Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Kadjar 1,2 Tce EDC
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
psystem
Dupa o asteptare de 3 luni si jumatate a sosit masina care ne va fi partenera de drum pentru multi ani de acum inainte.

Este un Kadjar 1,2 Tce 130 CP cutie automata EDC 2WD Rouge Flamme echipare Intense cu urmatoarele optiuni suplimentare:
- sonorizare Bose;
- Oglinga retovizoare anti-orbire;
- R-link cu Android auto
- sistem de franare automata de urgenta;
- scaune fata incalzite;
Pret de lista 25260 euro.

[attachmentid=1628068223]
[attachmentid=1628068222]

Primele impresii sunt pozitive. La plusuri pot trece:
- insonorizare buna;
- sistemul audio foarte reusit;
- sistemul de acces maini libere este genial;
- cutia de viteze schimba foarte lin si este predictibila;
- arata foarte bine(parere personala);
- motorul trage bine, neasteptat de bine; insa fiind in perioada de rodaj, nu mi-am permis inca sa ma dau la el;
- tinuta de drum este buna, eu venind de pe un Duster care este barca in comparatie cu Kadjar.
- sistemul android auto care se misca foarte bine;
- farurile led care sunt absolut minunate.

Ar fi si cateva minusuri:
- datorita suspensie mai rigide, pe drumuri rele confortul are de suferit;
- lipsa iluminarii butoanelor de actionare geamuri;
- la o prima impresie vizuala, portbagaj mai mic de cat la Duster.

In prima faza am montat aparatori de noroi si am schimbat jantele cu unele 215/55/R18 cu anvelope de vara.

Deocamdata atat, deoarece masina are doar 150 km in 3 zile. Dupa ce ma voi acomoda cu ea mai completam listele.
rue
1.2 tce ma gandesc ca e fara AWD.
Sa o porti sanatos!
psystem
Asa este. Am editat prima postare si am completata cu datele lipsa.
Am trecut de la Duster 4x4 la Kadjar 2WD deoarece nu am folosit sistemul 4x4 decat 1% din timp si atunci pentru ca am vrut musai. Masina o folosesc mai mult in concedii, drumuri lungi, oras si nu vedeam rostul tractiunii integrale in aceste conditii. In plus, Dusterul ramane in familie. biggrin.gif
Cypry Brasov
Sa o folosesti cu placere!
psystem
Revin dupa cca 450 km de ultilizare mixta.
O surpriza este consumul, neasteptat de mare deocamdata: 10,0 l/100km in 450 km din care 300 semiurban si 150 km exterior.
Eu ma asteptam la un 7 - 8 mixt. Pun totusi consumul pe seama motorului nerodat complet. Nu mi pierd speranta inca.

In alta ordine de idei, e silentioasa, cutia rafinata. Dupa un drum de 150 k m exterior pot spune ca isi face treba foarte bine si pe depasiri. Motorul trage foarte bine, nu sunt probleme in ceea ce priveste rezerva de putere pentru o depasire.
Bwwlan
S-o folositi sanatosi smile.gif
O mica nelamurire, totusi, fiindca am vazut ca ai scris "insonorizare buna": din cate stiu, Kadjarul e frate cu Qashqai-ul. De putin timp luai un Qashqai de 130CP la un drum pe autostrada si la putin peste 130, zgomotul de la vant se auzea atat de tare, incat m-am uitat sa vad daca nu uitasem vreun geam deschis. La fel e si la Kadjar?
Pornisem setati sa luam un Qashqai, da' dupa cum se auzea ca bate vantu', ne-am reorientat spre alta japoneza smile.gif
argon
Parerile pot fi subiective, a trecut de la Duster la Kadjar, normal ca dupa duster orice are insonorizare buna..dar pe langa altele, la Kadjar(qashqai) insonorizarea e proasta...
psystem
Multumesc pentru urari.

