Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Saab 9-5 SportWagon 2001 & Co
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
cj77shv
Salutari!

Fiind membru de foarte mult timp pe acest forum si proprietar de Laguna pentru o perioada destul de lunga de timp, ma gandeam sa deschid si aici un mic jurnal in care sa prezint masinile familiei.
Prima, a mea, e cea din titlu, un Saab 9-5 SE SportWagon, din 2001, motoras 2.0t cu presiune mica, dar scoate 150 de caluti. Mi-am dorit un Saab cred ca de mai bine de 10 ani, si acum, printr-o conjunctura mai ciudata, am ajuns sa il si detin. Are 247 de mii de km la bord, din care 8 mii facuti de mine, din 1 Aprilie si pana in prezent. Ca la orice masina mai vechiuta, am avut si de rezolvat (si inca mai am) tot felu de probleme, nu majore, dar cel putin sacaitoare.
Pentru inceput, unitatea electronica de ABS a avut nevoie de un rebuild, problema rezolvata destul de usor si ieftin (450 de lei). Am cumparat masina cu problema cunoscuta, si e destul de comuna la 9-3 si 9-5 din perioada respectiva. Avea un ditamai pomul de craciun in bord si vitezometrul nefunctional.
A doua reparatie a fost macaraua electrica de pe stanga fata, din nou si asta rezolvata destul de rapid si ieftin (vreo 200 de lei, cu macara din dezmembrari).
Cea mai majora investitie a fost grupul de bobine (DIC), care nu era dus de tot, dar aveam arderea proasta si nu ieseau gazele, dupa schimbare a trecut RAR-ul cu brio.
Normal ca am facut schimb de ulei si filtre.. Liqui Moly Toptec 4100 5W40 si filtre Mann. Kitul de accesorii e in portbagaj si asteapta sa fie schimbat.
Probleme de rezolvat in viitor: schimbat orice inseamna bucsa/pivot/rulment pe fata si pe spate, in asa fel incat sa nu mai fie probleme in urmatoarea perioada pe acel segment, compresorul de AC, care nu vrea sa porneasca desi presiune in instalatie este... Banuiesc ca ar fi ambreajul compresorului de vina. Ar mai fi de revopsit barele fata + spate si aripa dreapta fata, din cauza ca au lacul exfoliat, si cam atat...
Din punct de vedere al dotarilor e relativ ok: are 6 airbags, geamuri electrice fata+spate, oglinzi electrice si incalzite, ABS, TCS, interior de piele, incalzire in scaunele din fata si in bancheta, sistem audio Harman Kardon cu 9 boxe si subwoofer, clima automata, si cam atat.
Pe partea de dotari vreau sa imbunatatesc cat pot, si sa montez in primul rand interiorul cu scaune cu reglaj electric, memorie, incalzire, si ventilatie in cele din fata, apoi eventual rabatare electrica a oglinzilor si un head-unit cu android.

A doua masina despre care vorbesc, este de fapt prima mea masina.. pe care o conduce tata acum. Este o Laguna 1 GrandTour Concorde, din 2000, 1.6 16v, pe care am cumparat-o in 2013, la cateva zile dupa ce am obtinut permisul si care si acum imi e cea mai draga masina. Avea 210 mii de km pe vremea aceea si acum se apropie vertiginos de 300 de mii. 3 ani si jumatate a fost la mine, iar de aproape 2 ani e la tata, iar in acest timp i-am facut la fiecare 10 mii de km schimburi de ulei cu ELF 5w40 si filtre Mann sau Champion. Probleme? Pot sa zic ca doar una am avut majora... Si asta a fost diferentialul, care s-a dus dintr-o data si mi-a aruncat planetara din cutie. Am dus cutia la un service specializat in asa ceva, care mi-au schimbat diferentialul si... au pus unul de diesel.. in consecinta, masina se comporta acum ca un diesel dpdv al turatiilor. In rest, inafara de asta, nu am avut probleme cu ea.. am schimbat pivoti, bielete antiruliu si capete de bara. Am mai reparat si pragurile in partea din spate, dar aparent nu au fost facute cu simt de raspundere si acum incepe sa o prinda rugina iar incet incet..

