Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ViperRS
stiu ca o sa ziceti ca sa caut ca s-a mai discutat dar parerea mea e ca fiecare caz poate fi diferit asa ca va rog sa va exprimati parerea cei care stiti.

problema sta in felul urmator: am incercat sa pun alt carburator dar pana la urma am renuntat la idee si l-am montat pe cel vechi inapoi. prostia mea a fost ca nu am aerisit instalatia cand am terminat treaba. de cateva zile am observat ca pornesc masina merg cu ea sa zic 1 2 km si brusc apa creste pana la prima linei alba de sus sau chiar trece de ea si ajunge la a doua sau intre. daca scot din viteza si merg incet sau opresc motorul temperatura scade apoi pana la jumate sau sub unde ramane asa oricat as umbla. atunci cand temperatura creste asa mult nivelul in vasul de expansiune creste cu inca jumate sa zic, si daca vreau sa strang de furtunul acela gros pare gol nu ies bule de aer in vas. apoi daca las masina si se raceste sau in mers cand se stabilizeaza temperatura strang de furtun si se vad bulele cu ies in vas ca si cum nu ar fi aerisit. am incercat sa aerisesc asa si sa merg sa vad cum se manifesta. dupa ce temperatura s-a stabilizat daca mai merg si opresc din cand in cand si apas pe furtun apar bule de aer in vasul de expansiune. tatal meu a zis ca crede ca e arsa garnitusa dar nici el nu e sigur pentru ca nivelul la ulei e normal apa nu scade din vasm, motorul merge normal si caldura da relativ bine.

scuze ca e foarte lung daca mai sunt intrebari voi incerca sa dau detalii. nu as vrea sa deschis motorul ca are doar 17 mi de km
sad.gif
ydaniel
nu prea inteleg nimica!pai poate e termostatul blocat pe deschis.daca garnitura are arsa ulei in vasul de expansiune sau apa in ulei.mai detaliaza un pic
ViperRS
ulei in vasul de expansiune nu este, apa in baia de ulei nu este, apa nu pare ca scade din borcan, problema e ca de vreo 3 sau 4 ori cand pornesc masina dimineata si plec cu ea dupa cativa km creste temperatura apei foarte tare, daca opresc incepe sa scada, si dupa aia pot sa merg ca nu mai creste temperatura ramane la normal. problema e ca dupa ce merg o anumita perioda si strang de furtunul ala gros ce merge la radiator face bule de aer in borcan ca si cum se aduna aer acolo in furtun
ydaniel
hmm,uite scoate joja de ulei si aproprie de ea un chibrit aprins,daca sfaraie ai apa.pai aeriseste bine instalatie si inainte scoate termostatul si fai o baie sa vezi daca lucreaza!;)
amc
Un carburator dereglat poate duce la supraincalzirea motorului!!
Verifica termostatul si circuitul sa nu fie infundat pe undeva,cel mai bine fa i o aerisire la sistem si te poti lamuri daca functioneaza bine
ViperRS
o sa incerc aerisirea, cu uleiul nu am probleme o fost primu ce am verificat
ydaniel
sau si mai bine sa o vada vreun forumist din CJ!;)
ViperRS
ar fi o idee.... amatori? se lasa cu bere
TheSaiLor
Verifica termostatul si fa aerisirea ca la carte. Vezi sa ai si caldura pornita cand faci aerisirea. Astea nu sunt simptome de garnitura arsa.
ViperRS
a trecut ceva vreme si inca nu i-am dat de capat. Am aerisit cu palnia ca la carte sistemul de racire, dar problema persista. Alta problema ar fi ca desi cand se incalzeste morotul vine caldura si in interior de la o vreme intra aer rece inauntru cu toate ca motorul e la fel de cald.
Am schimbat termostatul acuma acul sta tot timpul in partea de sus a scalei( termostat de 89). Nu stiu deja ca sa mai fac la masina , mai ales cu caldura si faptul ca atunci cand merg cu ea tot variaza tare temperatura
argon
verifica sonda si ceasul din bord, sigur alea sunt defecte , si nu mai fa tot felul de scenarii radmasa.gif
ViperRS
se pare ca 90% ca garnitura este arsa, merg azi la un mecanic sa dea jos sa verificam. sper sa fac rost de un aparat foto sa pun si poze pentru cei care vor avea probleme pe viitor, oricum de ieri nu mai am caldura de loc in masina, si din pacate ceasurile par sa fie bune sad.gif
ViperRS
nu stie nimeni un pret estimativ cat costa schimbatul garniturii de chiulasa si daca este cineva din cluj care a schimbat-o si unde
mecanicul cu care vorbisem mi-a spus ca numai dupa sarbatori poate sa faca masina si as avea nevoie de ea acuma
andu911
QUOTE(ViperRS @ 22 Dec 2005, 15:49)
nu stie nimeni un pret estimativ cat costa schimbatul garniturii de chiulasa si daca este cineva din cluj care a schimbat-o si unde
mecanicul cu care vorbisem mi-a spus ca numai dupa sarbatori poate sa faca masina si as avea nevoie de ea acuma
*



