Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Racheta Alba
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
octavian.gagu
Si a venit si momentul sa ma despart de al meu Megane Hatchback. Nu ca ar fi avut ceva masina, dar nu mai aveam eu tongue.gif si anume "spatiu".
"Despartire" nu stiu daca este un cuvant tocmai potrivit, caci masina a ajuns la un coleg de serviciu, deci o sa o vad in fiecare zi.
Dar...sa revenim. Dupa lungi cautari, m-am hotarat asupra unui Ford Focus Break din 2012. Bugetul a fost de 7000 de euro. In banii astia, ca orice roman, voiam cat mai multe. Si zic eu ca am gasit.
Un motor care m-a uimit (eu venind de pe benzinar), un 1,6 L Econetic de 105 cai, care mi-a demonstrat ce poate acum cateva zile cand am batut o jumatate de tara, inclusiv Transalpina. Acclereratie continua, probabil si datorita sistemului care (habar n-am cum se numeste) tine masina la acceasi turatie in momentul schimbarii vitezei, ca sa nu ai lag-ul acela care nu place nimanui.
Ca si dotari:
- computer de bord cu 2 milioane de functii
- asistent de banda cu 3 optiuni: oprit, avertizare, interventie. La "avertizare", cand dai drumul volanului si iesi de pe banda, tremura volanul, la "interventie" masina "trage" usor de volan reasezand masina pe banda ei, urmand ca mai apoi sa faca, ca toti dracii sa pui mana pe volan smile.gif Bineinteles, trebuie marcata soseaua, pentru ca ea sa "vada" benzile. Si cum la noi nu prea sunt... tongue.gif
- recunoasterea semnelor de circulatie si afisarea lor pe ecranul dedicat soferului
- sistem Kysor: inchide grila radiatorului pe timp de iarna, pentru a incalzi mai repede habitaclul
- airbag-uri...peste tot...inclusiv la genunchii soferului si pasagerului
- CD, mp3, auxiliar, usb, inclusiv redarea melodiilor din telefon prin intermediul Bluetooth (sau de pe "iutub" smile.gif
- navigatie (fara Romania) deocamtata, ca noi avem ciunga-n-par...
senzori de parcare fata / spate
- Start / Stop la semafor
- Sistem d-ala de-o parcheaza singura (ce-i drept mi-a cam dat emotii prima data cand l-am folosit, ca invarte de volan ca posedata 243.gif
- prize de 12V prin toata masina
- lumini ambientale rosii
- lumini sub oglinzile laterale, sa vezi noaptea balta in care calci
- follow me home
- coborare / urcare geamuri din telecomanda
- keyless go (daca era si keyless entry...da' nu e tongue.gif )
- portbagaj de-ncape toata familia si-un caine
- iluminare interioara cu LED,
- oglinzi rabatabile, incalzite si cu senzori de unghi mort
- clima "bizonica" smile.gif)
...si habar n-am...multe...
Restul sigur o sa ma mai intrebati voi...
Noi, ca si familion dependenti de excursii d-astea, de azi pe maine, suntem foarte incantati de ea.
Cel mai fericit e cainele, care sta lungit cat e portbagajul de mare.
In fata, bordul pare ca te imbraca si da senzatia unui confort sporit. In spate, e spatiu suficient pentru pasageri. Vorbim totusi de o masina relativ micuta comparativ cu monstrii care-au impanzit soselele de pe la noi. Si pana la urma, cui nu-i convine in spate, e liber sa ia trenul / microbuzul / taxiul / sau pe jos smile.gif
Am incercat sa pun poze, da' imi da cu eroare...
MuciX
Misto CVT, adica acel sistem care tine turatia constanta in timp ce masina accelereaza.
Daca ma intrebi pe mine este SINGURA abordare corecta din punct de vedere dinamic asupra cutiei de viteze pentru un motor termic. Mai sunt multe de pus la punct in ceea ce le priveste, dar principiul e acolo.