Insonorizarea mi se pare bunicica. Este chiar laudata in review-uri. Pan la 100 km/h se aud doar anvelopele dupa aceasta viteza incepe sa se auda si motorul si sunete de la oglinzile laterale. Banuiesc ca nue ste la nivelul unui GLC sau poate CX-5 cu ale sale geamuri duble insa nici pretul nu este in aceasi categorie.

ncristi
Chiar daca insonorizarea nu-i buna ( după ce am mers cu dieselul eu cred că insonorizarea etse cel puțin acceptabilă) oricum nu contează că motorul nu se aude de nici o culoare smile.gif ...motorul de altfel este o mare reușită. La automata consumul este mai mare ...se stabilizează pe undeva pe la 7-7.5%. Eu acum am o medie de 6.7 % blush.gif ...cutie manuala.

Într-adevăr are un zgomot făcut de curenții de aer , zgomot care nu are treabă cu insonorizarea ci cu aerodinamica mașinii....mai bine zis a oglinzilor laterale.

Per total după 5 luni de utilizare și 15000km consider mașină reușită și nu pare a da semne de slăbiciune ....cum a dat megane 2 spre exemplu in primii 20km când a început sa-si expună "zgomotul tehnologic" oferit de coloana de direcție.

Să o stăpânești cu sănătate. Este o mașină foarte plăcută smile.gif
psystem
Daca se stabilizeaza la un 7,5 ma declar super multumit.
La Duster dupa 44.000 km documentati cu o aplicatie consumul este de 7,1 l/100km.
ncristi
Vezi că pe secțiunea kadjar sunt colegi cu mașini ca a ta smile.gif
dan22y
Frumos exemplar up.gif
Cat au fost rotile pe 18"?
centurion
QUOTE(psystem @ 10 Aug 2017, 11:14)
Asa este. Am editat prima postare si am completata cu datele lipsa.
Am trecut de la Duster 4x4 la Kadjar 2WD deoarece nu am folosit sistemul 4x4 decat 1% din timp si atunci pentru ca am vrut musai. Masina o folosesc mai mult in concedii, drumuri lungi, oras si nu vedeam rostul tractiunii integrale in aceste conditii.
*


De ce nu ai cumparat un Megane 4 break in locul lui Kadjar 2WD?
psystem
https://www.reno.ro/Dilema-motorizare-Kadjar-t308711.html

Am dezbatut acolo dilema. Concluzia: pozitia mai inalta, spatiu interior mai generos, portbagaj(pe hartie cel putin) mai incapator la Kadjar, garda la sol mai bun 20 cm fata de 14 cm la Megane.
Bumbul
Salut, sa o stapanesti sanatos si fara incidente. Arata extraordinar cu jantele pe 18. Muult mai bine decat cele pe 19 standard de pe Intens. Parerea mea.
psystem
Multam. Si eu sunt de aceeasi parere. Culoarea neagra a jantelor se integreaza mai bine in peisaj dacat cea gri a jantelor originale pe 19. In plus, avelopele sunt mai ieftine wink.gif.
psystem
Dupa cca 13.000 km pot spune ca am facut alegerea buna.
Masina merge impecabil, motorul trage foarte bine iar cutia face toti banii.

[attachmentid=1628087164]
madhorsefuzzy
Si consumul? Cat e comparativ cu Duster?
Bogladen
E mai mare, normal. Cutia automata plus turbo benzina e normal sa consume mai mult decat un diesel cu manuala. Probabil e diferenta la 2 l la consumul mixt dar confortul oferit de cutia automata ar trebui sa anuleze orice urma de dubiu cum ca nu ar merita. smile.gif
Iulikk
Ulei consuma? Sau Renault a rezolvat problema?
psystem
Sa le luam pe rand: consumul mediu dupa metoda la pompa este de 8.5 l/100 km in 13.000 km. Deci cu 1,5 l mai mult decat la Duster.
Pentru confortul oferit de cutie si rafinamentul motorului as fi acceptat si 2.5 l in plus smile.gif)
Ulei nu consuma.
IRONICK
QUOTE(psystem @ 25 May 2018, 07:53)
Dupa cca 13.000 km pot spune ca am facut alegerea buna.
Masina merge impecabil, motorul trage foarte bine iar cutia face toti banii.