Schimba mecanicu, ca face pe nebunu...asta e treaba de maxim 1 ora si ceva.
ViperRS
nu stiu sa vad inca sunt in cautare. la service dacia nu m-as duce ca nu am idee cat costa si cu masina nu ma mai pot plimba, de aceea am intrebat un pret sa stiu ce sa fac
ViperRS
pana la urma voi rezolva la un amic mecanic, a spus ca dureaza 3 4 ore cu totul si pe 28 ne apucam de treaba sa pot pleaca cu masina in 29. Am fost azi am cumparat piese. Pun aici pretul poate intereseaza pe cineva:
1. 3L antigel 18,6 ron (antigel albastru cel dacia verde era 16,2 litrul)
2. garnitura de chiulasa 16,1ron
3. bidon 4L Elf 15w40 sporti 65,3 ron
4. filtru de ulei nu mai retin pretul

am intrebat si la magazin dar a zis ca nu trebuie sa schimb suruburile cu de la chiulasa.
o singura intrebare am: daca acuma dupa ce fac aceasta operatiune trebuie sa merg in regim de rodaj iar dupa 500 sau 100 de km sa strang iar chiulasa??
andu911
nu mergi in regim de rodaj, doar sa te duci sa iti restranga chiulasa...la 500 si la 1000

De ce ai cumparat ulei ?
argon
Ce rodaj? schimbi segmenti sau setul? eu stiam ca numai atunci se face rodaj..


@Andu
QUOTE
De ce ai cumparat ulei ?

ii dadeai tu gratis, sau de ce intrebi? huh.gif
ViperRS
cu toate ca nu se vede sa fi intrat pic de apa in ulei vreau sa fiu sigur, inainte era in masina ulei 20w40 de rompetrol si am zis sa fac lucrurile klumea daca tot fac. Si asa sunt destul de suparat ca trebuie sa umblu in motor la 17mii de km dar e foarte ciudat ca nu am gasit de la ce s-a ars. Cand voi da jos chiulasa sper sa ma edific asupra cauzei.

