Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 TLX
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
iulica89
Totul a inceput intr-o seara de aprilie cand, trecand spre casa dintr-o deplasare, am vazut pe bulevardul castanilor din Ploiesti, o dacie 1310 relativ ok, cu un biletel in geam.
Culmea e ca stiam zona destul de bine, iar pe ea nu am zarit-o niciodata in zona aceea. In sinea mea zic "ma... nu lua inca o berlina". Desigur ca in urmatoarele 10 minute eram inapoi si faceam poze ca sa am ce studia acasa, nu de alta, dar era o ploaie mocaneasca de te facea ciuciulete in cateva minute.
Fac poze, inclusiv la biletel, arunc o privire de ansamblu si ma hotarasc sa sun sa vad ce si cum.
Sun a doua sau a treia zi, raspunde un om de etate inaintata, ma recomand si spun scopul apelului. Incepe sa imi povesteasca ca masina a fost intretinuta, ca a avut o copertina improvizata in spatele blocului si ca a tinut la ea ca la un membru al familiei, ca el are 76 de ani, i-a expirat permisul si ca nu are de gand sa il mai reinoiasca.
Deja ma iinmuiase, si ma hotarasc sa dau zilele urmatoare o tura ca ma rodea curiozitatea rau de tot sa o vad in lumina soarelui... Ajuns la masina dau o tura pe langa ea si observam ca anumite elente care sunt vopsite la japca, desi nu ar trebui intr-o lumea normala, nu prezinta urme de vopsea. Observ cauciucurile originale pe spate si deja mi se contura o idee tampita in cap sa o iau. Sun omul, ii spun sa coboare si sa aduca cheile. Pana coboara am mai dat o tura si descopeream din ce in ce mai multe lucruri atractive din postura mea de cumparator, dar si aripa drapta fata care se prezenta jalnic fiind de CN3, la fel si rotile si barile.
Se apropie de masina un mosulet tare carismatic, cu un chip destul de serios, dar care in acelasi timp iti lumina sufletul, incepe sa ii dea jos antifurturile si sa imi povesteasca despre masina, cum ca este la vopseaua originala, ca a mai retusat-o el pe ici colo si ca aripile au fost date jos, cea de dreapta nemaiajungand la locul ei...
Deschide usa si observ partea de jos impecabila, il rog sa deschida si restul usilor- la fel de impecabile si la vopsea originala. Deja eram captivat de masina.
Deschide compartimentul motor si la fel vad mult praf si foarte putine semne de trecere a timpului.
Incepem sa discutam despre bani... Initial vroia 1900 lei, am oferit 1200 si ne-am inteles la 1400, fara piese, dar cu factura originala a masinii si cartea rosie.
A doua zi faceam actele... biggrin.gif Desigur ca masina a mai stagnat in acelasi loc timp de doua luni pana mi-am facut timp sa ii fac ITP-ul si inutilitatile, la ITP primind recomandarea sa schimb un pivot si un furtun de frana. zic wow.

A urmat o mica goana dupa piese pentru ea... ochelarul dreapta fata original, aripa de 1300 care pica tipla pe un 1310 phase 1 facut praf de baietii din remat si care cu greu am ajuns la el, fiind in varful stivei, doua geamuri de stopuri elba... etc etc...
95bogdi
frumoasa colectie de 1310 ai , sper sa fac si eu rost de un 1310 alb smile.gif
bafta cu ea mai departe si sa ne vedem cu bine , p.s : pune flapsuri mici ca alea mari sunt cam urate..
DACIOTUL_97
"MIHaela" biggrin.gif

E ciudat cum de s-a pastrat asa bine avand in vedere ca a tinut-o la bloc.In afara de putina rugina in portbagaj unde intra apa pe la cheder,nu par sa fie alte probleme.
iulica89
Bogdy sa vedem dacă voi găsi flapsuri pentru ca și cele de fata Is distruse... mai am și alte proiecte pentru care am pregătite flapsuri...
Ca rugina ar mai fi aripa dreapta spate , unde arunca roata noroiul-are făcut un petic frumos din tabla de acoperiș prinsa cu șuruburi de m2 radmasa.gif ... fusta fata în zona de prindere cu aripa iar ar avea o problema, dar avem donatoare, capetele de praguri iar cred ca vor fi cu probleme. În general lucruri minore. Omul m-a asigurat ca nu s-a pus aparatul de sudura pe masina și din ce văd tind sa îl cred.

