Totul a inceput intr-o seara de aprilie cand, trecand spre casa dintr-o deplasare, am vazut pe bulevardul castanilor din Ploiesti, o dacie 1310 relativ ok, cu un biletel in geam.
Culmea e ca stiam zona destul de bine, iar pe ea nu am zarit-o niciodata in zona aceea. In sinea mea zic "ma... nu lua inca o berlina". Desigur ca in urmatoarele 10 minute eram inapoi si faceam poze ca sa am ce studia acasa, nu de alta, dar era o ploaie mocaneasca de te facea ciuciulete in cateva minute.
Fac poze, inclusiv la biletel, arunc o privire de ansamblu si ma hotarasc sa sun sa vad ce si cum.
Sun a doua sau a treia zi, raspunde un om de etate inaintata, ma recomand si spun scopul apelului. Incepe sa imi povesteasca ca masina a fost intretinuta, ca a avut o copertina improvizata in spatele blocului si ca a tinut la ea ca la un membru al familiei, ca el are 76 de ani, i-a expirat permisul si ca nu are de gand sa il mai reinoiasca.
Deja ma iinmuiase, si ma hotarasc sa dau zilele urmatoare o tura ca ma rodea curiozitatea rau de tot sa o vad in lumina soarelui... Ajuns la masina dau o tura pe langa ea si observam ca anumite elente care sunt vopsite la japca, desi nu ar trebui intr-o lumea normala, nu prezinta urme de vopsea. Observ cauciucurile originale pe spate si deja mi se contura o idee tampita in cap sa o iau. Sun omul, ii spun sa coboare si sa aduca cheile. Pana coboara am mai dat o tura si descopeream din ce in ce mai multe lucruri atractive din postura mea de cumparator, dar si aripa drapta fata care se prezenta jalnic fiind de CN3, la fel si rotile si barile.
Se apropie de masina un mosulet tare carismatic, cu un chip destul de serios, dar care in acelasi timp iti lumina sufletul, incepe sa ii dea jos antifurturile si sa imi povesteasca despre masina, cum ca este la vopseaua originala, ca a mai retusat-o el pe ici colo si ca aripile au fost date jos, cea de dreapta nemaiajungand la locul ei...
Deschide usa si observ partea de jos impecabila, il rog sa deschida si restul usilor- la fel de impecabile si la vopsea originala. Deja eram captivat de masina.
Deschide compartimentul motor si la fel vad mult praf si foarte putine semne de trecere a timpului.
Incepem sa discutam despre bani... Initial vroia 1900 lei, am oferit 1200 si ne-am inteles la 1400, fara piese, dar cu factura originala a masinii si cartea rosie.
A doua zi faceam actele... Desigur ca masina a mai stagnat in acelasi loc timp de doua luni pana mi-am facut timp sa ii fac ITP-ul si inutilitatile, la ITP primind recomandarea sa schimb un pivot si un furtun de frana. zic wow.
A urmat o mica goana dupa piese pentru ea... ochelarul dreapta fata original, aripa de 1300 care pica tipla pe un 1310 phase 1 facut praf de baietii din remat si care cu greu am ajuns la el, fiind in varful stivei, doua geamuri de stopuri elba... etc etc...