Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Primarul Romei a anuntat ca din 2024 masinile diesel vor fi interzise in centrul orasului
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4
mircea_aq
https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-2231...ul-orasului.htm

Si cine ii compenseaza pe milioanele de oameni ale caror bunuri vor suferi o drastica scadere a valorii reziduale ? Pun javrele astea socialiste bani din buzunarul lor ?
IRONICK
Nu sunt deloc javre, este o decizie normala. Oricum, E3 nu mai intra de mult in marile orase in Italia.
AndreiMR
E alta restrictie in afara de ZTL? Fiindca anul trecut eu n-am remarcat decat restrictia asta...dar nu m-a interesat sa stiu care sunt vehiculele care pot primi permis de acces pe acolo.

Highwayman
Asa inteleg astia sa se lupte cu samsarii:
http://adevarul.ro/news/eveniment/restrict...dd69/index.html
IRONICK
QUOTE(AndreiMR @ 28 Feb 2018, 14:10)
E alta restrictie in afara de ZTL? Fiindca anul trecut eu n-am remarcat decat restrictia asta...dar nu m-a interesat sa stiu care sunt vehiculele care pot primi permis de acces pe acolo.
*


Nu iti este de ajuns ZTL? smile.gif Sa nu stiai ca in ZTL sunt restrictii de Euro?
In Milano este Area C, dar panourile de Euro sunt de la intrare in oras.
AndreiMR
Nu stiam daca ZTL-urile sunt stabilite in functie de norma de poluare sau de alte criterii. In Milano n-am fost, dar pe unde am umblat erau marcate clar doar ca ZTL. In fine, e de asteptat sa se extinda restrictiile astea prin multe zone. Partea buna pentru romani...se vor ieftini masiv dieselurile SH in Germania, alea conduse doar pana la biserica si la piata biggrin.gif
mircea_aq
Lasa, sa le puna ztl-uri, malus-uri, filtre si-n fund, daca-s fraieri si accepta bataia asta de joc.
IRONICK
Aversitatea ta fata de aceste restrictii este nefondata. + exagerata
Oare la noi cand se va aplica? Bine noi nu selectam nici macar gunoiul, sau aruncam bateriile unde trebuie. Inca ne reparam masinile pe trotuar in spatele blocului si varsam lichidele acolo. Educatia se face cu restrictii daca bunul simt si responsabilitatea sunt departe de noi. Vrem democaratie, dar cand trebuie sa fim responsabili, ciuciu.
mircea_aq
Cand tu ca Legiuitor apesi cu putere pe pedala diesel, dai norme care incurajeaza "consumul" de diesel sub pretextul ca e mai ecologic, mai curat, mai prietenos cu mediul, stiind prea-bine ca sunt minciuni sfruntate, asta se cheama ticalosie.

In momentul in care impui norme nerealiste (limite de CO2), pentru ca apoi sa te faci ani de-a randul ca nu vezi cum producatorii auto pacalesc testele si implicit normele tale absurde, asta se cheama ticalosie.

Acum pe de-o parte, recunosti ca diesel-ul e cah si vrei sa-l elimini impunand restrictii de access in oras (eventual si pe propria proprietate), pe de alta parte incurajezi in continuare vanzarile de diesel prin programe gen rabla la noi, unde esti bonusat daca iei o soba cu CO2 declarat mic versus o benzina care respecta aceeasi norma de depoluare.

Ti se pare normal sa-ti dea ecobonus pentru un superb 2.0 tdi, iar pentru un megane 1.2 tce, nu ? In aceeasi lipsa de logica a legiuitorului european, si apoi local, un tanc de genul bmw 740e este dublu eco-bonusat, odata pentru cele 50g CO2 emise, iar a doua oara ca e hibrid. Vreau si eu sa stiu, e noaptea mintii sau festivalul ticalosilor ?

Da, recunosc, am o adversitate exagerata fata de minciuna si hotie, mai ales cand legiuitorul reuseste sa fie mai confuz ca Traian Igas sau Ionut Dolanescu, care si el la randul lui se lupta tot cu fenomenul poluarii sau polutiei.