am intrebat de rodaj fiindca plec la munte in 29 si nu am timp sa plimb masina. Poate va fi si zapada pe drum si drum greu de aia am intrebat sa stiu cum pot conduce masina, daca ma pot baza sa o turez sa zic 3000 3500 sau tre sa merg finut cu ea
andu911
Da jos radiatorul si baga furtunu cu apa in el...da drumu la maxim...cred ca e infundat.
ViperRS
o sa vad sa incerc si asta, tatal meu a zis ca poate e de la pompa de apa care s-ar invarti in gol si numai din cand in cand mai prinde pe ax sa o invarta cureaua
Tonyus
Nu stiu exact ce problema ai tu dar cred ca 90% ca nu e din garnitura de chiuloasa.Daca era asa era uleiul cafeniu,spumos si scadea nivelul de apa.Dau crezare lui andu911 si vezi si caloriferul (in special) ,poate ai ceva infundat pe acolo.Sarbatori Fericite!!! wink.gif
ViperRS
sa va zic si finalul ca azi am operat-o biggrin.gif :
la oara 9 am inceput sa dam jos furtune, alternator, filtru de aer ca sa putem scoate chiulasa afara. Am dat jos si radiatorul ca sa il spal si a trebuit sa dau jos si elicea de la pompa de apa pentru a putea desface colierul furtunului de retul de la incalzire pentru ca nu se putea desface altfel.
Primul soc a fost cand am inceput sa desfacem suruburile de chiulasa: se puteau desface cu o cheie normala nici vorba sa trebuiasca prelungitor la tubulara. Verdictul: cineva de la uzina nu isi facese treaba bine. Suruburile nu erau stranse suficient, fiind principala cauza pentru care s-a ars garnitura. Cand am dat jos chiualsa, am vazut ca garnitura era arsa in 2 locuri la extremitatile cilindrilor 1 si 4 mai tare la cilindrul 1( spre volanta) si de aceea pe acolo baga compresie in cilindrii. Sonda de apa fiind in apropiere, de aceeea se vedeau asa tare oscilatiile acului.
Multumiti ca nu am lucrat degeaba si ca am gasit defectu, am curatat bne blocul chiulasa si gaurile in care intra suruburile, am pus sus o garnitura noua si am inceput sa punem lucrurile la loc. Cand motorul a fost gata si tachetii reglati la admisie 0.15 si evacuare 0.20 am pornit masina. Din pacate se auzea un zgomot metalic care nu reuseam sa ii dam de cap. Unii ziceau ca poate e de la ceva biela eu ca poate da in garnitura noua pusa ca nu s-a asezat bine, altii ca a ramas ceva in piston nu ne-am putut da seama si a trebuit cu strangere de inima sa dam tot iara jos, mecanicul (varul meu) era convins ca lucram degeaba ca nu se modifica situatia daca o dam jos sa vedem. Cand am dat-o jos nu prea s-a vazut mare lucra asa ca am mai pierdut o ora cautand defectul. Pana la urma a venit ideea de geniu: hai sa masuram garniturile. Si ca in buna traditie romaneasca garnitura noua era cu 1mm mai mica pe circumferinta cercurilor ca cea veche, si nu s-a centrat bine. Sigur nimeni nu era ca aceasta era cauza, am mers am luat alta garnitura, am pus-o sus si fara sa mai bag apa numa am dat la cheie. Bataia nu se mai auzea, super fericiti am pus restul lucrurilor la loc, am pus apa plus antigel am aerisit si am plecat in proba sa vedem. Pe drum am mai aerisit pe masura ce se incalzea. Se pare ca merge bine acuma maine o sa ma mai plimb un pic cu ea si apoi plec la munte.
Acuma am o caldura in masina ca ma arde la fata cand s-a incalzit motorul( e drept ca am pus un termostat de la 89 de grade) da e super bine. Nu vreau sa o dau ca o regula dar e de verificat garnitura cand nu puteti aerisi nicicum instalatia.
scuze de postul lung poate va fi util pentru altii. poze cu garnitura o sa pun mai incolo
ATM
Pai sa nu te duci sa le dai cu garnitura in cap?...
Ma astepta asi pe mine o astfel de operatiune...600.000 manopera + 200.000 planat chouloasa...daca fac munca asta de 2 ori fiindca romanasii nostri se zgarcesc si la o garnitura de 150 mii imi dau palme singur...
Hotstorm
Ptr a strange garnitura de chiulasa trebuie neaparat cheie dinamometrica?
argon
QUOTE(Hotstorm @ 2 Jan 2006, 13:13)
Ptr a strange garnitura de chiulasa trebuie neaparat cheie dinamometrica?
*




