Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1100
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2
flaviusili
Ieri am intrat in posesia unei Dacii 1100, an fabricatie 1969, SS 5367, culoare Verde 57, de la primul si unicul ei proprietar, nascut in anul 1924, care a cumparat masina de noua, de la Pitesti, in 15 aprilie 1969.
Odata cu masina am mai primit un set de faruri noi, o luneta si un parbriz.
Urmeaza poze in curand...
Se pare ca nu pot adauga poze pentru ca sunt prea mari ca dimensiune...daca stie cineva cum pot sa le adaug, sa-mi spuna.

24 Nov 2017, 21:15:
Rog un admin să-mi spună cum pot adăuga poze mai mari ca MB
oldtimercraiova
Felicitari , ma bucur sa vad , ca ti-ai luat si 1100!
flaviusili
QUOTE(oldtimercraiova @ 24 Nov 2017, 22:15)
Felicitari , ma bucur sa vad , ca ti-ai luat si 1100!
*


Mersi! Să mă feliciti și când oi găsi piese pentru ea biggrin.gif
Alex1300BV
Felicitari! De ce piese e nevoie? Masina nu e completa? ( intreb din curiozitate, nu sint vanzator de piese) Asteptam poze mai multe,
oldtimercraiova
Iti iei din afara , tot ce-ti trebuie. biggrin.gif
flaviusili
Înca nu știu de ce piese am nevoie ca n-am apucat s-o desfac. Dar în principiu gume pe la geamuri și bucșăraie.
Dacă știe cineva o modalitate de a cumpăra piese dinafară, înafara de eBay, să-mi zică.
Aș pune mai multe poze dar nu-mi permite forumul. O poză are în jur de 7MB și nu mă lasă s-o încarc.
Mai solicit încă odată sa mi se sugereze o metodă de a le putea încarca!
Victor3001
Redimensioneaza pozele la o dimensiune medie si poti pune mai multe. Eu personal folosesc resizenow.com. Succes si hai cu pozele sa o vedem.
johnybic
Modifici pozele ,le editezi din calculator le salvezi și apoi le urci pe forum
Alex1300BV
Le incarcati pe situl 99poze.ro sau flick sau alta platforma si noi vom putea avea acces la album, daca avem link-ul.
oldtimercraiova
Cert e , ca chederele sunt destul de scumpe , dar decat sa-ti ploua-n ea , vorba vine , mai bine le iei.

Nu mai retin exact , dar o cunostinta de-a mea a luat pentru Dauphine , si-au fost destul de scumpe , pentru niste cauciucuri.
flaviusili
Azi am avut puțin timp liber și am încercat să pornesc motorul pentru prima dată după 10 ani. După toaletarea sistemului de aprindere, a bujiilor și un ulei nou, benzina din sticlă și învârtit motorul la rece, am reușit să-i aud glasul.
A pornit destul de ușor, spre surprinderea mea. Mâine voi atașa și un link cu un scurt video de la pornirea motorului.
Am început să demontez de pe ea și până la Crăciun, în funcție de timp vreau să plece caroseria la "tratament". biggrin.gif

29 Nov 2017, 22:48:
Poze
razvan32
arata bine la tabla. succes in refacerea ei.
oldtimercraiova
O masina corecta , netraforata.

Merita toata atentia !
flaviusili
Asa cum am promis, azi va pun la dispozitie un link cu un scurt filmulet de la pornirea motorului.

Pornire dupa 10 ani!

https://www.youtube.com/watch?v=8Na2CntnmIU
Adrian Frigo
Ce a patit saracul plafon? sad.gif
flaviusili
QUOTE(Adrian Frigo @ 30 Nov 2017, 20:33)
Ce a patit saracul plafon? sad.gif
*