A treia masina e tot o Laguna, si e a fratelui meu, dar e o Laguna 2, din 2002, 2.0IDE, Initiale Paris. Cred ca are orice dotare posibila, inclusiv trapa panoramica, navigatia, cd-changer, incalzirea in scaune.. Am cumparat-o acum 1 an si jumatate, si am avut doar o problema mai deranjanta la ea, plafonul, care din cauza ca ii intra apa pe la antena de GPS s-a lasat in jos. L-am schimbat si acum e ok, mai avem mici probleme de rezolvat, cum ar fi un rulment pe fata, sonda lambda si macaraua de geam stanga fata, dar in rest masina merge foarte fain, are 218 mii de km in prezent.

Las si niste poze aici, ultimele 3 sunt de pe Transalpina, de acum 3 saptamani smile.gif Intr-un post viitor o sa va spun si povestea Saab-ului meu, si peripetiile prin care am trecut cu el.

[attachmentid=1628094264] [attachmentid=1628094265] [attachmentid=1628094266] [attachmentid=1628094267] [attachmentid=1628094268] [attachmentid=1628094269] [attachmentid=1628094270] [attachmentid=1628094271]

8 Oct 2018, 16:00:
Am si cateva poze cu Laguna smile.gif
[attachmentid=1628094273] [attachmentid=1628094274] [attachmentid=1628094275] [attachmentid=1628094276] [attachmentid=1628094277] [attachmentid=1628094278] [attachmentid=1628094279] [attachmentid=1628094280] [attachmentid=1628094281]
Dreamer
Superb Saab-ul ... si eu ma uit lung dupa ele ...
AR-18-MOS
Foarte frumos SAAB-ul! Dar îți recomand să dai jos prezervativul de pe volan și să-l duci la îmrăcat in piele la un profesionist, 200 de lei, dar merită.
cj77shv
Intentionez sa schimb volanul cu unul precum cel din poza, dar asta o data cu montarea interiorului ventilat, si eventual acela va fi retapitat.[attachmentid=1628094328]
argon
Pare copiat de pe Laguna , dar cu lemn și jos tongue.gif
cj77shv
Era oare posibil sa nu apari matale si sa zici ceva? smile.gif) No ia zi, dupa care laguna pare copiat, L2?
Vemanis
Foarte fain Saab-ul, si mie imi plac foarte mult, pacat ca s-au dus ca firma....

Am o curiozitate la tine avand in vedere ca le-ai condus pe amandoua, presupun.

Care dintre ele este mai confortabila la drum, avand in vedere ca Saab-ul este destul de laudat la acest aspect?
Drumuri bune si fara evenimente neplacute!

cj77shv
Prin amandoua banuiesc ca te referi la Saab si L2? Daca e asa, pot sa iti spun ca ambele sunt foarte comfortabile la drum, dar 9-5ul meu are arcuri sport, si parca sta mai bine pe curbe. Pe drumuri mai putin bune, Laguna e clar mai comfortabila, in Saab se simt destul de mult denivelarile soselei, daca sunt mai pronuntate. Mersi!
MuciX
Am pedalat si eu unul cu 1.9 TID pe autospeciala, se aseaza bine, dar din pacate creca proprietarul nu ma mai are la suflet de atunci. sad.gif

