Si a venit si momentul sa ma despart de al meu Megane Hatchback. Nu ca ar fi avut ceva masina, dar nu mai aveam eu si anume "spatiu".
"Despartire" nu stiu daca este un cuvant tocmai potrivit, caci masina a ajuns la un coleg de serviciu, deci o sa o vad in fiecare zi.
Dar...sa revenim. Dupa lungi cautari, m-am hotarat asupra unui Ford Focus Break din 2012. Bugetul a fost de 7000 de euro. In banii astia, ca orice roman, voiam cat mai multe. Si zic eu ca am gasit.
Un motor care m-a uimit (eu venind de pe benzinar), un 1,6 L Econetic de 105 cai, care mi-a demonstrat ce poate acum cateva zile cand am batut o jumatate de tara, inclusiv Transalpina. Acclereratie continua, probabil si datorita sistemului care (habar n-am cum se numeste) tine masina la acceasi turatie in momentul schimbarii vitezei, ca sa nu ai lag-ul acela care nu place nimanui.
Ca si dotari:
- computer de bord cu 2 milioane de functii
- asistent de banda cu 3 optiuni: oprit, avertizare, interventie. La "avertizare", cand dai drumul volanului si iesi de pe banda, tremura volanul, la "interventie" masina "trage" usor de volan reasezand masina pe banda ei, urmand ca mai apoi sa faca, ca toti dracii sa pui mana pe volan Bineinteles, trebuie marcata soseaua, pentru ca ea sa "vada" benzile. Si cum la noi nu prea sunt...
- recunoasterea semnelor de circulatie si afisarea lor pe ecranul dedicat soferului
- sistem Kysor: inchide grila radiatorului pe timp de iarna, pentru a incalzi mai repede habitaclul
- airbag-uri...peste tot...inclusiv la genunchii soferului si pasagerului
- CD, mp3, auxiliar, usb, inclusiv redarea melodiilor din telefon prin intermediul Bluetooth (sau de pe "iutub"
- navigatie (fara Romania) deocamtata, ca noi avem ciunga-n-par...
senzori de parcare fata / spate
- Start / Stop la semafor
- Sistem d-ala de-o parcheaza singura (ce-i drept mi-a cam dat emotii prima data cand l-am folosit, ca invarte de volan ca posedata
- prize de 12V prin toata masina
- lumini ambientale rosii
- lumini sub oglinzile laterale, sa vezi noaptea balta in care calci
- follow me home
- coborare / urcare geamuri din telecomanda
- keyless go (daca era si keyless entry...da' nu e )
- portbagaj de-ncape toata familia si-un caine
- iluminare interioara cu LED,
- oglinzi rabatabile, incalzite si cu senzori de unghi mort
- clima "bizonica" )
...si habar n-am...multe...
Restul sigur o sa ma mai intrebati voi...
Noi, ca si familion dependenti de excursii d-astea, de azi pe maine, suntem foarte incantati de ea.
Cel mai fericit e cainele, care sta lungit cat e portbagajul de mare.
In fata, bordul pare ca te imbraca si da senzatia unui confort sporit. In spate, e spatiu suficient pentru pasageri. Vorbim totusi de o masina relativ micuta comparativ cu monstrii care-au impanzit soselele de pe la noi. Si pana la urma, cui nu-i convine in spate, e liber sa ia trenul / microbuzul / taxiul / sau pe jos
Am incercat sa pun poze, da' imi da cu eroare...