Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Caut motor Dacia Logan 1.6MPI 8valve
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
yo3fhm
Motorul Loganului meu se pare ca e cam pe duca...
Ca atare, caut pentru a cumpara in perspectiva (nu imediat) motor Dacia Logan 1.6 MPI 8v (8 valve), model 2005-2006. Tinta este un motor care sa fi fost bine intretinut si care sa nu aiba probleme, cu un rulaj preferabil sub 100000Km.

Daca aveti asa ceva sau cunoasteti pe cineva dispus sa vanda un astfel de motor, va rog sa ma anuntati (daca credeti ca ar fi util, v-as ruga sa difuzati intrebarea mea si pe alte medii personale).

OBSERVATII:
- cred ca nu ma avantajeaza oferte cu 16valve, intrucat am inteles ca trebuie omologare RAR si schimbarea calculatorului de bord; daca aveti alte informatii sau sugestii legate de aceasta afirmatie, va rog sa ma corectati.
- ma intereseaza si daca e vorba de vreo masina facuta praf, din care sa pot extrage motorul, daca a ramas intact;
- am vazut ofertele de pe OLX si alte medii asemanatoare;
- caut o oferta corecta, nu de la smecheri/speculanti/smenari;
- pentru cei care s-ar putea sa ma intrebe de ce cred ca motorul e pe duca - masina are 97500Km din 16.09.2005 si postez aici poza luata din service. Inginerul auto cu care am discutat mi-a explicat ca asa cum se prezinta, ar mai putea functiona intre 1 si 2 ani, cu conditia supravegherii permanente a consumului de ulei:

(click ptr marire)
Motor poza marita

user posted image

Se pare ca am luat plasa de cateva ori pe la unele service-uri, cand nu am supravegheat reviziile de dupa expirarea garantiei. Altfel, am exploatat masina foarte bland, nu inteleg de ce motorul a ajuns in halul asta (restul e OK). Mentionez ca in urma cu 2 ani am montat si instalatie GPL Landi Renzo, la "Eugen & fiul", care functioneaza foarte bine.

Cu multumiri!
Cezar
user123

De acord cu toate punctele tale, mai putin ultimul


Posibil ca motorul sa fie pe duca, insa nu e sigur....deocamdata ai sludge la greu ( ulei de calitate proasta tinut extrem de mult in motor) in chiulasa

Conteaza si "jos" cum se prezinta, e chiar mai important "jos"


E posibil ca "jos" sa nu fie in asemenea hal- ma refer la baie, arbore cotit, cuzineti, pompa ulei, etc


Din ce observ, patinele camelor nu par excesiv de uzate, in fond masina are 100 000km


Ideea e ca pt unii mecanici e mai usor sa "iei motorul cu totul" decat sa il cureti pe acesta de sludge si sa verifici eventual dupa....

E posibil sa fie doar sludge, sa nu ai uzura -inca- excesiva a unor piese ( poate scapi doar cu schimbul chiulasei sa zicem....sau segmenti)


La fel cum e posibil sa cumperi un motor "curat" dar care are "compresie" praf.....
BLUE R 19
Te complici prea devreme, are rulaj mic, probabail nici nu are probleme grave, curata-l si schimba-i simeringuri garnituri. Vezi pe urma cum se comporta. Nu ai spus practic nimic...cica ar consuma ulei (poate doar pierde), consumul il vezi la noxe.

Poate sa schimbi si mecanicii...
yo3fhm
@user123
@BLUE R 19

Domnilor,
Multumesc foarte mult pentru raspunsuri si pentru incurajari. Intre timp, am mai primit pe mail raspunsul unui foarte bun prieten, care desi nu este mecanic auto, are experienta in domeniu. Si la fel ca si dvs., a mentionat cam aceleasi lucruri, sugerand spre aceleasi solutii:
- curatare motor
- test de compresie
- verificare temporara a functionarii dupa curatare;
- la nevoie, segmentare /simeringuri, etc; sau set motor...

Chiar daca sunt afon in materie de mecanica auto, intuiesc cu ocazia raspunsurilor dvs. ca ar fi bine sa urmez si sugestia oferita de colegul BlueR19: "Poate schimbi si mecanicii" , hi hi hi biggrin.gif Cred ca din pacate, aveti mare dreptate. In ziua de azi, Doamne-fereste sa ajungi pe mana spitalelor sau a service-urilor auto!

Daca nu abuzez de bunavointa dvs., poate imi puteti raspunde si la alte trei intrebari:

- daca testul de compresie ar fi relevant, unde as putea sa fac un asemenea test, la preturi relativ rezonabile?
- sonda lambda se poate testa/verifica ? Cei de la service-ul la care am fost acum de curand (si de unde mi s-a spus ca motorul e pe duca) au spus ca nu pot diagnostica starea sondei lambda.
- dupa poza pe care am postat-o cu mizeria din motor (acel sludge), ati putea aprecia/aproxima cam cati ani ar fi trebuit sa *nu* efectuez schimbul de ulei pentru a ajunge in halul respectiv?

De fapt, nu stiu cum sa pun intrebarea ca sa intelegeti unde vreau sa ajung.
Am cumparat masina in 2005 si 3 ani cat a avut garantie, am mers exclusiv la service Dacia (Meridian si Kobalcescu) ptr reviziile obligatorii. Dupa aceea, din 2009 si pana in 2011, am schimbat filtrele si uleiul la aceleasi service-uri. Nu mai stiu ulterior pe unde am mai fost, dar stiu ca prin 2012 sau 2013, mi-a picat senzorul de turatie si nu mai vroia sa porneasca. Am dat masina pe mana unui mecanic recomandat de un amic multumit de el si dupa revizie, tipul mi-a spus ca teava pe care se toarna uleiul in motor nu arata deloc bine, gasind mazga pe ea. A mentionat ca asta inseamna ca si in motor e mazga si ca asta poate afecta motorul, in viitorul apropiat.
din 2013 si pana acum, am schimbat uleiul si filtrele la service Dacia Preciziei si la un service privat din vecinatate.
Acum, e posibil sa fi sarit vreo 2 ani pana am schimbat uleiul si filtrele, inainte de 2013.
Oricum, masina n-a vazut decat Bucuresti si foarte putin in afara (litoral, Brasov si imprejurimi).
In 2015 i-am pus GPL Landi Renzo si pana acum, nu m-a dezamagit.

Tinand cont de cele mai sus povestite, cum ar fi putut aparea mazga (sludge-ul) din poza?
Care varianta ar fi mai plauzibila din cele de mai jos ?
- am fost pacalit la revizii si uleiul nu a fost schimbat deloc ;
- am fost pacalit prin schimbarea cu un ulei de proasta calitate ;
- chiar daca uleiul si filtrele au fost OK, faptul ca as fi putut atinge 2 ani de la ultimul schimb, a imbatranit uleiul incat a ajuns in halul vizibil din poza.

As fi curios sa va aud parerea, pentru a castiga mai multa experienta.
Mentionez ca in bord, nu s-a aprins niciodata martorul baii de ulei si nici indicatorul de temperatura n-a depasit vreodata jumatate din scala indicatoare.

Va multumesc anticipat si va salut cu respect !
Cezar
Victorine
Pana raspund specialistii, bag eu o fisa. Se poate diagnostica sonda lambda. Eu am facut-o cu o prostie de interfata Elm327 bluetooth de 40 de lei si o aplicatie gratuita pentru telefon. Cu motorul cald, peste 2000 rpm, verifici semnalul in V. Dar poti si sa apelezi la cineva, sunt o gramada care fac diagnoza cu scule mai rasarite. La fel si compresia, cred ca un test il poti face la un service mai spalat. Nu dispera, nici eu nu cred ca e de schimbat motorul.

