Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dilema
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2
ViorelX
Detin o Dacia 1310 din 1983, pe care o mostenesc de la Tata. Eram ferm hotarat s-o pastrez, dar acum sunt in dilema.
Are ITP valabil pana in apr 2019. In 2015 am facut reparatii importante: schimbat set motor, pompa apa, reparat sistemul de franare,... La ultimul ITP a iesit f bine la testul de noxe.
[attachmentid=1628091987]

Pana la urmatorul ITP as avea de rezolvat mici probleme tehnice: ceva la lumini si schimbat planetarele (ma descurc cu astea), dar si o problema mai grea cu care nu stiu cum am sa ma descurc: rugina care a aparut in diferite locuri in ultimii 2 ani.

[attachmentid=1628091988]
[attachmentid=1628091989]
[attachmentid=1628091990]

Unul din praguri s-a perforat, deci e si o problema grea de tinichigerie.

Masina a mai fost vopsita in 2006. Acum cred ca ar fi timpul pt o revopsire.
M-am gandit:
-fie incerc sa repar eu zonele ruginite si revopsesc cu rasina epoxidica, eventual laminez cu tesatura de fibra de sticla (ma ocup de aeromodelism si am oarece experienta la astfel de operatii, dar numai la scara mica);
-apelez la o firma specializata, dar ma astept la costuri mari.
Pt prima varianta mi-ar trebui o incinta inchisa, cu temperatura constanta 20-25 grade. N-am!

Daca merg pe a doua varianta, sa zicem ca voi avea masina vopsita impecabil si ma voi putea gandi sa o atestez ca vehicul istoric.
Dar aud ca voi avea de platit o taxa de poluare de 200 euro/an sau ca probabil in viitor nu voi avea voie sa circul cu ea decat la evenimente speciale.

Ce fac?
-fac tot ce pot sa repar masina, sa trec si urmatorul ITP, indiferent care vor fi costurile si conditiile legale;
-nu mai fac nimic, folosesc masina pana in apr 2019 si pana atunci strang vreo 2000euro sa-mi iau o masina de ocazie cu norma de poluare euro4.
-nici nu ma gandesc la varianta de a da masina la programul Rabla. Ar fi pacat de ea, si nici rentabil nu mi-ar fi sa ma inham la rate pt o masina noua, dat fiind ca nici nu-mi trebuie sa o folosesc decat ocazional.
Daca-mi iau alta masina, cel mai probabil am sa dosesc masina veche intr-un garaj si o sa ramana acolo de-a pururi. Daca-i expira ITP-ul, n-o mai pot duce la ITP decat pe platforma si e nerealist ca o sa mai am chef s-o duc an de an la ITP, doar asa, de florile marului.

Probabil mai sunt unii in aceeasi dilema.
sobolan
ar merge reconditionata total si bagata intr-un garaj,ar valora ceva bani peste cativa ani !
GBX
Ar valora, corect recondiționată, dacă ar fi din 69-70.
Altfel, e o loterie, singurul beneficiu real ar fi mulțumirea de sine că o altă "băbuță" a fost salvată. Financiar, nu cred că ar putea recupera investiția.
maho
QUOTE(ViorelX @ 21 Aug 2018, 23:16)
Unul din praguri s-a perforat, deci e si o problema grea de tinichigerie.

-fie incerc sa repar eu zonele ruginite si revopsesc cu rasina epoxidica, eventual laminez cu tesatura de fibra de sticla (ma ocup de aeromodelism si am oarece experienta la astfel de operatii, dar numai la scara mica);
-apelez la o firma specializata, dar ma astept la costuri mari.

Dar aud ca voi avea de platit o taxa de poluare de 200 euro/an sau ca probabil in viitor nu voi avea voie sa circul cu ea decat la evenimente speciale.

Ce fac?

Chiar grea nu e, s-au reparat frumos masini in stare mult mai proasta decat a ta.
- pe varianta cu reparatia facuta de tine nu ma pronunt;
- daca ai nevoie de firma, stiu vreo 3 la noi in oras cu care poti lua legatura (da-mi mesaj si ti le zic pe privat);

Asta cu taxa ramane de vazut cand apare ce va implica concret. E posibil ca cele atestate sa fie exceptate, dar in privinta circulatiei nu le pot interzice total, eventual doar in unele zone centrale (sau taxare suplimentara). Pana una-alta, vorbim de proprietate privata si dreptul de folosinta, care-s mai durabile decat niste hotarari imbecile care pot fi schimbate.

