Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu se mai aprind lampa de mers inapoi si avariile
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
ADRIAN68
Fratilor am doar 4500 km si nu se mai aprind avariile si lampa pentru mers inapoi cand bag in marsarier. De la un moment dat a inceput sa faca figura asta cu intermitente, pana acum cand nu mai functioneaza de loc.
Presupun ca o fi vreun contact imperfect , oxidare, ceva…dar nu as prea vrea sa ajung la service pentru asta. Stie careva daca se poate remedia ?
Contactul asta e accesibil ? Stiu ca la vechile dacii era un contact cu bila pe CV…
klaus
Banuiesc ca ai alarma, nu?
Ca avariile nu se aprind standard la Logan cand dai cu spatele...
Alte lucruri iti functioneaza? De ex. stergatoarele de parbriz si pompa lor?
Becul de marche-arriere l-ai verificat (sa nu se fi legat, cum de altfel banuiesc, direct pe circuitul de bec mers inapoi, in loc sa foloseasca releu)?
daca in continuare crezi ca e de la contactor (probabil sa se fi parlit, daca nu s-au legat cu releu...) http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=26887&hl=
ADRIAN68
Da am alarma standard pusa din fabrica. Toate celelalte electrice functioneaza fara probleme, dar e de verificat chestia cu legatul direct pe circuitul de mers inapoi. Trebuie sa spun ca artunci cand se aprindeau avariile la mersul inapoi se auzea un tacanit ritmic ca de releu sau de contactor si nu avertizarea sonora cu bip-uri si vizuala pe bord ca la actionarea manuala a avariilor.
klaus
Oricum, verifica si siguranta 03 (aia la care pe capacul sigurantelo scrie"STOP")

PS: nu stiam ca alarmele Cobra "oficiale" Dacia au aceasta "facilitate" (cu avariile pe marsarier). Oricum nu exista nici o alarma "pusa din fabrica". Toate se pun la dealer. Ca sa stii pe cine injuri si la cine te duci sa-l regulezi la creieri daca e montajul gresit.
Como
Am patit exact acelasi lucru: mergea lampa de marsarier cand avea chef, pana n-a mai mers deloc. Cauza: nu faceau bine contact firele de la sonda de marsarier. Au umblat baietii in spatele rotii stanga fata si le-au pus la loc, au dat cu un spray si gata (le-a iesit in doi pasi, ca prima oara a lucrat unul care a uitat sa conecteze toate firele). Acum merge brici, dar e musai sa te duci la service, ca sonda de marsarier e in cutia de viteze, nu cred ca e la indemana oricui sa umble acolo. Am stat o ora in service (Cobalcescu), si a fost gratis, evident.

Eu am senzorii de parcare pusi pe becul de marsarier, si nici aia nu mai mergeau. Cel mai probabil ca e la fel si cu avariile la tine. La mine s-a intamplat la 10.000 de km.

E posibil sa trebuiasca schimbata sonda cu totul, daca nu e de la contacte.
Bet@x
Saptamana trecuta am schimbat sonda de marsarier pe garantie (la ei am vazut ca e cam 1 mil), timp 2 ore, Meridian Vest.
mitzaciobanu
Hmmmm....
ceva nu este in regula pe aici: si eu am alarma standard, singura aprobata de Dacia si montata la dealer.
Se numeste Cobra, si sigur nu se aprind avariile cand bag in marsarier

Grija la garantie...
ADRIAN68
Alarma e EAGLEMASTER tip CL5100 si era montata pe masina atunci cand am
luat-o ( presupun ca a montat-o un service autorizat de Dacia) .
ADRIAN68
In sfarsit am reusit sa ajung cu ea la Service Cobalcescu. Diagnostic: contact electric imperfect; timp remediere : 1h 45; cost : 0 (garantie).
A trebuit sa duc munca de convingere sa umble la ea pt. ca a naibii , ajuns la service, functiona OK. Sper ca o sa dureze, in caz contrar, voi reveni.
Kostica
Salut compatrioti!

