Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motorizare benzina decenta logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
mircea_aq
M-am plimbat in weekend cu un L2ph2 nou-nout al unei cunostinte care a inlocuit L1ph1 familiei de 1.4 8v cu noul 1.0SCe. Lasand la o parte entuziasmul firesc de altfel la achizitia unei masini noi, noua generatie de logan rezolva o gramada de neajunsuri ce tin mai ales de ergonomie: comanda geamuri electrice la locul lor, claxon pe volan, climatronic cu comanda usor accesibila. Toate bune si frumoase la interior, daca ma intrebi pe mine.

Problema ? Motorul care conform proprietarului trage ceva mai bine in oras fata de 1.4, dar merge foarte turat in exterior. Am mers vreo 20km cu el, iar la 120kmh are aproape 4000rpm. Antifonarea nu e grozava, cel mai enervant insa nu e mersul la turatie constanta ci in aceeleratie, de exemplu de la 80-120kmh mi s-a parut ca suna foarte ciudat. Repriza in sine cu doua persoane la bord fara bagaje mi s-a parut si ea destul de slaba. Una peste alta e prea putin pentru mine ca sa dau un verdict asupra motorasului, dar mi-e limpede ca nu e genul de motor cu care sa-mi doresc sa merg nici macar pana la Ploiesti pe autostrada.

Avand in vedere ca pe Logan-ul original puteai alege 1.6 8v si 16v de 87-105 cai, mi-e greu sa inteleg regresul Dacia in ceea ce priveste motorizarile pe benzina.
Cred ca inteleg destul de bine tipul de produs pe care il reprezinta loganul si nu m-am asteptat nicio clipa sa vad motoare puternice sau performante deosebite.
E prea mult sa cer o imbunatatire a gamei pe benzina, in conditiile in care masina a crescut la majoritatea capitolelor ?
Renault are in portofoliu varianta de putere redusa a 1.2TCe-ului, iar cu 100 cai putere si 175nm la 1500 rpm mie mi se pare o motorizare care ar pica manusa unei masini de gabaritul Loganului. N-ar intra nici in conflict cu Clio care are 120 cai, nu cred ca ar strica nici eco-scorul gamei, iar pentru client, 1000 euro in plus ar schimba complet experienta la volan, care intre noi fie vorba cu 1.0 SCe e dezamagitoare. Pot sa inteleg rostul unui asemenea motor, dar cred ca ar trebui complementat cu o varianta de motor care sa ofere o dinamica decenta.

Pana atunci, pe Dacia, nu vad alternativa la 1.5dci.


user123
Sunt putini cei care gandesc ca tine


Dacia/renault a dat romanilor ceea ce vror :

- low cost si ieftin


Ala e motorul care place majoritatii, asa cum 1.4 a fost in era cand existau 1.6 8v si 16v


Statistic sunt mai multe 1.4.....chiar si aici pe forum

Asa ca statistic vor scoate numai 1.0 si alte pocnitori de motoare...


Romanii au ce vror si ce merita.....ca in politica, invatamant, sanatate, justitie - asa si la masini
klaus
Cred ca acest down-sizing are o motivatie in impozitarile din vest.
Si cand dezvolti niste motoare pentru pietele bogate, pe care le concepi sa poata indeplini si euro 74459 nu doar euro 4, e ma ieftin sa le pui pe toate masinile pe care le produci.
Nu sunt foarte convins ca era posibila o adaptarea a motoarelor de 8v sau 16 de 1.6 la normele euro 6 fara modificari costisitoare.
Si cum noi suntem in UE, trebuie sa respectam normele UE.
Daca eram in Afganistan sunt convins ca aveam si acum pe logan motoare euro -5 (minus 5)
Agrig
Motoare de genul asta deja toti au scos, Renault a fost printre ultimii.
Avantajul celor in 3 cilindri este dat de numarul de piese in miscare mai mici, cost mai redus, fiabilitate mai bune si eficienta mai ridicata.
Din pacate se pare ca au redus resursa motoarelor, daca 1,4 si 1,6 aveau resursa pe la 400Kkm astea noi, 0,9 si 1,2 l care in esenta au aceeasi platforma, au resursa pe la 250Kkm.
Din pacate asta este trend-ul in motorizari, scot tot felul de tintari.
user123


Cred ca asta era topic de Cafenea - pt ca se poate aluneca foarte usor in sfera subiectivismului....


