Salut,
Dupa 2 ani de zile de cand am luat masina, am decis sa deschid si eu un jurnal de bord, in care scriu cate ceva despre experientele noastre traite impreuna. Mai bine mai tarziu, decat deloc.
Am cumparat-o in vara lui 2015, pe 22 iunie, din Constanta, de la o persoana fizica, proprietar in acte - al treilea (3). Masina fiind achizitionata de noua de catre o firma de medicamente din Bucuresti (1), apoi cumparata de catre o persoana fizica din cadrul aceleiasi firme (2).
Dupa lungi cautari si investigatii dupa un Passat din 2005, am gasit anuntul cu Leguma asta pe olx , cu 3 zile inainte sa ajung in tara dupa un voiaj de 5 luni, timp in care am cautat mai tot timpul o masina care sa se potriveasca nevoilor noastre, ca o familie proaspata cu 3 membri.
Laguna asta era cea mai buna varianta, cu cel mai bun pret, raportat la siguranta si dotarile oferite. Nici macar nu m-am uitat dupa alte Lagune pe net, sa vad unde se situeaza ca pret sau dotari. Am ajuns in tara, am contactat proprietarul, am vazut masina, am facut 2 ture cu ea si a ramas ca il voi contacta eu dupa weekend. Weekend in care am zapacit forumul in cautare de informatii.
Asadar ne-am intalnit dupa weekend si am batut palma. Dar nu inainte de a verifica masina pe toate partile. Dupa o tura rapida pe autostrada, de la Agigea pana la iesirea din Bratianu catre Constanta, in care am fortat la maxim franele, l-am plimbat pe om pe la cateva cunostinte carora le-am prezentat agregatul care urma sa fie achizitionat. In afara de o trepidatie in caroserie, care denota un suport motor in moarte clinica, un parbriz ciobit cu o dunga/crapatura plecata in dreapta, 2 sau 3 lampi de pe spate cu crapaturi (nu sparte, doar crapate - nu rau) si cateva defecte la vopsea, lacul sarit pe capota intr-un loc si pe o usa, am zis ca nu este un real pericol, iar cel mai important lucru a fost ca motorul sa toarca bine , turbina sa nu aibe sunete neobisnuite si cutia sa se prezinte bine.
El cerea 2800e, iar in final i-am platit 2700e cu tot cu acte.
Fericire maxima, ca aveam masina mea, masina noastra. Inainte conduceam masina parintilor.
Am fost placut surprins sa constat senzorul de lumina. Cauciucurile erau de iarna, destul de ... lesinate. Roata de rezerva cu anvelopa de iarna de asemenea, de dimensiuni normale. Nu aveam nici capacul de plastic de la motor si nici cel de la baterie. Era putin ulei pe la EGR si pe la Epurator, ulei ce persista si in zilele astea. Mai mult sau mai putin.
Avea un pic ciobita rama de la butoanele de pe usa soferului, panoul de clima se misca un pic, nu era fix fix, ceva piciorus de fixare, aveam sa descopar ca este rupt. Fara impact asupra functionarii si nici esteticului.
Distributia fusese schimbata conform cu stickerul Conti de pe cartea de reparatii , in urma cu 15 - 20 k km, respectiv in luna februarie, 2015. Revizia de ulei si filtre am facut-o in saptamana imediat urmatoare.
Eram incantat de masina , dar la drum lung , lansa foarte usor si era o senzatie usoara de plutire.
In timp, au fost schimbate multe piese, consumabile de altfel, fara probleme extraordinar de mari.
Carea de service am inceput sa o completez, dar nu sunt sigur (la momentul scrierii nu sunt in tara) daca am notat in ea exact de la primul schimb de ulei sau ulterior. Voi reveni. Ce am scris in caietul de service, am scris si intr-o aplicatie pe tel mobil, care ma va ajuta la descrierea cat mai deliata a istoricului service.
Totusi sunt 2 ani care trebuiesc acoperiti.
29.06.2015
* A primit folie pe geamurile din spate.
Iulie 2015
* Amortizoare spate - Optimal pe gaz.
* Bielete antirului fata, cap de bara dreapta.
* Cauciucuri vara Michelin SH.
02.09.2015 - ODO 185000km
* Discuri si placute frana fata Brembo;
* Amortizoare fata Sachs pe ulei;
* Seturi de flanse amortizoare fata Monroe.
* schimb ulei Mobil1 ESP formula 5w30 + filtre.
21.01.2016
* schimbat sonda litrometrica din rezervor. Cea de pe masina nu imi indica mai mult de jumatate de rezervor, chiar si cu plinul facut. Problema rezolvata. Sonda luata de la colegul RLaguna.
Aprilie 2016
* Retrofit Lupe bixenon Morimoto mini H1 facut in regie proprie.
* Schimb ulei Mobil1 ESP formula 5w30 + filtre.
29.07.2016 - ODO 205701 km.
* Plecat in concediu prin Maramures, dupa o franare de urgenta, masina efectiv nu a vrut sa se tureze mai mult de 1500 rpm. In reprezentanta Renault Baia Mare , a fost constatat un defect la un cablu electric si a fost rectificat. Cost 325 lei.
03.08.2016 - ODO 206800 km.
* schimb ulei cu Castrol Edge Turbo Diesel 5w30 + filtre.
12.08.2016.
* Schimbat bucsa suport motor superior. Am schimbat doar bucsa singura, achizitionata de la un coleg de pe forum.
26.08.2016 - ODO 208503 km.
* Discuri cu rulment inclus si placute frana spate brembo.