Pret sonda mars-arriere, conform CAREMIL Iasi, 170 RON (exclusiv manopera) ??
Posibila remediere lumina mers inapoi pentru cei care nu au montata alarma.
Dam roata stinga fata jos, mufa este la baza cutiei de viteza, la capatul unui cablu in pozitie verticala, la mine mufa de culoare bleu. Se declipseaza usor cu ajutorul unei surubelnite. Punem contactul la masina, bagam in mars-arriere si cu o bucatica de cablu facem scurt contactelor din mufa mama. Daca becul si mufa din lampa spate sint in regula ar trebui se se aprinda fapt ce confirma starea de functionare a circuitului electric de la cutie la lampa spate. Suplimentar, poate si cu ajutorul unui prieten electrician-electronist, se verifica cu un ohm-metru pus pe contactele sondei montete pe cutie daca in momentul introducerii in mars-arriere se efectueaza contactul in cutie - ohmetrul trebuie sa-si schimbe starea. Aceasta operatie va confirma faptul ca sonda lucreaza corespunzator. Verificati si starea intrarii cablurilor in mufa prin miscarea lor usoara. Cu un ac se procedeaza la strimtorarea gaurilor din mufa mama dupa care se introduce inapoi in sonda. Acum ar trebui sa functioneze corect. Daca aveti si spray de contacte este perfect.
Succes.
Mich@el
in seara asta am constatat ca nu mi se aprinde lumina de mers inapoi sub nici o forma.de la o vreme se aprindea doar cand avea chef.maine dimineata ma duc direct in service,mai am exact 6 zile de garantie,sper sa nu ma amane astia...
klaus
Pai le ceri sa faca constatare si sa mentioneze in carnetul de garantie...
Si dupa aia pot sa ti-o repare si peste 3 luni, ca tot pe garantie intra
Mich@el
asa voi face,fara o constatare din partea lor nu plec,chiar daca vor sa ma trimita la plimbare.
tnx klaus.
AMW
eu am schimbat sonda la 15.000km

observasem ca nu se mai aprindea becul de mers inapoi, initial am crezut ca s-a ars, m-am dus in service si mi-au curatat sonda, mi-au dat cu un spray si a mers....pana cand am ajuns acasa...dupaia iar n-a mai mers....m-am intors la ei si au schimbat-o.