Apropos, o sonda lambda sare de 2-300 lei...
sobolan
daca vrei motor impecabil 1600/8v de logan vii la Galati,probezi pe masina si apoi demontam,am vreo cateva 1600mpi.....
yo3fhm
Buna dimineata amandurora!

@Victorine:
Foarte interesant ce spuneti si m-ar tenta. Un amic mi-a scris ca si-a cumparat-o de la chinezi, primind si un CD cu tot felul de softuri utile. O cautare pe net mi-a returnat multe oferte dintr-o groaza de locuri. Vad ca cele de la elm327.ro sunt cele mai scumpe (probabil cotate ca "originale"). M-ar ajuta daca mi-ati indica de unde sa cumpar cu incredere (daca nu se poate in cadrul topicului, v-as ramane recunoscator pentru un PM).
Vad una de la TechStar /Bragadiru, la 49.99 lei, oferta interesanta pentru mine, intrucat e foarte aproape. As putea sa ma reped chiar maine, daca credeti ca e OK. Am incercat sa va trimit un PM, dar forumul spune ca n-am suficiente postari pentru asta biggrin.gif Daca credeti ca puteti sa-mi lasati o adresa de mail sau un nr. de telefon la care sa va pot contacta pentru 2-3 intrebari cu privire la utilizarea acelei interefete, v-as ramane sincer indatorat!
In rest, nu disper, intrucat sugestiile dvs. si ale primilor doi colegi care mi-au raspuns, m-au incurajat. Ba chiar m-ar interesa foarte mult sa gasesc o locatie de incredere in care sa se poata demonta motorul si curata de mazga aia oribila. Nu as avea nimic impotriva sa fac chiar eu "munca de jos" (curatare) dar presupun ca trebuie scos motorul si demontat intr-un mediu relativ industrial.

@sobolan:
Va multumesc pentru oferta, voi tine cont de ea. La Galati am niste rude pe care nu le-am mai vizitat de foarte multa vreme. Daca va fi nevoie sa cumpar un motor, va voi cauta cu siguranta. Mai am si alti prieteni in Galati si apreciez ofertele unor oameni binevoitori ca dvs.!

Ramane in continuare dilema pe care am mentionat-o in postarea anterioara.
Apropos de cele intrebate de mine, cineva mi-a mai oferit urmatorul raspuns :
" ai de capul meu. Ala este motor cu ulei de 100 k km neschimbat.
Motoarele astea in general sunt foarte fiabile. Daca sunt ingrijite bineinteles.
Eu cred ca le dadeam foc la aia care au zis ca au schimbat uleiul.
"

Dupa cum am mai spus, masina are 12 ani. Mi-e greu sa cred ca in 12 ani nu s-a schimbat cel putin de cateva ori uleiul in mod real. Am mai spus ca in primii 3 ani am lucrat direct cu cei de la service Dacia, intrucat masina era in garantie. Sa fi riscat oare sa se incurce in perioada de garantie cu schimburi false de ulei? Hmmm... Apoi, in cel putin 2 randuri, am schimbat uleiul si filtrele in 2 service-uri in care am vazut ce s-a executat. Recunosc ca in rest, nu am asistat personal la schimbul consumabilelor, dar ... chiar sa nu se fi schimbat de loc in cei 100.000 Km, mi-e tare greu sa cred.

Dvs., cei care sunteti de specialitate sau care aveti experienta in domeniu, ce parere aveti ?

Multumesc anticipat!
Cezar
BLUE R 19
Motorul arata ca si cum nu s-a schimbat uleiul mult timp si doar s-a completat. Si uleiul ala romanesc, ieftin formeaza asa ceva, mult mai repede, conteaza si stilul de mers, fara mers constant, cu drumuri scurte, temperatura sub regim.
Service care sa spuna ca nu poate diagnostica sonda...e o gluma.
Dincolo de interiorul murdar, ce probleme are, nu ies noxele ? nu merge bine ?
Cand ai luat ITP -ul ?
yo3fhm
Buna dimineata BlueR19, si multumesc pentru raspuns!

1a)
Inteleg ceea ce ati spus referitor la calitatea uleiului.
Este uluitor ceea ce se prezinta in interior, pentru ca dupa cum am mai spus in postarile anterioare, am asistat la cateva dintre *SCHIMBURILE* de ulei, adica tot procesul: eliminarea celui vechi si ars, extragerea filtrelor vechi, inlocuire cu altele noi, adaugarea uleiului proaspat. Daca am fost pacalit doar prin completare, atunci asta s-a intamplat in alte ocazii in care am lasat masina pe incredere in service (dimineata) si am venit sa mi-o ridic dupa amiaza, dupa ce am plecat de la serviciu. M-am gandit ca nu s-ar preta nimeni la o asemenea josnicie mizerabila, adica doar sa completezi uleiul si nu sa il schimbi !

1b)
Ce nu inteleg in continuare, ptr ca nu am suficiente cunostiinte tehnice in domeniul auto, este *daca* motorul este afectat in mod real sau nu, chiar si daca a functionat cu ulei ..."completat" in loc de ulei proaspat.
De asemenea, nu inteleg o alta chestiune. Stiu ca martorul din bord se aprinde atunci cand presiunea in baia de ulei scade sub o anumita limita (si ca atunci e intr-adevar periculos). Aprinderea martorului mai stiu ca se realizeaza prin intermediul unui traductor de presiune. Dupa cum am mai mentionat, in 12 ani de cand am masina, martorul respectiv nu s-a aprins niciodata.

Mai stiu ca indicatorul de temperatura din partea dreapta a LCD-ului de pe bord, nu a depasit niciodata jumatatea scalei. Sau poate a depasit-o in cateva randuri, pentru perioade extrem de scurte de timp (cateva minute). Cele mentionate pana acum, m-ar conduce sa concluzionez ca motorul nu a functionat in regim de supraincalzire, asadar tot prin logica ma gandesc ca in interiorul blocului motor nu ar fi trebuit sa se produca modificari care sa conduca la afectarea iremediabila sau calare. Daca gresesc, va rog sa ma corectati (repet, logica mea poate fi eronata, datorita lipsei de cunostiinte tehnice auto).

2)
Deocamdata nu ma deranjeaza absolut nimic in functionarea masinii.
Am mai precizat si in celelalte postari ca motorul toarce frumos, trage bine, am demaraj, nu exista zgomote suspecte, nu scoate fum, nu scoate mirosuri ciudate. Atunci cand functioneaza pe GPL, daca bagi nasul langa evacuare, nu se simte mai nimic (ei da, stiu ca oricum rezulta monoxid de carbon, hi ! ). Daca trec pe benzina, mirosul evacuarii este cel pe care il cunosc de cand am luat masina, acel miros tipic de ardere pe benzina evacuata printr-un sistem cu catalizator.

