Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Masina noua cu €15-17.000 (2018)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
victoranton
Salutari,

La sugestia fiului meu care activeaza de mult timp pe forum (de cand avea 13 sau 17 ani - acum are 30), mi-am facut cont ca sa va cer parerea si ajutorul despre achizitia unei masini noi pt sotia mea si mine (eu as conduce-o 99% din timp, dar e masina familiei).

Suma disponibila ar fi 15-17.000 de euro. Daca stiti unele oferte sau anumite modele care credeti ca merita banii mai mult decat altele, va rog sa mi le faceti si mie cunoscute. smile.gif

Mai am si o alta intrebare - eu ma gandesc sa folosesc siteul online al unei marci si folosind configuratorul sa merg la dealerul din oras direct cu o lista gata facuta ce contine detalii despre motor, dotari etc.

In alte tari pretul cu care cumperi o masina noua e negociabil. In Ro e la fel? Daca imi spune configuratorul de pe site ca masina costa XX000 de euro, atunci mai pot negocia acel pret la dealer sau ala e?

Va multumesc anticipat pt ajutor!

Cu drag,
Anton
mircea_aq
F30 2012-2013 180-250.000km, 10-12k euro luata de la licitatii, vezi ca sunt destule firme care se ocupa cu asa ceva.

Daca vrei noua, iei o masina de clasa mica sau o compacta destul de slab motorizata/echipata. Eu zic ca nu merita.
BlueHack
Eu aș lua renault Megane, Ford Focus, Opel Astra. M-aș uita puțin și la Kia C'eed și Hyundai i30, după care aș strâmba din nas și aș lua tot Megane, Focus sau Astra. tongue.gif

De preferat cu motor pe benzină, să nu am probleme.
dizzy
Pai... ce iti trebuie?
Familie mare, mica, copii, nepoti, etc?
Vrei mai mult confort?
victoranton
Inca nu m-am uitat la cele enumerate de Blue Hack.

Vreau sa intreb si despre Toyota Corolla. Pareri?

Vad ca e una interesanta cu 132 cp, 4 cil. Exista un topic intreg despre 4 vs 3 cilindri, deci sa nu dezbatem si aici pe larg problema asta ca nu vreau sa am probleme cu moderatorii la nici doua zile dupa inscriere biggrin.gif (http://www.daciaclub.ro/scepticismul-improtriva-downsizingului-la-benzina-t315212.html).

O alta optiune ar fi Golf Variant, 3 cil TSI 110 cp.

O sa ma uit acum la Megane, Ford Focus, Opel Astra.

-----

Nu am o preferinta anume gen sport sau comfort. Deci puteti sa va dati liber cu parerea ce ati alege voi.

Singura preferinta ar fi sa aiba macar 4 usi. Si in cel mai bun caz sa fie combi (break).
dizzy
Masini care mi-au placut, pe la pretul asta al tau:

1) http://www.suzuki.ro/autoturisme/modele/vi...6-cool-allgrip/ culoare turcoaz
2) https://www.hondatrading.ro/modele/civic-5d/
3) Ford Focus http://www.ford.ro/Promotii/Autoturisme/Re...era/OfertaFocus
4) http://www.peugeot.com.ro/gama/selector-modele/2008-suv.html
http://configurator.peugeot.com.ro/gama-pe...I4SYFKQ5K0A0E0# aici ai si gama de preturi
5) MEGANE Estate Zen Energy TCe 130CP Prin Programul RABLA 15.300 € (TVA inclus)
6) BH537DL0800 17,007


Despre Coyota, masini misto, personal de vanzari varza. Asa ca nu am luat.
victoranton
Multumesc tuturor pt sugestiile facute!

Care e diferenta intre Megane si Clio? In afara de design vad ca un Estate Clio e mai ieftin ca unul Megane, dar nu stiu exact de ce. Motoarele par sa fie la fel. Ce difera? Suspensia si designul? Cutia de viteza e la fel?
MuciX
Clase diferite, megane e mai mare, mai multe dotari, etc.
victoranton
Merci pt clarificare. Ce pacat ca Dacia nu ofera motoarele de 125 cp sau macar 110 cp pt Logan MCV. Ca l-as fi luat pe ala si am fi rezolvat-o deja. smile.gif
Iulikk
Pai de aia nu ofera motoare misto pe dacia. Ca ar fi canibalizat pe romb. Nu mai cumpara nici dracu reno wink.gif .