Inainte de toate astea fusesem plecat din bucuresti si am mers mult cu masina pe un drum de tara pliiiiin de praf...eu ma gandesc ca aceasta ar fi principala cauza a stricarii sondei, plus ca cei din service au confirmat ca aceste sonde sunt facute pentru drumuri "cu bun simt" asa ca take care pe unde va plimbati masina...
AL
inainte de a merge la service sa verifice/schimbe sonda, baga tu mana in portbagaj si verifica mufa de la tripla (blocul de lumini) spate dreapta... scoate mufa, curata contactele , indeas-o bine la loc... verifica in spacial masa...eventual tragand un fir temporar de masa din alta parte (de la orice surub nevopsit al caroseriei sau motorului)... nici mie nu mi se aprindea mereu becul de mers inapoi si dupa ce am miscat puin mufa aia si-a revenit... era contact imperfect...
Mich@el
azi am fost la Autoeuropa Timisoara pentru constatare,din start seful de tura cand a auzit ca este vorba despre o problema de garantie,a intrat intr-un fel de autoaparare insirandu-mi tot felul de motive(aglomeratie,cricuri insuficiente,personal insuficient) pentru a ma amana/reprograma pe alta zi,desi i-am zis ca masina urmeaza sa iasa din garantie in cateva zile.Au inceput sa-mi zica:"dom'le,treaba nu e asa de simpla...nu schimbam contactorul si gata,intai verificam instalatia electrica,conexiuni,etc".Eu i-am zis sefului de tura:"am spus eu ceva de contactor?vreau doar sa-mi rezolvati problema!"
Apoi l-am sunat pe mecanicul care s-a ocupat de verificarea de 1 an,de la Autocardo Timisoara si atunci a fost atat de atent/serviabil incat sa-mi lase numarul lui de mobil.Tipul mi-a spus ca ma asteapta.Cum am ajuns acolo,mi-a facut pe loc constatare in sensul ca mi-a zis sa pun contactul sa bag in marche-arriere,a vazut ca nu se aprinde,gata-a scris acolo sonda/contactor.M-a programat pe poimaine la 16:30 si va schimba piesa.Printre altele mi-a spus ca este o problema generala si la Loganul lui s-a dus piesa respectiva,ca durata de viata e cam la 15k km.
ciprian0813
As vrea si eu o lamurire, o vecina mi-a spus ca in marsalier imi arde doar un bec,fiind proaspat propietar de Logan nici nu stiu cite becuri de marsalier are in dotare 1 sau 2, si daca sunt 2 si merge doar unul cum sa procedez,sa sun la dealer pt. programare sau sa ma duc pur si simplu la ei fiind in garantie.
Mich@el
loganul are o singura lumina la mers inapoi,in blocul de lumini dreapta.
echivalentul simetric in blocul de lumini stanga este un "ochi de pisica".
iulian radu
Azi am fost si eu sa vad care este problema cu aprinsul lampii de marsarier.Cred ca mai mult a luat timpul de scris in acte,avand in vedere ca este in garantie.Mecanicul nici nu a stat pe ganduri si a spus ca de vina este sonda de la cutie si ca este de productie spaniola.Va vand un pont.L-am intrebat la cate masini a schimbat aceasta piesa si mi-a raspuns ca aproape la toate.Atat au fost curiosi sa le spun cati km am parcursi,...am impresia ca fac statistici pe aceasta piesa.ph34r.gif
In legatura cu acel scartait ce se aude in spate,vedeti ca telescoapele au niste protectii de cauciuc in partea superioara.Dupa ce masina este ridicata pe elevator,puneti pe mecanic sa traga de protectii in jos si sa unga axul telescopului cu vaselina.Aici era bubita loganelor cu scartaitul pe spate!!!:) blink.gif
Adica mai pe scurt este efectul depunerii de nisip pe axul telescopului...
Alte indicii...
Cum mai aflu ceva va anunt!!!Sa fiti iubiti! excl.gif
mirceateodorescu683
Durata de viata 15000 km... Deci, sa mergem numai inainte. De ce? Si atunci nea Mitica se scarpina pe crestetul capului: "De-aia, ca asa e ele!"
blackout
Deci.."asa e ele". La 17.ooo km la mine se aprinde cand are chef. Si garantia s-a dus... mad.gif
mirceateodorescu683
Am avut noroc ca l-am schimbat in garantie. Dar, la urmatorii 15000 km, poate nu voi mai fi. Si costa peste 100 RON.
Eu propun sa trecem topicul la alta categorie: cheltuieli cu consumabile dupa achizitionare.
Mich@el
sa vedeti faza:ieri am fost la asa zisa "constatare",s-a hotarat ca maine mi se schimba sonda,iar in seara asta cand am ajuns acasa de la servici mare minune...vad in oglinda retrovizoare dreapta placuta lumina a mersului inapoi.
daca tot sunt programat,ma duc maine sa vedem cum facem ca treaba sa fie cat mai stabila si constanta,sa nu mi se intample ceva pe viitor,mai am vreo 4 zile de garantie.
mirceateodorescu683
La mine se aprindea doar la prima cuplare. Daca scoteam si recuplam marchearrier-ul, nu se mai aprindea de loc. Aceeasi senzatie am avut-o si eu, ca merge, pana am constatat ca se intampla asa cum am descris mai sus.
Mich@el
nevenindu-mi sa cred,am tot incercat de vreo zece ori si de fiecare data mi s-a aprins lumina de mers inapoi in seara asta.poate de la scuturaturile drumurilor sa-si fi revenit vreun contact?
klaus
Pai poate nu era de la sonda... poate era de la un contact imperfect in mufa
Mich@el
posibil orice,ma duc azi sa investigheze.
Mich@el
am fost azi,desi se aprindea lumina de mers inapoi,mecanicul mi-a zis ca oricum imi schimba sonda ca cica "e pe duca si oricum o sa se strice".
am stat langa el,a ridicat masina stanga fata doar,sa nu curga ulei,a dat jos roata,a declipsat un capac de plastic si cu o tubulara mare(am apreciat 17) a schimbat rapid sonda care seamana cu o bujie.toata treaba a durat 10 minute.
la urma a facut ce trebuia sa faca la constatare:a verificat starea contactelor/conexiunilor de la blocul de lumini spate-dreapta,totul era ok,se pare ca totusi sonda veche facea contact cand voia.
DUMIFLORIN
Aceeasi problema ma streseaza si pe mine de vreo doua luni, dar m-am invatat sa aprind avariile cand dau cu spatele si e ok, cat de cat. Totusi ieri am fost la service sa vad care ar fi problema si baietii au dat verdictul, ca trebuie schimbata sonda.
Problema e ca au observat ca nu am facut prima revizie si mi s-a zis ca, desi masina ar mai fi in garantie inca 4luni, nu se poate schimba sonda pe garantie, pana nu fac si revizia la ei. Sonda a murit pe la 9000km.

