eXtenSion
2 Jan 2006, 18:39
Am o problema destul de grava, zic eu, mi se tot arde siguranta de 15A la faza scurta, iar suporturile pe care sta siguranta sunt F fierbinti.
Becurile sunt din`alea albastre pe care scrie ceva cu Xenon, dar le am de 3 ani si nu s-a intamplat nimic negativ.
De asemenea, e afectata si incarcarea ...
Am scurt pe undeva? Pe unde ar putea fi, ca ma gandesc ca exista locuri predestinate unde sa se produca, nu ?
Si, de ce Dintr-odatA a inceput sa se arda?
Multumesc!
eXtenSion
2 Jan 2006, 19:32
Nimeni ? Vai..numai mie mi se intampla din-astea?
Pana postati iau foc
Suportii sunt fierbinti de la siguranta, masina nu o sa-ti ia foc, numai daca nu pui o siguranta mai mare in locul celei de 15, incearca cu niste becuri clasice de Dacie, cu ocazia asta faci o bucurie bulbucatilor ce vin pe contrasens
modelul de Dacie cum ai tu nu cred ca are releu pe faruri.
eXtenSion
2 Jan 2006, 20:48
Mersi , dar pana acum de ce nu se ardea siguranta?
electric
2 Jan 2006, 21:33
QUOTE(eXtenSion @ 2 Jan 2006, 18:39)
Am o problema destul de grava, zic eu, mi se tot arde siguranta de 15A la faza scurta, iar suporturile pe care sta siguranta sunt F fierbinti.
Becurile sunt din`alea albastre pe care scrie ceva cu Xenon, dar le am de 3 ani si nu s-a intamplat nimic negativ.
De asemenea, e afectata si incarcarea ...
Am scurt pe undeva? Pe unde ar putea fi, ca ma gandesc ca exista locuri predestinate unde sa se produca, nu ?
Si, de ce Dintr-odatA a inceput sa se arda?
Multumesc!
la faza scurta trebuie sa fie 2 sigurante de 8 A una pt farul dreapta si una pt farul stinga.becurile respective sint mult prea mari pt instalatia de dacie.siguranta se arde imediat ce aprinzi faza scurta sau in timp?
Care siguranta se arde?
eXtenSion
2 Jan 2006, 22:09
Se arde cea de jos(chiar ultima siguranta). Aia de 8 A se ardea si acu 3 ani dar am pus asta de 15 A si nu s-a mai ars.
Daca ziceti ca sunt 2 de ce se arde doar 1?(sigur sunt 2?)
Se arde in timp, nu imediat.
QUOTE(eXtenSion @ 2 Jan 2006, 22:09)
Se arde cea de jos(chiar ultima siguranta). Aia de 8 A se ardea si acu 3 ani dar am pus asta de 15 A si nu s-a mai ars.
Daca ziceti ca sunt 2 de ce se arde doar 1?(sigur sunt 2?)
Se arde in timp, nu imediat.
Schimba becurile...pune clasice, si mai ales legale
Fiind siguranta supradimensionata se poate sa se fi topit izolatia la unele fire...
Si sa nu mai pui niciodata sigurante mai mari decat specificatia....dupaia va mirati de va i-au foc masinile
eXtenSion
2 Jan 2006, 22:19
Pai asa mi-au zis la magazinul de piese auto de unde am procurat becurile..daca se arde sa pun sigurante mai mari ca in caz de scurtcircuit cedeaza siguranta chiar daca e de 15.
Totusi, de ce cea din dreapta de 15A se arde, iar cea de 8A din stanga nu se arde. Sunt aceleasi becuri..sau ?
Problema se complica, pentru ca faza scurta nu merge deloc, deci nici becul din stanga nu merge,desi nu e arsa siguranta lui..
Si ma intriga cum a mers atatia ani si acuma dintr-odata gata..