Referitor la inspectii tehnice, GPL, etc.
- ultimul ITP am fost *NEVOIT* sa-l fac chiar la RAR Voluntari, anul trecut. Asta pentru ca montasem instalatia GPL (Landi Renzo) in mai 2015 si nu am mers la omologare imediat. ITP-ul imi expira in 2016 si pentru ca RAR nu a acceptat sa faca ITP fara omologarea instalatiei GPL, a trebuit sa ma duc chiar la ei. Masina a fost inspectata, instalatia GPL omologata fara probleme si am buletin ITP chiar de la ei. Nu m-am dus pe pile, m-am dus pe bune - pentru ca nu aveam motive sa ma feresc.
- noxele au iesit excelent, fara nici un fel de probleme, atat la RAR, cat si la firma de unde am cumparat si montat instalatia GPL (am mentionat-o in postarile anterioare, n-o mai spun aici, sa nu se considere reclama intentionata, hi!).

Asadar, cred ca ma intelegeti de ce sunt uluit de starea in care a ajuns motorul.
Dupa cele pe care mi le-ati spus atat dvs. cat si ceilalti forumisti, trag concluzia ca e posibil sa fi fost tras pe sfoara la greu si ca poate motorul nu este afectat in mod real (in afara de mizeria care ar trebui eliminata cat mai curand). Si ca poate cel de la service-ul la care am fost, a profitat de lipsa mea de cunostiinte tehnice si a incercat sa ma panicheze pentru a merge pe ideea schimbarii motorului. Probabil ca daca as fi muscat momeala, motorul vechi ar fi ramas la ei, iar a doua zi ar fi fost curat ca lacrima si bun de vanzare pentru un alt fraier... care va plati mai bine decat mine.
Cam asa vad eu scenariul.

Ce parere aveti?

Cu multumiri,
Cezar
Adrian Frigo
QUOTE(yo3fhm @ 25 Aug 2017, 07:52)
Dupa cele pe care mi le-ati spus atat dvs. cat si ceilalti forumisti, trag concluzia ca e posibil sa fi fost tras pe sfoara la greu si ca poate motorul nu este afectat in mod real (in afara de mizeria care ar trebui eliminata cat mai curand). Si ca poate cel de la service-ul la care am fost, a profitat de lipsa mea de cunostiinte tehnice si a incercat sa ma panicheze pentru a merge pe ideea schimbarii motorului. Probabil ca daca as fi muscat momeala, motorul vechi ar fi ramas la ei, iar a doua zi ar fi fost curat ca lacrima si bun de vanzare pentru un alt fraier... care va plati mai bine decat mine.
Cam asa vad eu scenariul.

Bingo!

Depunerile alea se formează numai în cazul când mergi mult cu același schimb și atunci când folosești un ulei de proastă calitate!Tot ce vezi acolo sunt gudroane din ulei și ceva mâzgă....
Oricum,tot ce este acolo trebuie curățat cât mai bine deoarece riști să se înfunde vreo canalizație de ungere și.....cred că-ți dai seama unde se ajunge! unsure.gif

Din moment ce zici că noxele ies perfect,motorul trage bine și n-ai avut nici un fel de problemă cu el(indicat și de parametrii din bord)eu zic să-i trimiți la origini pe măcelarii ăia din service și să-ți vezi de treaba ta! wink.gif

MÂZGA AIA NU E MOTIV DE SCHIMBARE MOTOR!

După ce cureți motorul(fie încerci cu un motor flush,fie adopți varianta mai sigură însă mai laborioasă de a curăța manual tot),îți recomand să încerci pe cât posibil să faci schimburile de consumabile numai la cineva de încredere și doar în prezența ta.....sau și mai bine,să le faci CHIAR TU!Nu-i cine știe ce inginerie și cu un minim de scule și cunoștințe e joacă de copii....


Spor la treabă!
IRONICK
Dragilor, vedeti ca depunerile alea nu se formeaza nu doar de la ulei neschimbat. Mai ales daca sunt doar in partea superioara a motorului.
user123

@yo3fhm


Daca gasesti vreun mecanic sa se incumete - ma indoiesc, mai ales pe sume de bun simt- sa desfaca si sa curete acel motor ar fi bine


De celelalte lucruri nu trebuie sa iti faci griji.....este o lege nescrisa intre mecanici, daca desface motorul, sigur il va segmenta ( deci nu vei avea nevoie de test de compresie), sigur ii schimba cuzinetii, sigur ii schimba garnitura de chiulasa etc.....si se verifica multe altele pe care mi-e lene sa le scriu


Este de bun simt, cand se face o lucrare de asemenea scala la un motor, se schimba tot, daca vrei sa faci treaba.....bineinteles ca se schimba si kit distributie etc etc...


Dupa parerea mea, daca se pun doar anumite piese curatate , este carpeala si nu este ok....


Referitor la noxe, este posibil sa iti iasa in "parametrii" - mai ales la benzina- chiar daca mergi in 3 cilindri....de ce? pai gandeste-te cum interactioneaza UCE, lambda 1+2 si catalizatorul....


yo3fhm
@Adrian Frigo,
@user123,
@pistritu

Va multumesc amandurora pentru raspunsuri si sugestii.
De la userul pistritu am primit PM, dar din pacate nu pot sa raspund, intrucat primesc din partea forumului o avertizare cum ca n-am un minimum de postari necesare si ca ar trebui sa contactez administratorul:
You don't have enough posts to access the PM system. Please contact an administrator for more details.

Desi e offtopic, problema se leaga totusi de contextul in care as fi dorit sa pot utiliza sistemul de mesagerie privata si pentru ca nu am putut contacta nici administratorul (la click pe "Contact administrator" se deschide o pagina goala!) incerc sa intreb aici, direct, cum as putea rezolva aceasta problema.

Legat de ce mi-a scris user123:
QUOTE
Referitor la noxe, este posibil sa iti iasa in "parametrii" - mai ales la benzina- chiar daca mergi in 3 cilindri....de ce? pai gandeste-te cum interactioneaza UCE, lambda 1+2 si catalizatorul....

Dupa cum am spus de la bun inceput, cunostiintele mele despre motoare sunt putin peste zero.
Din ce stiu, catalizatorul e un soi de filtru special, iar sonda lambda are rolul de a detecta cantitatea de oxigen ramasa in urma trecerii gazelor evacutate prin catalizator. Din nou, asta e ce stiu eu, si nu m-as mira sa fie gresit. Nu m-am documentat nici de pe internet, recunosc. UCE presupun ca ar trebui sa fie calculatorul masinii, cel care regleaza probabil si procesul de injectie.
Daca cele mai sus enuntate pot fi oarecum corecte, atunci inteleg ca ai vrea sa sugerezi ca chiar daca arderea nu ar fi 100% completa si daca ar exista mai multe noxe primare decat in mod normal, in urma filtrarii lor prin catalizator ar putea ca la iesire sa arate totusi normal - desi la intrarea lui probabil ca ar fi multa "mizerie".
Si daca si concluzia asta am tras-o relativ corect, as mai deduce ca o consecinta logica ar fi imbacsirea filtrelor din catalizator - sau mai pe romaneste, uzura mai rapida a acestuia.
Gresesc ? Daca da, rog corectie.
Daca nu, atunci va trebui, cred, sa ma indrept cat mai repede catre o verificare a motorului facuta cu simt de raspundere...

@Adrian Frigo si Pistritu:
Nu stiam pana acum ca exista solutii "motor flush", dar banuiam ca ar fi trebuit sa se fi inventat ceva de genul asta. Sigur ca asta ar fi prima tentatie. Pe de alta parte, daca ar fi sa vand masina, nu am bani cu care sa cumpar alta si nu vreau sa ma bag la rate din nou. Trebuie sa fac un compromis, desi desfacerea motorului si curatarea lui mi s-ar parea si mie, dpdv logic, sa fie cea mai buna solutie.