In ultimu an, proprietarul care statea la casa, a scos-o din garaj in fata casei (peste drum) intr-o parcare amenajata(acoperita) langa un bloc.
Desi nu parea bloc de asa natura, cat timp l-am asteptat, am zarit plin de puradei "indieni" care se perindau pe acolo. Careva dintre ei a sarit coarda pe plafonul ei. Ca urmare a infundarii tablei, s-a rupt si tapiseria sad.gif. Voi incerca sa fac alta dar din material de 1300 ca similar nu gasesc.... sad.gif
Ov
ei, cum sa nu gasesti??? http://www.enpi-retro-auto.com/index.php?i...troller=product

vad ca nu te-ai uitat in topicul meu cu magazine online din strainatate wink.gif vezi ca pt R8 gasesti cam orice piesa posibila si imposibilia, e mult mai usor de restaurat unul decat un R12 dpdv al disponibilitatii pieselor, atata tot ca implica oaresce costuri biggrin.gif
flaviusili
QUOTE(Ov @ 4 Dec 2017, 10:25)
ei, cum sa nu gasesti??? http://www.enpi-retro-auto.com/index.php?i...troller=product

vad ca nu te-ai uitat in topicul meu cu magazine online din strainatate wink.gif vezi ca pt R8 gasesti cam orice piesa posibila si imposibilia, e mult mai usor de restaurat unul decat un R12 dpdv al disponibilitatii pieselor, atata tot ca implica oaresce costuri biggrin.gif
*




Mersi pentru pont! Între timp am mai găsit pe un site de Spania exact, gata tăiat, numai pentru montat dar durează ceva până îți aduce. Au doar la comandă, undeva la 200€ wacko.gif
sobolan
foarte frumoasa masina,imi place ! o foarte buna baza de restaurat ! daca te-ai risca sa pui pe ea un motor tot de dacie dar de 1600 ai sa constati ca fuge...da' fuge bine cu conditia sa mentii alimentarea cu dublu-corp sau injectia aferenta motorului de 1600....da-i strici farmecul de masina istorica....
flaviusili
Mulțumesc șobolan!
Sincer, n-am mai condus niciodată o sutica, nici chiar pe asta. Doar am pornit motorul ca sa văd dacă nu bate sau ceva... Eu zic că merge destul de bine. Oricum chiulasa va merge la planat și la făcut de scaune și supape.
Legat de motor mai mare, m-am gândit și eu la un moment dat... Un motor de R5 Alpine dar am auzit ca la viteze peste 80-90 sunt instabile. Așa că nu cred că merită să-i stric farmecul... Cred că o să fugă 100 și cu motorul de 1.1 al ei tongue.gif

În continuare atașez câteva poze cu borcanul de expansiune pe care l-am curățat de depuneri, rugină și ce-a mai fost pe el...
oldtimercraiova
Interventii la caroserie , suduri ceva trebuie facute? Sau nu..
flaviusili
QUOTE(oldtimercraiova @ 4 Dec 2017, 22:59)
Interventii la caroserie , suduri ceva trebuie facute? Sau nu..
*



Inca nu stiu. Nu am apucat s-o desfac dar urmeaza. Sigur va trebui sudat ceva. Am rugina la usa stg spate lanaga aripa spate(sigur va trebui petec) si aripa stg fata trebuie sudata de-a lungu, unde a fost sudata in puncte de fabrica. Pe dedesubt nu pare rea dar nu stiu ce se afla sub tona de grund. Vom vedea,,,
sobolan
QUOTE(flaviusili @ 4 Dec 2017, 19:14)
... Cred că o să fugă 100 și cu motorul de 1.1 al ei tongue.gif


*




si mai mult chiar smile.gif
Adrian Frigo
Motor 1.3 de R15 pus pe R8=fuge de rupe!!! wub.gif Dar trebuie dozata puterea fiindca exista riscul rasturnarii in curbe....1.6 e deja prea mult pentru sutica,va garantez!
Agrig
De, suspensie pendulara pe spate...
sobolan
motorul de 1600 e corect din toate punctele de vedere daca-i alimentat cum trebuie,daca pui pe 1600 carbelitor cu o singura camera de 1400 ai obtinut un motor mai slab decat un 1400....vazusem o filmare pe ytb cu o sutica d-asta si un motorel de papuc ,rupea randurile,ava omu' si roti mai late,chiar ma pusese pe ganduri rau,facea drifturi dracia naibii......
Alex1300BV
Am inteles ca se conduce destul de fain, fiind silentioasa / cu motorul departe de sofer
Dar trebuie pus ceva mai greu in fatza, in portbagaj - un sac cu cartofi

Taica-miu mi-a povestit ca prin anii 70, imprumuta Dacia 1100 a tatalui sau, si o folosea si cu 120 la ora, de scârtzâia in curbe.

