Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ambreiaj...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
failure60


N'am luat'o decat de 1 luna si deja trebe desfacuta?sad.gif
Acum cam care sunt simptomele:
-caraie rau intr'a a1a si in marsharier (de fapt intr'a 1a nici nu mai intra...)
- in celelalte viteze intra foarte greu...dar fara zgomot, doar a4a in mers ceva mai bine...dar nici aia)
- cu motorul oprit intra foarte bine
Acum cam ce sa fie...ma tot rog sa nu mai desfac si cutia...la simptomele astea ce poate fi?, doar discurile duse?, ceva soare, rulment sau arcul ala?...pt cineva care le stie mai bine...
Oricum trebe vazut...dar sa ma mai linistesc un pic , ca am niste draci...tocmai acu de sarbatori...

ms mult pt orice idee...

jaf
1. Nu-i cutia la locul ei smile.gif
2. Tija de la schimbator la cutie pe moarte smile.gif
3. Sincroane sad.gif
4. Altele prin cutie huh.gif

De la disc sau placa nu cred ca are cum sa fie.. daca era gata una dintre ele nu iti mai intra in nici o viteza cu motorul pornit
axel
placa sparta.clar!
failure60

mai...sa de domnu numai atat sa fie...smile.gif
preturi la o placa sa ma mai linistesc putin?...tongue.gif
andu911
maaaaaa radmasa.gif

Mai intinde cablu de la ambreiaj ca asta e biggrin.gif Nu cumpara nimic radmasa.gif

Vezi sa nu il intinzi prea mult ca strici ambreiaju.
Dreamer
Si verifica nivelul de ulei in cutia de viteze.
jaf
Probabil ca daca nu ar fi intins cablul destul sau daca nu ar avea ulei sau daca ai fi sparta placa sau discu nu ar prea intra in nici o viteza.. ex dacia nu mai intra in a 5-a si ii dadeam greu a 3-a.. pentru simplu fapt ca erau gata tamponii si s-o dus cutia de la locul ei wink.gif
Dyda
Voi de placuta selectoare si bieleta CV nu ati auzit? De ce va aruncati imediat la organele cutiei?
Deci verifica si regleaza placuta selectoare, verifica uzura bucselor de bronz de la bieleta CV( inlocuieste-le) , verifica integritatea bieletei CV ( legatura din caucic).
Daca toate sunt la locul lor si in deplinatatea lor functionala , atunci treci la CV, adica trebuie sa o demontezi.
jaf
QUOTE(Dyda @ 21 Dec 2005, 10:06)
Voi de placuta selectoare si bieleta CV nu ati auzit? De ce va aruncati imediat la organele cutiei?
Deci verifica si regleaza placuta selectoare, verifica uzura bucselor de bronz de la bieleta CV( inlocuieste-le) , verifica integritatea bieletei CV ( legatura din caucic).
Daca toate sunt la locul lor si in deplinatatea lor functionala , atunci treci la CV, adica trebuie sa o demontezi.
*



Probabil nu am vocabular tehnic dar si eu ziceam cam aceeasi lucru nu ? Bieleta aia ii tija ce dumnezo ii blush.gif care merge de la schimbator la cutie si are un cauciuc la mijloc care tot timpu se rupe 022.gif
andu911
QUOTE(jaf @ 21 Dec 2005, 07:33)
Probabil ca daca nu ar fi intins cablul destul sau daca nu ar avea ulei sau daca ai fi sparta placa sau discu nu ar prea intra in nici o viteza.. ex dacia nu mai intra in a 5-a si ii dadeam greu a 3-a.. pentru simplu fapt ca erau gata tamponii si s-o dus cutia de la locul ei  wink.gif
*



El a zis ca ii intra pe loc.

Nu inteleg de ce sa o dea jos...Si nici bieleta nu este daca intra pe loc wink.gif

failure60 intinde ma cablul de la ambreiaj, ca de la ala e, de-aia si caraie, fiindca ambriajul nu e complet apasat...