Ziceti ca nu se puteau atinge norme euro....daca ma uit la altii in ograda, gasesc acelasi motor cu aceeasi cilindree cu euro superior.....si cu putere mai mare ; si nu ma refer la diesel

Nu dau nume de marca pt ca iese flame sau se considera reclama....insa sunt si nemtesti si japoneze si chiar ...frantuzesti...


Chiar si la Dacia au avut o tentativa cu 1.6 8v ....euro superior si 5cp mai putini ; 16v si-au pastrat caii in ciuda euro ....iau pus doar clapeta electronica..



Ziceti de cost redus.......nu va cred, mai ales pe cei cu motoare turbo ;

Singurul motor aspirat pe care il am este cel de pe logan, restul sunt turbo......deci am facut din plin cunostinta cu preturile reduse ale intretinerii "turbo"...

Supraalimentarea genereaza oricand preturi mai mari pt ca cere : consumabile de calitate mai buna ( filtre ulei); este o piesa in plus care inseamna un cost in plus...

Fiabilitate?...... astept sa vad un motor TCE macar cu 300 000 km la activ....nu de altceva dar tigaia mea din 2004 are 300 000 doar cu bordul asta schimbat....prin 2012 cred...


Eu cred ca se vinde strict ce se cere.....la variantele sport Renault de ex, cilindreea a ramas aceeasi , turbo idem dar avem putere mai mare chiar.......cu euro superior versiunilor vechi......

De ce la RS se poate si la cele de serie nu?
klaus
Renault nu vinde 90% din productie in Romania.
Vinde in Europa.
Unde taxarea pe cilindree e ... taxare, nu vrajeala.
user123

Ok....si VAG unde vinde?...

Dar peugeot?dar altii?

Iar aici era vb de Dacia...


Dacia de ce nu are Sandero RS in romania?

De ce la rusi Duster are si motor de 2000cm?


Eu am obs ca romanii sunt ff seriosi cand vine vorba de masina

Prefera sa stea la garsoniera cu chirie dar sa aiba bolidul in strada...


Deci de ce nu un 1.6 turbo de 150cp in locul unui 0.9 de 90 cp?

Adica dau bani pe aceeasi putere cu taxe teoretic mai mici dar cu costuri de intretinere.... ceva mai maricele ?


Insa e ok.....asta se cere, asta se da.....sa numi ziceti ca au saracit europenii brusc si nusi permit sa mai plateasca taxe pt un aspirat...
mircea_aq
Eu cred ca problema e cea de mentalitate si nu e la romani e la domnii care conduc reno.
Asa cum ani de-a randul n-au vrut sa mute comenzile geamurilor electrice la locul lor desi le-o cereau atat utilizatorii cat si presa locala si straina, asa acum refuza sa ofere un motor pe benzina competitiv. Nu ca nu ar putea folosi 1.6Sce sau 1.2Tce motoare care deja exista/vor exista pe Duster de exemplu, ci pentru ca nu vor.

Nu stiu ce socoteli au, ce spera sa obtina gonind potenitali cumparatori. Mai degraba cred ca cineva s-a uitat contabiliceste: cate unitati 1.2Tce am putea vinde raportat la total benizna. 10-15% ? si ce costuri ar implica ...si a dat cu virgula.

Eu m-as feri de comparatiile cu America de Sud, Rusia sau alte locatii pe glob, ci m-as uita strict la ce se face in Mioveni cu resursele care exista acum acolo.
klaus
QUOTE(user123 @ 19 Oct 2017, 16:23)
Ok....si VAG unde vinde?...

Dar peugeot?dar altii?
*

Si cam care ar fimotoarele de 1.6 pe benzina de la VW si de la Peugeot de pe masinile pana in gama compacta (golf/308)?
QUOTE(user123 @ 19 Oct 2017, 16:23)
Dacia de ce nu are Sandero RS in romania?

De ce la rusi Duster are si motor de 2000cm?
*


1. In economia de piata treaba se face pe vanzari si pe profitul scos din vanzari.
Un manager cu cap (nu angajat oarecare care crede el ca e mai bune decat un manager profesionist) evalueaza costurile de productie, de marketing, de vanzare etc fata de profitul adus de volumul de vanzari pe respectivul produs.
Se fac niste estimari cu o multime de factori si, la sfarsit, daca iese ca din vanzarea unui produs premium se castiga mai putin decat daca nu s-ar fi investit banii in el si s-ar fi vandut alte 10 produse din gama inferioara (care pot fi facute cu respectivii bani dati pe un produs scump dpdv productie), produsul scump nu se va face.
E un calcul economic de la cap la coada.
Iar cand esti intr-o firma globala, care produce si alte produse asemanatoare (clio RS sa zicem...) cam la acelasi pret cu care ai scoate respectivul produs, toate calculele astea, care se intind pe pagini bune duc la un rezultat.
Care e utilizat in decizia de a face sau nu produsul.

