Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan 1.5 dci (probleme caldura)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Orlandomarius94
Va salut baieti! biggrin.gif

In primul rand vreau sa va zic ca sunt nou pe aici si chiar am cautat inainte alte thead-uri , nimic asemanator cu ce am eu (poate nu vad bine).

In fine, problema mea este urmatoarea:

Logan 1.5 dci 2005 :
-baga aer cald 3 km baga aer rece 10 km deci altereaza intre aer rece si cald.
-liniile la apa cresc la 4 si tot degraba.

La service :
-mi au schimbat termostatul = nimic
-mi au schimbat filtrul din dreapta jos de la pasager = nimic
-mi au schimbat anti gelul = nimic

Ultima solutie a mecanicului a zis ca trb sa imi dea pompa de apa jos ss o verifice.


Voi ce credeti? A ti mai intalnit la cineva problema?
YRX
Cand ai schimbat pompa de apa? Indicatorul de temperatura a apei ce zice? Sistemul de racire e aerisit cum trebuie?
Orlandomarius94
QUOTE(YRX @ 6 Mar 2018, 10:41)
Cand ai schimbat pompa de apa? Indicatorul de temperatura a apei ce zice? Sistemul de racire e aerisit cum trebuie?
*



Salut!

Masina o am de 4 luni , nu stiu cand a fost ultima oara schimbata pompa de apa.
Indicatorul coboara cateodata de la 4 la 2 linii. Mai sus de 4 linii nu urca (asa stiu ca e si normal).
Aerisirea la sistemul de racire mi a facut o mecanicul si presupun ca a facut o cum trebuie.
..
YRX
Bun, daca motorul se incalzeste inseamna ca ori nu e aerisit caloriferul ori verifica clapeta de aer rece/cald de la aeroterma, sa nu fie rupta, sarita, sau cablul de comanda sarit.
Vezi daca comutatorul rece/ cald merge cursiv.
Oricum, lasa pompa de apa in pace, daca ar fi gripata s-ar incinge motorul si distributia ar face ca dracu'
Orlandomarius94
QUOTE(YRX @ 6 Mar 2018, 14:45)
Bun, daca motorul se incalzeste inseamna ca ori nu e aerisit caloriferul ori verifica clapeta de aer rece/cald de la aeroterma, sa nu fie rupta, sarita, sau cablul de comanda sarit.
Vezi daca comutatorul rece/ cald merge cursiv.
Oricum, lasa pompa de apa in pace, daca ar fi gripata s-ar incinge motorul si distributia ar face ca dracu'
*



Mersi frumos , revin zilele astea cu un update !
sobolan
DCI-ul are si o rezistenta electrica MARE pe incalzire,daca aia nu merge nu prea ai caldura pe drumuri scurte sau daca merge intermitent.........mergi la un electrician auto inainte de a mai arunca bani....
Diesel-ul se incalzeste greu,fara acea rezistenta ti-ar ingheta si mainile in ea vreo 10km cel putin,am murit de frig intr-o iarna cu un golf 2 diesel si nu intelegeam de ce altii au caldura in masinile lor si eu nu pana cand am inteles si eu ca masina mea din 85 nu avea asa ceva smile.gif
YRX
Aia nu se foloseste doar la inceput, cand motorul este rece? Ramane cuplata in permanenta?
Orlandomarius94
QUOTE(sobolan @ 6 Mar 2018, 23:54)
DCI-ul are si o rezistenta electrica MARE pe incalzire,daca aia nu merge nu prea ai caldura pe drumuri scurte sau daca merge intermitent.........mergi la un electrician auto inainte de a mai arunca bani....
Diesel-ul se incalzeste greu,fara acea rezistenta ti-ar ingheta si mainile in ea vreo 10km cel putin,am murit de frig intr-o iarna cu un golf 2 diesel si nu intelegeam de ce altii au caldura in masinile lor si eu nu pana cand am inteles si eu ca masina mea din 85 nu avea asa ceva smile.gif
*



