Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna Initiale Paris
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
tatimeu
mars
si informatia asta difera...desi sursa pare sa fie aceasi
dracu mai stie, dar mai pe timpuri nu era asa...au eficientizat si cutiile tot ce se poate.
uite aici e invers dar cum am spus cine mai crede in ei[attachmentid=1628083062]

eu am spus chestia asta si dupa o logica. mai nou iti arata masina cam cand e cazul sa schimbi vitezele. baniuesc ca acea informatie e aceasi pe care o foloseste si cutia atunci cand considera sa schimbe vitelzel. Eu de cand am masina cu asa ceva am schimbat in proportie de 90% cum imi indica. Surpriza - auzind si citind pe aici ca daca schimb asa cum am invatat la scoala de soferi acum 20 si ceva de ani o sa consum mai putin, asa ca am incercat si experimentul asta. Am schimbat treapta de viteza nu dupa turometru si indicator ci dupa sunetul motorului. Consumul mai mic..bine cu substantial dar mai mic. Concluzia mea...motorul mai eficient in asemenea conditii.
acum? smile.gif
mars
Mda, eu m-am uitat la Megane IV Sedan. Iar la BMW m-am uitat la Seria 3 (datele intre paranteze drepte sunt pentru variantele cu cutie automata). La cutiile mai vechi, cum e cea de Laguna III, de exemplu, diferentele sunt mai mari, cam doi litri in oras si un litru in regim mixt.

Cutia automata nu schimba chiar cum vrea ea, mai ales daca e adaptiva, ci cum intentionezi tu sa se miste masina. Schimba treptele si la 1.800 rpm si ajunge la 80 km/h in treapta a 6-a, schimba si la 3.000 rpm, daca apesi mai tare pedala. Iar in KD schimba ca la carte (in cazul tractorului meu intre 3.250 si 4.250 rpm), chestie mai greu de facut cu o manuala.

Si sunt masini care trag si in treapta a 6-a: link (de la sec. 25) tongue.gif.
tatimeu
stiu mars
exact asa functioneaza si indicatorul ala de schimbare treapta
daca apas moderat pedala de acceleratie imi indica sa schimb treapta (normal daca turatia e potrivita), in schimb daca apas tare si brusc la fund stie ca vreau svac si nu imi indica sa schimb treapta de viteza ci doar cand am ajuns laa o viteza sa zic asa...de siguranta (depasiri)

de aici si ideea mea ca practic sunt aceleeasi informatii transmise la receptori diferiti sau ma rog ceva de genul asta
pishky
cred ca argon are cutie d-asta

https://www.youtube.com/watch?v=BgkZTHkeRJQ
tatimeu
la primul video cercul aproape ca are mai mult de 360 grade
la urmatoarele noroc cu bumbul de resetare km ca altfel facea 3 ture radmasa.gif
mars
QUOTE(argon @ 16 Mar 2018, 14:57)
Cam scurta cutia asta automata, la manuala am mai putine ture la aceasi viteza.
*



Nu ne faci un filmulet? Ca eu am gasit altceva pe net. Masina colegului vs. Laguna II dCi (treapta a 6-a, pe la 207 km/h):

[attachmentid=1628083085]
ionut_spanu
La 210 km/h si consum de 17l/100 km se goleste repede rezervorul.
Mars, multumesc pentru efortul depus.
ionut_spanu
Sa inceapa cearta!

Argon@ fii atent ce se intampla cand o schimba pe a 6-a. viteza creste si consumul scade. Ciudat nu? blink.gif
ionut_spanu
Pentru ca astazi ma plictiseam, am dat o fuga pana la un atelier de renume si am completat sistemul bose al masinii cu veriga lipsa😁.
ionut_spanu
Pentru cei care au prezoanele ruginite, recomand un set de capacele de plastic 20 de lei (+10 transport).
Se adauga, pentru pozitii si un set de leduri de la Philips.
Intre timp a murit compresorul de AC si urmeaza sa-l inlocuiesc cu unul nou.

In rest, toate bune. Multi km fara probleme va urez tuturor.
ionut_spanu
Salutare tuturor.

Povestea incepe acum aproximativ o luna, cu 2 comenzi de leduri w21w de la Osram comenzi pe care le-am facut online. Niciunul dintre site-urile respective nu mi-au trimis ledurile : bila neagra deci pentru www.becleduriauto.ro si xenon-bright.ro. Sa nu va asteptati sa primiti ceva de la ei.

