Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Butoane fete de usi
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Imbunatatiri - Dacia Sandero
CIZMARU
Salutare
Dupa cum am mai scris pe aici,sunt in cautare de ...ceva mai nou pentru Sandelu meu Am achizitionat azi de la un Sandero dauna totala model 2017 doua fete de usi interioare care au manerul de prindere a maini (acesta a fost motivul pentru care le-am cumparat) dar modelul avea butoanele de inchidere geamuri in ele si pe care nu mi lea dat motivand ca tine de partea electrica.Oricum la mine se deschid geamurile din bord OK .am ramas cu gaura din fete pe ambele parti .Ce sa fac ? sa iau butoane noi sa stea asa numa de ornament sau sa pun ceva acolo (habar nu am ce) O idee va rog Sau se gasesc undeva ceva butoane ,,moarte,, sa le pun ,este asa ceva? [attachmentid=1628075112] [attachmentid=1628075113] [attachmentid=1628075114]
tatabobu
Exista chestii de genul asta: https://www.germanelectronics.ro/electromec...-mm-704871.html

Cauta si tu "buton fals" si vezi la ce dimensiune iti trebuie.
klaus
Eu as face un placaj mic (sau plastic), subtire, usor mai mare decat gaura, acoperit cu un vinil la culoare, si l-as pune peste gaura si l-as prinde cu suruburi ascunse.
CIZMARU
Da...partial am rezolvat problema.Adica l-am convins sa imi vanda la pret bun si butoanele din usi !! Asta a fost pentru el o manevra manageriala de comert adica atat ma aburit si totusi ma pus pe ganduri ca daca tot am luat felul intai si felul doi ,de ce sa nu iau si desertul adica si cablaraia si sa imi instalez inchiderea geamurilor in usi asa cum era prevazut Sandero din 2017 dupa care am luat fetele si butoanele.A spus ca imi face o oferta buna si eu am zis ca revin !!! Ce ziceti ,e complicat ? A mai facut cineva chestia asta ? Si ce e mai important..Daca fac mutarea asta nu pierd garantia masini ?(mai am 2 ani )
torquemada
Și nu ai ce face cu ele, mă rog cu cel de la șofer, e pentru macara cu impuls smile.gif și nu ține "forța".

Ps. Evident la prima modificare garanția e pa pa.
CIZMARU
Adica spui ca nu e tot una daca mut butoanele de la bord in usa cu cele cumparate ? Daca iau toata cablaraia si ma duc la reprezentanta sa mi le puna !! Nu ma prea intereseaza garantia avand in vedere ca la aproape 3 ani am doar 8000 km facuti
klaus
Da' ce, exista macara "cu impuls" si fara?
Si una sa consume mai putin decat cealalta?
robbie_ro
Pare-se ca la Logan 2, modulul de impuls este conectat direct pe macaraua geamului de la sofer, iar comanda macaralei nu necesita un curent prea mare prin buton (sistem intalnit si pe la Renault Laguna 2).
torquemada
@klaus: Da, e macara cu impuls(cool.gif și buton special ,dar și asta se știe din 2015.
klaus
Mie acolo mi se pare un buton simplu dar cu un modul de impuls extern, nu in buton ci pe macara (cutia aia gen de relee).
S-ar putea sa ma insel, ar trebui sa vad o schema electrica.

Eu am avut modul cu impus intermediar de logan (facut de un cetatean de pe aici - multa sanatate lui -, se monta intre buton si firele butonului) pus pe peugeot 206 si mergea bine-mersi pe macaraua electrica normala de peugeot 206, nu s-a ars, n-a guitat de curent prea mare.
Si pe 206 era ca la logan, butonul era unul chior, nu actiona macaraua prin vreun releu ci pur si simplu curentul trecea direct prin buton.
D-aia nu cred ca s-ar arde un buton cu impus care are modulul de limitare (impuls) in el.
torquemada
E buton combinat "soft"(ca la tastatura de telecomandă) pentru șofer și clasic pentru dreapta în aceeași carcasă, nu există nicio electronică în afară de LED în ea.

Repet : la X52 e macara cu impuls nu buton cu impuls
klaus
Pai da, e un buton "de putere" (ala de geam dreapta), ca trece curentul de macara prin el, si un buton doar de contact (pt geamul sofer) pt ca la ala trece doar curentul de comanda, cel de putere trece prin releul modulului de impuls.
La fel era si la primele logane, butonul fara impuls era un buton de putere, cel cu impuls avea niste microcontactori (chiar mai de calitate ca astia, ca erau din aia cu foita) si tot curentul de macara trecea prin modul, nu prin contactorii butonului.
Parerea mea sincera e ca macaraua e cam la fel dar are un "modul de impuls" atasat.