Cu mainile inghetate tot stau de 2 saptamani. Am fost si la drum lung si tot asa face..
sobolan
QUOTE(YRX @ 7 Mar 2018, 08:13)
Ramane cuplata in permanenta?
*



nu !
Dar nici nu se decupleaza pana apa nu ajunge la o anumita temperatura,adica e posibil sa mergi 15km in oras si aia sa stea cuplata....la dci-ul meu ramane cuplata mai mereu,imi dau eu seama ca tacane niste relee prin bord mereu si nu-mi intra nici S&S-ul de cand e frig din cauza tensiunii scazute la borne....diesel-ul se intelege greu cu caldura iarna daca nu e ajutat cumva.....
Daca face asa si la drum lung suspectez termostatul,e cazul fericit,a ramas blocat/semiblocat pe deschis.....bine ca nu a ramas blocat inchis,fierbea apa si erau alte probleme....dupa ce ai mers mai mult cu ea pune mana pe furtunul de jos de la radiator(daca incapi acolo) si vezi cum e.....daca e cald e ok,pune mana si pe alea de intra in calorifer(tur/retur)...tragi niste concluzii....
YRX
Hai ca usor usor mai avem si topicuri tehnice... biggrin.gif
Deci, pana acum:
- de verificat aeroterma daca comuta clapetele
- aerisire calorifer
- verificat cu mana daca furtunele care duc la calorifer sunt calde
- verificat rezistenta din bord xu toate ca si fara aia odata si osata tot trebuie sa se incalzeasca

Nu e termostatul, ca i se incalzeste motorul la 4 linii si spune ca l-a si schimbat.
Orlandomarius94
QUOTE(YRX @ 7 Mar 2018, 22:15)
Hai ca usor usor mai avem si topicuri tehnice...  biggrin.gif
Deci, pana acum:
- de verificat aeroterma daca comuta clapetele
- aerisire calorifer
- verificat cu mana daca furtunele care duc la calorifer sunt calde
- verificat rezistenta din bord xu toate ca si fara aia odata si osata tot trebuie sa se incalzeasca

Nu e termostatul, ca i se incalzeste motorul la 4 linii si spune ca l-a si schimbat.
*



Vineri ii arat asta mecanicului . El tot zice ca ultima solutie e sa verifice pompa de apa
Multumesc
sobolan
QUOTE(YRX @ 7 Mar 2018, 23:15)
Nu e termostatul, ca i se incalzeste motorul la 4 linii si spune ca l-a si schimbat.
*



aici n-am citit atent,mea culpa.....daca e asa e caloriferul din bord colmatat/infundat,boala cam generala la loganul 1.Pe furtunele lui poti avea antigel fierbinte dar el fiind infundat(are serpentine colmatate)da caldura pe o parte din el sau deloc....
orice masina/circuit de racire se autoaeriseste in mers,avem supape pe vasul de expansiune,pompa de apa etc......deci cade aia cu aerisit....si daca ar da afara pe la vreun colt de radiator,furtun piscat etc e cam greu sa si traga ....de regula da afara la dilatatie,la cald se mareste volumul...

QUOTE(Orlandomarius94 @ 7 Mar 2018, 23:47)
Vineri ii arat asta mecanicului . El tot zice ca ultima solutie e sa verifice pompa de apa
Multumesc
*



mecanicul tau e slab pregatit,pompa e defecta si se inlocuieste cand pierde pe la presetupa,huruie rulmentii(pericol de ruperere a curelei de distributie)sau cand are vreun palet rupt(caz rar la logan) caz in care scade debitul de apa circulat si se ridica apa...ca sa demontezi pompa umbli la distributie,te haleste de bani,parerea mea.
Orlandomarius94
Salut baieti!

Revin cu un update:
N am avut timp sa ajung la mecanic.

