Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu porneste la cald.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
maty680
treaba sta in felu urmator.. la rece o ia la sfert ,dupa ce merg 10 km si opresc nu mai porneste (senzatia ar fii prima oara de baterie slaba) bobina nu se incinge toate reglajele facute (ACT) ma gandesc la urmatoare treaba: nu cumva am inpuscata garnitura de chiuloasa si senzatia de baterie slaba sa mi-o dea din cauza ca motorul este gripat dar indicatorul de temperatura imi indica ca temperatura ar fii normala in plus la un motor supra incalzit intervine senzatia de lipsa de putere in sarcina ..... inca o treaba la rece trag socu si nu se tureaza deloc ,am verificat tijele de la carbrator si sunt corect puse ,masina sta la relanti la 1100 (iarna) dupa 2 km nu mai sta la relanti iar dupa 5 km isi revine . astept orice sugestie poate ai dam de cap sau ai dam in cap (la masina ph34r.gif )
Sir_Alex
Apa in vasul de expansiune iti fierbe dupa ce se incalzeste motorul?
maty680
QUOTE(Sir_Alex @ 26 Dec 2005, 22:01)
Apa in vasul de expansiune iti fierbe dupa ce se incalzeste motorul?
*




nu..am verificat si uleiul ,e la nivel .putina spuma alba la capacul de ulei (asa fac toate iarna de la condens)
DeXteR_G
Distanta la platina poate fi sau etanseniitatea garniturii la carburato la caldura ti se evapora benzina sau o pierzi
axel
curata bornele si dale cu vaselina si daca nu vezi ca ai bucsile de la electromotor duse
silex
[
Treaba asta o am si eu si nu am reusit decat sa o ameliorez.Rezolva intai carburatorul-pune carton in fata lui sa nu se jivreze si eventual si carton pe jumatatea de radiator cu elicea.Poate prinde aer fals pe la garnitura de jos.Ori mai strangi cele 2 piulite de fixare a carburatorului,ori schimbi garnitura ori mai migalos demontezi carburatorul si vezi daca talpa lui mai este plana, uneori se corodeaza si curbeaza si nu mai calca bine pe garnitura.Se freaca pe o piatra de polizor de diamentru mai mare pana obtii o suprafata plana.Vezi daca flansa pata calda de sub el acea in care intra 2 furtunase din circuitul de incalzire se incalzeste sa nu fie circuitul de apa intrerupt.Benzina nu se poate evapora din carburator mai ales iarna.La filtrul de aer pune clapeta pe aer cald sau pe o pozitie intermediara.Treaba cu socul nu-i normala, verifica cu capacul de la filtru de aer scos daca atunci cand tragi socul se inchide clapeta de aer si se actioneaza acceleratia.
lgabyy
prietene ... e bobina de electromotor... iti zic eu.. cand se incinge motorul se incinge si ea... am avut si eu problema asta
dkrysty
Sa nu vina prea multa benzina in carburator sa se inece! daca face numai cand e cald afara! mai desurubeaza un pic jiglorul de aer... Incercarea moarte n-are! era o vorba...
Nu stiu care e legatura cu curentul daca problema nu apare cand e rece afara!
Problema la electromotortrebuie sa apara si cand e frig...
Astept raspunsul...
dkrysty
Ai verificat fisele care merg la bujii sa aiba contact perfect cu bujia (ultima mea problema)! fisa era mult mai in spate decat camasa care intra pe bujie (se si oxidase...) si doar fura curent cand avea chef! din cand in cand mai ales in depasiri parca nu mai tragea masina! am rezolvat problema si merge OK!
gti98
QUOTE(dkrysty @ 9 Jan 2006, 20:50)
Ai verificat fisele care merg la bujii sa aiba contact perfect cu bujia (ultima mea problema)! fisa era mult mai in spate decat camasa care intra pe bujie (se si oxidase...) si doar fura curent cand avea chef! din cand in cand mai ales in depasiri parca nu mai tragea masina! am rezolvat problema si merge OK!
*