2. Eu stiu, si sincer nu cred ca s-a schimbat in ultimele ore situatia, ca Rusia nu e in UE, ca are alte norme ce trebuie indeplinite pt produse care nu sunt tot timpul cele europene, ca au alte taxe etc.
Sincer eu asa stiu. Poate s-o fi schimbat geopolitica de ieri pana azi si nu mai sunt eu la curent...
Ma mir ca nu se fac comparatii cu masinile de prin Arabia Saudita...
user123

Eu spre deosebire de multi altii - de pe aici sau din alta parte- vorbesc despre ce am in ograda si despre ce am vazut si desfacut cu ochii mei


Daca tot zici de VAG, tot ce este bloc motor de 1.6 normal aspirat are aceleasi cote....indiferent ca e golf, bora sau ce mai vrei tu

Ca sa scoata ceva noxe mai bune-euro-si ceva putere, au venit cu FSI.....si a rezultat 1.6 FSI....insa motorul e acelasi, diferente minore la sistemul de injectie si nicidecum la mecanica


La 2.0 aceeasi treaba...ba mai mult, la varianta RS/GTI de 2.0 TFSI (BWA): inital cand a aparut avea 200 cp pt variantele golf skoda seat si 265CP pt S3 - insa acelasi bloc motor, aceeasi turbina aceleasi cote si alezaje


Acum ca sa iasa noxele...acelasi motor de 2.0 TFSI devine 2.0 TSI, i se scoate doar arborele de echilibrare ! - atentie, deci se scoate o piesa destul de importanta - si brusc sare peste 200 cp.....acelasi motor repet cu aceleasi cote la piese...aceeasi turbina insa alt euro la noxe

Asta asa...ca fapt divers......



Chiar daca Dacia ar produce Sandero RS la pret aprox egal cu Clio RS sa zicem, desi nu are cum pt ca Sandero RS are 140 CP iar Clio RS 200+, nu vad de ce nu ar exista ca OPTIUNE?


Daca skoda/seat face RS care rivalizeaza cu golf gti sau S3........renault de ce nu ar face? ma intereseaza sa existe optiune.....



Ai inteles gresit, eu nu am scris nicaieri ca Rusia este in UE - si bineinteles ca stii si tu asta sau te faci elegant ca nu intelegi ce vreau eu sa zic


Adica de ce pt Renault e mai simplu sa scoata o motorizare complet, doar de dragul normelor - 1.6 si 2.0 aspirat -? De ce nu dezvolta pana la capat un motor?


Si in ultimul rand, de ce sa nu compar cu rusia si brazilia? Adica daca alora le merge bine, mie sa nu-mi mearga bine ? Sau de ce sa nu ma gandesc macar cum ar fi?



Tu ca moderator ar trebui sa muti topicul la cafenea.....pt ca se va transforma in flame/versus si alte balarii, aici nu se poate scrie nimic obiectiv

Am facut greseala ca am scris aici....insa daca am inceput ceva, nu pot sa las neterminat
torquemada
Un Sandero RS cu 146CP pe etanol(inexistent în România) necesită 17000euro și sondă în curte (16L/100km urban)

Mare majoritate a cumpărătorilor se feresc de 0,9L (898cm3/90CP/140Nm) TCe pentru că e mic, are 3 cilindri, e drujbă etc și aleg motorul mare de 1,0L (999cm3/75CP/107Nm) SCe pentru că e mai bun, uitând că e tot în 3 cilindri
mircea_aq
Eu cred ca ar trebui sa separam un pic lucrurile.

1. user123 vorbeste despre vehiculele aspirationale din gama unui constructor, cum e RS-ul la Renault, vehicule pe care gama Dacia nu le are, cel putin nu in Europa si nu in Romania. Putem discuta despre America de Sud, dar acolo se vand sub sigla Renault, asa cum se vinde si restul gamei Dacia, in primul rand din cauza puterii de cumparare scazute din acele tari.