Macar o data in viata trebuie sa ai saab.
cj77shv
@MuciX, de acord cu tine, sau cel putin sa conduci unul. E o marca mai putin intalnita pe la noi, si are o carisma aparte. Mai greu e cu mecanicii seriosi smile.gif) dar sper sa rezolvam si asta pana la urma
MuciX
Cu aia e o problema in general, indiferent de marca.
Iar saab-urile contemporane cu al tau sunt platforme GM, deci mecanicii nu au prea multe motive de fițe.
cj77shv
Da, sunt platforme GM, dar exista diferente destul de mari, si pe partea de motor in special, totul e diferit, motorul e de Saab, nu preluat de la GM. Nu am gasit pe unu destul de competent sa imi descopera de unde vin niste mici batai pe fata.. Inca caut smile.gif)
MuciX
Probabil flanse amortizor.
cj77shv
Fix alea is in plan sa fie schimbate in runda 2 de investitii, impreuna cu orice altceva care ar putea sa bata/huruie/troncane.. Dar prima data trebuie facut esapamentul.
MuciX
ia-o ca pe un sfat de la unul trecut prin din astea.: ce faci tu nu se numeste investitie, e doar cheltuiala. smile.gif
Iulikk
Se numeste mentenanta.
MuciX
Cu riscul de a incepe o polemica, mentenanta e cand ai masina de noua, sau de 60k kmp, sa zicem, si incepi si inlocuiesti piesele care au picat. Cand iei o masina la mana a doua si dupa relativ putin timp incepi cu "runde de investitii" aia nu e mentenanta.
cj77shv
Corect, my bad, e cheltuiala. Dar avand in vedere ca cel putin momentan altele pe cap nu am, si pot sa zic ca mi-am dorit un Saab de cand aveam 14-15 ani, e o cheltuiala care merit. Sunt constient ca puteam sa iau una mai noua si care sa nu aiba nevoie de atatia bani cheltuiti, dar, cel putin pentru moment, sunt dispus sa o fac. Cand or sa intervina alte prioritati... Aia e
Iulikk
Ah. Am inteles acum ce vrei sa spui. Intr-adevar, sa schimbi piese care nu au nimic, doar de dragu de a le schimba, e cam aiurea biggrin.gif
MuciX
Io n-am spus ca e neaparat gresit ce faci, doar bagam asa bățul. smile.gif

Si nu cred ca schimba piese care nu au nimic. "Bataia" aia trebuie gasita si rezolvata.
cj77shv
Nu le schimb ca nu au nimic, le schimb pt ca sunt imbatranite si probabilitatea sa cada cat de rapid e destul de mare, plus ca decat sa stau sa schimb pe rand tot cate o piesa pana dispare bataia, mai bine le schimb pe toate si stiu ca am liniste o perioada destul de lunga de timp.
Vemanis
Apropo de zgomote, ai fost undeva sa ti se verifice jocurile cu levierul intre bucsi, s-a ,,tras'' de roti?
Sunt niste verificari foarte simple din care iti dai seama de eventualele piese cu probleme (flanse, pivoti, capete de bara, bucsi bascula, bucsi bara stabilizatoare, bielete etc).

Daca schimbi flansele doar ca ai tu impresia ca de la alea se aud zgomotele, chiar ca e cheltuiala...
Parerea mea ar fi sa mergi la cineva priceput sa iti faca o verificare de ansamblu, sa stii pe viitor in ce piese mai ai de ,,investit''.

In rest, talpa si asfalt uscat!
Bwwlan
Faina masina, s-o porti si sa te poarte sanatos.
Apropo de volan: m-am uitat din pura curiozitate cat costa asa ceva si am ramas mut. Pe langa ca am gasit unul singur pe ebay.de, ala care-l vinde cere pe el... 790 Euro!
Acuma, daca merita sau nu ca la o masina de varsta majoratului sa bagi 800 de euro in volan, asta e doar decizia ta... Eu n-as face asta, dar piticii tai sunt doar ai tai biggrin.gif
MuciX
Ce nardi își trage de banii aia... Și nou. Bine. Ăla nu are airbag. Și nici treabă cu mașina asta. smile.gif
cj77shv
@Vemanis, am fost in aprilie, imediat dupa ce am cumparat masina, si singurele piese cu probleme identificate au fost bieletele antiruliu, zgomotul a apărut după aceea... Și cei de la RAR nu au comentat nimic. Normal ca o sa merg undeva să văd exact ce bate și abia apoi să mă apuc să schimb.
@Bwwlan, mersi frumos! Chestia cu volanul e ca o sa il iau la pachet cu interiorul ventilat, la o fractiune din pretul mentionat biggrin.gif asa ca eu zic ca merita
silvanu96
Si la o statie ITP, cu ajutorul tehnicianului , poti gasi ceva uzuri sau zgomote.
cj77shv
Sa mai stergem praful.