Câti km are motorul / masina?
sobolan
QUOTE(Alex1300BV @ 5 Dec 2017, 17:18)
Dar trebuie pus ceva mai greu in fatza, in portbagaj - un sac cu cartofi

*



mai bine vreo 3-4 borduri,is mai ieftine wink.gif aaaa ,n-are sorturi de noroi pe fata sad.gif
Adrian Frigo
QUOTE(Alex1300BV @ 5 Dec 2017, 16:18)
Am inteles ca se conduce destul de fain, fiind silentioasa / cu motorul departe de sofer....Taica-miu mi-a povestit ca prin anii 70, imprumuta Dacia 1100 a tatalui sau, si o folosea si cu 120 la ora, de scârtzâia in curbe.

Silentioasa pe dracu!Iar la faza cu 120 la ora prin curbe nu pot decat sa ma cracanez de radmasa.gif radmasa.gif !
Singura chestie nimerita e aia cu condusul.

QUOTE(sobolan @ 5 Dec 2017, 17:07)
aaaa ,n-are sorturi de noroi pe fata sad.gif

Asa ceva e inadmisibil... mad.gif sad.gif
Rob3rto
QUOTE(sobolan @ 5 Dec 2017, 16:16)
daca pui pe 1600 carbelitor cu o singura camera de 1400 ai obtinut un motor mai slab decat un 1400..
*


1.6 cu set nou+carfil de 1.3 mergea grav, nu se compara cu 1.4 sleep.gif
Agrig
Prima masina a tatalui meu a fost un R10 Major, adica o Dacia 1100 cu bot lung.
A fost incintat de motor, mergea splendid dar doar cu benzina de 98, cind n`a gasit si a pus de 90 a facut autoaprindere la greu.
Rau era insa pe drumuri cu praf sau nisip, pietris, pe vremea aia erau destule, tu virai, ea tot inainte! Pe zapada la fel.
Deja era clasica tabla de Pb de 50Kg in portbagaj.
Pe drum bun era supraviratoare, o accelerai mai tare, intra in viraj ca tembela.
A tinut`o 1 an si jumatate si dupa aia a luat una mai mare, stateam intr`o zona unde drumul era doar aproximativ.
flaviusili
Din câte mi-a zis proprietarul, kilometrajul n-a mai funcționat de la 138.000 km, însă a contabilizat kilometri pentru respectarea intervalelor de service și mașina ar avea undeva la 170.000 km.
Deocamdată nu știu de unde a plecat defectiunea kilometrajului astfel că, preventiv, am luat niște pinioane de cutie verzi, care am înțeles că ar fi de Dacia 1100 (dacă poate cineva să-mi confirme daca sunt de 1100). Voi testa și cablul și ceasul cu o bormașină sa văd mai exact care e baiul...
sobolan
QUOTE(Rob3rto @ 5 Dec 2017, 19:45)
1.6 cu set nou+carfil de 1.3 mergea grav, nu se compara cu 1.4 sleep.gif
*




Am doi mosi langa mine cu papucuri ,ambii is pe carburator simplu acum,deh consuma....cand i-am intrebat ce si cum ambii se vaitau ca nu mai trag bestiile.....si astia-s oameni care cara cu ele zi de zi,stau la "agatat" pentru ca-s pensionari si-si omoara timpul.....ambii au masinile de noi.
Acuma stau si ma gandesc daca ar trebui sa-i cred pe ei sau sa te cred pe tine,eu as vrea dar nu pot,ori minti fara sa vrei ori ai avut o vaga impresie ca un motor sub-alimentat trage grav......expresia "trage grav" imi place,daca si dacia trage grav atunci chiar ca e grav,la propriu.