2. Exista motoare pe benzina in gama Dacia care desi nu au aspiratii sportive, ar asigura Loganului o dinamica mai buna, dar pe care cineva a hotarat sa nu le foloseasca decat pe Duster. Intrebarea mea sau nelamurirea mea daca vrei e daca in spatele acestei decizii e un rationament economic sau politic. Eu inclin spre ultimul. Sper sa ma insel.
user123
QUOTE(torquemada @ 19 Oct 2017, 19:37)
Un Sandero RS cu 146CP pe etanol(inexistent în România) necesită 17000euro și sondă în curte (16L/100km urban)

Mare majoritate a cumpărătorilor se feresc de 0,9L (898cm3/90CP/140Nm) TCe pentru că e mic, are 3 cilindri, e drujbă etc și aleg motorul mare de 1,0L (999cm3/75CP/107Nm) SCe pentru că e mai bun, uitând că e tot în 3 cilindri
*





Tortionarule, fii fara grija - scot 16l/suta si cu loganul 1.6.....la ce am umblat prin el

Si supralicitez, pot scoate si 80l/100 la un TFSI...oarecare...sau la restul

Deci nu consumul e problema, cand vreau RS nu ma uit si nu ma intereseaza consumul


Vreau optiunea !!



Se greseste masiv daca in detrimentul lui 0.9 se cumpara 1.0 sce..... nu se compara turbo cu aspirat, cu atat mai mult cu cat puterea difera

In plus, am vazut in trafic de multe ori 0.9 si se misca bine....dpdv al vitezei


Consumul pt mine nu conteaza.....si nici gadgeturile moderne ; imi trebuie motor, cutie, clima si o caroserie care nu rugineste repede.....

Din astea, Dacia pana acum nu mi-a oferit decat un motor fiabil.....si cam atat
Adrian Frigo
QUOTE(user123 @ 19 Oct 2017, 20:59)
... Dacia pana acum nu mi-a oferit decat un motor fiabil.....

Poate nici ăla... dry.gif

Am în ogradă logan ph2 1.2 16v luat de nou.Am mers și cu beșhina cu motor de tico(0.9 tce)....vă jur că înainte să intru în vreo depășire mă gândesc de 2 ori înainte,lucru pe care nu-l făceam cu berlina mea de 14 ani și motor(1.4)antic de concepție anii '60... radmasa.gif blink.gif

După mine,tot ce face Dacia(submotorizând mașinile actuale)nu e decât un MARE regres pentru consumator!
Nici nu-mi pot imagina cum ar merge loganul ph2 cu un 1.6 16v și o cutie etajată corespunzător...
Bicicleta galbena
QUOTE(user123 @ 19 Oct 2017, 19:44)
1.de ce sa nu compar cu rusia si brazilia? 
...
2. cand vreau RS nu ma uit si nu ma intereseaza consumul, vreau optiunea!
*



1. A explicat klaus destul de clar - pentru piete diferite (conditii legale, structura populatiei, motivul cumpararii etc etc) se aplica modele diferite; mai pui si ca in Europa trebuie ferita canibalizarea cu modelele Renault (in general le-a iesit);
2. de acord, dar s-ar putea sa fii doar unul din cateva zeci, hai sute, in toata Romania. Pentru o astfel de cifra insignifianta Renault cheltuie cateva zeci de milioane, pe care nu si le recupereaza din vanzarea masinilor.
dizzy
@user123, nu ti se ofera tie acea optiune pentru ca tu esti "nimeni" in fata Daciei, esti probabil sub 1 din 200000 unitati vandute, ca si aici. Daca ar fi cerut si ar fi si dispusi sa plateasca 100.000 de utilizatori pe an motor de 120cp, li s-ar fi dat.
De fapt li se da, dar pe Duster.
Cand au trecut de la Nova la Supernova, au facut studiu de marketing si au descoperit ca romanul vrea AC si geamuri electrice. Ei bine, aia i s-a dat.
Mai incolo, la Logan, au facut porcbagajul mare si optional ABS. Apoi, obligati de lege au facut ABS serie si apoi ESP serie.
Vrei 120 cp pe Dacia Logan? pai poti sa tunezi 0,9 turbo sau sa implementezi pe banii tai 1,2 tce. Sau poti sa iei 1,5dci si ala poate si usor dus chiar mai sus de 120CP.
IRONICK
Sa ai o masina mai puternica nu inseamna doar motor. Inseamna si suspensie (cadru motor, bascule, planetare), sasiu, frane. Deci, nu. Nu o sa ai pe Dacia motorizari mai puternice.
IRONICK
QUOTE(torquemada @ 19 Oct 2017, 18:37)
Mare majoritate a cumpărătorilor se feresc de 0,9L (898cm3/90CP/140Nm) TCe pentru că e mic
*
Mai se ineaca la rece?
user123


