Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane II Grandtour Luxe Privilege
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
bogdanpaul
Salut ! Asadar, este vorba de un Megane 2.1, despre care avem mai multe date tehnice aici autodata.
L-am luat pe 28.08.2017, cu 206000 km la bord. Prima inmatriculare a masinii a fost pe 19.12.2003, fabricat in Spania, apoi cumparat si rulat in Germania. In Romania sint primul proprietar.

Initial eram fixat pe Ford (Focus sau Mondeo), dar la banii pe care eram dispus sa-i cheltui (adica 2 salarii) pe o masina de peste 10 ani vechime, gaseam ori prea vechi, ori prea neingrijite, ori submotorizate. Diesel-ul l-am exclus din start pt ca fac in medie 5000 km pe an cu asta (mai am o masina de tavaleala), astfel ca nu se justifica motorina.

Am gasit la primele cautari motorizarea 1.6 16v (K4M), nestiind de cea de 2.0 16v, 6 trepte (F4R). Cand am vazut ca era la vanzarea aceasta motorizare, n-am stat pe ganduri, pt ca in trecut avusesem la un alt producator un motor la fel (2.0 16v, 5 trepte) de care fusesem multumit, insa era mult mai gurmand. Depasisem de mult etapa zgarceniei si obsesiei consumului, cautand o cat mai mare satisfactie dinamica la un pret de achizitie si intretinere cat mai mic.

Masina are echiparea Luxe Privilege, in care intra : AC automat, oglinzi rabatabile si incalzite electric, senzor de ploaie si intuneric, interior partial piele, incalzire scaune fata, 4 geamuri electrice, volan reglabil, 8 airbag-uri, oglinda retrovizoare fotosensibila, keyless, ASR, ESP, faruri motorizate etc.

Discutam si pe alt topic referitor la consum. Nu va speriati. Se obtine fara probleme un consum de maxim 12 urban, mers la 2000-2200 rpm in treapta 4, pe loc drept si fara sarcina excesiva. Se poate si mai sportiv, caz in care se ajunge usor la 13. E un motor capabil, prezent la nevoie in orice treapta si foarte confortabil pt ca NU SE AUDE. Pe langa linistea lui, capota mai are si pasla insonorizanta. Deci auditia muzicala se face fara probleme. rolleyes.gif

Cheltuieli (fara manopere) :

- anvelope de vara, Fulda Ecocontrol pe fata si Sava Intensa pe spate, 962 lei.
- scut de tabla la motor, 240 lei.
- filtru + ulei Motul 8100 X-cess 5W40 in motor si MotylGear 75W80 in cutie, total 330 lei.
- filtru aer si habitaclu, ambele MANN, cca 150 lei.
- player 2DIN Pioneer FH-X730BT + rama adaptoare, 480 lei.
- boxe spate Blaupunkt (originale), 100 lei.
- bascule fata, 300 lei.
- rulment spate, 150 lei.

Urmeaza :

- distributie, antigel
- ornamente chedere inox
- folie pe geamuri
...si, s-ar putea, jante NervaSport pe 17. rolleyes.gif

Noua medie de consum urban. Un neobrazat 11.8. Eh, nu ramane el asa ca inca-s tanar si cui nu-i place viteza ? rolleyes.gif
espacern
Schimbul distributiei trebuie facuta urgent si cu piese de calitate....daca nu exista un istoric de intretinere care atesta intretinerea la zi.
Motorul asta se distruge masiv in caz de rupere curea....si sunt foarte rare si scumpe la SH.
andri1940
Frumoasa si cu motorul care trebuie! Sa o stapanesti sanatos!

Cand schimbi distributia fa-o la reprezentanta, mai e un coleg pe forum cu motor ca al tau (dar pe Laguna) care a comis-o rau de tot cu meseriasii... Daca are inceput de tacanit motorul la ralanti poate te gandesti si la fulia defazoare (gasesti AISIN cu 4-500 lei, ca cea originala), dar daca nu da semne de oboseala o lasi in pace.
bogdanpaul
@espacern
Ai idee cat costa un schimb la reprezentanta ? Kit + manopera.