Eu ti-as recomanda megane break... sau sedan.
victoranton
Asta am observat si eu, ca ofertele Renault sunt cam asemanatoare cu cele Dacia. Clio a ajuns ce era Dacia acum cativa ani - motor ok, siguranta ok, aer conditionat si pret bun... Dar parca nu as vrea sa dau banii de dacia pe clio... iar asta doar din patriotism. Din acelasi motiv cu canibalizarea nu prea as vrea sa iau Renault in general, pt ca si eu cred ca anume nu pun motoare mai OK pe Dacia.

Pt mine nu prea vad de ce as lua Megane si nu Clio. Eu nu observ nicio diferenta care sa justifice diferenta de pret.

Cum pot verifica care e mai sigura in caz de accident? Pe Euroncap vad doar Clio pre 2009 si 2012. Clio 2018 e la fel ca cel din 2012 pt siguranta sau nu se mai foloseste Euroncap ca standard de siguranta si nu au testat Clio model mai nou?

---------------------------------------------------------------------------------------------------



Pareri despre Mazda 3?

Vad ca nu prea sunt serviceuri Mazda in zona unde stau (adica am cautat pe site si cel mai apropriat e la vreo 150 km distanta).

Oare reviziile le-as putea face la serviceul Dacia sau Toyota? Sau ca sa nu pierd garantia ar trebui sa merg in anii de garantie doar la serviceul pus pe siteul lor?

Intre Mazda, Kia si Toyota aveti vreo preferinta? Sau sunt cam la fel - gen Renault si Peugeot?
einstein1984
Megane are airbaguri cortina si e testa pe un protocol mult mai nou la euroncap. Clio are doar airbaguri laterale. masa mai mare a masinii ajuta si ea la protectie in crash.
BlueHack
Între Clio și Megane, aș alege Megane fără discuții. E drept că nu am condus ultimele modele, doar Megane 2 și Clio 3, dar pe lângă că Megane e mult mai spațios, mi se pare și mult mai stabil pe șosea. Și parcă mai bine finisat.

Între Kia și Toyota, aș alege Kia, pe motiv că arată mai bine decât Toyota și sunt mai ieftine piesele. Despre Mazda nu știu nimic, e cam exotică la noi, service-uri puține.
dizzy
Mazda 3 mi se pare cam cutie de bere, nu mi-a lasat o impresie buna.
victoranton
QUOTE(dizzy @ 5 Apr 2018, 14:47)
Mazda 3 mi se pare cam cutie de bere, nu mi-a lasat o impresie buna.
*



la condus sau cum arata? sau ambele?
victoranton
O noua intrebare care e de fapt doua:

1. Daca pe site vad prin configurator un pret de 17000 de euro sa spunem, cam cat se poate scadea din el prin negociere la dealer?

2. Tichetul rabla cat scade din pret?

Merci...
zfmflorin
la opel, am fost cu un coleg si i-a facut reducere totala de 10% fata de pretul de pe site...
trebe mers , testat/intrebat/vorbit la fata locului.
poti avea si surprize placute!
victoranton
Merci, Florin!

Cred ca ar fi misto sa fie un topic doar cu sfaturi si experiente (tips and tricks) despre cum sa negociezi la dealeri.

Eu sunt nou pe forum, deci ma gandesc ca poate exista deja un subiect pe tema asta, dar eu nu am reusit sa il gasesc.
einstein1984
La dacia negociezi fix nimic, poate doar daca e vreun destocaj. La coreeni iei 10% discount pentru ca zici buna ziua. Depinde de cat d ebine se vinde masina pe care o vrei tu, daca nu ating targetul fac reduceri.
Rabla era 1600 de euro parca.
victoranton
Da, rabla e 6500 RON + 1000 + 1000. Cele doua 1000 sunt ecobonusuri in functie de ce masina iei si cat polueaza etc.