nu neaparat..dar daca nu folosesti, trebuie o mana experimentata...care face asta de ceva ani...
beginer07
Si unde ar fi asa o mana experimentata in Buc ? smile.gif Am vazut si eu o garniturza varza de pe un papuc. Deci fatza de ce era luat din magazin si montat de nou, chestia aia era terci, arsa aproape complet si se scurgea ulei pe linga ea la greu.
andu911
Daca chiulasa e mai putin stransa decat la 5.5-6, garnitura se va arde. Din cauza asta se strica garniturile.
ViperRS
Am revenit de la munte. Am facut de cand am schimbat garnitura 300 de km si toate sunt in regula, masina merge perfect, caldura baga bine si am si alergat-o pana la 130. Despre garnitura aia ce sa zic, a mers taicamio la magazin si a vorbit cu oamenii de acolo si zicea ca o sa ii dea una noua, da aia nu e o consolare sa muncesti de 2 ori pentru ca cineva nu face treaba bine de la inceput. Cred ca s-au curatat acuma si pistoanele 1 si 4 care cand le-am dat jos erau acoperite de o pasta negriceoasa care varumeo a zis ca e antigel care asa se depune cand intra in cilindrii
beginer07
Si un service unde face lumea treaba din prima unde e ?
Devils
uite ca si a mea incepe sa faca faze

Face cam asa:
- pornesc motorul si in incalzesc pana sta la relanti (caldura inchisa);
- pornesc la drum si in maxim 500 m am temperatura la maxim;
- dau drumu la caldura scade la temperatura optima si e ok;
- inchid caldura, merge o vreme bine, termostatul lucreaza bine (e nou - de ieri) si dintr-o data iar e temperatura la maxim - iar pornesc caldura si e ok;
- am aerisit sistemul de racire -- tot asa face
- 2 termostate testate -- la fel
- bule nu scoate in borcan, nu este ulei in borcan si nu am apa in ulei

Cam astea sunt....ziceti si voi ..care e problema?...

PS: mentionez ca motorul a fost renovat in vara...si pe la garnitura de la chiulasa se simte putina umezeala de ulei.
ViperRS
nu pot sa iti zic exact dar din ce zici si simptomele acestea le-am avut si eu si pana la urma s-a ars de tot. Singurul meu sfat este sa mai mergi cu masina si sa te uiti la ulei sa nu creasca nivelul sau sa dispara apa din borcan si in cateva zile vei vedea ce e cu ea
Devils
Am fost la un mecanic si a zis ca e infundat radiatorul. Cum pot sa il desfund...sunt ceva solutii? El a zis sa bag soda caustica ohmy.gif si sa merg asa vreo 10 km. Voi ce ziceti?
Siconi
QUOTE(Devils @ 5 Jan 2006, 09:58)
Am fost la un mecanic si a zis ca e infundat radiatorul. Cum pot sa il desfund...sunt ceva solutii? El a zis sa bag soda caustica  ohmy.gif si sa merg asa vreo 10 km. Voi ce ziceti?
*


si de ce sa bagi sosa aia si in motor??? nu poti sa bagi solutia de soda caustica doar in radiator si sa-i faci un circuit cu o pompa ceva ca sa ce miste lichidul si sa aibe actiune? Eu unul nu as baga soda aia in motor. mai bine schimb radiatorul, chiar daca ma costa 150 RON. Eu l-am schimbat de curand si am scapat de belele. Caldura inauntru si racire la motor, tot ce vrei. wink.gif
diaconuliviu
Circuitele de racire cu componente din Al nu se curata cu soda caustica, corodeaza; se pune solutie slaba de HCl.
paulica
Cāt de slaba Liviule? Dar daca am radiator de cupru? Ca ala sigur cocleste de naiba il ia. Nu mai bine cu soda de rufe (Na2CO3) 1 kg la 10 l apa si eventual 1 lingura Calgon?
vaally
QUOTE(paulica @ 22 May 2006, 22:55)
Cāt de slaba Liviule? Dar daca am radiator de cupru? Ca ala sigur cocleste de naiba il ia. Nu mai bine cu soda de rufe (Na2CO3) 1 kg la 10 l apa si eventual 1 lingura Calgon?
*