@andri1940
Mersi. Nu tacane. Defazorul e ok. Asta a fost conditia achizitiei.
espacern
La reprezentanta costul este diferit functie de piese (ale tale sau ale lor).....si variaza intre 800-3000.
Reprezentanta schimba TOATE piesele pe care le atinge cureaua (fuliile/rolele/pompa apa/pinion)....daca vrei sa ai garantia lucrari corecte si asta costa.
La un service serios poti sa mergi cu piesele tale cumparate si sa-ti monteze ei curelele.......asa e mai rezonabil si beneficiezi de cele 2 garantii (piese+manopera).
Diac
Fiind "fript" cu defazorul de la 1.6, as zice sa-l schimbi si pe ala.
TomachE
Si eu sunt pentru reprezentanta deoarece am zis sa fac economie si m.am dus la un mecanic...Apoi am stat la mana lui(mai,mai sa ma rog) sa imi schimbe cureaua de distributie(imi pusese Dayco) si era foarte zgomotoasa,apoi am trecut la Conti !
De aceea iti spun sa mergi la reprezentanta chiar daca o sa te "rupa" ! Diferenta da banii te face sa stai linistit !
Felicitari pentru masina si ma bucur ca mai vad pe aceasta arie ca mai exista Megane break 😍
silvanu96
Nu te-ai uitat dupa un Avic ?
Diac
QUOTE(TomachE @ 15 Sep 2017, 10:33)
Felicitari pentru masina si ma bucur ca mai vad pe aceasta arie ca mai exista Megane break 😍
*



Vad ca s-a umplut de break-uri dry.gif
bogdanpaul
@espacern
Ce diferente mari de pret... Cei din Tulcea nu accepta cu piesele mele. Normal. M-am interesat de piese, kit Contitech + pompa de apa Hepu = 610. Daca adaug antigel si apa distilata, mai pun 100. Manopera nu cred ca sare de 300 lei la un service alternativ. Deci un total de cca 1000. Inca nu stiu cat e kitul de accesorii. As accepta sa dau la service Renault maxim 1500, asa, de fason. Mai mult, nu.

@Diac
De defazor, nici sa nu aud. Nu tacane - nu schimb.

@TomachE
Nu-s de acord sa platesc "linistea" aia inca 1000-1500 lei. Intra altul in mine si tot raman fara sareta. Pur si simplu nu merita o masina de 2000 euro atatia bani bagati. Se rupe distributia ? Foarte bine, arunc cazanu' si gata, dar nu-i ingras pe cei de la reprezentanta. Oricum, in cativa ani e la rabla. laugh.gif

Mersi. Se inmultesc breakistii. Chiar azi am carat cu el ceva ce n-as fi putut cu un sedan. laugh.gif

Era sa uit. I-am mai schimbat ceva :

- suport motor inferior (parca bieleta antibalans ii zice) = 100 lei.
- suport motor superior (parca hidroelastic ii zice) = 158 lei.
Flatron
Chiar sunt curios, ai simțit ceva (oricât de mic) după schimbare?
bogdanpaul
Schimbarea a ce, a suportilor motor ? Daca la ei te referi, da, o liniste serena in masina. rolleyes.gif
mars
Anvelopele sunt noi? Daca da, de ce le-ai luat diferite?
bogdanpaul
Da, noi-noute. A trebuit sa le iau asa, pt ca unde am gasit cel mai mic pret plus montaj si echilibrat moca, Fulda erau ultimele doua.

Schimbat :
- tripla hayon, 240 lei.
- becuri, 15 lei.
- suport toba intermediara, 60 lei.

Facut :
- geometrie roti, 60 lei.
Flatron
QUOTE(bogdanpaul @ 15 Sep 2017, 22:43)
Schimbarea a ce, a suportilor motor ? Daca la ei te referi, da, o liniste serena in masina. rolleyes.gif
*



Dap, la ei mă refeream.