Desi nu ma pricep, ma gandesc ca daca nu am zgomote ciudate si consum crescut de carburant, daca trage corect (presupun ca asta inseamna si compresie normala? ) atunci interiorul ar trebui sa fie inca OK (cilindri, pistoane, etc.) si ca poate doar un proces de tip flush, apoi desfacere si curatare a mizeriei urmate de o noua schimbare a uleiului si a filtrului aferent, ar putea fi suficiente, ptr inceput. Sunt sigur ca pot gresi intr-o astfel de presupunere, de aceea ar trebui sa vad cum pot gasi un mecanic care sa gandeasca pragmatic si sa nu mearga doar pe ideea ca totul trebuie facut de la A la Z. De exemplu, am intalnit multi taximetristi care mi-au spus ca au mers 350000 Km cu acelasi motor, pe GPL, fara sa fi segmentat vreodata motorul...

Multumesc inca odata si astept sa vad cand pot sa folosesc PM... sau daca stie cineva cum sa-l pot contacta pe administrator !

Week-end placut,
Cezar
Victorine
Vezi ca ti-am trimis si eu PM in urma cu cateva zile, legat de diagnosticarea sondei lambda si cum am facut eu. Poate l-ai trecut cu vederea. Oricum, daca vrei sa intelegi cum functioneaza exista multa informatie pe net, inclusiv pe youtube. Cauta dupa oxygen sensor.
bossake
pana la urma care este problema reala a motorului?
consuma ulei intre schimburi? cat anume?!

merge prost? consuma mult combustibil? nu trage in parametrii?

atata timp cat motorul merge decent eu l-as pastra. vorbim de o investitie de ~ 1000 de euro ( motor+montaj cu factura in service autorizat!+omologarea noului motor, plus distributie, garnituri, etansari noi) la o masina care face ~ 2000.
yo3fhm
@Victorine:
Buna ziua si multumesc pentru bunele intentii ! Din pacate, nu am primit nici un PM de la dvs., chiar am verificat de mai multe ori inbox-ul, intrucat asteptam raspunsul referitor la interfata de diagnoza ELM327, despre care va intrebasem in postarea #7... Ceva e in neregula cu sistemul de PM, probabil, intrucat (am mai precizat deja) daca vreau sa trimit un PM, forumul spune ca nu am suficiente postari pentru a realiza acest lucru (dar nu spune nici cate am nevoie!).

E frustrant sa nu va pot raspunde pe PM ! Imi cer scuze ca raspund aici, dar nu am incotro...
Referitor la diagnosticarea sondei lambda, am gasit pe net urmatorul material. Nu stiu daca e identic cu cel pe care poate ati vrut sa mi-l sugerati prin PM, dar il postez aici, poate e util si altora:
Prezentarea si diagnosticarea senzorului de oxigen (Sonda Lambda – 4 fire)

Astept in continuare sa vad cand s-o regla problema cu PM-ul smile.gif)
Deocamdata, in Inbox-ul meu exista doar 3PM-uri de la userul Pistritu...

@Pistritu:
Am primit si cel de-al 3lea PM. Multumesc.
Acum 3 zile masina a fost in service-ul care a demontat capacul de la culbutori si de la care provine poza pe care am si postat-o. Poate as demonta si eu, dar nu am mai facut-o pana acum si cel putin in prima faza, as avea nevoie de cineva care sa ma ghideze. Cu ocazia inspectiei din service, s-a facut si schimbarea de ulei si a filtrului. De data asta, s-a facut cum trebuie, macar. Uleiul la joja apare curatel.

Sunt deschis oricaror sugestii, inclusiv cea legata de flush, dar iata ce am gasit pe Internet. Am citat doar esentialul, pe care l-am subliniat si relevat cu albastru:

The Hitch Hikers Guide to the Galaxy of Engine Oils
QUOTE
Do I need a flushing oil?
[.........]
Of course, like most things nowadays, there's a condition attached when using flushing oils. In an old engine you really don't want to remove all the deposits. Some of these deposits help seal rings, lifters and even some of the flanges between the heads, covers, pan and the block, where the gaskets are thin. I have heard of engines with over 280,000km that worked fine, but when flushed, failed in a month because the blow-by past the scraper ring (now really clean) contaminated the oil and ruined the rod bearings.


Sincer, nefiind de meserie, nu stiu cum sa apreciez cele mai sus citate. La prima vedere, i-as da dreptate. Pe de alta parte, numai un specialist cu experienta ar putea sa confirme sau sa infirme cele de mai sus... Oricum, citindu-le, am ramas pe ganduri si deja am niste rezerve referitoare la utilizarea solutiilor flush-motor, cel putin pana cand cineva o sa-mi explice daca ceea ce am citit e sau nu corect.

Raman in continuare blocat la trimiterea PM-urilor, poate cineva dintre dvs. sa atraga atentia administratorului in acest sens, intrucat (repet) eu nu l-am putut contacta prin mijloacele disponibile de pe site!

Cu multumiri,
Cezar




26 Aug 2017, 12:06:
@bossake:

Multumesc pentru raspuns si incurajare smile.gif
Economic discutand, aveti perfecta dreptate !
Referitor la motor, nu ma deranjeaza nimic, cu exceptia faptului ca cei de la service-ul in care am fost pentru a incerca o diagnoza a sondei lambda (pornita de la aprinderea in bord a martorului de injector) au desfacut capacul de la culbutori si au gasit mizeria pe care am expus-o in prima postare din acest topic. Dupa care mi-au spus ca asa cum se prezinta, motorul ar fi cam pe duca...

In postarea mea #7 puteti sa vedeti la subpunctul 2) cele pe care le-am scris despre cum functioneaza motorul meu in prezent. Nu repet aici, ca sa nu abuzez. Daca veti considera ca ceea ce am constatat eu nu reprezinta motive de alarmare iminenta, probabil ca veti sfarsi prin a-mi spune ce mi-au sugerat si ceilalti colegi de forum: sa curat motorul si sa refac schimbul de ulei si filtru.

Toate cele bune,
Cezar

Victorine
Nu te mai stresa cu PM-urile, scrie aici. Pana nu atingi un nr minim de posturi nu vei putea trimite PM. Vine cu timpul, 20 sau 50 de postari si se deblocheaza, asa e by default.

Legat de diagnoza, o sa-ti spun doar concluzia, ca nu am salvat mesajul. Sunt o gramada de oferte pe net de servicii de diagnoza intre 20-50 de lei sau mai mult in functie de scule si cat sunt de seriosi. Arunca un ochi pe OLX, de exemplu. Eu am dat vreo 40 de lei pe interfata si inca vreo 20 pe versiunea PRO de la aplicatia OBD Doctor. Si sunt slabute amandoua fata de o scula si un program dedicat. Nu prea merita decat daca vrei sa faci tu o diagnoza rapida sau sa te joci.

Iti mai spuneam ca nici eu nu cred ca motorul ala e de schimbat si intreband aici poti primi sfaturi bune care sa te scuteasca de cheltuieli inutile, sunt oameni care chiar se pricep, au intervenit deja si i-ai mentionat si tu.

Bafta!

