Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Leguma Albastra
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
Bumbul
Salut,

Dupa 2 ani de zile de cand am luat masina, am decis sa deschid si eu un jurnal de bord, in care scriu cate ceva despre experientele noastre traite impreuna. Mai bine mai tarziu, decat deloc.

Am cumparat-o in vara lui 2015, pe 22 iunie, din Constanta, de la o persoana fizica, proprietar in acte - al treilea (3). Masina fiind achizitionata de noua de catre o firma de medicamente din Bucuresti (1), apoi cumparata de catre o persoana fizica din cadrul aceleiasi firme (2).

Dupa lungi cautari si investigatii dupa un Passat din 2005, am gasit anuntul cu Leguma asta pe olx , cu 3 zile inainte sa ajung in tara dupa un voiaj de 5 luni, timp in care am cautat mai tot timpul o masina care sa se potriveasca nevoilor noastre, ca o familie proaspata cu 3 membri.

Laguna asta era cea mai buna varianta, cu cel mai bun pret, raportat la siguranta si dotarile oferite. Nici macar nu m-am uitat dupa alte Lagune pe net, sa vad unde se situeaza ca pret sau dotari. Am ajuns in tara, am contactat proprietarul, am vazut masina, am facut 2 ture cu ea si a ramas ca il voi contacta eu dupa weekend. Weekend in care am zapacit forumul in cautare de informatii.

Asadar ne-am intalnit dupa weekend si am batut palma. Dar nu inainte de a verifica masina pe toate partile. Dupa o tura rapida pe autostrada, de la Agigea pana la iesirea din Bratianu catre Constanta, in care am fortat la maxim franele, l-am plimbat pe om pe la cateva cunostinte carora le-am prezentat agregatul care urma sa fie achizitionat. In afara de o trepidatie in caroserie, care denota un suport motor in moarte clinica, un parbriz ciobit cu o dunga/crapatura plecata in dreapta, 2 sau 3 lampi de pe spate cu crapaturi (nu sparte, doar crapate - nu rau) si cateva defecte la vopsea, lacul sarit pe capota intr-un loc si pe o usa, am zis ca nu este un real pericol, iar cel mai important lucru a fost ca motorul sa toarca bine , turbina sa nu aibe sunete neobisnuite si cutia sa se prezinte bine.

El cerea 2800e, iar in final i-am platit 2700e cu tot cu acte.

Fericire maxima, ca aveam masina mea, masina noastra. Inainte conduceam masina parintilor.

Am fost placut surprins sa constat senzorul de lumina. Cauciucurile erau de iarna, destul de ... lesinate. Roata de rezerva cu anvelopa de iarna de asemenea, de dimensiuni normale. Nu aveam nici capacul de plastic de la motor si nici cel de la baterie. Era putin ulei pe la EGR si pe la Epurator, ulei ce persista si in zilele astea. Mai mult sau mai putin.

Avea un pic ciobita rama de la butoanele de pe usa soferului, panoul de clima se misca un pic, nu era fix fix, ceva piciorus de fixare, aveam sa descopar ca este rupt. Fara impact asupra functionarii si nici esteticului.

Distributia fusese schimbata conform cu stickerul Conti de pe cartea de reparatii , in urma cu 15 - 20 k km, respectiv in luna februarie, 2015. Revizia de ulei si filtre am facut-o in saptamana imediat urmatoare.



Eram incantat de masina , dar la drum lung , lansa foarte usor si era o senzatie usoara de plutire.

In timp, au fost schimbate multe piese, consumabile de altfel, fara probleme extraordinar de mari.

Carea de service am inceput sa o completez, dar nu sunt sigur (la momentul scrierii nu sunt in tara) daca am notat in ea exact de la primul schimb de ulei sau ulterior. Voi reveni. Ce am scris in caietul de service, am scris si intr-o aplicatie pe tel mobil, care ma va ajuta la descrierea cat mai deliata a istoricului service.

Totusi sunt 2 ani care trebuiesc acoperiti.

29.06.2015
* A primit folie pe geamurile din spate.

Iulie 2015
* Amortizoare spate - Optimal pe gaz.
* Bielete antirului fata, cap de bara dreapta.
* Cauciucuri vara Michelin SH.

02.09.2015 - ODO 185000km
* Discuri si placute frana fata Brembo;
* Amortizoare fata Sachs pe ulei;
* Seturi de flanse amortizoare fata Monroe.
* schimb ulei Mobil1 ESP formula 5w30 + filtre.

21.01.2016

* schimbat sonda litrometrica din rezervor. Cea de pe masina nu imi indica mai mult de jumatate de rezervor, chiar si cu plinul facut. Problema rezolvata. Sonda luata de la colegul RLaguna.

Aprilie 2016
* Retrofit Lupe bixenon Morimoto mini H1 facut in regie proprie.
* Schimb ulei Mobil1 ESP formula 5w30 + filtre.

29.07.2016 - ODO 205701 km.
* Plecat in concediu prin Maramures, dupa o franare de urgenta, masina efectiv nu a vrut sa se tureze mai mult de 1500 rpm. In reprezentanta Renault Baia Mare , a fost constatat un defect la un cablu electric si a fost rectificat. Cost 325 lei.

