silviumc
10 Dec 2003, 14:31
Berlina '95. Pana se incalzeste motorul, dimineata, la turatii mai mari, acul de la presiunea uleiului sta la maxim. Dupa ce merg vreo 3-4 km, revine progresiv, intre limitele normale.
E de rau? Trebuie facut ceva?
Poti sa bei un ceai
.
Normal ca e normal.
Ai avut curiozitatea sa scoti dimineata pe racoare joja sa vezi cam ce consistenta are uleiul tau :wink:
Stai linistit. Daca nu creste presiunea e de rau
.
...Roadrunner...
10 Dec 2003, 14:35
Poti incerca uleiul Shell Helix ...recunoscut pentru propietatile sale anti presiune ...
Slider
10 Dec 2003, 14:57
Normal ca e normal. As vrea eu sa-mi stea presiunea la ulei asa tot timpul....din pacate....se duce la vale....(cuzineti uzati)!
marius-gabriel
10 Dec 2003, 15:14
Vascozitatea uleiului rece e mai mare decat a celui cald.
Pot fi cuzinetii,dar poate fi si arborele..ca sa nu mai zic de axul cu came..
marius-gabriel
10 Dec 2003, 15:17
Daca iti sta cu apa la 80-90 de grade si la vreo 3000 de ture pe la 3,5-4 e bine.La relanti sa zic asa minim 1.Becurile se aprind cand scade sub 0.7
Slider
10 Dec 2003, 15:25
Marius ii dusa linia cu siguranta. Sa vezi cum cloncane...La 3000 de ture sta la 2. La relanti pe la 1.5
marius-gabriel
10 Dec 2003, 15:30
Mda.
Pai mai mergi si tu in iarna asta ca o sa ai pres ca e frig afara,si la primavara faci si tu un R1.
Sfatul meu e sa nu cumperi alt arbore si cuzineti ST
Rectificat e mult mai bine.
Eu am arbore nou-nout si cuzineti la fel si tot nu am presiunea la maxim decat dimineata.
Slider
10 Dec 2003, 15:51
Asta am si de gind. De fapt vreau sa-mi iau alta masina da' o sa o pastrez si pe asta. Pentru la pescuit si la padure merge! Binenteles ca o sa-i fac si linia.
Salutare baieti! poate ma ajutati si pe mine intr-o problema
am o berlina '95 1400 si la rece acu la ulei e la max. problema nu e asta (am inteles ca e normal). Problema e ca dupa ce se incalzeste, acu' sta putin peste linia rosie.
ulei am, pierderi nu am, masina trage bine, nu tremura.
Care-i treaba? Mersi!
Pompa de ulei
Scapa presiune prin coada pompei. Schimb-o si vezi ca gasesti cu DM (debit marit)
dragOn
19 Dec 2003, 11:38
QUOTE
Schimb-o si vezi ca gasesti cu DM (debit marit)
unde?
La magazin dragoane.
Ca am inteles de la comersanti ca numai de astea se fabrica acuma :wink:
dragOn
19 Dec 2003, 13:01
Aha! Uite ca nu-mi trecuse prin cap sa-mi pun una, dar mi-ai dat o idee!
Mai dragoane, de ce te tii de mistouri :wink:? Unde vrei sa-ti pui una
?
dragOn
19 Dec 2003, 13:42
una = o pompă de ulei cu debit mărit, că despre asta se vorbea, nu?
N-am intrebat ce, ci unde :wink:
dragOn
19 Dec 2003, 15:09
la koklendăr! :wink: :wink: :wink:
marius-gabriel
19 Dec 2003, 18:18
La ora actuala numai pompe cu DM se mai fabrica si numai cu DM se gasesc in magazine.
dragOn
20 Dec 2003, 13:04
Betooooon! Cred că o să-mi montez și eu!
marius-gabriel
20 Dec 2003, 13:33
Eu am auzit de la mai multi mecanici ca pompa cu DM de la 4500 de ture in sus cica nu ar mai baga si culmea chiar ar trage invers uleiul!!!