Ca sa ai pretentia de a impune limite, a "educa" cetatenii, iti trebuie o anumita autoritate, fie morala, fie data de expertiza in domeniu. Nu pot sa vina de-aldi Raggi, Hidalgo, Firuta sau alte doamne propulsate peste noapte in functii pe care nu au fost niciodata in pericol sa le inteleaga sau sa le exercite cu un minim nivel de competenta, si sa inceapa sa traseze reguli si restrictii. Asta daca nu vrem sa ajungem la situatii de nesupunere civica si haos generalizat.

Esti multumit de modul in care UE a inteles sa-si indeplineasca rolul de leguitor si organ de control in ultimii 10-15 ani ? Au avut o abordare etica ? Ce rezultate au produs politicile lor , cu cat s-au redus emisiile de CO2 la nivel de Uniune in realitate ? Crezi ca poluarea e datorata in principal masinilor personale ? Crezi ca poluarea se rezuma la emisii de co2 si nox ? Ce masuri a luat UE pentru a limita poluarea produsa de aeronave ? Cu cat a crescut consumul de carburant al aeronavelor care efectueaza zboruri continentale in ultimii 10 ani ? Cum se absoarbe si se recicleaza CO2-ul la 11.000m altitudine ?
dizzy
La consum mint toti cu nerusinare.
Si Renault si VW, si ceilati sunt la conursul Pinochio.
Da, consumul e sensibil mai mic ca acu 15ani, si da, dieselul consuma mai putin ca benzinarul. Cu cat mai putin? poate un 10% .
Marele castig al masinilor moderne este siguranta, nu consumul.
Un Megane 4 de 110 cp aprox mananca cam tot cat un Megane 1 de 100 cp in timp ce e mult mai sigur.
cristic1982
Megane 4 de 110 cp (din familie) are un consum mediu de 5,1 l/100 km. Peste 90% din trasee sunt in Pitești. Spune-mi un Megane 1 sau 2 cu același consum.
Extraurban scade sub 5.
dizzy
Da da, fratele lui Argoneata, sigur ca da, n-o vinzi?
Cand o manca 6 l/100km in Bucuresti, pe traseul meu zilnic, ti-o platesc eu la pret de noua, pana atunci povesti am si eu.
AndreiMR
Mircea are dreptate intr-un fel...s-a incurajat ani de zile achizitia de automobile diesel, si acum brusc vrei sa le interzici. Nu prea e ok abordarea asta...multi oameni poate au fost ferm convinsi ca alegand un diesel au parte, pe langa economie, si de satisfactia ca merg cu o masina mai putin poluanta. Si vina nu e a constructorilor...ei nu fac decat sa ofere ce se cere. Vina e a autoritatilor care au impus norme nerealiste de poluare, pe niste criterii irelevante. CO2 nu este si nu a fost principala problema a emisiilor niciodata...numai ca asta s-a ales drept criteriu de taxare.