Baietii......eu stiu tot ce ati scris voi cu atata sarguinta


Dar voi sunteti aia care pareti resemnati.....nu eu


Si asta spuneam, pe atitudinea asta se bazeaza Dacia



Varianta RS era doar un argument....pt mine e RS, pt voi poate e tractiunea 4x4 sau frane pe spate cu disc sau....orice vreti voi


Eu am scris o idee....nu o luati ca o fapta


Pana si hyundai a scos varianta RS.........

Oare celelalte marci cand scot RS nu se gandesc ca o sa cumpere doar 1 din 200 000?
zanzie
QUOTE(mircea_aq @ 18 Oct 2017, 19:25)
... a inlocuit L1ph1 familiei de 1.4 8v cu noul 1.0SCe...

Cunostinta ta a sarit din lac in puț. sad.gif
dizzy
Pai,... nu ii obliga nimeni sa faca ce vreau eu si nici pe mine sa cumpar numai de la ei.
Asa ca, am luat masina de la altii, daca Dacia nu mi s-a parut suficienta.
Marfa-i a ta, banii-s ai mei, ne convine-bine, nu ne convine ne despartim cu traditonalul
Jos Iliescu
Si plecam fiecare la treaba noastră.
Bicicleta galbena
QUOTE(dizzy @ 20 Oct 2017, 19:38)
ne convine-bine, nu ne convine ne despartim cu traditionalul
Jos Iliescu
*


Imi place cum gandesti! biggrin.gif


BLUE R 19
Jos Baiazid! Jos asupritorii otomani ! La arme tarani, pa ei ma...cu ghioaga 'nainte !!! charge.gif
klaus
user123, eu nu am pus la indoiala experienta ta sau ce stii.
Daca insa ai putea sa-mi indici motorul ala de 1.6 pe care il vinde ACUM VW (nu anul trecut, nu acu 10 ani), mi-ai imbogati si mie cunostintele.
In al doilea rand, Dacia e un producator pe piata libera.
Vanzarile pe piata libera (a se face o diferenta, de produs poate multa lume, de vandut nu pot chiar toti) se fac atunci cand se intalneste cererea cu oferta. E o curba fundamentala a pietei libere, predate la timpul ei in economia de clasa a XI.
Daca cererea estimata (inainte de a pune produsul in vnazare faci doar o estimare), pe baza unor studii destul de detaliate, nu se intalneste cu oferta (ca volum si ca pret), atunci nu se face produsul.

Daca dacia trebuie sa vanda 10.000 de bucati de RS ca sa-si scoata banii (nu sa zic sa mai obtina si profit) si cumparatori estimati ar fi doar vreo 5.000 (intre care si tu), el, vanzatorul Dacia (nu producatorul Daci) nu va avea NICIUN motiv sa faca produsul ala.

II mai stii pe aia de la SAAB? Aia de vindeau la niste "elite". Ei bine, elitele alea au fost cam putine sa le acopere cheltuielile.
De ce nu a murit Dacia sau Renault asa cum s-a dus de suflet SAAB? Pentru ca s-au ferit pana acum de astfel de experimente.
Si tu vrei ca ei sa faca aceleasi prostii dovedite in timp ineficinte...
Totul e calcul economic.
Iar pentru cei care stiu si istorie, e vorba si de experientele altora.
user123
In acest moment nu au la 1.6, dar 2.0 si alea de mai sus sunt cam aceleasi

Insa compara si cat au tinut 1.6 si pana cand.....abia dupa ce altii ( renault ?) au lansat moda cu "ascutitori", s-au luat dupa ei....


Am scris mai sus despre varianta RS....e doar o idee, pt unii poate fi navigatie sau alte gadgeturi din astea si sofisticari care plac acum......


Si inca ceva....RS sau variantele sport nu se fac toate de la inceput si apoi se asteapta profit........se fac la comanda, cand ceri un RS poti sa astepti si 4-5 luni pana il livreaza; pt puteri si mai mari gen 450 cp poti sa astepti si 1 an.....

