Pe hârtie, cr-ul are cuplu mai mare și mai jos decât pd-ul, în realitate nu știu, am condus doar 105 cai pd, și pe lângă a mea trăgea că un Logan 1.4.
RZV
Condus PD (1.9TDI) de 131 CP (pe Passat B5.5) si CR (2.0 TDI) de 140 CP (pe Passat B6).

CR-ul e superior, din toate punctele de vedere. La PD ai superior (adica mai prezent, la un nivel mai inalt), doar zgomotul de tractor.

Am condus CR de 170CP (Skoda Superb II 4x4), dar nu am termen de comparatie pentru PD 170 CP.
marksman
QUOTE(argon @ 28 Jul 2017, 11:07)
Comparând cu un 1.9 tdi de 105 cai, normal că pare din alt film, dar eu mă întrebam dacă sunt diferente intre un cr și un pd, ambele de 170 de cai. Pe hârtie, cr-ul are cuplu mai mare și mai jos decât pd-ul, în realitate nu știu, am condus doar 105 cai pd, și pe lângă a mea trăgea că un Logan 1.4.
*


Imi plac comparatiile gen 1.9 PD 105 CP vs 2.0 dCi 140+ CP, sau Logan 1.4 vs. 316i.
argon
Mersi de atenționare, nu știu de ce a apărut postul acolo.

Lucrurile sunt simple, un cr e flexibil , se poate mapa sa aducă a pd, invers nu. Un cr poate face 6 injecții pe ciclu, presiunea e menținută constanta, zgomot și vibrații mult reduse, un pd nu poate mai mult de 2 injecții pe ciclu, și alea controlate mecanic nu electronic că la cr.

Au fost bune cat au fost, unii poate vor mașina mai nouă de 10ani...cr viitorul, asta până scot dieselurile de pe turisme de tot.
marksman
Eu tin rablele cat le pot intretine, adica se gasesc piese, pot sa ia ITP-ul la orice ora si impozitul e decent. Cand nu o sa mai pot, vor fi duse la Remat.
RZV
QUOTE(marksman @ 28 Jul 2017, 13:04)
Imi plac comparatiile gen 1.9 PD 105 CP vs 2.0 dCi 140+ CP, sau Logan 1.4 vs. 316i.
*



QUOTE(RZV @ 28 Jul 2017, 11:22)
Condus PD (1.9TDI) de 131 CP (pe Passat B5.5) si CR (2.0 TDI) de 140 CP (pe Passat B6).

CR-ul e superior, din toate punctele de vedere. La PD ai superior (adica mai prezent, la un nivel mai inalt), doar zgomotul de tractor.

*



Vezi ca am scris mai sus despre experienta mea cu motoare relativ echivalente (PD vs. CR).
Bicicleta galbena
Baieti fara suparare, va citesc cu placere, da' ati fwtut si topicul asta.





marksman
@RZV: ma refeream la postarea lui argon. Daca te apuci sa compari un PD de o putere mica cu un CR de putere mai mare, normal ca simti diferenta. Se simte intre 1.9 TDI 105 CP si 1.5 CRDI 110 CP.

Comparatia ta nu e nici ea tocmai fair play. Compara un PD si un CR de putere identica. PD-ul din dotare e zgomotos, dar am vazut/auzit PD de 140 CP si, subiectiv vorbind, mi s-a parut mai echilibrat si mai silentios. M-am dat cu un B7 cu CR de 140 CP si DSG. La relanti se simte la interior clar fie o antifonare mai buna, fie un zgomot mai redus, sau o combinatie a celor doua. La exterior nu se aud acele zgomote specifice de PD, e mult mai "fin", dar nu-l poti confunda cu un benzinar.
Adrian Frigo
În caz că analiza completă la motoare e completă(sic!),despre cutiile de viteze și plăcuțele de frână ce ne puteți spune? nedumerire.gif Că văd că e la modă...
cristic1982
Toti zic ca trage PD-ul mai bine decat CR-ul de la VW, doar ca la PD cartografia de conversie din pozitie pedala in debit injectat (implicit cuplu) era mai agresiva la pozitii pedala mici si ajungeai pentru o apasare de jumatate de cursa sa fii in sarcina plina. Pentru genul racer era fun, dar nu e deloc dozabila, asa ca atunci cand au trecut la CR si-au mai schimbat putin reglajele fiind mai aproape de concurenta.

PS. Asa mai pacalesc tiunerii gastele care vin sa isi faca remapare pe bani multi...
marksman
QUOTE(cristic1982 @ 29 Jul 2017, 09:51)
[...]ajungeai pentru o apasare de jumatate de cursa sa fii in sarcina plina. [...]
*


Exact asa se simte: calci pedala partial si "se duce". Daca vrei sa dozezi n-ai cum, zici ca e in logica binara: ori accelerat ori in repaus.
cristic1982
E doar o cartografie (tabel) in functie de apasare pedala si turatie si ca output ai debit injectat sau cuplu sistem, iar la vag-urile mai vechi ajungeai repede in sarcina plina de la apasari relativ reduse a pedalei de acceleratie, iar unii clienti chiar apreciau asta, in special cei speriati sa "calce pedala pana la fund".
MuciX
Si ce dezamagire cand apesi pana la capat si iti dai seama ca nu mai e nimic in plus.
marksman
Co-rect!
XtreZz
Frumoasa masina.Sa o stapanesti sanatos si fara incidente !
Bumbul
Vecinu, sa o stăpânești sănătos!

Când te duci sa schimbi parbrizul?

Mie pentru Leguma, cei de la pilkington din Aurel Vlaicu, mi.au spus ca trebuie sa plătesc vreo ~1200 lei. Pentru același parbriz, atermic/cu tenta și cu senzor de ploaie, am primit o oferta de ~600 lei de la austroglass.ro încă nu am făcut nimic, dar în august trebuie sa iau o decizie în privința parbrizului.

Știi tu alte locuri mai bune?
b06fcn
Pentru parbriz recomand Nordglass...trebuie sa aiba si la Cta centru...
Bumbul
Asta e răspunsul celor de la austroglass:

In urma discutiei va transmit oferta de pret pentru schimbarea
parbrizului pentru Renault Laguna 2, 2006, heliomat , cu senzor de
ploaie :

- varianta premium Nordglass, produsa in Uniunea Europeana la pretul
de - 683 lei TVA inclus si montaj
alexme24
Iti recomand pe cei de la austroglass pipera. Am pus parbriz la ei. Nordglass varianta top cu senzor si parbrizul dupa 1 an arata impecabil.
babanu
Am primit oferta de parbriz Nordglass la 663 lei, cu montaj inclus, insa aud ca montajul lasa urme urate la interior datorita meseriasilor care nu au nici scule adecvate.In plus la Altea stergatoarele sunt pozitionate lateral sub o protective de plastic, care trebuie indepartata cu grija. Am ceva emotii....
In alta ordine de idei, azi se implineste o luna de la achizitie.
Masina functioneaza perfect, iar eu sunt in plin proces de acomodare cu motorizarea diesel, dupa o viata de condus benzinare aspirate.
De asemenea trecerea de la suspensia Meganului, la aceasta suspensie sport necesita ceva acomodare pentru ....spatele meu.
marksman
Daca ai senzor de ploaie si lumini, vezi sa verifici de fata cu ei si sa le arati ca functioneaza. Eu am schimbat parbrizul la Passatul din semnatura la cei de la Pilkington si montajul a fost ireprosabil.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.