Ce sa fac? Eu mi-am schimbat uleiul si consumabilele pe cont propriu si am facut abia cateva sute de km. As vrea sa schimb sonda pe garantie. Care ar fi solutia?

vijelie
QUOTE(DUMIFLORIN @ 24 Nov 2006, 11:39)
...nu am facut prima revizie si mi s-a zis ca, desi masina ar mai fi in garantie inca 4luni, nu se poate schimba sonda pe garantie, pana nu fac si revizia la ei...
*


Nu are legatura una cu alta. Mananca kkt cu polonicu' asa ca du-te cat mai repede la altii mai seriosi, ca de-aia ai garantie.
klaus
Presupun ca lumea a citit carnetul de garantie... In special pagina 8. Stiti voi, zice acolo ceva f. interesant. Ca sa nu se chinuie lumea sa caute caietul de garantie, ca poate nu stie care este, sa dau citat:
QUOTE(carnet de garantie)
Neefectuarea reviziilor periodice conform Carnetului de Întreținere conduce la pierderea garanției vehiculului.

Garantia minima (in afara de taxi si scoala de soferi) este de 18 luni.
Matematic vorbind, daca mai sunt 4 luni din garantie, inseamna ca masina are o vechime de 1 an si 2 luni.
Daca nu s-a facut revizia in service autorizat dacia acum 2 luni, (asa cum mentioneaza carnetul de intretinere - presupun ca nu e cazul sa dau un citat si din ala...) ce inteleg eu din formularea din carnetul de garantie? Pai inteleg ca s-a pierdut garantia...
Intelege altcineva altceva?
Cei din service au fost superdomni la faza asta, pentru ca au propus sa nu scoata masina din garantie, ci sa o considere in garantie inca daca se face revizia la ei.
Conform legilor si carnetului de garantie masina aia nu mai e in garantie. Da' lumea vrea sa ii fie reparata pe garantie.
Deci pe romana: crede lumea degeaba ca masina mai e in garantie. Nu mai e. Insa aia din service au propus o rezolvare rezonabila a situatiei, sa faca ei revizia si sa considere masina inca in garantie.
Ia sa vedem, astea fiind zise, cam ce credeti ca ar trebui facut in continuare?