Mersi de info. Sincer, mă gândeam că nu vei mai simți atâtea vibrații în mod special, nu de liniște. Dar e bine dacă ești mulțumit după schimbare. smile.gif
bogdanpaul
Cu "ghetutele" siliconate, imi astept cuminte tatutul, de la cumparaturi. wub.gif
b06fcn
In locuri diferite?
bogdanpaul
Da, prima la Kaufland, a doua la Dedeman.
BlueHack
Simaptica bestia, sa ai parte de ea cati mai multi kilometri!
bogdanpaul
Mersi. La fel pt viitoarea ta.
bogdanpaul
Poze de noapte. Si una photoshopata la urma. laugh.gif
R19/16v
smile.gif) era 17.1, nu? biggrin.gif
bogdanpaul
Exact. Te-ai prins de ghidusie. Asa era si la 11.8, mai sus. Daaaar, m-am dus acasa, am deschis Photoshop, si da-i editare. laugh.gif
bogdanpaul
Pt amatorii de crom. I-am pus ornamente cromate pt chederele de jos. 180 lei setul de 4 bucati. Atentie, cei cu combi ! Cele pt spate sint mai lungi, fiind gandite pt sedan. Deci, la combi va trebui taiate putin.




Bwwlan
Arata ca lemnu', ca nu au continuare pe tripla, da' important ii sa-ti placa tie.
bogdanpaul
Ce numesti "tripla" ? Dupa usi, vine un geam fara cheder.
Place multora. Toti care le-au vazut au initiat admiratia fara introducerea mea.
pishky
nici mie nu-mi place, se termina prea abrupt, dar mno, nu-i masina mea => nu mie tre sa imi placa.
Bwwlan
Geamul de pe montantul C.
Flatron
Zic și eu: mie îmi place. tongue.gif
bogdanpaul
@Flatron
Sint foarte faine, pt ca sint paralele cu bandourile si se asorteaza cu jantele. Initial am vazut la un concitadin cu un Megane negru. S-a remarcat imediat ca o nota de eleganta. Din pacate, pozele nu reflecta perceptia in miscare. Chiar si asa, e un detaliu remarcabil.
bogdanpaul
Am schimbat de curand urmatoarele :

1. kit de distributie (ContiTech CT1130K3, role INA si Litens)
2. pompa de apa (Hepu)
3. curea de accesorii (ContiTech 7PK1125)
4. antigel G12
5. bujii (NGK BKR6EZ)
6. suport motor (de sus, langa distributie)
Total piese = 794
Total manopera = 300

Despre distributia veche. Cureaua, rola intinzatoare si pompa de apa vechi aratau foarte bine. Mai ales cureaua si pompa. Nu crapaturi, nu zgomot. Dupa 5 ani si 96k km. Se observa cu usurinta diferenta de mediu, respectiv ale conditiilor de exploatare.

Exceptie facea rola de ghidaj, care, desi arata la fel de bine, scotea un sunet usor de rulment uzat, dar mai ales cureaua de accesorii, care prezenta crapaturi. Usor de observat de ce intervalele de schimb, in vest, au fost stabilite la 5 ani sau 120k km.
cj98czh
Stii ca antigelul G12 nu este ok la motorul tau?

Si pe langa asta nici mecanicul tau nu avea habar ...

RX Type D ai nevoie ...
bogdanpaul
...
Catalinmodena
Mie cureaua aia de accesorii 7pk imi da cu rest.
cj98czh
Mie mi se pare ca mint aia cu nerusinare pe eticheta de G12 ... acuma daca vrei sa asculti bine ... daca nu macar sa ne spui cand incepe sa curga ..
argon
Nu curge nimic, stai linistit, am folosit g12 ani de zile la toare renoaiele mele 16v si dci, adica vreo 3 la numar, si la cateva 1.5 dci de firma. Si in plus ai avantajul ca tine mult, e long life, fata de antichitatea tip d, si tine 200.000 km, nu 60.000.
espacern
La specificatie antigel trebuie respectata recomandarea producatorului motorului....nu pe cea a fabricantului antigelului.

bucatzel
QUOTE(cj98czh @ 8 Oct 2017, 11:25)
Stii ca antigelul G12 nu este ok la motorul tau?
*


QUOTE(espacern @ 20 Oct 2017, 14:35)
La specificatie antigel trebuie respectata recomandarea producatorului motorului....nu pe cea a fabricantului antigelului.
*



Amu' ca tot is curios pe tema asta, puteti sa si argumentati putin de ce?
espacern
Fabricantul antigelului face marketing atunci cand recomanda un produs pe care fabricantul motorului nu-l recomanda.
Fabricantul motorului face cercetari/studiaza ce produs este cel mai potrivit pentru el in prisma materialelor folosite.....si de aceea recomanda/foloseste un anumit produs cu o anumita reteta chimica.
cj98czh
Putem ... da sincer nu mai stau sa caut ... gasesti discutii lungi si argumentate daca cauti ...