Daca nu misca demarorul la cald, e cel mai probabil problema de contact in solenoid (bobina) de comanda. Nu poate fi vorba de jivraj -atunci se opreste in mers. Nici de aer fals nu cred ca e cazul; saracirea amestecului ti-ar face probleme la pornirea rece mai mari decat la cald. Nici cu aprinderea nu ai probleme: pornirea rece e regimul cel mai greu pentru aprindere si daca iti porneste usor rece... Deci ramane solenoidul demarorului sau, mult mai putin probabil se ineaca la cald - izolatie termica insuficienta intre galerie si carburator; dar Dacia are un carburator destul de zgarcit si eu nu am auzit de asemenea fenomen mai ales iarna. Chestia cu bucsele demarorului nu e prea probabila; simptomul de bucsa uzata e cresterea curentului luat de electromotor, din cauza frecarii rotorului, si ar ingreuna mult pornirea la rece, in primul rand.
Deci, demontat demarorul, curatat, verificat lipiturile la capetele bobinei de comanda; Atentie, sunt doua bobine si iar atentie, bobina se poate monta invers. (In acest caz, una din bobine ramane alimentata permanent si se incalzeste fara comanda)
Bafta!
nvp_playboy
Ba foarte probabil sunt bucsele din bronz ale electromotorului, care prin incalzire se dilata suficient cat sa atinga rotorul de stator, una la mana, doi un carbune dezlipit , trei, rotor dezlipit.

Bobina pare buna, din descrierea facuta "invarte f greu" deci cupleaza
egif2001
QUOTE(maty680 @ 26 Dec 2005, 18:55)
treaba sta in felu urmator.. la rece o ia la sfert ,dupa ce merg 10 km si opresc nu mai porneste (senzatia ar fii prima oara de baterie slaba) bobina nu se incinge toate reglajele facute (ACT) ma gandesc la urmatoare treaba: nu cumva am inpuscata garnitura de chiuloasa si senzatia de baterie slaba sa mi-o dea din cauza ca motorul este gripat dar indicatorul de temperatura imi indica ca temperatura ar fii normala in plus la un motor supra incalzit intervine senzatia de lipsa de putere in sarcina ..... inca o treaba la rece trag socu si nu se tureaza deloc ,am verificat tijele de la carbrator si sunt corect puse ,masina sta la relanti la 1100 (iarna) dupa 2 km nu mai sta la relanti iar dupa 5 km isi revine . astept orice sugestie poate ai dam de cap sau ai dam in cap (la masina  ph34r.gif )
*



-ai grija la dist la platina ca odata ce se incalzeste se modifica distanta
-mai uita-te si pe la carburator la niste reglaje si fa si niste curatenie pe acolo
-garnitura daca e ciupita iti face bulbuci in borcan si temp e mare si lichid prin instalatie pauza si ulei de poti praji cartofi in el.
DeXteR_G
Avans prea mare.



La rece porneste OK iar la cald greoi.
Cand mai face asa nu o porni ce numai da un pic avansul mai mic si din nou cheie si o sa vezi ca merge.
diaconuliviu
QUOTE(DeXteR_G @ 6 Jun 2006, 21:04)
Avans prea mare.
La rece porneste OK iar la cald greoi.
Cand mai face asa nu o porni ce numai da un pic avansul mai mic si din nou cheie si o sa vezi ca merge.
*


Subscriu, desi e post vechi.
Poveste adiacenta:
Aveam avansul marit de mine, schimbasem si releul cu unul cu fir care "ingheata" tensiunea la 14,3V. Acuma, din cauza caderii de pe firul dintre alternator si iesirea din contact (tot traseul) pe indicator imi arata mai in stinga. M-am gindit ca acea cadere e de vina dar, la pornire, chiar si la rece o data, "hic-hic-zum".
Ups, gindeam, ori incarcarea, ori rotorul. Pentru ca imi tacanea avansul, am luat din el. De atunci a incetat senzatia de demaror defect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.