QUOTE(eXtenSion @ 2 Jan 2006, 22:19)
Si ma intriga cum a mers atatia ani si acuma dintr-odata gata..
S-au slabit cu timpul cablajele/izolatia, depinde si de faptul cat s-a condus cu scurta aprinsa...acum le-a venit timpul...
Ma mir cum nu ti-a zis la magazin sa-ti pui o bucata de metal in loc de siguranta...ce nenorociti sunt
didosdoru
2 Jan 2006, 22:42
In primul rand verifica daca ai releie de preotectie in ce stare sunt acestea.Daca sunt bune inseamna ca problema este in blocul de lumini care a cedat.Altul nou si in acelasi timp releie de protectie ce suporta un curent mai mare.
eXtenSion
2 Jan 2006, 22:44
Si cel din stanga de ce nu arde siguranta de 8?
maty680
3 Jan 2006, 01:42
e un scurt pe undeva daca baiatu zice ca le are de atata timp...PS sunnt beat mort si am chef de o plimbare
DodoBird
3 Jan 2006, 09:41
QUOTE(eXtenSion @ 2 Jan 2006, 18:39)
Am o problema destul de grava, zic eu, mi se tot arde siguranta de 15A la faza scurta, iar suporturile pe care sta siguranta sunt F fierbinti.
Becurile sunt din`alea albastre pe care scrie ceva cu Xenon, dar le am de 3 ani si nu s-a intamplat nimic negativ.
De asemenea, e afectata si incarcarea ...
Am scurt pe undeva? Pe unde ar putea fi, ca ma gandesc ca exista locuri predestinate unde sa se produca, nu ?
Si, de ce Dintr-odatA a inceput sa se arda?
Multumesc!
Daca e break , cum pare in poza, verifica cele 2 lampi de numar din spate de deasupra numarului . Acestea , constructiv, au tendinta sa se puna in scurt .
electric
3 Jan 2006, 12:57
QUOTE(DodoBird @ 3 Jan 2006, 09:41)
Daca e break , cum pare in poza, verifica cele 2 lampi de numar din spate de deasupra numarului . Acestea , constructiv, au tendinta sa se puna in scurt .
ce treaba au lampile din spate cu faza scurta? daca avea probleme cu pozitia atunci trebuia sa umble la ele.
electric
3 Jan 2006, 13:01
QUOTE(eXtenSion @ 2 Jan 2006, 22:09)
Se arde cea de jos(chiar ultima siguranta). Aia de 8 A se ardea si acu 3 ani dar am pus asta de 15 A si nu s-a mai ars.
Daca ziceti ca sunt 2 de ce se arde doar 1?(sigur sunt 2?)
Se arde in timp, nu imediat.
verifica sa nu fie puse ambele fire de la faza scurta pe aceeasi siguranta(in spatele tabloului de sigurante.) e posibil sa fie prost legate in tablou .
eXtenSion
3 Jan 2006, 13:10
NU par sa aiba nimic, dar imi explicati de ce nu merge nici farul din stanga desi nu e arsa siguranta lui.
@electric: buna idee
Trebuie sa fie scurt pe reteaua din dreapta, dar unde ?:|
eXtenSion
3 Jan 2006, 13:24
Am verificat, Electric, respect, am scos siguranta de sus de 8A si tot merg farurile, amandoua.
Acuma merg sa desfac tabloul, dar daca siguranta aia de 8A e pentru altceva, Dacia sa fi modificat instalatia fara sa modifice si cartea de instructiuni?
walleye
3 Jan 2006, 13:26
patit chestie identica chiar in noaptea de revelion, faza scurta nix, lunga ok, pozitii ok, semnalizare ok. faza scurta nu se aprinde si sare siguranta.
cu privire la sigurante: noile cutii de sigurante au AMBELE circuite (stg-dr) conectate la o singura siguranta de 15 A (o lama de cupru uneste pe partea din spate cele doua conectoare pe care vin papucii) de aceea ti s-a ars doar siguranta de 15, aia de 8 nu e conectata in circuit.