Edit: vezi ca ai nevoie de o cheie de 13 si un patent parca...mai intai deblochezi contrapiulita, dupa care o mai strangi pe cealalta. Da-mi mesaj daca e ceva..
failure60

oameni buni scuze, ma declar dobitoc...
respect andu si multumesc celorlalti...tongue.gif
asa e cand nu le iei la mana pe toate(luat masina de curand)...
era ambreiaju slabiiiit rau...de fapt s'a slabit in ultimii 500 km cred (contrapiulita de jos era in pozitie jos de tot, si tot calcand probabil ca s'a slabit treptat cea de sus...
scuze pt neatentie si deschidere topic
thx again
amc
QUOTE(Dreamer @ 21 Dec 2005, 00:31)
Si verifica nivelul de ulei in cutia de viteze.
*


poate imi spui si mie cum verifica nivelul in cutie??? huh.gif huh.gif huh.gif huh.gif
Dyda
QUOTE(amc @ 21 Dec 2005, 12:19)
poate imi spui si mie cum verifica nivelul in cutie??? huh.gif  huh.gif  huh.gif  huh.gif
*



Pai f simplu, se pozitioneaza masina pe un plan drept, se demonteaza dopul de la gura de umplere si se observa daca se prelinge ulei. Daca DA uleiul in cutie este la semn. Daca NU , se completeaza ulei pina ce acesta incepe sa prelinga. Toate CV-urile au gura de umplere pozitionata in asa fel incit sa-i marcheze nivelul de ulei maxim.
Panimaiesi
amc
Zau , si daca desfac dopul si nu curge ulei , ce inseamna am ulei sau n am??? radmasa.gif
amc
Uleiul la cutie nu se verifica, ori se schimba ori se completeaza!!!!restu le ati inventat voi tongue.gif
andu911
mai bine schimba uleiu din cutie...ca tot ai luat masina sh, si vezi si cat curge...ca sa iti faci o idee daca pierde pe undeva
diaconuliviu
QUOTE(amc @ 21 Dec 2005, 13:33)
Uleiul la cutie nu se verifica, ori se schimba ori se completeaza!!!!restu le ati inventat voi tongue.gif
*



Adica daca nu curge nimic, se completeaza; dar daca curge? de completat nu, atunci se schimba? cred ca nu, doar se verifica. De unde stiu ca trebuie completat? ca de schimbat spune cartea la citi km.
argon
Ce ulei e indicat pentru Dacie la cutie? ce tip vreau sa zic.
amc
QUOTE(diaconuliviu @ 21 Dec 2005, 14:47)
Adica daca nu curge nimic, se completeaza; dar daca curge? de completat nu, atunci se schimba? cred ca nu, doar se verifica. De unde stiu ca trebuie completat? ca de schimbat spune cartea la citi km.
*


huh.gif ohmy.gif cum verifici tu nivelul in cutie??????????????????????????????????????????????????????????????????e a treia oara cand intreb post-336-1110552439.gif (intrebare retorica)
Completezi atunci cand vezi ca ti curge in draci pe la planetare si prin alte parti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
diaconuliviu
QUOTE(amc @ 21 Dec 2005, 15:12)
huh.gif  ohmy.gif cum verifici tu nivelul in cutie?[...]e a treia oara cand intreb post-336-1110552439.gif (intrebare retorica)
Completezi atunci cand vezi ca ti curge in draci pe la planetare si prin alte parti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*


EXACT CUM S-A TOT SPUS, ultimul fiind Dyda.
Retoric sau nu, daca e a treia oara, inseamna ca n-ai citit ATENT.

La mine nu curge " in draci" cum spui, totusi, VERIFIC nivelul in cutie si completez DUPA VERIFICARE DACA e nevoie.
amc
QUOTE(amc @ 21 Dec 2005, 15:12)
huh.gif  ohmy.gif cum verifici tu nivelul in cutie?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*


failure60

il umplusem andu in cutie, dar cam pierde pe la simeringu drept...dar asta cred la primavara...tongue.gif
spor
Taxon
mama, ce mai topic....

argon, ce ulei pui in cutie? T90, pre numele si indicativul sau.