Saab: Am schimbat intr-un final kitul de accesorii pe Saab, am schimbat toba finala care era praf, am schimbat si pompa de benzina care m-a lasat foarte subit, fara niciun semn.
Am schimbat antigelul, lichidul de frana, lichidul de servo si am rezolvat si o scurgere la un furtun de servo.
Am observat ca am o scurgere de ulei, ori pe la simeringul de la cutie, ori pe la baie.. Se impune sa fie data jos baia (oricum voiam sa o dau jos ca sa o curat), din pacate nu gasesc un service care sa vrea sa faca operatiunea fara sa dea jos toata puntea fata, desi se poate asa. Cred ca intr-un final o sa o fac eu cu un prieten, doar sa gasesc unde.. Mai am in plan sa iau un set de jante de Aero MY00, sa le incalt cu gume noi de vara. 253Tkm in momentul prezent. In 3k are nevoie de revizie. Am reusit sa rup prelungirea barii din fata, cam 1/3.. Deh, drum de iarna, gheata aiurea pe jos si suspensie sport, cam asta rezulta. In proportie de 90% am rezolvat si problema zgomotelor de pe fata.. una din bieletele antiruliu nu era stransa.... Si nu pot sa inteleg cum de niciun mecanic nu a observat asta desi i-am rugat sa se uite la articulatii de mai multe ori.. Senzorii de parcare tot nu merg, banui ca ar fi problema de la mufa de sub bara spate, da ca sa ajung la ea tre sa dau bara jos.. Si pana nu se incalzeste un pic nu am nici timp nici chef. Am pus si doua poze de la intalnirea din Brasov, de weekendul trecut. Nu-s tocmai cele mai reusite, dar altele nu am inca.

Laguna 1: s-a schimbat un capat de bara, o bieleta antirului, ulei si filtre. Masina asta nu are moarte, 302Tkm.