Cand au aparut masinile cu catalizatoare, nu a interzis nimeni circulatia masinilor mai vechi care nu aveau asa ceva...au disparut natural, in timp. Asta e abordarea corecta si morala...pune niste taxe uriase pe diesel doar la achizitie, si lasa-i pe cei ce au luat deja astfel de masini sa le inlocuiasca in mod natural...nu ii forta sa le duca la casat, cu atat mai mult cu cat o masina de 10 ani care functioneaza in parametri inseamna mai putina poluare decat fabricarea uneia noi
xcss
Nu-i problemă, că nu rămân nemții, italienii ș.a.m.d cu ele pe cap. Vor ajunge toate la noi.
stefandinescu70
Unii se omoara cu respectarea si reducerea poluarii iar Romania a scos taxele de poluare/mediu si permite orice . Vom reveni la era motoarelor V8 benzina ???
Ideea este asa , iti cumperi masina electrica si o folosesti in oras si imprejur ( ca si asa ai autonomie limitata si sa fii aproape de priza mereu radmasa.gif ) si folosesti masina diesel ( economica ) poluanta sau nepoluanta in afara orasului , unde electricele sunt moarte deja .
Stiu , asta inseamna bani in plus , dar altfel cum ?? Oricum se vrea scoterea masinilor diesel din scena din alte motive , nu din cele ecologice , trebuie inlocuit/revigorat parcul auto permanent si revitalizata vanzarea de masini .
Benzinarele cu injectie directa polueaza la fel de grav ca si masinile diesel , iar acum 90 % din benzinare sunt cu injectie directa . Asa ca ? Ce va disparea/interzice ?
AndreiMR
Vor disparea in 15-20 de ani si benzinarele DI pe masura ce tehnologia masinilor electrice va deveni cu adevarat viabila...fiindca ce se intampla acum e o gluma proasta. Da, strict pentru oras, o electrica are sens...dar nu poate inlocui 100% o masina cu ICE. Se pare ca in cativa ani se vor dezvolta suficient (adica se vor ieftini) bateriile solid-state (Toyota spun ca pun in vanzare masini cu asa ceva pana in 2022, Fisker EMotion cica ar veni la anul). Bateriile solid-state inseamna autonomii de 6-7-800 de km si reincarcare in 2-3 minute. In momentul ala, mai ramane de rezolvat doar infrastructura (si nu, in urmatorii 20 de ani reteaua electrica nu va reusi sa faca fata la sute de milioane de masini electrice, cu toata bunavointa).

Dar o interdictie a masinilor diesel trebuie sa vina cu o alternativa reala si credibila...nu doar din pix. In plus, pe anumite caroserii, un diesel e clar mai putin poluant (SUV mare, duba, camion). Oricum, daca se vor dezvolta suficient de mult si se va schimba perceptia populatiei suficient de rapid s-ar putea ca in 15-20 de ani sa fie mai avantajos sa apelezi la car-sharing decat sa detii o masina proprie. Deja foarte multi tineri nu mai iau in calcul achizitia unei masini...si pana la un punct are multa logica treaba asta. Masina personala petrece 90% din timp stand parcata, in timp ce tu platesti achizitie, impozit, intretinere, taxe etc. O masina care merge non-stop folosita la comun de populatie inseamna mai putina bataie de cap si mai multa economie si pentru utilizatori...si la nivel macro, mai putina poluare (se produc mai putine masini)
Rimio de Vassur
QUOTE(dizzy @ 1 Mar 2018, 08:18)
dieselul consuma mai putin ca benzinarul. Cu cat mai putin? poate un 10% .
*



in bucuresti? mers la ore de virf, dimineata si seara? cred ca trebuie sa refaci estimarea, drastic.

QUOTE(R19/16v @ 1 Mar 2018, 10:12)


titluri click-bait. bbc-ul e doar un tabloid, in rind cu celelalte.
nu s-a aprobat nici o interdictie ci numai idea de a se pune cindva, poate, interdictii, in doua orase. titlul sugereaza ca interdictia e deja in vigoare in toate orasele. jurnalisti sad.gif
cristic1982
Dar poluarea datorata fabricării bateriilor cum o mai compensam? Interzicem electricele sau ne doare la basca de aia unde sunt fabricate.
Sau transportul feroviar și maritim? Pe alea nu le interzicem, doar sunt multe care ard motorina ?
YRX
Voi ati sesizat ca se refera la diesele-le persoanelor fizice? Daca nu cumva e o eroare de traducere se prefigureaza o mare porcarie. Adica tu PF nu mai ai voie cu dieselul nici sa vii acasa in schimb masinile de firma n-au nici o restrictie. Va dati seama ca in Roma nu vor mai exista masini personale, numai de firma.
In genul Greciei unde toti au diesele numai pe firme.
AndreiMR
Masinile personale reprezinta foarte putin din poluarea la nivel global...marii poluatori sunt vapoarele, utilajele grele, avioanele, trenurile...asta in domeniu transportului. Numai ca masinile personale sunt vizibile, se plimba prin orase, deci populatia tace si accepta taxele si interdictiile. Uita-te si pe forumurile romanesti cati disperati sunt care isi inchipuie ca fac cancer cand stau la trecerea de pietoni si treci tu cu masina diesel prin fata lor. biggrin.gif Astia ar accepta si maine sa plateasca "privilegiul" de a i se interzice masina cu motor clasic, in numele unei false ecologii.