Explicatia nu o am.Principiul e simplu.Sunt 2 piniane intre dintii carora se face o presiune....De ce ar trage invers nu pot sa-mi explic....
no, bine ca am gasit forumul asta, am auzit de el la o emisiune la radio acum cateva ore. Probleme cu presiunea la ulei am si eu (berlina 96, 48k km la bord). La pornire presiunea e undeva la jumatate intre ulima liniuta si marginea superioara a indicatorului. Asta e ok. Dupa ce se incalzeste, la relanti sta undeva intre prima liniuta si margine inferioara a indicatorului. Destul de nasol deci. In mers, pe la 3000 rpm sta fix la prima liniuta. Problema e ca la un drum lung, dupa ce merg cu ea o ora sa zicem la 3k rpm, cand incetinesc intr-o localitate sau ceva de genul asta scade enorm, uneori aprinzandu-se si beculetele de alarma. Problema a inceput acum vreo 3 luni. Atunci era chiar grav ca se aprindeau aproape tot timpul becurile de avertizare. Am fost cu ea in service, au schimbat pompa de ulei, si au pus indigo pe spatele cuzinetilor ca aveau joc. A mers ok o perioada, apoi problema a revenit, am impresia ca brusc. Ma gandesc ca iar s-a stricat pompa, avand in vedere ca de la magazinul ala de unde am cumparat-o (cel de pe N Iorga, langa pasarela de la Nicolina pt. cei din Iasi) am luat in general numai tepe cu piesele. Mai merg asa cu ea deocamdata, ca nu am timp sa o bag in service. La sfatul mai multor mecanici am pus si aditiv in ulei, desi nu prea cred in produsele astea. Uleiul este Liqui Moly 15W40 si aditivul tot Liqui Molly, din acela cu bisulfura de molibden sau ceva in genul asta. Voi ce ziceti, pompa, sau linia de cuzineti foarte slaba? Si inca o intrebare; am sesizat ca apar tot felul de piese dacia de o calitate execrabila pe piata. Aveti vreo recomandare asupra unui anume producator, sau pt. cei din Iasi, un magazin de recomandat? Multumesc mult in avans pentru eventuale raspunsuri.
Era sa uit, pompa aia are garantie 6 luni. Daca e defecta, direct la opc ma duc
marius-gabriel
20 Dec 2003, 15:31
Sod cata vreme aia ti-au pus indigo la cuzineti e clar ca ai uzura la linie.Sfatul meu e sa rectifici arborele si sa-ti iei cuzineti R1.
rectificarea cred ca e 250.000
cuzinetii vreo 5-600.000
manopera vreo 400.000
Daca pompa e noua..cred ca merge bine.Adevarul e ca se gasesc si piese facute de cooperativa si ne mai uitam si la bani si ne mai luam si tepe.
Pompa de ulei se strica cand prinde joc intre pinioane(cam 2milimetrii).
Mai exista o faza.Se baga o saiba la arculetul ala la pompa si i se poate mari presiunea.
asarban
20 Dec 2003, 15:33
QUOTE
no, bine ca am gasit forumul asta, am auzit de el la o emisiune la radio acum cateva ore
Pe bune? Unde??? La ce post de radio?
sincer, nu stiu, eram pe drum, si tocmai scanasem dupa posturi. Undeva intre 100 si 104 FM in Iasi. Era o emisiune auto.
marius-gabriel: multumesc pt raspuns. Ce inseamna cuzineti R1? Sunt mai multe tipuri deci; prin ce se deosebesc? Inca ceva, e normal sa se uzeze dupa 48k km?
marius-gabriel
20 Dec 2003, 16:14
Se deosebesc prin dimensiune,dar e treaba de microni acolo..Cuzinetii R1 sunt cuzinetii care se pupa cu arborele rectificat la cota 1,adica prima data
arborele nou este ST, cuzinetii lui ST
arbore la prima reparatie,cuzineti R1
arbore la a doua reparatie,cuzineti R2
Teoretic merg 4 rectificari dar de pe la cota 2 in sus nu prea se mai gasesc cuzineti.