Ce faci depinde doar de tine si de cat de mult iti doresti s-o pastrezi. Orice sh euro 4 mai devreme sau mai tarziu va ajunge in aceeasi situatie, dar dupa ala nu intoarce nimeni capul pe strada.

Financiar (dac-ar fi s-o vinzi dupa) nici o masina nu-si recupereaza investitia dupa reparatie, dar sunt de parere ca daca o faci, si asta merita, macar pt. ca-s cel putin la fel de rare ca cele 69-70. Mie nu-mi pare deloc rau ca am refacut-o pe a mea, acelasi leat cu a ta si aceeasi situatie - mostenire de familie.
ViorelX
Multumesc pt sfaturi. Da, vreau in continuare s-o pastrez, dar ma tem ca solutia cea mai comoda va fi sa o ung cu vaselina unde e rugina si s-o pun la pastrare intr-un garaj, amagindu-ma ca ma voi ocupa de ea peste niste ani (nu stiu cati) cand voi avea mai multi bani. Pana una-alta, cu banii cu care as restaura-o acum, as putea sa-mi iau alta, in stare f buna.
Ma interesez totusi care sunt costurile restaurarii si vad ce fac.
maho
Sunt unele lucruri care n-au pret (pt. mine cel putin), ci doar cost.
La cum arata, cred ca o reconditionare decenta n-ar trebui sa depaseasca 1.5k-1.8k euro, sigur ca-ti poti lua o masina mai moderna de banii aia, dar... tu decizi. smile.gif
dizzy
Daca vrei numai sa o păstrezi, cureti zona ruginită, pasivizezi, dai o mana de grund, chit, vopsesti cat, cum poti, apoi ceruiesti pt protectie.
Macar nu intra cancerul mai adanc
sobolan
QUOTE(GBX @ 22 Aug 2018, 08:37)
Ar valora, corect recondiționată, dacă ar fi din 69-70.
*



asta s-o spui la fraieri,fraier am fost si eu odata,vorba asta cu "69-70" e de aur........
MuciX
QUOTE(maho @ 22 Aug 2018, 09:22)
Orice sh euro 4 mai devreme sau mai tarziu va ajunge in aceeasi situatie, dar dupa ala nu intoarce nimeni capul pe strada.
*


Ai fi surprins. Tehnologic nici reno 12 sau dacia 1300 nu au cine stie ce merite, au fost niste masini facute sa fie ieftine si practice la vremea lor. Pentru tine au valoare pentru ca ai crescut cu ele si exista un atasament emotional. Gandeste-te ca si cu acel euro 4 au crescut niste pusti acum, pusti care se uita cu ochi mari la parintii lor atunci cand ii duc la plimbare, care se ataseaza de amintirile astea. Ei, acei pusti vor intoarce sigur capul dupa un golf 6 cum a avut taxu.

Ceea ce este interesant cu reconditionarea, mai ales cand vine vorba de tinichigerie si vopsitorie este ca efortul necesar nu face diferente intre marci. Asadar daca ai 7 gauri de sudat, o burta de pasivizat si terosonat, mai putin conteaza ca e Dacia sau ca e Maserati, munca e aceeasi, materialele aceleasi, pretul e acelasi. Cu 1800 euro cred ca doar sablezi, sudezi si vopsesti modest caroseria aia. Din experienta mea cel putin. Si banii aia nu garanteaza ca vei fi 100% multumit la final.
GBX
QUOTE(sobolan @ 23 Aug 2018, 09:46)
asta s-o spui la fraieri,fraier am fost si eu odata,vorba asta cu "69-70" e de aur........
*


huh.gif
maho
QUOTE(MuciX @ 23 Aug 2018, 10:11)
Tehnologic nici reno 12 sau dacia 1300 nu au cine stie ce merite, au fost niste masini facute sa fie ieftine si practice la vremea lor.