amc, cum verifici uleiul in cutie? ca bunicul, nene: ridici masina pe stinga, dai roata jos, desfiletezi dopul, o lasi pe cric dar o cobori pina sta orizontal, vezi daca se simte uleiul in cutie la nivelul gaurii (cu degetelul, iubire, stii tu cum... sau nu stii?)
daca gaurica e uscata, iei un betigas/pai/sirma si il "modelezi" astfel incit sa ia forma literei L, il bagi usurel pe gaura, il scoti cu grija si te dumiresti cam cit ulei ai lipsa in cutie.
asa cum s-a mai spus, nivelul uleiului trebuie sa atinga marginea inferioara a gaurii de umplere. daca e cazul, iei un litru de T90 si completezi (curge greu, fiind mai viscos).
daca ti-a papat tot litrul, deja ar fi cazul sa iti pui intrebari: ce se intimpla cu cutia? ce se intimpla cu tine de ai lasat-o sa ramina fara ulei?
capisci?
ionutctn
Am postat aici "problema" mea pentru ca era mai la indemana.
In primul rand mentionez ca nu folosesc ulei romanesc la cutie (am folosit si diferenta se simte credeti-ma)
Cam la cati km se schimba uleiul la cutie? Nu va apucati sa radeti pe aici pentru ca eu l-am schimbat mereu. Ala romanesc il schimbam la 10.000 rulati. Asta strain are aproape 15.000 si nush cat sa il mai las.
Ma gandesc totusi ca acolo raman mizerii, sunt niste fiare care lucreaza si se innegreste si capata si gunoaie, de asta l-am inlocuit eu.
Astept raspunsurile voastre.
argon
QUOTE(ionutctn @ 22 Dec 2005, 11:18)
Cam la cati km se schimba uleiul la cutie? Nu va apucati sa radeti pe aici pentru ca eu l-am schimbat mereu. Ala romanesc il schimbam la 10.000 rulati. Asta strain are aproape 15.000 si nush cat sa il mai las.

*



Exagerat de des il schimbai, normal cartea zice la 20 000, dar merge lejer mult mai mult
Eu de exemplu am schimbat uleiul la cutie pentru prima oara la 50 000 km, dupa am schimbat la 90 000, acum am 110 000, si cutia merge impecabil, acum vreau in primavara sa-l schimb eu personal..ca pana acum lasam cheile la mecanicu sef de la firma si se ocupa el, a bagat "Valvolina" romanesc de Peco la butoi de 200 litri, din ce am inteles , la amandoua schimburile...

Cat sa mai lasi uleiul strain? pana dai masina, am inteles ca daca pui ulei de calitate merge linistit si 100 000 km
ionutctn
Mersi mult argon de raspunsuri. Eu ca berbecul ziceam ca atunci cand e negru trebuie jos cu el si altul dar nu e asa. O sa ma grija de acum incolo sa ii verific nivelul si atat. Il mai schimb la anu' si la multi ani.
argon
QUOTE(ionutctn @ 22 Dec 2005, 11:47)
Mersi mult argon de raspunsuri. Eu ca berbecul ziceam ca atunci cand e negru trebuie jos cu el si altul dar nu e asa. O sa ma grija de acum incolo sa ii verific nivelul si atat. Il mai schimb la anu' si la multi ani.
*



Nu-l lasa chiar ca si mine, dar schimba-l macar dupa carte....la 20 000 daca e romanesc, si daca pui ceva scump, linistit poti schimba la 50 000, mai des e risipa de bani...
ady_KPK
Am si eu o intrebare... Cum se schimba uleiul din cutie? Mai are vreun surub de scurgere in afara de ala dintr-o parte pe unde se pune uleiul? Si unde e daca mai are? Ma gandesc sa-l schimb pt ca nu cred ca a fost schimbat niciodata pana acum si are cam 60000... Ce ulei sa bag romanesc sau strain? Si cati litri intra in cutie?
diaconuliviu
QUOTE(ady_KPK @ 22 Dec 2005, 12:25)
Am si eu o intrebare... Cum se schimba uleiul din cutie?

Exista un buson de golire la partea inferioara a cutiei.

Dupa ce rezolvi toate pierderile, daca ai, pune strain.
Cutie 4 trepte=2 litri.
Cutie 5 trepte = 2,5 litri.