Prima treaba sunt oring-uri si garnituri .. si altele carora G12 nu le face bine ... si mai sunt ..

Nu crezi ca degeaba un producator spune de G12 si altul de RX Type D ...
argon
Ca garniturile si oringurile de vag o fi dintr-un material extraterestru de rezista la g12...
marksman
Io ma intreb, oare producatorii astia de antigel nu-s obligati sa respecte anumite standarde, cam in acelasi fel in care fabricantii de oloi fac oloi dupa standardele VAG si/sau PSA si/sau Renault etc.
bucatzel
Mno, e ok, e distractiv, dar atat RX Type D cat si G12 au la baza Organic Acid Technology (OAT) . Asa ca la ambele ii cam acelasi rahat, poate impachetat cu un pic de marketing diferit.

Nu de alta, io sap de ceva vreme sa aflu daca n-ar trebui sa caut alt antigel pentru troscoleta din semnatura. Si se pare ca ar trebui, ca pe la inceputul anilor '90 s-a trecut de la antigeluri Inorganic Acid Technology (IAT) la astea OAT.

Da' cam asta ii toata povestea.
espacern
Pentru masina din 81 cu atat e mai recomandat antigelul recomandat de Renault.....horace1971 te lamureste cel mai bine ca el e cel mai in tema cu "babele"!
argon
QUOTE(marksman @ 20 Oct 2017, 15:52)
Io ma intreb, oare producatorii astia de antigel nu-s obligati sa respecte anumite standarde, cam in acelasi fel in care fabricantii de oloi fac oloi dupa standardele VAG si/sau PSA si/sau Renault etc.
*



Ba restepca, scrie clar pe documentatia oferita de producatorii de antigel, si la elf/total, si la Motul si probabil si la altii, ca G12 -ele lor e compatibil cu renault si tip D. Dar noh, unii sunt de parere ca minte astia domle. Cum spuneam, folosesc de ani de zile Glacelf de la Total, si nu s-a intamplat nimic, nu curge nimic pe niciunde.
cj98czh
Ceea ce folosesti tu devine automat un standard smile.gif de asta nu se mai mira nimeni argoane smile.gif
argon
Daca ai avea de ales intre un antigel ce se schimba la 2 ani sau 60.000, sau unul la 5 ani sau 250.000, ambele compatibile cu motorul, oare tu ce ai folosi? Oare primul care e depasit moral doar pentru ca Renault te spala pe creieri sa e unicul si cel mai bun?
espacern
Iar faci grave confuzii de recomandare......la cei 2 ani mai ales!
Termenul recomandat de Renault de schimb antigel este 4-6 ani....sau Km rulati functie tara/clima/etc.
bogdanpaul
QUOTE(argon @ 20 Oct 2017, 12:57)
Nu curge nimic, stai linistit, am folosit g12 ani de zile la toare renoaiele mele 16v si dci, adica vreo 3 la numar, si la cateva 1.5 dci de firma. Si in plus ai avantajul ca tine mult, e long life, fata de antichitatea tip d, si tine 200.000 km, nu 60.000.


Idem la mine si la multi alti posesori de masini Renault si utilizatori de G12.

In .pdf-ul Motul, citim ca indeplineste specificatiile Renault, ba inca mentiunea clara - Type D. Daca totusi se zice ca acele specificatii sint lipsite de credibilitate, logica duce la concluzia ca nu doar pt Renault sint in acest fel, ci si pt toate celelalte marci auto. Daca ne indoim de astfel de inscrisuri, atunci ar trebui sa ne indoim, sub aceeasi logica, de inscrisurile de pe bidoanele de ulei, lichid de frana, lichid de servo etc. Caci, deh, nu le recomanda in mod expres producatorii acelor piese. Ori sintem consecventi, ori nu.
espacern
In orice document tehnic Renault recomanda antigel Glaceol RX typ D....nu si altceva care sa corespunda/compatibil.
De ce sa-ti complici existenta cautand compatibilitati si alte "recomandari" daca exista destul antigel accesibil Glaceol RX typ D pe piata?
Norma Renault 41-01-001/s-typ d este pentru CAMIOANE......si pe site oficial Motul nu exista nici o referire la norma Renaul pentru autoturisme!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.