03.08.2016 - ODO 206800 km.
* schimb ulei cu Castrol Edge Turbo Diesel 5w30 + filtre.

12.08.2016.
* Schimbat bucsa suport motor superior. Am schimbat doar bucsa singura, achizitionata de la un coleg de pe forum.

26.08.2016 - ODO 208503 km.
* Discuri cu rulment inclus si placute frana spate brembo.
* In drum spre casa am constatat ca etrierul dreapta spate ramasese blocat si a trebuit sa fac cale intoarsa pentru a repara etrierul. Cost total 825 lei.

22.12.2016 - ODO 216088 km.
* Kit ambreiaj cu rulment , placa de presiune, disc si placa de ambreiaj. Cost 1908 lei. Ca de Craciun.

01.03.2017 - ODO 220570 km.
* Schimb ulei Elf SXR 900 5w40 + filtre
* Pivoti stanga + dreapta TRW;
* Cap bara dreapta TRW;
* Bucsi bara stabilizatoare FEBI;
* Curatat zonele cu pierderi de ulei si rectificat (pentru 25 zile).
Cost total 957 lei.

22.03.2017 - ODO 222222 km smile.gif .

14.06.2017.
* Reparat cartela de rezerva, care am descoperit ca nu merge la 1an dupa achizite. Era oxidata. Reparatie facuta de colegul GSalexandru, multumesc. Cost 100 lei. Va urma si cealalata cartela sa fie trimisa la servisat.

19.06.2017.
* Achizitionat de la colegul nnightwolf jante R17 de origine Renault Vel Satis, fara gume, lipsesc si 2 capacele centrale. Cost 280 + 100 lei transport. Urmeaza sa fie montate.

22.06.2017 - ODO 226605 km.
* Leguma a primit un nou proprietar in acte, adica pe mine, dar am decis sa patrez numerele vechi. Cost total 550 lei.

14.07.2017.
* Achizitionat pentru schimbare uletrioara in prezenta mea: spira airbag (colegul Radocanu), stop central haion si buton haion cu emblema Reno (colegul nnightwolf) - la al meu era cauciucul rupt si intra apa. Cost 240 lei.

21.07.2017 - ODO 227416 km.
* Schimbat vas expansiune cu unul nou si reparat conducta apa pentru curgeri (nu se potriveau cele gasite la dezmembrari, al meu avea un colt infundat, tesit, asa e modelul, nu patrat ca o cutie ca la celelalte motorizari). Furtunul original in reprezentanta costa 1300 (una mie trei sute lei), vasul 470 lei, iar in magazin 350 lei furtunul, respectiv 110 lei vasul. O varianta convenabila de inlocuit sectiunea crapata de furtun a fost folosita.

26.07.2017 - ODO 227544 km.
* schimb ulei Elf SXR 900 5w40 4.7 litri (4L 78 lei + 1L 20 lei) + filtre MANN: Ulei (cod: W79) = 16 lei; Combustibil (cod: P733/1x) = 30 lei; Aer (cod: C24123/2) = 36 lei; Polen cu carbon (cod: CUK2149) = 56 lei.
* Set distributie Contitech (cod: CT1064K1) 133 dinti (244 lei) + pompa apa HEPU (cod: P957) (195 lei) = 439 lei;
* Antigel verde Glaceol RX type D concentrat (cod: 7711428132) (4 x 18 lei) + apa (9 lei) = 81 lei;
* Curea transmisie Contitech (cod: 7PK1795)(64 lei) + rola INA ghidare (cod: 532036420)(75 lei) + rola INA intinzatoare (cod: 534014230)(135 lei) = 274 lei;
* Manopera 250 lei pe tot.
Cost total aici 1280 lei.

Totodata cu intrarea in service pentru distributie si celelalte, mecanicul a facut si o constatare pentru jocuri si batai.

Au fost comandate deja asa:
* cap bara stanga + dreapta TRW;
* bieleta directie x 2 TRW;
* burduf bieleta directie x2 LEMFORDER;
* suport motor dreapta jos - antirasturnare / antibalans (sper sa fie asta piesa pentru denumirea populara ceruta de mecanic), aici am cerut FEBI dar nu era pe stoc, asa ca imi vor aduce CORTECO.

Urmeaza dupa ce vor fi schimbate aceste piese, sa investigheze mai atent caseta de directie, eventual daca se poate, sa regleze surubul " calaret ".

Pe parcurs, au mai fost interventii, fara sa am un reper exact asupra cadrului spatio-temporal asa:
* inlocuit vas lichid frana;
* adaugat capac motor;
* lipit plansa de bord care se incovoiase in sus;
* inlocuit lampa stanga spate cu tot cu soclu de becuri , pentru ca faceau figuri " 'a la logan", se aprindea semnalizarea la franare.
* inlocuit fulia de la arborele cotit - aici trebuie sa caut exact cand si la ce ODO s-a efectuat operatiunea.
* inlocuit buton avarii. De fapt a fost cumparat unul nou, dar a ramas in portiera masinii, pentru ca s-a reparat cel vechi.
* înlocuit rama butoane usa șofer.