[attachmentid=1628087164]
*

Fiabilitatea se masoara cand adaugi cel putin un zero.
stolniceanulucian
QUOTE(psystem @ 25 May 2018, 07:53)
Dupa cca 13.000 km pot spune ca am facut alegerea buna.
Masina merge impecabil, motorul trage foarte bine iar cutia face toti banii.

[attachmentid=1628087164]
*



Faina masina.
Sa o conduci cu placere !
MoneyTalks
QUOTE(psystem @ 25 May 2018, 09:46)
Pentru confortul oferit de cutie si rafinamentul motorului as fi acceptat si 2.5 l in plus
*


Ai facut foarte bine ca ai ales cutie automata. Cu timpul o sa vezi ca nu vei mai vrea sa te intorci la cutie manuala niciodata.
VladSoare
Așa credeam și eu. Mi-am dorit dintotdeauna automată, de-abia așteptam să-mi permit una automată și să nu mă mai uit înapoi în veci. Dar acum, după ce am avut automată șapte ani, iar între timp și a nevestei a devenit automată, mi-e tare dor să mai amestec în benzină. Din ce în ce mai tare. Mă gîndesc serios ca pe următoarea s-o iau manuală.

Dacă vrei doar ca mașina să te ducă în siguranță și confort la destinație, și nimic mai mult, atunci automata rulz, fără discuție. Dacă însă ești pasionat de mașini și de orice detaliu al lor și le iubești pe toate la fel de mult, atunci e imposibil să te stabilești la una. E ca și cum ai vrea să te limitezi la blonde; oricît de mult ai încerca, te saturi după un timp și începi să întorci capul după brunete.
Știu însă una de care nu m-aș atinge nici mort. N-o să-mi iau niciodată o robotizată simplă. Never, ever. Aia mi se pare insulta supremă la adresa unui iubitor de mașini; e bună doar pentru cine nu dă doi bani pe condus și vrea doar să scape cît mai ușor și cît mai ieftin.

Revenind la subiectul jurnalului, dacă zici că nu-ți trebuie 4x4, că mergi mai mult în concedii, la drum lung, atunci de ce ți-ai luat SUV? Doar ca să fii cocoțat la etaj? Eu dacă n-aș fi avut nevoie de 4x4 la munte sau pe la mine prin sat, nici măcar n-aș fi luat SUV-urile în calcul. unsure.gif
MoneyTalks
QUOTE(VladSoare @ 28 May 2018, 07:18)
Revenind la subiectul jurnalului, dacă zici că nu-ți trebuie 4x4, că mergi mai mult în concedii, la drum lung, atunci de ce ți-ai luat SUV? Doar ca să fii cocoțat la etaj?
*


Se pare cs SUV-urile au devenit foarte la moda in Europa. Unul din motive ar fi spatiu mai mare in interior (mie de exemplu nu imi plac masinile break de nici un fel). Un alt motiv e ca poti urca o bordura mai inalta ca sa parchezi pe marginea drumului sau chiar pe trotuar acolo unde se poate si e voie (eu cu a mea cam greu, ca e destul de joasa)

Mai e si posibilitatea de a conduce off-road, pe drumuri mai proaste (nu neaparat ceea ce se intelege prin off-road). In USA cind am vrut sa inchiriez o masina mi-au recomandat cei de la firma de inchirieri sa iau un SUV, avind in vedere pe unde voiam sa merg. Si au avut dreptate, pe acele drumuri o berlina ar cam fi dat cu burta de pamint.
RZV
QUOTE(MoneyTalks @ 28 May 2018, 14:20)
Se pare cs SUV-urile au devenit foarte la moda in Europa. Unul din motive ar fi spatiu mai mare in interior (mie de exemplu nu imi plac masinile break de nici un fel).
*


Pseudo-masinile aste gen cross-over (ca de astea discutam aici si nu de SUV-uri) sunt niste glume proaste cand vine vorba de spatiu interior (inlcuzand portbagaj). Un break compact le da ceata la orice ora din zi si din nopate, din orice pozitie.

