Multumesc pentru urari
@R19/16v: da, au.
Postul asta o sa fie putin mai lung
asa ca sit back and relax.
De vreun an jucam ping-pong cu ideea ne luam masina da sau nu. Am trecut, cred, prin toate variantele posibile, de la Logan MCV la E-Klasse, probabil tocmai fiindca nu eram hotarati daca ne luam ceva, ce sa ne luam si ce buget alocam. Dupa ce nevasta-mea mi-a facut scandal ca ea nu vrea Logan/Sandero, cumva decizia parea sa se indrepte spre Mazda CX5. Am facut drive test, aveam 20K pusi deoparte de avans si chiar daca 40K pareau multi bani, in conditiile in care, totusi, stam in chirie, am zis ca merita si ca meritam, ca doar nu degeaba muncim. Dupa care ne-am rearanjat prioritatile financiare si am decis, totusi, sa luam o masina mai rationala dpdv fincnciar, undeva pe la 22-25K si fiindca designul de la Mazda ne placea mult, ne-am reorientat spre o Mazda 3 Revolution de 2.2l 150CP.
Discutiile le-am purtat cu dealerul din Cluj, Dl. Pop fiind un om care nu doar ca stie sa se exprime cu subiect si predicat corect acordate, ci mai ales pune intrebari ca sa afle ce vrea clientul. Il recomand cu toata caldura. Fiindca nu aveau un 2.2D la drive test (zicea omul ca din cauza impozitarii cretine care suprataxeaza ilogic motoarele peste 2000 cmc, importul de 2.2D e sub 1% din ce vinde Mazda), am ramas intelesi ca venim in Germania, facem un dt si dupa ce vedem cum se comporta masina, semnam contractul. I-am achitat un avans de 2K Euro (pe care i-am recuperat ulterior) si lucrurile pareau batute in cuie. Dar...
In Germania am condus un Mazda 3 echipat complet, cutie automata, motor 2.2 de 150CP, exact ce voiam. Cu ocazia asta am realizat ca puntea spate e foarte galagioasa la 130+ km/h, ca nu sunt sertare sub scaunele fata, ca scaunul dreapta nu are reglaj electric, ca temperatura aerului conditionat poate fi reglata independent st/dr, nu insa si directia in care sufle si ne-am hotarat ca nu asta e masina noastra.
Cred ca Citroama asta a fost luata avand la baza cele mai ciudate si mai putin obiective criterii: eu voiam neaparat diesel, automata si plafon panoramic (limuzina sau station wagon nu era un criteriu). Deasemenea, nu negru. Alb, gri sau argintiu, fiindca nu am chef sa ma coc vara in ea.
Nevasta-mea voia neaparat sa isi poata regla separat fata de mine directia in care sufla AC-ul, sa isi poata regla complet electric scaunul pasagerului iar masina sa nu aiba peste 200 CP, ca sa nu merg ca nebunul pe autostrada
Drept urmare, daca te uiti pe mobile.de dupa o masina noua (2016+), diesel, automata, intre 155 si 200 CP, plafon panoramic, scaune reglabile electric, alb-gri-argintiu, optiunile se restrang considerabil.
Opel Insignia nu am vrut din capul locului, fiindca buza aia de incarcare e lata cat o zi de post si, in plus, cu portbagajul ridicat masina arata sinistru.
Seat/Skoda/VW le-am exclus din start, pur si simplu nu mai pot sa vad bordul ala STAS, tipic VW. Am condus destule, si cu si fara probleme si mi s-a cam acrit de ele. In plus, daca mi se face dor, pot lua oricand orice vreau de la Europcar, de la A6, A4, A3, Passat, Superb pana la Golf, cand merg in deplasare si imi ajunge, nu e neaparat sa detin una.
Peugeot 308 e prea mic.
In cursa ramasesera 508, Talisman si C5. Fiindca 508-ul si C5-ul sunt practic aceeasi masina ambalata diferit si fiindca la 508 singura particularitate sunt farurile full LED, l-am eliminat in favoarea C5-ului pentru care punctau suspensia si scaunele.
Talismanul era o optiune foarte interesanta si sotiei mele i-a placut eleganta limuzinei (break-ul nu ne-a incantat foarte mult) si ne-am gandit la un Initiale Paris, insa se indrepta spre 30K Euro, motiv pentru care a trecut in plan secund.
Prin urmare, am convenit sa ne cautam un C5.
L-am gasit pe asta al nostru la vreo 400+ km. de casa. Discutiile le-am purtat prin mail si/sau telefonic, si ce mi-a placut a fost faptul ca dealerul chiar mi-a dat impresia unui profesionist. Pretul cerut initial a fost 22.500 si mi l-a lasat la 22.300.
Mi s-a parut o reducere cam slabuta, insa am mai primit asa: el s-a ocupat de inmatricularea temporara (numere+asigurare, cam 100 Euro), am primit presuri textile originale noi fata+spate, pachetul de urgenta (2 veste, triunghi, trusa, toate noi), detailing interior/exterior si mi-a platit si masina de inchiriere pana la ei (combustibilul a trebuit sa-l platesc eu),
[attachmentid=1628076310]
plus ca masina avea plinul facut cand am luat-o si TUV facut pe 24.11, valabil 2 ani.
Suplimentar, fiindca masina venea cu gume de vara, ii cerusem dealerului sa imi faca o oferta de gume de iarna cu jante de aliaj. De ce de aliaj, fiindca pe C5 pot pune doar 17"+, asa ca alea de tabla ies automat din discutie. Om cinstit, mi-a zis ca imi poate oferi doar Semperituri +ajnte AM la 950 si ca la gumele premium nu are preturi prea bune. Drept urmare am zis pas, insa l-am intrebat daca ar fi posibil sa comand eu de pe net Nokianuri cu livrare la el si sa imi faca doar montajul. A zis ca fara probleme, deci asa am si facut.
O reducere de 200 de euro poate parea mica, dar daca stau sa ma gandesc ca am mai primit bombonele de 400 de euro + 200 in numerar, mi se pare rezonabila la cata masina am luat de bani astia. Plus o revizie cu schimb de ulei si filtre.
Cealalata ramane la mine fiindca desi e veche si are un nr de kilometri considerabil, tehnic si estetic e impecabila si functioneaza ireprosabil, asa ca n-are rost sa o dau pe bani de Smart TV. Ii fac un TUV si o duc in tara sa am acolo cu ce umbla, ca sa nu frec vagonul prin traficul din Romania. Si mi-e si draga, deci s-a rezolvat
LE: a, era sa uit: masina nu e platita
ne-a dat ala toate cheile, actele, sampania si florile, blabla, va multumim, si zice: ati facut viramentul? Zic: "pai, nu, cum sa platesc in avans o masina pe care n-am vazut-o?" Ala zice: "no, nu-i nimic, uitati contul, faceti luni viramentul, va rog"
Aroganta maxima
in conditiile in care, cand am luat Polo-ul, aia mi-au cerut dovada platii SI confirmarea contabilitatii lor ca banii le-au intrat in cont
Aseara i-am mai luat o protectie pentru bara din spate
[attachmentid=1628076315]
si deflectoare de vant de la ClimAir, cum am si pe aia rosie.