In viitorul apropiat pe langa al doilea scaun pentru bebelusi, va fi schimbat parbrizul, iar inainte de intrarea in iarna, bateria.

Caranda sau Exide Premium. Cred ca voi sprijini economia tarii. Despre Rombat, pe langa clientii multumiti, am citit ca foarte multi utilizatori au schimbat bateria pe garantie, chiar si de 2 ori in intervalul de 3 ani promis. Ori, eu nu am nevoie de garantie extinsa, ca sa o pot schimba de mai multe ori. Nu vreau sa ma lase. Asa ca voi alege dintre cele doua: Caranda suprema 75Ah 720EN sau Exide/Tudor Premium/HighTech 72Ah 720EN.

De la colegul Radocanu am comandat capac pentru baterie dar si maneta de semnalizare / blocul de lumini. Se pare ca maneta se blocheaza uneori intre pozitii si nu vrea sa semnalizeze.

Va urma.

Si cateva poze , de-a lungul timpului.

Ultima este ce.a mai recenta poza.
Adrian Frigo
Felicitări pentru achiziție,să o stăpânești sănătos! smile.gif



În cazul bateriei,eu aș merge pe Caranda. wink.gif
Bumbul
Multumesc.

Am ezitat aproape un an in deschiderea jurnalului. Dar dupa ce l-am parcurs complet pe cel al lui Pishky si pe cel al lui cj98czh si multe altele partial, am zis ... Hai.
Bumbul
17.06.2017.
Atenție la neatenție. O balustrada metalica deasupra unei rampe/platforme de beton. Doamna este bine.

2 Aug 2017, 11:50:
Ultimele doua comenzi de piese din ultima săptămână.

ODO 227687 chiar acum când postez.
Bumbul
Ieri au fost schimbate, iar Leguma a ieșit din service cu următoarele piese noi:

* bieleta direcție stânga + dreapta TRW (cod: JAR662) = 2 x 60 lei;
* burduf bieleta direcție LEMFORDER (cod:
* cap bara stânga TRW (cod: JTE986) = 70 lei;
* cap bara dreapta TRW (cod: JTE994) = 71 lei;
*suport motor antibalans / bieleta antirasturnare HUTCHINSON (cod: 532C09) = 108 lei.

S.a spălat motorul pentru identificarea pierderilor de ulei de la egr și epurator. Din nou. De data asta este alt mecanic. Doamne ajută.

Total aici 495 lei.

In continuare, bătaia metalica de pe partea stânga persista. Încerc sa găsesc sfaturi de la @Trami.

Totusi e ceva de mers din Constanța pana în Târgoviște. Sper sa nu fie caseta.

ODO 227700 km.
Bumbul
Astazi sotia a descoperit ca exista un usor huruit pe partea dreapta, ce vine de la una din curele, mai exact de la compresorul pentru aer conditionat.

Sper sa nu fie grav.
nutzzu81
Un stand itp poate ar lamuri problema
Bumbul
de ce spui in mod expre un stand itp ? ce verificari ii face in plus fata de un service auto ?
Bumbul
Abia astăzi a reușit doamna sa verifice unghiul de fuga geometria rotilor. Între timp nu tremura nici la viteza și nici la frânare.

Autozone Brătianu, Constanța.
Timp pierdut 15 minute + 45 așteptare.

Cost 95 lei aici.
[CODE][/CODE]
ODO 228048
argon
Unghiul de fuga nu e reglabil si la o verificare e dereglat doar daca masina a fost plesnita serios. Doar convergenta se poate regla, si ai facut bine ca te-ai dus..era cu 1 grad aiurea.
Bumbul
Am editat. Daca eram acasa, faceam operatiunea imediat dupa schimbul de bielete de directie si pivoti. Dar asa ... abia dupa 300 km s-a putut smile.gif.

In alta ordine de idei, tot terbuie sa mai schimb ceva si anume bieletele antirului (daca nici asa nu dispare bataia, schimb si flansele de la amortizoare), uleiul din cutie, lichidul pentru servodirectie.
pishky
cand esti acasa da un semn - dau o cafea la vulcanizare.
Bumbul
Se face nenea cheers.gif
Bumbul
Asta seara Leguma a capatat spira volan si maneta de semnalizare, foarte bune, de la colegul Radocanu. Maneta se simte ca si noua, iar eroare de airbag a disparut din bord. Operatiunea a durat 1/2h , cu un torx T20 pentru surubelele micute si un T50 pentru surub volan. Spira 150 lei + 50 lei maneta. Urmeaza volanul cu botoane pt pilot si restul de butonase , la ambreiaj si pe langa esp.
Am incercat sa montez si capacul pentru baterie, dar nu se poate, pentru ca bateria actuala este de 190mm inaltime. Peste cateva saptamani va primi baterie noua si voi monta si capacul. Pana atunci, mai am timp sa caut clipsuri=suruburi de plastic de intra dansa-n-transa.

