Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Parcul eolian Movila/Facaeni si orasul Fetesti
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
gibonu
Hai noroc la toata lumea.

Cu o zi inainte a fost plimbarea pe langa canalul Poarta Alba - Midia Navodari si pe digul estic de langa rafinaria Petromidia:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4692601

Duminica, 22.10.2017
Movila - Fetesti
36 km

Medgidia [08:30] - Movila [09:51] cu trenul Regio 8202.
Bicicleta in trenul Regio.

[attachmentid=1628076063]

Roata spate prinsa cu o curea de ratrapa.

[attachmentid=1628076064]

Chinga elastica si saua Brooks.

[attachmentid=1628076065]

Astfel asigurata, bicicleta sta perfect in trenul Regio.

[attachmentid=1628076066]

Intr-o halta dintre Cernavoda si Fetesti.

[attachmentid=1628076067]

Initial mi-am luat biletul de tren doar pana la Fetesti, fara sa ma gandesc ca Regio 8202 merge de la Constanta la Buzau si ca trece prin halta Movila [prima dupa Fetesti].
In tren mi-am adus aminte ca pe site-ul CFR Calatori este disponibil si traseul trenului, astfel incat am avut revelatia ca nu este nevoie sa schimb trenul la Fetesti. Bilet pana la Movila nu aveam, insa am rezolvat-o cu 2 lei dati nasului.

Halta Movila.

[attachmentid=1628076068]
gibonu
Duminica, 22.10.2017
Movila - Fetesti
36 km

Parcul eolian vazut de la marginea satului Movila.

[attachmentid=1628076109]

Drumul de acces printre eoliene.

[attachmentid=1628076110]

Daca nu ma insel, asta pare a fi rapita.

[attachmentid=1628076111]

Mai de aproape.

[attachmentid=1628076112]

Alte eoliene.

[attachmentid=1628076113] [attachmentid=1628076114]

Cateva indicatoare.

[attachmentid=1628076115] [attachmentid=1628076116] [attachmentid=1628076117]

La um moment dat, langa mine a oprit o masina de la o firma privata de paza, din masina s-a dat jos un domn care foarte respectuos s-a prezentat ca "agent de paza" dupa care m-a intrebat "cu ce treaba pe aici?".
I-am raspuns ca am venit la o plimbare cu bicicleta si omul a fost multumit de raspuns.
Initial am crezut ca cei de la firma de paza pazesc centralele eoliene, insa oamenii mi-au spus ca de fapt pazesc porumbul. Vazandu-mi mirarea de pe mutra, unul dintre ei mi-a spus "acum vin tiganii cu duba, iau doua tone odata, nu se mai incurca cu caruta".

Continuam alergarea.

[attachmentid=1628076118] [attachmentid=1628076119] [attachmentid=1628076120] [attachmentid=1628076121] [attachmentid=1628076122]
Fratzica
se invartea vreuna? smile.gif
gibonu
@Fratzica
Se invarteau toate.

------------------------------------------------------------

Duminica, 22.10.2017 - Partea a III-a
Movila - Fetesti
36 km

La baza unei eoliene.

[attachmentid=1628076165] [attachmentid=1628076166]

Prinderea de sol.

[attachmentid=1628076167] [attachmentid=1628076168]

Sub elice.

[attachmentid=1628076169] [attachmentid=1628076170] [attachmentid=1628076171] [attachmentid=1628076172]

Inapoi spre Movila.

[attachmentid=1628076173] [attachmentid=1628076174]

Cateva detalii tehnice, furnizate de un prieten care lucreaza in domeniu.
Parcul eolian este compus din 44 de turbine eoliene marca Vestas, model V 112, capacitate de 3 MW.
Inaltimea rotorului este 120 metri iar diamentrul elicei este de 112 metri.
Pretul unei singure centrale eoliene este de aproximativ 3,5 milionea de Euro pe bucata, bani d-astia de acum.
Ca fapt divers, capacitatea totala a parcului eolian de la Movila / Facaeni este de 132 MW, comparativ cu 220 MW la hidrocentrala Vidraru sau 1080 MW la hidrocentrala Portile de Fier 1 [partea romaneasca].

Gramada de traverse de cale ferala, langa halta Movila.