Realul este undeva in jurul acestor valori, exact vei sti cind va incepe sa curga pe la busonul lateral. Moment in care recomand sa pui busonul citeva spire, dupa care sa lasi 10 minute dupa care sa mai verifici o data. Stringi busonul lateral, si gata.
amc
QUOTE(Taxon @ 22 Dec 2005, 11:09)
mama, ce mai topic....



amc, cum verifici uleiul in cutie? ca bunicul, nene: ridici masina pe stinga, dai roata jos, desfiletezi dopul, o lasi pe cric dar o cobori pina sta orizontal, vezi daca se simte uleiul in cutie la nivelul gaurii (cu degetelul, iubire, stii tu cum... sau nu stii?)
daca gaurica e uscata, iei un betigas/pai/sirma si il "modelezi" astfel incit sa ia forma literei L, il bagi usurel pe gaura, il scoti cu grija si te dumiresti cam cit ulei ai lipsa in cutie.
asa cum s-a mai spus, nivelul uleiului trebuie sa atinga marginea inferioara a gaurii de umplere. daca e cazul, iei un litru de T90 si completezi (curge greu, fiind mai viscos).
daca ti-a papat tot litrul, deja ar fi cazul sa iti pui intrebari: ce se intimpla cu cutia? ce se intimpla cu tine de ai lasat-o sa ramina fara ulei?
capisci?
*


Asa s o "verifici" tu!!!!! eventual baga i un tampon wub.gif
andu911
QUOTE(diaconuliviu @ 22 Dec 2005, 12:58)
Cutie 5 trepte = 2,5 litri.
*



Nu e 2,8 ? unsure.gif
diaconuliviu
QUOTE(andu911 @ 22 Dec 2005, 14:37)
Nu e 2,8 ?  unsure.gif
*


Cartea spune 2,5. Cumva alea de papuc, A 10, sa aiba 2,8?

Diferente inerente vor fi de la cutie la cutie si de la poseesor la posesor, oricum.
failure60

ciudata treaba cu ambreiaju meu...sad.gif
reglat la 2-4 mm tine foarte sus, si motoru se tureaza cand schimd vitezele, adic in mom in care il calc si bineinteles ridic picioru de pe acceleratie...
dar si mai ciudat e ca are demaraj si trage binisor in panta, adic cat de dus sa fie...
mes mult pt orice idee
Dyda
QUOTE(failure60 @ 5 Jan 2006, 10:10)
ciudata treaba cu ambreiaju meu...sad.gif
reglat la 2-4 mm tine foarte sus, si motoru se tureaza cand schimd vitezele, adic in mom in care il calc si bineinteles ridic picioru de pe acceleratie...
dar si mai ciudat e ca are demaraj si trage binisor in panta, adic cat de dus sa fie...
mes mult pt orice idee
*



La modul cum povesteti , Ai garda ambreiaj f mica , calci mai repede ambreiajul decit ridici piciorul de pe acceleratie si ramine motorul turat ptr citeva secunde sau iti ramine cablu acceleratie pe o anumita portiune agatat.
Tu cred ca ai auzit ceva cu acceleratie la motor dar cind esti in tr a 4 , reduci viteza la 40km/h si accelerezi brusc , daca motorul se tureaza si viteza are tendinta de a scade tragi concluzia ca discul ambreiaj are uzura f mare si trebuie inlocuit
failure60

motorul ramane turat pana in mom in care cuplez intr'o treapta, iar cu pedala da acc ma "joc" de voie...nu are cum sa agate cablul tocmai in mom ala
o sa incerc sa il mai maresc sa vad daca mai tureaza...
Dyda
Atunci incearca sa mai intinzi arcul readucere clapeta acceleratie, acesta fiind mai slab nu readuce clapeta in pozitia normala si-ti ramine putin accelerat
failure60

arcul de revenire este intins...ar fi fost culmea sa nu vad un arc care nu readuce clapeta...
eu tot insist in nestiinta mea....cineva care vede bine ambreiaju...nici o idee?...sa nu ma apuc sa'l dau aiurea jos
ms mult
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.