A, si nu inteleg de ce s-au gandit aia sa desfaca motorul direct (ma rog, capacul), daca s-a aprins martorul check engine. SAU AU LUAT-O AD-LITERAM biggrin.gif Martorul ala aprins inseamna niste erori, pe care intai le verifici la diagnoza, apoi intervii pe partea hardware...
user123

@yo3fhm :


Eu zic sa lasi sonda lambda ultima, sau printre ultimele

La 100 000 km nu are nici pe naiba sonda aia, nici daca turnai benzina si ulei direct pe ea


Problema e motorul la tine, fa-l pe ala intai- ala e prioritatea

Lucreaza sistematic si ia-o pe prioritati


Ai grija la flush-uri.....sunt ff periculoase, tu ai namol la greu prin motor si daca il mobilizeaza prin diverse canale....mai rau faci

La tine namolul sa depus prin gravitatie si regim termic......flush-ul til mobilizeaza sil arunca si pe unde nu este sau unde nu vrei......canale si pompa de ulei

La ce ai tu acolo, daca vrei treaba buna nu exista scurtaturi......desfaci si cureti la mana, la bucata tot.....ai prea mult namol ca sa mearga cu chestii soft

Rationamentul tau la sonda e bun, dar catalizatorul e ultima ta grija


Incearca sa reconditionezi motorul pana nul strici definitiv sau schimba-l cu altul


Daca il desfaci sa pui poze cu baia,vilbrochen, pompa ulei ,bloc motor
yo3fhm
@Victorine:
Multumesc pentru revenire. E OK, inteleg. Deocamdata, o sa temporizez achizitia unei interfete si ma voi concentra pe curatarea motorului ! Cat despre motivul ptr care au deschis capacul de culbutori, nu pot comenta. Stiu doar ca mi-au spus ca nu pot diagnostica sonda lambda. Hi. Eu am fost cel care le-a solicitat un test ptr sonda, si verificarea (cel putin vizuala) a catalizatorului si a starii tevii de esapament.

@user123:
- La 100 000 km nu are nici pe naiba sonda aia, nici daca turnai benzina si ulei direct pe ea
- Lucreaza sistematic si ia-o pe prioritati
- Ai grija la flush-uri.....sunt ff periculoase, tu ai namol la greu prin motor si daca il mobilizeaza prin diverse canale....mai rau faci
- La ce ai tu acolo, daca vrei treaba buna nu exista scurtaturi......desfaci si cureti la mana, la bucata tot.....ai prea mult namol ca sa mearga cu chestii soft
- Daca il desfaci sa pui poze cu baia,vilbrochen, pompa ulei ,bloc motor

In regula. 99% din sfaturile tuturor concura spre a da acelasi verdict. biggrin.gif
Voi avea grija sa gasesc un mecanic dispus sa lucram sistematic si fara bataie de joc (stiu ca asta e greu, dar sper sa gasesc un astfel de om, pana la urma!). Cat despre poze, OK - mi-ar facea placere, dar ramane de vazut. Cineva mi-a sugerat un prieten de-al lui de la un service Renault - dar ma indoiesc ca acolo va fi ieftin si cred ca nici nu voi putea sa stau langa om sa vad ce face (lucru care in situatia de fata, ma intereseaza ! ). E complicat, dar daca voi putea sa fac pozele, le voi posta cu siguranta!

Inca odata multumiri tuturor!
Week-end placut,
Cezar
Bujor Stefan
Am întâlnit și eu o astfel de problema, generată după părerea mea de lipsa întreținerii.

13 Jun 2018, 08:48:
Și după 2 zile de curățat
user123

Motorul ala e vai de capul lui....

Indiferent ce ulei a pus ( si sigur a pus o petarda de ulei), a avut grija sal schimbe la pastele cailor si martienilor....

Namolul acela (sludge) arata ulei prost calitativ dar mai ales interval de schimb necorespunzator in primul rand uleiului...

Adica ok, nu esti in stare sa cumperi un ulei bun -dar frate macar schimbal mai des, daca tot pui o petarda...


In al doilea rand....curatirea.....cum sa facut? Daca ai asa ceva in chiulasa iti dai seama si ce e in baie...

Mai exact pompa ulei si cuzineti......corect ar fi motorul dezmembrat si curatat tot noroiul, iti dai seama ce mizerii e prin canale ....

Daca vrei sa verifici cat de bine ai curatat :

- test compresie uscat dar si umed
- masurare presiune si temperatura ulei, in mers cu motor incalzit

Daca ies bine atunci...teoretic e ok

La asa ceva eu as pune un ulei cu fff mult calciu, "detergenti " si dispersanti....schimbat la 5000 km in primii 10 000 ca sa curete si mai bine eventualele resturi
einstein1984
scurgi uleiul, pui motorina in baie, tractezi msina in viteza o distanta oarecare, scurgi motorina si schimbi filtrul de ulei, pui ulei ieftin, pornesti cotoarba pe loc sa o incalzesti, schmbi ulei si filtru
user123


Bre....motorina nu mai e cea fost !

Nu mai degreseaza neam, o pune degeaba

Nu as fi crezut, insa nu a fost in stare nici macar un vaporizator GPL sa-l curete.......pai daca nu spala nici reziduuri GPL, cum sa spele produsi de ardere din ulei....


In plus, daca are sorbul infundat/canale pana nu o ia "la mana" nu desfunda nimic.....nici cu motorina, nici cu solutii minune, nici cu ulei.... icon_mrgreen.gif


Cotoarba? radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif .......am notat termenul.....
einstein1984
un lant de motoreta il curata fara probleme. Si chiar e mai detergenta decat aia veche(euro 3) care era mai unsorasa. Acuma ca ar tebui si o sarma indesata prin niste pasaje... nu te pot contrazice.
user123

Buey....ce mare curatat e la motoreta.....ala il cureti si cu batista......biggrin.gifD


La ce a aratat acolo, e smoala......smoala viscoasa, asta pana nu o scoti cu mana, nu faci nimic

Doar o mobilizezi si infunzi si mai bine motorul.....


La cum arata acolo, cred ca nici mama spray-ului de degresat din comert nu ajunge.......ii trebuie perclor ( degresant industrial)
einstein1984
lantu d emotoreta e uns cu o ceara.... motorina e destul de puternica ca solvent pentru ea. Nu-l stergi de praf.
Bujor Stefan
Dacă va spun cu ce l-am curățat mi-e frica sa nu fiu linșat.
Intr-adevăr, întâi am scos cu șurubelnița, ore întregi, mizeria aia și am umplut o cutie de carton a unui filtru de ulei.
Apoi am încercat sa curat cu spray de frâne, dar îmi degresa iar reziduurile rămâneau tot acolo, plus consumul enorm de spray-uri.
Am recurs la arma atomica și anume nitrodiluant plus pensula, iar la sfarsit am clătit cu spray de frâne. În total 2,5 l diluant și 5 sau 6 spray-uri.
Orificiile de ungere din rampa culbutorilor, apoi cele din culbutori care ung camele pe care aluneca, erau toate înfundate. M-am chinuit cu o sarma otelita sa le desfund pe cele ale culbutorilor, altfel nu erau unse camele.
Motorul cred ca avea vreo 5 la de ulei în el, fapt care generase de mai mult timp cedarea simeringului de la pinion distribuție de jos, fiind aruncat ulei peste tot.
Am asamblat tot și mi-am zis sa las motorul sa funcționeze câteva zile cu uleiul nou, căruia sa-i adaug un flush iar apoi sa-l schimb din nou, având în vedere ca era și contaminat cu resturi de diluant ramase prin motor.
Având în vedere curățarea clapetei, schimb de bujii (eyquiem originale cred, electrodul central era ovalizat iar distanta era pe la 1,5, o sa pun o poza), curățare senzor volanta, motorul a pornit imediat.
Întâi l-am pornit fără capac culbutori sa fiu convins ca urca uleiul. M-am linistit, am pus capacul și apoi l-am lăsat sa meargă la relanti.
După câteva minute a început sa bâlbâie și s-a blocat.
L-am mișcat prin intermediul roții, am observat ca se putea roti vreo 50 de grade, am dat iar capacul de culbutori jos și am observat ca unele supape nu le mai puteam împinge deloc.
Deci, cred eu, distribuția a catadicsit sa moara fix atunci, bine ca nu a murit în forja pe autostrada.
Mi-am zis ca dacă a mers pana acum mai rezista câteva zile, plus ca vroiam sa nu contaminez noul simering cu uleiul actual, plus ca așteptam musafiri, nu mai aveam timp de mașină iar clientul dorea masina, urmând sa schimb simeringul si cureaua luni.
user123
Nu te linseaza nimeni