Asa-i, dar la "ieftine"... la vremea aia nu erau chiar ieftine (la ~ 74k+ lei) pt. romani, mai ales ca se cam astepta la rand pt. ele.
QUOTE(MuciX @ 23 Aug 2018, 10:11)
cu acel euro 4 au crescut niste pusti acum, pusti care se uita cu ochi mari la parintii lor atunci cand ii duc la plimbare, care se ataseaza de amintirile astea. Ei, acei pusti vor intoarce sigur capul dupa un golf 6 cum a avut taxu.

Da, numai ca pustii din ziua de azi nu-s crescuti in ideea ca o masina o iei/trebuie sa te tina o viata; acum e societate de consum, banii trebuie sa circule cat mai rapid, masina se considera normal sa se ca schimbe la cativa ani. De ceva ani mentalitatile s-au cam schimbat, iar un euro 4, peste 10-15 ani va fi (daca va fi reparat si pastrat) in situatia daciei vechi de acum, cu deosebirea ca asta va avea (pt. cel care a reparat-o si pastrat-o) 40-55 de ani, deja m-as uita la ea cum ma uit acum la una din anii '50.
QUOTE(MuciX @ 23 Aug 2018, 10:11)
Ceea ce este interesant cu reconditionarea, mai ales cand vine vorba de tinichigerie si vopsitorie este ca efortul necesar nu face diferente intre marci. Asadar daca ai 7 gauri de sudat, o burta de pasivizat si terosonat, mai putin conteaza ca e Dacia sau ca e Maserati, munca e aceeasi, materialele aceleasi, pretul e acelasi. Cu 1800 euro cred ca doar sablezi, sudezi si vopsesti modest caroseria aia. Din experienta mea cel putin.

Asta-i clar, diferenta o pot face patronii de service, care, daca-s pusi pe facut avere si miros clientul ca are bani, o sa-l jumuleasca oricum; daca-s de-astia care au plecat de la dacie, au ceva nostalgii, si se gandesc ca profit se poate face si de la alti clienti, lasand o marja mai mica la dacie, se mai poate discuta. Pe mine m-a costat (in 2013, e drept) 3.500 lei servisul (negociat usor de la 4.000, cazul patronului nostalgic smile.gif ), + inca vreo 1.500 diverse, atunci. Bani intra in ea oricum, imi asum.
MuciX
QUOTE(maho @ 23 Aug 2018, 10:28)
Asa-i, dar la "ieftine"... la vremea aia nu erau chiar ieftine (la ~ 74k+ lei) pt. romani, mai ales ca se cam astepta la rand pt. ele.
*


Faptul ca te punea Ceausescu sa astepti dacia nu o face mai deosebita tehnic. Solutiile folosite raman aceleasi.
maho
Nici n-am zis asta, da' daca e ceva, prefer sa pot avea si eu acces sa-mi pot baga nasul.
ViorelX
Evident ca daca o restaurez, nu ma motiveaza performantele tehnice ale masinii si nici macar faptul ca unii se vor uita la ea cu admiratie. Altii tot cu dispret ma vor privi si, oricum, lumea se uita urat la mine cand pornesc masina si scoate fum 1-2 minute, mai ales daca o pornesc cu socul tras. Cine tine cont ca fac acest pacat o data la 2-3 luni si doar daca am intr-adevar nevoie sa circul si poluez incomparabil mai putin decat cei cu masini noi care circula zilnic? Iar emisiile de CO2 nu-s de fapt cu mult mai mari decat la euro6, doar la noxe e diferenta mare.
Alex1300BV
Pana mai stati pe ganduri, cumparati praguri din magazin/ de pe grupuri fb Dacia sau de pe olx
Cautati un tinichigiu not too expensive care sa vi le schimbe.
Demontati aripile fata.
Scoateti fotolii, bancheta si mocheta si vedeti ce interventii trebuie facute.
Ce puteti face personal:
Cumparati o bormasina si niste perii de sarma "rotative", grund, vopsea si in cateva weekenduri trebuie cel putin sa eradicati rugina.
Succes!
ProfiBv
Iti mai trebuie o curte sau garaj in care sa lasi toate relativ imprastiate cand te prinde seara, ca sa nu trebuiasca sa tot aduni de pe langa ea.
Nu uita de bere pentru prietenii care te pot ajuta la nevoie.
Pana una alta mai tragi de ia si apoi vezi ce poti face pentru alta....pana expira ITP-ul.
ViorelX
Pai tocmai asta e problema: am scule, dar nu am spatiu de lucru si nici timp. Vine vremea rece si va fi imposibil sa mai fac ceva pana la inceputul lui apr 2019. De aia si sunt in asa mare dilema.
dizzy
De ce e galbenă intr-o foto si bej in alta?
Pana vine frigul mai e destul.
Ia o perie de sarma pe bormasina si treci la treaba.
Lasa numai gaura pe carcareme o poti carpi cu adeziv si alta tabla, pop-nituri, etc.
Eu as da-o la Rabla.
bion
Genosse Mucix. In general la tablarie preturile se discuta si in fct. de suprafata de reparat. O 1300 are kmp mult mai putini decat o conserva de cremvursti germana happy.gif
MuciX
Ai fi surprins. Un seria 3 din anii 80 e cam cat un seria 1 din era noastra. Poate chiar mai mic.
bion
Nu sunt surprins. Golf I e mai mica decat un VW Up.Dar tabla e mai multa. Acu e plastic. Si mullwagenu tau are mult mai multa suprafata de pleu dacat 1300. Pe masurate. biggrin.gif
sobolan
QUOTE(dizzy @ 24 Aug 2018, 15:10)
Lasa numai gaura pe carcareme o poti carpi cu adeziv si alta tabla, pop-nituri, etc.
Eu as da-o la Rabla.
*




