Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Temperatura motor mare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sofer_catastrofa
Salutare,

Am si eu o problema... chiar in seara asta a aparut. Brusc a inceput sa creasca temperatura in motor, dupa 1-2 km urban a ajuns aproape de punctul rosu. Ventilatorul baga aer rece. Si nu stiu de ce. Robinetul e deschis la maxim , termostat am pus acum 2 luni, schimb de apa+antigel facut de curand. Dupa ce am oprit, am deschis borcanul de apa si a inceput sa traga in radiator. A fost infundat?
argon
O fi supapa de la borcan..se mai infunda..
sofer_catastrofa
Sper ca nu are legatura cu faptul ca am mers un timp fara apa si in 3 bujii biggrin.gif
DannyC
Se mai intampla....in 3 bujii am mers si eu si nu-mi dadeam seama de ce nu trage.... blush.gif
Dreamer
Fa o aerisire la sistemlul de racire ... vezi sa fie deschis tot circuitul ( sa treaca apa si prin caloriferul de incalzire ).
Devils
Poate s-a defectat iar termostatul..e posibil !!!!
rtulea
QUOTE(sofer_catastrofa @ 19 Dec 2005, 21:19)
Sper ca nu are legatura cu faptul ca am mers un timp fara apa si in 3 bujii biggrin.gif
*



Ca ai mers in 3 bujii nu are asa mare importanta (adica nu e o catastrofa dar ar trebui evitat), dar nu inteleg ce vrei sa spui ca ai mers fara apa? blink.gif
Ai circulat cu masina fara a avea apa in circuitul de racire sau ai mers cu masina cu circuitul de racire pe jumate plin? Oricum, daca ai mers fara racire eficienta la motor eu iti recomand sa verifici si garnitura de la chiuloasa deoarece s-ar putea sa se fi ars si sa iti intre apa in baie.
Apropo, verifica si nivelul uleiului si vezi daca nu cumva s-a amestecat cu apa.
sofer_catastrofa
uleiul pare in regula. am mers fara apa in borcan ceva timp (nu stiu exact cat). in radiator am vazut ca era ceva apa, dar oricum temperatura motorului nu a crescut niciodata peste nivelul normal. primul lucru pe care o sa il verific o sa fie termostatul.
Azi, cu tot frigul de afara, in 5 minute aveam temperatura optima. Niciodata nu s-a mai intamplat asta. dupa inca 10-15 minute, era la 3/4 din scala.
argon
QUOTE(sofer_catastrofa @ 20 Dec 2005, 12:47)
uleiul pare in regula. am mers fara apa in borcan ceva timp (nu stiu exact cat). in radiator am vazut ca era ceva apa, dar oricum temperatura motorului nu a crescut niciodata peste nivelul normal. primul lucru pe care o sa il verific o sa fie termostatul.
Azi, cu tot frigul de afara, in 5 minute aveam temperatura optima. Niciodata nu s-a mai intamplat asta. dupa inca 10-15 minute, era la 3/4 din scala.
*



Clar e termostatul , blocat pe inchis wink.gif
fnp
QUOTE(rtulea @ 20 Dec 2005, 13:14)
Ca ai mers in 3 bujii nu are asa mare importanta (adica nu e o catastrofa dar ar trebui evitat), dar nu inteleg ce vrei sa spui ca ai mers fara apa?  blink.gif
Ai circulat cu masina fara a avea apa in circuitul de racire sau ai mers cu masina cu circuitul de racire pe jumate plin? Oricum, daca ai mers fara racire eficienta la motor eu iti recomand sa verifici si garnitura de la chiuloasa deoarece s-ar putea sa se fi ars si sa iti intre apa in baie.
Apropo, verifica si nivelul uleiului si vezi daca nu cumva s-a amestecat cu apa.
*



Temperatura fluctuanta + nu baga caldura --> 99% este garnitura de chiulasa. Un alt simptom este murdarirea de ulei a lich. de racire din vasul de expansiune.

Daca era termostatul trebuia sa bage caldura mai tare decat de obicei.
sofer_catastrofa
O sa verific maine si o sa spun rezultatul. Si eu sunt curios.
amc
E VALABIL pentru toti care au probleme cu supraincalzirea motorului pe timp de iarna:
aveti probleme mari la motor si/sau reglajele aprinderii/carburatorului!!!!