A fost montat și butonul de la haion dar și stopul central de frână. Luate de la colegul nnightwolf. Merg bine. Mulțumesc

ODO 229222
Bumbul
Astăzi Leguma a primit
* bielete antiruliu stânga + dreapta TRW, cod: JTS432 * 51 lei bucata. Tăiate cu flexu bineînțeles.
* ulei nou elf nfp in cutie, 2.5 litri.

Epuratorul a fost scos și a fost curățată toată mizeria de silicon ce era pusa pe acolo. A fost bagat prin presare, cum trebuie, în blocul motor, iar O-ring ul schimbat, cu cel recomandat de espacern, după cod produs. Acum nu mai scuipa ulei pe acolo. Doar pe la clapeta aia de deasupra egr. Oi schimba-o și pe aia.

Am comandat fulia pentru alternatorul Bosch de 150A. Maine sper sa o schimb și sa scap de zgomotul pe care îl suspectam ca vine de la compresorul AC.

In continuare am cloncanitul pe față, Mecanicul zice ca e de la caseta de pe partea stânga, dar eu parca simt ca bate și pe dreapta și pe stânga. Accesul la șurubul de reglaj al casetei de sub cremaliera nu este posibil fără a demonta jumătate de mașină. Adică desfăcut cadrul motor și bara stabiliz.

ODO 229509km.

Total manopera 50 lei.
BlueHack
M-am cam speriat citind pe aici. Nu numai că ai cheltuit mai mult pe reparații decât ai dat pe mașină, dar pare că ai consumat și o grămadă de timp ducând-o la service.

Mă gândeam și eu la o eventuală achiziție de Laguna dar acum încep să mă simy cam descurajat.

Partea bună la tine e că după ce ai băgat bani și timp în ea probabil că este o mașină în stare bună care nu va mai necesita mulți bani de aici înainte.
Bumbul
Ieri la 1200 am scos mașina din atelierul celor de la austroglass.ro, cu parbriz nou nouț. Cod produs : 7249ACCMV6X. Cu senzor. Foarte prompți băieții și cu programarea la timp. Fără probleme. Acum zici ca e alta mașină.

Total aici 683 lei.

ODO 229585.

@ BlueHack revin diseară cu o părere la ce ai spus tu.

23 Sep 2017, 00:10:
Ieri am avut masina la doctor. Dupa multe investigatii asupra zgomotului produs de una dintre fuliile de pe cureaua de pe accesorii, am dat comanda la autokarma de fulia pentru alternator. Asadar:
A fost dat jos alternatorul (Bosch 14V / 150A cod 8200251006 Made in Spain) si a fost inlocuita fulia acestuia (Comandat fulie Contitech cod produs: AP9047, pret 145 lei => Primit fulie INA cod produs: 535008110 <<pentru cod producator 238512.06>>, atentie, in ambalajul original Contitech, cu codurile Conti). Am vazut in magazin la achizitionare ca este fulie INA , dar nu m-a deranjat decat faptul ca, daca dadeam comanda specific pentru ea, as fi platit 23 lei mai putin. S-a potrivit de minune si totodata s-au schimbat si 2 rulmenti din alternator plus o ... ceva ce seamana cu o bobina tot de acolo.
Pentru a ajunge la alternator a fost demontat compresorul de AC, care a fost gasit in stare buna.

Total aici 365 lei.

ODO 229801.

Poze de pe tel, mai tarziu.

23 Sep 2017, 23:54:
Astăzi Leguma a primit totoși de vară, Falken-AZENIS FK510 225 45 17 94y XL, 322 lei bucata, de la anvelopemag.ro (anveloshop. Ro). Jantele luate de la nnightwolf în vara au fost puse pe aparatul de îndreptat, băteau puțin. Jantele goale cereau in medie 15/30 g plumb pe o parte și alta. Nu am avut niciodată o Leguma asa stabila și direcție atât de rapidă. Sunt impresionat. Când voi fi singur în mașină voi face și niște teste de frânare de urgență.
Îmi lipsesc 2 capacele pentru centrul jantelor.
Total aici 1500 lei.
Numerele au fost prinse cu pop-nituri pentru un plus de aspect vizual.
Mai am puțin de bibilit la faruri, ca ala de pe dreapta nu sta nine la locul lui.
ODO 229922.
bossake
pe viitor pe partea de articulatie incearca sa ramai la lemforder si intotdeauna sa te feresti de febi, qwp etc.
vad ca ai schimbat destule piese la articulatie, Vad ca ce ai pus le-ai schimbat de 2 ori intr=un an?!
Bumbul
Dacă mergeam pe lemforder, cum mi.as fi dorit și eu, as fi plătit exact dublul banilor. Ori, mașina nu este cea mai importanta piesa din familie, care urmează sa primească un nou membru în decembrie.. vom fi 3+1, asa ca trw este compromisul ideal.. Febi de la bara stabiliz a fost recomandarea service-ului, la fel, comparativ cu de 2.5 ori banii pt lemforder, am ales, asta. Este drept, un cap de bara trebuia sa îl schimb doar ultima data, dar având în vedere ca am luat și biele te de direcție, am zis ca... După 7000 km sa le schimb cu perechi cu tot. Am cam ajuns la fundul sacului cu bugetul dedicat legumei și încă îmi cloncane pe fata de îmi vine sa turbez. Ținuta de Drum pana în Râmnicu Vâlcea a fost de vis pana am Coborât de pe autostrada și am început sa o iau prin gropi..... O nebunie.
Total ma laudam ca trec prin Târgoviște la Trami, poate acum este unica șansă, pana vine iarna.
Am comandat deja clapeta aia de deasupra egr, ca uneori rămâne blocata la oprirea motorului și îți dă impresia ca se rupe mașina. Uneori. Clapeta la 200 lei ar trebui sa rezolve problema.