cauze: inca nu stiu, n-am apucat sa ma uit dar suspectez in primul rind ceva atingeri, oxidari pe la cutia de sigurante in spate sau in invalmaseala de fire din scoica volan apoi releu fu.ut (atinge la masa in pozitia deschis sau ceva) si in final bloc lumini, mai putin probabil. oricum primul lucru care trebuie facut e masurat cu un ohmetru rezistenta caroserie - lamele de montare ale sigurantei (cu siguranta scoasa si comutatorul de lumini pe faza de intilnire) si vazut in care parte a circuitului e scurtul.dupa-masa cind ajung acasa de la servici ma apuc de dinsa si promit sa revin cu detalii.
electric
3 Jan 2006, 13:53
QUOTE(eXtenSion @ 3 Jan 2006, 13:24)
Am verificat, Electric, respect, am scos siguranta de sus de 8A si tot merg farurile, amandoua.
Acuma merg sa desfac tabloul, dar daca siguranta aia de 8A e pentru altceva, Dacia sa fi modificat instalatia fara sa modifice si cartea de instructiuni?
nu cred sa fie modificata instalatia doar un fir pus gresit.
electric
3 Jan 2006, 13:58
QUOTE(walleye @ 3 Jan 2006, 13:26)
patit chestie identica chiar in noaptea de revelion, faza scurta nix, lunga ok, pozitii ok, semnalizare ok. faza scurta nu se aprinde si sare siguranta.
cu privire la sigurante: noile cutii de sigurante au AMBELE circuite (stg-dr) conectate la o singura siguranta de 15 A (o lama de cupru uneste pe partea din spate cele doua conectoare pe care vin papucii) de aceea ti s-a ars doar siguranta de 15, aia de 8 nu e conectata in circuit.
cauze: inca nu stiu, n-am apucat sa ma uit dar suspectez in primul rind ceva atingeri, oxidari pe la cutia de sigurante in spate sau in invalmaseala de fire din scoica volan apoi releu fu.ut (atinge la masa in pozitia deschis sau ceva) si in final bloc lumini, mai putin probabil. oricum primul lucru care trebuie facut e masurat cu un ohmetru rezistenta caroserie - lamele de montare ale sigurantei (cu siguranta scoasa si comutatorul de lumini pe faza de intilnire) si vazut in care parte a circuitului e scurtul.dupa-masa cind ajung acasa de la servici ma apuc de dinsa si promit sa revin cu detalii.
nu stiula ce cutii de sigurante, noi ,te referi dar pina acum nu am vazut astfel de cutii de sigurante la nici un model de dacie la care am lucrat.vezi sa nu fie cumva puse gresit firele,adica firul de comanda cu cele de la faruri inversate in tablou.
walleye
3 Jan 2006, 14:22
QUOTE(electric @ 3 Jan 2006, 13:58)
nu stiula ce cutii de sigurante, noi ,te referi dar pina acum nu am vazut astfel de cutii de sigurante la nici un model de dacie la care am lucrat.vezi sa nu fie cumva puse gresit firele,adica firul de comanda cu cele de la faruri inversate in tablou.
figura postata mai sus, soclurile 9 si 10, conectoarele de pe spate dinspre consumatori sint unite cu un strap gros de cupru (o lamela) si lipseste lamela pentru papucul dinspre baterie la soclul 9. cumparata asta primavara de la magazin de piese auto, abtibildul cu "de origine" pe dinsa. am mai schimbat vreo cinci pina acum si stiu cum sa le montez, crede-ma.
in alta ordine de idei am zis o timpenie mai sus, din moment ce a sarit siguranta, scurtul nu poate fi decit in aval de panou, altfel se lasa cu incendiu.
