Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: semnalizeaza doar cand vrea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
B30KDT
sal am si eu o problema cu daciuta mea din 97 nu mai vrea sa semnalizeze
dau de maneta in sus sau in jos si semnalizeaza de 2-3 ori si se opreste desi maneta e in aceeasi pozitie,sau uneori nici nu porneste si las maneta in pozitia de semnalizare si aprind putin avariile si porneste si semnalizarea dar tot pt putin timp
ce tre sa ii schimb?releu de semnalizare?pot sa-i pun unu de supernova?
electric
QUOTE(B30KDT @ 16 Dec 2005, 19:16)
sal am si eu o problema cu daciuta mea din 97 nu mai vrea sa semnalizeze
dau de maneta in sus sau in jos si semnalizeaza de 2-3 ori si se opreste desi maneta e in aceeasi pozitie,sau uneori nici nu porneste si las maneta in pozitia de semnalizare si aprind putin avariile si porneste si semnalizarea dar tot pt putin timp
ce tre sa ii schimb?releu de semnalizare?pot sa-i pun unu de supernova?
*


trebuie verificata siguranta , buton de avarie, releu de semnal. sint mai multe cauze posibile si fara o verificare in prealabil nu sti ce sa iei. releul de supernova se potriveste la dacie cu o mica modificare dar nu il poti prinde. oricum e cam acelasi de la dacie .
RIon
verifica si curata contactele!
argon
Si eu am o problema cu semnalizarea, adica cu indicatorul verde din bord.
Semnalizarea merge fara probleme, dar indicatorul din bord palpaie de 2-3 ori si ramane stins.
bilex
principalul suspect cind nu mai merge de loc si i-si revine din cind in cind ii siguranta sau vre-un papuc de pe circuitul de alimentare cu 12v de la sig la releu iar cu beculetul din bord 100% ii releul devina biggrin.gif
SOR
am avut o problema similara si eu! dar nu era nici releul nici butonul de avarie! era maneta de semnal.am desfacut`o din prinderea de volan(are 2 suruburi in stea) si am bagat o surubelnita mica si i`am mai ridicat placutele de contact de pe soclu ca sa vina in contact cu maneta! daca o desfaceti de pe volan si va uitati in ea o sa va dati seama cam ce trebuie miscat si ridicat pt ca acolo e frecat de la semnalizari
maxiK
Am patit exact acelasi lucru la fosta mea daciuta. Dupa ce am verifica circuitul, maneta si siguranta care erau toate in ordine, mi-am dat seama ca problema era de la cele doua lamele care prind siguranta. Acestea erau slabite iar contactul se facea atunci cand le "convenea" lor.
wolfin
din experienta proprie pot spune ca este de vina butonul de avarie sau papucii care fac legatura. daca ai incearca sa il schimbi.
Dorubarg
QUOTE(argon @ 18 Dec 2005, 16:40)
Si eu am o problema cu semnalizarea, adica cu indicatorul verde din bord.
Semnalizarea merge fara probleme, dar indicatorul din bord palpaie de 2-3 ori si ramane stins.
*



la fel si eu ... any ideeas ?
jaf
Butonul de avarie.. am avut exact aceeasi problema.. si acuma am unele probleme cu semnalizarea adica tre sa fiu mai atent unde ii "punctu in care prinde" adica unde semnalizeaza.. ii clar ca nu face contact calumea in maneta de semnalizare dar in cazul tau daca zici ca numai cand apesi avariile porneste ii clar butonu de la avarii sau contactele de la el.. bafta wink.gif
B31AYZ
Salut ,
Vezi ca nu ai o "masa" cum trebuie .Nu face contact . Desfa si curata contactele la becuri , suporti etc.

Bafta.
slyjulius
QUOTE(argon @ 18 Dec 2005, 17:40)
Si eu am o problema cu semnalizarea, adica cu indicatorul verde din bord.
Semnalizarea merge fara probleme, dar indicatorul din bord palpaie de 2-3 ori si ramane stins.
*




De obicei, indicatorul din bord nu se aprinde daca masa releului(daca e de cel negru electronic) nu e legata bine.La fel, daca esti pe loc la un semafor, cu motorul la relanti,(si mai ai vreun consumator) alternatorul nu debiteaza curent la intensitatea ceruta de releul de semnalizare, care astfel nu trimite curent si la martorul de bord.
ches
Salut, si eu am o problema asemanatoare: la mine martorul de bord este stins de tot (inainte facea cam ca la voi, apoi a inceput sa fie tot timpul aprins si apoi a murit). De asemenea maneta de semnalizare nu mai vrea sa stea in pozitia de semnalizare dreapta (cade pe pozitia de repaus). Eu sunt de parere ca problema se poate rezolva cel mai usor prin schimbarea componentelor defecte (degeaba trag cu surubelnita de lamele, daca dupa 1 an va face la fel).

Intrebarile mele sunt:
1. unde se afla releul de semnalizare in bord si cum pot sa ajung la el? Am dacia 1300, bord original.