Anticipam raspunsul, la ce ai acolo sigur nu mergea cu sprayuri si nici motorina

Mazga aia se degreseaza industrial - iti trebuie perclor, ala e dat dracu trece prin orice dar e de uz industrial nici service-urile nu au asa ceva ...

Oricat lai degresa , nu mai e motor....nu merita atata osteneala si mai ales daca proprietarul sia bagat picioarele in asa hal, atunci merita sa plateasca....

Daca ai facut doar chiulasa, ai doar o treime....iti mai trebuie blocul baia si mai ales vilbrochenul...

Mare minune sa nu trebuiasca alt vilbrochen, cuzinetii sunt dusi dreq sigur...

Bonus, dupa " curatenia" ta partiala, ai mai mobilizat mizerii prin canale si palier asa ca ai reteta optima pt griparea motorului....


Imi aduc aminte ce mia zis un inginer de la porsche : domnule, daca au ales sasi cumpere masina scumpa, atunci sa plateasca ( traducere din germana)

Intrebarea mea era de ce pt schimbul unei conducte trebuie scos tot motorul.....am primit raspunsul de mai sus
Bujor Stefan
Pai nu cred ca mizeria dizlocata are cum sa înfunde alte orificii. Uleiul e tras prin sorbul pompei, apoi trece prin filtru, deci mizeria rămâne ori în baie ori în filtru.
În privința murdăriei din partea inferioara a motorului, nu cred ca e la fel de grav, având în vedere faptul ca erau vreo 5 l de ulei în motor, pe care sigur îl băteau manetoanele de la arborele cotit iar acolo era permanent o mica furtuna de ulei.
Cu încă o soluție de curățare și un schimb de ulei sper sa-și vina în fire motorul ăsta.
Dacă ar fi fost mizerie multa în baie nu ar mai fi intrat 3,5 l de ulei, așa ca ce a mai rămas pe acolo e insignifiant.
Referitor la uzuri, rampa culbutorilor nu avea nici o urma de uzura, cel puțin dacă am tras cu unghia pe toată lungimea nu am simțit nici o denivelare. Același lucru este valabil și pentru came, culbutori și supape.
user123

Vezi ca incurci lucrurile un pic :

- uleiul e tras prin sorbul pompei si impins in filtru, care daca e colmatat cu mizerii ( si sigur e) va da pe bypass.....

Adica fix pix, tinand cont ca tarajul cel mai mare la by pass il au filtrele Mahle...cele de origine de care pun multi, au pres de by pass si mai mica...

Asta daca apuca sa traga ulei pe sorb....si daca apuca sal impinga in filtru...

Vezi cati de "daca" ai?


Faptul ca sunt 5 l de ulei, agraveaza situatia....mai ales ca il bat manetoanele cum zici tu

Bataia aia e total interzisa, duce la barbotarea uleiului si absorbtia cu cavitatie de aer prin pompa

Cavitatia in canale, rampe, cuzineti duce la supraincalzire si implicit uzura, gripare


Referitor la masurarea uzurii cu unghia...

Daca tu crezi ca uzura unui arbore si a unui lagar se apreciaza asa, prefer sa nu comentez...
Bujor Stefan
Filtrul e bineinteles schimbat, am pus un Champion care are capacitate mai mare (e mai inalt). Uleiul a ajuns rapid în rampa de culbutori, deci trece prin sorb si prin filtru, cât despre arborele cotit, cum a mers pana acum o merge și mai departe. Proprietarul merge încet cu mașina, o mai tine maxim un an și nu mai vrea sa investească în ea.
Cat despre măsurarea uzurii cu unghia, și din ochi, iti spun ca știu cum se uzau rampele de la 1300, de se făceau șanțuri pe ele. Pe rampa asta nici un culbutor nu agata, nu are joc, iar culbutorii și camele nu au nici un fel de șant sau bavura.
Mai e o treaba, știu cum se măsoară uzura și jocul dintre manetoane și biele dar la motorul ăsta nu mai are rost investirea de timp și bani cu demontarea băii și a arborelui cotit.
Pe mine m-a frapat rezistenta materialelor și uzura OK, având în vedere faptul ca sus ajungea f puțin ulei.
user123
Am scris asa, poate intelegi la ce ma refer - si nu eviti sau te faci ca eviti :

QUOTE(Bujor Stefan @ 15 Jun 2018, 11:31)
Filtrul e bineinteles schimbat, am pus un Champion care are capacitate mai mare (e mai inalt).



Nu conteaza capacitatea filtrului in cazul acesta, ci presiunea de by pass ( presiunea de by pass e presiunea la care uleiul circula direct, nefiltrat si este data de supapa de by pass din filtru )

Poti sa ai filtru de tractor, la cat noroi ai acolo in 5 secunde la umplut, ti-a crescut presiunea in circuit si a dat pe by pass.....adica nefiltrat direct, deci vax

QUOTE
Uleiul a ajuns rapid în rampa de culbutori, deci trece prin sorb si prin filtru


Da, a ajuns dar nu prin filtru ci prin by-pass- adica direct, nefiltrat......tocmai din cauza a ceea ce am scris mai sus


QUOTE
Cat despre măsurarea uzurii cu unghia, și din ochi, iti spun ca știu cum se uzau rampele de la 1300, de se  făceau șanțuri pe ele. Pe rampa asta nici un culbutor nu agata, nu are joc, iar culbutorii și camele nu au nici un fel de șant sau bavura.
Mai e o treaba, știu cum se măsoară uzura și jocul dintre manetoane și biele dar la motorul ăsta nu mai are rost investirea de timp și bani cu demontarea băii și a arborelui cotit.....



Tu zici ca stii, dar nu aplici si oricum nu asta e important

Ajungi la ce am zis eu mai sus, vis-a-vis de investitie - ca nu merita


Nu compara blocul motor de la 1300 cu blocul loganului ca iti da cu virgula.....sunt alte tolerante, alte cote si altfel construit

Daca uzura ajunge sa se vada cu ochiul liber sau sa o simti la mana, atunci piesa aia e vai de capul ei.....

Ce ai facut tu se cheama carpeala si e ok daca pe client il multumeste - sunt convins ca tu esti multumit, din ce scrii

Asta e motivul pt care eu niciodata nu am dus, nici o masina din cate am, la vreun service sau vreun mecanic
Bujor Stefan
Motorul a mers aproximativ 10 minute iar la desfacerea capacului culbutori am observat ca uleiul de acolo era curat. Oricum cu uleiul ăsta merge câteva drumuri apoi schimb din nou filtru și ulei. O sa mă uit în filtrul vechi sa văd ce a strans.
Teoria și verificările le înțeleg foarte bine, dar nu se justifica absolut deloc la o masina de 13 ani, pe care o mai ții maxim un an.
Chiar dacă pățesc așa ceva la mine din cauza unui ulei contrafacut, o sa curat și o sa merg mai departe cu ea, urmărind temperaturile, starea uleiului, consumul de ulei.
Cred ca ceva asemănător a pățit și dsign și a preferat sa schimbe motorul decât sa investească aiurea în el.

