Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Leguma Albastra
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
Bumbul
Electricianul a zis ca bateria e buna, iar releul este în coma. De aia bănuiește ca se resetează și bordul când aprind farurile. Se observa o scădere brusca a curentului sub limita normala în momentul aprinderii farurilor. Astăzi nu avea timp sa și rezolve situația. Luni merge Leguma înapoi. Doamne ajuta și, Mulțumesc, colegii!
Bumbul
A fost schimbat releul de incarcare, masuratorile sunt bune, insa, inca se reseteaza bordul cand se aprind farurile / luminile de intalnire. O sa se intoarca la electrician pentru aprofundarea problemei. Problema cu mesajul rosu nu mai apare, dar persista faza cu ceasurile. Sper sa se rezolve pana naste doamna.[attachmentid=1628077512] [attachmentid=1628077513]

------—-----------------–
Edit 13.12.2017 2201 GMT
<span class='edit'>14 Dec 2017, 00:00:</span>
QUOTE(bogdanmat2003 @ 2 Sep 2014, 08:56)
Rezolvat.
De vina este releul cu nr.22 pe placa cu rol de precontact/contact 12v-60amperi. Cupla si decupla cand avea el chef. Multumesc colegilor care m-au ajutat sa-mi rezolv problema singur. Daca ma luam dupa cei din repr.trebuia sa schimb uch-ul. mad.gif
*




Am găsit într-un alt post, un alt coleg prin 2014 avea o problema asemănătoare, dar nu știu unde se găsește releul respectiv.
Bumbul
In 15 decembrie 2017, a venit pe lume mezina familiei Bumbul, asa ca Leguma va aștepta ceva vreme pana ne vom ocupa de ea. Poate în martie când oi veni din voiaj...
grig1960
Sa va traiasca fetita, sa traiti si voi sa o vedeti mare si sa va aduca numai bucurii.
Bumbul
Mulțumesc grig!
Acum i.a apărut în bord soției "check injection". Ne apropiem cu pași repezi de o torță olimpica.... Sau un foc de tabără....
pishky
la mine a fost: "semzor temperatura turbo amonte" - lucru care se traduce in limba romana in "mufa galbena dinspre peretele ignifug" - iar defectul a fost contact imperfect la mufa respectiva.
Solutia - doo pufuri de spray de contacte (desfacut, curatat si imbibat bine acolo in mufa) cam la un an acolo (zice e singura cand).
de vazut pe tester ce este - poate fi un fleac ca in cazul meu.
Nu te impacienta, aveti voi altele mai importante in familie acum.
Bumbul
Mulțam pishky pentru gândurile bune. Serios ca am început sa caut sa preiau un leasing pt o mașinuță mai de zilele noastre... Dacă as fi nonstop acasă, as putea remedia situațiile astea imediat, fără probleme. Dar sa o pun pe doamna sa alerge prin service-uri și testere și mai știu eu ce, nu e combinație, cel puțin nu în condițiile astea. Sper sa fie în fleac, sa mai meargă 2 luni pana ajung acasă...
Bumbul
Testeru clip a spus ca este de vina senzorul presiune supraalimentare. 116 lei autokarma. E pe vine. Cod 8200168253.
Mai trebuiesc verificate și bujiile, clipul spunea ceva despre ele. Sa vad ce comand..
Doamne ajuta!
espacern
Senzorul se strica mai greu.....mufa si cablajul lui in schimb sunt fragile!
Bumbul
Mulțumesc pentru pont espacern. O sa îl rog pe mecanic sa verifice cablurile. Cat despre bujii, ce sa aleg, beru gn018 sau Valeo 345101?
espacern
Vezi ce ai montat pe masina si alege tot asa...parca Beru.
Bumbul
Pana la urma am reușit sa găsesc topicurile cu și despre bujii, dar, Am găsit ce bujii îmi trebuie, pe catcar.info. Am comandat la autokarma senzorul, 116 lei și 4 bujii beru gn018, 34 lei bucata.
Bumbul
In așteptarea bujiilor și a senzorului, trecem pragul de 239k km. Doamne ajuta la mai mulți fără cheltuieli.. ODO 239019 km. cheers.gif
Bumbul
Mda.. Astăzi. Adică ieri seara, când mergea spre casa, Leguma a decis sa mai bage o eroare. Battery low. Când accelera, dispărea eroarea, iar când lua piciorul de le accelerație, apărea din nou. Pe lângă check injection care acum ii taie din putere și este permanent aprins. Azi, duminică poate reușește sa dea de nenea electricianul sa desfacă alternatorul... Oare sunt periile de vina? Au ajuns bujiile ai senzorul comandat la autokarma, iar luni le schimba.
Bumbul
Astăzi bujiile au fost schimbate. Nici una nu mai funcționa. Acum, motorul pornește de îndată ce vede intenția șoferului de a porni laugh.gif Zice soția ca imediat ce pune degetul pe buton.. Vruum.. Și senzorul era unul atașat cu silicon acolo, nu pot să-mi închipui de ce, zicea mecanicul ca era un senzor innadit acolo, probabil de proveniență dezmembrări.. Acum e totul bine și în parametri pe clip, cu mențiunea ca vineri se va vizita electricianul, pentru problema cu battery low, care, a dispărut din sistem, dar necesita o investigație la cărbuni acolo.. Probabil. Cert este ca nu mai scoate fum, trage frumos și liniar ca înainte și pornește ultra rapid. Doar avem baterie noua cheers.gif și bujii.
Bumbul
Astăzi Leguma a vizitat electricianul care a constatat borna de la baterie slaba. Nicidecum altceva. A spus ca a verificat temeinic cărbunii și perii și tot ce era înăuntru, data trecuta, cabd a schimbat fulia de la alternator. Culmea este ca fix borna noua, care a fost schimbata o data cu bateria a provocat neplăcerea. Când ajung acasă ii voi pune niște thread sealant. Pasta albastra pentru filet, sa nu se mai slăbească ușor. Loctite 4sute și ceva. Iau de la vapor unul. Sau mai multe cheers.gif
Bumbul
Coincidenta sau nu, de o săptămână, sau mai bine de o săptămână, bordul nu se mai resetează când se aprind luminile de întâlnire (faza scurta). Doamne ajuta.
Bumbul
Iar a apărut battery low. Când accelerează , se stinge. Ia piciorul de pe accelerație, iar se aprinde.
Bumbul
O vizita scurta la don doctor a spus ca un fir era dezlipit de pe rotor. Acum totul înapoi la normal.