Acum cu vopseaua... am luat alb 10 și alb 13 și desigur ca nu mi-a placut ce am văzut așa ca... le-am combinat. Mai rămâne sa iau încă doua cutii și sa îi trag un prospai de vopsea pentru a o revitaliza și menține caroseria.
STORMTROOPER
Felicitari pentru achizitie. Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!!! Urmatoarea cand apare??
iulica89
Urmatoarea nu se stie niciodata cand apare...
Multumesc mult pentru apreciere! biggrin.gif
oldtimercraiova
Succes ! biggrin.gif
Tommi.
Ceva noutati despre bijuterie? 😁
iulica89
Nimic major ca sa zic asa... Am montat patina de la timoneria cutiei de viteze, am schimbat uleiul din motor si cv, am spalat-o pe dedesubt(am ramas surprins de starea caroseriei-impecabila), am schimbat rezervorul ca era reparat si nu mai prezenta incredere, o sa iau un bidonas pentru lichidul de parbriz pentru ca este spart... Cam atat.
Am observat ca bordul a inceput sa crape si nu prea stiu cum sa abordez problema eficient...
Tommi.
Care va fi soarta ei ? Ramane ceva fel de dailycar sau o restaurezi si pe asta cum ai facut cu TEO ? Sunt curios ce va urma deoarece cochetez si eu cu ideea sa imi cumpar un 1310 . Bafta in continuare smile.gif
DACIOTUL_97
QUOTE(iulica89 @ 10 Sep 2017, 17:00)
Am observat ca bordul a inceput sa crape si nu prea stiu cum sa abordez problema eficient...
*



Bord de 1310 ph1,simplu biggrin.gif
iulica89
Masina va fi doar reconditionata. Doar operatii strict necesare pentru moment datorita celuilalt proiect care abia avanseaza si el. Am mai luat si breakul si ar necesita si el ceva atentie macar curatenie si o spalare calumea...
Vreau sa pastrez cat mai multe piese originale si din acea cauza nu as prea vrea sa schimb bordul, ca prezinat doar fisuri de maxim 1cm.
DACIOTUL_97
Legat de bord,ai putea încerca soluțiile de întreținere,dar e cam apa de ploaie...materialul crapă atât vara cât și iarna.Parerea mea e că au fost prost gândite încă de la început.Nu voi înțelege niciodată de ce nu au mai folosit după 1984 materialul cauciucat de pe bordurile care au echipat primele modele de 1310.
Adrian Frigo
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 13 Sep 2017, 14:19)
Nu voi înțelege niciodată de ce nu au mai folosit după 1984  materialul cauciucat de pe bordurile care au echipat primele modele de 1310.

Ieconomii tovarăși,ieconomii! wise_guy.gif
iulica89
Nu chiar. Vinilul pus peste spuma denota un proces mai complicat si mai scump decat procedeul clasic de injectie spuma. Probabil ca au optat pentru acest procedeu pentru usurarea in fabricarea bordurilor de serie mica-vezi Anglia, cn, etc., precum si a folosirii diverselor culori prin simpla schimbarea rolei de vinil. Sculptai forma din spuma, puneai vinilul peste, incalzeai, bagai in instalatia de vacuum si aia era.
Cred ca o sa incerc cu superglue(nu chiar de 50 bani) si vedem de acolo ce o mai iesi...
Victor3001
Era o solutie de reparat borduri crapate. Tai un santulet unde e crapatsi umplii cu o pasta si dupa are un model ce reface textura. Am vazut la Car SOS, dar nu mai stiu cum se numeste. Merita sa incerci, poate gasesti si stiu ca nu era scump cand am vazut.
iulica89
Ar fi 40 lei un bord la remat, dar ideea pe care vroiam sa merg era conservarea masinii asa cum este ea...
andreiminteuan
Salut,

