Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pompa de apa "cantatoare"
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bertro
ieri am schimbat termostatul. cand am pornit motorul sa fac aerisirea am obsevat un huruit la fulia pompei de apa (cel putin de acolo mi se pare ca vine). e ca si cum ar roade in ceva. zgmotul se manifesta pana pe la 2500 rpm, variaza o data cu turatia si e destul de puternic incat acopera zgomotul motorului (se aude si din habitaclu si mai ales de afara). din cate am observat zgomotul dispare dupa 15-20 de minute de mers, cam in acelsi moment cand se deschide termostatul (desi nu vad legatura!).

la inceput am crezut ca o fi agatand in ceva fulia pompei de apa (exact asa se aude, de parca ar "poliza" un surub iesit prea tare), dar am verificat si nu e nimic. la fel si la fulia arborelui cotit si la alternator. apoi am banuit carbunii cei noi de la alternator, dar sunt 90% convins ca zgomotul vine de la pompa de apa.
mentionez ca sapt trecute am avut probleme cu alternatorul si a trebuit sa-l dau jos si remontez. dar inainte de a-l da jos am facut un semn acolo unde era reglata intinderea curelei si l-am pus inapoi exact acolo. de cand l-am montat si pana a inceput galagia nu am facut mai mult de 30-40 km.

am citit pe aici ca zgomote apar cel mai des de la rulmentul pompei de apa care se defecteaza la o intindere prea mare a curelei. e posibil sa fi aparut asa deodata (nu am observat vreo "progresiune" a defectului)? si daca e de la cureaua prea intinsa, e posibil sa apara efectele negative dupa asa de putini km? in fine, cat costa rulmentul respectiv si cam cat e manopera pt schimbarea lui? si ce alte cheltuieli implica: schimbare totala lichid racire?

sau daca a mai patit cineva si crede ca e de la altceva, va rog sa-mi spuneti. prea multe "coincidente"...
merci anticipat.
argon
E foarte probabil sa fie alternatorul....unge-i rulmentii
jaf
eu am schimbat tot capacul de la pompa.. ii mai sigur asa decat sa te apuci sa schimbi rulmentul.. capacul ii 400-500.000.. mi-am bagat masina in spalatorie sa-mi spele motorul.. dupa doua zile o inceput sa huruie rulmentu
amc
Mai bine schimbi capacul pompei e cel mai indicat, decat sa schimbi rulmentii, pentru ca nu este numai dl rulmenti ,apar si scurgeri de apa care distrug rulmentii.
Verifica daca ai joc la elice, daca da schimba capacul!
In capacul pompei exista doua gauri in dreptul rulmentiilor,se agunge cam greu acolo, dar daca poti baga i niste ulei in gaurile alea si va disparea zgomotul, asta pana va ceda pompa si ti va lasa urme de apa pe capota.
Apropo e indicatai pompa originala, nu de SRL!
volint
Salve. Asta-i povestea lui Stan-Patitul...smile.gif
M-am chnuit eu acum vreo 2 ani si-am schimbat rulment si "presetupa" de la pompa de apa. m-au tinut fix 3 saptmani. apoi am cumparat capac de pompa nou cu tot cu garnitura..
concluzia mea : NU MERITA CHINUALA !!!

nu spun ca pretul este comparabil.. eu am iesit atuci cam cu 30% mai ieftin decat lucrarea facuta la service !!! (m-am interesat)...

in fine... schimba capacul de pompa cu unul nou!
bertro
QUOTE(jaf @ 18 Dec 2005, 20:30)
mi-am bagat masina in spalatorie sa-mi spele motorul.. dupa doua zile o inceput sa huruie rulmentu
*


hop' ca s-a aprins un beculet (care dadea el sa se aprinda dar nu eram sigur):
dupa ce am schimbat termostatul nu am strans cat trebuie colierul de pe furtunul ala gros de intra in pompa si la vreo 5 min dupa pornirea motorului (cand s-a infierbantat apa), mi-a iesit niste apa fierbinte pe acolo care a udat mai toata zona, inclusiv cureaua si fulia pompei de apa. am oprit rapid motorul, strans la maxim colierul respectiv si apoi n-a mai curs. e posibil sa se fi dus uleiul din zona de la treaba asta??

