Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intretinere auto
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers
BoR
Desi nu detin un automobil din categoria "old school", ma pasioneaza si urmaresc cu placere si interes postarile din aceasta sectiune. De asemenea, ii felicit si ii respect pe toti colegii pasionati si dedicati modelului in cauza, Dacia 1300!

Am deschis acest topic in speranta de a impartasi din experienta celor care detin masini vechi, cu privire la intretinerea optima a unei masini care stationeaza vreme indelungata, in mod special iarna, pe toate partile componente:motor, caroserie, articulatii, etc.

Nu am gasit pe forum un topic dedicat acestui aspect si detin o Dacia SuperNova pe care am ingrijit-o, consider eu, foarte bine si la care tin foarte mult. De acum insa o voi scoate tot mai rar din garaj, doar pentru plimbari ocazionale, asa ca vreau sa-i asigur o mentenanta corespunzatoare, pentru a functiona la fel de bine inca multi ani.
Chiar daca nu acumuleaza multi km, reviziile le voi face la timp, conform manualului.


Adrian Frigo
Pai in primul rand,la o conservare de lunga durata,ceara e baza,fie ca vorbim de cea de cavitati,fie de ceara pentru exteriorul caroseriei! smile.gif
DACIOTUL_97
Pentru cavitati merge si un amestec de ulei proaspat cu vaselina.La motor nu stiu ce sa zic,atata timp cat are ulei in el si mai dai cate-o cheie la un interval de timp,nu e nici un fel de problema.
BLUE R 19
Bateria se deconecteaza, sa nu ajutam rugina.
oldtimercraiova
Eu folosesc 3M.
Agrig
Conservarea motorului inseamna inlocuirea uleiului si a filtrului cu noi, pornirea lui, aducerea la temperatura normala iar apoi se da jos racordul de la filtru la carburator si se picura ulei de motor in carburator pina cind incepe sa scoata fum alb pe evacuare.
Se opreste motorul si se sigileaza carburatorul cu hirtie cu adeziv. Antigelui se pastreaza, apa nu.
Este o metoda care asigura conservarea motorului pe o perioada de 6-12 luni.
La motoarele monocilindrice se ridica pistonul in compresie, in felul asta ai asigurata etanseitatea cilindrului.
sobolan
QUOTE(Agrig @ 3 Dec 2017, 13:51)

Se opreste motorul si se sigileaza carburatorul cu hirtie cu adeziv.
*




nu recomand acoperirea ermetica a admisiei,nu e ok deloc......referitor la borna si caroserie DA,masinile americane destepte au + la caroserie=ruginesc mai greu.....
BoR
Multumesc pentru sfaturi.

Dintre masurile pe care deja le-am aplicat:
-vopseaua are un strat de ceara;
-prin zonele ascunse predispuse la rugina exista ulei nears sau amestec ulei/vaselina;
-cateva pliculete de silicagel in interior;
-caroseria este partial suspendata;
-presiunea este optima in anvelope;
-masina sta in garaj, asa cum de altfel a stat aproape toata viata ei;
-am asezat o patura anti-praf pe caroserie;
-uleiul din motor si lichidul de racire sunt proaspete;
-bateria este deconectata si periodic o mai "trezeste"redresorul.
Ar mai fi si altceva?

"Bateria se deconecteaza, sa nu ajutam rugina." -> inteleg ca in momentul in care caroseria este faptic conductor electric, este mai predispusa la rugina? Lucrez in invatamant si am avut o discutie cu colega de fizica pe aceasta tema, insa nu mi-a confirmat aspectul.


einstein1984
La chimie e coroziunea.
tatabobu
Chimia e caz particular al fizicii.
BoR
Nici Chimia nu mi-a confirmat! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.