Cat despre reciclarea bateriilor...problema e spinoasa. Cineva care lucra la Mercedes zicea ca electrolitul din bateriile sistemeleor hibride Mercedes e atat de toxic incat daca o picatura de 1 cmp iti atinge pielea, mori...nu exista tratament la asemenea toxicitate. Misto de reciclat asa ceva. Plus toata scurmatura pamantului dupa litiu (care e rar si scump), plus procesele de industrializare...plus transportul materiei prime de la mine din Canada pana in China, unde se fabrica bateriile...apoi plimbi bateriile in Japonia sau Europa ca sa le pui in masini hibride...pe care apoi le plimbi catre showroom. Multe plimbari cu vapoarele (care sunt cei mai mari poluatori). Si asta pana sa ajungi la problema sursei energiei electrice, care in multe tari e predominant poluanta.

Realitatea e ca viitorul electric al masinii nu inseamna viitor fara poluare. Nu avem tehnologia de a avea un transport realmente curat, ecologic, si nu cred ca o vom avea niciodata in decursul vietii noastre. Singura diferenta va fi ca prin masina electrica vom muta poluarea din orase in alta parte, si vom inlocui emisiile de NOx cu intoxicarea solului si a apei cu materii poluante din procesele de productie si reciclare a bateriilor.

Altfel, eu unul mi-as dori sa am ca masina de zi cu zi o electrica, dar la masina cu motor clasic n-as renunta orice ar fi. Nicio masina electrica nu poate inlocui senzatia unui motor care face zgomot, vibreaza si se simte ca un utilaj care te pune in miscare...nu ca un robot de bucatarie. Nici caii nu au disparut, nu ii mai folosim la trasuri dar sunt folositi pentru agrement. Asa va fi si cu motoarele clasice, probabil. Si, just for fun, mi-ar placea un diesel mare si greu...un V10 sau V12 TDI, asta da extravaganta radmasa.gif
dizzy
QUOTE(Rimio de Vassur @ 1 Mar 2018, 10:22)
in bucuresti? mers la ore de virf, dimineata si seara? cred ca trebuie sa refaci estimarea, drastic.
titluri click-bait. bbc-ul e doar un tabloid, in rind cu celelalte.
*



Pai zi-ne si noua parerea ta!

Totul polueaza: si catarama de la cureaua ta polueaza.
Cel mai corect fata de mediu, consider ca este sa folosesti responsabil un vehicul, adica:
- Sa il intretii corect astfel incat sa tina cat mai mult, nu cat mai putin. Astfel tonele de CO2 - create la constructie se vor raporta la multi ani de folosinta, sa zicem 20 in loc de 10, deci impactul asupra mediului va fi mult mai mic.
- Sa cumperi chestii la SH - returnate, etc, astfel incat sa le prelungesti viata: O combina muzicala de 10 ani poate sa cante inca foarte bine, ii pui pe AUX-in un IPOD si bumtzi bumtzi. Acu' sa nu o dam in exagerari sa ne luam chiloti SH.
- Sa cumparam mai putina mancare astfel incat sa aruncam mai putina spre deloc mancare. Cantitati enorme de alimente sunt aruncate anual, din cate stiu eu peste 10%.
- Sa mergem cu autobuzul, metroul sau tramvaiul in loc de masina personala- sigur asta se aplica acolo unde este posibil - unde te duce autobuzul unde ai nevoie, sa nu devenim stupizi

Decizia tinerilor de a nu cumpara autoturisme are la baza mai mult asigurarile imense din tarile vestice plus lipsa de nevoie de masina; au un loc de munca unde se ajunge cu mijloacele de transport in comnun, exista infrastructura pt biciclete, exista UBER, taxi, etc. Nu mai au nevoie sa conduca, placut nu mai e de mult, e scump sa conduca deci nu mai conduc.
Car sharing mi se pare mie personal o chestie ca si comunismul- pare buna in teorie pana o
aplici: - ma astept sa se poarte ca si cu o masina inchiriata - adica prost ca nu-i lucrul lui.

