salutare si La multi ani!
saptamana trecuta am facut un drum de vreo 300km. partea buna e ca in urma acestui drum pompa de apa nu mai huruie ca acu 1 sapt. partea proasta e ca la un control al masinii alaltaieri am constatat ca nivelul antigelului in vas era putin sub minim (inainte de drum era la max). Am completat pana la maxim, dar nu am mai folosit masina. Azi m-am uitat iar sub capota si antigelul scazuse pana la vreo 1.5-2 cm SUB minim! (repet, fara sa misc masina din loc).
am controlat ochiometric circuitul de racire, radiatorul, pompa de apa, m-am uitat sub masina si nimic. cand am controlat insa cutia aerotermei am observat ca era plina de antigel pe la imbinarile de jos. deci e cam clar unde s-a dus antigelul din borcanul meu.
am citit pe aici si am aflat ca m-ar costa vreo 200 de lei inlocuitul (cu tot cu manopera), bani pe care momentan nu-i am (sarbatori, etc).
Intrucat sunt singur in masina 90% din drumuri si m-am obisnuit deja cu frigul (clapete dirijare aer aiurea, tre sa le rezolv si pe alea cand am timp de stat 2-3 ore cu capul sub bord) m-am gandit (ca solutie temporara pana am bani sa-l inlocuiesc) sa scot furtunele de la calorifer si sa le conectez intre ele. deci sa "scurtcircuitez" caloriferul. Intrebarea e: in afara de disconfortul termic, ar mai fi vreun alt "efect secundar" (adica supraincalzirea motorului ca urmare a eliminarii caloriferului din circuit)?? Mentionez ca am termostat de 89 nou (2 sapt) si nu am avut probleme cu supraincalzirea motorului. Mai mentionez ca avand in vedere volum de lichid care se pierde, nu prea cred ca se poate rezolva cu stop leak.
Multumesc si inca o data La multi ani! Se pare ca incep noul an direct cu alte reparatii la masina. Halal
PS: cum recomandati sa unesc cele 2 furtune? ma gandeam la o teava intre ele de grosimea celor care merg in calorifer, pe care s-o prind cu colierele existente.