Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Solenza, jurnal după 14 ani
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
BlueHack
Deși sunt multe mașini mai cu ștaif pe aici, m-am decis să spun și eu pe scurt, povestea bestiei verde-cameleon.

Cumpărată prin 2004, model Scala, verde cameleon. AC, servofrână, închidere centralizată, servodirecție. Are 54 000 de kilometri.

Am folosit-o până prin toamna lui 2016, timp în care am schimbat un cap de bară, ceva bucșe și pivoți, două macarale electrice pe stânga, un abreiaj, ușița de la rezervor și consumabile când îmi aduceam aminte. Două tamponări ușoare, rezolvate pe CASCO. Mi s-au furat roata de rezervă și casetofonul.

Pe DN 1A care e luminat vai de mama lui, adică deloc, am avut "norocul" să dau într-o piatră exact prin gaura din scut pe unde este capacul de la baia de ulei, numai că nu mi-am dat seama la timp, că nu a curs tot odată și a doua zi când am pornit mașina, am făcut motorul praf. A necesitat demontare și reparații. Dar asta nu ar fi un defect de fabricație.

Prin 2016 a expirat ITP-ul și cum eram cam ocupat, am lăsat-o pe dreapta un an și ceva, până săptămâna trecută. Timp în care vroiam să cumpăr altă mașină, dar cum voi avea un nou membru în familie, prefer să schimb apartamentul cu unul mai mare, decât să bag bani într-o mașină.

Cu ITP-ul expirat, nu mai puteam plăti nici locul de parcare, deci noul chiriaș al locului a făcut plângere la poliția locală și a trebuit să o urc pe platformă și să o mut.

Din păcate, în noul loc de parcare a fost vandalizată, într-o zi au rupt bara, smuls numărul, rupt proiectoare. În altă zi au spart luneta și oglinzile laterale, chiar cu 2 zile înainte să o duc la service. Am sunat plin de nervi la 112 și domnul Garcea care s-a prezentat la fața locului m-a luat cu "la cum arată mașina" și mi-a spus că poate chema echipa operativă să ia amprente, dar abia peste 4 ore și oricum nu are sens, pentru că nu există ceva de pe care pot lua amprente, deci am zis pas.

Săptămâna trecută a ajuns la service unde am schimbat: set curea de distribuție, filtru de ulei, filtru de aer, pompă de apă, plăcuțe de frână, saboți de frână, cabluri de frână, ștergătoare, filtru de combustibil, ulei de motor, proiectoare de ceață, antigel, ulei de cutie de viteze, curele de transmisie pentru alternator și compresor și încă una pentru nu mai știu ce, baterie, lunetă SH și două oglinzi.

Cei de la AutoECO nu mi-au trimis saboții comandați, nu știu dacă i-am plătit sau nu, cert e că l-a service nu erau în cutie când am deschis-o.

Piesele au costat 1290 de lei, manopera 700, vulcanizare 85, transport cu platforma 150, ITP 150, asigurare 270.

Pentru că haionul avea o gaură de rugină și luneta avea un spațiu în cheder pe care l-am astupat cu silicon dar degeaba (asta deși am întrebat la service dacă să cumpăr cheder) am cumpărat azi un haion de la dezmembrări și o ișiță de combustibil, pe care am dat 200 de lei, respectiv 30. Montajul a fost 100.

Până acum ar fi cam 3000 de lei.

Am lăsat-o azi la vopsitorie, pentru că are niște pete de rugină prin diverse locuri care trebuie reparate, operațiune care mai costă 500 de lei.

Ar mai fi de înlocuit toba finală, care a decis să se găurească brusc, chestie pe care o estimez pe la 100 de lei.

Deci cam 3600 de lei ar costa punerea în stare de funcțiune. Nu știu dacă merită, când am văzut luneta spartă nu aș mai fi vrut să o repar dar cumpărasem deja piesele în mare parte.

Aș mai vrea să repar și partea din instalația electrică care duce la difuzoarele din față care nu mai merg, să schimb difuzoarele din spate care cam hârâie și să iau un MP3 player, că nu am chef de schimbat CD-uri. Dacă știți vreun electrician care să nu ia pielea de pe om, v-aș fi recunoscător.