QUOTE(bion @ 24 Aug 2018, 19:27)
O 1300 are kmp mult mai putini decat o conserva de cremvursti germana happy.gif
*



gigel se ia de trotineta lu' costel...mai vine si aurel,etc....tipic....

QUOTE(bion @ 25 Aug 2018, 12:55)
Golf I e mai mica decat un VW Up.
*



cine te-a pacalit ? blink.gif

btw: imi permit sa citez dar "conserva de cremvursti germana" a fost masina de top prin anii 90,facuta cu bun simt ,sta bine de tot la 150-160 pe sosea,comparativ cu un e90 care are tabla subtire ca la un logan,plastice ordinare si in care la 150 simti ca decolezi.Pana le e46 s-a putut numi inca bmw,dup-aia .........
Motorul ala de 2500cm3 cu 6 in linie trage de rupe asfalt,nu-s cai prea multi pentru ca nu e un motor de generatie noua adica "dopat" dar e cuplu mare,cine s-a urcat in asa ceva stie ce zic....
MuciX
Nu știu cum e la e90, dar la F30 nu simți vitezele de 150-160. Izolează chiar foarte bine șoferul de zgomot, denivelări, etc. O fi tractor, dar comod e, n-am ce zice. Nu poți compara cu E30 decât zicând că se vad cei 30 de ani de evoluție intre ele.
b06fcn
Ca tot e vorba aici de preturi de restaurare, mucix are dreptate, manopera e grosso modo, la fel.
La Aro 10 din semnatura, m-a costat 3000 lei manopera de tinichigerie si vopsitorie (facuta temeinic pe partea de omorat rugina), plus 1300 materialele de vopsitorie si inca 1000 alte consumabile (tabla si alte elemente de confectionat piesele ruginite care nu se mai puteau repara). Grand total 5300 de lei, pentru o masina care a costat 3500 acum aproape 3 ani si in care s-au mai bagat aproape inca pe atat in punerea la punct (RK motor, articulatii si trenuri de rulare, frane, gume AT etc...). O sa zica lumea ca sunt plecat cu sorcova, ca am bagat atitia bani intr-o troaca romaneasca. Probabil, dar valoarea sentimentala e mai mare...
ProfiBv
Sentimentala , sentimentala ... problema e cat tine dupa cheltuiala asta , ca de de scos banii la revanzare putin probabil . E o investitie pe viata!!!
sobolan
QUOTE(b06fcn @ 26 Aug 2018, 17:28)
O sa zica lumea ca sunt plecat cu sorcova, ca am bagat atitia bani intr-o troaca romaneasca. Probabil, dar valoarea sentimentala e mai mare...
*