LE: explica ,te rog, cum se poate ca un motor sub-alimentat sa traga grav ....unde mai pui ca la 1.6 rc-ul e acelasi ca la 1400 ,e vorba de 8,5:1 conform cartii....singurul care e cu 9:1 e 102-13.....
Daciotul_98
QUOTE(sobolan @ 6 Dec 2017, 18:00)
Am doi mosi langa mine cu papucuri ,ambii is pe carburator simplu acum,deh consuma....cand i-am intrebat ce si cum ambii se vaitau ca nu mai trag bestiile.....si astia-s oameni care cara cu ele zi de zi,stau la "agatat" pentru ca-s pensionari si-si omoara timpul.....ambii au masinile de noi.
Acuma stau si ma gandesc daca ar trebui sa-i cred pe ei sau sa te cred pe tine,eu as vrea dar nu pot,ori minti fara sa vrei ori ai avut o vaga impresie ca un motor sub-alimentat trage grav......expresia "trage grav" imi place,daca si dacia trage grav atunci chiar ca e grav,la propriu.

LE: explica ,te rog, cum se poate ca un motor sub-alimentat sa traga grav ....unde mai pui ca la 1.6 rc-ul e acelasi ca la 1400 ,e vorba de 8,5:1 conform cartii....singurul care e cu 9:1 e 102-13.....
*


Matusa mea are papuc luat de nou motor 106-00 rc 9 parca, a avut dublucorp, dar masina o folosea des in acea perioada la carat si halea mult, a pus carfil simplucorp nou la iatsa, a mers un timp, iar acum spre batranete, motorului nu i-a mai convenit, nu tragea, se plafona. Am zis sa incerc experimentul cu un alt simplucorp, mergea mai bine, dar tot nu avea vlaga. Am pus un dublucorp nou, (al ei original e in cutie in garaj, dar am zis sa pun nou), si masina are vlaga, trage, smuceste, se indeamna chiar sa treaca de 80km/h care inainte cu greu....Motorul are un grad de uzura, dar a redevenit potent. La papucii pick-up e o situtatie chinuitoare: motorul de dacie nu prea este flexibil, datorita materialelor din care e facut motorul, ma refer aici la sistem de ungere, si alte pise de o calitate mai slaba, de aici e preferat o atentie mai sporita la porniri la rece, brustuieli, desi pare nu prea ii place turatia.(probleme cu inima mentionate mai sus). La pol opus se afla cutia de viteze, facuta sa favorizeze cuplul, dar si o turatie ridicata. Ce inseamna asta, ca pe termen lung una din ele va ceda la oboseala. Papucul moasa-mii nu a ajuns in acea stare, nici pe departe, dar daca va ajunge pe mana mea, o cutie de diesel si un set motor nou doar ca moft sa fie mai aproape de autoturism nu tractor. Un motor refacut cu piese adevarate nu experimente, se va ridica conform asteptarilor, o chestie, de ce sa pui simplu corp pe 1.6 daca "fraierii aia " cand l-au proiectat au zis ca va functiona cu dublucorp? Nu ar fi cazul sa respectam si deciziile date de producator si sa nu ne mai luam dupa ce zic unii si altii ?
Rob3rto
Dupa ce am dat jos 1.3 si am pus 1.6 am avut un mic soc, era alta masina.Cand i-am pus dublucorp nu am simtit nicio schimbare...Pana in 3500-4000rpm(pt ca aproximativ acelasi lucru il face si monocorpul pana in turele alea), dupa turele astea se transforma.
Mosii aia de care zici tu nu depasesc 2500-3000rpm, ca asa au invatat ei sa conduca si prefera sa nu uzeze motorul si sa consume cat mai putin, sa nu mai zicem de uzurile pe care le-au acumulat motoarele alea in x ani... Mie imi place sa vorbesc la obiect si din experienta proprie
sobolan
daca spui ca mosii nu schimba mai sus de 3000 te cred dar tot tu spui ca pana in 3000 nu e diferenta intre carburatoare pe mersul motorului...atunci de ce mi-au zis ambii ca masinile n-au mai tras ca inainte dupa punerea de monocorp ? ori te bati cu vorbele tale ori mosii m-au mintit ?