Laguna 2: s-au schimbat placutele de frana fata + spate + un etrier pe spate care se pare ca era blocat.. Nu functioneaza luminile de interior, asta de cand am luat masina, si trebuie rezolvate. In rest s-a facut revizia (ulei+filtre), are 226Tkm
cj77shv
Saab-ul a intrat azi la schimb ambreaj, curatare baie si revizie... sa vedem ce o sa fie pe acolo, tare banui ca baia e plina de namol si sorbul cel putin 3 sferturi infundat.
MuciX
Ai vreun motiv pentru care te temi de asta?
cj77shv
Da. E fapt cunoscut ca motoarele B2x5 de Saab au o problema cu sludge, din cauza ca PCV-ul e prost proiectat, intervalele de service recomandate de ei in perioada 1998-2003 erau de 10-15k mile, si nici nu era recomandat ulei sintetic... Iar in timp, se aduna acel sludge si tot felul de impuritati in baie si blocheaza sorbul. Voiam sa fac operatiunea asta de cand am cumparat masina, dar au tot aparut altele si nici nu am dat de cineva in care sa am incredere ca face lucrurile cum ar trebui. Majoritatea ori au zis ca nu se baga, ori ca nu e nevoie sa fac asta, ori mi-au cerut un pret exorbitant pentru lucrare. In final am gasit pe cineva de incredere, si am zis ca o sa schimb si ambreajul cu ocazia asta. Motivul meu de ingrijorare mai serios a aparut saptamana trecuta, dupa ce am facut programarea la service. La cald, cand motorul revine la turatia de mers in gol dupa frana de motor a inceput sa palpaie slab becul de ulei, ceea ce inseamna ca presiunea scade atunci sub limita minima. Acuma mai este sansa sa fie si ceva pe duca pe linie, dar ma gandesc ca o sa se vada daca e desfacut, totusi avand in vedere problema cunoscuta, ma gandesc ca o fi sorbul infundat.
MuciX
Mersi de explicatie. Curioasa treaba.
cj77shv
Ideea e ca ei au recunoscut ca e problema acolo. Au facut un recall la un moment dat prin 2004 ca sa schimbe sistemul PCV cu unul reproiectat, au micsorat intervalele de service si au impus ulei full sintetic, dar chiar si asa unele motoare tot au suferit de probleme. La un moment dat, prin 2006 parca, au reproiectat si blocul ca sa scape de problema asta complet.
MuciX
Ai pus si PCV revizuit? Daca tot faci curatarea traseului, macar te asiguri ca revine cat mai tarziu problema.
cj77shv
da, am schimbat PCV-ul acum cateva luni
einstein1984
eu as demonta si conductele de ulei de la turbo, macar de curatare daca nu de inlocuire.
cj77shv
Acum ca zici, da, are sens sa se faca si asta daca tot se lucreaza in zona, mersi de sugestie.
sobolan
poti sa verifici si turbina pe un banc,uitati-va si pe la lagarele ei,se poate constata cu ochiul liber daca jocul e mare.....daca tot umbli o data fa tot corect......
E bun ca te-ai oprit cu ea odata ce a clipit becul la ulei,daca ai baia data jos poti da jos de curiozitate un capac de la palier,recomand pe ala cel mai departat de pompa de ulei...verifici vizual cuzinetul....nu e mare lucru,ai doua suruburi de demontat...cuplul de strangere acolo e in jur de 65nm cam la orice masina.....
Nu recomand nici un engine oil flush ,porcarii,poti pune un ulei de sacrificiu dupa ce termini la ea si apoi ceva mai ok sintetic.
einstein1984
ahem, capacul de pailer se strange el la cuplu, dar se verifica jocul cu plastigauge ca poate nu mai iese cat trebuie.... aia parca nu as face preventiv.
cj77shv
S-a verificat turbina, are putin joc, dar nimic iesit din comun. Din pacate, operatiunea, din ceva motiv a iesit prost. Nu stiu ce au facut, ce nu au facut, dar la cald nu mai am presiune de ulei deloc. Pe langa asta acum am vazut ca iarna a afectat masina cam prea mult (la modul ca am gauri in podea), amortizoarele au curs si arcurile is pe punctu sa crape toate. Dupa ce am stat si am calculat cam tot ce ar trebui facut, concluzia e ca... o sa ajunga cel mai probabil la dezmembrari si o sa iau alta.
MuciX
Uite un om mai destept decat mine. sleep.gif

Dar in motor/baia de ulei ce au gasit?
cj77shv
Nimic, era curat, si baia, si sorbul... Mi-au facut poze. Acum ce naiba s-o fi intamplat, ce or fi facut ei acolo... Nu stiu. Nu prea are niciun sens ce s-a intamplat. Dar oricum mi s-a cam pus pata ori pe un 9-3 Aero, ori un Legacy. Am facut o data greseala sa bag bani degeaba intr-o masina si am ajuns sa o dau, cu nervii intinsi la limita. Nu o sa mai fac asta inca o data
MuciX
up.gif
Posibil sa fie ce zicea aiștain, colmatat undeva in motor, sau pompa de ulei moarta.
cj77shv
Daca nu era rugina aia, mai verificam, mai cautam cauze, etc, dar nu, cu rugina nu am nervi sa ma bat (mai ales dupa ce ti-am citit tot topicul smile.gif) )
einstein1984
cu baia de ulei data jos, mergea turnat flush sau motorina de sus pe la busonul d eumplere sau prin priza de reniflard sa mai ia din mazga pana jos. dar daca rugina cu gauri....
Pacat d emasinuta, poate mai ajuta alte surate !
cj77shv
Well, interesanta turnura de situatie smile.gif)
I'm back in the club. Niste poze cu noua achizitie.
speedman
Sa o folosesti sanatos! Multi km fara probleme!
Bwwlan
Initiale Paris?
Nice... Cati km./cat a costat?
cj77shv
Mersi @speedman