ODO 239669
Bumbul
După 4 luni și 4 zile, și 3600 km făcuți de doamna profesoara, mi.am condus Leguma. Zici ca e alta, nu mai vibrează atât ca înainte, și merge mult mai elegant. Ptiu sa n-o deochi. Zilele astea ii pun sosonii de vara. Vrum Vrum.

ODO ~241000km.

Regret ca nu am pozat performanta soției, 6.6 consumul pe cei 3600km,viteza medie aprox 35kmh.

16 Mar 2018, 17:03:
Urmează flansele de amortizoare. Sunt singurele neschimbate care pot provoca cloncanitul pe față.
Bumbul
Vreau sa comand flansele pt amortizoare. Sachs 290 lei, lemforder 250 și kayaba 215 lei, pe parte. Nu știu pe care sa îl aleg. Acum pe mașină am Monroe, care au bătut din prima zi. Nu mai vreau.
bgdrenault
Ce amortizoare ai? Cica ar fi bine ca flansele sa fie de aceeasi firma.
Bumbul
De câteva zile am un zgomot ce vine de sub capota. Un țăcănit, pacanit, bătaie elicoidala, naiba sa o pieptene. Am suspectat una din fuliile / rolele minune, ca din zona aia se aude, de pe una din curele.

Am fost la doctor de dimineață și ce sa vezi!? A dat cureaua de la accesorii jos, iar zgomotul a dispărut. Luate la bani mărunți, fulia de la arborele cotit s.a dat de gol ca are joc. Aia cu inserție de cauciuc. Nu schelalaie la învârtit cu mâna, dar este singura cu joc. Comanda e pe vine astăzi la autokarma, Contitech.

Doamne ajută!