Eu inca am motorul meu 102-13 refacut total intr-o magazie,e pus la dos,are doar vreo 3000km facuti,rodaj adica....tu ma faci sa iau o dacie mai ok din remat si sa-i pun motorul ala pe ea si apoi s-o urc pe o platforma sa ne gasim pe undeva ,am impresia ca nu stii cum trage un 1400 in mintile lui....nu trage grav dar se misca ok pe o dacie de 800kg.....
Chiar si un 1300 trage belea daca are o cutie etajata corect,era una buna rau,365-38,aia rupe anvelopele chiar si cu a3a.....
iulica89
1.6-le e altceva fata de 1.4... Un 1.6 in mintile lui face un 1.4... altfel de ce ar fi facut majorarea de capacitate. Are cuplu jos etc...
Nu mai tin minte exact unde am gasit(parca muttley zicea candva) ca monocorpul de pe dacie e cam la maximul capacitatii lui pe un 1.4, mai sus deja fiind nevoie de un dublucorp la 1.6. Vezi 1.3-ul de r12 TS cu dublucorp ce avea 73cp sau ceva de genu.
Eu am un 1.6 cu carburator de 1.3 si am vazut ca dupa 3500rpm trage muuult mai greu. dar pana acolo rupe...
flaviusili
Am văzut că va bateți pe capacitate cilindrică și pe rupere de roti, așa că m-am gândit să vă arăt cu ce m-am pricopsit azi... A fost aproape cadou, așa că sutica va alerga cu motorul ei de 1,1 și cu piesele astea poate mai înviem puțin caii periți și mânjii avortați biggrin.gif
flaviusili
Am mai cules ceva... 2 buc
flaviusili
Am mai lustruit ceva... Activități de iarnă, la căldură
flaviusili
Activități de sâmbătă

16 Dec 2017, 17:17:
....
flaviusili
Pentru că am observat că pompa mea de apă este de 1300 și este mâncată la propriu și având în vedere că nu mă pot apropia de un corp de pompă original la cât costă, sutica se va răcori tot cu un corp de 1300 care urmează a fi adaptat și pe care urmeaza a fi montat un capac original nou.
Adrian Frigo
QUOTE(flaviusili @ 15 Jan 2018, 17:48)
...capac original nou.

Numai original nu e asta! radmasa.gif
Asam=calitate...extra
Victor3001
Pai fara suparare Adriane....corpul ala de asam arata mai bine lucrat de 10 ori decat unul de Pulsor. Am luat eu de Pulsor ca deh...Pulsor...a fost parca 180 de lei si o turnare...am pilit o ora cred la bavuri ca sa o scot cat de cat la pretentiile mele...asa ca da-i inainte ca la corp chiar n-are ce sa te lase.
BN64FLO
Baietilor, baietilor, colegu' zicea de un capac original, nou, si voi vorbiti de corp... tongue.gif
Victor3001
Am prins ideea cu capacul laugh.gif eu ii ziceam lui Frigo de faza cu corpul. cool.gif
BN64FLO
Da da da, corpul chiar arata bine...depinde si de calitatea materialului..cat de casant e
Ov
Am impresia ca tot ce-a aparut in ultima vreme de la pulsor au fost doar stocuri vechi de rebuturi care ar fi urmat sa intre iar la topit in schimb cineva le-a deturnat si ni le-a vandut noua, m-am fript si eu cu niste pompe de benzina si niste pompe de apa facute sub orice critica. Am chiar si un capac de pompa (pe stoc tongue.gif) ASAM care e prelucat de 10 ori mai bine decat unul pulsor de pe vremuri.
Rob3rto
Si eu sunt patit cu pompa de apa Pulsor, a tinut vreo 3 luni... Klaxcar in schimb merge impecabil smile.gif Si pompe de benzina noi dar din stocuri vechi nu recomand, au garniturile coapte sleep.gif
flaviusili
Eu sper să fie ok corpul ăsta. Pe el voi monta un capac nou de 1100 care va fi făcut de un producător străin.
Sutica va circula la evenimente de profil și va face plimbări de menținere, ca atare cred că va face fată și corpul de ASAM. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.