Deși sunt multe mașini mai cu ștaif pe aici, m-am decis să spun și eu pe scurt, povestea bestiei verde-cameleon.
Cumpărată prin 2004, model Scala, verde cameleon. AC, servofrână, închidere centralizată, servodirecție. Are 54 000 de kilometri.
Am folosit-o până prin toamna lui 2016, timp în care am schimbat un cap de bară, ceva bucșe și pivoți, două macarale electrice pe stânga, un abreiaj, ușița de la rezervor și consumabile când îmi aduceam aminte. Două tamponări ușoare, rezolvate pe CASCO. Mi s-au furat roata de rezervă și casetofonul.
Pe DN 1A care e luminat vai de mama lui, adică deloc, am avut "norocul" să dau într-o piatră exact prin gaura din scut pe unde este capacul de la baia de ulei, numai că nu mi-am dat seama la timp, că nu a curs tot odată și a doua zi când am pornit mașina, am făcut motorul praf. A necesitat demontare și reparații. Dar asta nu ar fi un defect de fabricație.
Prin 2016 a expirat ITP-ul și cum eram cam ocupat, am lăsat-o pe dreapta un an și ceva, până săptămâna trecută. Timp în care vroiam să cumpăr altă mașină, dar cum voi avea un nou membru în familie, prefer să schimb apartamentul cu unul mai mare, decât să bag bani într-o mașină.
Cu ITP-ul expirat, nu mai puteam plăti nici locul de parcare, deci noul chiriaș al locului a făcut plângere la poliția locală și a trebuit să o urc pe platformă și să o mut.
Din păcate, în noul loc de parcare a fost vandalizată, într-o zi au rupt bara, smuls numărul, rupt proiectoare. În altă zi au spart luneta și oglinzile laterale, chiar cu 2 zile înainte să o duc la service. Am sunat plin de nervi la 112 și domnul Garcea care s-a prezentat la fața locului m-a luat cu "la cum arată mașina" și mi-a spus că poate chema echipa operativă să ia amprente, dar abia peste 4 ore și oricum nu are sens, pentru că nu există ceva de pe care pot lua amprente, deci am zis pas.
Săptămâna trecută a ajuns la service unde am schimbat: set curea de distribuție, filtru de ulei, filtru de aer, pompă de apă, plăcuțe de frână, saboți de frână, cabluri de frână, ștergătoare, filtru de combustibil, ulei de motor, proiectoare de ceață, antigel, ulei de cutie de viteze, curele de transmisie pentru alternator și compresor și încă una pentru nu mai știu ce, baterie, lunetă SH și două oglinzi.
Cei de la AutoECO nu mi-au trimis saboții comandați, nu știu dacă i-am plătit sau nu, cert e că l-a service nu erau în cutie când am deschis-o.
Piesele au costat 1290 de lei, manopera 700, vulcanizare 85, transport cu platforma 150, ITP 150, asigurare 270.
Pentru că haionul avea o gaură de rugină și luneta avea un spațiu în cheder pe care l-am astupat cu silicon dar degeaba (asta deși am întrebat la service dacă să cumpăr cheder) am cumpărat azi un haion de la dezmembrări și o ișiță de combustibil, pe care am dat 200 de lei, respectiv 30. Montajul a fost 100.
Până acum ar fi cam 3000 de lei.
Am lăsat-o azi la vopsitorie, pentru că are niște pete de rugină prin diverse locuri care trebuie reparate, operațiune care mai costă 500 de lei.
Ar mai fi de înlocuit toba finală, care a decis să se găurească brusc, chestie pe care o estimez pe la 100 de lei.
Deci cam 3600 de lei ar costa punerea în stare de funcțiune. Nu știu dacă merită, când am văzut luneta spartă nu aș mai fi vrut să o repar dar cumpărasem deja piesele în mare parte.
Aș mai vrea să repar și partea din instalația electrică care duce la difuzoarele din față care nu mai merg, să schimb difuzoarele din spate care cam hârâie și să iau un MP3 player, că nu am chef de schimbat CD-uri. Dacă știți vreun electrician care să nu ia pielea de pe om, v-aș fi recunoscător.
Planul ar fi să o mai țin vreo 2 ani, timp în care sper să nu mai repar prea multe.
edit:
Aș face și un polish, mă gândeam și la dat cu ceară după polish, poate o mai protejează de rugină.
edit 2:
Până acum a fost o mașină bunicică, care nu m-a lăsat niciodată în drum, pe care am învățat să conduc, pe care am condus-o cu nepăsare, la care nu am schimbat consumabilele fix la termen, pe care am băgat-o pe drumuri forestiere cu șleauri și bolovani, de nu se băgau unii nici cu 4x4. Nu a fost tratată ca un copil, ca un membru al familiei sau ca vreo bijuterie. Singura mică problemă pe care o văd, sunt ceva pete de rugină, dar la vârsta asta cred că nu ar fi singurul model de mașină la care pot apărea pete de rugină. Per total am fost mulțumit de ea, m-a dus unde am avut nevoie. Nu are cine știe ce performanțe sau un confort ieșit din comun dar ca mijloc de transport a făcut față cu brio. Mai mult nu ai ce cere de la o mașină care a costat 6500 de euro nouă.
Dacă aveți sfaturi, sugestii sau păreri despre ce ar mai trebui schimbat sau verificat la ea, chiar v-aș ruga să-mi spuneți.
edit 3:
Am început să parchez lângă o bancă, unde sunt camere de luat vederi, pentru a scăpa de "binevoitori" puși pe spart și rupt.