Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cuplu strangere piulita ax tambur rulment conic?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Probleme tehnice - Dacia Sandero
gastorro
Am o Dacia Sandero Hi-Flex 1,6 8v din 2009

VIN: UU1BSDBHH41395858
NUMĂR FABRICAȚIE: A103829
Data fabricație: 2009/05
Tip APV: BS1H
TIP & INDICE MOTOR: K7M732
NR FABRICAȚIE MOTOR: Q000277
TIP & INDICE CUTIE DE VITEZE: JH3060
NR FABRICAȚIE CUTIE DE VITEZE: D881664
ȚARĂ TEHNICO-LEGISLATIV: TLNORD

Tamburul de frana are rulment conic pe care e marcat SKF BTH-1229 W18F T2 .

Daca strang prea tare piulita din capul axului, tamburul/roata se invarte mai greu.

Care este procedura ochiometrica corecta de strangere in acest caz ?

Adica ceva de genu' :
'dai un impuls de rotatie rotii cu mana si roata trebuie sa se roteasca doar 90 de grade' <-- atentie,ca asta-i o aiureala !

user posted imageuser posted image user posted image
user posted image user posted image
einstein1984
strangi piulita noua la 80Nm, rotesti tamburul 4 ture, apoi aplici 175Nm de cuplu, ochiometric.
gastorro
Multumesc mult ! (desi la 175nM s-ar putea sa nu se mai invarta deloc)
Am scormonit pe youtube si unii zic ca cuplul de strangere ( preload ) il decide fabricantul rulmentului conic (si imi pare corect)

Despre al meu, am gasit adineaori asta (dar nu da cuplul de strangere):
http://www.noc.ua/online-catalog-bearings/...&title=BTH-1229

gata, plec la masina sa ma murdaresc smile.gif
einstein1984
il decide ala de face rulmentul, dar asa a decis ala care fabrica rulmentul de logan si asa a zis dacia in manual
gastorro
Mai am o intrebare einstein: Toate Sandero si Logan au rulmenti conici ?
einstein1984
pai din cate stiu eu mai toate masinile au rulmenti conici la roata, ca sa preia incarcare si axiala (forte de viraj) si radiala (masa masinii, socuri).
gastorro
Atunci de ce Eric the car guy spune ca " I don't see this anymore " ?

Daca rulmentul nu trebuie preloaded tare (175 Nm, asa zici tu), ci doar un pic
(5 Nm cum zic multi americani pe YT), atunci de ce axul meu nu are acea gaura
prin care bag clema de siguranta ? (adica inclin sa-ti dau dreptate)
einstein1984
colegu' , eu iti zic ce a prevazut fraierul ala de conceptor de manual de reparatii in manulul d elogan, se gaseste si pe net. Nu am chef de discutii cu de ce pe subiectul asta, vine weekendul


20 Jul 2018, 17:08:
"atunci de ce axul meu nu are acea gaura
prin care bag clema de siguranta ' pentru ca piulita asigura blocarea probabil.
gastorro
Gata, am strans piulitele (stanga si dreapta) cu 175Nm (am cheie dinamometrica) si confirm ca se invart usor.
Am inlocuit cilindrul receptor din tamburul stanga (am pus un TRW in locul Bosch-ului),
am curatat pe acolo (cu apa si perie) si la final am aerisit toate rotile.

Cu ocazia asta am facut un filmuletz cu mecanismul de auto-reglare a sabotilor (cod Renault 7701205759 , made by Bosch)


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.