O discutie mai aplicata a fost la https://www.daciaclub.ro/http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=195756
torquemada
Ai o idee și fixă, din păcate paralelă cu x52-ul.

Ai macara normală + buton normal = caz în care, în mare, ce zici tu e corect.

Ai macara cu impuls cu legătură la bcm pentru antipinch + buton soft = așa le face fabrica

El vrea macara normală + buton soft = caz în care, dacă merge(lipsesc semnale) va prăji butonul la actionarea macaralei

Oricum nu are fire nici în instalația din ușă și nici în cablajul mașinii.


buton soft = adică unul ce nu are contacte de forță
CIZMARU
Da,ce sa zic ,cam aveti dreptate Partea buna e ca le-am montat si arata ok chiar daca nu functioneaza.si am vorbit cu cel care dezmembreaza pe cea din 2017 si imi vinde si macaralele + cablaraia pana unde zic eu la un pret destul de bun,doar sa fiu prezent la desfacere sa nu uitam ceva !!.Partea proasta este ca am vorbit cu cei de la reprezentanta Dacia si DA...pierd garantia masini pe partea electrica daca nu o fac (chiar daca aduc eu piesele,numai sa fie originale)la ei.iar pretul\manopera este unul destul de piperat.Am zis ca le achizitionez deocamdata si apoi...mai vedem noi.
torquemada
Dacă iei macaraua sofer + cablaj ușă sofer și cablaj usă pasager macaraua nouă fiind aceeași cu cea de pe mașină tot nu va funcționa nimic pentru că nu ai fire în cablajul mașinii.

Evident pierzi garanția.

CIZMARU
Mersi de sfat DAR.....sunt o fire incapatanata si profit de ocazie ca pot lua cam tot ce vreau dupa masina donatoare (contra cost bineinteles) Banuiesc ca nu trebuie sa iau toata instalatia (atunci renunt) Daca imi spui de unde pana unde sa iau cablajul ti-as fi recunoscator Ma bazez pe faptul ce mi-au spus cei de la Dacia ca SE POATE dar cu un cost destul de mare !!!

12 Nov 2017, 11:56:
Tot de curiozitate !!! Am in instalatia masini cablajul pentru inchiderea geamului doar ca sunt montate pe bord pe consola Atunci de ce nu s-ar putea face ? daca iau RESTUL !!! Pana la urma cred ca am sa plec la reprezentanta si vorbesc mai detaliat cu ei ce si cum M-ar mira sa reinventeze sistemul electric doar pentru inchiderea geamurilor.
torquemada
Nu nu ai, la a ta că e Additional to equipment level SAN913.

Mașina donatoare e Additional to equipment level AVER46, alt cablaj, alte scheme.

Geamurile nu merg prin cheie ci sunt alimentate temporizat de uch (îți lipsesc siguranțele și releul), macaraua de la sofer trebuie să aibă legătură la uch și lista poate continua.

Ca de fabrică nu o vei putea face fără a demonta toată mașina, mai ales dacă vrei cablajul de pe aia nouă, care ghici ce e arhitectură T4VS a ta e T4

klaus
QUOTE(torquemada @ 11 Nov 2017, 13:41)
Ai o idee și fixă, din păcate paralelă cu x52-ul.

Ai macara normală + buton normal = caz în care, în mare, ce zici tu e corect.

Ai macara cu impuls cu legătură la bcm pentru antipinch + buton soft = așa le face fabrica

El vrea macara normală + buton soft = caz în care, dacă merge(lipsesc semnale) va prăji butonul la actionarea macaralei

Oricum nu are fire nici în instalația din ușă și nici în cablajul mașinii.
buton soft = adică unul ce nu are contacte de forță
*


Asa o fi, am zis ca daca nu vad schema electrica as putea sa ma insel.
Dar eu nu cred ca vorbim 2 lucruri diferite.
Si eu sunt de acord ca butonu "soft" nu duce curentii de macara si ca el trebuie legat la un modul extern, mai ales ca renault are asa ceva (exemplu) [attachmentid=1628075490]
Si modulul extern e legat la o macara simpla si el gestioneaza curentii mari. Ca e in buton, ca e in UCH, ca e pe motorul macaralei, tot modul extern este (fata de macara si motorul ei).
Se poate pune bine mersi un modul intermediar intre alimentarea unei macarale normale si butonul de comanda si astfel sa se transforme in macara "cu impuls". Asa cum am zis, am adaptat 2 module d-astea pe un peugeot care au mers fara probleme.