@BlueHack

... Este caz complicat. Când iei o mașinuță sh la nr asta de km, te aștepți sa le schimbi.. Nu îmi pare rău prea tare, deși uneori îmi vine sa o las in reprezentanța ca buyback pentru kadjar sau talisman. Dar iar nu e afacere mașina noua, pentru ca nu este prioritatea #1. Sunt foarte mulțumit de confortul și siguranța oferita de Leguma pentru gama ei de preț. Ma bucur ca nu am luat orice alt agregat nemțesc, pentru ca alea mor pe capete, doar ca pentru proprietari este ceva normal, și nu se mediatizează atât. Nu vreau ce are tot poporul. Mi.as dori o mașină premium, dat nu îmi ajunge plapuma. Sa o întrețin, nu sa o achiziționez.
Bwwlan
@Bumbul: fara suparare, asa cum sunt multi care sufera de stereotipul "TeDeI-ul n-are moarte", la fel de multi sunt si aia care-l tin in brate pe "mi-am luat frantuzoaica fiindca nemtoaicele-s najpa".
Nu mai bine-l lasi pe vecinu' sa se bucure de capra lui si tu sa-ti vezi de leguma ta? Nu stiu, zic si eu...
andri1940
QUOTE(Bumbul @ 24 Sep 2017, 20:41)
Am cam ajuns la fundul sacului cu bugetul dedicat legumei și încă îmi cloncane pe fata de îmi vine sa turbez. Ținuta de Drum pana în Râmnicu Vâlcea a fost de vis pana am Coborât de pe autostrada și am început sa o iau prin gropi..... O nebunie.
Total ma laudam ca trec prin Târgoviște la Trami, poate acum este unica șansă, pana vine iarna.

*



Am eu impresia sau pe ph2 caseta de directie chiar are o problema? Spun pentru ca sunt deja la a doua ph1 si in afara de "consumabile" pe drumurile patriei (amortizoare, capete de bara, pivoti) nu am avut probleme, iar masinile chiar erau/sunt inchegate.

La partea cu nemtoaicele sunt de acord cu tine, Bumbul, cunosc si eu destule cazuri care au schimbat n pe la ele, mai ales in declinarea TDI...
argon
QUOTE(Bumbul @ 24 Sep 2017, 21:41)
... Este caz complicat. Când iei o mașinuță sh la nr asta de km, te aștepți sa le schimbi..
*



Daca tu ai luat o masina neintretinuta, nu generaliza. Eu am luat-o la 320.000, am facut 60.000 si nu am schimbat decat consumabile.
MuciX
QUOTE(Bwwlan @ 25 Sep 2017, 00:18)
@Bumbul: fara suparare, asa cum sunt multi care sufera de stereotipul "TeDeI-ul n-are moarte", la fel de multi sunt si aia care-l tin in brate pe "mi-am luat frantuzoaica fiindca nemtoaicele-s najpa".
*


up.gif
pishky
@ andri - nu nu toate ph2 au brobleme cu caseta - la mine are un joc foarte mic, in tolerante (~ 290.000 km).
@ bwwlan - e corect si constructiv ce spui tu. Mie mi s-au parut (nemtismele) scumpute (sh) pentru cata masina sunt si ce ofera, passatu echivalent era mai scumput fara prea mare justificare. La frantuzisme deprecierea e fantastica si e buna pentru cine le cumpara SH (valabil si la pejo si citroen, si intamplator si la phaeton).
dandobre
S-au bagat ceva bani in masina ca piese de schimb si la prima vedere pare ca masina papa multi bani.
Dar daca aduni la pretul de achizitie nu cred ca sari de 4000, hai maxim 5000 desi nu cred si atunci chiar nu au rost discutiile astea cu luatul unei masini intretinuta sau nu.
pishky
intretinerea corecta costa cat costa si gata.
noi, ca sa o zicem pe aia dreapta, ne-am cam plictisit de eternul versus diesel / benzina si am trecut la mai noul versus frantuzisme (in esenta laguna ca mno forumu) si nemtisme ("valorosul" pasat tedeii).
de amorul kilobitilor pe forum.
bgdrenault
Vreau masina sh impecabila. Cu directia, suspensia, injectoare, pompe, etc noi noute, eu sa nu bag nimic in ea 100000 de km.
Mda, in unele nemtisme sau cehisme sau frantuzisme noi se baga bani in directie cu mult inainte de 100000.
Masina SH -la noroc, dar fara garantie.
Masina noua-la noroc, dar acoperit de garantie.
marksman
QUOTE(bogdanbiciusca @ 25 Sep 2017, 17:10)
Vreau masina sh impecabila. Cu directia, suspensia, injectoare, pompe, etc noi noute, eu sa nu bag nimic in ea 100000 de km.
[...]
*