Apropo de diverse aprecieri gen "carpeala", te rog sa păstrezi pentru alții astfel de cuvinte.
Te-ai gândit la ce suma ar ajunge manopera si piesele pentru toate lucrările pe care le-ai fi efectuat tu la motor, ca sa fie așa cum iți asumi tu ca ar fi cel mai bine?
După ce ai suma în minte, crezi ca proprietarul mașinii ar fi acceptat?
user123


Eu nu am de ce sa ma abtin, tu asta ai facut acolo


Ai facut un compromis, nu ai curatat intreg motorul cum dealtfel trebuia si nici teste sau masuratori pt uzura nu ai facut- e treaba ta


Acest compromis se numeste pe limbajul comun - carpeala - fie ca iti place, fie ca nu

Corect era fie alt motor/fie desfacut.....dar nici proprietarul nu a avut bani si tie ti-a convenit

Stiu bine ce preturi sunt, nu ma aburi pe mine cu chestii din astea, loganul e copil mic pe langa alte motoare care fac sludge de 10 ori mai repede

E clar ca proprietarul e si ala un "carpaci", din moment ce :

- nu e in stare sa intretina o masina

- nu-si permite nici macar un schimb de ulei la intervalul corect de timp

- cauta compromisuri - si te-a gasit pe tine


E clar ca dupa toate astea, nu-si permite sa curete motorul corect, daramite sa cumpere alt motor....

Dar nu-i problema, a gasit intelegere din partea ta si din partea motorului ( care nul distrugi asa usor din fericire) si acum banuiesc ca sunteti amandoi fericiti.....

Toti, mai putin motorul.........este? noroc ca nu poate sa vorbeasca, are gura plina de noroi..smile.gif))))


Ai grija cu folosirea unor nume ca Dsign, fara sa stii despre ce e vorba- il cunosc destul de bine si chiar personal pe tip si nu e cum zici tu

Nu a avut niciodata asa ceva in motor ( noroi) cum arati tu aici.....ala face schimburi draconice la ulei, foloseste motul si il arunca cel mult la 2 curse sau 7000 km......

In plus, a schimbat motorul de 1.6 8v cu unul de renault wind ( 1.6 16v 133 cp K4m 845 parca) pe care l-a adus din franta, l-a luat pt putere nu pt ca distrusese 8v....

In prezent masina lui de competitie e vanduta de mult.......


Deci, nu trebuie sa te supere adevarul - in fond ai facut ceea ce i-a placut si proprietarului

Dar asta nu inseamna ca vii aici si sustii ca asa e bine si corect, ca nu tine
Bujor Stefan
Tu te plictisești rău de tot.
Și văd ca nu înțelegi când cineva iți spune ca l-ai deranjat, la tine primează sa arunci niște răutăți decât sa te abții și sa te gândești ca poate nu știi toate datele problemei.
Tu stai frumos în spatele tastaturii și pe munca mea și banii altuia dai ordine cu ce trebuie făcut cu motorul ăla.
Îți mai explic încă o data, ca văd ca nu ai inteles:
- am prezentat o problema, fără sa cer sfaturi
- ti-am spus ca omul respectiv vrea sa tina cheltuielile la minim
- motorul respectiv trebuie sa mai tina maxim 1 an/10 mii km după care proprietarul a spus ca vrea sa își schimbe masina
Așa ca avioanele tale cu măsurat compresie, uzuri, curățări de ansamblu nu își au deloc rostul, nu sunt susținute financiar de proprietar iar eu nu fac munca benevola.
Dacă vrei, iti aduc ție masina și poți sa îi faci tot ce iți trece prin cap.

Te cunoști bine cu dsign dar încurci borcanele, motorul de 133 cai e pe al doilea logan, la primul logan a avut probleme cu un ulei contrafăcut și s-au uzat niște cuzineți, sens în care schimbat motorul tot cu unul 1.6 de 90 cai.
Deci ai grija cu ce susții tu ca este adevărul universal, te mai înșeli.

Dacă tot nu ai inteles cum sta treaba cu motorul la care lucrez eu, o sa iti mai explic încă o data.
user123

Cred ca tiam dat prea multa atentie, este?

E treaba ta ce carpesti, oamenii nu au bani

Nu te-am criticat pt asta

Dar nu scrie aici ca merge asa, pt ca nu merge - e carpeala oricum ai zice

Nu asa se procedeaza in mod corect

Cat priveste prostiile debitate cu avioane se vede ca nu-ti convine sa ti se spuna adevarul

Stai linistit ca nu te seminarizeaza nimeni, nu te intreaba nimeni cate grade are arborele cu came sau cat e avansul la PMH

Doar ca sunt satul de carpaci ca tine care isi bat joc de motoare si de clientii care tolereaza asa ceva

Eu nu am dat nici un sfat si cu atat mai mult tie......vad ca le stii pe toate, inclusiv masuratori avioane, cote.....de aia te si miri ca "rezista piesele la logan" ,este ?

Eu am scris cum se face corect, am scris o idee - nu ma intereseaza cazul tau si nici cu tine nu am ce sa fac, m-am folosit de cazul tau ca sa expun o idee despre cum ar trebui sa se procedeze

Mai iesi si tu in lume, mai dute intrun service, eventual pe dincolo, vorbeste cu ingineri....eventual cu aia care gandesc motoarele......nu trebuie sa ramai la carpeala care zici ca o faceai la dacia 1300, cu unghia si la ochi...

Daca crezi ca ai ceva argumente tehnice sa expui, te astept...

Daca nu poti decat mistocareala si te oftici ca nu esti ridicat la grad de " mare mecanic" atunci cu atat mai mult devine si mai interesant.....continua ca ai scos destui porumbei pe gura, poate acum scoti ceva mai de soi...

Ai legatura !

Bujor Stefan
Cu motorul lui dsign cum a rămas, am avut dreptate sau nu?

Văd ca tot nu intelegi, o sa iti mai explic încă o data:
- am înțeles și sunt de acord cu toate verificările pe care le-ai spus, dar în cazul de fata nu se aplica. Știu oameni cărora li s-a spus ca trebuie schimbate prezoanele chiuloasei dacă au fost desfăcute, pentru ca se pot rupe, dar au spus ca își asuma. Mai faci după cum vrea și clientul, îi explici cum e bine și ca iți asumi tu tot, în cazul în care el vrea altfel, îi explic ca poate sa greșească și dacă susține în continuare îi spun sa își asume el eventualele defecte și fac după cum spune el.
- nu se justifica o investiție atât de mare în mașină respectiva, are probleme mult mai mari
- din nou dai sfaturi pe munca și banii altora

Nu mi-ai răspuns la intrebare, cât ar costa manopera și piesele ca sa pui un motor ca ăsta la punct, așa cum iți dorești tu.
Dpdv costuri/beneficii, pur economic, clientul a hotărât ca ăsta este soluția optima, tu poți sa vrei orice ca vrei degeaba și mai te și înverșunezi degeaba, pe masina, banii și munca altora.
Învață să dai sfaturile și apoi sa taci din gura.