S-o porti sanatos, dar fara poze nu exista tongue.gif
octavian.gagu
Sarumana. Daca mi-ar da saitu' voie sa pun si poze, le-as pune. Da' imi zice ca reno.ro can't handle the operation.
Cu prima ocazie le pun. blush.gif
MuciX
Resize the photos. smile.gif
VladSoare
QUOTE(MuciX @ 16 Aug 2017, 16:58)
Misto CVT, adica acel sistem care tine turatia constanta in timp ce masina accelereaza.
*
N-are CVT. Are automată obișnuită. El se referea la managementul cutiei, care ajustează turația motorului și diverși alți parametri în timpul schimbării treptelor, ca să nu schimbe cu șocuri. Chestie veche; tot așa făcea și scorpionul din 1995. happy.gif

QUOTE(octavian.gagu @ 16 Aug 2017, 16:52)
- navigatie (fara Romania) deocamtata, ca noi avem ciunga-n-par...
România nu era în 2012, dar între timp a apărut. Întreabă la Ford de o hartă mai nouă. Versiunea actuală e foarte bună.

QUOTE(octavian.gagu @ 16 Aug 2017, 16:52)
- Start / Stop la semafor
Ăsta ar fi fost mai bine dacă ar fi lipsit. Iar dacă cine l-a inventat ar cădea pe scări și și-ar rupe gîtul, lumea ar deveni un loc mai bun.
Dar nu-i bai, că te descurci și așa. O să-ți intre în reflex să apeși întotdeauna pe două butoane la pornire. biggrin.gif

16 Aug 2017, 17:14:
Poți să vezi pe Etis exact ce dotări ai. Introduci seria de caroserie aici și-ți zice tot ce vrei despre ea.
bucatzel
QUOTE(VladSoare @ 16 Aug 2017, 17:04)
Ăsta ar fi fost mai bine dacă ar fi lipsit. Iar dacă cine l-a inventat ar cădea pe scări și și-ar rupe gîtul, lumea ar deveni un loc mai bun.
*



Nush' ce-i cu ura asta fata de s&s. Amu' recunosc, n-am condus ford cu asa ceva, doar vag. Motorul ramane pornit daca-i prea rece sau prea cald, deci nu introduce s&s-ul uzura suplimentara, si n-am reusit sa bag in viteza inainte sa termine motorul de pornit. desi am incercat tongue.gif .
A, da, mi-am amintit, mi-o oprit de vreo doua ori motorul cand asteptam sa fac stanga, ca scosesem din viteza si lasasem si ambreiajul. #nimicaTragic

@octavian.gagu. probabil pozele tale sunt prea mari. converteste-le cu ceva sa aiba sub 2 mega bucata.
octavian.gagu
Cutia e manuala cu 6+1 trepte. Nu e automata. Dar in momentul debreierii, timp de 2 decunde nu scare turatia motorului, pentru a avea timp de trecere intr-o viteza superioara fara a intrerupe sau a incetinii ritmul de functionare al motorului in momentul acela.
Asta e Racheta tongue.gif

Probabil in alte tari e util S&S-u asta, poate la ei e mai liber pe strazi...dar la noi...la ora 16.00 in intersectie la Razoare (pentru cunoscatori) e un fiasco total. Inca ma obisnuiesc sa-l opresc cand plec de acasa smile.gif
MuciX
Deci are rev-hang artificial.
Un anumit coleg ar spune ca din cauza asta nu va face nici frana de motor cum trebuie. Si ar avea dreptate, chiar e neplacut de multe ori.
Dar ma bucur ca tie iti place, asta conteaza.
VladSoare
QUOTE(bucatzel @ 16 Aug 2017, 17:21)
Nush' ce-i cu ura asta fata de s&s.
*

O să înțelegi dacă-l încerci cu cutie automată. tongue.gif
Cu o manuală e cît de cît acceptabil, dar cu o automată e pur și simplu oribil.
psychoo
Se poate dezactiva cu un elm327 de aprox 100 lei si aplicatia focccus.
Dezavantaj: ramai cu butonul nefunctional in bord.
A mea nu are porcaria aia s&s dar la fratemio a mers dezactivat in 10 minute.
Barem i.am activat si tyre pressure monitor si hill start assist desi e doar un Trend.
Sa o volanesti cu placere!

