Mai intai pe scenic, 1.3 tce in trei versiuni de putere, 115 140 si 160 cp ;dezvolta in colaborare cu Mercedes, probabil de la anul si pe megane, clio si kadjar .
http://www.larevueautomobile.com/Actu/Rena...edes-13470.html
Highwayman
11 Dec 2017, 12:27
[attachmentid=1628077324] [attachmentid=1628077325]
MyKe89
11 Dec 2017, 12:42
Măcar de-ar fi avut 1289 cmc.
einstein1984
11 Dec 2017, 12:50
Motoarele nu se proiecteaza cu ruleta
FiveThreeFive
11 Dec 2017, 14:05
Caracteristicile noilor motoare "downsized" pe benzina sugereaza ca acestea au fost proiectate (si) cu gandul de a se comporta similar cu - deci potential de a inlocui - motoarele Diesel de putere similara.
Observ cuplu maxim la turatii foarte joase (1500, respectiv 1600 rpm), precum si putere maxima la turatii relativ mici pentru un motor cu benzina (4500, respectiv 5000 rpm).
Caracteristici similare am observat si la motorul 1.2 TSI din grupul VW.
In fond, avand in vedere prigoana actuala impotriva motoarelor Diesel, este de inteles aceasta abordare a producatorilor. Pacat insa ca astfel se pierde o parte din caracterul specific motoarelor cu benzina.
QUOTE(Highwayman @ 11 Dec 2017, 13:27)
[attachmentid=1628077324]
einstein1984
11 Dec 2017, 14:52
Justa observatia, dar un tce de 115 cu la fel de mult cuplu ca un dci de 90 de cai si 25 de cai in plus nu poate fi decat un lucru bun. Ramane de vazut consumul real, vad ca se citeaza cifre in NEDC nu in WLPT . Totusi priederile mai reduse decat ale unui diesel si cilindreea mai mica ar trebui sa ajute
Motorul e ruda cu 1,2 TCE? parca am vazut acelasi alezaj undeva...
Mie mi se pare cam suspect cuplul ala la 1500 rpm / 1600 rpm.
FiveThreeFive
12 Dec 2017, 12:16
Metoda pentru a obtine cuplu la turatii joase e destul de simpla: se utilizeaza un turbo de mici dimensiuni, care are nevoie de relativ putine gaze pentru a intra in regim.
Reversul medaliei este ca, pe masura ce turatia motorului creste, turbo-ul ajunge mai repede la limita (spre deosebire de un turbo mai mare), ceea ce inseamna ca pe de o parte nu poate impinge un volum suficient de aer necesar motorului la turatii inalte, iar pe de alta parte ca aerul impins este foarte cald. Ceea ce explica si turatia relativ mica la care se obtine puterea maxima.
Alexandra-Bun
15 Dec 2017, 13:11
Care sunt sansele sa vedem si noi pe un logan 160 cp ?
)
Catalinmodena
15 Dec 2017, 15:56
Pai cred ca 0
Cam cate au fost si pana acum sa ai Logan la 130 CP si anume <0
Păcat că au renunțat la dezvoltarea 1.6 dci de 200 de cai. Macar 1.6 dci de 160 cai/380 nm va fi disponibil pe lângă benzinarele astea?
am mers cu un kadjar 1.6dci de 130cp.
mi-a placut!
AndreiMR
15 Dec 2017, 18:27
QUOTE(argon @ 15 Dec 2017, 17:51)
Păcat că au renunțat la dezvoltarea 1.6 dci de 200 de cai. Macar 1.6 dci de 160 cai/380 nm va fi disponibil pe lângă benzinarele astea?
Ce sa faca cu 1.6 dci de 200 de cai, cand pot face mult mai lejer un 2.0 Dci de 200? Si au deja 2.0 DCI pe Koleos, inca 25 de cai ii gasesc oricand daca vor. Ar fi o aberatie sa impinga un diesel atat de mult, in conditiile in care toate companiile aplica mai nou un downsizing moderat. Dupa noul ciclu de testare WLTP nu mai ai niciun avantaj sa scoti 200 de cai dintr-un 1.6, fiindca in viata reala va consuma mai mult decat un 2.0 de aceeasi putere. Plus controlul emisiilor de NOx...care penalizeaza motoarele foarte mici si foarte fortate. Nu au fost tampiti aia care au ramas la motoare de 2.2 sau 2.0 diesel...doar Reno si Honda au crezut ca se poate cu un 1.6 echivalent ca putere
cristic1982
15 Dec 2017, 19:24
Si reno renunta sau, mai exact, ii creste cilindreea.