Unde ai gasit bord necrapat la 40 ron, este vreun remat pe langa Ploiesti?
iulica89
Au fost anul acesta cateva din spuma-care nu crapa, am zis pas la momentul respectiv si acum ma limitez la ce am. La remat in Mihai Bravu.
iulica89
Meanwhile...
Am schimbat arcurile spate care erau inalte(si de inaltimi diferite dry.gif ) si din cauza lor dadeau amortizoarele in limitare cu arcuri de fata taiate doua spire, am spalat compartimentul motor si instalatia de racire care la o analiza atenta am descoperit ca functiona cu rugina lichida. Se pare totusi ca garnitura de chiulasa e o cauza pierduta si urmeaza sa fac inlocuirea ei, iar cu aceasta ocazie se vor schimba elemente din setul motor care ar putea fi uzate(pistoane segmenti etc).
dadoshel
Cu jet ai spalat pe acolo? Ma bate un gand dar mi-e frica sa nu zapacesc ceva....
iulica89
Ideea e ca oricum nu mai porneste decat dupa ce suflii/incalzesti delcoul pana se evapora apa dar iti spun ca merita pe deplin. S-a transformat dupa ce am spalat-o. nu mai vedeai lonjeroane nimic... acum e alta poveste.
dadoshel
Nu ai acoperit/infoliat/etc nimic? Ce zone ar trebui evitate?
iulica89
Trebuie protejat delcoul de apa. se pune o punga peste el. eu in schimb nu am protejar nimic pentru a curata cat mai bine. a pornit destul de repede, am schimbat fisele de bujii ca erau pom de craciun ale ei.
dadoshel
Multumesc de info, peste vreo 2 sapt mai ajung si eu pe la uitaj, daca permite vremea imi fac curaj.
roland
Motorul nu se spala cu jet de apa. Da... acest tip de motor nu are electronica pe el... dar are totusi conexiuni electrice care nu sunt prevazute sa stea sub jet de apa. Ca mai functioneaza dupa spalare... da, se intampla, dar o sa fie probleme de oxidare ulterior la diferite componente.
Rob3rto
Si cu ce se spala?
iulica89
Cu apa calda si sapun.
De la o garnitura de chilasa arsa s-a ajuns la:
*cu mentiunea ca, cuzinetii sunt niste gunoaie si voi pune Kobelschmidt daca oi gasi.
DACIOTUL_97
Cuzineti Romlag am bagat si eu in "noua" propulsie.Doamne-ajuta ! radmasa.gif
razvan1985
Romlag ,sunt ok,dar loturile vechi,nu astia Made in China !...
iulica89
Et voila
Rob3rto
I-ai dat cheie? Cum merge? Promit ca revin si fac culbutorii ca la carte biggrin.gif
iulica89
Multumesc mult robert pentru ajutor si lui titi de asemenea. Fara voi nu puteam intregi motorul intr-o singura seara(in 4 ore s-a asamblat motorul pornind de la un puzzle). Am montat restul de piese (altenatorul, radiatorul si filtru de aer) si a mai ramas sa pun apa in instalatie si sa ii dau cheie. Azi se va intampla minunea!
Chiar sunt curios cum merge biggrin.gif
Tommi.
Noutati? Niste poze, nimic? biggrin.gif
iulica89
Ei si cum veni iarna peste noi, masina s-a gandit sa mai faca o surpriza: un ambreiaj de poveste-cand ti-e lumea mai draga el atunci s-a gandit sa cedeze. Am als sa refolosesc ambreiajul de pe SIA pentru ca oricum trec la 200, placa sachs si discul valeo aratand inca bine. Cu ocazia asta am schimbat si cutia cu cea tot de pe SIA-model 365-11 care este mult superioara (sau poate o fi fost din cauza ambreiajului defectuos). S-au schimbat si pivotii inferiori cu unii de renault turcesti(sper sa fie ceva de ei) si bucsile de pe dreapta de la bascula inferioara, precum si bara antiruliu cu una un pic mai groasa, inclusiv bielete antiruliu tipul nou de ardeleana.
iustin_uap
I-ai pus spoilerul la loc! Lookin' good! wub.gif
iulica89
Claudiu am considerat ca pana nu o vopsesc pe toata nu ma ating de aripa aia. Aripa de 1300 pe care o am trebuie modificata, asezata si vopsita. La fel voi proceda si cu ochelarul acela. La poze da bine... de la 5m distanta.
Da Iustin, am schimbat spoilerul cu unul luat din remat de pe o Delta cu 28kkm pentru ca al ei era spart. Acesta in schimb arata ca nou.
razvan1985
Mai exista ceva din Delta respectiva,ce culoare are ?
iulica89
Masina a fost data la remat prin 2014-cand am luat eu piesele. Era cu motor de 1400, cv 4 trepte, interior de tlx, culoare alb 13, arata super bine, plina de rugina la usi si aripi, barile de tx, fara bandouri, mocheta de tlx cu toate presuletele prinse in capse - pe care le-am si cules.
razvan1985
Aha,intrebam pt ca am nevoie de 2 scaune,sau poate chiar un interior complet,cum ai tu la MIH,dar maro...
iulica89
Mai rar ceea ce cauti tu. Si mai demult a existat o Delta de culoare crem, cu geamuri cu tenta, si interior complet maro-inclusiv vinilul si fetele de usi-de al carui proprietar nu m-am putut lipi nici macar de o emblema. Era pe vremea cand se intra foarte greu in remat pentru cules de piese, deci masina a fost tocata cu toate cele pe ea...
razvan1985
Exact asa e a mea,sunt crem,inclusiv tapiteriile usilor...
iulica89
Masina s-a vandut. Se poate inchide.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.