[attachmentid=1628076175] [attachmentid=1628076176]

Pana la Fetesti nu era prea mult de mers.

[attachmentid=1628076177]

DJ 212 este coala de hartie si aprope fara trafic rutier duminca pe la pranz.

[attachmentid=1628076178] [attachmentid=1628076179]

Calea ferata Fetesti - Tandarei.

[attachmentid=1628076180]

Intrarea in Fetesti.

[attachmentid=1628076181]
cj98czh
QUOTE(gibonu @ 24 Nov 2017, 00:10)
Inaltimea rotorului este 120 metri iar diamentrul elicei este de 112 metri.
*




Ceva nu pusca .... sigur nu ai uitat un punct ... diametrul elicei de 112m ???
St
Pe net vad ca diametrul rotorului este 112. Cred ca inaltimea stalpului este 120 si atunci se potriveste.
gibonu
@cj98czh
Poate nu m-am exprimat suficient de clar si imi cer scuze pentru asta.
Asadar:
- cercul descris de varfurile palelor elicei are un diametru de 112 metri;
- inaltimea stalpului pe care este amplasat rotorul este de 120 metri.

------------------------------------------------------------

Duminica, 22.10.2017 - Partea a IV-a
Movila - Fetesti
36 km

Gara Fetesti, vazuta dinspre oras.

[attachmentid=1628076364]

Si altimetrul, din alta epoca, al garii.

[attachmentid=1628076365]

Foarte aproape de peronul garii, un vehicul care am inteles ca ar fi o Skoda Vos, adaptata pentru circulatia pe calea ferata.

[attachmentid=1628076366] [attachmentid=1628076367] [attachmentid=1628076368]

Daca cineva stie la ce folosesc aceste "mustati" il rog sa nu ezite.

[attachmentid=1628076369]

Din cate stiu, calea ferata Bucuresti - Fetesti - Constanta s-a electrificat in anul 1977, an in care nu cred ca mai era folosita Skoda Vos din pozele de mai sus.
Sau daca ar fi fost folosita, imi este greu sa cred ca i s-a montat un motor electric. Acum, in interior [atat motor cat si habitaclu] nu mai exista nimic.

Mai multe detalii despre Skoda Vos [daca am identificat bine vehiculul]:
https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_VOS

Inainte de a plecat de langa masina, am fost abordat de un cuplu mai in varsta, cam 70 de ani, care mi-au spus ca au prins masina mergand pe calea ferata, pe vremea cand erau copii. Doamna mi-a spus ca din cate isi aduce aminte masina a apartinut unei institutii care se ocupa cu inspectia feroviara, iar domnul, cu nostalgie in glas mi-a spus ca "stateam cu orele in gara ca sa vedem masina asta trecand".
Amandoi mi-au spus ca masina mergea foarte repede pentru vremea respectiva si ca "parca zbura pe sine".
marksman
Masina aia cred ca a apartinut Anei Pauker.
UXE
Cea de la Sinaia.
sorin1983
@gibonu: mustatile(firele) probabil la viata lor aveau rolul de descarcare a electricitatii statice(cred ca te-ai gandit si tu la asta)... altfel nu le gasesc un rost...
poate te gandesti ca avea contact prin roti dar cine stie...
vad ca e pe ambele parti... poate o fi fost de curatat diverse pietricele, corpuri straine de pe sine? sa nu deraieze otomobilul smile.gif
uite aici alt model, deci cred ca pentru curatare preventiva a sinei sunt...
[attachmentid=1628076387]
marksman
QUOTE(UXE @ 27 Nov 2017, 14:05)
Cea de la Sinaia.
*


Care cica e la Fetesti. Deci ori nu mai e la Sinaia, ori Ana Pauker avea doua limuzine.

QUOTE
Până să ajungă la Sinaia, drezina-limuzină a stat la Fetești până în 2007, de unde a fost trasportată la Mogoșoaia pentru reabilitare.
sorin1983
care e 2 masini la fel smile.gif
aia de la sinaia are parbrizul spart
iete:
https://www.guraialomitei.com/gura-ialomite...-de-la-fetesti/
marksman
Bogati rau comunistii romani, daca si-au permis doua exemplare dintr-o serie de aproximativ 100.
sorin1983
citesti printre randuri smile.gif
100 in RO
marksman
Eu zic sa citesti toate randurile:

QUOTE
Production of the VOS ended in 1952, by when 107 had been built. ©koda were not invited to replace the car, and the nation’s political elite switched their allegiance to the Tatra 603.
gibonu
@sorin1983
Multumesc pentru completare.