Impecabila nu e, dar... in aia nemteasca din semnatura, luata la 46.000 km, luna viitoare pe 3 o sa schimb prima oara in viata ei bucsele de brate, bieleta anticuplu si un suport motor. Toate sunt originale, din fabrica, la 139.000siceva.
In rest au mai fost asa: volanta+ambreiaj la ~80.000, compresorul de clima la ~115.000 si un actuator cu tija ruginita din cauza caruia a fost desfacuta si curatata turbina.
Masina in care nu bagi bani nu exista. Ori bagi bani ca sa o intretii cum trebuie, ori bagi bani ca sa repari ce a neglijat altul care se lauda ca n-a bagat vreun ban in afara de consumabile in fosta masina.
b06fcn
Idem si la mine. Leguma mea SH nu a vrut decat un ambreiaj in 120000 km de cand e la mine si 150000 totali ai ei. Plus discuri de frana. Acuma depinde de kilometrajul la care iei masina sh si ce intelegi prin a nu avea probleme in kilometrajul ala, respectiv ce intelegi prin consumabile...
bgdrenault
voi vorbiti de sh luate la 30000 respectiv 46000 de km , eventual in garantie? Pai in cazul asta nu trebuie decat sa te uiti putin la proprietar si sa faci o eventuala verificare a km si a trenului de rulare in reprezentanta.

Posesorul de laguna din acest jurnal parca nu prea a luat-o la acesti km.
Oricat de intretinuta ar fi masina, partea de bucsaraie poate fi imbatranita, drumurile sunt cum sunt, etc,
Sunt si norocosi, gen Argon, dar asta nu inseamna ca toate masinile sh trebuie sa fie impecabile. Totusi a dat 2700 E.

@marksman, totusi destule scumpe la o masina nemteasca de la mama ei si la km putini.
pishky
laguna nu e eftina la intetinere, stim cu totii asta, si suntem consitneti de cand le luam, dar avem mastercard.
Laguna nu este exorbitant de scumpa la intretiere, cu piese ne OEM dar de calitate (deseori peste OEM sau similar) costa intretinerea comparabil cu pasat / insignia / mondeo / mazda 6 / c5 (aici ma cam hazardez ca nu prea stiu) / orice alta berlina din segment.
Da, e moale suspensia si se uzeaza mai repede. Pot sa schimb niste bucsi la masina? DA! Pot sa schimb niste piese la mine- ca om? Da, dar la chirurg => piese la masina sa fie!
Daca pentru proprietar merita restul nu mai conteaza.
Omu a zis cinstit, e un "fer" confortabil, merge ok, am alta treaba acum, nu mai bag bani in dansul.


@ Owner - imi zici cand sa pun ibricu pe foc. Cred ca ai numaru de tel.
Ma gasesti la vulcanizarea aia unde n-ai venit (te rezolvam convenabil pentru ambii). Nu departe de Autozone.
Bumbul
Îmi cer scuze ca răspund cu asa întârziere, am ajuns în Băile Olănești și împrejurimi. Concediu. Încă consider ca tot ce am schimbat pe mașină, în afara de un stop pe spate și un parbriz plus câteva accesorii din plastic, sunt consumabile. Ambreiaj? Da. Amortizoare? Da. Pista continua. Cel ce a vândut-o a făcut-o fix la pasul acela, ori mai bagi bani și o ții în continuare, ori te **** in el de cazan/Leguma și îți iei BMW seria5, shk9 la 14000euro. El a ales a2a varianta, iar eu am cumpărat-o. Pompa de apa data jos de pe mașină la schimbul relativ recent era HEPU.
La momentul respectiv, și chiar și acum, dacă ar fi sa aleg, limitat de buget, as alege ceva în care primează siguranța și confortul. Ca este mai ieftina decât concurenta, este un bonus.

ODO 230590

25 Sep 2017, 20:52:
QUOTE(argon @ 25 Sep 2017, 07:57)
Daca tu ai luat o masina neintretinuta, nu generaliza. Eu am luat-o la 320.000, am facut 60.000 si nu am schimbat decat consumabile.
*



Nu generaliza tu. Nu cred ca mai exista la vanzare pe piața, sa nu spun ca în afara de cei de pe forum, nu cred ca exista o Leguma ca aia pe care o ai tu.
Crea ca tu ești norocosul din ecuație.
pishky
simpatic juniorul, sa va traisca!
arata mai bine farurile in realitate decat in poze.
arata bine jantele de espace pi dansa, in mod surprinzator.
ai sa-l cunosti tu pe argon cu timpul, e.... deosebit.
Bumbul
QUOTE(marksman @ 25 Sep 2017, 18:05)
. Ori bagi bani ca sa o intretii cum trebuie, ori bagi bani ca sa repari ce a neglijat altul care se lauda ca n-a bagat vreun ban in afara de consumabile in fosta masina.
*