21 Mar 2018, 11:03:
Amortizoarele față sunt Sachs. Dar cred ca puteam pune ceva și mai bun atunci.
BlueHack
Câți kilometri avea când ai luat-o și câți ani?
Bumbul
Lunea care a trecut, a fost schimbata fulia de la arborele cotit cu Contitech vd1104, 296 lei, iar zgomotul de sub capota a dispărut. Manopera 50 lei
Tot atunci am trecut la totoșii de vara, manopera 20 lei. wub.gif

ODO 242200 km.

Astăzi am ridicat de la autokarma kitul pentru flansele de amortizoare, lemforder 3138901, 233 lei setul, constat ca o parte din serie a fost șlefuita, ștearsă cu polizorul. După sărbători le punem. Doamne ajuta!

@bluehack, Iartă-mă, abia acum am văzut întrebarea ta. Am luat-o cu 167340 km in bord, an fabricație 2006, deci avea 9 ani aproape.
Bumbul
Pe 15 aprilie , chiar cand ne pregateam sa plecam la delfinariu, ghici ce !? PANA ... pfoaiii .. fuga duminica dupamiaza la vulcanizare. La care ?! in fine , am gasit una deschisa, am ajuns in timp sa nu raman fara aer in cauciuc, am bagat un snur (vulcanizare de tiruri, nu am avut incredere in masina lor pentru dejantat roti mici si toate cele necesare rotilor de turisme - oamenii sunt invatati ca la camioane, unde nu se uita la o zgarietura, 2 , 3 ciocane... ) asa, snur ziceam. am verificat si rezerva, care ... avea 2.2 bar. WOW ! desi este o roata... cu anvelopa de iarna GY UG8, cred ca proprietarul precedent a vandut anvelopa de pe rezerva si a pus o dinasta , asa la misto.

Mda. Acum toate bune, astept disponibilitatea mecanicului sa schimbam flansele.

ODO 243519 km. Astazi. cheers.gif
Bumbul
Pe 2 mai Leguma a primit flanșele pentru amortizoare lemforder, care au eliminat majoritatea bubuiturilor de sub capota. Nu toate însă. Un cap de bara pe dreapta trebuie schimbat, după msi puțin de 1 an (a fost montat pe 1 august 2017 = aprox 19000km de atunci). Am cumpărat deja lemforder stanga plus dreapta la 93 lei bucata vs 45 lei cât erau cele trw. Doamne ajuta, zic... S.au mai cautat cauzele pierderilor de ulei... Scuipa pe la egr, care era de altfel împroșcat cu silicon pe acolo, arzal-ar focu pe ala care a lipit toată mașina cu silicon. Era umblat și la egr. Pe la turbina scăpa nițel, dar momentan nu sunt semne de îngrijorare, ca ar pocni. Sper sa nu cedeze.

În fine, 466 lei au costat flanșele, acum sunt 600, wow. 150 lei manopera doctorului. Am cumpărat acum, pe lângă capetele de bara și un chit de reparații pentru etrierul stânga spate. Nu îmi place cum freacă plăcuța.

Oricum ai da-o, merge muuuult mai bine Leguma noastră cu flanșe noi, dar încă Bocane ceva pe acolo, zic eu nu doar capul de bara, ci și caseta vieții de direcție. Doctorul are aceeași părere, dar surubelul cu care se reglează caseta, de pe partea stânga nu este accesibil fără sa fie demontata de pe mașină.....

Pe românește, bag mana.

ODO 244524 km. Pe 2 mai.

ODO 244930 km astăzi.
andri1940
Si eu am fost nevoit sa schimb de curand capetele de bara, aveau doar un an si jumatate (SWAG).
Verifica si bieletele antiruliu, pot bocani destul de urat alea.
Bumbul
A fost verificata iar și iar și iar... Doar capu de bara de pe dreapta mi l.a găsit cu joc în el. O sa fac niște poze în care sa se vadă oroarea de drum din cartier. Deși mecanicul mi.a recomandat sa iau și bieletele de direcție, am luat doar capetele de bara. Lemforder de data asta. Sper sa tina puțin mai mult. cheers.gif
Bumbul
Așteptam sa mergem la doctor.