Daca tu esti plecat cu sorcova inseamna ca eu-s tampit cu actele in regula,cand mai vii in GL sa-ti arat eu un teanc mare de facturi ,doar piese pentru golful meu (3) ,fara manopera + alte piese din dezmembrari de unde n-am nici un act.....dupa ce faci un total o sa spui golf 3 = faliment.
sobolan
QUOTE(MuciX @ 26 Aug 2018, 09:05)
Nu știu cum e la e90, dar la F30 nu simți vitezele de 150-160.
*



nu am condus F30,niciodata...am avut un e90 lasat pe mana mea cam o luna,cam greu m-am acomodat cu el,cutia automata nu e punctul meu forte+un milion de rahaturi electronice,am avut e46 din 2001 si stiu ca era mult mai stabil pe sosea,am avut si un e 30 318is pe care nu l-am tinut decat vreo 3 luni,pacat,m-am speriat de un prag si o aripa.....asta e,l-am luat din germania personal mai mult ca sa-l am,habar n-am avut ca trebuia tinut.... nu ai cum sa compari f30 cu e30,undeva departe se poate afirma clar ca e30-ul era exacutat cu pise mult mai trainice darrr...are 35+ de ani,e ca si cum ai compara un reno12 cu un logan din 2006 full ,nu prea ai cum,acum aia e masina de epoca si nu e ca loganul care e facut pentru condus zilnic si confort/siguranta sporite.....
ViorelX
QUOTE(dizzy @ 24 Aug 2018, 15:10)
De ce e galbenă intr-o foto si bej in alta?
Pana vine frigul mai e destul.
*



Din simplul motiv ca difera f mult conditiile de iluminare (in plin soare/in umbra) si nu s-a adaptat corespunzator 'white balance'.

Desi pare sa fie mult timp, nu voi avea timp nici in we-uri si n-am nici spatiu de lucru.

Si-s destul de descurajat. Ca sa mai circul cu ea, probabil va trebui restaurata la cele mai inalte standarde (precum se cere ca sa fie atestata ca vehicul istoric) si nu-s sigur ca voi reusi, oricat voi cheltui la o firma specializata. Problemele la caroserie, precum asta: [attachmentid=1628092590] sunt probabil rezolvabile. Dar mai sunt o serie de mici probleme greu de rezolvat:
-barele cromate au strapungeri in stratul de crom. Cea din fata are si deformari (am luat-o din targ cu 10 lei, fiindca cea originala s-a pierdut cu multi ani in urma.) Nu gasesc bare noi de schimb.
[attachmentid=1628092586]
[attachmentid=1628092587]
-tapiteria are o taietura in plafon, e ingalbenita, are mizerie care nu se mai curata.
[attachmentid=1628092592]
[attachmentid=1628092591]
-bordul e in stare buna, dar s-au rupt/pierdut 2 din cele 3 manete ale clapetelor de aer cald.
[attachmentid=1628092588]
-la geamuri s-au rupt/desirat materialele textile de etansare.
[attachmentid=1628092589]
-lampile plafoniere s-au deteriorat si le-am refacut din plexiglass, fiindca n-am gasit originale.
Adrian Frigo
Astea sunt fleacuri usor de rezolvat,altii se chinuie cu niste sicrie pe 4 roti legate cu sarma si scuipinol sa le refaca...asta nu pare nici pe departe asa ceva. wink.gif
maho
Pt. atestare ca vehicul istoric nu trebuie neaparat "restaurata" la cele mai inalte standarde, trebuie o reparatie decenta in care sa se respecte dotarile perioadei, fara "tuning"; sunt cateva topice pe tema asta (a atestarii) si pe aici.