Planul ar fi să o mai țin vreo 2 ani, timp în care sper să nu mai repar prea multe.

user posted image

edit:

Aș face și un polish, mă gândeam și la dat cu ceară după polish, poate o mai protejează de rugină.

edit 2:

Până acum a fost o mașină bunicică, care nu m-a lăsat niciodată în drum, pe care am învățat să conduc, pe care am condus-o cu nepăsare, la care nu am schimbat consumabilele fix la termen, pe care am băgat-o pe drumuri forestiere cu șleauri și bolovani, de nu se băgau unii nici cu 4x4. Nu a fost tratată ca un copil, ca un membru al familiei sau ca vreo bijuterie. Singura mică problemă pe care o văd, sunt ceva pete de rugină, dar la vârsta asta cred că nu ar fi singurul model de mașină la care pot apărea pete de rugină. Per total am fost mulțumit de ea, m-a dus unde am avut nevoie. Nu are cine știe ce performanțe sau un confort ieșit din comun dar ca mijloc de transport a făcut față cu brio. Mai mult nu ai ce cere de la o mașină care a costat 6500 de euro nouă.

Dacă aveți sfaturi, sugestii sau păreri despre ce ar mai trebui schimbat sau verificat la ea, chiar v-aș ruga să-mi spuneți.

edit 3:

Am început să parchez lângă o bancă, unde sunt camere de luat vederi, pentru a scăpa de "binevoitori" puși pe spart și rupt.
marksman
Pozele sunt cam mici. Bafta cu reparatiile
BlueHack
Scuze, am redimensionat. Nu știam că nu se face resize automat. Nu pot încărca poza pe forum, deoarece apare eroarea 500, așa că am pus poza pe un site extern.

Mulțumesc.
mircea_aq
Poze...poze...poze ... vrem poze smile.gif

In locul tau nu as schimba radio-cd-ul orginal, sau daca l-as schimba l-as pastra si pe ala vechi, in caz ca vreodata vei vrea sa o aduci la starea initiala.
BlueHack
Poze după ce iese de la vopsit, că avea mici pete de rugină.

CD playerul original a fost furat, acum am un Sony.

edit:
Am înțeles că oalele care protejează arcurile pe spate ar trebui să fie mâncate.

Asta a spus și vopsitorul, și nu a crezut, până nu am deschis portbagajul că nu sunt probleme la oale.

De fapt nu sunt probleme mari pe nicăieri cu rugina, ori e tabla mai ca lumea la Solenza Scala, ori nu m-am plimbat eu prin sare suficient.
Iulikk
Ai avut grija de ea. Ca nici eu nu am probleme cu oalele, inca. Dar am gasit pe OLX acum un an un set nou de oale biggrin.gif . Sunt la pastrare imbibate cu ulei biggrin.gif .
BlueHack
Să facem un mic update. Azi am luat-o de la vopsitorie, s-au vopsit aripi, capotă, o portieră în partea de jos, ușița de la rezervor, un stalp care a și fost reparat cu o bucată de metal sudată unde era o găurică. S-au dat pragurile cu nu știu ce maclavais negru ca să nu ruginească.

Eu insistasem că trebuie vopsit doar local, unde sunt pete, dar vopsitorul nu și nu, că iese țigănie, că se vede urât. În schimb a lăsat vreo câteva pete mici pe la colțurile portierelor și mi-a pus în brațe o cutiuță cu vopsea, pe motiv că nu a mai avut timp/chef și că pot rezolva și eu. M-a instruit să dau cu șmirghel cu granulație de 1000 și apoi cu pensula cu vopsea.

500 de lei vopsitul.

Prin bunăvoința colegului DrV, a cărui mașină merge din păcate la rabla și care a devenit donatoare, Solenzica a mai primit și o tobă de eșapament intactă, Stelco parcă, aluminizată.

Nu știu ce a făcut mecanicul când a schimbat toba, acum se aude un zgomot din spate în mers. M-am uitat sub mașină și nici nu atârna sau freca ceva, deci presupun că toba nu a fost etanșeizată cum trebuie și va trebui să vizitez alt mecanic.

Tot de la mașinuța lui DrV, Solențica a primit și un mp3 player Pioneer plus niște boxe tot Pioneer.

Nu știu cine a mai demontat bordul la mașină ca să scoată CD playerul vechi, dar noi asta am făcut. biggrin.gif

Ocazie cu care mașina a primit și ultima fițoșenie în materie de gadgeturi, comenzi audio pe volan! smile.gif

Am mai primit de la DrV și o poliță de portbagaj, a mea avea piciorușul rupt.