Astept cu interes revoltele unora de pe aici ca nu am dreptate si ca ii apar pe aia de la Dacia si ca sunt platit de ei, sau de Adras, sau de mai stiu eu care...
AL
subscriu si eu la cele zise de Klaus, insa incerc sa-i indic impricinatului o solutie practica pentru a nu arunca la gunoi consumabilele tocmai schimbate pe cont propriu.... platesti revizia dar nu faci efectiv schimbarile de ulei si filtre... pe acestea le iei frumusel acasa si le vei folosi la o data viitoare... si zici mersi ca ai scapat cu atat.
cbogdy
Offtopic:
D-lor Klaus si AL, nu va bateti capul cu cei care-si fac reviziile in garaj. Nu merita! Pe vocea lor... pardon smile.gif pe bani lor mor.
O sa vedem Logane legate cu sarma ca vechile 1300-13** smile.gif.


AM schimbat azi contactul din cutia de viteze (pe garantie). Facea fite. 3 zile da, 1 ba. Am 23.200 km la bord. Totul a durat 20 minute (am avut programare).
Pret la piesa nu pot sa atasez pentru ca nu a fost trecut in lista de reparatie (este trasa liniuta la pret).
Dar ideea care ma incanta este urmatoarea:
- masina imi iese in 5 iunie 2007 din garantie si precum pe Adresa de reparatie scrie clar "90 zile garantie la manopera si 18 luni garantie piesa schimbata", ce sa ne mai batem capul? 18 luni de azi inainte stau linistit cu contactorul (bulb) din cutia de viteze, poate sa iasa masina din garantie.
Aici nu pricepe lumea de ce merita sa-ti faci reviziile si reparatiile la ei, nu la colt de strada sau la garajul vecinului. Apropo, cata garantie iti ofera nea mecanicul sau tu personal pe ce schimbi? Hai sa intram o data si noi in rand cu Lumea.
Repet "garantie 90 zile lucrare (manopera) si 18 luni piese schimbate".

Numai bine tuturor!
ToPser
Problema gen. cu contactul asta ,la mine inca merge dar prietenul meu cu dci l-a schimbat in garantie ,deunazi am fost si eu la garantie si mi-au zis mecanicii de acolo ca la 2din 3 cad in garantie restul dupa . Pret cu manopera 230 RON !!! Scump halatu' mad.gif
l@u
QUOTE(cbogdy @ 24 Nov 2006, 15:44)
Offtopic:
D
Dar ideea care ma incanta este urmatoarea:
- masina imi iese in 5 iunie 2007 din garantie si precum pe Adresa de reparatie scrie clar "90 zile garantie la manopera si 18 luni garantie piesa schimbata", ce sa ne mai batem capul? 18 luni de azi inainte stau linistit cu contactorul (bulb) din cutia de viteze, poate sa iasa masina din garantie.
.
Repet "garantie 90 zile lucrare (manopera) si 18 luni piese schimbate".

Numai bine tuturor!
*




Domnule cbogdy ia mata frumusel carnetul de garantie deschide-l la pagina 10 si apoi la 14-citeste bine bine ce scrie acolo si apoi sa faci astfel de afirmatii total gresite si sa bagi lumea in ceata cu garantiile astea fantoma
090.gif si poate atunci o sa fim in rand cu lumea cand o sa putem sustine ceea ce afirmam.
cbogdy
Scuzele mele!
Eu am citit ce era pe bonul de reparatie inscris in partea de jos si pe spate.
Deci piesa imi va expira (garantia piesei) cand masina iese din garantie.
Se aplica garantia de 18 luni doar la piesele puse dupa ce masina a iesit din garantie. Mia culpa!

Dar totusi, sa presupunem ca masina a iesit din garantie si punem piese la ei in service (autorizat), merita sa dam un ban in plus? sau nu?
Merita garantia de 18 luni la piesa sau nu?
Eu totusi zic ca merita, voi ce ziceti?
Sunteti adeptii reparatiilor de cartier?