QUOTE(dizzy @ 15 Dec 2017, 19:23)
am mers cu un kadjar 1.6dci de 130cp.
mi-a placut!
Sa vezi cum e cu 1.6 dci de 160 de cai, bate orice tce sub 2 litri. 2.0 dci a fost un motor bun , dar prea depășit să treacă de euro 5.
Ontopic...benzinarele astea din topic, 1.3 , sunt tot injecție directă că 1.2?
madhorsefuzzy
16 Dec 2017, 08:29
Auzi argoane noul Koleos ce motoare are?
papa_mulo
16 Dec 2017, 10:30
Cam degringolada totala strategia din ultimii ani a lui reno la nivel de motoare: au scos un 1.4tce pe care l-au folosit foarte putin apoi l-au inlocuit cu 1.2...si acum vin cu 1.33. La fel si la 3 cilindri, 0,9 si apoi un 1.0 ...nici la cilindree mai mare nu prea se regasesc, au renuntat la 2.0tce ca sa puna 1,62 nissan...apoi dupa ce si-au dat seama ca au nevoie totusi de ceva mai mare au facut un 1.8 in loc de 2.0.
Nici la diesel nu sunt prea hotarati...au doar 1.46 si 1.6, cel 2.0 e aproape inexistent avand in vedere ca exista doar pe koleos si nu e disponibil pe masini precum talisman, espace sau trafic.
Ps: posibil ca cilindreea sa fie 1.33 astfel incat daca dai jos un cilindru sa ramai cu un 1.0 in trei cilindri(aceeasi metoda din ce stiu a fost aplicata si la generatia 1.2tce si 0.9tce). Un fel de lego...desi ai doua motoare total diferite ca cilindree si nr cilindri, practic nu ai muncit si investit chiar cat pt doua motoare diferite.
stefandinescu70
18 Dec 2017, 10:03
span class='edit'>18 Dec 2017, 10:07:</span>
QUOTE(argon @ 15 Dec 2017, 17:51)
Păcat că au renunțat la dezvoltarea 1.6 dci de 200 de cai. Macar 1.6 dci de 160 cai/380 nm va fi disponibil pe lângă benzinarele astea?
Vine in curand. Nu dispera. 2.0 dci Nissan dispare odata cu coalitia Mercedes Renault ..Samsung Nissan .....
cj98czh
18 Dec 2017, 12:34
QUOTE(stefandinescu70 @ 7 Dec 2017, 16:23)
Este ultimul meu post , EVER ...
A trecut ... Ever?
stefandinescu70
18 Dec 2017, 12:37
Calculatorul scrie singur , nu eu ...... si nu a fost never ever , a fost doar ....ever
cj98czh
18 Dec 2017, 12:38
Aha ... si marmota?
stefandinescu70
18 Dec 2017, 12:41
A murit marmota ...
apropo ....
Noul 1.3 TCE vine si el cu vreo hibridizare ceva ( pseudo , alternator ajutat de baterie ...etc etc ... sau este doar in 1.0 SCE cu inca un piston si un turbo in plus ????
dan22y
18 Dec 2017, 13:28
QUOTE(mars @ 16 Dec 2017, 10:00)
In RO, da, cel spus de mars. Pe dincolo avem si 1.6dci 130cp 4x2.
BiGBearRO
18 Dec 2017, 13:53
QUOTE(stefandinescu70 @ 18 Dec 2017, 12:41)
Noul 1.3 TCE vine si el cu vreo hibridizare ceva ( pseudo , alternator ajutat de baterie ...etc etc ... sau este doar in 1.0 SCE cu inca un piston si un turbo in plus ????