Eu imi doresc o clasica V8 sau L6 un Mercedes BMW Audi Mustang Corvette Camaro Charger 911 si o buleftrica cu autonomie de 2-300 km pt zi cu zi.
Rimio de Vassur
parerea mea e ca ard 6-7 litri/100km mergind zilnic la ore de virf in bucuresti (si nici macar nu trec prin centru, prin aglomeratia cea mai mare). nu am auzit pe nimeni care arda sub 10 litri benzina. am auzit insa de 16 litri (fiat brava, mai nou ca megane-ul meu), pe acelasi traseu ca mine.

e la moda sa zici ceva de diesel (de rau) si politicienii nu pot sa piarda ocazia. producatorii se baga si ei, ca tot politicul dicteaza si la ei. nu ii costa nimic sa arunce termene in stinga si in dreapta. e publicitate gratuita. am vazut si oameni presupus normali care fac criza cind aud de diesel, dar nu sint deranjati de consumul urias al bmw-urilor lor cu 6 cilindri si sute de cai.

nu ma incurca deloc ideea de masina electrica, daca e masina nu cascadorie de marketing. acum imi si imaginez sute de cabluri atirnind din fiecare bloc ca sa isi incarce lumea masinile noaptea. poluarea va fi drastic redusa cind o sa mergem toti electric ... cu energie produsa prin arderea carbunelui (vezi sua) sau a gazelor "de sist". centrale nucleare nu se poate, ca avem si activisti impotriva lor.

in momentul asta e doar cascadorie. nimeni nu are solutie nici pentru baterii, nici pentru a produce energie pentru atitea baterii. doar ne dam cu parerea si visam cai verzi pe pereti.

AndreiMR
Apropo de publicitate, scamatorii si multa ipocrizie...articolul asta merita citit:

https://m.bild.de/geld/wirtschaft/volkswage...impression=true

Da, nemtii cei corecti si minunati faceau teste pe maimute ca sa vada cat de poluante sunt masinile lor. Teste comparative cu masini mai vechi...rezultatele au fost cel putin interesante blush.gif

Deci da, sa interzicem dieselurile vechi si sa lasam motoarele moderne (atat benzina cat si diesel). Stirea asta a trecut oarecum neobservata dar:

https://www.reuters.com/article/us-volkswag...r-idUSKBN1FA0GR

Dieselgate nu s-a terminat la motoarele Euro5, asa cum lasa sa se inteleaga propaganda VW din presa auto.
dizzy
uite, ca am facut poza lunara la bordul masinii... 9,9 l/100km pe ultimii 65 km facuti saptamna asta cu dieselul.
MI-e frica sa intreb prietenii cu benzinare.
argon
Buna decizia. Dar sa interzica toate motoarele termice, sa aiba voie in centru doar electrice, cel mult hibride. In toate orasele mari, nu doar Roma.
Rimio de Vassur
QUOTE(AndreiMR @ 1 Mar 2018, 11:23)
Apropo de publicitate, scamatorii si multa ipocrizie...articolul asta merita citit:

https://m.bild.de/geld/wirtschaft/volkswage...impression=true

Da, nemtii cei corecti si minunati faceau teste pe maimute ca sa vada cat de poluante sunt masinile lor. Teste comparative cu masini mai vechi...rezultatele au fost cel putin interesante  blush.gif
*



de fapt nu faceau nemtii, ci faceau .. yankeii. nemtii ii angajasera sa faca teste, nu le-au spus exact ce teste sa faca. pe de alta paret, probabil stiau.
centurion
QUOTE(AndreiMR @ 1 Mar 2018, 09:47)
multi oameni poate au fost ferm convinsi ca alegand un diesel au parte, pe langa economie, si de satisfactia ca merg cu o masina mai putin poluanta.
*


Pe toti clientii ii doare / i-a durut in anus ca ar putea polua mai putin.

