Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu mai invarte demarorul...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
chichi
Fratilor, eu nu mai suport masina asta, arunc 1 l de benzina pe ea si-i dau foc...

Am pornit masina azi-dimineata si am mentinut socul tras cam 5 min (cat am razuit parbrizul de gheata), am impins socul si apoi am plecat spre serviciu... La fiecare frana, mi se oprea motorul si mi se aprindeau luminile in bord... Trageam socul si o porneam iar, mergeam cam 50 m si-l impingeam la loc, apoi la urmatorul semafor se intampla acelasi lucru... si tot asa, pana am ajuns la servici si dupa ce am bagat-o in parcare (ce norocos sunt!), masina a murit de tot. Astfel incat, de fiecare data cand vreau sa o pornesc, masina nu mai reactioneaza in nici un fel si demarorul nu se invarte... Intensitatea luminilor in bord este puternica, deci nu este bateria de vina (oricum am incarcat-o in urma cu 2 zile).

Sa fi murit oare electromotorul?... huh.gif
mihait
Daca atunci cand dai la cheie se sting luminile din bord si in rest nu se intampla nimic, desfa borna plus , trage-i o curatare bine si strange-o bine la loc. ( verifica si starea bateriei , chiar daca se aprinde bordul bine, asta nu inseamna ca bateria este incarcata suficient pentru a actiona demarorul care fura un curent destul de mare la actionare).
Cat despre opritul la franare, verifica supapa de la servofrana si furtunul care intra in ea. Posibil sa nu inchida supapa bine sau sa traga aer fals.
rtulea
Despre partea cu opritul iti sugerez sa verifici jiglerul de ralanti deoarece s-ar putea sa fie infundat. Despre partea cu pornitul, cum zicea si "mihait", curentul absorbit de lumini este infim fata de curentul absorbit de electromotor la pornire. Asa am patit si eu saptamana trecuta cand dupa o indelungata viata plina de satisfactii, bucurii si veselie bateria mea a incetat sa mai produca suficient curent pentru pornire (nu ma laud dar a tinut bateria 6 ani). Pregateste-te sa-ti faci cadou de sarbatori o baterie noua.
ionutctn
Daca atunci cand dai cheie nu se intampla nimic si bateria zici ca e buna e demarorul de vina. Nu iti mai impinge bendixul la pornire. Daca atunci cand dai cheie se aude clant si atat nu se invarte nimic atunci demarorul actioneaza dar e electromotorul de vina. Acum verifica cauza fara sa demontezi. Vezi care e de vina.
Despre muritul motorului: ceva de la pompa de servo vreun furtun fisurat sau sarit ceva de pe acolo. Daca totusi nu vezi nimic cu ochiul liber lasa motorul la ralanti sa mearga si pui urechea in dreptul la servo (baga capul la motor) acolo tre sa se auda un fasait constant semn ca trage aer pe undeva. Mai poate fi din carburatie. Sufla in jiglorul de ralanti sau trage aer pe la vreo garnitura.
chichi
QUOTE(mihait @ 21 Dec 2005, 10:11)
Daca atunci cand dai la cheie se sting luminile din bord si in rest nu se intampla nimic, desfa borna plus , trage-i o curatare bine  si strange-o bine la loc. ( verifica si starea bateriei , chiar daca se aprinde bordul bine, asta nu inseamna ca bateria  este incarcata suficient pentru a actiona demarorul care fura un curent destul de mare la actionare).
Cat despre opritul la franare, verifica supapa de la servofrana si furtunul care intra in ea. Posibil sa nu inchida supapa bine sau sa traga aer fals.
*



Nu se sting luminile in bord, deci bateria este buna... oricum am incarcat-o acum 2 zile... Una din borne (-) am schimbat-o acum 2 zile (cand am montat bateria) si am curatat toate contactele. Luminile in bord au aceeasi intensitate ca inainte...
chichi
QUOTE(ionutctn @ 21 Dec 2005, 10:58)
Daca atunci cand dai cheie nu se intampla nimic si bateria zici ca e buna e demarorul de vina. Nu iti mai impinge bendixul la pornire. Daca atunci cand dai cheie se aude clant si atat nu se invarte nimic atunci demarorul actioneaza dar e electromotorul de vina. Acum verifica cauza fara sa demontezi. Vezi care e de vina.
Despre muritul motorului: ceva de la pompa de servo vreun furtun fisurat sau sarit ceva de pe acolo. Daca totusi nu vezi nimic cu ochiul liber lasa motorul la ralanti sa mearga si pui urechea in dreptul la servo (baga capul la motor) acolo tre sa se auda un fasait constant semn ca trage aer pe undeva. Mai poate fi din carburatie. Sufla in jiglorul de ralanti sau trage aer pe la vreo garnitura.
*



Am curatat acum 2 zile jiglerul la relanti si tot atunci am schimbat toate bujiile si am curatat platina, cu toate reglajele aferente...

Cred ca este electromotorul. Este complicata reparatia acestuia? Trebuie schimbat cu totul sau anumite componente? Ma costa mult? (sunt sarbatori acum si nu m-as arunca la cheltuieli prea mari...)