Apropo de tampenii debitate cu măsuratul uzurii din ochi, tu ai spus în primele postari de pe acest topic "după ochi pare ca nu ai uzura mare la came".
Nu te mai da fata mare și mare mecanic ca nu suntem la scoala și nici nu știi tu ce pregătire am eu.
Îți recomand sa fi mai modest și mai înțelept, te porti ca o cocuta de 16 ani.
Cu cât ești mai bătrân cu atât e mai grav, ar trebui sa înveți sa accepți și alte păreri și faptul ca viata și nevoile altora sunt diferite fata de ale tale.
user123

1. Daca nu am mai scris despre Dsign este pt ca e offtopic, nu are legatura cu ce discutam aici si nu inseamna ca e asa cum zici ....eu stiu si pot sa ma opresc

Te sfatuiesc sa ai grija cu ce zici despre el, este mai dintro bucata si poate te injura direct....mai ales avand in vedere subiectul

2.Sunt convins ca tu iai spus clientului la ce posibile riscuri se expune facand manopera asa

Iai spus ca e posibil sa pice cand ii e lumea mai draga?

Sau ai tacut, cum taceti toti.....asteptand sai pice ca sa mai decarteze o data la tine

Nu-i asa domnu' mecanic?

Ia zi tu, cat il costa pe client ( bani timp, disconfort etc) sa aiba masina de 2 ori dusa la o revizie generala a motorului?


Eu tiam zis ca nu vreau nimic, discut idei pt cei care vror sa inteleaga si sa tina la calitate...

Evident daca clientul e cum e, poti sai pui si rahat....


Dar tu nu ai zis asta...dimpotriva ai venit si ai sustinut ca asa e bine

Aici e problema ca nu e bine asa si nu e corect - atat! .....ce vrea clientu tau sau ce faci tu, tiam mai zis ca nu ma intereseaza


Pt pus la punct acel motor pretul e nesemnificativ pt mine.....platesc de 10 ori mai mult pt intretinerea altor masini, care nu fac subiectul acestui forum.....

Adica pe intelesul tau....imi permit sa cumpar ulei la 90lei/litru cam 20 litrii ca sami ajunga la toate......

Eu sunt o extrema, nu inseamna ca cer sau zic sa faceti cum fac eu

Insa ceea ce vreau, este ca treaba sa se faca corect !

Ce vreau sa se inteleaga este ca de asta am tot scris sa se respecte intervalul de schimb( sau chiar mai devreme) ca sa nu ajungeti in situatia expusa de stimatul coleg mai sus....

Lenesul mai mult alearga si scumpul mai mult pagubeste.......

Restul treburilor cu intelepciune, 16 ani le ignor....sunt offtopic si reprezinta aflarea in treaba, ca metoda de lucru

Cineva a zis ca ar vrea sa faca o teza de doctorat cu subiectul aflarea in treaba la romani, ca metoda de lucru......poti sal citesti, o sati regasesti lucrarea acolo
Bujor Stefan
1. Nu este deloc offtopic, te-ai înșelat și nu vrei sa recunoști.
Ba are legătură, am spus ca poți avea ghinion cu un ulei cumpărat și sa pățești ce a pățit dsign.
Vezi ca începi sa vorbești tampenii despre înjurat, eu am păstrat un nivel elegant al discuțiilor, nu înțeleg cu ce te deranjează pe tine sau pe Daniel problema expusă aici.
Tu sa-ți sfătuiești copiii și pe cine iți cere acest lucru.

2. Am zis anterior ca i-am explicat omului ce se poate întâmpla, tocmai d'aia am făcut poze și i-am trimis. El a ales sa o lase așa.
Vezi ca vorbesti alte tâmpenii, "cum faceți toți. .. mecanicii" . Ai ceva cu mecanicii, îi bagi pe toți în aceeași oala? Cine nu e mecanic sau inginer care a absolvit Politehnica Transporturi rutiere nu are voie sa umble intr-un motor? Tu ești autoritatea care împarte avizele în domeniu?
Te-a întrebat cineva de uleiurile tale de 90 lei litru pe care îl pui în multele tale mașini minunate sau doar ai simțit nevoia sa te lauzi?
Vezi ca aflarea in treaba la romani este lucrarea care se referă la tine, eu am pus niște poze pe forum iar pe tine te omoară grija de câteva zile sa-mi explici ca tu ai toată dreptatea.

Ar fi trebuit sa îl refuz politicos pe clientul meu (apropo, nu-mi câștig pâinea din asta) după cele pe care le spui tu, conform cărora nu ai fi acceptat nici un compromis.
psychoo
Nu mai bine continuati pe privat discutia?
Nu de alta dar amandoi sunteti offtopic. Aici e vorba despre piese auto, mai exact cineva cauta motor ca piesa de schimb.
user123

Pschoo, noi om fi offtopic dar daca e sa o iei asa, topicul nu trebuia sa fie la bursa ca anunt?


@ Bujor :

Bujorele te inversunasi rau si pierzi firul logic...

1. Ai zis ca poti avea ghinion cu uleiul cumparat

Baliverne....poti sa pui si ulei de tractor in aspiratul de logan, daca il schimbi mai devreme si la mers normal nu are nimic

Ce a avut clientul tau e rezultatul in timp, a zeci de mii de km adunati fara schimb de ulei si/sau cu ulei prost .....pus poate la indicatia ta?

2. Te bati cu pumnul in piept ca iai explicat...

Asa zici tu....vrei sa te cred pe cuvant?

Adica de ce as crede pe cuvant pe cineva care nusi castiga painea din asta cum tu ai zis si care face lucruri pe sfert din cum ar trebui?

De ce nu ai spus de la inceput "colegule" - de forum, nu de altceva- ca esti doar un amator si gata...renuntam

Daca esti doar amator de asa ceva, nu ai service atunci imi racesc gura de pomana cu unul ca tine

Deci zboara puiule zboara......hai pa
Bujor Stefan
O tot dai la întors, ca ești prieten bun cu Daniel, ca știi tu mai bine ca mine, dar te-ai înșelat, Daniel a spus ca uleiul a fost contrafacut și s-a transformat în marmelada, sens în care a trebuit sa schimbe motorul.

Vezi ca devii nesimtit, eu nu te iau pe tine cu diminutive, măcar sunt destul de barbat sa-mi pun numele pe forum, nu sa mă ascund după un nick pe forum. Ia încearcă și tu, vei fi brusc mai respectuos.

Auzi, încă un lucru, pe forumul ăsta nu au voie decât inginerii și mecanicii?

Dacă nu mă crezi pe mine, sa îi crezi pe mecanicii care i-au schimbat uleiul înainte, aia din reprezentante care iti pun alt ulei decât cel pe care l-ai adus.

Dar iar vorbim tampenii, eu am pus poze cu un motor neglijat și atât. Dacă în mintea ta de copil tu crezi ca un mecanic care își bate joc de un motor pune apoi peste ani de zile poze cu respectivul motor pentru a face senzație pe forum inseamna ca gândești la fel ca bolnavii aia care incendiază și apoi stau la locul crimei sa vadă reacțiile.

Vezi ca ești si mai nesimțit când îmi spui ca mint, știi tu ce am vorbit cu proprietarul și știi tu și cine i-a schimbat uleiul înainte. Imaginația asta bolnava constituie unul din primele semne de paranoia. Mergi și cauta-te la un specialist.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.