Pasul doi, mers la Aspad in Bucuresti pe strada Zeletin. Baietii de acolo aveau pe stoc tot felul de leduri si becuri si ii rog sa imi schimbe si mie becurile pentru luminile diurne cu unele led. Am stat o ora si s-a chinuit mecanicul de acolo dar fara niciun rezultat. Mi-a zis ca nu a schimbat niciodata si nu stie cum se dau jos. Mi-a confirmat ce tip de led sa imi cumpar.

Pasul 3. Am cumparat un set de Osram W21 si astazi mi-am luat inima in dinti si m-am apucat sa le schimb singur. (mare greseala).

In primul rand, ca sa ajungi la becurile w21, trebuie sa dai farul jos. Pentru a da farul jos trebuie sa dai bara jos. Pentru a da bara jos si a desface farurile, iti trebuie cel putin inca 2 ajutoare; adica in total vreo 3 persoane. Eu am fost unul singur.

Pasul 4.
Se dasface bara din partea superioara, se desfac farurile (dupa ce am fost la un magazin sa imi cumpar o tubulara de 10) si SURPRIZA: Becurile nu vor sa iasa.

Am stat cam o jumatate de ora tragand in toate directiile pana cand m-am prins de smecherie si am reusit sa le schimb.

Pasul 5. Montarea farurilor (nu a fost o problema) si montarea barei. Aici intervine cea mai delicata problema. Daca sa o desfaci e usor, (tragi ca innecatul) ca sa o pui la loc trebuie cel putin 3 persoane, unul la mijloc si doi la capete. Sunt niste rahaturi de clipsuri care trebuie sa intre toate odata. Chinuiala e mare daca esti singur si in plus mi se pare ca bara nu mai e ca inainte. daca apas pe ea parca se misca o jumatate de centimetru inainte si inapoi. (nu stiu daca si inainte facea la fel).

Una peste alta, sunt bucuros ca am reusit. Atasez poze inainte, in timpul lucrarii si la final.

P.S. acum merg sa o spal.

6 Jul 2018, 13:01:
Alte poze.

6 Jul 2018, 13:02:
final!
ionut_spanu
si pozitiile.
alexsr
Se asorteaza . Ai fost la aspad si nu ai luat pentru semnalizare ceva chrome sau diadem ? Din poze par portocale stock sau ma insel ?
ionut_spanu
Nu am stres cu semnalizarile. Nu umblu la ele. Sunt stok si sunt ok.
ionut_spanu
Asa cum spuneam la postul 123, am constatat ca nu imi mai merge aerul conditional. Am fost la 2 service-uri si mi-au spus ca nu stiu ce sa ii faca si ca trebuie sa schimb compresorul + radiatorul de AC si mai multe tampenii ale instalatiei AC. (cost estimativ 3000 lei). Am zis FUC# si m-am dus la Ges Service (la recomandarea unor prieteni). Masina a stat de dimineata pana seara si problema a fost remediata. Cost total 800 lei. Garantie 2 ani, iar in masina e "frig si bine" acum.

MuciX
Si ce a avut? nedumerire.gif
ionut_spanu
copy de pe factura:

1. demontat-montat compresor: curea, conducte
2. inlocuire - recirculare freon, vacuum si completare P
3. completare cu ulei sintetic in instalatia AC, furtunuri, conducte, vaporizator
4. oringuri - gratuite
5. Reparare compresor: fete plane fulie si cuplaj, reconditionat bobina si electrovalva
MuciX
Deci au avut dreptate primii ca era dus compresorul, numai ca nu stiau piesele moarte sunt servisabile.
ionut_spanu
Exact. Ei ziceau sa cumpar de la ei compresor nou cu 2200 lei. Si daca tot pun compresor nou sa achimb si radiatorul de clima ca e doar 500 lei.
Iulikk
Nu stiau pe dracu. Dar de ce sa munceasca mult pe bani putini cand pot munci putin pe bani multi?

Ia duceti-va la un service si spuneti ca vreti sa schimbati garniturile si pistonasu de la etrier. Sa vedeti ce mooepsd va luati. smile.gif Toti va vor spune ca sa cumparati etrier nou.
ionut_spanu
Azi i-am schimbat anvelopele. Aveam continentalurile ei originale (dot 2011). Credeam ca ma vor tine pana in iarna dar au inceput sa se dezintegreze.
Am pus Sava UHP 2. 215/50/17 66db, 95Y XL, Aderenta-A, Consum -C.