Pana la urma am decis sa aleg intre Megane, Golf Variant, Corolla si Mazda 3.

La test drive Corolla mi-a parut cam lenta desi pe hartie arata OK la CP (dar nu si la cuplu). Megane nu aveau la drive test motor pe benzina.

La golf nu mi-au facut reducere aproape deloc.

Cea mai mare reducere (2.600 euro) am obtinut-o la Toyota.

Pana la urma am ales Mazda 3 unde am primit o reducere de 1100 euro.

Programul rabla e sistat momentan din lipsa de fonduri.

Multumesc tuturor care au scris pe aici si si-au dat cu parerea. Apreciez mult sfaturile pe care mi le-ati dat (despre modele, negociere etc).
maho
QUOTE(victoranton @ 11 Apr 2018, 17:36)
Pana la urma am decis sa aleg intre Megane, Golf Variant, Corolla si Mazda 3.
Megane nu aveau la drive test motor pe benzina.

Daca gasesti Megane la drive test, sa-i testezi intensiv si geamurile.
Cam care-ar fi sansele ca in vinerea mare (cand nu lucreaza nici popa, nici dracu') sa ajunga doua romburi (un Megane 2 hatch. si un ?), fara nici o legatura intre ele, conduse de doua cucoane (fara nici o legatura intre ele, evident) in aceeasi reprezentanta, cu geamul soferului cazut (pe motive electrice la una, cealalta habar n-am)?! Si totusi, shit happens. Noroc cu prietenii, de-am rezolvat-o provizoriu urgent pe aia electrica... rolleyes.gif

Da' un Hyundai nu merge? Nu dau cu paru', doar intreb si eu (ca daciot convins ca desfacatoarele de conserve nu-s dacii).
IRONICK
QUOTE(BlueHack @ 5 Apr 2018, 13:33)
Între Clio și Megane, aș alege Megane fără discuții. E drept că nu am condus ultimele modele, doar Megane 2 și Clio 3, dar pe lângă că Megane e mult mai spațios, mi se pare și mult mai stabil pe șosea. Și parcă mai bine finisat.

Între Kia și Toyota, aș alege Kia, pe motiv că arată mai bine decât Toyota și sunt mai ieftine piesele. Despre Mazda nu știu nimic, e cam exotică la noi, service-uri puține.
*


Nu stiu, nu am condus, dar imi dau cu parerea. Iar chia arata bine.
einstein1984
maho, vorbim de masini vechi de 1à ani si acu 2 generatii cu probleme cunoscute de apa in usi si motoare de geam electric prajite. E ca si cum ai zice ca masina lu Doamna benz era naspa ca nu prindea 30 la ora deci toate mertanele sunt naspa.
maho
Celalalt reno nu stiu ce model era (ca nu m-a interesat, nu era treaba mea oricum), hatch-ul prietenei am inteles ca a avut de inlocuit o mufa de contact (n-a fost motorasul prajit sau macaraua rupta). Alte probleme nu stiu (stie) sa aiba, exceptand poate garda la sol f. scazuta (parte din "pachetul sport optional" la comanda, alaturi de schimbator scurtat si alte upgrade-uri) fata de uzual.
Coincidenta mi s-a parut ciudata (si suparatoare d.p.m.d.v., pt. niste masini totusi moderne (nu ultra, dar nici 1300 sau anii '30).
Partea buna e ca s-a putut rezolva atunci, cu un telefon dat intre prieteni.