Ieri seara m am urcat sa fac un drum de 20 de km cu masina iar liniile de la temperatura au ajuns la 2 foarte foarte greu cea ce nu se intampla pana acum.
Am verificat vasul cu lichid de racire si era sub minim. Am desfacut capacul si din cauza presiunii s a ridicat intre minim si maxim. Am completat cu niste apa pana am ajuns acasa.
Astazi am verificat iar vasul si aceeasi poveste lichid mai jos de minim .

Sa fie pana la urma cum zice mecanicul cu pompa de apa sau/si radiatorul foarte infundat?

Multumesc pentru ajutor.
sobolan
Daca dispare apa se poate pierde prin zeci de locuri :radiator,furtune,racorduri,presetupa pompa apa,garnitura chiuloasa,chiuloasa fisurata,calorifer bord etc etc.....totusi ar trebui sa dea cald,eu stiu ca diesel-ul se incalzeste greu dar ieri a fost mai ok vremea si in 20 de km ar trebui sa fi avut apa la jumate....sa nu ai si problema celebra de lipsa masa la tdb,dubleaza masa intre motor si caroserie,cauta,s-a discutat.......totusi trebuia sa dea cald si sa nu manance apa,nu e ok !
YRX
Pompa de apa la diesl e mai ciudata, nu e cu dinti pe cureaua de distributie, daca se gripeaza ar patina si intr-adevar n-ai prea avea circulatie. Dar ar trebui sa se incinga motorul ceea ce vad ca nu e cazul
Fa testul cu mana pe furtunele care intra in calorifer si zi-ne cum sunt. Verifica si furtunul care intra in radiator, ar trebui sa se incalzeasca mai tarziu, dupa 2 linii bine.
Apa in vas cum arata, e ruginita, cu depuneri?
sobolan
QUOTE(YRX @ 10 Mar 2018, 09:08)
Pompa de apa la diesl e mai ciudata, nu e cu dinti pe cureaua de distributie, daca se gripeaza ar patina si intr-adevar n-ai prea avea circulatie.
*



stiu cum arata pompa la diesel,daca s-ar gripa ar face cureaua ca dracu' in mers dupa care s-ar duce la dracu' wink.gif ...periculos scenariu.
danutzaharescu
Salut!
Logan 1.6 - nu baga caldura.
Am verificat cele doua conducte ale radiatorului si sunt fierbinti.
Am desfacut partea de climatizare si se pare ca butonul de pe consola centrala antreneaza clapeta din interior. Pe de alta parte cand rotesti butonul de pe consola se schimba si tonalitatea zgomotului produs de ventilator. Eu cred ca nu este o problema aici.
Poate sa fie caloriferul infundat, avand in vedere ca turul si returul au lichid fierbinte?
Multumesc!
user123

Da si chiar este ff probabil sa fie asa.....tu ai benzina nu? Daca ai si gpl atunci posibilitatea infundarii caloriferului e si mai mare.
fnp
QUOTE(danutzaharescu @ 3 Dec 2018, 16:24)
Salut!
Logan 1.6 - nu baga caldura.
Am verificat cele doua conducte ale radiatorului si sunt fierbinti.
Am desfacut partea de climatizare si se pare ca butonul de pe consola centrala  antreneaza clapeta din interior. Pe de alta parte cand rotesti butonul de pe consola se schimba si tonalitatea zgomotului produs de ventilator. Eu cred ca nu este o problema aici.
Poate sa fie caloriferul infundat, avand in vedere ca turul si returul au lichid fierbinte?
Multumesc!
*



https://www.youtube.com/watch?v=5Epy9hAtvZs

https://www.daciaclub.ro/Sadero2-2013-nu-ba...ra-t318482.html
cfl
Salut si La Multi Ani! Imi poate spune si mie un coleg daca pe logan LS 1.5 dci 2018 75 cp mai este acea rezistenta pe calorifer?Mi se pare ca se incalzeste cam greu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.