Îi mulțumesc colegului DrV pentru timpul pierdut și efortul depus.

250 de lei player, boxe și tobă, 100 de lei montat tobe.

Cam 3850 de lei în nici două săptămâni, i-am crescut valoarea de vreo 4 ori. biggrin.gif

Mai am de:

-mers la electrician și rezolvat cu boxele pe față care nu merg, mutat respectivele boxe în spate și montat boxele noi în față. Reparat bricheta. Schimbat becul de la lampa suplimentară de frână. Rămâne pe mâine sau sătămâna viitoare. 100-150 de lei estimativ

-rezolvat cu cele câteva mici puncte de rugină, probabil că săptămâna viitoare

-verificat zgomotul suspect, etanșeizat toba. Asta o fac mâine. Nu ar trebui să coste mai mult de 50 de lei

-dat cu vaselină la balamalele ușilor, balamalele capotei, șurubul care strânge suportul roții de rezervă

De asemenea, deșteptul de la care am cumpărat haionul scosese siglele de oe el, așa că acum am vreo câteva găurele mici. Sigla cu Dacia am recuperat-o de pe vechiul haion, dar cea cu Solenza și 1.4 MPI s-au rupt.

Trebuie să văd de pe unde le pot lua, e posibil să îl deranjez tot pe DrV.

Nu că aș avea nevoie de siglă, dar presupun că nu e bine să las găurelele alea goale.

edit:

Donez CD playerul Sony Xplod CDX-S2000, 50w x 4. Radioul funcționează sigur, CD-urile habar nu am pentru că nu am mai ascultat demult CD-uri.

De donat ar fi și masca aia de plastic de sub volan, care acoperă contactul, eu am una modificată ca să am comenzile audio pe volan.

Tot de donat ar fi și două bucăți de boxe originale, după ce rezolv cu celelalte boxe. Sunt în stare bună, se aud bine.

@Iulikk, nu pot spune că am avut mare grijă, probabil am avut noroc.

edit 2:

Probabil că după Paște urmează o polishare și o ceruire, să arate și ea mai bine și să fie protejată de intemperii.

Mă bate gândul să mă duc cu ea în Bulgaria de 1 mai, presupun că nu sunt prea inconștient, pare a fi în stare tehnică bună. Ar fi prima ei ieșire din țară.
Bicicleta galbena
Pune si poze.
Cam mare cheltuiala, dar asa e cand se strang multe.
bion
Ca posesor de superlimou zic ca nu merita investitia.Rulata 50k si bagati bani la greu de tanara. Ii triplezi valoare dar tot o vechitura de 14 ani ramane. Zice unul care abagat acu o luna 400 euroi in rugina.Schimbat usa , capota restul petecu, fibra si chitul sa traiasca. biggrin.gif Sper sa nu se dezghine sireaca inca doi ani. A implinit 330kkm si raportul pret fiabilitate e super.
BlueHack
@Bicicleta Galbena, pun cât de curând, dar vreau să o duc la spălat întâi, acum are ceva praf rămat de la vopsit

@bion când mă gândisem s-o pun la punct făcusem socoteala că va costa vreo 2000 de lei, așa ajung la 4000

La mulți kilometri în continuare! Eu dacă am mers 10 000 pe an a fost mult. doi ani cât o mai țin o să facă maxim încă 20 000 cred.

Dacă nu îmi spărgeau luneta, oglinzi, rupeau proiectoare, costa ceva mai puțin.

Nu știu dacă merită, am de gând să mai merg vreo doi ani cu ea. Dacă peste doi ani o dau cu 2000 de lei nu cheltuiesc decat 1000 de lei pe an cu reparatii, ceea ce este rezonabil. Dacă o dau la rabla peste doi ani, ies chiar în câștig.

Eventual să o vând cu 1000 de euro, bani pe care i-am băgat pentru pus la punct. Și să iau un Megane sau alt tărtăreață la vreo 2000 de euro. Deși, dacă iau altă mașină SH, mai mult ca sigur că va necesita și aia o grămadă de bani.

Și prioritatea acum ar fi să schimb apartamentul, nu mașina.

edit:

Culmea tupeului e că m-am înscris pe Bla Bla Car cu ea, unde vezi doar merțane și pemfeuri, nu ca să fac bani ci pentru că am de făcut un drum la Piatra Neamț și mă plictisesc singur pe drum. Sper să ofere maxim de confort partenerilor de drum. tongue.gif

edit 2:

Motorul e ok, partea electrică ok, tabla ok, sper să nu înceapă să aibă probleme cu bielete, pivoți, bucșe, capete de bară, rulmenți și alte de-astea.

