Salutare!
Ca atâția alții, am căutat un răspuns la situația pe care am întâlnit-o, însă n-am găsit, așa că deschid un nou topic.
În urmă cu un an, pe timp de vară, după ce am mers vreo 150km, în timpul mersului, mi s-a aprins "martorul de control al sistemului antipoluare" după cum este el denumit în manualul de utilizare.
Speriat, fiind, am oprit, am pus mâna pe manual și am înțeles că n-ar fi o problemă de siguranță rutieră, așa că mi-am continuat drumul, cu beculețul acela aprins în continuare.
La primul service în care am intrat, am aflat că efectul posibil este creșterea consumului și a noxelor emise.
La revenirea din călătoria mea, am continuat cu drumurile prin oraș, la vizeze mici (mai mult stat la semafor, că așa se obișnuiește pe la noi) cu turații ale motorului în jur de 2000 - 2500.
Surpriza mea cea mai mare a fost că, fără să fac nimic (decât să stau la coadă la semafor cu motorul la relanti) beculețul s-a stins. Și a rămas stins cât am circulat prim oraș.
La o ieșire, la mers ceva mai întins, iar s-a aprins. S-a stins din noi după ce am început drumurile urbane...
Acum, știam că dacă ar fi fost ceva legat de sonda lambda, aceasta s-ar fi "curățat" la viteze/turații mari și și-ar fi revenit. Ori, la mine situația este tocmai inversă.
În plus, la ITP, noxele au ieșit bine, mai greu, e adevărat, însă se încadrează în limitele normale (beculețul fiind stins).
Are cineva idee ce anume provoacă un astfel de comportament?
PS Este vorba de un Logan 1,4MPI, 2006, aprox 75000km