E un pic cam offtopic, dar merita discutat.
l@u
Eu zic ca in cazul in care masina a iesit din garantie se merita totusi sa poti beneficia de garantia pieselor schimbandu-le intr-un service mai ales daca ceea ce se schimba poate afecta securitatea autoturismului si implicit a pasagerilor.
cbogdy
lau0678
imi place ca esti pe aceeasi lungime de unda cu mine!

Numai bine tuturor si evenimente apropiate de 0.

Sony
QUOTE(Mich@el @ 15 Nov 2006, 18:28)
loganul are o singura lumina la mers inapoi,in blocul de lumini dreapta.
echivalentul simetric in blocul de lumini stanga este un "ochi de pisica".
*


Sau poate este stopul de ceață. wink.gif

Am patit-o si eu. Am curatat contactul de la sonda si totul a revenit la normal, dar seara iar nu mi s-a mai aprins lampa de marsarier. A doua zi si-a revenit, iar acum functioneaza. Cred ca sonda e pe duca si ar trebui sa-mi cumpar alta.
juristul2000
Am si eu aceeasi problema pe principiul ca asa face toate.Acuma masina mea este in garantie deci logic trebuie sa platesc doar manopera nu?
madhorsefuzzy
Nici macar manopera. Nimic.
Como
Nu platesti nimic daca e in garantie, nici macar manopera.
juristul2000
Asa este acum stiu dar ma assteptam la manopera.Merci baieti
fizzo
Al meu bec de mers inapoi nu mai merge de multisor dar cinstit sa fiu nici nu ma doare prea tare.
Intrebarea mea este urmatoarea: daca sonda aia nu mai merge, exista riscul sa se strice ceva pe la cutie?
Daca nu, atunci o mie de ani sa stea stins!
tribunul
Bree Fizzo matale nu faci parcari noaptea, cu spatele, pe intuneric?
Eu fara becul ala, as fi mort, mai ales acum ca se intuneca devreme, si trebuie s-o proptesc intre 2 masini care imi lasa un spatiu cam la limita.
Eu am impresia ca aia sunt putin ...., stau la balcon si se prapadesc de ras cand se uita la mine cum ma chinui s-o "bag" intre ale lor.
fizzo
Corect Tribunule, la inceput imi era greu da' acu' m-am obisnuit tongue.gif
mai bine o parchez asa, fara bec decat sa dau 2 bete in service....
deci.....la intrebarea mea nu raspunde nimeni? Are ceva daca nu mai functioneaza becu? Se strica ceva pe la cutie etc?
Sunt pe dinafara cu tehnica..... biggrin.gif
Mich@el
pai daca faci manevre in mers inapoi pe sosea si vine unul care nu-si da seama ca tu mergi cu spatele,se propteste in tine si cred ca se strica ceva si la cutie,depinde ce viteza are ala care vine... unsure.gif
lumina de mers inapoi nu are doar rolul de a-ti lumina tie drumul,ci si de a avertiza ceilalti participanti la trafic de acest lucru.
74r12
Aceeasi problema si la mine.
De cateva zile lampa de marsarier + senzorii de parcare functioneaza o data da, de 5 ori nu.
Am fost azi la service si m-au programat sa-mi schimbe contactorul de pe cutia de vit. (pe garantie).
Masina are 9700 km.
G.R
La mine s-a dus contatctorul la aprox. 17000 km, desigur după expirarea garanției. M-am speriat când la service au zis că mă costă cam 300 de RON cu manoperă cu tot. Am găsit cu 50 RON la un prieten. Mi se pare o porcărie că de la primele exemplare a apărut această problemă și nu se face nimic în vederea îmbunătățirii calității contactoarelor. Nu ar trebui să fie un consumabil.
edv_ro
Da, s-a dus si la mine contactorul. La 44000 km. Cum nu mai e in garantie masina, trebuie sa pregatesc 'servetelele'.... sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.