* In drum spre casa am constatat ca etrierul dreapta spate ramasese blocat si a trebuit sa fac cale intoarsa pentru a repara etrierul. Cost total 825 lei.
22.12.2016 - ODO 216088 km.
* Kit ambreiaj cu rulment , placa de presiune, disc si placa de ambreiaj. Cost 1908 lei. Ca de Craciun.
01.03.2017 - ODO 220570 km.
* Schimb ulei Elf SXR 900 5w40 + filtre
* Pivoti stanga + dreapta TRW;
* Cap bara dreapta TRW;
* Bucsi bara stabilizatoare FEBI;
* Curatat zonele cu pierderi de ulei si rectificat (pentru 25 zile).
Cost total 957 lei.
22.03.2017 - ODO 222222 km .
14.06.2017.
* Reparat cartela de rezerva, care am descoperit ca nu merge la 1an dupa achizite. Era oxidata. Reparatie facuta de colegul GSalexandru, multumesc. Cost 100 lei. Va urma si cealalata cartela sa fie trimisa la servisat.
19.06.2017.
* Achizitionat de la colegul nnightwolf jante R17 de origine Renault Vel Satis, fara gume, lipsesc si 2 capacele centrale. Cost 280 + 100 lei transport. Urmeaza sa fie montate.
22.06.2017 - ODO 226605 km.
* Leguma a primit un nou proprietar in acte, adica pe mine, dar am decis sa patrez numerele vechi. Cost total 550 lei.
14.07.2017.
* Achizitionat pentru schimbare uletrioara in prezenta mea: spira airbag (colegul Radocanu), stop central haion si buton haion cu emblema Reno (colegul nnightwolf) - la al meu era cauciucul rupt si intra apa. Cost 240 lei.
21.07.2017 - ODO 227416 km.
* Schimbat vas expansiune cu unul nou si reparat conducta apa pentru curgeri (nu se potriveau cele gasite la dezmembrari, al meu avea un colt infundat, tesit, asa e modelul, nu patrat ca o cutie ca la celelalte motorizari). Furtunul original in reprezentanta costa 1300 (una mie trei sute lei), vasul 470 lei, iar in magazin 350 lei furtunul, respectiv 110 lei vasul. O varianta convenabila de inlocuit sectiunea crapata de furtun a fost folosita.
26.07.2017 - ODO 227544 km.
* schimb ulei Elf SXR 900 5w40 4.7 litri (4L 78 lei + 1L 20 lei) + filtre MANN: Ulei (cod: W79) = 16 lei; Combustibil (cod: P733/1x) = 30 lei; Aer (cod: C24123/2) = 36 lei; Polen cu carbon (cod: CUK2149) = 56 lei.
* Set distributie Contitech (cod: CT1064K1) 133 dinti (244 lei) + pompa apa HEPU (cod: P957) (195 lei) = 439 lei;
* Antigel verde Glaceol RX type D concentrat (cod: 7711428132) (4 x 18 lei) + apa (9 lei) = 81 lei;
* Curea transmisie Contitech (cod: 7PK1795)(64 lei) + rola INA ghidare (cod: 532036420)(75 lei) + rola INA intinzatoare (cod: 534014230)(135 lei) = 274 lei;
* Manopera 250 lei pe tot.
Cost total aici 1280 lei.
Totodata cu intrarea in service pentru distributie si celelalte, mecanicul a facut si o constatare pentru jocuri si batai.
Au fost comandate deja asa:
* cap bara stanga + dreapta TRW;
* bieleta directie x 2 TRW;
* burduf bieleta directie x2 LEMFORDER;
* suport motor dreapta jos - antirasturnare / antibalans (sper sa fie asta piesa pentru denumirea populara ceruta de mecanic), aici am cerut FEBI dar nu era pe stoc, asa ca imi vor aduce CORTECO.
Urmeaza dupa ce vor fi schimbate aceste piese, sa investigheze mai atent caseta de directie, eventual daca se poate, sa regleze surubul " calaret ".
Pe parcurs, au mai fost interventii, fara sa am un reper exact asupra cadrului spatio-temporal asa:
* inlocuit vas lichid frana;
* adaugat capac motor;
* lipit plansa de bord care se incovoiase in sus;
* inlocuit lampa stanga spate cu tot cu soclu de becuri , pentru ca faceau figuri " 'a la logan", se aprindea semnalizarea la franare.
* inlocuit fulia de la arborele cotit - aici trebuie sa caut exact cand si la ce ODO s-a efectuat operatiunea.
* inlocuit buton avarii. De fapt a fost cumparat unul nou, dar a ramas in portiera masinii, pentru ca s-a reparat cel vechi.
* înlocuit rama butoane usa șofer.
In viitorul apropiat pe langa al doilea scaun pentru bebelusi, va fi schimbat parbrizul, iar inainte de intrarea in iarna, bateria.
Caranda sau Exide Premium. Cred ca voi sprijini economia tarii. Despre Rombat, pe langa clientii multumiti, am citit ca foarte multi utilizatori au schimbat bateria pe garantie, chiar si de 2 ori in intervalul de 3 ani promis. Ori, eu nu am nevoie de garantie extinsa, ca sa o pot schimba de mai multe ori. Nu vreau sa ma lase. Asa ca voi alege dintre cele doua: Caranda suprema 75Ah 720EN sau Exide/Tudor Premium/HighTech 72Ah 720EN.
De la colegul Radocanu am comandat capac pentru baterie dar si maneta de semnalizare / blocul de lumini. Se pare ca maneta se blocheaza uneori intre pozitii si nu vrea sa semnalizeze.
Va urma.
Si cateva poze , de-a lungul timpului.
Ultima este ce.a mai recenta poza.