---------------------------------------------------------------------

Duminica, 22.10.2017 - Partea a V-a
Movila - Fetesti
36 km

Probabil un fost turn de apa langa gara Fetesti.

[attachmentid=1628076449]

Apoi m-am deplasat putin mai la vest de gara Fetesti, pe str. Depoului [DN 3A]. Se vede mai bine pe harta de mai jos.

[attachmentid=1628076450]

Epava unui vagon de calatori.

[attachmentid=1628076451] [attachmentid=1628076452] [attachmentid=1628076453]

Nu departe de vagon se afla epava unei locomotive cu abur.

[attachmentid=1628076454]

Cazanul vazut din fata.

[attachmentid=1628076455]

O inscriptie.

[attachmentid=1628076456]

Probabil ce-a mai ramas dintr-un cilindru.

[attachmentid=1628076457]

Vedere din lateral.

[attachmentid=1628076458] [attachmentid=1628076459]

Cazanul vazut mai de aproape

[attachmentid=1628076460]

si din interior.

[attachmentid=1628076461]

Cam asta vedea locomotivarul.

[attachmentid=1628076462]

La odihna.

[attachmentid=1628076463]
marksman
QUOTE(gibonu @ 28 Nov 2017, 00:19)
O inscriptie.

Grivita Rosie 1967. Inca mai produceam locomotive cu abur, desi doi ani mai tarziu se dadea in functiune linia electrificata Bucuresti-Brasov. Cu doar doi ani inainte rula prima locomotiva electrica adusa din Suedia, pe baza careia s-au construit ulterior locomotivele la Electroputere Craiova.

QUOTE(gibonu @ 28 Nov 2017, 00:19)
Vedere din lateral.


Interesant ca scrie 27000V, desi la inceput alimentarea era la 25000V. Probabil a mai ramas in exploatare pana prin anii '80, ca locomotiva de manevra pe undeva.
gibonu
@marksman
Multumesc pentru completare.

----------------------------------------------------------------------------------

Duminica, 22.10.2017 - Partea a VI-a
Movila - Fetesti
36 km

Urmeaza plugul [mancatorul] de zapada.

[attachmentid=1628076503]

Lama circulara, daca asta o fi denumirea corecta.

[attachmentid=1628076504]

Sistemul de actionare al lamei de la rotile utiliajului.

[attachmentid=1628076505] [attachmentid=1628076506]

Cazanul vazut din exterior

[attachmentid=1628076507]

si din interior.

[attachmentid=1628076508]

Revin maine cu cateva detalii legate de plugul feroviar din pozele de mai sus.
Pana atunci, daca exista informatii va rog sa nu ezitati.
cj98czh
Ala saracul este macatorul de rugina ... nu de zapada... smile.gif
maho
Din vedere, pare a fi rugina superficiala (chiar daca mai pronuntata), atat locomotiva cat si plugul s-ar preta f. bine la o restaurare (sau hai sa zic reconditionare). Rugina aia s-ar duce fain cu o sablare cu nisip. S-au tocat aiurea (la cfr) zeci de milioane de euro pe cravate cu ac de aur, costume de scafandru si alte aiureli, dar bani pt. reconditionarea in scop de muzeu nu se gasesc. sad.gif Dupa aia ne miram si ne ofticam ca vin strainii si ne cumpara pe nimic "mocãnițele".
einstein1984
Turbofrezele alea nu sunt eficiente decat in zapada mare(gen dupa avalansa), altfel e de ajuns un plug daca e destul trafic pe linie isi face curat fiecare locomotiva. Era una si la Sinaia parca.
marksman
QUOTE(maho @ 29 Nov 2017, 11:54)
[...] S-au tocat aiurea (la cfr) zeci de milioane de euro pe cravate cu ac de aur, costume de scafandru si alte aiureli, dar bani pt. reconditionarea in scop de muzeu nu se gasesc.  sad.gif  Dupa aia ne miram si ne ofticam ca vin strainii si ne cumpara pe nimic "mocãnițele".
*