Tu vorbesti de "probleme cunoscute", dar e vorba de o domnisoara. rolleyes.gif
dizzy
Poate o "cunoaste" pe domnisoara biggrin.gif
IRONICK
QUOTE(maho @ 12 Apr 2018, 08:53)
(si suparatoare d.p.m.d.v., pt. niste masini totusi moderne (nu ultra, dar nici 1300 sau anii '30).
*
hmmm
maho
Merg pe ideea ca majoritatea nu-si schimba masina la fiecare 3-4 ani, cu ultimul model aparut. unsure.gif
stolniceanulucian
QUOTE(victoranton @ 4 Apr 2018, 18:38)

Suma disponibila ar fi 15-17.000 de euro. Daca stiti unele oferte sau anumite modele care credeti ca merita banii mai mult decat altele, va rog sa mi le faceti si mie cunoscute. smile.gif 

*



Ca sa fii fericit cu viitoarea masina trebuie intai sa iti clarifici care criterii sunt importante pentru tine

Eu m-as uita la urmatoarele criterii:
- pret
- siguranta
- aspect
- consum
- garantie/fiabilitate

Un Duster dCi cu cutie automata eu il vad cam asa:
**** - pret
*** - siguranta
**** - aspect
*** - consum
*** - garantie/fiabilitate

Sau o Skoda Rapid cu ceva optiuni
Bicicleta galbena
A ales deja, e Mazda 3.
Si eu as fi ales-o smile.gif


victoranton
QUOTE(stolniceanulucian @ 12 Apr 2018, 12:23)


Un Duster dCi cu cutie automata eu il vad cam asa:

Sau o Skoda Rapid cu ceva optiuni
*



Merci pt sfaturi!

Daca ar fi fost posibil as fi luat fara sa clipesc un Logan MCV pe benzina de 115 CP (acel motor care se pune pe Duster).

Chestia e ca singurele motoare de pe Logan sunt de 0.9 90 CP...

Dupa ce m-am informat despre ele, m-am hotarat ca nu vreau sa incerc aceste motoare micsorate si cu turbo pt a ne lupta cu clima, mai ales ca am citit tot felul de articole ca nici macar normele de poluare nu le respecta in regim normal de mers (ca sunt optimizate doar pt testele de laborator care erau cerute de autoritati), ca ar consuma destul pe autostrada etc.

Practic au turbina etc. pt rezultate asemanatoare cu un motor normal aspirat, chiar si cand e vb de consum. Deci mai multe piese si complicatii pt aproape nimic in plus si unele dezavantaje (consum de ulei in unele cazuri etc.).

Deci, MCV Stepway cu motor normal aspirat de 115 CP era perfect pt ce ne dorim si ne-am fi bucurat sa ajutam economia Ro. Mai avem un Logan 1.6 16V din 2007 si nu am avut absolut nicio problema la el. Culmea ironiei e ca de asta nu am luat toyota corolla. Pt ca la test drive corolla de 132 CP era mai putin sprintena decat Loganul (care are 115 CP). Probabil pt ca Loganul o fi mai usor... totusi sa dau 17500 euro pt o masina mai lenesa decat Dacia din dotare mi s-a parut cam aiurea.

Chiar si la Dacia 1310 din 2001, singurele probleme avute pana acum au fost consumabilele plus planetare. Deci nu am incercat sa evitam Dacia, chiar din contra - desi stiam ca nu sunt sanse de 1%, le-am scris si celor de la dacia sa intreb daca nu au planuri sa puna motoare mai bune pe logan.

Duster nu am luat pt ca nu voiam o masina asa mare - imi imaginez ca e mai lenta si consuma mai mult din cauza asta. Plus se parcheaza mai greu, intra mai greu prin locuri stramte etc... iar ca avantaj am vazut pozitia ca sofer, ca arata f bine plus ca e Made in Ro.

Diesel nu am luat pt ca nu stiu care le este viitorul... Sunt tot felul de planuri sa le interzica, le tot taxeaza prin unele orase, cand sunt f bune cand sunt f poluante etc...

In fine, am ales Mazda 3 pt ca mi-a parut sprintena la test drive, e sigura, fiabila, interiorul pare f bine finisat, imi place cum arata, are motor normal aspirat de 2L.

Ce nu imi place la Mazda e ca are o serie de sisteme electronice care probabil nu se vor strica prea curand, dar care daca se strica cine stie cat costa sa fie reparate. Gen frana electrica cu buton, clima automata cu doua zone, oprire si repornire automata la semafor si alte tampenii de genul. La fel si Toyota.