10 May 2018, 23:03:
Astazi am trecut pragul celor 245k km. doamne ajuta ! cheers.gif
Bumbul
Marti , 29.05.2018, a fost efectuat schimbul de ulei (daca il pot numi asa - la cat am completat in ultima vreme), filtre mann si ulei elf, idem ultima revizie, care a fost in urma cu 18k km. Am schimbat si capetele de bara, lemforder de data asta (poze in postarea anterioara), iar etrierul stanga spate a primit un set de reparatie cu pistonas nou (autofren - idem ca pe dreapta - anul trecut parca). ODO 246291 km. 250 + 294 + 100 lei manopera = 644 lei grei. scurt si la obiect. am cumparat si niste sprayuri pentru spalare motor (pe unde il pierde) + niste ulei pentru completare.
De la revizie nu am mai completat, imbucurator.

Acum ..... Jocuri in piesele de lego de la directie, nu mai sunt. Caseta bate pe ambele parti. Trebuie demontata si trimisa la targoviste la Trami (de cand am zis ca o duc si ca o duc si ca ma duc si nu m-am mai dus). ****** in ea. Nu curge, e bine. A batut din ziua 1 de cand am cumparat-o si am dat vina ba pe flanse, ba pe nu stiu ce, ba pe scut , ca nuera prins bine si l-am mai prins si pe ala in alte multe suruburi (e drept ca si ala batea) si tot nu i-am dat de cap. Nu imi permit sa stau fara masina 4 5 zile, pentru a fi remediata caseta.

Edit. Poze din telefon.
pishky
e cineva care le reconditioneaza?
la mine are putin joc (si il are de multi km), dar cica este foarte mic inca.
si o sapt fara masina n-ar fi tragic in cazul meu - da, te rog, detalii despre asta cu reconditionatul.
Bumbul
Uite bre, pe nenea Traian îl recomanda întreaga Românie : *servodirectii TRAMI: https://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=58697&st=120. Aveam link-ul salvat în notebook aici pe forum.
Bumbul
Astăzi a intrat in familie înlocuitorul Bumbul-mobilului și anume un hyundai i40 1.7 CRDi automat din 2014, cu 76200 km în bord și încă 2 ani garanție (aproape). Leguma va pleca. Cândva.
bgdrenault
Sa o stapaniti sanatosi.
Cat fu halatul?
andri1940
Sa o stapaniti sanatosi!
E mai frumoasa Laguna, totusi blush.gif
OVIDIUS
QUOTE(andri1940 @ 6 Jun 2018, 22:03)
E mai frumoasa Laguna, totusi blush.gif
*



up.gif
Bumbul
11.5k, astăzi ma duc sa iau și setul de roti de iarna, pe jantele originale. Mulțumesc pentru păreri cheers.gif
Bumbul
Așadar, decizia e luata. Cu greu, dar ne-am hotărât sa renunțăm la Leguma. Nu ne ajuta 2 Masini in familie. Nu fără încă un set de scaune pentru copii, iar asta nu se va întâmpla. Urmează sa fac poze și sa redactez anunțul pe care va scrie, Leguma de vânzare. Doamne ajuta. Bani de pufuleți sau nu, ce om lua pe ea, dansa ne.a servit pana acum de toți banii. Sper sa găsim pe cineva care o va lua asa cum este. Nu am s.o pregătesc special pentru vânzare. Am mers cu ea pana acum. Și încă ar merge. Dar parca, dacă tot am ajuns la decizia de a o vinde, sa o vindem pana la marca de 250 de mii de km.

cheers.gif

Edit. Km de azi dimineață. A luat-o doamna la o tura.
ODO 246705
Bumbul
Pe 21 iunie am dat jos rotile pe 17, Leguma se va vinde cu rotile de iarna pe 16 doar. Am pus anunț astăzi pe autovit.

Cifrele sunt pentru perioada asta de concediu. Cat am stat acasă, de pe 12 martie parca, pana acum.
Bumbul
Gata, astăzi Leguma a plecat din familie, cu noul proprietar. Sa o stăpânească sănătoși, cu mulți kmp fără probleme. Doamne ajuta!
ODO 246820.
Bumbul
Jantele și cauciucurile pe 17 sunt puse către vânzare în rubrica bursa.
Bumbul
Sunt in căutare de un megan in 2 usi, sau clio 3. Neapărat benzina aspirat. 16 de. Preferat.
Pentru mine, ca a 2a masina pentru transportat minionii si bicicletele.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.