Masina are 245Tkm, e 2.0dci 150hp, automata, dupa cum se vede si in poze, si a fost 4000 biggrin.gif
cj77shv
Some updates:

Laguna 3 a primit ulei (Elf Fulltech 5w30) si filtre (Mann). Urmeaza sa ii schimb maine discurile si placutele pe ambele punti, iar saptamana viitoare plecam in concediu. Se comporta exemplar, e curata si pe dedesubt, fara lovituri sau indoituri. Articulatiile sunt ok, a fost o alegere buna masina pana la urma. E interesant consumul 9.3% pe 3000km, din care undeva la 600 in regim de autostrada, cam 1200 pe nationale si restul oras. Nu am un stil de condus sportiv, dar nici nu stau pe sosea. Oricum sunt multumit de masina. Ce ma deranjeaza si ma scoate din minti e vibratia bordului smile.gif) stiu cum sa o rezolv, doar ca inca nu am gasit ocazia sa o fac.. Trebuie sa imi fac timp inainte sa plec in concediu.

Laguna 2: am schimbat UCH + toate sigurantele, macaraua geam sofer, de mers merge ok, dar pe undeva se infiltreaza iar apa pe stalpul A, pe stanga.. Trebuie timp sa cautam pe unde, si sa remediem.

Laguna 1: ITP trecut pe bune, are 305Tkm, si inca parca nu imi vine sa cred cat a dus masina asta. Daca nu ar prinde-o rugina pe la praguri iar, nici nu ar fi rea. Va trebui sa plece de la noi. O sa o pun initial la vanzare la vreo 3000 de lei, poate cineva se mai foloseste de ea un an cat mai are ITP, daca nu, fier vechi.

Saab 9-3: Actuala masina a tatalui meu, cumparata in aprilie. Schimbat ulei, filtre, distributie. Masina e un Vector 1.9 TiD de 150hp. S-a remediat si problema clasica a acestui motor, clapetele swirl, am schimbat galeria de admisie. Also am schimbat si EGR, care era nefunctional. Uneori totusi inca face o mica figura si nu trage chiar cum trebuie, banui ca ar fi ori MAF, ori MAP, ori ceva pe traseul dintre ele, dar tre sa le iau la puricat cand o sa am timp.

Saab 9-5: am decis totusi sa nu scap de masina inca, am gasit un service cu oameni super ok, care sunt dispusi sa investigheze problema presiunii de ulei, doar ca stau destul de prost cu timpul. Asta e, masina e la ei, cand or avea timp o sa se apuce sa desfaca baia sa vada ce e pe acolo. Daca se rezolva asta, dupa o sa ma gandesc serios ce fac cu ea mai departe... Ca sigur o sa fie o gaura neagra, dar cu toate astea, are o carisma cum nu am intalnit pe alte masini, si chiar mi-ar parea prea rau sa o vad ajunsa la fier vechi.

Drumuri bune!
cj77shv
Updates:

Laguna 3: schimbat discuri frana spate + placute all round

Laguna 2 a plecat de la noi, o sa fie inlocuita cu ceva, dar inca nu am idee cu ce, posibil vreun Bora :-?

Saab 9-5: s-a desfacut baia de ulei din nou, concluzia este ca un cuzinet s-a dus la plimbare prin bloc, motor praf. Am cumparat o alta masina cu caroseria destul de praf, dar motorul brici, si o transplantez motorul si cutia pe a mea, iar restul o pastrez de piese. O sa mai transplantez si suspensia de pe cea de piese, are doar vreo 2Tkm. Ma cam bate gandul sa o fac un fel de project car.. E destul de usor de lucrat la ea si acuma ca am laguna ca daily, as putea sa imi fac eu incet ce lucrari mai am nevoie, sa nu mai depind de service-uri si mecanici neseriosi. Imi e cam frica de rugina, dar pana la urma si aia se poate face.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.