Apropos: nu are airbaguri la genunchi.
Introducand vin.ul in etis iti zice toate dotarile cu care a iesit din fabrica
octavian.gagu
Primary Features
Build Date: 17.10.2012
Vehicle Line: Focus 2011-2015
Body Style: 4 Door Estate
Version: Titanium Econetic
Engine: 1.6L DV6C Econetic Sub-90
Transmission: 6 Speed Manual Trans - B6
Drive: LHD FWD
Emission: Stage V Emissions
Air Conditioning: Dual Zone Auto Temp Control A/C
Territory: (+)"NL"
Paint: Frozen White
Interior Fabric: Pur/Luxury Soft Charcoal
Cateva date...
VladSoare
Într-adevăr, la generația aia s-ar putea să meargă dezactivat din soft. La astea mai noi nu prea mai merge.
Airbagul de la genunchi e ușor de verificat dacă este sau nu, că scrie pe capacul de sub coloana volanului dacă e.

Vezi că e și un link de expand sub listă și-ți arată mai mult de-atît.
Solon
Schimba si tu telefonul si jantele! Altfel, s-o stapaniti sanatosi. Am condus si eu asa ceva-era de inchiriat, dar era noua- si mi s-a parut foarte simpatica. Cam multe gadgeturi si luminite pt gustul meu, dar nu eu sunt referinta.
cj98czh
Motorul vad ca tot al grupului PSA este utilizat



Vb cuiva de mai sus, sa o volanesti cu placere 😁
Raduchu
Sa o calaresti cu placere muulti km!
octavian.gagu
Va multumesc tuturor pentru urari. smile.gif telefonul e chiar bun, mainile mele au inceput sa tremure smile.gif
Luminite...da! Are multe! Zici ca e masa aia a lu' Worf de unde trage cu torpile fotonice smile.gif E frumoasa asa. Noaptea se vede bestial. Cu toate ca trebuie sa recunosc ca reduc intensitatea lor. E totusi un pic deranjant.
Jantele sunt de tabla, pe 16. Pachetul Titanium venea cu jante de aliaj, dar romanul nu se dezice. Pune table chioare si spera sa mai faca un ban in plus cu alea de aliaj vanzandu-le separat. Asta e...
Daca reusesc sa vand statia, subwooferul, condensatorul si celelalte cabluri...ii iau niste jante frumoase.
Maine ma duc cu ea la RAR. Maine seara ii fac poze profi. Nu de alta...da' vreau sa ma laud. Ca doar de-aia platesc rate la banca smile.gif
Am calarit-o si-am volanit-o vreo 900 de km pana acum tongue.gif si-o am de o saptamana jumatate smile.gif
Imi place. Si cred ca mai mult imi place trecerea de la motor aspirat la turbosuflat.
Solon
La ce meserie ai, nu cred ca e recomandat sa admiti ca iti tremura mana. E de bun simt ca atunci cand tragi la cap sa nu nimeresti stomacul, nu? Se chinuie victima. Glumesc.
Pastrezi tablele pt iarna. Dupa ce ai facut vraiste contul, vezi daca mai ramane de niste jante. Pe sunet mai mult de o janta doua nu iese. Bafta la rar.
octavian.gagu
QUOTE(Solon @ 16 Aug 2017, 21:11)
La ce meserie ai, nu cred ca e recomandat sa admiti ca iti tremura mana. E de bun simt ca atunci cand tragi la cap sa nu nimeresti stomacul, nu? Se chinuie victima. Glumesc.
Pastrezi tablele pt iarna. Dupa ce ai facut vraiste contul, vezi daca mai ramane de niste jante. Pe sunet mai mult de o janta doua nu iese. Bafta la rar.
*