@amc, imi poti indica pe unde anume sunt respectivele gauri? trebuie sa dau jos fulia pompei pentru a ajunge la ele? nu prea am bani de service momentan si am de facut un drum de vreo 300 km in preajma sarbatorilor. as vrea sa-i fac ceva temporar pana in ianuarie cand apuc sa schimb capacul.
@argon: sigur nu e alternatorul. cand l-am dat jos sapt trecuta i-am verificat rulmentii si i-am uns. nu aveau joc deloc. nu are joc nici fulia pompei de apa.
@jaf: capacul de nova e doar 50 de lei? ar fi ideal sa fie doar atat, dar ma cam indoiesc...
Dreamer
Sa fi atent la indicatorul de presiune de la ulei. Si eu aveam un asemenea scartatit si am crezut ca era de la pompa de apa. Pompa de ulei nu mai functiona corespunzator, pinionul de la ruptor era avariat, nu mai aveam ulei in motor si mi-am distrus cuzinetii. La mine s-au aprins din senin toti martorii de pe bord ( inclusiv cel de frana ).
Sper sa nu ai o asemenea problema !
bertro
hmm, bun pont. o sa fiu cu ochii pe indicatorul de ulei, desi am mai facut o mica operatiune in urma careia sunt si mai convins ca e pompa de apa. mi-am zis ca poate am strans totusi prea tare cureaua cand am pus alternatorul la loc, asa ca l-am lasat aseara mai jos cu 3-4mm. Apoi am pornit morotul de test si surpriza: a huruit ~5 secunde apoi a incetat (desigur, cureaua e inca destul de stransa cat sa antreneze pompa de apa si alternatorul). Azi dimineata la pornirea la rece (la super-recele de afara) a huruit iar vreo 2 min (si pe o plaja de turatii mult mai mica decat inainte) pana s-a incalzit motorul apoi a tacut. Pe moment e mai bine decat cu o zi inainte cand ajunsese sa huruie non-stop indiferent de temperatura, insa tot vreau sa-i dau de capat.
Imi poate schita cineva unde anume sa caut gaurile de ungere despre care se vorbea mai sus?
dizzy
Cumpara un capac de pompa de apa si o garnitura si pune-le in portbagaj.
Du-te linistit la drum, ca nu pica asa repede, mai mergi mult cu el asa.
Daca pica, il desfaci si il schimbi.
Au am facut asta singur la Nova nu e mare smecherie.
bertro
poti detalia putin, pls? se pierde tot lichidul din circuit ? (cand am schimbat termostatul doar am golit continutul "borcanului" intr-o sticla de 2l si am pus la loc dupa operatiune. a mai curs ceva colateral, dar putin.)
merci. PS: cat mai e un capac de nova? daca la berlina e 500k, banui ca sub 7-8 sute nu scap, nu?
dizzy
Nu mai stiu cat costa capacul ca am facut operatiunea acu vreo 3 ani.
De altfel oricum nu mai conteaza ca nu mai e de actualitate pretul.
Vezi la centrele de comercializare Dacia cat e un capac de pompa de apa.
Pierzi maxim un litru de lichid de racire.
Operatiunile sunt (tineti cont ca sunt 3 ani de atunci, se poate sa mai fi uitat cate ceva):
- desfaci fulia de alternator. Ia-ti o cheie in forma de T ca altfel innebunesti invartind la surubul ala.
- desfaci suruburile de la capac si il scoti.
- cureti resturile de la garnitura veche. E o operatiune migaloasa si naspa.
- pui garnitura noua, unsa cu un pic de ulei sau vaselina f f subtire.
- pui capacul, strangi suruburile cu grije, nu trebuie sa iasa zeama din ele.
- montezi cureaua de accesorii si o strangi cu grije, nici prea tare nici prea moale