Un break de clasa medie (A6, Seria5, Talisman, C5, 508, Superb) da ceata si SUV-urilor consacrate (X5/6, ML, Touareg, etc.) la portbagaj si utilitate.
neumann
Cu conditia sa nu fie scoda, aia au facut breakurile cu consola din spate extrem de lunga, incat dai de pamant la orice denivelare.. Decat varianta scout e de luat in seama de la producatorul cec low-cost.


28 May 2018, 15:21:
..practic vorbim de Volov XC70 si audi all road quatro, daca ne referim la masini "pibuni" si nu decat jucarii.

Altfel mie imi plac taraboantele gen Sharan, touran, SMax, Cmaxmax, etc. Stai sus si ai mai mult spatiu decat in SUV-ul similar. Doar ca nu "arata a suv"
VladSoare
QUOTE(MoneyTalks @ 28 May 2018, 13:20)
Unul din motive ar fi spatiu mai mare in interior

Tocmai, că nu e. E exact același spațiu interior ca și la mașina de bază pe care au construit SUV-ul respectiv (recte, la Duster e același spațiu ca la Logan, la Kuga același spațiu ca la Focus, la Ecosport același ca la Fiesta, etc.).

QUOTE(MoneyTalks @ 28 May 2018, 13:20)
Mai e si posibilitatea de a conduce off-road, pe drumuri mai proaste (nu neaparat ceea ce se intelege prin off-road).
*

Păi da, dar colegul zice că nu merge pe de-alea. Merge în concedii, la drum lung.
Iar dacă mergi des pe drumuri proaste, nu vrei să ai și 4x4 ca să poți merge pe ele în orice anotimp?
rue
Outlanderul e unul din pitinele suv uri cu spatiul interior pasageri si bagaje generos.
Kodiak e o masina la care m as muta dupa Outlander.
Tractiunea 4wd o plangi abia dupa ce nu o mai ai. Desigur la munte urca pe lanț toate turismele dar cu chinurile de rigoare si cu compromis la siguranta.
In acele 10 zile pe an in care ne da zapada poti alege sa tragi cu fața sau sa circuli lejer prin zapada.
Un suv fara 4wd se va chinui pe zapada sau namol mai rau ca modelul din care provine: megane, focus sau golf.
cj98czh
Nu mai bine la Vagon ... Se ridica sau coboara singurel, il ridici tu multisor din buton la nevoie ... dar ai tot confortul dat de suspensia aia si loc de bagaje cacalau ...
einstein1984
QUOTE(psystem @ 10 Aug 2017, 10:56)


Ar fi si cateva minusuri:
- datorita suspensie mai rigide, pe drumuri rele confortul are de suferit;


In prima faza am montat aparatori de noroi si am schimbat jantele cu unele 215/55/R18 cu anvelope de vara.


*


pune niste gume cu talon mai generos si o sa fie mai comoda.

29 May 2018, 07:57:
QUOTE(MoneyTalks @ 28 May 2018, 14:20)
Se pare cs SUV-urile au devenit foarte la moda in Europa. Unul din motive ar fi spatiu mai mare in interior (mie de exemplu nu imi plac masinile break de nici un fel). Un alt motiv e ca poti urca o bordura mai inalta ca sa parchezi pe marginea drumului sau chiar pe trotuar acolo unde se poate si e voie (eu cu a mea cam greu, ca e destul de joasa)

Mai e si posibilitatea de a conduce off-road, pe drumuri mai proaste (nu neaparat ceea ce se intelege prin off-road). In USA cind am vrut sa inchiriez o masina mi-au recomandat cei de la firma de inchirieri sa iau un SUV, avind in vedere pe unde voiam sa merg. Si au avut dreptate, pe acele drumuri o berlina ar cam fi dat cu burta de pamint.
*


mai mult crossovere decat SUvuri... alt avantaj e ca masina mai inalta iti permite sa umbli la un scaun ecopil fara sa stai cocosat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.