ti se aprind farurile pina sare siguranta? daca nu, buba e la releu (daca il ai pentru faza scurta), panou sau la una din cele doua sau trei mufe de pe traseu. daca nu ai releu adauga pe lista si comutatorul lumini (daca ai releu taie-l, sarea alta siguranta la care era legat circuitul prin excitatia releului sau luai foc daca nu era pus pe nici o siguranta). ti se aprinde un singur far? atunci buba e in locasul lui, ating pe acolo fire sau sint ude, murdare de noroi etc, oricum in jos de releu, comutator, panou, mufe si restul porcariilor. ti se aprind ambele faruri, probabil cu lumina mai slaba ca de obicei? atunci e mai cu cintec, ai un scurt mai "lung" undeva pe traseu si cum poate fi oriunde, trebuie sa iei la puricat tot circuitul fazei scurte.
eXtenSion
3 Jan 2006, 16:17
Daca schimb siguranta, se aprind farurile normal (nu e niciunul mai slab ca de obicei).
M-am uitat azi mai atent la siguranta de 15A ce o aveam eu de multa vreme(3.5 ani) si inafara ca la un capat era intrerupta, metalul (siguranta privita din lateral(adica sa nu poti citi 15A pe ea)) arata cam asa \/\/\/\/\
walleye
5 Jan 2006, 19:03
problema rezolvata, scurt la far stg fata, cauza = sarit cablul de reglare bloc optic si atins papuc faza mica.
eXtenSion
13 Jan 2006, 20:13
A fost taica-mio, pana la urma, la electrician, care a ajuns la concluzia ca vinovata era cutia de sigurante, pe care a inlocuit-o. Bravo, problema rezolvata...
Din nefericire, dupa ce am ajuns acasa si am mers in garaj sa vad fapta, sa ma uit daca se mai incalzeste siguranta, mi s-a stricat cheful, dar inca nu de tot..
Desfac capacul transparent(ce inovatie romaneasca..bine ca au pus si desenele chiar in mijloc ca totusi sa nu poti vedea siguratele prin capac) si vad ca singurantele rosii sunt acum jos. Ma gandesc ca poate a pus cutia doar invers sau sigurantele altcumva. Pornesc faza scurta, scot siguranta de jos..Nimic! Scot pe cea de sus..tot nimic. Sa le scot toate, pe rand, nu mai avea rost, ca era clar ca nu mai puteam face nici o anologie la cartea de instructiuni, daca s-ar mai strica ceva in viitor.."Nici o problema!" , ma gandesc, "macar merge fazuta"..
O scot la o tura, vin acasa multumit, opresc motorul..Dar stai... ventilatorul de ce nu se opreste? Uite, si stergatoarele merg !?
Flash-back, electrician roman..
Asa ca, luni, iar va fi dusa masina la dezmembrat sa vedem ce iese.
PS: In ceea ce priveste farurile, nu cred ca a rezolvat cauza problemei ci doar efectele..Vom vedea..
bogdan3l
13 Jan 2006, 21:04
Cat costa un bloc de lumini ?
mauru007
2 Feb 2006, 11:24
ca sa nu mai fac un topic adresez si eu o intrebare, scuze pentru offtopic
la dacia 1300 primele modele nu mai imi merge intr-un far nici faza scurta nici faza lunga.nu am demontat inca farul dar vroiam sa stiu ce e innauntru sunt 2 becuri (unl pe faza scurta unul pe faza lunga) sau e unul singur? Daca sunt 2 e posibil sa se arda becul de pe faza lunga fara sa fi pornit faza lunga?
merci
vezi ca aceeasi problema o aveam si yo cu faza lunga tot cu becuri deastea xennon si tot imi arde sigurantele ,eu le-am rezolvat cu un releu pus pe faza scurta si unu pe faza lunga
Salut ,
Este un singur bec cu 2 faze . Scoate becul si verifica cu un aparat de masura daca ai tensiune pe el cand il aprinzi faza scurta/lunga .
Bafta .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.