Oare chiar nu mai e cerere deloc pt masini cu motor bun, aer conditionat, sisteme de siguranta, navigatie si cam atat?! Doar frana de mana la buton ne lipsea si sofer si pasager la temperaturi diferite.
dizzy
Hmm 2,0 benzina cu 120CP, nu mi se pare chiar o evolutie tehnologica.
Am mers cu CX-5 de 160CP si mi s-a parut relativ lenesa desi mi-a placut mult masina.
Climatizarea nu are de ce sa se strice, doar sa o verifici in fiecare an sa aibe agent de racire si ulei.
Frana la boton, la fel nu are de ce se strica in utilizare normala, atentie la placutele de frana care sunt ciudate la Mazda.
Sistemul start-stop il cam tin dezactivat la masinile cu care merg.
Personal m-as lipsi de navigatia masinii, cea de pe zmartafon e suficienta.
S-o stapanesti sanatos!
mircea_aq
Hai sa fie intr-un ceas bun si s-o stapanesti sanatos !

La 17-18k banuiesc ca e un attraction, 2.0 120 cai.
Reducerea de 11-1200euro, aia e, n-a fost niciodata mai mare.
Nadajduiesc ca n-ai cotizat 500 euro pentru navigatie.
De frana de mana nu te plange, ca cea manuala prezenta pe modelul pre-facelift era amplasata tare prost si ocupa si mult spatiu pe consola centrala.

Venind de pe logan, esti chiar intr-o situatie fericita si vei putea sa privesti cu o oarecare lejeritate neajunsuri precum antifonarea sau termo-izolatia masinii.


victoranton
QUOTE(dizzy @ 13 Apr 2018, 09:40)
atentie la placutele de frana care sunt ciudate la Mazda.
S-o stapanesti sanatos!


Merci!

In ce sens sunt ciudate?

QUOTE(mircea_aq @ 13 Apr 2018, 10:20)
Hai sa fie intr-un ceas bun si s-o stapanesti sanatos !

Venind de pe logan, esti chiar intr-o situatie fericita si vei putea sa privesti cu o oarecare lejeritate neajunsuri precum antifonarea sau termo-izolatia masinii.



Merci!

La test drive nu am observat mare diferenta in antifonare intre mazda, golf, corolla si logan... si spun "mare diferenta", pt ca am impresia ca e suspect sa spun ca nu am observat absolut nicio diferenta, desi asta e adevarul... culmea e ca nici cand am mers cu taxiuri mercedes etc. nu am observat o mare diferenta legat de acest aspect.

Poate antifonarea se simte mai mult pe autostrada la viteze mai mari, nu in oras... In oras singura diferenta pe care o pot spune e ca daca treci peste linii de tramvai etc. se aude un zgomot mai infundat la masinile astea decat la logan. Imi pare ca se aude la fel de "tare", dar frecventa difera - adica nu e ca si cum la mercedes as trece liniile de tramvai fara sa imi dau seama ca trec peste ele pt ca nu se aude mai nimic.

Bine, mie daca imi pui doua vinuri rosii in pahare diferite nu o sa stiu care e de un fel si care e de alt fel daca au gusturi aproximativ la fel.
einstein1984
QUOTE(victoranton @ 13 Apr 2018, 10:16)
M

Deci, MCV Stepway cu motor normal aspirat de 115 CP era perfect pt ce ne dorim si ne-am fi bucurat sa ajutam economia Ro. M

Duster nu am luat pt ca nu voiam o masina asa mare - imi imaginez ca e mai lenta si consuma mai mult din cauza asta. Plus se parcheaza mai greu, intra mai greu prin locuri stramte etc... iar ca avantaj am vazut pozitia ca sofer, ca arata f bine plus ca e Made in Ro.


*


daca MCVul e mic si dusterul e mare... radmasa.gif La Mazda, motor , asigurare si impozit mare, puetre mica, in loc sa fie invers.
In fine, drumuri bune cu Mazda

QUOTE
Oare chiar nu mai e cerere deloc pt masini cu motor bun, aer conditionat, sisteme de siguranta, navigatie si cam atat?!