In orasul natal existau, pana la Revolutie si un pic dupa aia, vreo 5 locomotive cu aburi folosite de una dintre intreprinderile locale. Una a ramas si au expus-o langa gara, restul probabil la fier vechi sau vandute pe-o sticla de whisky.
gibonu
@maho & marksman
Epavele din pozele de mai sus sunt doar un exemplu ca "nu ne vindem tara, o distrugem noi".
Cat despre conservarea patrimoniului industirial, din pacate, nu prea se pune problema in RO.
Exista si unele mici exceptii, insa astea doar confirma regula.

@einstein1984
Poate prin zona Baraganului se aduna odata zapada suficient de mare incat sa fie nevoie de o freaza.
Oricum, acum rugineste acolo indiferent cat de mare este zapada.

--------------------------------------------------------------------------

Duminica, 22.10.2017 - Partea a VII-a
Movila - Fetesti
36 km

Referitor la plugul de zapada din pozele de mai sus, din informatiile pe care le-am gasit pana acum rezulta ca a fost construit de firma americana Cooke Locomotive and Machine Works din New Jersey si livrat catre CFR in anul 1897 [am scris bine cifrele].

Se pare ca a fost cel mai longeviv utlilaj utilizat de CFR, cu peste 92 de ani de activitate, pentru ca ultima revizie i s-a facut in anul 1989.

Informatiile de mai sus le-am gasit in mai multe topicuri de pe forumul https://forum.lokomotiv.ro/index.php

Locomotiva care se vede in pozele de mai sus ar fi 50735.
Daca informatiile nu sunt exacte, imi cer scuze anticipat.

Revenind la Fetesti, la locomotive am mers pe langa bicicleta, insa pe jos era plin de coltii babei. Se vad mai bine in poza de mai jos.

[attachmentid=1628076560]

Rezultatul: pene la ambele roti, cu intepaturi multiple, noroc ca aveam doua camere la mine.
Gard facut din traverse de cale ferata.

[attachmentid=1628076561] [attachmentid=1628076562]

Monumentul MIG-ului 21 din Fetesti.

[attachmentid=1628076563] [attachmentid=1628076564]

Inapoi in Bucuresti [Obor] m-am intors cu un tren Regio, pentru ca acest tren nu era luat cu asalt de catre studentii care merg moca gratiei pomenii oferite de guvernul comunist.
A fost interesanta calatoria de aproape 3 ore cu trenul Regio. Multi calatori se cunosteau intre ei iar nasul parea ca ii cunoaste pe toti.

Cel mai tare a fost ca peronul garii Bucuresti Obor [nu cel din cladirea garii], oricat ar parea de ciudat, era plin de coltii babei, asa ca m-am ales cu un nou set de pene la ambele roti, tot mergand pe langa bicicleta.
Fiind vorba de o gramda de intepaturi, nu se punea problema de petice, camere de rezerva nu mai aveam [le-am folosit la Fetesti cu cateva ore mai devreme] asa ca de la gara Obor pana acasa am impins bicicleta cu ambele roti pe janta.

Partea buna a fost ca stau relativ aproape de gara Obor. Partea proasta a fost ca impinsul bicicletei cu ambele roti pe pana presupune ceva efort si nu este prea placut.
Daca mai are vreo relevanta, cele 4 camere le-am aruncat pentru ca erau ciuruite, cel putin 5 gauri per bucata.

Cam asta a fost.
Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
cj98czh
Data viitoare ia cu tine 2 spray-uri din alea cu spuma pt. pana ... daca tin la ATV-uri pt. gauri de cui sau sarme ... la bicicleta sunt parfum ... oricum arunci camera dupa ...
gibonu
@cj98czh

Te rog, daca se poate, pune un link cu spray-ul despre care vorbesti.
Pare bun la motoreta.

La bicicleta o sa pun niste zeama antipana de la Slime:
https://www.slime.com/au/products/bike/seal...ube-sealant.php

Am avut anii trecuti si a fost cea mai eficienta alegere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.