Hibridul nu e pe gustul Renault, electric direct
stefandinescu70
21 Dec 2017, 14:49
VladSoare
21 Dec 2017, 16:22
Nici Mercedesul nu mai e ce-a fost...
espacern
21 Dec 2017, 17:16
Motorul care se monteaza pe Mercedes se fabrica in uzina Mercedes.....si are multe piese schimbate fata de motorul care se monteaza pe Renault.
QUOTE(VladSoare @ 21 Dec 2017, 17:22)
Nici Mercedesul nu mai e ce-a fost...
Stii de Kangoo-u' cu sigla Mercedes ce se fabrica in Franta, in uzina Renault de la Maubeuge si se vinde ca si Mercedes Citan de prin 2012 ?
espacern
21 Dec 2017, 17:34
Motorizarea 1.5 DCI montata pe Citan are peste 100 de repere schimbate......printre reperele schimbate tot ce tine de injectie/turbo/etc.
Posibil.
Insa in ceea ce priveste masinia in sine (Citan/Kangoo), diferentele estetice si functionale sunt neglijabile. Citan-ul ramane doar un Kangoo cu alta sigla. Posibil(?) mai fiabil.
Si am terminat cu OT.
VladSoare
21 Dec 2017, 17:55
Tocmai ce-am văzut expusă în Feeria o hidoșenie de utilitară cu steaua în trei colțuri pe ea. Nu i-am reținut numele, dar era ceva îngrozitor de nepotrivit. Sigla și mașina păreau din două lumi diferite, n-aveau nimic în comun una cu alta.
Cum spuneam, nici Mercedes nu mai e ce-a fost.
cristic1982
21 Dec 2017, 20:23
Motorul e identic (bloc motor, pistoane, segmenti, turbo, injectoare, pompa de injectie, ECU etc.) intre reno si Mercedes, ce scrie in media e publicitate ieftina, ca sa nu se alerteze clientii Mercedes ca au motoare reno pe ele.
Iar motoarele vandute catre Mercedes sunt fabricate e aceasi linie cu cele montate pe reno/dacia/nissan. Nu exista diversitate, ca asta costa (timp, bani, spatiu pt piese diferite, utilaje de sortare, dispozitive anti-prost).
AndreiMR
21 Dec 2017, 21:53
Pickup? Daca da, atunci clasa X. O Navarra mai scumpa cu vreo 7k euro, mai lenta, mai gurmanda, dar cu sigla atragatoare
VladSoare
21 Dec 2017, 22:39
Da, da, exact așa arăta, ca o Navară cu siglă de Mercedes. Îmi amintea de Daciile break pe care-și puneau țăranii sigle de Reno sau de VW, să rupă gura satului.
stefandinescu70
22 Dec 2017, 04:23
QUOTE(espacern @ 21 Dec 2017, 17:34)
Motorizarea 1.5 DCI montata pe Citan are peste 100 de repere schimbate......printre reperele schimbate tot ce tine de injectie/turbo/etc.
De ce crezi ca sunt alte piese??? Au alte coduri ..
diferite de la Renault >>>>.
Aaa, bine , nu sunt produse in China , asta poate , de aceea si pretul mai ridicat . ...
By the way ... Nu mai comenteaza nimeni pe aici despre offtopic in posturile de sus ......Citan, Navara ... ??
einstein1984
22 Dec 2017, 08:32
Ambele rezultate ale cooperari Renault-Daimler, la el ca si motorul din titlu.
QUOTE(VladSoare @ 21 Dec 2017, 23:39)
Da, da, exact așa arăta, ca o Navară cu siglă de Mercedes. Îmi amintea de Daciile break pe care-și puneau țăranii sigle de Reno sau de VW, să rupă gura satului.
Prea tare asta!
Mercedes Pocitan e Kangoo si Dokker toata ziua.
Dar, pana la urma, de ce nu? Oricum MErcedes nu scoate bani seriosi din utilitarele mici, nici din A-klasse, asa ca e interesat sa reduca costurile.
Mercedes adevarat e pt mine de la C-klasse in sus, desi imi place CLA.
clio4edc12
22 Dec 2017, 21:14
QUOTE(espacern @ 21 Dec 2017, 17:34)
Motorizarea 1.5 DCI montata pe Citan are peste 100 de repere schimbate......printre reperele schimbate tot ce tine de injectie/turbo/etc.