Dau doua in piept si unu'-n-cap in 1,5 secunde. Dupa crono smile.gif si totusi e cam mult... Pe sunet ar trebui sa iau ceva, caci "e d'alea scumpe". Dar nu ma grabesc, ca pe tablele alea am anvelope de iarna ce mai merg vreo doua sezoane. Asa ca, pana la anul in martie am tot timpul sa iau niste jante frumoase.
Cu RAR-u' nu (cred ca) imi fac probleme... Ca am de toate in masina... Cred... huh.gif
b06fcn
S-o stapanesti sanatos si sa te duca unde vrei tu. E o masina cinstita care tine cu casa. Hau maci a fost?
octavian.gagu
QUOTE(b06fcn @ 16 Aug 2017, 21:37)
S-o stapanesti sanatos si sa te duca unde vrei tu. E o masina cinstita care tine cu casa. Hau maci a fost?
*


Sar'na. Chiar tine cu casa la ce consum a scos smile.gif 4,8 / 100 km Bucuresti -Rm Valcea - Transalpina - Sibiu -Bucuresti.
Halatu'....7000 in cap.
Muttley
QUOTE(MuciX @ 16 Aug 2017, 17:30)
Deci are rev-hang artificial.
Un anumit coleg ar spune ca din cauza asta nu va face nici frana de motor cum trebuie. Si ar avea dreptate, chiar e neplacut de multe ori.
Dar ma bucur ca tie iti place, asta conteaza.
*



La cum descrie el, gen 2 secunde ramane turata dupa apasare ambreiaj, suna mai degraba a rev-match artificial, adica alta minunatie, ce s-ar putea sa nu afecteze frana de motor.
MuciX
Pai nu la asta ajuta si la SSS? Sa fie sigur ca nu belesti schimbarile de treapta, fie in sus, fie in jos?
Muttley
Da...
Insa nu dura 2 secunde. Daca luam piciorul din gaz la vale de exemplu, clapeta se deschidea treptat si sigur tot mai mult, pe masura ce crestea turatia. Am lasat-o odata sa vad ce face, iar in treapta 2 a ajuns de la 3000 rpm la 5000 in cateva sute de metri pe o coborare.

Colegul spune ca simptomul e asociat calcarii ambreiajului. Daca e izolat doar in cazul asta, ar fi ok si de tolerat.
solidconvert
@ octavian s o stapaniti sanatosi si sa va folositi de ea cu placere! Motorul este diesel sau benzina?
dan22y
Diesel
solidconvert
aha! buna asa... consuma putin smile.gif
octavian.gagu
QUOTE(solidconvert @ 17 Aug 2017, 11:56)
aha! buna asa... consuma putin  smile.gif
*


"Putin...foarte putin..." vorba reclamei. 4,8 - 4,9 la drum lung. Prin oras, urca. Oricum, in Bucuresti n-are nicio relevanta. Azi prinzi liber si 15 semafoare verzi...te duci racheta. Maine...te bufneste plansu'...
Cat despre discutia cu ambreiaju'...nu face asa doar la mine. Am un prieten care are aceeasi masina, doar motorul difera. E cel de 115 cai. Si el are la fel... Accelerezi...si cand sa schimbi viteza, in momentul debreierii, turometrul scade foaaarte putin, astfel incat cand ai "bagat" a 3-a, acceleratia va decurge in continuare normal, liniar. Spun a 3-a deoarece de la a 1-a la a 2-a acest fenomen nu are loc. Nici la mine si nici la el. Partea frumoasa este, dupa cum am spus, ca dispare lag-ul acela din momentul schimbarii vitezelor.
Azi am terminat si cu RAR-ul. Am un morman de acte. Luni dau fuga la Pipera sa-mi iau numere. Si sa scap de mormanul ala de acte, hartiute, chitante si toate porcariile...
Si-apoi...distributie, ulei, filtre si ce-o mai vrea 243.gif
N-am uitat de poze smile.gif Le fac si le pun!
MuciX
Norocosule, esti bucurestean, scapi imediat de la inmatriculari.
La noi la tara merge cam de 4-5 ori mai lent treaba.
octavian.gagu
QUOTE(MuciX @ 17 Aug 2017, 14:09)
Norocosule, esti bucurestean, scapi imediat de la inmatriculari.
La noi la tara merge cam de 4-5 ori mai lent treaba.
*