QUOTE(AndreiMR @ 1 Mar 2018, 10:34)
Nicio masina electrica nu poate inlocui senzatia unui motor care face zgomot, vibreaza si se simte ca un utilaj care te pune in miscare...nu ca un robot de bucatarie.
*


Asa este, din fericire un motor electric nu face zgomot, nu vibreaza si creeaza o adevarata placere cand misca un autoturism. biggrin.gif
Nu mai spun de eficienta.....
AndreiMR
Ei, nu ei direct, dar ideea de baza e ca ei au comandat studiile alea. Nu doar pe maimute, btw, ci si pe oameni:

https://www.theguardian.com/business/2018/j...ans-and-monkeys

Chestiile astea sigur nu ajuta cazul pentru masinile diesel si dau apa la moara celor care vor interdictii...dar asteptam si studiile efectelor masinilor pe benzina asupra populatiei

QUOTE
Asa este, din fericire un motor electric nu face zgomot, nu vibreaza si creeaza o adevarata placere cand misca un autoturism.


Discutabil. Daca iei in calcul doar plecarea de pe loc, da...pleaca repede si eficient. Dar zgomotul si vibratiile fac parte din farmecul unei masini, dpmdv.
YRX
Instituirea accelerata a normelor euro a condus la smecheria cu testele. Producatorilor le era fizic imposibil, mai ales intr-un timp atat de scurt, sa le indeplineasca.
Daca intre normele 1 si 4 au fost ani buni intre ele, de la 4 incolo a fost durere, tinte nerealiste de injumatatire a codoiului, filtre peste filtre etc.
Se vede ca au fost impuse de niste bugetari fara experienta practica, cun vor fi si masurile de genul interzicerii masinilor in orase. Cred ca nu se gandesc si la implicatile economice, cine plm o sa mai aprovizioneze magazinele, o sa care mobila, o sa care bautura la baruri, o sa vina cu scule sa faca instalatii etc. cu RATB-ul. Fara transport nu exista nimic.
O sa-si mute toti afacerile, sediile si implicit impozitele si taxele in imprejurimi si Roma o sa ramana cu intrarea la muzee si taxa de centru, da' verde praz.
E masura herupista, negandita, care probabil se va indulci pe parcurs si se va transforma doar intr-o taxa pentru prosti.
IRONICK
QUOTE(YRX @ 1 Mar 2018, 09:44)
Instituirea accelerata a normelor euro a condus la smecheria cu testele. Producatorilor le era fizic imposibil, mai ales intr-un timp atat de scurt, sa le indeplineasca.
*


ete lula, producatorii nu vor sa cheltuiasca ca sa le scada marja pe unitate
este bizinis bos, solutii tehnice sunt


1 Mar 2018, 09:51:
QUOTE(centurion @ 1 Mar 2018, 09:35)
Pe toti clientii ii doare / i-a durut in anus ca ar putea polua mai putin. 
*
Singura constatare reala de pe topicul asta. Restul de pareri sunt doar ipocrite.
YRX
Ironickule, majoritatea elementelor de depoluare pacalesc intr-un fel sau altul.

EGR - e o vrajeala, introduce esapament in admisie, scade oxigenul, scade temperatura iese mai putin NOX la relanti si in sarcini partiale, dar daca ii dai cox se inchide egr-ul si poleaza masina in voie. Plus ca trebuie sa le cureti periodic, se blocheaza cu toate problemele aferente.

DPF - strange funiginea si ti-o da pe toata in nas cand are chef sa se regenereze, plus ca daca nu mai merge bine baga postinjectie in prostie poluand mult mai mult in incercarea de al regenera.

Motoarele de mic litraj turbo - la relanti scot putin co, normal, au litraj mic, nu intra turbina etc. Dar in sarcina sunt supra alimentate si cu aer si cu benzina, deci rezulta esapament mult mai mult. Dar la teste se conformeaza si iese bine.
wolfin
ce motor de generatie noua consuma 20% fie turbo sau multipunct? in oras???

cu mici exceptii de genu v12

sincer in oras au ajuns echivalente...
PetruDez
Parca aia de la Honda aveau in dezvoltare un motor cu hidrogen.