In zona aia (la capatul superior al aripii) trebuie verificat si sub aripa, cã de obicei e afectat stalpul, deci ar trebui demontata aripa.
Bare mai gasesti prin dezmembrari (noi - nu prea), dar pana atunci poti incerca pe termen scurt cu Cola. Bara de spate nu e ce trebuie la modelul nostru.
Grile de plastic deasupra bordului se mai gasesc (poate chiar pe la Bursa, daca nu prin dezmembrari), la fel si "periile" interioare de geamuri.
Cu capacele de plafoniera e o problema, e greu sa le gasesti intregi (de obicei au macar un picior rupt), dar au mai aparut pe la bursa plafoniere intregi de vanzare.
MuciX
In acelasi timp alea nu sunt probleme. Cu alea se poate trai linistit. Are patina timpului.
Gaurile in podea, stalpii subrezi, mecanica uzata, alea sunt adevaratele probleme. smile.gif
ViorelX
Dar mai pot atesta vehiculul daca fac urmatoarele modificari?
-toate becurile inlocuite cu LED-uri (semnalizare, stopuri, martori de bord, chiar si faruri);
-renunt la releul clasic de semnalizare, releul de incarcare, mecanismul clasic centrifugal de reglare a avansului la aprindere;
-fac un montaj cu Arduino care gestioneaza automat luminile, incarcarea, aprinderea.
MuciX
Cel mai probabil nu. Am impresia ca e tolerata aprinderea electronica Gotronic, dar cam atat din lista ta.
maho
Si eu zic ca-s prea multe; in plus fata de aprinderea electronica ar mai fi acceptabil si releul de incarcare (electronic in loc de cel clasic). Acum (cu discutia despre leduri) deja deviaza ideea de "clasic" (si atestare) spre "tuning".
Alex1300BV
@ViorelX: nu ai desurubat o piulitza si numai pui intrebari SF...
Actiune! biggrin.gif
ViorelX
Ce SF-uri? Cu ani in urma am mai facut astfel de lucrari pt o veche motocicleta IJ.
Acum, cu Arduino, mi-ar fi mai usor sa fac si pt masina. Doar timp sa am.

Mi-am cumparat faruri noi, lampi de semnalizare, blocuri cu luminile de la spate. La ora actuala exista becuri-LED, dar ma gandeam sa fac niste cablaje cu matrici de LED-uri SMD + drivere de LED, sa aiba contacte sigure, ca m-am saturat de becuri, ca nu-s sigure contactele. La spate intra mereu apa in blocurile alea de lumini si nu mai sunt deloc sigur pe luminile alea.

Problema e ca iar scriu ziarele despre legi aberante, precum:
-chiar daca nu circuli, tot trebuie sa-ti faci RCA sau sa-ti predai numerele la Politie.
-in mod cert din 2019 vom avea o taxa pe poluare.
Atunci imi restaurez masina doar ca sa ma aflu in treaba. E clar ca n-o sa mai circul cu ea. O radiez, o bag intr-un garaj si gata...
maho
Legea (cu rca-ul) e din 2017 (L 132/2017) si intr-adevar, in situatia suspendarii politei rca ar trebui sa imobilizezi masina pe o proprietate privata si sa predai la politie numerele. Nu zice insa nimic daca polita expira si nu ti-o prelungesti, deci in cazul asta nu mai predai nimic la politie (aici erau asteptate de la asf niste norme de aplicare, care n-au mai aparut, din cate stiu).
Aia cu taxa de poluare... vom vedea ce-o sa fie; poate vor fi scutite vehiculele atestate (sa speram).
MuciX
Cred ca incearca sa controleze masinile depozitate pe domeniul public prin asta. Personal nu mi se pare o masura rea atat timp cat:
- pot sa imi iau numere temporare, pe cateva luni, pentru masina pe care o conduc doar cateva luni pe an, respectiv motocicleta
- pot sa iau numerele respective relativ rapid, fara sa fie nevoie sa ma plimb printre institutii impingand 1k hartii, sau stand cu orele si/sau zilele la cozi

GBX
Doar că a doua "pretenție" e mai degrabă vis în România. sad.gif
MuciX
Pai asta e un mare pacat in romania, luam jumatate de masuri, adica aia cu restrictii si cu taxe catre buget, dar nu si aia cu serviciile oferite cetatenilor.
Din nou, nu am nicio problema sa platesc un garaj si masina sa stea radiata 5 luni pe an, daca stiu ca atunci cand mi se scoala mie, imi pot pune dimineata niste numere si o asigurare si dupa amiaza sa fiu la plimbare.
maho
QUOTE(MuciX @ 8 Sep 2018, 12:07)
Cred ca incearca sa controleze masinile depozitate pe domeniul public prin asta.