2. Pot sa inlocuiesc maneta de semnalizare de 1300 cu una de 1310 de plastic?

Multumesc smile.gif
electric
[quote=ches,27 Dec 2005, 10:16]
2. Pot sa inlocuiesc maneta de semnalizare de 1300 cu una de 1310 de plastic?
nu intrucit la 1300 maneta face corp comun cu blocul de lumini pe cind la 1310 sint separate.pt releu uita-te dupa un tub de aluminiu cu 3 fire daca e mecanic sau o cutie dreptunghiulara de plastic cu 4 fire daca e electronic , prinse sub bord in zona ceasurilor de bord
menta
QUOTE(argon @ 18 Dec 2005, 16:40)
Si eu am o problema cu semnalizarea, adica cu indicatorul verde din bord.
Semnalizarea merge fara probleme, dar indicatorul din bord palpaie de 2-3 ori si ramane stins.
*



aceeasi problema am avut-o si eu... din intamplare aveam un releu care state degeaba... nu se potrivea la babuta 1300... schimbat releu.... becul se aprinde mereu acum...Poate coincidenta....precizez ca nu am atins nimic altceva....
anpop
QUOTE(B30KDT @ 16 Dec 2005, 19:16)
sal am si eu o problema cu daciuta mea din 97 nu mai vrea sa semnalizeze
dau de maneta in sus sau in jos si semnalizeaza de 2-3 ori si se opreste desi maneta e in aceeasi pozitie,sau uneori nici nu porneste si las maneta in pozitia de semnalizare si aprind putin avariile si porneste si semnalizarea dar tot pt putin timp
*


io am incercat prima oara cu spray de contacte, dupa o luna m-am prins ca nu semnalizam dreapta..in conditiile in care avariile mergeau perfect......asa ca am schimbat blocul de semnal...acu 2 ani 90k lei..se schimba usor smile.gif
gti98
QUOTE(B30KDT @ 17 Dec 2005, 05:16)
sal am si eu o problema cu daciuta mea din 97 nu mai vrea sa semnalizeze
dau de maneta in sus sau in jos si semnalizeaza de 2-3 ori si se opreste desi maneta e in aceeasi pozitie,sau uneori nici nu porneste si las maneta in pozitia de semnalizare si aprind putin avariile si porneste si semnalizarea dar tot pt putin timp
ce tre sa ii schimb?releu de semnalizare?pot sa-i pun unu de supernova?
*



Foarte posibil sa fie de la comutatorul de avarie (contactele precare; dupa miscare se fac si trece curentul prin el) dar poate fi si o rezistenta marita pe un circuit de bec (zona lampilor, mai ales in fata e expusa la umezeala si oxidare) Majoritattea releelor de semnalizare nu functioneaza bine daca curentul spre lampi nu e corespunzator (in ideea ca se vor verifica becurile si se va inlocui cel ars) De asemenea, lampa martor, din bord nu se aprinde daca curentul spre lampi e diminuat (unul din becuri, fata sau spate ars, dar si daca nu face contact f bine in soclu; becul se aprinde, dar lucreaza la un curent mai mic si martorul nu mai semnalizeaza) Succes la investigatii!!
cristu
Salutare,
Am D1300 si am unele probleme cu semnalizarea pe dreapta, ba semnalizeaza ba nu. Am verificat masa, am schimbat releul de semnal si tot degeaba; ma gandesc ca ar fi din blocul de lumini pe care as vrea sa-l schimb.

Am inteles ca nu se potriveste blocul de lumini de la 1310 pe 1300; sa-nteleg ca nu mai am sanse sa-l gasesc in magazine nou ? sau tot la dezmebrari trebuie sa "apelez" ?
mastertech
din cate am inteles eu, zice ca nu se potriveste blocul de semnalizare de 1300(care e corp comun cu blocul de lumini) cu cel de 1310, nicidecum intregul bloc de lumini(semnalizare, faruri, claxon, etc). Asta cred ca se potriveste de la 1310 la 1300.
Poseidon
Intai verifica daca este blocul de semnal!verdele este comunul ,faci atingere cu albastru si rosu(din mufa)dar pe rand,si verifici daca semnalizeaza
cristu
Am sa-ncerc sa verific ce a spus Posiedon sa vad daca resusesc, desi mi-e sa nu fac vre-o boacana mai mare decat e acum.
Cand apas butonul de avarii merge doar pe partea stanga fata\spate, deci daca ar fi din blocul de lumini stricat ar merge avariile normal si pe dreapta si pe stanga fata/spate; sau ma-nsel ?
Plus de asta am facut contact cu surubelnita in blocul de lumini pe lamelele ce intra in contact pentru a semnaliza dreapta si tot degeaba, nu semnalizeaza pe dreapta.
Am schimbat lampile de semnalizare pe partea dreapta fata\spate, am refacut masa si tot nu semnalizeaza. Cand dau pe pozitii s-aprind becurile (fata/spate/dreapta/stanga), deci nu e de la masa, dar semnalizarea, ioc. Din releul de semnal nu cred ca e, ca abia l-am schimbat + ca pe paret stanga merge normal semnalizarea
Ma gandeam sa urmaresc firul rosu care vine de la semnalizatoare/dreapta sa vad unde duce. In schema electrica Dacia 1300 dupa '73 parca firele de la semnalizatoare duc la o cutie de racordare; e unde se afla acesta cutie ? sub bord ? am bord cu 3 ceasuri vechi. Fireul de pe dreapta fata si cel de pe dreapta spate intra in acelasi contact tata ?
Sper sa-i dau de cap
Poseidon
pai firul rosu de la semnalizare dreapta intra in mufa de la bloc de semnalizare! de asta am zis sa verifici pe direct,sa vezi daca este intrerupt firul respectiv!
cristu
QUOTE(Poseidon @ 17 Apr 2006, 19:14)
Intai verifica daca este blocul de semnal!verdele este comunul ,faci atingere cu albastru si rosu(din mufa)dar pe rand,si verifici daca semnalizeaza
*



Iau firul VERDE si il ating de cel ALBASTRU ?
Apoi firul de cel ROSU ?

De ce si cu cel ALBASTRU ?

Ar trebui sa semnalizeze dreapta/fata-spate daca nu-i firul intrerupt ?
Poseidon
ai stanga si dreapta ,deci ai 2 fire:rosu si albastru!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.