PS: am gasit schema electrica pt geamurile fata la X52:
[attachmentid=1628075296]

Avem acolo o macara cu circuit electronic suplimentar (semnul de tranzistor suplimentar de pe modulul cu nr. 203 care e macaraua stanga sofer.
Butonul "soft" transmite doar semnal de sus-jos (pinii 1 si 2 de pe mufa macaralei - macara sofer 203, modul butoane usa 1512)
Modulul electronic de pe macara are alimentare (deci 2 fire in plus fata de o macara simpla care e alimentata prin buton pinul 3 masa si pinul 4 (+) de la siguranta F02; pt comparatie cu o macara simpla a se vedea motorul simplu de la geamul dreapta 204)
Are cele 2 fire de comanda care vin de la buton (pinul 1 si 2)
Si mai are un fir care vine de la UCH (pinul 6). Nu am gasit pin-out-ul UCH-ului de x52 ca sa vad ce face firul ala exact.

Toate firele astea se pot trage relaxat, nu pare a fi mare filozofie.
Important e modulul ala de impus de pe macara. Care, din ce vad pe EBAY, ar putea fi inclusiv adaptat unul de megane 2 (de la dezmembrari). Ca sa nu zic ca poate ar merge motorul cu totul de la un megane 2. Si banuiesc ca tot asa ceva e si pe alte masini renault din aceeasi perioada (clio, scenic, laguna) - TEMIC module pt renault.


PPS: exista si module after market speciale pentru renault: https://www.ebay.com/itm/Renault-Megane-Sce...x5Yq24R&vxp=mtr [attachmentid=1628075491]
Cat de tare! Cu alea se poate face functie "cu impuls" pe orice geam renault!
torquemada
E greu cu cititul....
1.
de ce sa nu iau si desertul adica si cablaraia si sa imi instalez inchiderea geamurilor in usi asa cum era prevazut Sandero din 2017 dupa care am luat fetele si butoanele.A spus ca ..Daca fac mutarea asta nu pierd garantia masini ?(mai am 2 ani )

2.
Partea proasta este ca am vorbit cu cei de la reprezentanta Dacia si DA...pierd garantia masini pe partea electrica daca nu o fac (chiar daca aduc eu piesele,numai sa fie originale)la ei.iar pretul\manopera este unul destul de piperat

3.
Dacă iei macaraua sofer + cablaj ușă sofer și cablaj usă pasager macaraua nouă fiind aceeași cu cea de pe mașină tot nu va funcționa nimic pentru că nu ai fire în cablajul mașinii.

Evident pierzi garanția.

4.
Degeaba ai schema, o citești aiurea: butonul dublu nu are fire în instalația mașinii pentru dreapta iar stânga nu va merge, F02 nu există fizic pe mașina lui.

Că se pot pune module cu impuls, că se pot cabla suplimentar butoanele de pe uși e altceva, dar ca de fabrică, plug&play nu se poate cu ce are el pe mașină


PPS: Ce tare că mufa nu se potrivește
CIZMARU
Ca sa fiu mai inteles !!
Cei de la Dacia imi pune instalatia pe masina chiar daca aduc eu piesele ( ca mai pun ei ceva e alta cheltuiala) DOAR ASA nu pierd garantia,daca FAC EI TREABA ASTA !!. Cat despre cost ...nu spun ca poate sunt alti pe aici cu probleme cardiace.Cat despre ce sa iau dupa masina donatoare nu mi-a spus nimeni concret.!!! Oricum va multumesc pentru interes iar despre schita electrica ,am sa o duc la un specialist !!Multumesc.
torquemada
Păi am scris mai sus

3.
Dacă iei macaraua sofer + cablaj ușă sofer și cablaj usă pasager macaraua nouă fiind aceeași cu cea de pe mașină tot nu va funcționa nimic pentru că nu ai fire în cablajul mașinii.

Adică de pe mașina donatoare trebuie luat tot cablajul din habitaclu și aici apar problemele de versiune T4/T4VS
klaus
Cu siguranta trebuie luate toate cablurile din usa stanga (sofer).
2 fire vor pleca spre butonul dreapta (pini 1 si 4 de pe complexul nou de 2 butoane). Astea s-ar putea sa fie necesar sa fie prelungite, dar cam atat, nimic altceva.
Alimentarea (+) din vechiul buton se pune pe pinul 3 la complexul nou de 2 butoane.
Trebuie tras un (+) pe modulul cu impuls de pe noua macara (care pote fi tras inclusiv de la vechiul plus, daca se pune o siguranta mai mare, de 30A)
Masa macaralei poate fi pusa bine mersi pe usa, cu un holzsurub.

Astfel, fire necesare sunt firele luate din usa stanga de la masina donatoare si din care s-ar prelungi cele 2 fire spre butonul stanga + inca un fir, ala de UCH, care nu stiu ce face cu adevarat. Dar si ala exita cu siguranta in cablajul usii stanga a masinii donatoare. Se poate scoate doar pinul respectiv din mufa UCH din masina donatoare si montat in mufa de pe masina in discutie.