radmasa.gif
Trebuie sa fiu la Pipera la 5.30 dimineata, ca sa ma trec pe lista, ca sa iau bon, ca sa stau la coada, ca sa scap pana pe la 5 dupa-amiaza...
radmasa.gif da...sunt un norocos smile.gif))
A lot of "ca sa.."
dizzy
au cumva programare online?
eu am rezolvat in juma de ora cu permisul, asta pt ca am lasat o gravida in fata.
daca te ajuta cu ceva, iti pot da de proba cardul de la navigatie, sa vezi daca merge.
argon
Nu e cam mare mașina pentru motorul ala? Poate sunt eu subiectiv, obișnuit cu mai mulți..dar par cam putini 105...în special plina...presupun că 'racheta ' din titlu e o ironie.
Solon
Daca omului i se pare racheta comparativ cu megane-ul, ce ai cu el?
octavian.gagu
QUOTE(dizzy @ 17 Aug 2017, 17:27)
au cumva programare online?
eu am rezolvat in juma de ora cu permisul, asta pt ca am lasat o gravida in fata.
daca te ajuta cu ceva, iti pot da de proba cardul de la navigatie, sa vezi daca merge.
*


Am incercat cu programari on-line. Cred ca l-au tras din priza... ca si daca incerc sa-mi fac peste o luna, tot imi spune ca sunt toate locurile ocupate. Asa ca o sa imi iau un kil de cafea si luni dimineata ma infiintez acolo. Am toata ziua la dispozitie smile.gif
Facem si proba cu cardul, din curiozitate smile.gif sa vad cum s vede. Oricum e si ala in plan. Dar asa cum stiti toti de pe-aici, sa scap de toata tevatura asta cu inmatriculatu' si-apoi ne vedem smile.gif
Motorul...habar n-am. Dar sa o luam altfel. Meganul avea 1250 de kile (?) si 85 kw. Adica 113 cai. Bineinteles ca nu erau toti acasa. Dar 100 tot avea. Iar asta, are 1374 kg. Si 77 kw. Adica 105. Cu aproximatie. N-or fi nici astia toti acasa dar...100 tot or fi.
Ala era aspirat, asta e suflat. In plus, dupa cum am mai spus, da, suntem amatori de excursii, dar nu d-alea lungi. Adica, daca ni se pune pata de seara, a doua zi dimineata plecam la colindat. Si ne intoarcem pana noaptea, sau in cel mai rau caz a doua zi. Deci...bagajele ar fi...nevasta, odrasla, nepoata si cainele galben. Si la drum...
Merg economic, nu ma grabesc, ca doar am iesit la plimbare de relaxare, nu sa ma omor pe sosele...
dandobre
Chiar am vrut sa postez mai devreme că va apare Argon căruia i se pare că 180 de cai trag decentish dar mi-a luat-o înainte biggrin.gif
argon
Caii au prețul lor, sub 7 nu am văzut pe bord demult. Dar și merg tare-ish. Si sa merg la consum..4.8 pe platforma poate scot..

Cam 125-130 era mai ok-ish la focus, probabil 105 e varianta pentru consum de invidiat.
octavian.gagu
QUOTE(argon @ 17 Aug 2017, 19:21)


Cam 125-130 era mai ok-ish la focus, probabil 105 e varianta pentru consum de invidiat.
*



Din ce m-am documentat, motorul este la fel ca cel de 115 cai. Asta e mai strans de gat un pic, vezi doamne pentru un consum mic si emisii de carbon si mai mici. Ar fi un fel de "motor prieten cu natura"...(like i give a $hit)
La ce-am vazut azi la RAR...cre' ca numa' al meu era prieten cu natura radmasa.gif
Flatron
QUOTE(octavian.gagu @ 17 Aug 2017, 20:44)
Din ce m-am documentat, motorul este la fel ca cel de 115 cai. Asta e mai strans de gat un pic, vezi doamne pentru un consum mic si emisii de carbon si mai mici. Ar fi un fel de "motor prieten cu natura"...(like i give a $hit)
La ce-am vazut azi la RAR...cre' ca numa' al meu era prieten cu natura  radmasa.gif
*