Daca arborele este foarte uzat poate chiar sa se sara peste R1 si sa faca direct R2.
Teoretic nu ar trebui sa se fi uzat la kilometrii pe care ii ai,dar eu stiu..daca nu ai schimbat filtrul de ulei la timp si schimburile de ulei le-ai facut destul de rar..se poate.
cristimm
21 Dec 2003, 23:40
Sod, daciile clasice merg bine cu ulei 15w40 cand sunt noi. Daca masina e mai uzata trebuie un ulei mai gros: 20w50 (asta asa ca solutie provizorie).
pai uzata nu e. Abia are 46k km. Si nu papa ulei decat vreo 50g la mie. Vara am avut 20W40, iarna am zis ca poate e mai bine un 15W40. Oricum, ce ma incanta la masina asta e ca porneste la prima cheie indiferent cat de frig a fost afara; cand citesc ce probleme au altii ma simt chiar fericit.
Ma gandeam sa ma duc sa fac cuzinetii si cu ocazia asta sa vad poate si o segmentare si daca tot ajung acolo sa schimb si discul de ambreaj.
Chiar, au cei din Iasi vreo recomandare asupra service-ului? Eu inca nu am gasit unul decent. Nu vreu sa fac pe casco asta ca incarc polita degeaba.
bogdan_o
22 Dec 2003, 02:26
QUOTE
Ma gandeam sa ma duc sa fac cuzinetii si cu ocazia asta sa vad poate si o segmentare si daca tot ajung acolo sa schimb si discul de ambreaj.
Chiar, au cei din Iasi vreo recomandare asupra service-ului? Eu inca nu am gasit unul decent. Nu vreu sa fac pe casco asta ca incarc polita degeaba.
:shock: Nu poti sa-ti repari lucrurile mai sus amintite pe casco decat daca Doamne feste ai vre-un accident cu ea si ti se strica atunci. Altfel nu merge.
QUOTE
Chiar, au cei din Iasi vreo recomandare asupra service-ului? Eu inca nu am gasit unul decent.
Sod, daca vrei poti incerca ICS (actual Open Service), dar nu stiu daca ei repara Dacia si sint destul de scumpi (dar buni).
Pentru o problema mai usoara eu m-am dus la cel din Podul de Piatra la rond, dar cel din spatele cladirii.
Evita Dacia Service. Daca vrei te pot pune in legatura cu un mecanic, dar dupa sarbatori :wink:
cu OpenService ma cunosc foarte bine avand in vedere ca am relatii profesionale stranse cu ei, si as putea chiar beneficia de reduceri/gratuitati dar e o mica problema. Cei de acolo sunt buni, fara indoiala dar nu prea au ocazia sa umble prin dacii. Ori dacia este o masina cu atatea ciudatenii ca trebe cineva cu experienta la ea, cineva care nu se sperie ca o piesa noua nu se potriveste in locul celei vechi de exemplu
. De asta caut pt taraboanta asta un fel de "medic de familie", ceva batranel care sa o stie pe de rost si sa se ocupe de ea. Sambata asta se face intalnire in Iasi? Ma gandem sa apar si eu. Daca nu ne vedem, Sarbatori fericite!
Sod, la Open Service este un tip la unghiuri Laurentiu, care maninca dacia pe piine :wink: . Du-te la el si poate te rezolva
.
Simbata asta s-ar putea sa ai clienti la intilnire. Eu nu stiu daca ajung ca plec din Iasi si nu stiu daca ma intorc vineri seara sau simbata seara (depinde de serviciul nevestii).
Oricum da-le MP pe vineri lui Liviu, Gogu si LucescuCiprian si vezi daca vin ei.
la multi ani, sanatate si cat mai putin drumuri neprogramate la service in 2004!