Solutie 6% HCl in apa distilata. HCl nu ataca Cu, acesta este sub H2 in seria reactivitatii si nu inlocuieste H2 din acizi, cu exceptia acidului azotic HNO3
siulian
si eu am de curand cred ca o problema cu chiuloasa
dupa ce o accelez la 3000-4000 si apoi o las la relanti se vad bule de aer in vasul de expansiune
pe langa chestia aia...iese si un fum alb/albastrui

avand in vedere ca sunt simptomele unei garnituri de chiuloasa...ma intereseaza daca cunoaste cineva un mecanic bun care sa nu incerce sa ma intzepe
(nu de alta dar mai facusem rost de un mecanic..si l-am sunat...i-am explicat ca vreau si io sa-mi regleza tachetii..ca se auzeu ca bat...si incepuse sa ma imbrobodeasca prin telefon..ca vine el cu un carburator..ca are jigloru nou...si prostii de genu asta.......si pana la urma am gasit un prieten de mi i-a reglat si a fost super ok)

deci cunoaste careva un mecanic priceput si ne-tzeapar(evident..ca munceste pe bani...si ca ii platesc..ca doar e munka lui....dar sa nu incerce sa ma prosteasca pe fata..ca..chiar tampit nus) ca sa-mi schimbe si mie o garnitura de chiuloasa ??

astept va rog un PM sau..chiar aici...

10x anticipat



ps. in bucuresti

siulian
pare comic..dar poate ajuta si pe altii

inainte de a trage concluzia ca e "mucita" garnitura de chiuloasa am schimbat toata apa din radiator/motor..
in mod normal si evident...am pus apa+antigel in radiator pana s-a umplut....apoi am pus si in vasul de expansiune
am dat drumu la caldura... am ridicat borcanu...i-am dat drumu la surubel..pt aerisire...am tinut...pana cand n-a mai iesit in valuri/builbuci...
am pornit si motoru...l-am turat nitel....am mai lasat din nou pana s-a curatat si n-a mai iesit cu bulbuci...

apoi ..am plekat....
acasa din nou ajuns...nus cum ma jucam eu pe acolo..si intamplator am vazut aer iesind din vasul de expansiune....totodata mi s-a parut ca am vazut si o dara de ulei...

bineinteles ca am inceput sa ma crizez..gandindu-ma...ca gata...s-a mucit garnitura de chiuloasa...

de fapt...dupa ce am mai apasat de furtunul(ala de la radiator) si au mai iesit din nou...am mai turat motoru....am mai mers nitel...SI E OK...

ieri am mers vreo 200km...si nu are nici un simptom..ca ar fi garnitura de chiuloasa bushita
nu aer...nu ulei...nu consum de apa...temperatura e ok...

deci....inainte de a fi sigur ca e garnitura de chiuloasa... aerisiti bine de tot...de nspemii de ori

orikum...eu am vorbit deja..cu un mecanic urmand sa-mi fac un set motor...ca ma cam deranjeaza ca papa ulei(pana si mecanicu' a zis ca fumul alb/albastrui pe care il scoate miroase a ulei..nush cat de dezvoltata sa ai nasu' ...dar...ok)
argon
Datorita conceptiei sistemului de racire , se aeriseste singura pe la borcan, cel putin asa ar trebui.
Alex G.
Va pot spune si eu cum am ramas fara garnitura la chiulasa. Am plecat intr-un drum dus-intors pe ruta Iasi - Pascani (cca 160km dus-intors). La plecare nici o problema, in schimb la venire dintr-o data s-a aprins becul la apa si la ulei si s-a oprit motorul. Am tras pe dreapta am desfacut capota si am inspectat in borcan apa cu antigel: borcanul plin de lichid, de langa chiulasa iesea un fum albastrui. Am deschis busonul de la radiator, am turnat apa din borcan (doar apa+antigel nici urma de ulei in borcan) - apa fierbinte. Am scos si termostatul.

Am facut o cruce mare (fiindca mai aveam cca. 20km pana-n Iasi) si am pornit motorul. A mai mers inca vreo 8-10km si a murit de tot. Cand am deschis capota din nou, scuipase ulei pe la garnitura si in borcanul de expansiune era acum ulei apa si antigel. Solutia am sunat un vecin cu o furgoneta si m-a tractat pana acasa.