Dar in cele mai multe cazuri e motorul dus,garnituri ,set,presiune la ulei,etc.
Dyda
QUOTE(amc @ 21 Dec 2005, 12:28)
E VALABIL pentru toti care au probleme cu supraincalzirea motorului pe timp de iarna:
aveti probleme mari la motor si/sau reglajele aprinderii/carburatorului!!!!

Dar in cele mai multe cazuri e motorul dus,garnituri ,set,presiune la ulei,etc.
*



Ce vorbesti domn'le, daca se bilbiie din cauza aprinderii creste temperatura, daca presiunea este de 2.5 bar in loc de 4, creste temperatura , daca setul este dus papa ulei si nu trage mororul , creste temperatura. De fapt ce intelegi prin supraincalzire la 1300 cite grade trebuie sa arate martorul temperatura? Stii cumva temperatura optima la care functioneaza motorul de 1300?
Daca termostatul ramine inchis si nu mai ajunge apa din radiator in bloc nu fierbe cumva apa ? ( dupa mine principala cauza de cresterea temperaturii sau firbere), daca canalizatia circuit apa din motor infundata nu firbe cumva apa?
amc
QUOTE(sofer_catastrofa @ 19 Dec 2005, 21:22)
Salutare,

Ventilatorul baga aer rece. Si nu stiu de ce.  Robinetul e deschis la maxim , termostat am pus acum 2 luni, schimb de apa+antigel facut de curand.
*




QUOTE(sofer_catastrofa @ 19 Dec 2005, 22:19)
Sper ca nu are legatura cu faptul ca am mers un timp fara apa
*


are mare legatura cand faci ce a facut el,si se supraincalzeste sau variaza temp apei pe timp de iarna!!!!!
motorul uzat si cu amestecul dereglat se supraincalzeste mult mai repede!!!
argon
QUOTE(amc @ 21 Dec 2005, 15:01)
are mare legatura cand faci ce a facut el,si se supraincalzeste sau variaza temp apei pe timp de iarna!!!!!
motorul uzat si cu amestecul dereglat se supraincalzeste mult mai repede!!!
*



Esti sigur? nu astea sunt cauzele, nu mai induce lumea in eroare.
Ce amestec dereglat? ia zi de unde reglezi amestecul? de la surub cumva?! ala e pentru relanti, amestecul in sarcina e dat de jiglere, am avut intr-o vreme un jigler decalibrat rau, imi consuma enorm, peste 20 % in oras, DAR nu se incalzea mai mult ca de obicei, de fapt nu mi-a trecut niciodata de cand am masina , acul de jumatate, si asta pentru ca odata pe an spal temeinic circuitul de racire!!!!
amc
amestecul prea sarac duce la supraincalzirea motorului!!
e valabil pentru cine vrea sa inteleaga!!!!!!! rolleyes.gif

Pentru remedierea problemei se spala bine carburatorul, si eventual se schimba set jicloare!!!!
argon
QUOTE(amc @ 22 Dec 2005, 00:03)
amestecul prea sarac duce la supraincalzirea motorului!!
e valabil pentru cine vrea sa inteleaga!!!!!!! rolleyes.gif
*



Amestecul la relanti? ca numai la relanti se poate regla amestecul, multi oameni isi monteaza jiglere de 1300 pe motoare de 1400 pentru economie=> amestec sarac in benzina, si nu am auzit pe niciunul sa se planga se supraincalzire wacko.gif


motorul se mai poate incalzi prea mult sin cauza avansului static dereglat cu multe grade, dar atunci nici nu merge bine motorul...
amc
QUOTE(amc @ 22 Dec 2005, 00:03)
amestecul prea sarac duce la supraincalzirea motorului!!
e valabil pentru cine vrea sa inteleaga!!!!!!! rolleyes.gif

*


Pentru remedierea problemei se spala bine carburatorul, si eventual se schimba set jicloare!!!!
sofer_catastrofa
cred ca am remediat problema... inca nu sunt 100% sigur. Aveam avansul dereglat , intr-adevar motorul nu mergea bine (aveam probleme si la 2 bujii), am schimbat si capacul delcou. Multumesc tuturor care m-au ajutat (ideile au fost de ajutor)
amc
QUOTE(Dyda @ 21 Dec 2005, 14:24)
Ce vorbesti domn'le, daca se bilbiie din cauza aprinderii creste temperatura,

huh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.