amc
Da ,dai fulia jos undeva in partea de jos pe"gatul"pompei mai spre motor sunt doua gauri pentru scurgerea apei care intra la rulmenti, desfunda le si baga ulei cu o seringa!
capacul il schimbi cand vezi ca are joc ,misti de elice!!
bertro
merci baieti. o sa aplic intai metoda lui amc, avand in vedere ca am tras aseara de fulie si nu are joc. oricum o sa trec si pe la un magazin auto sa vad ce gaura ma asteapta in portofel.
pt dat jos fulia pompei e deajuns sa desfac cele 4 suruburi sau mai e vreun "secret"?
cristidb
Si eu trebuie sa schimb si capacul pompei de apa si rulmentii alternatorului. Nu s-au stricat pentur ca a fost cureaua prea stransa. S-au stricat de batranete (130 000Km alternatorul, 70000km pompa de apa) si probabil urcarile dese spre 6000rpm nu le-au priit biggrin.gif . Ambele au joc si fac zgomot pana se incalzeste motorul.
Capacul de pompa de apa de nova e la fel ca cel de berlina. Doar corpul pompei difera.
Capacul in cutiuta albastra cu holograma e 117lei la magazinul Dacia. Sper sa il gasesc mai ieftin in alta parte.
La schimbarea capacului trebuie sa ai grija sa nu strangi prea tare suruburile. Se poate strica filetul in chiulasa.

bertro
danke. masina mea are 105kkm si nu stiu daca a fost schimbat vreodata capacul, am sa-l intreb pe socru-meu. oricum, ceea ce ma intriga e ca -pe de o parte- nu are joc fulia (adica are dar infim) si -pe de alta parte- a spus "jaf" mai sus ca de la apa intrata acolo a patit si el la fel. ma intreb daca o simpla desfundare a gaurilor de scurgere + bagat ulei nu rezolva. sper ca da. daca nu, o sa schimb, ce sa fac smile.gif
jaf
probabil o sa mearga daca cureti si bagi ulei dar sa nu te enervezi cu nervu cand te lasa in drum.. cand ti lumea mai draga te trezesti ca se da peste cap acu de la apa blush.gif .. eu am lasat capacu aproape pana si-o dat duhu.. huruia de mama focului tongue.gif
motanpaul
Salutare, am si eu problema.Pornesc masina la rece si uneori face niste zgomote, niste pacanituri.Zgomotele vin de la pompa de apa,distributia prin zona aia.Si nu face tot timpu, Vreo 2 minute si dupaia nu mai face.Capacu de la pompa de apa are putin de joc.Si este de Autospeed, stiu ca e naspa.Capacu are 3300 km facuti pana acum.
Am auzit ca distributia de la dacie e in functie de presiunea de ulei, adica intinzatoru de la lant. Care ar fi semnele cand e cam dusa distributia?Multumesc
argon
tu ai intinzator mecanic, n'are treaba cu presiunea.
vallyyy
Daca zici ca are capacul joc e cam evident ca de la el vine zgomotul .......rulmentul dus la capac
ydaniel
ia de sc pulsor sa capac!nu mai cumparati de la toate gioarsele de firme!!!!!!!!!!!!
Tiristu'
QUOTE(jaf @ 21 Dec 2005, 07:45)
probabil o sa mearga daca cureti si bagi ulei dar sa nu te enervezi cu nervu cand te lasa in drum.. cand ti lumea mai draga te trezesti ca se da peste cap acu de la apa  blush.gif .. eu am lasat capacu aproape pana si-o dat duhu.. huruia de mama focului  tongue.gif
*



Eu am patit asta...acum un an si ceva...aveam permisul de cateva zile...si iarna...norocul meu... tot asa..porneam la relanti...un scartait ciudat din capac la pompa..si rulam io rulam...pac pac...mi a dat toata apa afara p la capac...io am mers.... in continuare... habar nu aveam io d indicatoare pana am simtit k ceva nu e in regula...am tras p dreapta....bine ca nu am calat o...pana acasa...turnam apa din 5 in 5 km... acum... apare aceiasi problema...pornesc motorul dimineata... har har har har....se aude un scartait din capac.... banuiesc , ca va trebui schimbat iarasi....dar nu prea ma pricep cum... :|
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.