Alte 2 intrebari off-topic:
1. am o scurgere in partea inferioara dreapta la radiator, pe unde pierd lichid de racire (cam 1 l la 2 luni) si se pare ca radiatorul este de vina (colierul si furtunul pare bun). Cum este mai bine: sa-l inlocuiesc cu totul sau sa-l cositoresc?
2. Am schimbat de 3 ori bujiile anul asta si de fiecare data erau afumate... Nu era firesc si normal ca un set bujii sa ma tina 15.000 km? Unde ar fi problema?...
rtulea
De obicei, dar nu obligatoriu, la un electrometor se schimba carbunii si bucsile. Daca vrei sa schimbi carbunii iti trebuieste si un ciocan de lipit dar de putere mare caci altfel nu faci nici o treaba. Bucsile se schimba usor, le scoti pe cele vechi prin batere si le presezi pe cele noi. De demontat se demonteaza usor. Acesta este prins de 2 suruburi de carcasa ambreiajului.
Radiatorul se cositoreste doar daca este de Cu, daca este de Al se inlocuieste sau poti sa incerci cu unele "prafuri" minune ce astupa porii (nu gaurile).
Bujiile te tin 15 K Km daca sunt bune (adica nu ai nimerit un set prost calitativ) si daca aprinderea si amestecul sunt reglate bine. Daca spui ca ale tale sunt negre inseamna ca amestecul este sarac si mai trebuie corectat.
cristidb
Spune ce se intampla cand actionezi contactul si ce fel de electromotor ai.
Daca tzacane dar nu invarte atunci ar putea fi starterul, cursa furcii, bucsi.
Daca nu se aude nimic verifica firul gri, bateria, bornele, contactul.
diaconuliviu
QUOTE(cristidb @ 21 Dec 2005, 11:57)
[...]
Daca nu se aude nimic verifica firul gri, bateria, bornele, contactul.
*


Si "carbunii".
Daca privesti atent, vei vedea ca un fir al solenoidului se leaga la contactul cu cheie, pozitia D, altul la borna groasa de pe solenoid, cea prin care ajunge curentul in electromotor. Datorita rezistentei foarte mici a electromotorului, la pozitia "D" el va fi practic un "scurt" pentru solenoid, asigurindu-i "masa" . Dupa ce bendixul a fost "lansat" si contactul de forta stabilit, pe solenoid vor aparea-EXACT- doua "plusuri", deci va fi "scos de sub tensiune", mentinerea anclansarii fiind asigurata de rotirea lui de electromotor, datorita acelor caneluri curbate.

Gata cu teoria; daca acei carbuni nu fac contact, "masa" solenoidului nu se stabileste, deci nici un sunet.
amc
Scuze ,ca ma bag,sa nu crezi ca ma leg de tine referitor la celalaLt subiect cu "nivelul cutiei",DAR NU INTELEG NIMIC DIN CE SPUI TU AICI!!! huh.gif
Daccia
QUOTE(diaconuliviu @ 21 Dec 2005, 15:38)
mentinerea anclansarii  fiind asigurata de rotirea lui de electromotor, datorita acelor caneluri curbate.
*



Mi se pare un pic incalcita treaba. Pai daca e asa, cine mai trimite bendixu' ala inapoi? Sau crezi ca se invarte cat e motorul pornit?
Sau poate n-am inteles eu?

Iar la electromotor treaba e simpla, dureaza max. doua ore. Il dai jos, il desfaci, vezi ce are, cumperi piesa (piesele) respectiva, il montezi si il pui la loc. Finish. Ca sa-ti dai cu presupusul, e greu si nici nu e sigur.
mihait
Ai incercat sa actionezi manual electromotorul ? Are un banut de plastic sus . Daca il dai jos vei da de o tija. Cu masina scoasa din viteze si contact pus, impingi capatul acelei tije cu o surubelnita. Daca porneste insemna ca ai o problema la contact.
diaconuliviu
QUOTE(amc @ 21 Dec 2005, 16:09)
Scuze ,ca ma bag,sa nu crezi ca ma leg de tine referitor la celalaLt subiect cu "nivelul cutiei",DAR NU INTELEG NIMIC DIN CE SPUI TU AICI!!! huh.gif
*



Priveste un electromotor de pornire in zona bornelor din cupru, alea doua suruburi. Pe una din ele se leaga + baterie, cealalta "continua" traseul spre electromotor. Tot la acea borna vei vedea o placuta din cupru care la partea opusa este cositorita. Acolo e al doilea capat al infasurarii solenoidului. De acum e mai clar?
diaconuliviu
QUOTE(amc @ 22 Dec 2005, 10:26)
Poate o sa realizezi ca ce spui tu aici nu este adevarat!!!!!!1
*


Pai, explica; dar NUMAI DUPA ce studiezi un electromotor.

Este un amendament, intr-adevar: exista doua bobine in solenoid, una mai slaba NUMAI pentru MENTINERE, care impreuna cu acea elicoida mentine bendixul pe coroana. Separat, niciuna nu au forta necesara pentru asta, impreuna da.
A doua bobina este legata intre plus si masa separat.
chichi
Carbunii au fost de vina... am apelat la un electrician si i-am inlocuit... smile.gif

Mersi pentru pareri... Topicul se poate inchide.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.