Cred ca traversez ambele perioade simultan. cheers.gif

Pishky, eu nu îți vad nici unul din agregate pe la vulcanizare, trebuie sa ma programez, ca să te găsesc acolo? Trec zilnic pe Brătianu, iar la auto garage, langa margraf nițel nu te vad. Ești în alta parte? Îți aduc săptămâna viitoare jantele alea pe 16, sa ți le las cado. Ca plătesc degeaba chirie la euromaster. Zic.
Sunt de velsatis. Și îmi plac maxim. Îmi pare rău că îmi lipsesc 2 capacele și înnebunesc ca îmi cloncane încă pe fata și pe stânga și pe dreapta. Dar rotile...... Superbe. Pentru mine. Desigur ar fi mers un Et mai mic cu 10 - 15mm.... icon_mrgreen.gif
pishky
ma gasesti seara dupa 18.00. E fix unde a fost margraf.
Vb la tel.
Bumbul
Marti noaptea spre miercuri (3-4 oct) mi-a aparut in bord eroare cu rosu , PARKING BRAKE FAULT. Apoi dupa cateva secunde s-a transformat in eroare galbena, CHECK HANDBRAKE. Dupa ce am verificat cu mecanicul frana de parcare pentru fiecare roata, am decis sa plec cu ea asa in concediu prin Sinaia si imprejurimi. Decizia a fost una buna, deoarece nu am avut probleme pana astazi, cand am ajuns la o diagnoza. Ei bine, testul se blocheaza la aprox 70%, cand ajunge sa scaneze modulul de frana de parcare. Nu exista comunicare intre calculator/mufa diagnoza si modulul de frana de parcare. Nu era loc disponibil pe moment pentru a aprofunda problema, asa ca joi voi merge inapoi in service sa se apuce electricienii de ea.

ODO 2335xx km.
Bumbul
Am ajuns la vapor, asa ca timpul imi permite sa adaug aici tot ce s-a intamplat .... de la ultima postare. Acasa, nu am timp pentru jurnal, prefer sa stau cu juinorul.
Am facut destui km in concediul de pe valea Oltului, cazati fiind in Baile Olanesti, vizitand imprejurimile, s-au adunat incet incet. Am pornit in data de 24 si ne-am intors in data de 28, pe drum catre casa, atingand 231000 kmp.

[attachmentid=1628075677] [attachmentid=1628075678] [attachmentid=1628075679] [attachmentid=1628075680] [attachmentid=1628075681] [attachmentid=1628075682] [attachmentid=1628075683] [attachmentid=1628075684] [attachmentid=1628075685] [attachmentid=1628075686]

Putin in spatele blocului.
[attachmentid=1628075687]

Apoi a aoarut eroarea cu frana de mana dar, "Dupa ce am verificat cu mecanicul frana de parcare pentru fiecare roata, am decis sa plec cu ea asa in concediu prin Sinaia si imprejurimi."

In 05.oct.2017 am trecut pragul de 232000 km.

In curte la Pensiunea Codrului, Sinaia. [attachmentid=1628075688]

In 08.oct.2017, in Constanta, am batut pragul celor 233000 km. [attachmentid=1628075689]

In 16.oct.2017 am trecut de 234000 kmp.

Si asa am ajuns in data de 18.10.2017 // ODO 234777, dupa multe convorbiri cu cei de la Iulius Service Constanta, pe tema franei de parcare, si dus cu zaharelul, sa fac o diagnoza la o cunostinta care detine un tester CLIP OEM, cumparat de la fabrica din Pitesti. Concluzia? Erori din cauza bateriei slabe pe toate calculatoarele masinii. La un moment dat, in trecut, sotia a uitat farurile aprinse, cu tot cu bipuit si a ingenuncheat bateria. Acum , erorile alea erau memorate acolo, dar dupa stergere, nimic nu a mai aparut. Absolut nici o eroare. Asadar , testerele erau de vina ca nu treceau de 70% si se blocau (vis-avis de diagnoza de la Iulius Service). Am facut proba de drum, am reconectat testerul, iar calculatoarele erau toate pe verde. Multumesc nea' Secuiu.

In 21.oct.2017 am atins 235000 km.

In 25.oct.2017 am trecut pragul celor 236000 km[attachmentid=1628075691] , dar am si calcat in acelasi timp, pragul celor de la Caranda Baterii Constanta, pentru instalarea noii baterii Caranda Suprema 75ah 720a, dimensiuni 278x175x175mm, pret 379 lei. Tot acum am schimbat si borna + , cu una OEM[attachmentid=1628075692] .

Pe 01.nov.2017 am trecut la totosii de iarna si am aflat cu stupoare ca placutele de frana de pe dreapta spate sunt aproape moarte, ODO 236332. [attachmentid=1628075693] Tot acum am schimbat si butonul de avarii, cel vechi nu se mai inchidea. Asta este nou, il aveam in stoc de ceva timp.