Daca e asa si daca reusesc sa il faca viabil atunci o sa fie o alternativa mult mai buna decat cele electrice din anumite puncte de vedere.
dizzy
QUOTE(YRX @ 1 Mar 2018, 11:44)
Instituirea accelerata a normelor euro a condus la smecheria cu testele. Producatorilor le era fizic imposibil, mai ales intr-un timp atat de scurt, sa le indeplineasca.
Daca intre normele 1 si 4 au fost ani buni intre ele, de la 4 incolo a fost durere, tinte nerealiste de injumatatire a codoiului, filtre peste filtre etc.
Se vede ca au fost impuse de niste bugetari fara experienta practica, cun vor fi si masurile de genul interzicerii masinilor in orase. Cred ca nu se gandesc si la implicatile economice, cine plm o sa mai aprovizioneze magazinele, o sa care mobila, o sa care bautura la baruri, o sa vina cu scule sa faca instalatii etc. cu RATB-ul. Fara transport nu exista nimic.
O sa-si mute toti afacerile, sediile si implicit impozitele si taxele in imprejurimi si Roma o sa ramana cu intrarea la muzee si taxa de centru, da' verde praz.
E masura herupista, negandita, care probabil se va indulci pe parcurs si se va transforma doar intr-o taxa pentru prosti.
*



Pentru un oras- muzeu ca ROMA, chiar mi se pare o idee buna sa nu mai lasi vehiculele inauntrul zonei centrului istoric.
Aprovizionare intre 5 dimineata si 8 dimineata cu motoare cu ardere interna, dupa aia pe buleftric.
Asta presupune sa muti toate institutiile statului afara din centru si gata.

YRX
Sa te vad cum muți Vaticanul în Voluntari.. radmasa.gif
ss_remus
Sunt convins ca locuitorii din Roma isi fac mai putine griji decat cei de pe forumul asta. In decembrie cand am fost acolo marea majoritate a masinilor erau Smart si Fiat500, pe benzina. Si scutere erau foarte multe, alea nu sunt nici ele diesel.
tatabobu
QUOTE(PetruDez @ 1 Mar 2018, 11:24)
Parca aia de la Honda aveau in dezvoltare un motor cu hidrogen.

Daca e asa si daca reusesc sa il faca viabil atunci o sa fie o alternativa mult mai buna decat cele electrice din anumite puncte de vedere.
*




Sunt de mai mult timp motoare de-astea, uite si test: https://www.autocar.co.uk/car-review/hyundai/ix35-fuel-cell
argon
QUOTE(YRX @ 1 Mar 2018, 12:05)
DPF - strange funiginea si ti-o da pe toata in nas cand are chef sa se regenereze
*



Esti neinformat.
Diac
QUOTE(YRX @ 1 Mar 2018, 11:32)
Sa te vad cum muți Vaticanul în Voluntari..  radmasa.gif
*




Pai si te duci la Vatican cu masina ? Cum a mai zis cineva : ne facem mai multe griji ca ei. Aia din Roma n-au treaba. Fiat 500, mici si mari, Mini de toate felurile, Captur, masini mici in general cu motoare pe benzina. Plus mii si mii de scutere. Ca unii oameni or avea si un SUV diesel in ograda aia e altceva. Oricum cu aia mare nu merg prin Roma. La cum se parcheaza pe acolo, nici nu e cazul.
IRONICK
QUOTE(dizzy @ 1 Mar 2018, 10:29)
Pentru un oras- muzeu ca ROMA, chiar mi se pare o idee buna sa nu mai lasi vehiculele inauntrul zonei centrului istoric.
Aprovizionare intre 5 dimineata si 8 dimineata cu motoare cu ardere interna, dupa aia pe buleftric.
Asta presupune sa muti toate institutiile statului  afara  din centru si gata.
*