Ba da, se numeste logan dar are motoare prea moderne pentru tine. Sau Golf chel dar e scump.
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 13 Apr 2018, 10:10)
daca MCVul e mic si dusterul e mare... radmasa.gif
*
Poate conteaza latimea.
QUOTE(einstein1984 @ 13 Apr 2018, 10:10)
Ba da, se numeste logan dar are motoare prea moderne pentru tine
*
Prea moderne chiar. Consuma ulei, ralantiu instabil, goluri de putere, etc..

dizzy
La CX-5, dupa un drum mai lung pe vreme urata gen -2..2 grade, dupa o noapte in garaj incalzit de hotel, au cazut bucati din ele si frana ciudat.
Masina fiind noua s-au rezolvat in primul service Mazda moca dar mi s-a parut ciudat.


tatabobu
QUOTE(IRONICK @ 13 Apr 2018, 11:38)
Prea moderne chiar. Consuma ulei, ralantiu instabil, goluri de putere, etc..
*



Esti tu un hater care nu apreciaza efortul celor de la dacia blush.gif
einstein1984
relantiu stabil mai rar, ca are start stop acuma...
victoranton
QUOTE(einstein1984 @ 13 Apr 2018, 11:10)
motoare prea moderne pentru tine. Sau Golf  chel dar e scump.



Golful avea aceleasi motoare moderne la care scrie in manual ca e normal sa consume 1l de ulei la 1000 de km.

Din nefericire nu tot ce e modern e automat si mai bun.

Poate peste mai multe generatii vor fi cele mai ok, dupa ce le mai optimizeaza si imbunatatesc.

La o cautare pe google vei gasi o tona de articole ca aceste motoare au fost facute pt a satisface niste norme de poluare cerute de niste birocrati care le evaluau cu anumite teste care nu simulau deloc bine condusul in conditii reale. Am vazut pe topicul respectiv un articol care spunea ca aceste motoare in conditii de condus normal poluau si de 15 ori mai mult decat e legal, dar treceau testele alea cu brio.

La un moment dat si motoare de 6l erau moderne.

In plus de asta, fata de faptul ca masinile germane sunt la moda in romania, nu am gasit nimic la specificatii/dotari la Golf care sa il faca mai atractiv fata de alte optiuni.

In Australia de ex in topul celor mai vandute masini pe 3 si 4 sunt Corolla si Mazda 3, asa ca nu imi fac griji in privinta fiabilitatii lor etc. **

1. Toyota HiLux – 47,093

2. Ford Ranger – 42,728

3. Toyota Corolla – 37,353

4. Mazda3 – 32,690

5. Hyundai i30 – 28,780

6. Mazda CX-5 – 25,831

7. Hyundai Tucson – 23,828

8. Holden Commodore – 23,676

9. Toyota Camry – 23,620

10. Mitsubishi Triton – 23,605


Cele mai vandute marci auto, tot in Australia:

1. Toyota – 216,566

2. Mazda – 116,349

3. Hyundai – 97,013

4. Holden – 90,306

5. Mitsubishi – 80,654

6. Ford – 78,161

7. Volkswagen – 58,004

Deci pt ce sa iau Golf chel, doar pt ca e "masina germana"?! Sa ii recompensez pt ca au fost corupti in privinta testelor de poluare? Si evident ca nu au patit mare lucru pt asta, ca deh, doar in Ro e coruptie... La altii - lobby si "accidente", "erori", "donatii caritabile" de sute de mii de euro catre fundatiile politicienilor (fundatia Clinton, a lui Tony Blair etc.). In fine, asta e alta discutie.
-----

Da, Dusterul e cu ~20 CM mai inalt (aici e problema cu inaltimea garajului construit original pt dacia 1300) si putin mai lat. La MCV capeti un spatiu mare in portbagaj pt diferenta de lungime.


** https://www.drive.com.au/motor-news/top-sel...revealed-116814
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 13 Apr 2018, 11:10)
relantiu stabil mai rar, ca are start stop acuma...
*

La fel ca si Easy-R, trepidatii la pornirea de pe loc. Destule ambreiaje schimbate.

Dar asa este, sunt eu rau si heitar.
einstein1984
Nu se vinde dacia in australia....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.