Vreau sa zic ca nu au "stock" pregatit cum au la celelalte......asa ca si pierderile intro eventuala situatie de lipsa de cumparatori sunt mici


Eu vorbeam si de numele marcii aici.....si un pic orgoliu.......aproape toate au varianta sport ( skoda seat) insa numai noi am ramas sub renault....


Saab parca facea si avioane....si nu prea au pierdut bani, poate doar segment de piata; sau nu i-a mai interesat


Ideea este ca da, SAAB nu a rezistat pe piata la concurenta......dar a incercat ! Dacia nici nu a incercat !!


Si nu e vorba de a face masini pt segmentul premium.....sau RS.....dar macar imbunatatiri substantiale......

De atata timp de cand se fabrica zero imbunatatiri la antifonare, zero imbunatatiri la rezistenta la rugina....zero imbunatatiri la aerodinamica, zero imbunatatiri la trenul de rulare....

O troaca de 1.2 12v de la o marca e mai bine antifonata decat un prestige......si are si frane pe disc spate, pt 1-2000 euro maxim in plus cat a fost in 2006 .....luata atunci de noua

Si e o prostie de 64 cp in 3 cilindri.....dar are demaraj mai bun si mai responsiva la pedala decat prestige-ul de 105 cp pt ca are cutia mai bine adaptata....rapoarte mai scurte......

La dacia au pus rapoarte lungi cat o zi de post....nici la 200cp nu ai rapoarte atat de lungi....


Astea sunt chestii care le puteau rezolva rapid, fara pretentii....


Eu nu-s specialist in economie, insa sa nu uitam ca masina o cumperi pt nevoile personale.......adica nu imi pasa de "supravietuirea" Daciei pe piata economica, ma intereseaza sa acopere cerintele mele........

Iar dintre toti, Dacia face cel mai bine.....supravietuieste in stil comunist ( le oferim putin cate putin, sa nu se indestuleze niciodata) iar noi ne facem griji ca o sa dispara de pe piata.....




L.E : de ce topicurile de genul asta trezesc mereu forumul la viata si pe sectiunea de tehnica bate vantul?

IRONICK
QUOTE(klaus @ 20 Oct 2017, 18:54)
II mai stii pe aia de la SAAB? Aia de vindeau la niste "elite". Ei bine, elitele alea au fost cam putine sa le acopere cheltuielile.
*
Inovatiile alora de atunci sunt acum in standard la Dacia.
QUOTE(user123 @ 20 Oct 2017, 19:36)
De atata timp de cand se fabrica  zero imbunatatiri la antifonare, zero imbunatatiri la rezistenta la rugina....zero imbunatatiri la aerodinamica
*
Sunt imbunatatiri la insonorizare. Mici, dar sunt. Unele cauzate de schimbarile altor solutii tehnice. La rugina ai mai vazut masina de dupa 2010 sa mai rugineasca la fel ca alea din 2005? Vopseau este proasta in continuare, dar nu mai ruginesc pasajele rotilor sau usile. La aerodinamica, 0.01. La Cx.
QUOTE(user123 @ 20 Oct 2017, 19:36)
De atata timp de cand se fabrica [...] zero imbunatatiri la trenul de rulare....
*
Aici chiar sunt ZERO. Chiar si la Duster 2.
mircea_aq
Poti sa treptezi cutia cat vrei de scurt, daca motorul nu are suflu (cuplu) e fix degeaba.
1.4, 1.6MPI de la VW au fost niste catastrofe care consumau mult si nu puteau mai nimic.
Noroc ca VW s-a miscat si desi pe Golf5 grosul vanzarilor era facut de petardele astea au introdus 1.4TSI 140/170 cai. Asta in acelasi timp in care Reno vindea Megane2 exclusiv cu aspirate la cilindree <2 litri.
Daca vrei sa acreditezi ideea ca Reno a deschis calea catre downsizing, am un singur exemplu care sa-ti sustina teoria, si ala diesel: 2003 1.5 dci.
In ceea ce priveste benzina, downsizing-ul la reno a fost in intarziere mare. Acum ca au apucat si ei pe coarda asta e alta discutie.