Dupa 10 km prin Bucuresti pot spune ca sunt intr-adevar silentioase si mult mai confortabile ca vechiurile Continentaluri (Sava sunt mult mai moi). Chiar si liniile de tramvai sunt mai "prietenoase" acum.

Urmeaza sa le testez si aderenta.

La directie nu am observat nicio modificare.
Masina are 114500 km.
IRONICK
Tu compari anvelopele vechi de 7 ani cu unele noi. Chiar si cea mai ieftina anvelopa este mai moale ca una asa de veche.
ionut_spanu
Corect Ironik. Eram doar incantat ca s-a schimbat in foarte bine, senzatia de mers pe ceva moale.

Am lasat masina libera si eu am ajustat la vulcanizare, presiunea (2.6 pe fata si 2.4 pe spate).
Problema e ca pe bord imi arata 2.8 pe fata si 2.6 pe spate.

Pe cine sa cred? Senzorii din roti sau aparatul celor de la vulcanizare?
argon
După ce mergi puțin e normal sa arate mai mult daca au băgat aer.
andri1940
QUOTE(ionut_spanu @ 26 Jul 2018, 16:27)
Azi i-am schimbat anvelopele. Aveam continentalurile ei originale (dot 2011). Credeam ca ma vor tine pana in iarna dar au inceput sa se dezintegreze.
Am pus Sava UHP 2. 215/50/17 66db, 95Y XL, Aderenta-A, Consum -C.


*



Sa le invarti sanatos!
Pe mine ma injurau prietenii ca mi-am luat chinezarii cand am pus pe masina Hankook Ventus Prime...
IRONICK
QUOTE(ionut_spanu @ 26 Jul 2018, 18:09)
Pe cine sa cred? Senzorii din roti sau aparatul celor de la vulcanizare?
*
Dimineata la rece se face presiunea.
ionut_spanu
Daca nici Hankook nu sunt anvelope... eu nu mai zic nimic. Toti se lauda cu Michelinuri SH cu flori multe dar dot de la 1900 toamna.
Pe mine m-au multumit din plin, asta iarna, cand am primit cadou (noi) niste chinezarii Zetex pe care le-am invartit cu placere. Chiar nu m-au lasat balta prin nameti. Am zis ca cel putin 3 ierni fac cu ele(45000km).
Daca si cu Sava fac 60 000 (3-4 veri) nu o sa imi para rau.
Alexandar
QUOTE(mars @ 17 Mar 2018, 17:46)
Si sunt masini care trag si in treapta a 6-a: link (de la sec. 25) tongue.gif.
*


Sunt sunt ! 243.gif 243.gif
ionut_spanu
10.08.2018 - S-a implinit un an de la achizitia Lagunei.
Luata la 87 000 km acum are 116 000 km.

Cu toate ca am avut cheltuieli neasteptate (aproximativ 2000 lei, arcuri fata + reconditional compresor AC) impresia generala este una foarte buna. Revizii, combustibil si KD!

In continuare ma lupt cu un greiere in bord (una dintre clemele de priendere ale player-ului) care ma scoate din minti dar pe care-l acopera subwooferulul.

Urmeaza cateva saptamani de foc: anticipez 6-7000 km pe care-i voi parcurge pana pe data de 7 septembrie.
ionut_spanu
M-am intors din concediu. "Doar" 5050 km in 6 zile am parcurs.
Cateva poze de la Marele premiu de F1 al Belgiei.
ionut_spanu
Azi am facut revizia.

Ulei Elf 5w30, filtru de aer, polen, motorina si ulei de la Mann.

Km 122800.
ionut_spanu
Pentru ca am de ales dintre un MB ml320(2009) si un BMW seria 5 (525 din 2011) masini primite de la firma, urmeaza sa scot la vanzare laguna.
In concluzie, masina are in prezent 132 000 km si se vinde cu 9000 euro. Detalii la 0752309557.
Urmeaza sa ii fac o revizie generala(am deja placutele, uleiul si filtrele cumparate). In functie de cumparator, vom decide impreuna daca ii schimb eu sau el parbrizul(e fisurat).
ionut_spanu
Schimbat azi ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru polen, placute frana fata.
Laguna are 134 000km. O poza cu placutele.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.