Dacă îmi aduc aminte, poate mă duc să verific aerul condiționat până la vară, nu că am sesizat vreo problemă dar ca să fiu sigur că funcționează la parametri buni.

31 Mar 2018, 23:41:
Am fost azi la electrician și am schimbat boxele pe față, am reparat bricheta (ieșiseră mufele), am reparat aeroterma care mergea doar în treapta 4 (erau contactele oxidate) și am schimbat și becul de la lampa suplimentară de frână.

Cu asta am cam terminat cu reparațiile pe moment, nu știu să mai existe nimic stricat sau care să nu funcționeze cum trebuie.

I-am făcut un duș ca să scape de jeg și am făcut câteva poze cu telefonul, cu DSLR-ul nu am avut timp să fac.

Înainte de reparații:
user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

31 Mar 2018, 23:45:
Tot înainte de reparații:

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image



31 Mar 2018, 23:52:
Și acum poze după reparații:

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

Trecând la capitolul cheltuieli, azi am mai dat 150 de lei la electrician și 30 de lei pentru pensulă, șmirghel, adeziv (trebuie să lipesc puțin tapițeria unde a desfăcut mecanicul ca să facă legăturile electrice la haion) și spray cu silicon din care am turnat ceva pe bord chedere.

Total cheltuit: cam 4030 de lei în două săptămâni, de când m-am apucat de reparații. Incluzând transport cu platforma, RCA și CASCO.

Deocamdată mă declar satisfăcut, merge bine, arată mai bine ca mai demult și cred că ar trebui să mă mai țină doi ani și 20 000 de kilometri.
Bicicleta galbena
Alta viata, bravo, arata chiar bine! smile.gif up.gif
Se vede diferenta de nuanta la hayon dar nu e bai.
Te tine si mai mult de doi ani fara discutie, o sa mai fie ceva maruntisuri, asta e.
marksman
Eu am Loganul 1.4 MPI din 2004, fosta mea masina, care a ajuns masina de carat, neglijata maxim.
Toate chestiile de care eu am avut grija au fost ignorate: caroseria e plina de lovituri, interiorul e plin de praf, pe scaune au ajuns niste huse oribile care acopera pete, motorul "plange" ulei pe la o imbinare. Ieri am reparat deschiderea electrica a portbagajului, facuta tot de mine, pe care am gasit-o cazuta prin portbagaj. Apropo, am gasit acolo 3 (trei!) bidoane de ulei de 1 litru. Bucsaraia e pe duca, are niste bare pe plafon (pentru carat), si una a fost atat de incarcata incat a indoit plafonul. Folia de pe geamul din spate e zgariata, rugina la busonul rezervorului si pe la aripi. Pacat, are "decat" 130.000 km.
bion
Unde ai facut casco la o masina de13 ani care avea starea respectiva? Vreau si eu.
BlueHack
Ce CASCO?
Aleex
QUOTE(BlueHack @ 31 Mar 2018, 11:42)

Total cheltuit: cam 4030 de lei în două săptămâni, de când m-am apucat de reparații. Incluzând transport cu platforma, RCA și CASCO.


*



biggrin.gif
BlueHack
Mea culpa, ma gandeam la altele, vroiam sa scriu ITP. biggrin.gif

Dar se poate face si CASCO, tocmai ce am cautat si am gasit oferta de la Omniasig, CASCO ECOnom. Parca e 300 de lei pe an prima de asigurare pentru o valoare asigurata de 5000 de lei. Nu suna chiar rau.

https://omniasig.ro/casco_econom.html

Azi a mai primit priza USB si suport pentru telefon. Tot azi am scos-o pana la Giurgiu si inapoi, primul drum mai lung dupa un an si jumatate de stat.

Cam trepideaza volanul pe la 120 kmh, cred ca trebuie sa echilibrez rotile.
Iulikk
Salut. Vei vedea ca pe aici, aria de Solenza este cam moarta. Este activ, in schimb, grupul de pe facebook:

Asa ca te asteptam si aici biggrin.gif

https://www.facebook.com/groups/10224895207/
BlueHack
Merci, am dat și eu add.