In data de 03.nov.2017 la fix 236400 km am ajuns iar la doctor, pentru a schimba placutele pe spate, dar si clapeta de acceleratie (dumper sau cum i-or spune). Am luat si un chit de reparatie etrier, in caz de nevoie. Piesele toate, de la autokarma achizitionate, ca de obicei, fara probleme. Lichid de frana DOT4 OEM Renault cod: 7711575504[attachmentid=1628075694] , placute frana ATE cod: 13.0460-7137.2 [attachmentid=1628075695] [attachmentid=1628075696] , chit reparatie Autofren cod: d41614c, clapeta de acceleratie OEM Renault cod: 8200843370 [attachmentid=1628075697] [attachmentid=1628075698] . Cost total aici 550 lei. S-a folosit chitul de reparatie etrier pentru partea dreapta, bineinteles, unde a mai fost facuta "reparatia" o data, la montarea discurilor. Acum burduful care imbraca pistonasul era ferfelita, deci pistonul nu se retragea complet. Pe stanga nu au fost probleme.

Asa am ajuns in data 06.nov.2017 cand am plecat de acasa pentru a ma ambarca pe nava, iar ODO este 237155, dupa 7863km parcursi tura asta acasa (incepand cu 4 septembrie) [attachmentid=1628075700] [attachmentid=1628075699] .


L.E.: Imi pare rau , dar nu stiu cum sa pun pozele portret, in corpul mesajului......

19 Nov 2017, 22:20:
Am uitat. Fix inainte sa plec in voiaj , am schimbat ambele kituri xenon , stanga dreapta, pentru ca banuiam ca ele sunt principalele vinovate pentru repornirea bordului (toate ceasurile si CB, cand se aprind farurile, efectiv cad sub zero si revin in pozitia din mom. respectiv, iar CB isi face iar self checkul). Dar, nu xenoanele erau de vina.
La fel si cu uleiul, imi arata mereu ca trebuie sa "top up oil level", desi nu sunt urme vizibile ca ar pierde.
Cloncanitul inca este pe fata, sper sa pot sa repar in primavara, cand ajung acasa.
Doamne ajuta sa nu pice volanta pana atunci, pentru ca , desi am schimbat dumperul ala (clapeta de acceleratie), inca are momente, poate ca 1/20 de opriri, cand smuceste la oprire.
Intre timp ni se va mari familia. +1 fetita.
espacern
Yupi....mai ales pentru ultima fraza!
Bwwlan
Na, pai ce sa-i faci, volantele mai pica si ele, doar is piese mecanice supuse uzurii smile.gif
Bumbul
Mulțumesc espacern! cheers.gif

Sper sa nu fie iar ca anul trecut, cadou de Crăciun, mașina în service...
Bumbul
Una din cartele a ajuns iar la colegul gsalexandru pentru reparații. Nu mai mergea deschiderea. Se pare ca va primi o carcasa și un buton nou pentru OPEN.
Bumbul
Mulțumesc colegului gsalexandru pentru promptitudine și profesionalism. Mi.a reparat cartela fără nici un cost adițional. Apreciez mult. Acum soția este încântată de felul în care funcționează cartela.

In alta ordine de idei, acum i.a apărut în bord LOW BATTERY, cu rosu. Mâine sper sa se simtă bine, sa se ducă la Caranda Constanța, să afle ce se întâmplă. Este inadmisibil sa se întâmple așa. După 7 săptămâni de folosință, gata? Nu se poate.

ODO 237930
AR-18-MOS
QUOTE(Bumbul @ 7 Dec 2017, 17:08)
acum i.a apărut în bord LOW BATTERY
*


Alternatorul incarca in toate regimurile de turatie la valoarea corecta? A fost verificat?
espacern
Mesajul cu Low Battery inseamna ca tensiunea de incarcarea este deficitara....nu ca bateria este automat defecta.
Trebuie verificata fulia alternatorului si releul de incarcare....pentru inceput!
MuciX
Asta presupunand ca inca mai are cureaua de accesorii.
Bumbul
Fulia a fost schimbata pe 22 sept, cand a fost dat jos alternatorul si au fost schimbati si niste rulmenti inauntru.. Sotia spune ca nu a facut / face / scoate zgomote ciudate.... Maine se duce la caranda. Oare cei de acolo pot face masuratorile, sau e musai sa mearga la un service? Daca ii zic ca trebuie iar la service, cred ca o sa o ia contractiile , sa nasca. cheers.gif
ursul_bipolar
Se fac masuratatorile la ei, nu e nevoie de service.
espacern
A mai ramas releul de incarcare de verificat/schimbat....daca fulia e OK.
Bumbul
Sâmbăta la 10 merge la electrician. Pe urmma trece și pe la Caranda. Doamne ajuta.!
sorin1983
eu nu am fost multumit de caranda... nici de service. totusi poate ai noroc si e din baterie:) ca restul sigur sunt mai costisitoare(reparat alternator)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.