Intrebare, voi ce ziceti de uleiul asta:
http://www.uniques.ro/ulei_spate.png
http://www.uniques.ro/ulei_fata.png
E sintetic, nemtesc, certificat API SJ si ACEA A3. Tot ce ma opreste sa il iau e ca e foarte ieftin (630k bidonul de 4 litri de mai sus). E 5W40 deci ar fi bun pt iarna. Ce ziceti, merge in dacia mea din 96?
E cam bun pt. dacie
Eu zic sa nu pui mai bun decat 15w... s-ar putea sa il pape si sa n-ai presiune.
Dar...incercarea moarte n-are
a, nu e problema, presiune nu am nici acum
)))
exact la presiune ma gandeam de fapt. Avand in vedere ca se pare ca nu voi scapa fara sa fac linia de cuzineti ma gandeam sa ii bag macar un ulei sintetic care sa asigure o pelicula mai buna calitativ. Deci va fi un ulei de sacrificiu pe care o sa il arunc la intrarea in service pe care o preconizez a avea loc prin februarie.
Si io as zice sa nu-i pui din asta, pt. ca uleiurile semisintetice/sintetice au proprietatea de a curata depunerile de pe garniturile din sistemul de ungere si, la un motor mai vechi, la care s-au folosit uleiuri "populare", depunerile chiar au un rol de a impiedica scurgerile. S-ar putea sa te trezesti cu scurgeri de ulei, si sa fii nevoit sa refaci toate garniturile (adicalea sa faci o ditamai reparatia la motor).
asta e un argument chiar foarte valid. Totusi motorul abia are 48000 km si a fost complet desfacut curatat acum vreo 6000. Deci sfatul ar fi ca tot un ulei mineral sa bag. Asta pe care il gasisem ma incanta mai mult ca pret.
SOD, nu-i pune sintetic. Eu am avut Castrol 5W40 si l-a papat cu fulgi cu tot. Acum am Esso 15W40 si consuma normal (3-500 gr/1000km, pentru un motor cu aproape 70000 neumblat in el si forjat la greu).
Vezi ca este o oferta la Autocenter cu ulei BP Visco 2000 15w40 la care primesti moka si un filtru.
aveti grija dimineata cu presiunea daca sta sus acul nui bine deoarece filtrul de ulei are o supapa de suprapresiune daca sare de 5,5 deschide si da drumul la ulei nefiltrat si este rau se pot cenzurat cuzineti si bucsile dela axu cu came.foloseste ulei de iarna mai subtire.[curiozitate]an manualul de mecanica al masini scris de francezi presiunea la relanti este de 0,9 si an mers 3200rt /min este de 1,8 .atata timp cat ai ulei sati unga cuzineti nui problema.
iarba fiarelor
22 Mar 2004, 16:57
SPALATI MOTORUL CU FLUSING OIL SHELL DE EXEMPLU LA 10000 KM OBLIGATORIU. SE POATE BLOCA SUPAPA DE LA POMPA DIN CAUZA MIZERIEI. IMPOTRIVA SUBTIERII ULEIULUI LA CALD AMELIORATOR DE VISCOZITATE {VISCOZITY IMPROVER] LIQUI MOLLY DE EXEMPLU SAU ULEI CASTROL XLR 15W6O.
iarba fiarelor
22 Mar 2004, 17:03
IMBUNATATIREA VISCOZITATII LA TEMPERATURI MARI SE FACE NUMAI CU POLIMERI UN FEL DE GHEME CA LINA CARE SE DESFAC LA TEMPERATURA SI MARESC PRESIUNEA ULEIULUI [EXPLICATIE BABEASCA] SE POT PUNE IN ULEIURI MAI IEFTINE SEPARAT SAU SINT PUSE DE FABRICANT IN ULEI EX CASTROL XLR 15W60 ALTFEL ULEIUL SE FACE CA APA LA TEMP INALTE SI SE PIERDE DIN PRESIUNE
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.