Ce e important si vad ca nimeni nu aduce in discutie e ca odata cu downsizing-ul s-au schimbat si asteptarile cumparatorilor. Daca acum 10-12 ani un motor de 150 cai era considerat un motor peste media motoarelor clasei C, azi a ajuns sa fie chiar media.
Sper sa fie limpede de ce Dacia a regresat, ofera motoare mai mici si putere mai mica, ia ce-i mai rau din ambele lumi. Daca motorizarea entry a fost acum 12 ani 1.4 75 cai 114nm, acum ar putea sa ofere macar 90 cai si 160-180nm. In schimb ofera 1.0SCe.


radiantm
In urma cu ceva timp ,putin inainte de lansarea motorasului amintit mai sus , eu am deschis un topic care viza (contra)performantele motorului .
https://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=307186&st=0
Cu siguranta ca exista o sumedenie de explicatii pt. decizia luata de Dacia: ratiuni economice si de maximizare a profitului ,trecerea la Euro6 , taxe mai mici ,etc.TOATE pot fi argumentate logic si coerent fara prea mare problema.
Citez din initiatorul topicului :
QUOTE
Exista motoare pe benzina in gama Dacia care desi nu au aspiratii sportive, ar asigura Loganului o dinamica mai buna, dar pe care cineva a hotarat sa nu le foloseasca decat pe Duster. Intrebarea mea sau nelamurirea mea daca vrei e daca in spatele acestei decizii e un rationament economic sau politic. Eu inclin spre ultimul. Sper sa ma insel.


TOTAL DE ACORD !Se gasea in portofoliul Dacia un motor pe benzina mai "generos"(pe langa0.9) care sa ofere cativa CP in plus ,un cuplu mai bun ,etc.
Cred ca ,compania mama , a sesizat ca modelele Dacia Logan/Sandero(cu Duster e alta poveste) vandute pana de curand au inceput sa "fure" serios din cota de piata a Renault( mai ales in vest).
Ratiunea e sa nu creezi someri in tara de origine a companiei mama (in timp ce dai de lucru cetatenilor altor tari-chiar daca profitul Renault e consistent de pe urma vanzarilor Dacia).
Rezolvarea cea mai simpla e sa faca din Dacia Logan/Sandero o masina EXCLUSIV entry-level , iar cel care nu e multumit si vrea mai mult are la dispozitie gama Renault .

UN LUCRU E CLAR TOTUSI (cu siguranta unii NU vor fi de acord doar de dragul de a mai scrie un post) Motorasul asta "subnutrit" e o alegere excelenta pt o masina exclusiva de oras sau imprejurimi
(raport calitate/pret bun ,consum relativ mic ,ecologic,cilindree mica , etc)
Pt aglomeratia marilor orase(de ex Bucuresti ,Timisoara, ... sau pt aglomeratia de pe In urma cu ceva timp ,putin inainte de lansarea motorasului amintit mai sus , eu am deschis un topic care viza (contra)performantele motorului .
https://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=307186&st=0
Cu siguranta ca exista o sumedenie de explicatii pt. decizia luata de Dacia: ratiuni economice si de maximizare a profitului ,trecerea la Euro6 , taxe mai mici ,etc.TOATE pot fi argumentate logic si coerent fara prea mare problema.
Citez din initiatorul topicului :
QUOTE
Exista motoare pe benzina in gama Dacia care desi nu au aspiratii sportive, ar asigura Loganului o dinamica mai buna, dar pe care cineva a hotarat sa nu le foloseasca decat pe Duster. Intrebarea mea sau nelamurirea mea daca vrei e daca in spatele acestei decizii e un rationament economic sau politic. Eu inclin spre ultimul. Sper sa ma insel.


TOTAL DE ACORD !Se gasea in portofoliul Dacia un motor pe benzina mai "generos"(pe langa0.9) care sa ofere cativa CP in plus ,un cuplu mai bun ,etc.
Cred ca ,compania mama , a sesizat ca modelele Dacia Logan/Sandero(cu Duster e alta poveste) vandute pana de curand au inceput sa "fure" serios din cota de piata a Renault( mai ales in vest).
Ratiunea e sa nu creezi someri in tara de origine a companiei mama (in timp ce dai de lucru cetatenilor altor tari-chiar daca profitul Renault e consistent de pe urma vanzarilor Dacia).
Rezolvarea cea mai simpla e sa faca din Dacia Logan/Sandero o masina EXCLUSIV entry-level , iar cel care nu e multumit si vrea mai mult are la dispozitie gama Renault .