Lucrarea nu mi se pare foarte complicata pentru un electrician mediu, care intelege electrica de baza.
Nu va fi chiar plug&play, dar prelungierea a 3 fire (atat e necesar fata de cablajul usii stanga masina donatoare) nu mi se pare mare filozofie.
torquemada
Nu ți se pare dar, e. Reprezentanța nu va cârpi cablajul ci îl va înlocui - dacă vor (doar demotarea bordului înghite 10 ore de manoperă)

Alimentarea macaralei cu impuls rămâne și după ce ai oprit motorul și ai scos cheia - detaliu minor, tragi 2 fire și merge

Tot detaliu minor e și masa - da merge și așa
klaus
Foarte bun, trage un (+) permanent. Probabil ca modulul de impuls de pe macara este cel de pe masinile Renault, la care trebuie sa reinveti cursa de fiecare data cand demontezi bateria masinii si probabil d-aia trebuie alimentare permanenta.

ce vreau eu sa zic e ca nu-i tehnologie spatiala acolo, nu e chiar asa de dificil.
torquemada
Păi e, tu cu schema în față nu vezi niște lucruri.

Ideea de bază:
1. plug&play și cu garanție neafectată nu se poate.
2. se poate face o adaptare, ne"plug&play" cu pierderea garanției pe fețele de uși - le-a înlocuit.

Punctul 2 l-am aplicat pe câteva mașini ale unor clienți cu mulți pitici.


plug&play = folosind toată instalația electrică de pe b52-ul donator
klaus
Da, sunt de acord cu tine ca nu le vad cu schema in fata, ca eu sunt economist, nu electrician.
D-aia nici nu prea ma pricep ca un electrician, eu doar cu fizica de am invatat-o la liceu. Aici imi recunosc limitele.

Da' si sa schimbi toata cabalaraia pentru 2 fire suplimentare care pot fi trase bine mersi...

Vorba clasicului: e pur si muove.
torquemada
Repet, poate nu ai citit bine prima data:

Reprezentanța nu trage fire, ea doar montează repere, în cazul de față cablaje uși, habitaclu+cutie de siguranțe (e corp comun) - o reprezentanță dacă face adaptări le face pe barba proprie, uzina nu dă garanție la altceva decât proceduri oficiale
CIZMARU
Asta inseamna ca baieti de la reprezentanta ma puneau sa le aduc toata instalatia ? O verificau si apoi o montau pe masina .Aha..acum inteleg pretul pe manopera !!!
klaus
Unde-s vremurile cand reprezentanta monta la alarme si tragea la fire de behaia?

Ce vremuri...
dorindumitru
QUOTE(torquemada @ 16 Nov 2017, 15:37)
Repet, poate nu ai citit bine prima data:

Reprezentanța nu trage fire, ea doar montează repere, în cazul de față cablaje uși, habitaclu+cutie de siguranțe (e corp comun) - o reprezentanță dacă face adaptări le face pe barba proprie, uzina nu dă garanție la altceva decât proceduri oficiale
*



Hai ca pe-asta vreau sa o pricep si eu.
Adica reprezentanta (dealer/service autorizat) daca imi monteaza o alarma ("agreata de Dacia") la livrarea masinii si sa zicem peste 6 luni se prajeste ECU si ma duc la alta reprezentanta Dacia din alta tara, stimabilii ma saluta cu respect si-atat?
torquemada
Alarmele agreate Dacia e "decât" (cum ar scrie un coleg de pe alt forum) una > Cobra.

Orice altceva (care 100% nu are cod renault 123456789R) se montează pe răspunderea dealerului.

Idem senzori de parcare: ăia din fabrică nu se pot monta ulterior, se montează unii oem directed - agreați dacia

Pentru CCSL(cruisecontrol) pe un Duster ph2 în 2015, VoceaClientului a dat o estimare de 6000ron pentru montare after-sale, în reprezentață cu piese noi cu păstrarea garanției
dorindumitru
Eu am primit de la agentul de vanzari Dacia, urmatorul mesaj: "Singura alarma care se monteaza la noi ( agreata de producator ) este AVITAL". De aici provine dilema mea.
Intr-adevar, pe Renault am Cobra montata, dar in ultimul timp nu am mai vazut alarme Cobra la vanzare pe net (nu ma refer la gherle de pe OLX, okazii, etc.)
s2-cristian
Salut, are cineva schema electrica a geamurilor spate la noul logan, complementar din postul 18. Pinul 6 al macaralei cu impuls geam sofer la ce este folosit (schema post 18). Multumesc.
torquemada
Antipinch dar doar la macaraua de la șofer, chiar și la Prestige-ul chel.
s2-cristian
Ma ajuta cineva cu o schema electrica a geamurilor spate la noul sandero sau logan?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.