Tu cât mai plănuiești să ții Solenza?
Iulikk
Minumum 2 ani. Azi ma duc sa vorbesc cu un vopsitor. Am si eu ceva probleme cu rugina pe ici pe colo, dar nu ca la tine. Oalele sunt intregi.
bion
"Total cheltuit: cam 4030 de lei în două săptămâni, de când m-am apucat de reparații. Incluzând transport cu platforma, RCA și CASCO"
Nu eu am scris asta. biggrin.gif\Sorry vada ca au zis deja altii.
BlueHack
Solențoiul a primit azi și huse noi Carmax. 57 de lei, ajungem la 4090.

Cum mai are câteva puncte mici de rugină, mâine le șmirgheluiesc, dau cu Loctite 7505, las 24 de ore și ziua următoare cu vopsea deasupra.

Dacă am timp, lipesc și tapiseria unde începe haionul.

Apoi echilibrez roțile din față, o plimb din nou la spălătorie și vineri o calc până la Piatra Neamț, de unde sper să mai fac câteva sute de kilometri.

E enervant să ai roțile dezechilibrate, în oraș nu se simte dar la 120 la oră, apar trepidații cam neplăcute în volan.

Ori eu vreau să merg cu 120-140 pe E85, mi-a intrat în cap ideea că motorul se simte mai bine când e turat, și așa 12 ani am mers cu ea la 2000 de rotații pe minut, să nu consume. De câteva zile o țin la 2800-3000. Chiar și în oraș, merg cu a treia, pe București-Giurgiu am mers cu a patra cu 110-130.

Nu am de gând să merg cu ea turată permanent, dar cred că o perioadă îi face bine.
BlueHack
Ieri am tratat cele câteva puncte de rugină rămase. Am curățat rugina, am dat cu Loctite 7505. Am lăsat până azi și azi am dat cu vopsea.

Sunt foarte încântat de Loctite 7505. Face o reacție cu rugina și ceea e rezultă este un fel de grund de culoare neagră care conține și ceva polimeri. Va protejea foarte bine zona, care nu va mai rugini și se poate vopsi direct deasupra. Cam scumpușor dacă te iei după cantitate, dar eu nu am terminat o sticluță.

Am echilibrat și roțile pe față, să pot merge cu 110 - 140 ca oamenii.

Comenzi audio pe volan. smile.gif

user posted image

Loctite 7505 în acțiune:

user posted image

user posted image

edit:

25 de lei de echilibrat două roți, deci 4115 de lei ar fi totalul cheltuit. smile.gif
BlueHack
De Paște am făcut traseul București - Piatra Neamț - Bicaz - Durău - Petru Vodă - Bicaz - lacul Roșu - Piatra Neamț - Cetatea Neamț - Mănăstirea Neamț - Mănăstirea Secu - Mănăstirea Sihăstria - Schitul Sihla (drum forestier) - Mănăstirea Agapia (drum forestier) - Mănăstirea Văratec - Piatra Neamț - București (foarte aglomerat, circulația oprită pe E85 din cauza unui accident, Waze m-a pus să ocolesc încă 50 de kilometri pe drumuri județene)

Am mers 1090 de kilometri, cu 70 de litri, adică un consum de 6,4 la sută.

Ar fi primul drum mai lung după reparații și mașina s-a comportat mulțumitor.
BlueHack
Azi am schimbat planetara pe partea dreaptă cu una GKN, ce veche fiind praf.

263 de lei planetara și 100 de lei manopera.

Total cheltuit 4500 de lei. Câștigă bine Gigel ăsta de la service la 100 de lei pe 30 de minute. Trebuia să mă fac mecanic, nu programator. biggrin.gif

Urmează de înlocuit bascula pe stânga, bucșele de la bara stabilizatoare și bolțurile de la o balama.

edit:

După ce le rezolv și pe astea, urmează să caut o instalație GPL SH în mințile ei, cu rezervor extern.
b06fcn
Atentie la GPL-ul ala sh, daca nu ai acte pe el, nu se poate omologa, te prinde RAR-ul in trafic te lasa fara talon...vezi daca se poate monta in conditii legale si daca se poate trece in CIV...
BlueHack
Știu, o să caut un GPL cu butelie mai nouă, omologat pentru Solenza și pentru care există acte. Merci pentru atenționare.
tatabobu
Nu GPL-ul trebuie sa fie omologat pentru Solenza, butelia trebuie sa fie omologata pentru instalatia pe care vrei s-o montezi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.