Sunt statiuni de ski unde tu ca turist lasi masina in parcare la intarare in localitate sau la ceva distanta. Si iti continui drumul cu trenul sau electric. Indiferent ca ai cazare sau nu. In Poiana Brasov oare cati iti lasa masina in noua parcare de la intrare? In mod sigur aia care au diesel sh si cu dpf scos.
Diac
In statiuni de ski exista autobuze si trenuri dupa care iti reglezi ceasul. Nu are sens sa mergi cu masina personala pana la baza pârtiei sau ma rog pâna la telegondola, desi exista drum. Mai ales ca pretul parcarii in statiune este prohibitiv. Vezi doar limuzine si masini cu numar de RO pe acolo.
AndreiMR
Cred ca problema principala cu restrictiile astea (nu numai in Roma) nu e pentru turisti, si nici macar pentru cei care lucreaza in zona. Problema e pentru rezidenti. Stai intr-un oras oarecare, ti-ai cumparat o masina diesel fiindca era mai avantajoasa la taxare si exploatare, si vine primarul si iti interzice sa mai vii cu ea acasa. Asta e cam greu de acceptat, si e greu sa obligi omul sa cheltuile 30k euro pentru o cutie electrica precum Zoe, cu care oricum nu poate sa plece nicaieri
dizzy
QUOTE(IRONICK @ 1 Mar 2018, 12:57)
Sunt statiuni de ski unde tu ca turist lasi masina in parcare la intarare in localitate sau la ceva distanta. Si iti continui drumul cu trenul sau electric. Indiferent ca ai cazare sau nu. In Poiana Brasov oare cati iti lasa masina in noua parcare de la intrare? In mod sigur aia care au diesel sh si cu dpf scos.
*



Unde-i aia vericule in ROmania?
Dar ai un mijloc de transport pana la partie, nu balangani 5km de mars cu skiurile in spate, nu?
Hai sa nu cerem chestii greu de aplicat.
Ca anul trecut la ski, noroc cu SUV-ul 4x4 ca gaseam si eu parcare.
Bine, noroc o cenzurat ca mi-am rupt piciorul....

Ale mele diesele au trecut pana acum pe bune toate testele de poluare.
Sunt in standarde.
Daca vrei sa ia lumea masina nepoluanta fa-i taxele si asigurarile mai mici.
Ai masina EURO6 - platesti RCA cu 20% mai mic, impozitul pe jumate si impozitul pe salariu mai mic cu 25%; ia sa vezi ce brusc devine interesant.
Ca minte producatorul in declaratii si la omologari? Pai tu-fe-l pe el, nu pe mine care am cumparat masina NEURO5. Eu am fost cumparator de buna credinta.
einstein1984
QUOTE(IRONICK @ 1 Mar 2018, 11:48)
ete lula, producatorii nu vor sa cheltuiasca ca sa le scada marja pe unitate
este bizinis bos, solutii tehnice sunt
<span class='edit'>1 Mar 2018, 09:51:</span>
Singura constatare reala de pe topicul asta. Restul de pareri sunt doar ipocrite.
*


de parca clientii se inghesuie sa plateasca mai mult pe o masina mai nepoluanta... la orice sondaj client asta cer oamenii...
centurion
QUOTE(dizzy @ 1 Mar 2018, 13:32)
Unde-i aia vericule?
*


Zermatt, spre exemplu.


einstein1984
QUOTE(PetruDez @ 1 Mar 2018, 12:24)
Parca aia de la Honda aveau in dezvoltare un motor cu hidrogen.

Daca e asa si daca reusesc sa il faca viabil atunci o sa fie o alternativa mult mai buna decat cele electrice din anumite puncte de vedere.
*


da, stocarea si distributia/transferul hidrogenului sunt mult mai simple ca ale elctricitati...
stefandinescu70
QUOTE(dizzy @ 1 Mar 2018, 12:32)
........
Ca minte producatorul in declaratii si la omologari? Pai tu-fe-l pe el, nu pe mine care am cumparat masina NEURO5. Eu am fost cumparator de buna credinta................
*




Stiai ca masina este NEURO5 ( dupa cum spui tu ) , de ce ai cumparat-o ? .Pentru ca era ieftina si neamtul o vindea ? Lumea cumpara acum in draci masini nemtesti ( sa nu dau nume de fabricant ) stiind clar ca sunt toate NEURO5 si ca vor fi odata si odata blamate ,dar tot le cumpara . Oare de ce?
tatabobu
Intentionat ai lasat obtinerea in afara enumerarii?
dizzy
Amice, masina a fost noua, O kmp.
Nu sehajknoua, nu manareala, nu nimic, e euro5 pe cat poate Fraud sa scoata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.