Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ulei in zona distributiei la 1,5dci
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
trabinatorccc
Ieri m-am apucat sa-mi si eu distributia originala,dupa 6ani si 4luni si 44250km.Curelele sunt fara crapaturi sau alte semne de imbatrinire,iar rolele au joc foarte mic.La demontare insa am gasit destul de mult praf in zona distributiei chiar daca e oarecum inchisa de acele capace de plastic si urme de ulei in zona axului cu came. Nu pot sa zic ca curge, doar in adincitura aia rotunda in care intra intinzatorul curelei de distributie se vede un pic de ulei,in rest, in spatele pinionului de la axa cu came si mai ales pe capacul de plastic in partea din spate(inspre habitaclu) este un strat subtire de praf imbibat cu ulei.Pe cureaua de distributie si pe rola intinzatoare nu sunt urme de ulei,iar in rest (pinionul de la axa cu came, cel de la pompa de injectie si jos in zona vibrochenului) e absolut uscat.
Totusi, ceva scapari de ulei sunt,dar acestea nu au ajuns pe curea.Banuiesc ca sunt aruncate de rola intinzatoare pina sa ajunga la curea si de aceea e murdar capacul de plastic cu praf uleios in acea zona(numai partea care ramane pe motor).
Ce stiti,sunt si la diesel probleme cu semeringul de la axa cu came ca la motoarele pe benzina?
Si pentru ce sunt cele 3suruburi de pe pinionul axei cu came? Se umbla la ele cind schimbi distributia sau sunt pentru avansul la injectie?
espacern
Schimba simeringul de la axa cu came pentru ca scurgerea o sa devina curgere si risca sa decaleze distributia=distrugere motor.
Nu se umbla la suruburile de la pinion ele servesc doar la reglajul de prima montare.
trabinatorccc
Stie careva care dintre aceste doua variante e cea corecta? Ma refer la lungimea tijei,in prima varianta e 68mm,iar in a doua 69,5mm.Eu mi-am facut la strung acest dispozitiv in varianta a doua si acum cind am pus la punct motorul ca sa scot cureaua,nu puteam sa bag cala pentru axa cu came deoarece pinionul nu era ajuns exact pe gaura.Mai trebuia invirtit o idee(vreo 0,5mm),dar nu imi mai dadea voie vibrochenul care a ajuns in cala. Cred ca cota de 69,5mm nu e cea corecta.[attachmentid=1628080311] [attachmentid=1628080312]

1 Feb 2018, 13:38:
Am pus cureaua noua fara sa umblu la acele suruburi.Nu a fost nevoie.Am intrebat doar asa ca sa nu mor prost.Sunt pentru reglat distributia sau avansul la injectie?
Stiu ce riscuri sunt daca va curge ulei pe la axa cu came.Vroiam sa stiu daca au mai fost cazuri la diesel.
YRX
69,5 este corecta.
Asa o am si eu, la diesel nu am incercat dar la mpi si 16v a lucrat bine.

Si la 16v, cu cala bagata arborii de sus nu erau perfect centrati, unul era in fata si unul in spate. Dar cred ca e in "tolerante". I-am centrat manual.
trabinatorccc
Multumesc.Cred ca ai dreptate,dar eu sunt mai tipicar si am vrut sa intre "la marele fix",impinsa doar cu degetul mic. Cind am pus prima oara motorul la punct,inainte de a scoate cureaua originala,cala a intrat usor.Dar m-a mincat undeva si am dat vreo 20 de ture de vibrochen in speranta ca se vor potrivi semnele originale de pe curea.Nu s-au potrivit si cala n-a mai intrat "la marele fix".
Nu am schimbat simeringul de la axa cu came deoarece e prea mult de munca si imi trebuie masina urgent,iar pierderile de ulei sunt infime.Il voi schimba la urmatoarea distributie,in service.Ce puturos m-am facut in ultima vreme. blush.gif Ce bine era daca faceau capacele de la distributie din plastic transparent,ca sa poti vedea ce e pe acolo fara demontare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.