Nope, e mai serioasa treaba. Vor sa jumuleasca orice ban, de la oricine. Mi-am bagat putin ochii in decizia aia CJUE (C-80/17, Alina Juliana vs Fundo de Garantia Automovel, m-a luat durerea de cap cat de magari pot fi avocatii. Deocamdata, concluzia e ca statele trebuie sa-si faca ordine in chestiunea asta, doar unele au si adoptat-o mot-a-mot. Repet, deocamdata, scaparea pt. cei (ca mine) care au perioade in care nu circula (deci n-au nevoie de rca) e garajul (sau curtea privata) si expirarea (nu suspendarea) politei. Pe de alte parte, asiguratorii sunt obligati (cf. actualei legi) sa te anunte cu 30 de zile inainte de a-ti expira polita. A mea expira in 3 oct., si n-au dat nici un semn de viata. rolleyes.gif
gruiarew
Nu-ți are nimeni treaba cât ai mașina în curte. E aberant.

Se mai făceau polițe după care se suspendau dar la control arătau foile cu polița veche. Nu-ți are nimeni treaba atâta timp cât nu circuli.

Asta cu suspendarea e o chestue destul de ok. E plin de rable peste tot. Efectuv nu ai unde parca printre blocuri.
GBX
Dacă e parcată pe domeniul public, poți avea. Dar e destul de greu de crezut ca localii au o bază de date la purtător să poată verifica lesne.
MuciX
In ce conditii se suspenda RCA? Eu nu am auzit de asa ceva pana acum.

8 Sep 2018, 17:56:
Mda, am citit articolul. Tipic guvernarii actuale, decizii pripite menite sa acopere anumite lagune, dar care genereaza altele. sleep.gif
sobolan
mergem pe BG sau UA .... asta trebuie facut mai ales dupa cum aud eu ca vor mai baga o taxa de poluare in impozit si eu nu prea mai am de gand sa le mai dau nimic la golanii astia,pai nu mai poti tine nici macar o masina de 2500cm3 daca este euro 3 sa zicem...
ProfiBv
Atata timp cat nu ai radiat "o rabla" si platesti locul ala de parcare la primarie , nu vad motivul sa o ridice .Nu ma poate obliga sa platesc RCA si taxa de drum daca eu nu circul cu acea masina.
gruiarew
Parcă era ceva lege că dacă nu circuli trebuie să o iei de pe spațiul public.

Dacă e nemișcată de mult timp și nu mai are rca (se poate verifica simplu, on-line) cu un telefon la primărie l-ai aranjat. Îi pune somație și în 5 zile ori o mută, ori i-o ia.

Nu știu cum e cu locul plătit. Dar nici ăla nu cred că e pe viață. Ideea e că sunt mașini ce stau cu anii nemișcate și putrezesc în timp ce alții își dau în cap pentru un loc de parcare.
ViorelX
Pai la Brasov, inca din 2015, ca sa-ti poti pastra locul de parcare platit, s-a pus conditia ca masina sa aiba ITP-ul la zi. Dar nu si rca.
Acum cica sunt periculoase chiar si masinile nemiscate in parcare. Oricand pot s-o ia din loc, lovesc alte masini, iau foc si mari nenorociri se pot intampla.

Azi am vazut la un centru de dezmembrari o pereche de praguri de Dacia, dar nu din metal, ci din material sintetic armat cu fibra de sticla. Cica se pot pune si peste pragurile deteriorate. Oare?!
iustin_uap
Daca sunt chestiile astea (si banuiesc ca da), nu sunt altceva decat un element de tuning neinspirat. Da, se pot pune peste pragurile deteriorate ca sa le deterioreze si mai tare.

Eu zic ca masina merita o sansa. Daca nu vreti/puteti sa va bateti capul cu ea, vindeti-o unui pasionat la un pret decent cat inca e intr-o stare ok.
ViorelX
Da, cred ca asa ceva erau. Mi-am imaginat ca se lipesc ferm cu un adeziv de praguri, in asa fel incat sa nu ramana aer. Dar se pare ca nu asa se face. Nu, nu-i o solutie.

Iau in calcul si varianta de a vinde masina unui restaurator. Ca sa o fac impecabila si sa obtin atestat de vehicul istoric, cheltuiala va fi f mare si n-o sa mai mearga s-o tin in parcare ca pana acum. Va trebui s-o pastrez intr-un garaj si la ora actuala as putea dispune doar de un garaj nefinalizat, undeva departe.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.