Le-ai desfacut si le-ai analizat si ai ajuns la concluzia asta? Sau ai vazut doar coduri diferite? Ca Renault des pune doua coduri diferite la acelasi produs. Plus, daca ai fi Mercedes nu ai vrea sa fie reparat cu piese de Dacia la un sfert din pret, nu? Normal ca schimba si ei codurile fix la piesele alea cele mai scumpe, adica injectie, turbo etc.
Bwwlan
23 Dec 2017, 04:29
QUOTE(dizzy @ 22 Dec 2017, 12:59)
Mercedes adevarat e pt mine de la
E-klasse in sus
There, I fixed it!
You say tomeito, I say tomato....
40micron
18 Nov 2018, 00:16
QUOTE(cristic1982 @ 21 Dec 2017, 20:23)
Motorul e identic (bloc motor, pistoane, segmenti, turbo, injectoare, pompa de injectie, ECU etc.) intre reno si Mercedes, ce scrie in media e publicitate ieftina, ca sa nu se alerteze clientii Mercedes ca au motoare reno pe ele.
Iar motoarele vandute catre Mercedes sunt fabricate e aceasi linie cu cele montate pe reno/dacia/nissan. Nu exista diversitate, ca asta costa (timp, bani, spatiu pt piese diferite, utilaje de sortare, dispozitive anti-prost).
QUOTE(AndreiMR @ 21 Dec 2017, 21:53)
Pickup? Daca da, atunci clasa X. O Navarra mai scumpa cu vreo 7k euro, mai lenta, mai gurmanda, dar cu sigla atragatoare
DIFERA anexele LA MERCEDES sunt mai quality..... si uleiul pus in motor are alt furnizor si alta calitate inclusiv norma...uleiului...
N-am vazut nici un Mercedes cu pilitura de metal din injectie ca DELPHI de pe DACIA-GROUP RENAULT..
Domnule, pilitura a aparut la motoare Euro 3 alimentate cu motorina Euro 5.
De ce, se stie.
cristic1982
18 Nov 2018, 09:38
S-a trezit și el...
bgdrenault
18 Nov 2018, 11:17
Dar informatii despre 1.3 tce aveti? Ca in afara de doua randuri, nimic...
Ce fel de informatii te-ar interesa? De "feeling", consum? Constructie? In general s-a discutat despre aceste motoare in sectiunile dedicate diferitelor modele care le primesc. Fiind noi, abia a inceput lumea sa le primeasca.
Ce stiu eu e ca au un sistem de injectie de la Continental si ca e un motor foarte rezistent la socuri mecanice.
axabrt
18 Nov 2018, 16:13
Ha ha , motor rezistent la șocuri mecanice ?
Comparat cu ce ?
Eu as zice ca e un motor mai complex decat ala de 1.2 tce , care oricum n a fost.vreo minune tehnică.
Comparat cu alte motoare Renault.
Iar a zice ca tu crezi ca e mai complex decat ala de 1.2 e ca si cand ai zice ca tu crezi ca apa e uda.
Si ca sa te oftic mai tare, uite ca dau si pronostic ca va fi motorul anului 2019. :-)))
@40micron, in general un motor are echiparea injectiei de la un singur supplier. Motoare diferite pot fi echipate diferit. De example, Ford face Ecoboost cu Bosch in timp ce motoarele lor Puma si Panther pe motorina sunt facut cu Continental. Au si cateva cu Delphi dar nu le stiu exact.
Si Mercedes lucreaza cu absolut toti supplierii de top, chiar pe acelasi model (ex. ECU de Bosch, gateway-uri de Conti, SCR de Conti, alte rahaturi de la Delphi). Japonezii isi fac cablajele cu Yazaki.
Renault are motoare cu Conti si alte motoare cu Bosch.
Dar la nimeni nu prea gasesti exact acelasi motor cu 2 sau mai multi supplieri de injectie diferiti. (zic "nu prea" pentru ca nu vreau sa fiu categoric si nu imi vine niciun exemplu in minte).
Daca aveti contra exemple, sunt gata sa invat.
einstein1984
19 Nov 2018, 09:25
K9K a avut delphi si siemens in acelasi timp, acum are bosch si continental in acelasi timp (pe nivele diferite de putere).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.