Observ o dorință de chip tuning. laugh.gif

Să o stăpânești sănătos, foarte frumoasă achiziția, o grămadă de dotări la banii ăștia! smile.gif
bgdrenault
km la bord cati are?
psychoo
Cel care a vandut.o ar zice "cati vrei sa aiba?".
Cam greu de aflat adevarul la o masina adusa de afara. Depinde de locul servisarilor. Cei care au flote au garaje subcontractate care asigura intretinerea dupa expirarea garantiei, fara completarea in baza de date a dealerului.
O carte de service costa 50 euro. Au un pumn de pixuri si stampile, completeaza oameni diferiti...astia care.s mai "seriosi".
Daca motorul nu are uzura (test compresie) si nu se vad interventii in puncte cheie e afacere buna.
Cand pica ceva se inlocuieste. Asa e si la masinile noi.
marksman
QUOTE(argon @ 17 Aug 2017, 18:42)
Nu e cam mare mașina pentru motorul ala?  Poate sunt eu subiectiv, obișnuit cu mai mulți..dar par cam putini 105...în special plina...presupun că 'racheta ' din titlu e o ironie.
*


Passatul B6 cu 1.9TDI are 105 CP la 1500 kg si merge troaca decent incarcata cu 5 persoane si bagaje. O salveaza cuplul.
Bwwlan
QUOTE(bogdanbiciusca @ 17 Aug 2017, 20:16)
km la bord cati are?
*



Se vede in poze smile.gif cam 190.000

Banui ca a fost cam 6.500?
octavian.gagu
QUOTE(bogdanbiciusca @ 17 Aug 2017, 20:16)
km la bord cati are?
*


188000 si ceva...
Au zis aia de la Ford ca avand in vedere istoricul de service...cam astia ar fi...
bgdrenault
Poza am vazut-o si eu.
Ford, break, alba...... 5 ani, cred ca mai merg vreo 70000.
Ma rog, depinde de cand sta pe dreapta .

Ca acu vad ca a devenit moda, ce e pana in 5 ani, 188000 de km
Ce e mai vechi de 10 ani, 240000 de km.
Muttley
Un prieten a dat pe una identica 10mii. Km tot cam p-acolo.
cj98czh
QUOTE(psychoo @ 17 Aug 2017, 21:38)
O carte de service costa 50 euro.
*



10 euro .... si ti-o fac baietii cum doresti smile.gif
argon
QUOTE(Muttley @ 17 Aug 2017, 23:08)
Un prieten a dat pe una identica 10mii. Km tot cam p-acolo.
*



Poate erau reali pe bord.
MuciX
QUOTE(octavian.gagu @ 17 Aug 2017, 17:54)
Trebuie sa fiu la Pipera la 5.30 dimineata
*


Valabil doar pentru numere agricole. La copitala nu vezi mai mult de 3 persoane in asteptare.
CT-05-DGP
Daca asta e racheta sa vezi cum merge un focus 1.6 ecoboost dus la 200 de cai sau ce m-a dat pe spate rau e focusul rs 350 cp 4wd.
VladSoare
Ei, de ce vrei tu să-i strici bucuria omului? tongue.gif
Față de ce-a avut înainte, asta o fi o mică rachețică. Așa evoluăm, pas cu pas. Următoarea poate c-o să aibă două sute de cai. biggrin.gif
Mie mașina mi se pare foarte bine dotată pentru prețul ăla. Dacă nu e nimic dubios la mijloc, atunci a fost o afacere bună.
Bwwlan
...si in plus, istoria forumului ne invata ca unii dispun de suficienta autoironie ca sa puna un titlu mai la misto, asa... sau cum se zice prin sud, "caterincos".
Nu stiu daca e cazul si aici da' mno, imi dau si io cu parerea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.