In fata blocului am desfacut furtunul de la tur la instalatia de incalzire si surpriza: un dop gelatinos de culoare ciudata (verzuie) direct in stutul in care intra furtunul. L-am dat afara cu surubelnita, am schimbat furtunul care era si el semi-distrus in locul unde l-a strans colierul si am schimbat si furtunele de la robinetul de dozare a caldurii prin calorifer. Am spalat si caloriferul. Acum urmeaza parte cea complicata: schimbarea garniturii de la chiulasa, spun complicata deoarece n-am mai efectuat asa ceva pana acum. Am sa apelez la un amic fost-mecanic.

Se pare ca e cam regula generala ca atunci cand baga apa in borcanul de expansiune, sa fie o problema de garnitura la chiulasa.

Alex
bygy007
sau o scoate pe teava de esapament sau baga apa in ulei
Alex G.
Am reusit intr-un final sa rezolv problemele de garnitura de chiulasa. Am desfacut capacul de chiulasa, l-am curatat de "catranul" depus pe el (cu diluant), am schimbat garnitura de cauciuc, am dat jos chiulasa, bujiile si am desprins galeria, am curatat chiulasa, tijele de presiune si zonele valvelor cu diluant si am constatat ca era deformata in zona mediana. Fuguta cu ea la uzina si mi-au facut planitate (m-a costat 500.000 lei), am remontat totul la loc si acum functioneaza motorul ca nou.

Am bagat filtru de ulei nou si am pus ulei MOL 15W40. Ca fapt divers am schimbat vechile palete metalice (intacte) cu palete din plastic.

Toata afacerea m-a ajuns cca. 1 milion.

Alex
Alex G.
In fine in ultima instanta, dupa un drum lung am zarit picaturi de ulei pe langa busonul de ulei de pe capacul rampei colbutorilor, neavand idee pe unde arunca uleiul, am schimbat garnitura de la surubul cel mai apropiat. De mentionat ca nu arunca ulei decat la turatii foarte mari pe timp sustinut. Ramane de vazut daca arunca pe la buson.

Alex
Alex G.
Pentru a nu incarca inutil topicul, revin aici cu o alta problema.

Dupa ce am rectificat chiulasa si mi-au montan o garnitura noua mi-au zis (cei de la service) sa revin dupa 500 si respectiv 1000km sa restranga chiulasa. Ei bine am fost la 500km si mi-au zis, fara sa verifice motorul, sa vin intre 500 si 1000km. Zis si facut, am fost la 650km si mi-au spus, in aceleasi conditii, ca nu are nimic si mai merge vreo 100km.

Ce va intreb eu, intrucat la service mecanicul cel betivan n-are chef de lucru, nu as putea strange eu chiulasa? Ordinea de infiletare a suruburilor o stiu din manualul de reparatii, cheie tubulara am.

Intrebarea mea e: cat de tare le strang?

Stima,
Alexe
argon
Cu o cheie dinamometrica le poti strange si singur, la mana nu te-as sfatuii, lasa-l pe mecanic.(cand e treaz)
Alex G.
QUOTE
...lasa-l pe mecanic.(cand e treaz)

Doamne-ajuta!

Problema e ca am de facut maine cca 160km cu masina si nu stiu daca e bine sa-i fac in situatia actuala (am deja cca. 650km de cand mi-am montat garnitura si chiulasa)...

Alexe
diaconuliviu
Si nu cunosti pe nimeni cu dinamometria? Daca ai numai 160 km, eu cred ca se poate circula.
Alex G.
Multam frumos de informatie. Atunci poate-l prind pe mecanic treaz dupa ce voi intreprinde calatoria.

Alex
FLP
Salut... e normal sa se mai duca lichidul din vas ?? Adica acum vreo 3 luni era la max... acum e putin sub.. unde s-a dus lichidul ala ? ar putea fi dusa garnitura de chiulasa ???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.