UN LUCRU E CLAR TOTUSI (cu siguranta unii NU vor fi de acord doar de dragul de a mai scrie un post) Motorasul asta "subnutrit" e o alegere excelenta pt o masina exclusiva de oras sau imprejurimi
(raport calitate/pret bun ,consum relativ mic ,ecologic,cilindree mica , etc)
Pt aglomeratia urbana din marile orase (de ex Bucuresti , Timisoara ,...In urma cu ceva timp ,putin inainte de lansarea motorasului amintit mai sus , eu am deschis un topic care viza (contra)performantele motorului .
https://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=307186&st=0
Cu siguranta ca exista o sumedenie de explicatii pt. decizia luata de Dacia: ratiuni economice si de maximizare a profitului ,trecerea la Euro6 , taxe mai mici ,etc.TOATE pot fi argumentate logic si coerent fara prea mare problema.
Citez din initiatorul topicului :
QUOTE
Exista motoare pe benzina in gama Dacia care desi nu au aspiratii sportive, ar asigura Loganului o dinamica mai buna, dar pe care cineva a hotarat sa nu le foloseasca decat pe Duster. Intrebarea mea sau nelamurirea mea daca vrei e daca in spatele acestei decizii e un rationament economic sau politic. Eu inclin spre ultimul. Sper sa ma insel.


TOTAL DE ACORD !Se gasea in portofoliul Dacia un motor pe benzina mai "generos"(pe langa0.9) care sa ofere cativa CP in plus ,un cuplu mai bun ,etc.
Cred ca ,compania mama , a sesizat ca modelele Dacia Logan/Sandero(cu Duster e alta poveste) vandute pana de curand au inceput sa "fure" serios din cota de piata a Renault( mai ales in vest).
Ratiunea e sa nu creezi someri in tara de origine a companiei mama (in timp ce dai de lucru cetatenilor altor tari-chiar daca profitul Renault e consistent de pe urma vanzarilor Dacia).
Rezolvarea cea mai simpla e sa faca din Dacia Logan/Sandero o masina EXCLUSIV entry-level , iar cel care nu e multumit si vrea mai mult are la dispozitie gama Renault .

UN LUCRU E CLAR TOTUSI (cu siguranta unii NU vor fi de acord doar de dragul de a mai scrie un post) Motorasul asta "subnutrit" e o alegere excelenta pt o masina exclusiva de oras sau imprejurimi
(raport calitate/pret bun ,consum relativ mic ,ecologic,cilindree mica , etc)

biggrin.gif Pt. aglomeratia din zonele urbane( de ex. Bucuresti , Timisoara , ... , Valea Prahovei) unde de cele mai multe ori mai mult se stationeaza cu masina si unde viteza de deplasare tinde vertiginos spre zero sugerez uzinelor Dacia crearea unui Logan/Sandero editie limitata cu motor si mai mic ( sa zicem 0.2l , 3CP , cuplu 12 Nm-la concurenta cu cele de drujba )E pacat sa risipim "resursele" motorului de 1 l.In plus ar fi ecologic si ar scadea vertiginos consumul de carburant fosil... wub.gif








22 Nov 2017, 23:34:
Cu scuzele de rigoare , cred ca am avut un mic incident tehnic la postarea de mai devreme care a dus la o dublare a continutului ( asa se intampla cand esti malitios cu altii-vezi Dacia- si te incurci in tastatura care are ...un nr prea mare de taste...) Daca tastatura era produsa de Dacia -o faceau cu o singura tasta,hai doua... wacko.gif

Agrig
QUOTE(torquemada @ 19 Oct 2017, 19:37)
Un Sandero RS cu 146CP pe etanol(inexistent în România) necesită 17000euro și sondă în curte (16L/100km urban)




Poate alambic...
torquemada
Pe etanol are 150CP, pe benzină doar 146CP deci tot la sondă ajungi
Agrig
In Brazilia ?
Tot alambic...
Adrian Frigo
Cazan!Dar de țuică! radmasa.gif tongue.gif
einstein1984
Sandero RS exista dintr-un singur motiv: e produs in Brazilia si nu importat cum e clio.
Unii viseaza ca makita sa faca televizoare HD cand ei se pricep cel mai bine sa faca scule.
Agrig
Si, care`i problema, cerere sa fie si pun ei brand-ul pe un tv.
Doar nu credeti ca radiourile din kit-ul cordless le fac ei.
BLUE R 19
Consumul la alcool nu sperie pe nimeni in Brazilia, acolo este ieftin, se face din trestie de zahar, iesi mai ieftin ca din petrol.
Agrig
Mai este vorba si de independenta de petrol...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.