Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbat garnitura chiuloasa 1310 din 1984
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Mirc.O
Buna, se pare ca garnitura e împușcată, lichidul de răcire e negricios si uleiul murdar. In rest fără alte probleme. Posibil după ce s-a bagat ulei foarte subtire, 5W10 sau asa c3va.
Întrebarea - se poate schimba garnitura de chiuloasa ca atare sau trebuie rabotat motorul?
einstein1984
dupa ce dai jos chiualsa se verifica planeitatea blocului si a choiulasei cu rigla rectificata si lere. Daca nu sunt plane, se rectifica. Daca sunt plane, schimbi doar garnitura.
sobolan
si daca blocul nu e plan ce-i faci ? il pui la masina de rectificat ca sa iasa camasile 1mm peste plan ? radmasa.gif lasa-te de dat sfaturi,unii chiar te cred,eu nu ! biggrin.gif

QUOTE(einstein1984 @ 6 Aug 2018, 07:49)
dupa ce dai jos chiualsa se verifica planeitatea blocului si a choiulasei cu rigla rectificata si lere. Daca nu sunt plane, se rectifica. Daca sunt plane, schimbi doar garnitura.
*



am dat si quote ca sa nu dispara minunea scrisa de tine....
tatabobu
El ti-a raspuns din punctul de vedere al fabricantului motorului, care asa spune ca trebuie facut. Daca vrei sa faci o carpeala care sa mai tina o vreme pana strangi bani de alta, poti sa pui si trei garnituri "sa etanseze mai bine" (daca ar fi fost cazul sa tai pana vad camasile bine peste bloc), dar ala nu e motor in firea lui.
PS: m-as fi legat de choiulasa si chiualsa.
einstein1984

...daca blocul nu e plan ia altu....
bucatzel
Baieti, se discuta prea rar pe la sectiunea asta ca sa vreau sa cadorisesc pe cineva cu pauze, asa ca va rog sa va ganditi inainte de a scrie.

si da, se verifica si planeitatea blocului. Citat din sursa in care am mai multa incredere decat toti membrii forumului la un loc.
sobolan
QUOTE(tatabobu @ 7 Aug 2018, 10:21)
(daca ar fi fost cazul sa tai pana vad camasile bine peste bloc)
*




mare tampenie,cu pistonul ce faci ? cum ii limitezi cursa sau tai si din capul lui ?doamne fereste....baieti de unde apareti voi ?

QUOTE(bucatzel @ 7 Aug 2018, 12:46)

si da, se verifica si planeitatea blocului.
*



se verifica si este tolerabila pana intr-o anumita limita din cauza ca si garnitura e din clingherit,chiuloasa e din aluminiu si da,se poate lasa blocul dace e in limite,daca nu il arunci....din experienta cam toate sunt strambe,mai ales la in dreptul camasii nr 1,acolo racirea e mai deficitara......
MuciX
Pai doar nu ia 1 cm din el, nu? Se planeaza blocul la fel cum se planeaza chiulasele. Oricum daca o da jos, ar fi biine sa ii dea o fata noua, eventual sa verifice scaune, supape si ghiduri.
sobolan
la un bemveleu ca al tau se merita efortul,banu' si timpul,totul poate avea rost pentru ca-s scumpe piesele,is rare,unele poate greu de gasit(desi n-as crede) desi nu e deloc ok sa faci asa ceva la piston....la dacie nu merita niciodata,iei un bloc bun pe degeaba de la remat si-ai rezolvat-o LEJER,in cateva ore o si pornesti si pleci cu ea......
MuciX
Poate, dar asta nu inseamna ca e imposibil, sau ca dau camasile pe afara. Daca vrei sa recuperezi blocul ala, din orice motiv, e foarte posibil.
bucatzel
De putut, se putea reface planul si pentru blocul motor, doar ca au cam disparut oamenii si sculele care faceau asa ceva ca lumea, ca in ziua de azi chiar e mai ieftin sa iei un motor sh decat sa ajungi la reparatii de-astea.
tatabobu
QUOTE(sobolan @ 7 Aug 2018, 11:51)
mare tampenie,cu pistonul ce faci ? cum ii limitezi cursa sau tai si din capul lui ?doamne fereste....baieti de unde apareti voi ?.
*




Mai tango, ca tu ai scos-o primul:

QUOTE(sobolan @ 6 Aug 2018, 20:15)
si daca blocul nu e plan ce-i faci ? il pui la masina de rectificat ca sa iasa camasile 1mm peste plan ? radmasa.gif  lasa-te de dat sfaturi,unii chiar te cred,eu nu ! biggrin.gif
am dat si quote ca sa nu dispara minunea scrisa de tine....
*


maho
QUOTE(bucatzel @ 7 Aug 2018, 15:19)
au cam disparut oamenii si sculele care faceau asa ceva ca lumea, ca in ziua de azi chiar e mai ieftin sa iei un motor sh decat sa ajungi la reparatii de-astea.
*


Asa e, dar si cu sh-u' e loterie, ca nu-l poti testa (blocul) pe loc. Oricum, la pretul la care poti gasi o vechitura intreaga, probabil nu merita bataia de cap decat in cazuri deosebite.
sobolan
QUOTE(MuciX @ 7 Aug 2018, 14:23)
Poate, dar asta nu inseamna ca e imposibil, sau ca dau camasile pe afara. Daca vrei sa recuperezi blocul ala, din orice motiv, e foarte posibil.
*




Nimic nu e imposibil si totul dar absolut totul se poate recupera darrrr...exista un "pret" ....uneori nu merita.....prefer sa merg cu un motor uzat cu batai mici la linie dacat unul gata "refacut" dar cu pistoanele strunjite/sudate...sudat,da...am vazut asa ceva....piston sudat si al naibii ca mergea ok....tot tiganeala e....la un motor n-as suda decat baia,in rest tot ce implica sudura la bloc/chiuloasa/piston deja e sf de aruncat.....
Cand deja e nevoie sa intri in bloc si sa-i faci fata plan-paralela deja e mai ok sa cauti altul,implica prea multe aspecte care trebuiesc studiate/piese refacute/modificate.....NU MERITA ca si cum nu merita sa schimbi ghidurile supapelor la o chiuloasa,e riscant si nu merita....alta.....
Adrian Frigo
QUOTE(sobolan @ 7 Aug 2018, 21:59)
... nu merita sa schimbi ghidurile supapelor la o chiuloasa,e riscant si nu merita....alta.....

Asta daca (mai) ai de unde... sleep.gif
sobolan
suna-ma si-ti aduc eu una buna,sa zici de care !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.